De enige bestemming van El Al in de Arabische wereld is Egypte (en deze zou zomaar kunnen verdwijnen). Andere Israëlische luchtvaartmaatschappijen bieden geen vluchten aan naar Arabische landen in het Midden-Oosten, op Jordanië na.quote:Aviation company El Al , has confirmed they have begun their flights to Erbil, but the spokesmen for the company has revealed that the flights are only to strengthen economic ties between Erbil and Tel Aviv.
Jep. Dat is de oudste, constant bewoonde stad ter wereld btw.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:28 schreef NightH4wk het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Citadel_(old_city)_of_Hewl%C3%AAr_(Erbil).jpg
Wel een geniale muur.
Welke technologiën zijn er daar al ontwikkeld?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jep. Dat is de oudste, constant bewoonde stad ter wereld btw.
Er is geen moment geweest in de geschiedenis dat er niemand woonde en er zijn bewijzen dat de citadel er al is sinds 500 BC. Dus de afgelopen 2500 jaar is de citadel continu bewoond geweest.
Wat een flauwe vraagquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Welke technologiën zijn er daar al ontwikkeld?
Wat bedoel je? De afgelopen honderden jaren is het Koerdische volk onderdrukt, maar de eerste beschavingen zijn daar gestart en de eerste geschriften zijn in die Koerdische regio's gevonden. Dus dat kun je al zien als basis voor alle voortuigang die we vandaag de dag kennen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Bron?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:38 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat bedoel je? De afgelopen honderden jaren is het Koerdische volk onderdrukt, maar de eerste beschavingen zijn daar gestart en de eerste geschriften zijn in die Koerdische regio's gevonden. Dus dat kun je al zien als basis voor alle voortuigang die we vandaag de dag kennen.
Lees maar wat geschiedenisboeken enzo.quote:
Zal ik later even opzoeken, ben vergeten waar ik het heb gelezen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:38 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Bron?
Van het geschrift dus, niet dat Koerden onderdrukt worden.
de neolithische revolutie is (mogelijk) begonnen in de het stroomgebied tussen de eufraat en de tigris. Er hebben zich daar dus zeer veel technologische zaken ontwikkeld.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wat ik zei, neolithische revolutie heeft daar plaatsgevonden. Google het eens en misschien leer je nog eens wat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:38 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Bron?
Van het geschrift dus, niet dat Koerden onderdrukt worden.
In dat gebied waren ze ook al bezig met sterrenkunde e.d. en in dat gebied is ook de landbouw uitgevonden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
de neolithische revolutie is (mogelijk) begonnen in de het stroomgebied tussen de eufraat en de tigris. Er hebben zich daar dus zeer veel technologische zaken ontwikkeld.
Niet zo denigrerend praten. Ik stelde gewoon een vraag.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat ik zei, neolithische revolutie heeft daar plaatsgevonden. Google het eens en misschien leer je nog eens wat.
Zie deze kaartquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet zo denigrerend praten. Ik stelde gewoon een vraag.
Dat geheel is in mijn ogen onderdeel van de neolithische revolutie.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
In dat gebied waren ze ook al bezig met sterrenkunde e.d. en in dat gebied is ook de landbouw uitgevonden.
Nee, klopt. Islam kwam pas duizenden jaren later. Maar ook lang voordat de Islam er was, waren er de Meden. En de Koerden zijn de afstammelingen van de Meden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat geheel is in mijn ogen onderdeel van de neolithische revolutie.
En nee, toen hadden ze nog geen islam. Die kwam pas duizenden jaren later.
Ik zou graag nog eens willen kijken in wat toen Soemerie was
En ik geef antwoord, jij neemt zaken aan omdat je graag voor jezelf wil rechtpraten dat er geen goede dingen uit het midden oosten komen. Maar het midden Oosten is wel degelijk de bakermat van onze beschaving en er zijn daar veel zaken uitgevonden (ook belastingenquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet zo denigrerend praten. Ik stelde gewoon een vraag.
Ik ben Turks, ik stelde gewoon een vraag...quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, jij neemt zaken aan omdat je graag voor jezelf wil rechtpraten dat er geen goede dingen uit het midden oosten komen. Maar het midden Oosten is wel degelijk de bakermat van onze beschaving en er zijn daar veel zaken uitgevonden (ook belastingen)
excuuses, nu neem ik allemaal dingen aan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:47 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ben Turks, ik stelde gewoon een vraag...
Als je een statement maakt, dan moet je dat kunnen ondersteunen met bewijzen, het is niet dat ik iets zeg en jij bewijs vraagt, waarop ik dan antwoord:"zoek het zelf". Degene die de statement maakt moet met het bewijs en bron(nen) komen. Tevens werd er toen ik had gereageerd niks vermeld over de neolithische revolutie, dus doe normaal, dat doe ik ook.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En ik antwoordde dat je je eens moet verdiepen in de neolitische revolutie. Ik heb alleen geen zin om er over te gaan typen terwijl er zat op het net over te vinden is.
Te kopen of te bouwen? Bouwen investeerders, zowel buitenlandse, als gewoon lokale en overheid.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:00 schreef Arcadia het volgende:
Waar hebben ze het geld vandaan om zulke mooie gebouwen te kopen?
Dream cityquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:16 schreef Arcadia het volgende:
Ouch, dat is best duur, wat heeft het te bieden wat Turkije niet heeft? Speciale gebouwen ofzo?
Dat is dus echt helemaal niets in die regio he:quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Er is geen moment geweest in de geschiedenis dat er niemand woonde en er zijn bewijzen dat de citadel er al is sinds 500 BC. Dus de afgelopen 2500 jaar is de citadel continu bewoond geweest.
Er worden momenteel veel nieuwe projecten uitgevoerd. In de stad Slemani wordt bijvoorbeeld het grootste attractiepark van het Midden-Oosten gebouwd, in toeristische gebieden zijn ze bezig met ski-resorts, er worden overal enorme winkelcentra gebouwd, de olie en gas industrie wordt er ontwikkelt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:16 schreef Arcadia het volgende:
Ouch, dat is best duur, wat heeft het te bieden wat Turkije niet heeft? Speciale gebouwen ofzo?
Logisch dus dat Israël voor de KRG kiest. Er wonen ook zo'n 200 a 300,000 Joodse Koerden in Israël, dat kan er ook mee te maken hebben. En Barzani (de president van de KRG) zou een Joods achtergrond / geschiedenis hebben. De familie Barzani was een prominente Joodse familie.quote:In 1261 werd de stad bij de komst van de Koerden uit de bergen van het noorden het toevluchtsoord voor de christelijke bevolking van de streek (zie: Nestorianisme). In 1310 namen Arabieren en Mongolen de stad in en richtten een slachting onder de christenen aan.
Lees eens een boek, man. De oudste continu bewoonde stad is Damascus.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:32 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat zeg jij? Dat ligt niet in Mestopotamië, Babylon was volgens mij de oudste continu bewoonde stad maar ik kan het ook mis hebben.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:34 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Lees eens een boek, man. De oudste continu bewoonde stad is Damascus.
Er werd gepraat over de oudste continue bewoonde stad ter wereld. En Babylon is voor zover ik weet een niet meer bewoonde ruine.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:11 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Wat zeg jij? Dat ligt niet in Mestopotamië, Babylon was volgens mij de oudste continu bewoonde stad maar ik kan het ook mis hebben.
Het is inderdaad niet meer echt een stad te noemen maar het is zeker nog wel bewoond.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er werd gepraat over de oudste continue bewoonde stad ter wereld. En Babylon is voor zover ik weet een niet meer bewoonde ruine.
Je praat de laatste tijd wel erg veel onzin. Jij weet blijkbaar niet het nut van het hebben van veel bestemmingen en het hebben van goede banden met Israël. Je was ook al onzin aan het praten dat de Koerdische Peshmerga bewust de mensen in Halabja niet evacuëerden zodat ze vergast zouden worden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:00 schreef Aladeen het volgende:
Wat moeten wij nauw weer met vluchten naar Israel en andersom? Daar wonen inderdaad wel wat koerden maar die blijven daar en gaan niet zo vaak op vakantie naar Irak. De enige vluchten die we nodig hebben zijn Amsterdam. München, Berlijn, Frankfurt, Köln, Stockholm, Oslo, Londen, Manchester en Istanbul.
http://whc.unesco.org/en/tentativelists/5479/quote:Erbil Citadel Town, which is situated dramatically on top of an artificial, 32-meters high earthen mound, and visually dominating the expansive modern city of Erbil, is believed to have been in continuous existence for 7000 years or even more. Thus, it may be regarded as the oldest continuously inhabited settlement in the world.
De enige andere citadel die vergelijkbaar was, is natuurlijk vernietigd door de Centrale Regering, want een Koerdische stad (Kirkuk). Dus 2 van dit soort citadels in de gehele wereld, bevinden zich precies in de KRG.quote:Although there are many fortified and military citadels in the world today, there are only a few surviving citadel towns anywhere. Erbil Citadel is unmatched in the region not only because of its nearly 7000 years history but also because it is a town inhabited by people and not a military structure like the citadels of Cairo, Aleppo, Damascus, Amman, etc. The only comparable town citadel in Iraq and elsewhere in the region was perhaps the citadel of Kirkuk (North of Iraq) that was, unfortunately, almost totally demolished in the late 1990s by the central government.
Thus, Erbil Citadel represents a unique example of a town that has nested on top of a hill for several millennia and has, since then, not only accumulated numerous and important archaeological layers within but also possesses a very important traditional architectural and urban heritage . As such, it deserves to be included on the Tentative List of World Heritage Sites and hopefully, later on, on the World Heritage Sites List.
Volgens die quote is er discussie mogelijk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:37 schreef computerprobleem het volgende:
Luister niet naar wat ''Leevancleef'' zegt mensen, dit is wat er op de website van de Werelderfgoedlijst
Unesco staat:
[..]
http://whc.unesco.org/en/tentativelists/5479/
Lijkt mij duidelijk en geen discussie over mogelijk.
De quote lijkt mij duidelijk zat. Ik wil dan ook weleens een betrouwbare bron zien die iets anders beweert.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Volgens die quote is er discussie mogelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |