abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 14:53:37 #1
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_114565979
Tot ergens in oktober vorig jaar (ik heb het niet precies bijgehouden) heb ik een paar jaar fluoxetine geslikt. Sinds ik gestopt ben en dan vooral de laatste paar maanden begin ik steeds meer en meer te merken hoe goed het hielp nu ik het niet meer inneem. Toen nam ik het allemaal voor lief maar nu besef ik pas dat het goed werkte. Als je er eenmaal mee begint gaat het zo geleidelijk aan dat je het allemaal maar voor lief neemt. Ook als je ermee stopt gaat het geleidelijk aan. Toen ik er net vanaf was dacht ik nog: 'Goh, dit valt mee. Ik voel me nog helemaal niet slechter ofzo.' Maar daar denk ik nu wel anders over.

De laatste tijd heb ik voortdurend last van een permanent angstgevoel en misselijkheid en voel ik me vaak neerslachtig. Als ik wakker word is het het ergst. Niet dat ik dan specifiek ergens angst voor heb maar dat gevoel 'is' er gewoon. Ik voel me ook voortdurend huilerig en zou elk moment spontaan kunnen gaan janken. Gisteren voelde ik me zo down en eenzaam en verdrietig (dat ik er zelfs van moest overgeven) dat ik besloten heb om vandaag weer aan de fluoxetine te beginnen. (Om precies te zijn, ik heb vanmorgen om 10:47 weer de eerste ingenomen. *O* :') )

Ik woon nog thuis ( :') ) en mijn moeder merkt ook héél erg verschil. Ik erger me aan alles thuis en kan niet wachten tot ik op mezelf woon.

Maar er is 1 reden waarom ik er mee gestopt ben vorig jaar: namelijk mijn haar. Nu had ik altijd al meer last van haaruitval maar tijdens de fluoxetine was mijn haar gestopt met groeien en zag je het echt minder en korter worden. Het zag er niet uit en ik was het zo zat dat ik van de ene op de andere dag het medicijn niet meer innam. Mijn haar is overigens wel behoorlijk aangetast, het is wel weer wat gaan groeien maar vooral aan de linkerkant ziet het er erg raar uit. Ik zit er serieus over te denken om extensions te nemen. Ik moet het steeds stijlen om het weer recht te krijgen en al gauw schiet het links weer in rare krullen (terwijl ik die niet eens heb van mezelf).
Nu moet ik wel zeggen dat als ik mijn haar waste, ik dat ook heel erg ruw deed :X (automatisch met mijn hoofd naar links) , misschien dat dat ook een beetje meetelde.

Verder had ik helemaal niet zo veel meer bijwerkingen voor zover ik het merkte. Oké, wel tanden knarsen en helder dromen (maar dat laatste vond ik juist leuk! :D ). Nu had ik vorig jaar wel voor het eerst een gaatje (in een kies), ik weet alleen niet of dat door het medicijn kwam. En volgens mij was ik ook veel meer slaperiger/suffer.

De reden dat ik toen juist dít medicijn heb genomen is omdat dit de enige was waar je niet dik van zou worden.

Waarom stel ik nou ook altijd alles uit? Ik had er gewoon maanden terug alweer mee moeten beginnen. Het duurt ook nog eens 4 tot 6 weken voordat het eventueel begint te werken.

Nu vraag ik me af – voor degene die ook ervaringen hebben met fluoxetine – welke bijwerkingen hebben/hadden jullie en hoe merk(t)en jullie dat het medicijn helpt/hielp? En wat doet/deed het met jullie haar?
pi_114566532
Heb je wel al eens goeie therapie geprobeerd? Het zijn me nogal een bijwerkingen die je noemt en ook je symptomen zonder de medicatie zijn kloten.
Medicijnen zijn in mijn ogen nooit meer dan een tijdelijk hulpmiddel om je door je therapie heen te krijgen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 23 juli 2012 @ 15:20:17 #3
157031 roosjeroosje1988
pi_114566642
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:15 schreef Deetch het volgende:
Heb je wel al eens goeie therapie geprobeerd? Het zijn me nogal een bijwerkingen die je noemt en ook je symptomen zonder de medicatie zijn kloten.
Medicijnen zijn in mijn ogen nooit meer dan een tijdelijk hulpmiddel om je door je therapie heen te krijgen.
Nee ik heb nooit 'echte' therapie gehad eigenlijk.
pi_114566737
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Misschien helpt dat beter dan die nare medicijnen? Ook wel een beetje raar dat je huisarts je dat niet adviseert. Ook het abrupt stoppen met dit soort medicatie is niet verstandig, afkickverschijnselen kunnen zeer ernstig zijn.
Koop je die medicijnen soms op internet ofzo?
Supra Groningam Nihil
  maandag 23 juli 2012 @ 15:32:07 #5
157031 roosjeroosje1988
pi_114566942
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:23 schreef Deetch het volgende:

[..]

Misschien helpt dat beter dan die nare medicijnen? Ook wel een beetje raar dat je huisarts je dat niet adviseert. Ook het abrupt stoppen met dit soort medicatie is niet verstandig, afkickverschijnselen kunnen zeer ernstig zijn.
Koop je die medicijnen soms op internet ofzo?
Nee ik was een paar maanden geleden toevallig bij de huisarts voor iets anders (met mijn moeder :@ ) en toen kwam het ter sprake en had ze ze weer voorgeschreven. (Toen ik ze destijds voor het eerst haalde was ik bij een andere huisarts maar in dezelfde praktijk.) Vandaag pas ben ik er dus weer mee begonnen.
pi_114567041
Ik heb gehoord dat je er oudere mannen aantrekkelijk van gaat vinden. ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door Polarcat op 23-07-2012 15:42:00 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 18:26:39 #7
157031 roosjeroosje1988
pi_114572325
Ik ben zojuist weer over mijn nek gegaan (tijdens het eten), snel naar de wc gerent. :') Nu hoop ik maar dat mijn medicijn van vanmorgen al was 'ingewerkt'. :P
pi_114572687
Ik zou toch echt eens kijken voor therapie. Je kan niet levenslang aan zulke medicijnen zitten, en ik denk dat je daar zelf ook niet vrolijk van wordt.
pi_114576368
Dat van vanmorgen zal inmiddels wel ingewerkt zijn.

Ik heb lang fluoxetine geslikt, weinig bijwerkingen van gehad. Weet niet zo goed of het echt wat deed, ik denk wel een beetje, maar het was geen verschil van dag en nacht voor mijn gevoel.
Overigens met therapie ernaast...
Fake it till you make it...
pi_114578244
Volgens mij werkt AD het beste als je er therapie naast hebt, Tenminste dat is wel wat ik in mijn opmgeving en ook bij mezelf ondervind, De AD vlakt het 1 en ander af, maar het probleem zelf wordt niet aangepakt, Dus misschien is therapie zo gek nog niet!
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juli 2012 @ 23:24:58 #11
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114586118
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Volgens mij werkt AD het beste als je er therapie naast hebt, Tenminste dat is wel wat ik in mijn opmgeving en ook bij mezelf ondervind, De AD vlakt het 1 en ander af, maar het probleem zelf wordt niet aangepakt, Dus misschien is therapie zo gek nog niet!
Dit

Verder verschillen de bijwerkingen heel erg per persoon.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 25 juli 2012 @ 23:22:52 #12
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_114663457
Geen bijwerkingen hier, maar na een jaar werkte het gewoon niet meer. Of ik werd depressiever, dat kan ook. Ik zat in ieder geval al aan de maximale dosis, dus voor mij deed het niet zo veel meer.
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:26:49 #13
157031 roosjeroosje1988
pi_114672496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:22 schreef Nerys het volgende:
Geen bijwerkingen hier, maar na een jaar werkte het gewoon niet meer. Of ik werd depressiever, dat kan ook. Ik zat in ieder geval al aan de maximale dosis, dus voor mij deed het niet zo veel meer.
Huh maar hoe kan je er dan depressiever van worden? Bij mij gebeurde dat juist pas toen ik er een tijdje mee gestopt was. En wat is eigenlijk de maximale dosis? Ik ben destijds begonnen met een halve en overgegaan op een hele (per dag).
pi_114673389
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Huh maar hoe kan je er dan depressiever van worden? Bij mij gebeurde dat juist pas toen ik er een tijdje mee gestopt was. En wat is eigenlijk de maximale dosis? Ik ben destijds begonnen met een halve en overgegaan op een hele (per dag).
Tja het menselijk lichaam stelt ons soms voor verrassingen. Inmiddels al met je huisarts gesproken over eventueel therapie? Medicijnen zijn geen oplossing maar een hulpmiddel.
Supra Groningam Nihil
pi_114700839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik te zeggen dat je niet kan weten of de werking afneemt na verloopt van tijd, of dat er iets anders veranderd. Bij mij sloeg de depressie na een jaar in ieder geval weer toe. Ik slikte er drie per dag, maar ik kan me even de dosering in mg niet meer herinneren. De maximale dosering staat ook in de bijsluiter als het goed is.
pi_114702732
Ik vind het jammer dat zo een meisje aangetast word
pi_114709806
Hoewel ik veel lees over goede ervaringen hiermee heb ik persoonlijke geen goede ervaringen met serotonine heropname remmers.
Heb er 3 geprobeerd, Fluoxetine , Paroxetine en Citalopram voor depressie en angsten.
Mijn depressie en vooral angsten verergerden, vooral in het begin maar dat schijnt normaal te zijn, ik stompte compleet af, kon wel heel onredelijk kwaad worden over triviale dingen maar verdere emoties waren vlak en kwam in korte tijd kilo's aan, ook met de fluoxetine maar geen effecten op mijn haar trouwens.

Geen interesse in mijn gezin/werk, libodo heel laag dus al met al werd ik er echt niet vrolijker van (cirkeltje), en kreeg geen voet aan de grond bij mijn toenmalige psychiater ... ik moest maar gewoon doorslikken en het zou moeten verbeteren, zo ben ik bijna 5 jaar aan het rommelen geweest.
Citalopram was wel het minst heftig trouwens.
Het afbouwen was verschrikkelijk, vooral met de paroxetine.
Slikte trouwens de normale dosis, niet het maximale.

Mijn (persoonlijke) conclusie is een beetje dat het bij veel mensen goed helpt voor depressies maar dat het voor angsten niet het ideale medicijn was voor mij. Ook de bijwerkingen verschillen erg per persoon Maar zeg even met klem, ik ben geen psychiater dus kan alleen maar oordelen vanuit mijn eigen ervaring.

Ik ken mensen die zweren bij serotonine remmers, dus dat bewijst dat het echt per persoon verschilt.

Mijn advies is wel kijk naar therapie of andere niet met medicijnen gerelateerde behandel methoden, het zijn wel dingen waar je voor open moet staan natuurlijk. Maar ik heb een beetje een aversie gekregen tegen psychische klachten oplappen met chemicaliën. Het is vaak alleen maar een tijdelijk lapmiddel zodat je kunt blijven functioneren, de echte oorzaak of bron van de klachten worden niet of nauwelijks aangepakt.

[ Bericht 12% gewijzigd door geregistreerd op 27-07-2012 08:57:25 (aanvulling) ]
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:53:19 #18
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114714358
Klinkt alsof je verslaafd bent aan de fluoxetine.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:11:13 #19
157031 roosjeroosje1988
pi_114716978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 08:52 schreef geregistreerd het volgende:
Hoewel ik veel lees over goede ervaringen hiermee heb ik persoonlijke geen goede ervaringen met serotonine heropname remmers.
Heb er 3 geprobeerd, Fluoxetine , Paroxetine en Citalopram voor depressie en angsten.
Mijn depressie en vooral angsten verergerden, vooral in het begin maar dat schijnt normaal te zijn, ik stompte compleet af, kon wel heel onredelijk kwaad worden over triviale dingen maar verdere emoties waren vlak en kwam in korte tijd kilo's aan, ook met de fluoxetine maar geen effecten op mijn haar trouwens.

Geen interesse in mijn gezin/werk, libodo heel laag dus al met al werd ik er echt niet vrolijker van (cirkeltje), en kreeg geen voet aan de grond bij mijn toenmalige psychiater ... ik moest maar gewoon doorslikken en het zou moeten verbeteren, zo ben ik bijna 5 jaar aan het rommelen geweest.
Citalopram was wel het minst heftig trouwens.
Het afbouwen was verschrikkelijk, vooral met de paroxetine.
Slikte trouwens de normale dosis, niet het maximale.

Mijn (persoonlijke) conclusie is een beetje dat het bij veel mensen goed helpt voor depressies maar dat het voor angsten niet het ideale medicijn was voor mij. Ook de bijwerkingen verschillen erg per persoon Maar zeg even met klem, ik ben geen psychiater dus kan alleen maar oordelen vanuit mijn eigen ervaring.

Ik ken mensen die zweren bij serotonine remmers, dus dat bewijst dat het echt per persoon verschilt.

Mijn advies is wel kijk naar therapie of andere niet met medicijnen gerelateerde behandel methoden, het zijn wel dingen waar je voor open moet staan natuurlijk. Maar ik heb een beetje een aversie gekregen tegen psychische klachten oplappen met chemicaliën. Het is vaak alleen maar een tijdelijk lapmiddel zodat je kunt blijven functioneren, de echte oorzaak of bron van de klachten worden niet of nauwelijks aangepakt.
Kwam je echt aan met fluoxetine??? Maar hoe kan dat eigenlijk? Ging je er meer van eten dan? Je zegt dat het geen effect had op je haar, had je ook niet dat het niet meer of langzamer groeide?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:13:35 #20
157031 roosjeroosje1988
pi_114717036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:53 schreef locutus51 het volgende:
Klinkt alsof je verslaafd bent aan de fluoxetine.
Nee joh :P , het smaakt ontzettend vies en ik denk echt niet van mmm lekker, ik neem er weer één. Het is alleen dat ik me er beter door voelde toen ik het nog nam.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:14:57 #21
157031 roosjeroosje1988
pi_114717073
quote:
3s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:11 schreef Deetch het volgende:

[..]

Tja het menselijk lichaam stelt ons soms voor verrassingen. Inmiddels al met je huisarts gesproken over eventueel therapie? Medicijnen zijn geen oplossing maar een hulpmiddel.
Maar wat houdt die therapie dan precies in?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:16:39 #22
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114717121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Nee joh :P , het smaakt ontzettend vies en ik denk echt niet van mmm lekker, ik neem er weer één. Het is alleen dat ik me er beter door voelde toen ik het nog nam.
Als ik coke snuif dan doet mijn neus zeer, en denk echt niet van mmm lekker, ik neem nog een snuif. Het is alleen dat ik me er beter door voel wanneer ik het neem.
pi_114717408
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Maar wat houdt die therapie dan precies in?
Dat ligt eraan welke therapie je gaat volgen, daarover kun je beter met je huisarts gaan overleggen.
Het doel van therapie is om de oorzaken en gevolgen van je angsten etc aan te pakken zodat je zonder medicijnen normaal door het leven kunt.
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:43:38 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114718061
Soms is aanleg voor angst of depressie genetisch. Therapie werkt dan maar tot zover maar een fysiek medicijn kan de lichamelijke oorzaak wegnemen. Als een diabetes patient niet zonder zijn insuline kan, noem je hem dan ook verslaafd?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:52:55 #25
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114718468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:43 schreef Mishu het volgende:
Soms is aanleg voor angst of depressie genetisch. Therapie werkt dan maar tot zover maar een fysiek medicijn kan de lichamelijke oorzaak wegnemen. Als een diabetes patient niet zonder zijn insuline kan, noem je hem dan ook verslaafd?
Insuline is een stof die door het lichaam zelf wordt aangemaakt, wanneer te weinig dat moet dit toevoegd worden. Dit noem ik geen verslaving, het lichaam kan niet zonder namelijk.

Medicijnen nemen geen lichamelijk oorzaak weg bij depressies etc. Die passen het lichaam aan zodat je er geen/minder last van hebt. In mijn ogen geen oplossing.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:00:23 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114718766
Bij genetische depressie wordt ook van nature een bepaald stofje minder aangemaakt, namelijk serotonine. Medicijnen kunnen dat tekort dan aanvullen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:09:12 #27
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114719110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:00 schreef Mishu het volgende:
Bij genetische depressie wordt ook van nature een bepaald stofje minder aangemaakt, namelijk serotonine. Medicijnen kunnen dat tekort dan aanvullen.
Medicijnen vullen dit tekort niet aan, ze zorgen alleen dat heropname geremt wordt, waardoor de serotonine langer actief is. Er wordt dan ook niet minder aangemaakt, het wordt alleen te snel inactief.

Daarnaast is genetische depressie niet bewezen, en juist in 2009 ontkracht door onderzoek naar de relatie tussen depressie en het serotonine-transportergen.
pi_114721702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:09 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Medicijnen vullen dit tekort niet aan, ze zorgen alleen dat heropname geremt wordt, waardoor de serotonine langer actief is. Er wordt dan ook niet minder aangemaakt, het wordt alleen te snel inactief.

Daarnaast is genetische depressie niet bewezen, en juist in 2009 ontkracht door onderzoek naar de relatie tussen depressie en het serotonine-transportergen.
^O^
Supra Groningam Nihil
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:59:03 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114773690
Ik snap niet waarom zoveel mensen zo extreem tegen bepaalde medicijnen zijn. Als het andere mensen helpt, waarom dan niet? Net alsof het cool is om medicijnvrij maar vol met klachten door het leven te gaan.
pi_114774218
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:59 schreef Mishu het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel mensen zo extreem tegen bepaalde medicijnen zijn. Als het andere mensen helpt, waarom dan niet? Net alsof het cool is om medicijnvrij maar vol met klachten door het leven te gaan.
Dat zeggen we toch ook niet? Je moet echter niet je problemen willen aanpakken met medicijnen als je de oorzaak van je problemen ook met therapie kunt aanpakken.
Medicatie is vaak bestrijden van symptomen in plaats van de oorzaak.
Supra Groningam Nihil
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:15:20 #31
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114775832
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:59 schreef Mishu het volgende:
Het mag mensen dan wel helpen, daarom is het niet automatisch goed toch? De medicijnen waarover wij het hier hebben, zijn nu eenmaal niet goed voor een mens om verschillende oorzaken. Belangrijkste oorzaak is gewoonweg dat het verslavend werkt, daarnaast bepaalde symptomen versterkt i.p.v. verhelpt.
pi_114776233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:52 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Insuline is een stof die door het lichaam zelf wordt aangemaakt, wanneer te weinig dat moet dit toevoegd worden. Dit noem ik geen verslaving, het lichaam kan niet zonder namelijk.

Medicijnen nemen geen lichamelijk oorzaak weg bij depressies etc. Die passen het lichaam aan zodat je er geen/minder last van hebt. In mijn ogen geen oplossing.
Als de symptomen een lichamelijke oorzaak hebben zijn medicijnen lijkt mij toch een geschikte manier van behandeling.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:19:33 #33
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114780889
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als de symptomen een lichamelijke oorzaak hebben zijn medicijnen lijkt mij toch een geschikte manier van behandeling.
Klopt, maar hier heb je geen lichamelijk oorzaak... je kunt het lichaam aanpassen zodat je de psychische klachten onderdrukt, maar dat is geen oplossing.
pi_114793355
Haaruitval: check. Je andere bijwerkingen had ik niet.

Ik had wel tijdelijk idioot grote blauwe plekken op de meest gekke plaatsen (denk aan 30 cm bij 15 cm op dijbeen van een tas die tegen mijn been tikte) en enorme slaapproblemen die helaas niet tijdelijk waren.

Dat was ook de reden dat ik er uiteindelijk weer mee gestopt ben. Een jaar lang 2-3 uur slaap per nacht gaat je hele leven beheersen. Het ging op andere gebieden wel steeds beter met me en dus dacht ik dat stoppen me alleen voordeel zou opleveren (weer echt kunnen slapen leek me geweldig). Ik ben toen in een diep gat gevallen, maar nooit weer begonnen met medicatie. De bijwerkingen waren me te heftig en iets anders wilde ik niet proberen. Ik had te vaak echt serieus het gevoel dat ik mezelf niet meer was onder de prozac.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114793398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:00 schreef Mishu het volgende:
enige issue is dat die medicijnen te pas en te onpas worden voorgeschreven voor oneindige tijden en dat er relatief weinig in structurele oplossingen (zoals therapie) wordt gestopt.
  zondag 29 juli 2012 @ 10:43:33 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114794810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:09 schreef locutus51 het volgende:

[..]

doe's een bron van je laatste statement?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 juli 2012 @ 11:05:06 #37
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_114795272
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Nu vraag ik me af – voor degene die ook ervaringen hebben met fluoxetine – welke bijwerkingen hebben/hadden jullie en hoe merk(t)en jullie dat het medicijn helpt/hielp? En wat doet/deed het met jullie haar?
Mijn vriendin gebruikt dit middel sinds enkele maanden, daarvoor jaren Lexapro gebruikt.
Ze heeft er spijt van dat ze niet eerder is geswitched, voelt zich opgewekter, de pieken/dalen zijn niet zo bizar meer als bij dat vorige middel en de seksuele lust keert zowaar ook weer terug, wat dat betreft slaat dit middel veel beter aan.

Qua bijwerkingen vooral vermoeidheid en sufheid, d'r haar is gewoon nog hetzelfde trouwens.
pi_114796303
Bizar dat je huisarts fluoxetine voorschrijft zonder verwijzing naar een psycholoog/psychiater :{. Daar zou ik toch echt om gaan vragen.

Verder heb ik geen haaruitval bemerkt. Ik slik een relatief lage dosering, en voel me daar goed bij. Heb eigenlijk geen bijwerkingen. Afbouwen/stoppen bleek een enorme terugval te veroorzaken dus dat doen we maar even niet.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:41:14 #39
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114821289
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

doe's een bron van je laatste statement?
Risch heeft een onderzoek gedaan in 2009, via google zijn meerdere bronnen te vinden hierover. Deze bronnen zijn veelal statistisch of juist klinish, genoeg om door te lezen in ieder geval.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:43:06 #40
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114821393
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Bizar dat je huisarts fluoxetine voorschrijft zonder verwijzing naar een psycholoog/psychiater :{. Daar zou ik toch echt om gaan vragen.

Verder heb ik geen haaruitval bemerkt. Ik slik een relatief lage dosering, en voel me daar goed bij. Heb eigenlijk geen bijwerkingen. Afbouwen/stoppen bleek een enorme terugval te veroorzaken dus dat doen we maar even niet.
Huisartsen schrijven fluoxetine veel te snel en te makkelijk voor zonder dat er gekeken wordt naar de daadwerkelijk oorzaak van de symptomen. Daarnaast is er ook totaal geen controle door huisartsen wanneer een patient deze medicijnen gebruikt... in mijn ogen een kwalijke zaak.
pi_114821528
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:19 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Klopt, maar hier heb je geen lichamelijk oorzaak... je kunt het lichaam aanpassen zodat je de psychische klachten onderdrukt, maar dat is geen oplossing.
Jawel, de oorzaak van mentale klachten ligt heel vaak wel in het lichaam.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:48:06 #42
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114821665
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Jawel, de oorzaak van mentale klachten ligt heel vaak wel in het lichaam.
Daar wil ik wel eens bewijs van zien...
  maandag 30 juli 2012 @ 00:51:16 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114830884
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:48 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Daar wil ik wel eens bewijs van zien...
Als er medicijnen worden gegeven die lichamelijk iets verandert, verbetert de situatie :) Bewijs genoeg? ;)
pi_114831140
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:19 schreef locutus51 het volgende:

[..]

De lichaamelijke oorzaak bij een depressie kan zijn dat je serotinine huishouding niet naar functioneren werkt.
Insuline is ook een aanpassing van het lichaam om de bloedsuiker spiegel aan te passen. Het is ook geen oplossing of denk je dat door therapie het gebruik van insuline overbodig kan worden.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:02:13 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114831223
Locotus praat poep maar aan de andere kant zou medicatie echt het allerlaatste middel moeten zijn.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:52:17 #46
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114836137
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:02 schreef Re het volgende:
Locotus praat poep maar aan de andere kant zou medicatie echt het allerlaatste middel moeten zijn.
Tuurlijk, stop je hoofd maar in de grond... ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan dat spul... dus ik weet echt wel waar ik het over heb hoor.

Ook fijn trouwens om zo op de persoon te spelen. geef eens een zinnige reactie i.p.v. losse flodders.
  maandag 30 juli 2012 @ 08:54:00 #47
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114836156
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als er medicijnen worden gegeven die lichamelijk iets verandert, verbetert de situatie :) Bewijs genoeg? ;)
Dat is natuurlijk geen bewijs... Als ik pijn heb en slik pijnstillers dan verbeterd de situatie... is daarmee de oorzaak ook weg?
  maandag 30 juli 2012 @ 08:55:30 #48
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114836176
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:59 schreef Bombshell het volgende:

[..]

De lichaamelijke oorzaak bij een depressie kan zijn dat je serotinine huishouding niet naar functioneren werkt.
Insuline is ook een aanpassing van het lichaam om de bloedsuiker spiegel aan te passen. Het is ook geen oplossing of denk je dat door therapie het gebruik van insuline overbodig kan worden.
Een dieet kan ervoor zorgen dat insuline overbodig wordt... niet in elke situatie, maar toch..
pi_114836631
Bezwaar tegen medicatie is behoorlijk egoistisch. Het beter voelen op geestelijk niveau is essentieel om menswaardig te leven. Zonder concrete lange termijn gevolgen die het psychisch lijden evenaren of overstijgen is bezwaar onnodig. Desalniettemin is een vorm van therapie tevens essentieel
  maandag 30 juli 2012 @ 10:05:44 #50
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114837363
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Bezwaar tegen medicatie is behoorlijk egoistisch. Het beter voelen op geestelijk niveau is essentieel om menswaardig te leven. Zonder concrete lange termijn gevolgen die het psychisch lijden evenaren of overstijgen is bezwaar onnodig. Desalniettemin is een vorm van therapie tevens essentieel
Wat zijn dan concrete lange termijn gevolgen in jou ogen? Ik vind de volgende toch aardig concreet:
- Toenemende neiging tot zelfdoding
- Verslavend
- Onvruchtbaarheid

Therapie moet optie nummer 1 zijn, mocht dit niet werken en je kunt er echt niet mee omgaan..dan zijn medicijnen een optie... Maar tegenwoordig wordt er te snel gegrepen naar medicijnen.
  maandag 30 juli 2012 @ 10:28:18 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114837834
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 08:52 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Tuurlijk, stop je hoofd maar in de grond... ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan dat spul... dus ik weet echt wel waar ik het over heb hoor.

Ook fijn trouwens om zo op de persoon te spelen. geef eens een zinnige reactie i.p.v. losse flodders.
ten eerste praat je gewoon poep, leuk dat je een meta-analyse aanhaalt die de relatie tussen een transporter gen en STRESS en de risico op depressie aanhaalt (ja deze van Risch) wat geen kont te maken heeft met biologische depressie, wat trouwens ook nog eens is weerlegd door een betere en recentere meta-analyse ja deze van Karg) maar je bent ook nog een verzuurde ex-gebruiker die waarschijnlijk het internet afstruint naar sites die je gelijk geven.

Hou dus op met het verspreiden van leugens en het strooien met studies waar je geen verstand van hebt
  maandag 30 juli 2012 @ 10:32:52 #52
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114837937
quote:
4s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:28 schreef Re het volgende:

[..]

ten eerste praat je gewoon poep, leuk dat je een meta-analyse aanhaalt die de relatie tussen een transporter gen en STRESS en de risico op depressie aanhaalt (ja deze van Risch) wat geen kont te maken heeft met biologische depressie, wat trouwens ook nog eens is weerlegd door een betere en recentere meta-analyse ja deze van Karg) maar je bent ook nog een verzuurde ex-gebruiker die waarschijnlijk het internet afstruint naar sites die je gelijk geven.

Hou dus op met het verspreiden van leugens en het strooien met studies waar je geen verstand van hebt
Jij hebt blijkbaar jou pilletje niet gehad vandaag...

Ik zou het toch maar eens echt lezen als ik jou was i.p.v. internet af te struinen naar sites die de verslaving rechtvaardigd. Ik hoef geen bevestiging van het internet te hebben, ik ben zelf het bewijs...
  maandag 30 juli 2012 @ 10:39:59 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114838129
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:32 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ik zou het toch maar eens echt lezen als ik jou was i.p.v. internet af te struinen naar sites die de verslaving rechtvaardigd. Ik hoef geen bevestiging van het internet te hebben, ik ben zelf het bewijs...
:') lees de referenties die ik wel gegeven heb zou ik zeggen :). of vertel me dan even helder en onderbouwd met referenties hoe het dan precies zit met transportergenen en stress-gerelateerde depressie, en de relatie die in jouw ogen bewijst dat de genetische vorm van depressie niet bestaat...
  maandag 30 juli 2012 @ 10:56:47 #54
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114838533
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:39 schreef Re het volgende:

[..]

:') lees de referenties die ik wel gegeven heb zou ik zeggen :). of vertel me dan even helder en onderbouwd met referenties hoe het dan precies zit met transportergenen en stress-gerelateerde depressie, en de relatie die in jouw ogen bewijst dat de genetische vorm van depressie niet bestaat...
Ik heb de referentie toch al gegeven, jij vermeld het zelf in jou eerdere post. Daarnaast kan ik niet bewijzen dat iets niet bestaat....Ik weet alleen dat zowel de RUG als UMCG momenteel met onderzoek bezig is naar de mogelijke biologische oorzaken van een depressie, aangezien zij het ook niet weten.
  maandag 30 juli 2012 @ 14:17:48 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114845936
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:56 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ik heb de referentie toch al gegeven, jij vermeld het zelf in jou eerdere post. Daarnaast kan ik niet bewijzen dat iets niet bestaat....Ik weet alleen dat zowel de RUG als UMCG momenteel met onderzoek bezig is naar de mogelijke biologische oorzaken van een depressie, aangezien zij het ook niet weten.
ja je gaf die referentie maar die zegt niets over het al dan niet hebben van een genetische basis voor depressie (alleen dus over een eventuele link tussen stress-geinduceerde depressie en een genetisch defect in een transporter gen). En dan is er ook nog een vervolg op die studie (althans het is geen studie het is een meta-analyse) die wel een verband ziet en de eerdere referentie dus verwerpt. Maakt verder allemaal niet uit, een heleboel depressies zijn inderdaad niet biologisch van aard en zou in eerste instantie met een niet farmacologische therapie moeten worden aangepakt, eventueel in latere stadia ondersteund met psychofarmaca als laatste optie, en niet eerder en niet alleen maar... dat laatste lijkt me het belangrijkste
  maandag 30 juli 2012 @ 14:20:04 #56
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114846053
quote:
3s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:17 schreef Re het volgende:

[..]

ja je gaf die referentie maar die zegt niets over het al dan niet hebben van een genetische basis voor depressie (alleen dus over een eventuele link tussen stress-geinduceerde depressie en een genetisch defect in een transporter gen). En dan is er ook nog een vervolg op die studie (althans het is geen studie het is een meta-analyse) die wel een verband ziet en de eerdere referentie dus verwerpt. Maakt verder allemaal niet uit, een heleboel depressies zijn inderdaad niet biologisch van aard en zou in eerste instantie met een niet farmacologische therapie moeten worden aangepakt, eventueel in latere stadia ondersteund met psychofarmaca als laatste optie, en niet eerder en niet alleen maar... dat laatste lijkt me het belangrijkste
Met jouw laatste zin kan ik het dan ook alleen maar 100% mee eens zijn.
pi_114849967
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:32 schreef locutus51 het volgende:

Met dat laatste schuif je je hele argumentatie in de prullenbak hè? Je weet dat anekdotisch bewijs gelijk staat aan geen bewijs? En als het het wel is, dan zie ik in dit topic ook al 'bewijs' van het tegenovergestelde.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 juli 2012 @ 17:34:29 #58
157031 roosjeroosje1988
pi_114855566
Ik ben zooooo suf, ik zit achter elkaar te gapen en te vechten tegen m'n slaap. Zou dat nu al door de medicijnen komen?
  maandag 30 juli 2012 @ 19:04:35 #59
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114859458
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met dat laatste schuif je je hele argumentatie in de prullenbak hè? Je weet dat anekdotisch bewijs gelijk staat aan geen bewijs? En als het het wel is, dan zie ik in dit topic ook al 'bewijs' van het tegenovergestelde.
Zo kan je alles wel uit de context halen natuurlijk... als je alles had gelezen dan zou je begrijpen waarop ik reageer.

Ik word uitgemaakt als verzuurde ex-gebruiker die naar bewijzen zoekt op het internet om mijn eigen beeld bevestigd te krijgen. Ikzelf ben geen andere bewijzen nodig, ik heb het zelf meegemaakt. Ik draag hier niet mijn ervaringen aan als bewijs voor mijn argumenten zoals jij nu suggereert.
pi_114886907
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben zooooo suf, ik zit achter elkaar te gapen en te vechten tegen m'n slaap. Zou dat nu al door de medicijnen komen?
Zou kunnen, kan natuurlijk ook komen omdat je het afgelopen weekend te laat op bed bent gegaan?
Heb je al een afspraak met de huisarts voor eventuele therapie?
Supra Groningam Nihil
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:09:11 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114894957
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:04 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Zo kan je alles wel uit de context halen natuurlijk... als je alles had gelezen dan zou je begrijpen waarop ik reageer.

Ik word uitgemaakt als verzuurde ex-gebruiker die naar bewijzen zoekt op het internet om mijn eigen beeld bevestigd te krijgen. Ikzelf ben geen andere bewijzen nodig, ik heb het zelf meegemaakt. Ik draag hier niet mijn ervaringen aan als bewijs voor mijn argumenten zoals jij nu suggereert.
ik chargeerde een beetje, misschien had ik dat niet moeten doen :)
pi_115088508
Zelfdoding vind ik een behoorlijk verwaarloosbare bijwerking. Het is immers lastig te bewijzen of dit daadwerkelijk door de medicatie komt aangezien de personen in kwestie al psychische klachten hebben. Verslavend is vrijwel elk middel met een drug effect. Koffie ook maar afschaffen?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:54:05 #63
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_115103714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:04 schreef Cockwhale het volgende:
Zelfdoding vind ik een behoorlijk verwaarloosbare bijwerking. Het is immers lastig te bewijzen of dit daadwerkelijk door de medicatie komt aangezien de personen in kwestie al psychische klachten hebben. Verslavend is vrijwel elk middel met een drug effect. Koffie ook maar afschaffen?
Is juist makkelijk te bewijzen aangezien het om een toename van de neiging tot zelfdoding gaat, dit is goed te onderzoeken.

Jou laatste opmerking is natuurlijk een pleonasme die de plank daardoor volledig mis slaat.
pi_115146608
Denk dat je de definitie van pleonasme nog maar eens moet opzoeken.
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:21:22 #65
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_115173882
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:20 schreef Cockwhale het volgende:
Denk dat je de definitie van pleonasme nog maar eens moet opzoeken.
Drug effect = verslavend ==> Pleonasme...

Maar dat terzijde...heb je verder nog wat over het onderwerp te reageren of was dit het?
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:23:18 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115173902
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:04 schreef Cockwhale het volgende:
het is dan ook niet zelfdoding zelf, maar de gedachte aan zelfdoding.. een wijd verspreid misverstand
pi_115366342
Ik merkte helaas niets van fluoxetine, ook niet van mirtazapine, setraline en risperidone overigens. Geen werking en geen bijwerkingen.
pi_151855179
Koop in alternatief internetwinkel
  maandag 20 april 2015 @ 12:39:44 #69
157031 roosjeroosje1988
pi_151855699
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2015 12:22 schreef klosret het volgende:
Koop in alternatief internetwinkel
Jezus... :') Waarom kick je dit oude topic van me? :')

Je heb er ook nog een speciaal account voor aangemaakt, waarom? :') En wat is je echte account? :{

[ Bericht 16% gewijzigd door roosjeroosje1988 op 20-04-2015 12:45:24 ]
  maandag 20 april 2015 @ 13:50:53 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_151857403
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Jezus... :') Waarom kick je dit oude topic van me? :')

Je heb er ook nog een speciaal account voor aangemaakt, waarom? :') En wat is je echte account? :{
Dit is gewoon een spammer _O-
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_151857659
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:14 schreef Nijna het volgende:
Dat van vanmorgen zal inmiddels wel ingewerkt zijn.
Wat? Dit is sarcasme toch? Die dingen werken namelijk pas na ~2 weken.

quote:
Ik heb lang fluoxetine geslikt, weinig bijwerkingen van gehad. Weet niet zo goed of het echt wat deed, ik denk wel een beetje, maar het was geen verschil van dag en nacht voor mijn gevoel.
Overigens met therapie ernaast...
Same here. Weinig bijwerkingen maar het leek voor mijn gevoel niet zo heel veel uit te halen.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 23:17 schreef Nerys het volgende:

Daarmee bedoel ik te zeggen dat je niet kan weten of de werking afneemt na verloopt van tijd, of dat er iets anders veranderd. Bij mij sloeg de depressie na een jaar in ieder geval weer toe. Ik slikte er drie per dag, maar ik kan me even de dosering in mg niet meer herinneren. De maximale dosering staat ook in de bijsluiter als het goed is.
Dat vind ik bij al die medicatie sowieso erg lastig .. Wat komt door (de bijwerkingen van) de medicatie, en wat komt door de depressie?

Edit: Godver .. niet door gehad dat het al zo'n oud topic was. Excuses mensen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 april 2015 @ 14:15:06 #72
157031 roosjeroosje1988
pi_151858241
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:50 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dit is gewoon een spammer _O-
Wel handig, al die pillen, hoef je niet eerst langs de huisarts als je iets wil hebben. :D
pi_151859140
Woon je nog thuis? :P
  maandag 20 april 2015 @ 14:58:56 #74
157031 roosjeroosje1988
pi_151859746
Nee. :+
  maandag 20 april 2015 @ 18:42:37 #75
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_151866660
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit, ad's slikken zonder te kijken of er niet iets aan onderliggende redenen te doen is is wel bar slecht.

Edit: Godver, zit op een oud topic te reageren :')
  maandag 20 april 2015 @ 20:53:35 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151871938
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:15 schreef Deetch het volgende:
en tot god bidden zeker

als je gewoon afwijkingen hebt moet je soms gewoon medicatie nemen
pi_151872814
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik vind dat toch wel vreemd hoor. Je hoort best vaak dat mensen pammetjes e.d. slikken zonder dat hun huisarts therapie ter sprake heeft gebracht... Terwijl je het op de lange baan het juist van de therapie moet hebben en niet van de medicijnen. Huisartsen schijnen toch meer te hebben met lichamelijk vlak als met het psychische... Een slechte zaak als je het mij vraagt...

Heb niet heel het topic gelezen dus misschien wel spuit 11, maar mocht je nog steeds last hebben van angsten, ga naar een therapie die speciaal gericht is op angst (IPZO bijvoorbeeld).
pi_152096958
Bij mij werkt Fluoxetine wel heel goed.
Ook even gestopt geweest, ben toen echt doorn een hel gegaan. Nu wel de 40 mg dosis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')