De mensen die er wonen zijn nog altijd Koerdisch, zoals de rest van de stad.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:47 schreef zuiderbuur het volgende:
Maar is het niet zoals in Malta en Kreta, dat de mensen van die prille beschaving weinig of niets (qua taal, afstamming) met de huidige bevolking te maken hebben?
Hoe lang is Erbil volgens jou dan al Koerdisch?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:48 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De mensen die er wonen zijn nog altijd Koerdisch, zoals de rest van de stad.
Al heel, heel erg langquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:49 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Hoe lang is Erbil volgens jou dan al Koerdisch?
Die quote is inderdaad duidelijk. Duidelijk daat het geen feit is bijvoorbeeld. Hier zijn nog een paar steden die ervoor in de aanmerking komen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:47 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De quote lijkt mij duidelijk zat. Ik wil dan ook weleens een betrouwbare bron zien die iets anders beweert.
Mooi om te zien dat 4 van die steden Koerdisch zijnquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Die quote is inderdaad duidelijk. Duidelijk daat het geen feit is bijvoorbeeld. Hier zijn nog een paar steden die ervoor in de aanmerking komen.
http://en.wikipedia.org/w(...)ontinuous_habitation
Als je naar Dyrus' ouders and grootouders kijkt was hij 50% persisch, 25% lydian en 25% medianquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Al heel, heel erg lang.
De Meden zijn de afstammelingen van de Koerden, die waren er al.
Er zijn ook Koerdische liederen waarin de veldslagen die hier gestreden zijn worden vermeld. Bijvoorbeeld dat ook Alexander de Grote er niet in slaagde om te overwinnen en over de Perzische koning Cyrus the Great, door velen geclaimd een Meed, onder zijn leiding was het Perzische Rijk op zijn groots.
Ik lees nochtans dat de stad meer dan 4000 jaar geleden door de Sumeriërs gesticht is, en dat de naam uit het Assyrisch zou komen. Het zou me verbazen dat er toen - 4000 jaar geleden - al "Koerden" leefden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Al heel, heel erg lang.
De Meden zijn de afstammelingen van de Koerden, die waren er al.
Er zijn ook Koerdische liederen waarin de veldslagen die hier gestreden zijn worden vermeld. Bijvoorbeeld dat ook Alexander de Grote er niet in slaagde om te overwinnen en over de Perzische koning Cyrus the Great, door velen geclaimd een Meed, onder zijn leiding was het Perzische Rijk op zijn groots.
Er zijn veel verschillende onderzoeken verricht, Meden komen daar altijd uit.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je naar Dyrus' ouders and grootouders kijkt was hij 50% persisch, 25% lydian en 25% median![]()
Medes = Koerden klopt niet echt, de nastammelingen ervan zijn naast koerden ook de lurs, bakhtiars, gilaks en nog een paar. .
Haha, denk je dat? Ik weet dat elke veteraan mijn familie kent en ze zeer erg respecteren. We hebben goede contacten met Jalal en Masud persoonlijk. Ook met vele van hun volgelingen. Dus ik denk niet dat ze me inelkaar zullen slaan. Als we in restaurants zijn, en ze weten wie wij zijn krijgen wij altijd het eten gratis aangeboden, maar wij weigeren dat altijd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:34 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Je praat de laatste tijd wel erg veel onzin. Jij weet blijkbaar niet het nut van het hebben van veel bestemmingen en het hebben van goede banden met Israël. Je was ook al onzin aan het praten dat de Koerdische Peshmerga bewust de mensen in Halabja niet evacuëerden zodat ze vergast zouden worden.
Ik twijfel steeds meer aan jou in ieder geval. Als je zulke dingen zegt in het nabij zijn van veteranen of gewoon huidige Peshmerga, slaan ze je helemaal in elkaar.
En toch praat jij negatief over Peshmerga? Lijkt mij dus sterk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:30 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Haha, denk je dat? Ik weet dat elke veteraan mijn familie kent en ze zeer erg respecteren. We hebben goede contacten met Jalal en Masud persoonlijk. Ook met vele van hun volgelingen. Dus ik denk niet dat ze me inelkaar zullen slaan. Als we in restaurants zijn, en ze weten wie wij zijn krijgen wij altijd het eten gratis aangeboden, maar wij weigeren dat altijd.
Mijn familie doet niet aan slijmen, en de peshmerga van tegenwoordig? Iedereen is zogenaamd peshmera in Irak, iedereen zit thuis en krijgt een uitkering omdat ze peshmerga zijn. Echte peshmergas zijn er nog weinig van, en die vechten niet voor het salaris maar omdat ze iets willen doen voor het volk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En toch praat jij negatief over Peshmerga? Lijkt mij dus sterk.
Nee hoor. Dat is niet waar. Er is al een nieuwe wet ingegaan die binnenkort verplicht stelt dat 90% van de werknemers Koerdisch is. Assyriërs hebben nu al geen kansen, straks helemaal nietquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:21 schreef Leevancleef het volgende:
Klopt. Die firma's nemen hun eigen Turkse personeel mee, omdat de arbeidsproductiviteit van de Koerden naar hun mening bedroevend laag is.
Dat komt door de op calvinisme gelijkende Turkse arbeidersmentaliteit denk ik.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:21 schreef Leevancleef het volgende:
Klopt. Die firma's nemen hun eigen Turkse personeel mee, omdat de arbeidsproductiviteit van de Koerden naar hun mening bedroevend laag is. Er zijn echter ook Bengaalse arbeiders, zoals deze baas:
En deze man noemt mij racistischquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is niet waar. Er is al een nieuwe wet ingegaan die binnenkort verplicht stelt dat 90% van de werknemers Koerdisch zijn. Assyriërs hebben nu al geen kansen, straks helemaal niet.
Ik heb het over de bouw.quote:Ik ben al vaak genoeg in Zuid-Koerdistan geweest en alle medewerkers op het vliegveld waren Koerdisch.
De scholing is in Turkije gewoon veel beter, hetgeen zich vertaalt in een betere arbeidsproductiviteit.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat komt door de op calvinisme gelijkende Turkse arbeidersmentaliteit denk ik.
En over die werknemers uit India, Noord-Afrika etc.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:21 schreef Leevancleef het volgende:
Klopt. Die firma's nemen hun eigen Turkse personeel mee, omdat de arbeidsproductiviteit van de Koerden naar hun mening bedroevend laag is. Er zijn echter ook Bengaalse arbeiders, zoals deze baas:
Medewerkers in de bouw komen voornamelijk uit Noord-Koerdistan. Ook Koerden dus, geen Turken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:24 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
En deze man noemt mij racistisch.
[..]
Ik heb het over de bouw.
Leugens. Leugens overal.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
CP is een racist hoor , heeft hij meerdere malen toegegeven.
Eigen volk eerst roept hij altijd fier.
Dus de KRG doet eerst een genetische test of het Koerden zijn?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:27 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Medewerkers in de bouw komen voornamelijk uit Noord-Koerdistan. Ook Koerden dus, geen Turken.
Beroemde Koerdische zangers, zoals Ibrahim Tatiles, zijn verantwoordelijk voor veel van de projecten die er momenteel gaande zijn. Natuurlijk zijn er ook veel Turkse bedrijven, maar de KRG zorgt ervoor dat de meesten medewerkers altijd Koerdisch zijn. Of ze nou komen uit de KRG, of andere delen, dat maakt dan niet zoveel uit.
Ik heb de beschrijving gelezen en de titel. Geen één keer komt het woord 'Koerd' naar voren. Ik neem hem dus sowieso al niet serieus, want hij toont geen respect voor de mensen daar.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:26 schreef De_Guidance het volgende:
Bram Vermeulen is zeker ook aan het liegen en deze aflevering is gewoon een Green Screen eigenlijk!!
http://programma.vpro.nl/(...)ije/aflevering3.html
Jaquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je hebt zo vaak eigen volk eerst geroepen , moet ik het zoeken dan?
Neequote:Op donderdag 26 juli 2012 16:27 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Medewerkers in de bouw komen voornamelijk uit Noord-Koerdistan. Ook Koerden dus, geen Turken.
Tatilesquote:Beroemde Koerdische zangers, zoals Ibrahim Tatiles, zijn verantwoordelijk voor veel van de projecten die er momenteel gaande zijn. Natuurlijk zijn er ook veel Turkse bedrijven, maar de KRG zorgt ervoor dat de meesten medewerkers altijd Koerdisch zijn. Of ze nou komen uit de KRG, of andere delen, dat maakt dan niet zoveel uit.
Waarom zouden ze? Het onderwerp is de wederopbouw van Noord-Irak door Turkse ondernemingen, niet "Koerden". Dat Koerden in die regio een soort eigen provincietje hebben zal Bram Vermeulen een zorg zijn, want daar gaat de documentaire niet over.quote:Ik heb de beschrijving gelezen en de titel. Geen één keer komt het woord 'Koerd' naar voren. Ik neem hem dus sowieso al niet serieus, want hij toont geen respect voor de mensen daar.
Het maakt niets uit dat hij half '"Arabisch'' is. Hij is opgevoed en grootgebracht door een Koerd. Klaar.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:30 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Nee
[..]
Tatiles. Tatlises, man. En Ibo is half Arabisch. Hou op met je zeurderige geclaim.
Daarom zingt hij over Peshmerga in het Koerdisch. Echt hoor, een echte hardcore Arabische Turks die Ibrahim!quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De kans is trouwens ook groot dat hij vorig jaar (?) door z'n hoofd is geschoten door PKK-ers, net voordat hij zich verkiesbaar ging stellen voor het Turks parlement. Waarschijnlijk was de PKK bang dat Ibrahim de stemmen van de BDP zou afpakken
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:34 schreef computerprobleem het volgende:
Kurdistan Ministry of Social Affairs
Koerdistan wordt steeds sterker en sterkquote:
Jawel hoor. Daar heeft de KRG heel veel over te zeggen. De medewerkers zijn bij die bedrijven bijna altijd allemaal Koerdisch. Dat ze niet uit de KRG komen maakt niets uit. Feit is wel dat de Koerden ervan profiteren en daar gaat het om.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:36 schreef Peunage het volgende:
Niet voor Turken dus. Bij Turken is het ook heel anders; Turkse bedrijven of aannemers nemen hun eigen werknemers mee, daar heeft niemand iets over te zeggen.
Of ze moeten die ook willen weren natuurlijk. Tja. Turkse en Arabische bouwbedrijven leveren de beste kwaliteit in de regio; als Computerprobleem dat niet blieft gaat hij zelf maar naar 'Noord-Koerdistan' om daar hutten van papier-maché te bouwen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:36 schreef Peunage het volgende:
Niet voor Turken dus. Bij Turken is het ook heel anders; Turkse bedrijven of aannemers nemen hun eigen werknemers mee, daar heeft niemand iets over te zeggen.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:37 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Koerdistan wordt steeds sterker en sterk.
Kun je niet omheen draaien. Klaar.
En de zoon van Barzani heeft een aantal dagen geleden een ontmoeting gehad met een militaire delegatie uit Israël. Barzani wordt ervan ''beschuldigd'' plannen te hebben om Israëlische straaljagers te kopen. Ook zijn er vanaf nu vluchten vanuit Tel Aviv naar Erbil. Wel toevallig, want juist gisteren maakte het Ministerie van Defensie / Peshmerga bekend dat de KRG binnenkort ook zal starten (waarschijnlijk zijn ze al gestart) met het sluiten van wapendeals, onafhankelijk van Bagdad.
Dat is niet wat ik de laatste keer gezien heb, 2 of 3 jaar terug.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:38 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jawel hoor. Daar heeft de KRG heel veel over te zeggen. De medewerkers zijn bij die bedrijven bijna altijd allemaal Koerdisch. Dat ze niet uit de KRG komen maakt niets uit. Feit is wel dat de Koerden ervan profiteren en daar gaat het om.
De wetten zijn dan ook niet van 2 of 3 jaar terug. Momenteel worden alle regels & wetten aangepast zodat ze maximaal in het voordeel zijn van alleen Koerden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik de laatste keer gezien heb, 2 of 3 jaar terug.
Zoals het dappere Syrische leger een Turks straaljager neerhaalde? Turkije een grote mond kreeg en dreigde met aanvallen en/of vergeldingen - waar tot nu toe niets van terecht is gekomen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]_!
Alsof ze iets met die straaljagers kunnen, ze kunnen niet eens op volle snelheid gaan anders zijn ze zo de grens over bij Turkije en is het BOEM.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Zoals het dappere Syrische leger een Turks straaljager neerhaalde? Turkije een grote mond kreeg en dreigde met aanvallen en/of vergeldingen - waar tot nu toe niets van terecht is gekomen?
Maar ja, niets om je voor te schamen hoor. We weten allemaal dat het machtige leger van Assad te sterk is voor dat Turks legertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |