Te kopen of te bouwen? Bouwen investeerders, zowel buitenlandse, als gewoon lokale en overheid.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:00 schreef Arcadia het volgende:
Waar hebben ze het geld vandaan om zulke mooie gebouwen te kopen?
Dream cityquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:16 schreef Arcadia het volgende:
Ouch, dat is best duur, wat heeft het te bieden wat Turkije niet heeft? Speciale gebouwen ofzo?
Dat is dus echt helemaal niets in die regio he:quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jep. Dat is de oudste, constant bewoonde stad ter wereld btw.
Er is geen moment geweest in de geschiedenis dat er niemand woonde en er zijn bewijzen dat de citadel er al is sinds 500 BC. Dus de afgelopen 2500 jaar is de citadel continu bewoond geweest.
Er worden momenteel veel nieuwe projecten uitgevoerd. In de stad Slemani wordt bijvoorbeeld het grootste attractiepark van het Midden-Oosten gebouwd, in toeristische gebieden zijn ze bezig met ski-resorts, er worden overal enorme winkelcentra gebouwd, de olie en gas industrie wordt er ontwikkelt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:16 schreef Arcadia het volgende:
Ouch, dat is best duur, wat heeft het te bieden wat Turkije niet heeft? Speciale gebouwen ofzo?
Logisch dus dat Israël voor de KRG kiest. Er wonen ook zo'n 200 a 300,000 Joodse Koerden in Israël, dat kan er ook mee te maken hebben. En Barzani (de president van de KRG) zou een Joods achtergrond / geschiedenis hebben. De familie Barzani was een prominente Joodse familie.quote:In 1261 werd de stad bij de komst van de Koerden uit de bergen van het noorden het toevluchtsoord voor de christelijke bevolking van de streek (zie: Nestorianisme). In 1310 namen Arabieren en Mongolen de stad in en richtten een slachting onder de christenen aan.
Lees eens een boek, man. De oudste continu bewoonde stad is Damascus.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jep. Dat is de oudste, constant bewoonde stad ter wereld btw.
Er is geen moment geweest in de geschiedenis dat er niemand woonde en er zijn bewijzen dat de citadel er al is sinds 500 BC. Dus de afgelopen 2500 jaar is de citadel continu bewoond geweest.
Wat zeg jij? Dat ligt niet in Mestopotamië, Babylon was volgens mij de oudste continu bewoonde stad maar ik kan het ook mis hebben.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:34 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Lees eens een boek, man. De oudste continu bewoonde stad is Damascus.
Er werd gepraat over de oudste continue bewoonde stad ter wereld. En Babylon is voor zover ik weet een niet meer bewoonde ruine.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:11 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Wat zeg jij? Dat ligt niet in Mestopotamië, Babylon was volgens mij de oudste continu bewoonde stad maar ik kan het ook mis hebben.
Het is inderdaad niet meer echt een stad te noemen maar het is zeker nog wel bewoond.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er werd gepraat over de oudste continue bewoonde stad ter wereld. En Babylon is voor zover ik weet een niet meer bewoonde ruine.
Je praat de laatste tijd wel erg veel onzin. Jij weet blijkbaar niet het nut van het hebben van veel bestemmingen en het hebben van goede banden met Israël. Je was ook al onzin aan het praten dat de Koerdische Peshmerga bewust de mensen in Halabja niet evacuëerden zodat ze vergast zouden worden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:00 schreef Aladeen het volgende:
Wat moeten wij nauw weer met vluchten naar Israel en andersom? Daar wonen inderdaad wel wat koerden maar die blijven daar en gaan niet zo vaak op vakantie naar Irak. De enige vluchten die we nodig hebben zijn Amsterdam. München, Berlijn, Frankfurt, Köln, Stockholm, Oslo, Londen, Manchester en Istanbul.
http://whc.unesco.org/en/tentativelists/5479/quote:Erbil Citadel Town, which is situated dramatically on top of an artificial, 32-meters high earthen mound, and visually dominating the expansive modern city of Erbil, is believed to have been in continuous existence for 7000 years or even more. Thus, it may be regarded as the oldest continuously inhabited settlement in the world.
De enige andere citadel die vergelijkbaar was, is natuurlijk vernietigd door de Centrale Regering, want een Koerdische stad (Kirkuk). Dus 2 van dit soort citadels in de gehele wereld, bevinden zich precies in de KRG.quote:Although there are many fortified and military citadels in the world today, there are only a few surviving citadel towns anywhere. Erbil Citadel is unmatched in the region not only because of its nearly 7000 years history but also because it is a town inhabited by people and not a military structure like the citadels of Cairo, Aleppo, Damascus, Amman, etc. The only comparable town citadel in Iraq and elsewhere in the region was perhaps the citadel of Kirkuk (North of Iraq) that was, unfortunately, almost totally demolished in the late 1990s by the central government.
Thus, Erbil Citadel represents a unique example of a town that has nested on top of a hill for several millennia and has, since then, not only accumulated numerous and important archaeological layers within but also possesses a very important traditional architectural and urban heritage . As such, it deserves to be included on the Tentative List of World Heritage Sites and hopefully, later on, on the World Heritage Sites List.
Volgens die quote is er discussie mogelijk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:37 schreef computerprobleem het volgende:
Luister niet naar wat ''Leevancleef'' zegt mensen, dit is wat er op de website van de Werelderfgoedlijst
Unesco staat:
[..]
http://whc.unesco.org/en/tentativelists/5479/
Lijkt mij duidelijk en geen discussie over mogelijk.
De quote lijkt mij duidelijk zat. Ik wil dan ook weleens een betrouwbare bron zien die iets anders beweert.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Volgens die quote is er discussie mogelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |