quote:De 100 meter kan in 9,36
Twee eigenwijze econometristen berekenden het nieuwe wereldrecord van Usain Bolt. Grappig: het is sneller dan hij zelf denkt te kunnen.
Drievoudig Olympisch kampioen Usain Bolt wil in Londen de 100 meter sprint in 9,4 seconden lopen. Twee Tilburgse econometristen berekenden echter dat het kan in 9,36 seconden. John Einmahl en Sander Smeets komen tot die conclusie op basis van de extreme-waardentheorie. Die toont aan dat de mensheid in rap tempo sneller wordt.
De econometristen analyseerden de persoonlijke records van de beste mannelijke atleten tussen januari 1991 en juli 2012. Elke atleet kwam maar één keer voor in de analyse. Tijden van voor 1991 namen ze niet mee vanwege de toen nog gebrekkige dopingcontroles. De tijden van de mannen variëren van 9,58 tot 10,30 seconden.
Extreme-waardentheorie is een formule uit de statistiek die de kans op extreme gebeurtenissen (die per definitie niet veel voorkomen) berekent aan de hand van informatie over minder extreme gebeurtenissen. Met genoeg data kun je zelfs voorspellingen doen over gebeurtenissen die zo weinig voorkomen, dat ze nog moeten gebeuren. Zoals in dit geval het nieuwe wereldrecord.
Het wereldrecord 100 meter sprint is al jaren in handen van de Jamaicaan Usain Bolt. In 2009 verbeterde Bolt zijn eigen wereldrecord met 0,11 seconden van 9,69 naar 9,58. Toch wordt het voorspelde ultieme record slechts voor ongeveer een kwart bepaald door die fenomenale prestatie. Ook de nieuwe tijden van andere goede atleten beïnvloeden die verschuiving.
De heren sprinters kunnen in de nabije toekomst 9,36 seconden lopen, schatten de econometristen. Dat is 0,22 sneller dan het huidige wereldrecord. De 9,36 is de meest waarschijnlijke statistische schatting van het ultieme wereldrecord. De werkelijke waarde kan iets afwijken. De snelst mogelijke - maar zeer onwaarschijnlijke - tijd is zelfs 8,98.
Ja maarja uit karma principes zeg ik het al niet meer, dus dat scheeltquote:
Welke?quote:
quote:
Doe niet zo raar, alsof wij havenslaven genoeg geld hebben om 2 bussen op te blazenquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:15 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Welke?
Als je maar geen busgrap als in Bulgarije uithaalt
Je weet het niet met die gekke geitenhoedersquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, alsof wij havenslaven genoeg geld hebben om 2 bussen op te blazen
Yvonne negeert mij ook altijd in DMquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:16 schreef Rotterdams het volgende:
Nee ik bedoel ik kan wel berichtjes versturen maar Yvonne wil waarschijnlijk geen berichtjes van me ontvangen stond er
Gast als jij het nú nog niet wordt, dan word je het pas bij Geo18kantquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:16 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Yvonne, krijgen alle mods ook de (sollicitatie) mail te zien? Want er zat nog wat bij voor de dame hier boven, BrandX
Raar man heeft ze een hekel aan Feijenoorders ofzo want dat ben jij ook toch?quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:17 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Yvonne negeert mij ook altijd in DMi know that feel bro.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:16 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Yvonne, krijgen alle mods ook de (sollicitatie) mail te zien? Want er zat nog wat bij voor de dame hier boven, BrandX
Ik heb het gelezenquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:16 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Sinds een maand of 7 wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:18 schreef Rotterdams het volgende:
[..]
Raar man heeft ze een hekel aan Feijenoorders ofzo want dat ben jij ook toch?
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:19 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Sinds een maand of 7 wel.![]()
Dus ja stiekem wel een successupporter, ik was eerst voor PSV.. maar zelfs door de Fok! PSV fans werd ik afgestotendat met het slechte resultaat.. tja ik denk ik zoek een nieuwe club.
schulden, wijf weg, stadionverbod en nu ook club wegquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:19 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dus ja stiekem wel een successupporter, ik was eerst voor PSV.. maar zelfs door de Fok! PSV fans werd ik afgestotendat met het slechte resultaat.. tja ik denk ik zoek een nieuwe club.
Weet je hoe lastig het is om een lift naar Bulgarije te krijgen met al die expolosieven om je middel gebonden? Het leven is zwaar brada...quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:17 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Je weet het niet met die gekke geitenhoeders
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:15 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Welke?
Als je maar geen busgrap als in Bulgarije uithaalt
Nog steedsquote:
hmf brengt jullie wel toch met zijn r6quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:20 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Weet je hoe lastig het is om een lift naar Bulgarije te krijgen met al die expolosieven om je middel gebonden? Het leven is zwaar brada...
Het is dat ik altijd hetzelfde heb, anders had ik je nu voor luie allochtoon uitgemaaktquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:20 schreef inZanity het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds
Kan net zo goed gelijk doorgaan naar de kuip maar goed.
Geeft niet, nooit verkeerd om achteraf de juiste keuze te maken. God vergeeft dus wij ook. Sowieso is het wel een heel ander soort voetbalclub. Feijenoord moet het echt hebben van eigen jeugd en af en toe een leuke huurspeler, terwijl PSV miljoenen in spelers kon steken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:19 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Nee, die neemt zijn ban uitermate serieus. Totaal geen contact.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:21 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
hmf brengt jullie wel toch met zijn r6
Hoelang zal ie onderweg zijn? Uurtje of 2?
Je zegt echt het tegenovergestelde van je 2ling broer, stop daar eens meequote:Op woensdag 25 juli 2012 18:21 schreef Rotterdams het volgende:
[..]
Geeft niet, nooit verkeerd om achteraf de juiste keuze te maken. God vergeeft dus wij ook. Sowieso is het wel een heel ander soort voetbalclub. Feijenoord moet het echt hebben van eigen jeugd en af en toe een leuke huurspeler, terwijl PSV miljoenen in spelers kon steken.
Wat dat betreft heb je een aardig uitzichtloze club gekozen, hoewel het een en ander onder het beleid van Martin van Geel en Koeman rooskleuriger begint te worden. De tweede plek was daar een mooi voorbeeld van.
Wie weet worden we ooit nog eens landskampioen de komende 5 jaar, wie weet.
contactgestoord jaquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, die neemt zijn ban uitermate serieus. Totaal geen contact.
Wie weet de komende 5 jaarquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:22 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Je zegt echt het tegenovergestelde van je 2ling broer, stop daar eens mee
Ik ben geen tweeling, mijn broer is twee jaar ouder.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:22 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Je zegt echt het tegenovergestelde van je 2ling broer, stop daar eens mee
Daarom, het is gewoon overduidelijk ditquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wie weet de komende 5 jaarLaatst zei hij nog 100% zeker kampioen dit jaar.
Uhuquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:23 schreef Rotterdams het volgende:
[..]
Ik ben geen tweeling, mijn broer is twee jaar ouder.
Tuurlijkquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:23 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nu we het toch over Ierland hebben, bestaan er ook Leprechaunvrouwtjes?
Nogmaals, ik ben die helpmefok niet. Ik wilde het dus aan yvonne vragen om jullie uit te leggen maar die heeft me dus geblokkeerd zonder redenquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wie weet de komende 5 jaarLaatst zei hij nog 100% zeker kampioen dit jaar.
HMF had een broertje die 2 jaar jonger was.quote:
het erge is dat hmf zich nu helemaal bescheurd van het lachen terwijl het triest isquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
HMF had een broertje die 2 jaar jonger was.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het is dat ik altijd hetzelfde heb, anders had ik je nu voor luie allochtoon uitgemaakt
Dat blokkeren heeft een reden ouwe reusquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:24 schreef Rotterdams het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben die helpmefok niet. Ik wilde het dus aan yvonne vragen om jullie uit te leggen maar die heeft me dus geblokkeerd zonder reden
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:25 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Wacht maar, ik ga het haar vertellen.
Kijken of je dan nog zo stoer bent
Ik heb hem al een berichtje gestuurd of hij jullie een berichtje kan sturen dat ik en hij niet dezelfde persoon zijn. Maar ik richt me tegen dovenmansoren geloof ikquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:25 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
het erge is dat hmf zich nu helemaal bescheurd van het lachen terwijl het triest is
Oh, als hij zegt geloof ik hem meteen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef Rotterdams het volgende:
[..]
Ik heb hem al een berichtje gestuurd of hij jullie een berichtje kan sturen dat ik en hij niet dezelfde persoon zijn. Maar ik richt me tegen dovenmansoren geloof ik
En wat is die reden dan? Dat ik voor Feijenoord ben?quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:25 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dat blokkeren heeft een reden ouwe reus
Laat het losquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef Rotterdams het volgende:
[..]
Ik heb hem al een berichtje gestuurd of hij jullie een berichtje kan sturen dat ik en hij niet dezelfde persoon zijn. Maar ik richt me tegen dovenmansoren geloof ik
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:25 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
het erge is dat hmf zich nu helemaal bescheurd van het lachen terwijl het triest is
Oh je kent hem wel dus??quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef Rotterdams het volgende:
[..]
Krijg jij ook met de slipper?quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:27 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Eey, bij Surinamers is dat een goed werkend dreigement.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |