ten eerste praat je gewoon poep, leuk dat je een meta-analyse aanhaalt die de relatie tussen een transporter gen en STRESS en de risico op depressie aanhaalt (ja deze van Risch) wat geen kont te maken heeft met biologische depressie, wat trouwens ook nog eens is weerlegd door een betere en recentere meta-analyse ja deze van Karg) maar je bent ook nog een verzuurde ex-gebruiker die waarschijnlijk het internet afstruint naar sites die je gelijk geven.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:52 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Tuurlijk, stop je hoofd maar in de grond... ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan dat spul... dus ik weet echt wel waar ik het over heb hoor.
Ook fijn trouwens om zo op de persoon te spelen. geef eens een zinnige reactie i.p.v. losse flodders.
Jij hebt blijkbaar jou pilletje niet gehad vandaag...quote:Op maandag 30 juli 2012 10:28 schreef Re het volgende:
[..]
ten eerste praat je gewoon poep, leuk dat je een meta-analyse aanhaalt die de relatie tussen een transporter gen en STRESS en de risico op depressie aanhaalt (ja deze van Risch) wat geen kont te maken heeft met biologische depressie, wat trouwens ook nog eens is weerlegd door een betere en recentere meta-analyse ja deze van Karg) maar je bent ook nog een verzuurde ex-gebruiker die waarschijnlijk het internet afstruint naar sites die je gelijk geven.
Hou dus op met het verspreiden van leugens en het strooien met studies waar je geen verstand van hebt
quote:Op maandag 30 juli 2012 10:32 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar jou pilletje niet gehad vandaag...
Ik zou het toch maar eens echt lezen als ik jou was i.p.v. internet af te struinen naar sites die de verslaving rechtvaardigd. Ik hoef geen bevestiging van het internet te hebben, ik ben zelf het bewijs...
Ik heb de referentie toch al gegeven, jij vermeld het zelf in jou eerdere post. Daarnaast kan ik niet bewijzen dat iets niet bestaat....Ik weet alleen dat zowel de RUG als UMCG momenteel met onderzoek bezig is naar de mogelijke biologische oorzaken van een depressie, aangezien zij het ook niet weten.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:39 schreef Re het volgende:
[..]lees de referenties die ik wel gegeven heb zou ik zeggen
. of vertel me dan even helder en onderbouwd met referenties hoe het dan precies zit met transportergenen en stress-gerelateerde depressie, en de relatie die in jouw ogen bewijst dat de genetische vorm van depressie niet bestaat...
ja je gaf die referentie maar die zegt niets over het al dan niet hebben van een genetische basis voor depressie (alleen dus over een eventuele link tussen stress-geinduceerde depressie en een genetisch defect in een transporter gen). En dan is er ook nog een vervolg op die studie (althans het is geen studie het is een meta-analyse) die wel een verband ziet en de eerdere referentie dus verwerpt. Maakt verder allemaal niet uit, een heleboel depressies zijn inderdaad niet biologisch van aard en zou in eerste instantie met een niet farmacologische therapie moeten worden aangepakt, eventueel in latere stadia ondersteund met psychofarmaca als laatste optie, en niet eerder en niet alleen maar... dat laatste lijkt me het belangrijkstequote:Op maandag 30 juli 2012 10:56 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik heb de referentie toch al gegeven, jij vermeld het zelf in jou eerdere post. Daarnaast kan ik niet bewijzen dat iets niet bestaat....Ik weet alleen dat zowel de RUG als UMCG momenteel met onderzoek bezig is naar de mogelijke biologische oorzaken van een depressie, aangezien zij het ook niet weten.
Met jouw laatste zin kan ik het dan ook alleen maar 100% mee eens zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:17 schreef Re het volgende:
[..]
ja je gaf die referentie maar die zegt niets over het al dan niet hebben van een genetische basis voor depressie (alleen dus over een eventuele link tussen stress-geinduceerde depressie en een genetisch defect in een transporter gen). En dan is er ook nog een vervolg op die studie (althans het is geen studie het is een meta-analyse) die wel een verband ziet en de eerdere referentie dus verwerpt. Maakt verder allemaal niet uit, een heleboel depressies zijn inderdaad niet biologisch van aard en zou in eerste instantie met een niet farmacologische therapie moeten worden aangepakt, eventueel in latere stadia ondersteund met psychofarmaca als laatste optie, en niet eerder en niet alleen maar... dat laatste lijkt me het belangrijkste
Met dat laatste schuif je je hele argumentatie in de prullenbak hè? Je weet dat anekdotisch bewijs gelijk staat aan geen bewijs? En als het het wel is, dan zie ik in dit topic ook al 'bewijs' van het tegenovergestelde.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:32 schreef locutus51 het volgende:
Jij hebt blijkbaar jou pilletje niet gehad vandaag...
Ik zou het toch maar eens echt lezen als ik jou was i.p.v. internet af te struinen naar sites die de verslaving rechtvaardigd. Ik hoef geen bevestiging van het internet te hebben, ik ben zelf het bewijs...
Zo kan je alles wel uit de context halen natuurlijk... als je alles had gelezen dan zou je begrijpen waarop ik reageer.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met dat laatste schuif je je hele argumentatie in de prullenbak hè? Je weet dat anekdotisch bewijs gelijk staat aan geen bewijs? En als het het wel is, dan zie ik in dit topic ook al 'bewijs' van het tegenovergestelde.
Zou kunnen, kan natuurlijk ook komen omdat je het afgelopen weekend te laat op bed bent gegaan?quote:Op maandag 30 juli 2012 17:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben zooooo suf, ik zit achter elkaar te gapen en te vechten tegen m'n slaap. Zou dat nu al door de medicijnen komen?
ik chargeerde een beetje, misschien had ik dat niet moeten doenquote:Op maandag 30 juli 2012 19:04 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel uit de context halen natuurlijk... als je alles had gelezen dan zou je begrijpen waarop ik reageer.
Ik word uitgemaakt als verzuurde ex-gebruiker die naar bewijzen zoekt op het internet om mijn eigen beeld bevestigd te krijgen. Ikzelf ben geen andere bewijzen nodig, ik heb het zelf meegemaakt. Ik draag hier niet mijn ervaringen aan als bewijs voor mijn argumenten zoals jij nu suggereert.
Is juist makkelijk te bewijzen aangezien het om een toename van de neiging tot zelfdoding gaat, dit is goed te onderzoeken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:04 schreef Cockwhale het volgende:
Zelfdoding vind ik een behoorlijk verwaarloosbare bijwerking. Het is immers lastig te bewijzen of dit daadwerkelijk door de medicatie komt aangezien de personen in kwestie al psychische klachten hebben. Verslavend is vrijwel elk middel met een drug effect. Koffie ook maar afschaffen?
Drug effect = verslavend ==> Pleonasme...quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:20 schreef Cockwhale het volgende:
Denk dat je de definitie van pleonasme nog maar eens moet opzoeken.
het is dan ook niet zelfdoding zelf, maar de gedachte aan zelfdoding.. een wijd verspreid misverstandquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:04 schreef Cockwhale het volgende:
Zelfdoding vind ik een behoorlijk verwaarloosbare bijwerking. Het is immers lastig te bewijzen of dit daadwerkelijk door de medicatie komt aangezien de personen in kwestie al psychische klachten hebben. Verslavend is vrijwel elk middel met een drug effect. Koffie ook maar afschaffen?
Jezus...quote:
Dit is gewoon een spammerquote:Op maandag 20 april 2015 12:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Jezus...Waarom kick je dit oude topic van me?
Je heb er ook nog een speciaal account voor aangemaakt, waarom?En wat is je echte account?
![]()
Wat? Dit is sarcasme toch? Die dingen werken namelijk pas na ~2 weken.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:14 schreef Nijna het volgende:
Dat van vanmorgen zal inmiddels wel ingewerkt zijn.
Same here. Weinig bijwerkingen maar het leek voor mijn gevoel niet zo heel veel uit te halen.quote:Ik heb lang fluoxetine geslikt, weinig bijwerkingen van gehad. Weet niet zo goed of het echt wat deed, ik denk wel een beetje, maar het was geen verschil van dag en nacht voor mijn gevoel.
Overigens met therapie ernaast...
Dat vind ik bij al die medicatie sowieso erg lastig .. Wat komt door (de bijwerkingen van) de medicatie, en wat komt door de depressie?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:17 schreef Nerys het volgende:
Daarmee bedoel ik te zeggen dat je niet kan weten of de werking afneemt na verloopt van tijd, of dat er iets anders veranderd. Bij mij sloeg de depressie na een jaar in ieder geval weer toe. Ik slikte er drie per dag, maar ik kan me even de dosering in mg niet meer herinneren. De maximale dosering staat ook in de bijsluiter als het goed is.
Dit, ad's slikken zonder te kijken of er niet iets aan onderliggende redenen te doen is is wel bar slecht.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Bizar dat je huisarts fluoxetine voorschrijft zonder verwijzing naar een psycholoog/psychiater. Daar zou ik toch echt om gaan vragen.
en tot god bidden zekerquote:Op maandag 23 juli 2012 15:15 schreef Deetch het volgende:
Heb je wel al eens goeie therapie geprobeerd? Het zijn me nogal een bijwerkingen die je noemt en ook je symptomen zonder de medicatie zijn kloten.
Medicijnen zijn in mijn ogen nooit meer dan een tijdelijk hulpmiddel om je door je therapie heen te krijgen.
Ik vind dat toch wel vreemd hoor. Je hoort best vaak dat mensen pammetjes e.d. slikken zonder dat hun huisarts therapie ter sprake heeft gebracht... Terwijl je het op de lange baan het juist van de therapie moet hebben en niet van de medicijnen. Huisartsen schijnen toch meer te hebben met lichamelijk vlak als met het psychische... Een slechte zaak als je het mij vraagt...quote:Op maandag 23 juli 2012 15:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee ik heb nooit 'echte' therapie gehad eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |