Als iemand in mijn omgeving in die situatie zit dan kan ik toch bijspringen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Succes met ¤ 668,- netto in de maand.
Het enige wat ik juist van libertaristen hoor is dat het zielig is om geld van rijken af te pakken. Die moeten slechts met het veelvoudige daarvan rondkomen tenslotte.
Misschien later.....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee dat valt mee. Maar ga je nog inhoudelijk worden of niet?
Uiteraard, en dat zou heel nobel van je zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als iemand in mijn omgeving in die situatie zit dan kan ik toch bijspringen?
Iedereen kan 50 euro missen en je staat nooit alleen in geven. zoiets los je met de familie op. Als bij ons kinderen van zulke mensen niet meekunnen op schoolreisje worden de kosten gewoon gedeeld door een paar andere ouders. Om maar iets te noemen. Dat is zoals een maatschappij hoort te werken. Verhogen van bijstand ben ik faliekant tegen. Jammer voor die paar mensen die echt op sterven liggen maar het zou een perverse prikkel geven naar de rest. Leven in de bijstand hoort niet leuk te zijn. Als het leuk is waarom zou je er dan mee willen stoppen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uiteraard, en dat zou heel nobel van je zijn.
Maar niet iedereen houdt voldoende over van hun inkomen om bij te springen indien nodig voor de mensen die hen lief zijn.
Ook voor mensen die je niet lief zijn moet natuurlijk wat worden geregeld.quote:Maar niet iedereen houdt voldoende over van hun inkomen om bij te springen indien nodig voor de mensen die hen lief zijn.
Was geen typfout. Ik denk een mod die grappig probeerde te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, in dat geval excuses aan de mods.
Ik moest lachen. Alleen toch best kortzichtige manier van denken. Maar goed, alles is hieronder al gezegd.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Bijstand is om te overleven punt uit. als je het beter wilt hebben dan ga je aan de slag. als het moet iedere dag een ander baantje. Stront scheppen als het moet. als je vind dat je daar te goed voor bent en dat Polen dat maar moeten doen dan moet je niet zeiken en je schikken in je lot.
niemand hoeft je naar werk te begeleiden tenzij je een debiel bent maar dan had je waarschijnlijk een WAJONG uitkering. ALLE mensen in de bijstand kunnen werken. Dat ze dat niet doen is een keuze.
Mensen die niet willen werken laat ik i.d.d. graag barsten.
Vanaf je webcam in Hongarije? Om ga je naar Nederland om bij de voedselbank te staan en mensen te selecteren die volgens jou niet zielig zijn?quote:Op maandag 23 juli 2012 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je doet het voorkomen alsof hoofdzakelijk chronisch zieken en gehandicapten in de bijstand zitten en nog het over een fooi hebben.
Ik zag laatst een bijstandstrekker bij de voedselbank huilen met een peuk in zijn mondhoek en een vrouw van zeker 120 kilo die aan het janken was dat ze niet ieder jaar met vakantie kon. Achja, roken en je vol vreten telt niet evenals alle subsidies van huur tot zorg en gemeentelijke kwijtscheldingen. en dat terwijl heel veel steuntrekkers best wat aan hun situatie kunnen doen.
Maarja, zolang er gekken genoeg zijn die pleiten voor eerlijk stelen zullen altijd andere gekken zijn die er dankbaar gebruik van maken.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag van een SP aanhanger waar en in welk land hun ideeen een groot succes zijn geworden.
Volgens mij krijg je veel meer door middel van toeslagen. Van dat bedrag kan je je huur en verzekeringen toch maar amper betalen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Succes met ¤ 668,- netto in de maand.
Zag van de week nog een man sigarettenpeuken uitzoeken in prullenbakken, stel je voor dat die mijnheer naar de voedselbank gaat met een volle buil shag.................. Oké was wel in Hongarije waar het een dagelijks ritueel is voor die mensen omdat ze niks hebben.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:03 schreef Gewas het volgende:
Wat, mag je nu al niet meer met een peuk in je mond de voedselbank binnenstappen?
Dat bedrag is netto Bijstand inclusief vakantietoeslag voor een alleenstaande volwassene.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je veel meer door middel van toeslagen. Van dat bedrag kan je je huur en verzekeringen toch maar amper betalen?
Ok, dan zou je 1038 netto hebben, uitgaande van maximale huurtoeslag.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat bedrag is netto Bijstand inclusief vakantietoeslag voor een alleenstaande volwassene.
Daarbij kan die inderdaad aanspraak maken op maximaal ¤ 70,- per maand zorgtoeslag, en maximaal ¤ 300,- huurtoeslag, afhankelijk van de hoogte van de huur.
Ook bestaat er incidenteel de mogelijkheid tot bijzondere bijstand, voor vervanging van witgoed bijv.
Die huurtoeslag gaat op aan huur lijkt me. Dus waarom je nu doet alsof er 1000+ euro vrij te besteden valt snap ij ff niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:09 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, dan zou je 1038 netto hebben, uitgaande van maximale huurtoeslag.
Daar zou ik wel van rond kunnen komen hoor. Als je de auto weg doet dan uiteraard.
Dat begrijp ik. Maar haal er 500 euro vanaf voor je huur. Dan houd je 500 euro over. 150 voor verzekeringen, 50 euro voor energie. Dan houd je 300 euro over. Moet lukken toch?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:18 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Die huurtoeslag gaat op aan huur lijkt me. Dus waarom je nu doet alsof er 1000+ euro vrij te besteden valt snap ij ff niet.
Vind het sowieso belachelijk om andere mensen je pot te laten schrobben. Denigrerend.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij zou dus direct uit de bijstand gegooid moeten worden. Eens kijken of je geen potten wil schrobben......
Als tijdelijke overbrugging... Maar het is wel ernstig sappelen hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar haal er 500 euro vanaf voor je huur. Dan houd je 500 euro over. 150 voor verzekeringen, 50 euro voor energie. Dan houd je 300 euro over. Moet lukken toch?
Een beetje sociaal leven mag niet?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar haal er 500 euro vanaf voor je huur. Dan houd je 500 euro over. 150 voor verzekeringen, 50 euro voor energie. Dan houd je 300 euro over. Moet lukken toch?
Niets is zo denigrerend als andere mensen verplicht als slaaf voor je telaten werken omdat jij ergens te goed voor bent. Er is gratis internet in de bibliotheek. ga daar maar naar toe.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Vind het sowieso belachelijk om andere mensen je pot te laten schrobben. Denigrerend.
Nu zul jij dat vast maar wat mooi vinden, maar ik zou er niet aan meedoen. Krijg ik dan niets? Steel ik het wel van je.
Jij schijt aan mij? Ik nog veel meer schijt aan jou
Als slaaf voor je te laten werken, lol. Enig gevoel voor perspectief is je vreemd he?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niets is zo denigrerend als andere mensen verplicht als slaaf voor je telaten werken omdat jij ergens te goed voor bent. Er is gratis internet in de bibliotheek. ga daar maar naar toe.
Stel je voor dat je een stuivertje mis zou lopen inderdaad! Paper pussy.quote:
Ben ik het mee eens. Is noodzakelijk. Vergemakkelijkt het zoeken naar vacatures etc. ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:27 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Daarnaast vind ik internet anno 2012 ook een grondrecht. Traag internet desnoods.
? Kom op zeg, waar heb je het over?quote:
Dat laatste heb je idd gelijk in. Ik vind het minimumloon ook te laag.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Is noodzakelijk. Vergemakkelijkt het zoeken naar vacatures etc. ook.
[..]
? Kom op zeg, waar heb je het over?
Iemand die fulltime werkt voor het minimumloon heeft trouwens echt niet zo veel meer, als je bedenkt dat die veel meer kosten moeten maken ivm auto etc. wat vaak noodzakelijk is om werk te bereiken.
Hoe wil je dat op een kantorencomplex doen dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Vind het sowieso belachelijk om andere mensen je pot te laten schrobben.
Door een minder soort mensen....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe wil je dat op een kantorencomplex doen dan?
?quote:
Dat is niet mijn mening maar die van Seksgodquote:
Ah, ik begrijp je redenering.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is niet mijn mening maar die van Seksgod
Corvee? Dan loop je alsnog de pot van een ander schoon te maken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
?
Corveemakkelijk zat. En anders schijt je maar thuis.
De meeste mensen spoelen door na het poepen.... zo erg is het niet. Je gaat niet iemand die je 100 euro per uur betaald de pot laten schrobben daar huur je iemand voor in die minder kost,quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
?
Corveemakkelijk zat. En anders schijt je maar thuis.
Dus minimumloon omhoog.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Iemand die fulltime werkt voor het minimumloon heeft trouwens echt niet zo veel meer, als je bedenkt dat die veel meer kosten moeten maken ivm auto etc. wat vaak noodzakelijk is om werk te bereiken.
Een waar iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:40 schreef betyar het volgende:
[..]
In wat voor maatschappij wil jij leven?
Worden er nog meer mensen werkeloos.quote:
Met een hoop criminaliteit tot gevolg.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een waar iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt.
Bangmakerij.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Met een hoop criminaliteit tot gevolg.
Mocht je willen knaapjequote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is niet mijn mening maar die van Seksgod
Egoïsme ten top dus.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Worden er nog meer mensen werkeloos.
Dat is wat je verkondigd. Het is denigrerend. Kortom jij bent er te goed voor en zou je vernederd voelen als je het moest doen. die pot moet toch schoon. Dan maar door iemand van laag allooi, iemand die er niet door wordt vernederd...quote:
Ik heb zo een vermoeden dat jij niet zo dol bent op de bijstand, of op het betalen van belasting in het algemeen, papieren waarheid.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
Onvrije arbeid, waarvan het resultaat geheel of gedeeltelijk moet worden afgestaan en waarbij de werker lijfelijk eigendom is van de meester.
Het is denigrerend om een ander jouw pot te laten schrobben.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De meeste mensen spoelen door na het poepen.... zo erg is het niet. Je gaat niet iemand die je 100 euro per uur betaald de pot laten schrobben daar huur je iemand voor in die minder kost,
50 euro aan energie is wel wat weinig hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Iemand met minimumloon kan ook allemaal aanspraak maken op toeslagen hé, vergeet dat niet. Zij het misschien iets minder, maar die komt dan ook wel op 1500 netto.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Is noodzakelijk. Vergemakkelijkt het zoeken naar vacatures etc. ook.
[..]
Ik geef net aan hoe je dit fatsoenlijk oplost en vind dat niemand ertoe gedwongen moet worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is wat je verkondigd. Het is denigrerend. Kortom jij bent er te goed voor en zou je vernederd voelen als je het moest doen. die pot moet toch schoon. Dan maar door iemand van laag allooi, iemand die er niet door wordt vernederd...
Was gewoon op de TV zielepoot maar als je niet kijkt weet je dat niet..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Vanaf je webcam in Hongarije? Om ga je naar Nederland om bij de voedselbank te staan en mensen te selecteren die volgens jou niet zielig zijn?
De beste inkomstenbelasting is uiteraard 0%. Maar als er dan toch belasting betaald moet worden dan moet je naar een percentage waarbij mensen niet geneigd te ontduiken of waarbij het niet voordeliger is deze te ontwijken. Dat percentage ligt iets boven die 28% maar de marginale meerwaarde is verwaarloosbaar. 28% is het optimum. Ik heb helaas geen online document om deze stelling te onderbouwen. ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik een pdf kan plaatsen in dit forum....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:47 schreef dortmund09 het volgende:
[..]
Ik heb zo een vermoeden dat jij niet zo dol bent op de bijstand, of op het betalen van belasting in het algemeen, papieren waarheid.
Je hebt nu onderhand wel kenbaar gemaakt dat je daar geen voorstander van bent. Ik vind ook dat het geen pretje moet zijn voor mensen om in de bijstand te zitten, m.a.w. dat ze zo snel mogelijk weer een baan willen vinden, maar het gaat me wat te ver om alle mensen die in de bijstand zitten over een kam te scheren.
Maar laten we nu eens inhoudelijk worden. Jij gaf eerder in dit topic aan dat er volgens onderzoek het ideale belastingtarief rond de 28% ligt voor Nederland. Verschillende mensen, waaronder ik, hebben hier om een toelichting gevraagd. Vooralsnog wachten wij op antwoord...
En dat met je webcam vanaf je zolderkamertje?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Zag van de week nog een man sigarettenpeuken uitzoeken in prullenbakken, stel je voor dat die mijnheer naar de voedselbank gaat met een volle buil shag.................. Oké was wel in Hongarije waar het een dagelijks ritueel is voor die mensen omdat ze niks hebben.
Mooi, ik wacht in spanning af. Dan vind ik het wel raar dat het laagste tarief in Nederland al hoger ligt dan jou optimum.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De beste inkomstenbelasting is uiteraard 0%. Maar als er dan toch belasting betaald moet worden dan moet je naar een percentage waarbij mensen niet geneigd te ontduiken of waarbij het niet voordeliger is deze te ontwijken. Dat percentage ligt iets boven die 28% maar de marginale meerwaarde is verwaarloosbaar. 28% is het optimum. Ik heb helaas geen online document om deze stelling te onderbouwen. ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik een pdf kan plaatsen in dit forum....
Dat komt omdat je de verplichte verzekeringen niet meetelt.... Die verzekeringen moeten bij de staat weg.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:57 schreef dortmund09 het volgende:
[..]
Mooi, ik wacht in spanning af. Dan vind ik het wel raar dat het laagste tarief in Nederland al hoger ligt dan jou optimum.
Onzin, er zal altijd belastingontduiking, -ontwijking, en kapitaalvlucht blijven bestaan. Hoe laag de belasting ook is. De belastingen maar verlagen omwille dat deze mensen dan zo ruimhartig zijn dat ze netjes hun belasting betalen in het land waar ook het kapitaal is verworven, is de omgekeerde weg als de overheid daardoor talloze noodzakelijke voorzieningen niet fatsoenlijk kan bekostigen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De beste inkomstenbelasting is uiteraard 0%. Maar als er dan toch belasting betaald moet worden dan moet je naar een percentage waarbij mensen niet geneigd te ontduiken of waarbij het niet voordeliger is deze te ontwijken. Dat percentage ligt iets boven die 28% maar de marginale meerwaarde is verwaarloosbaar. 28% is het optimum. Ik heb helaas geen online document om deze stelling te onderbouwen. ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik een pdf kan plaatsen in dit forum....
Ah, het standaard excuus om crimineel te worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Met een hoop criminaliteit tot gevolg.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik geef net aan hoe je dit fatsoenlijk oplost en vind dat niemand ertoe gedwongen moet worden.
Dus ook de meest kansloze niet. Dat stukje waardigheid gun ik iedereen en zal ik me altijd hard voor maken.
Voor 1 persoon? Dat moet gewoon lukken. Dan moet je maar wat zuinig aan doen. Lijkt me niet te veel gevraagd toch?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
50 euro aan energie is wel wat weinig hoor.
Echt geen 1500 euro netto hoor. Daarnaast moeten zij de gemeentelijke belastingen etc. wel gewoon betalen waar deze bij mensen in de bijstand doorgaans kwijtgescholden wordt. Nogmaals. Het netto vrij besteedbaar inkomen tussen iemand met minimumloon en bijstand is echt niet zo groot.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Iemand met minimumloon kan ook allemaal aanspraak maken op toeslagen hé, vergeet dat niet. Zij het misschien iets minder, maar die komt dan ook wel op 1500 netto.
Geweldig plan!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Niet voor het één of ander, maar het minimumloon kán ook omhoog zonder dat de loonkosten voor werkgevers omhoog gaan. Zo wil de SP de laagste 2 belastingschijven verlagen, waardoor het netto minimumloon omhoog gaat, maar het bruto minimumloon gelijk kan blijven.
Ergens heb je vermeld dat je 3000 euro netto verdient maar je geeft geen cent weg terwijl gemakkelijk minstens de helft kan missen.quote:
quote:Egoïsme ten top dus.
Ook dat mag je zelf opruimenquote:
Ons inkomen hier, tja als men erom vraagt krijgen ze netjes antwoord. Maar hoe kom je erbij dat ik geen cent weggeef?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ergens heb je vermeld dat je 3000 euro netto verdient maar je geeft geen cent weg terwijl gemakkelijk minstens de helft kan missen.
[..]
Ik heb geen webcam.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En dat met je webcam vanaf je zolderkamertje?
Door je geleuter.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Ons inkomen hier, tja als men erom vraagt krijgen ze netjes antwoord. Maar hoe kom je erbij dat ik geen cent weggeef?
Als je dat niet snapt heeft een discussie met jou geen zin.quote:
Ah, maar je neemt wel aan dat ik naar voedselbankgangers via een webcam zit te koekeloeren. Je bent echt een kleuter met een grote waffel.quote:
Nou leg het eens uit. Waarom zou ik dat filmpje moeten geloven? Als ik een filmpje van de SP voorschotel geloof je dat ook niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je dat niet snapt heeft een discussie met jou geen zin.
Je vooroordelen dus.quote:
Try me.....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Nou leg het eens uit. Waarom zou ik dat filmpje moeten geloven? Als ik een filmpje van de SP voorschotel geloof je dat ook niet.
Klopt, gewoon omdat je een triest figuur bent.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, maar je neemt wel aan dat ik naar voedselbankgangers via een webcam zit te koekeloeren. Je bent echt een kleuter met een grote waffel.
Klinkt als een Tros enquête....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je vooroordelen dus.
Net zoals je eerder in dit topic al dacht dat "rijkeren" vrijgeviger zouden zijn dan "armen" of in ieder geval socialisten, terwijl mijn ervaring met jarenlang rondlopen met de collectebus en het bezorgen van de krant is dat de mensen met het meeste geld en/of de grootste huizen over het algemeen juist het minste gaven en het minst sociaal in de omgang waren.
Nee, leg liever uit waarom dat filmpje wel gelijk heeft. Iets posten zonder het te onderbouwen met je eigen woorden is vooral sneu.quote:
Zoals ik al zei hoeft een verhoging van het minimumloon niet in te houden dat de loonkosten omhoog gaan voor werkgevers. Dus dat filmpje is niet relevant.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Nou leg het eens uit. Waarom zou ik dat filmpje moeten geloven? Als ik een filmpje van de SP voorschotel geloof je dat ook niet.
Lees het eens opnieuw want volgens mij begrijp je geen reet van wat ik schreef.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je vooroordelen dus.
Net zoals je eerder in dit topic al dacht dat "rijkeren" vrijgeviger zouden zijn dan "armen" of in ieder geval socialisten, terwijl mijn ervaring met jarenlang rondlopen met de collectebus en het bezorgen van de krant is dat de mensen met het meeste geld en/of de grootste huizen over het algemeen juist het minste gaven en het minst sociaal in de omgang waren.
Doe maar lekker denigrerend jongen.quote:
Godverdomme, als je het koud hebt trek je een warme trui aan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens ben ik niet met je eens dat 50 euro in de maand aan energiekosten moet kunnen voor een alleenstaande.
Ik ben al 80 euro per maand kwijt, en dan doe ik niet eens heel gek, en ik vind dat mensen geen kou hoeven te lijden met een Bijstandsuitkering.
Bekende reactie als je uitgeluld bent doordat ik je eigen aannames om je oren sla.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Klopt, gewoon omdat je een triest figuur bent.
OK mensen die niet de verdiencapaciteit hebben om hun eigen loon op te brengen blijven langs de lijn staan. hoe hoger het minimumloon hoe groter die groep. Schaf het minimumloon af en deze mensen kunnen ook werken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, leg liever uit waarom dat filmpje wel gelijk heeft. Iets posten zonder het te onderbouwen met je eigen woorden is vooral sneu.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bekende reactie als je uitgeluld bent doordat ik je eigen aannames om je oren sla.
Verlagen van belasting is altijd goed.... daar kan ik alleen maar voor zijn. Het moet alleen voor iedereen gelden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei hoeft een verhoging van het minimumloon niet in te houden dat de loonkosten omhoog gaan voor werkgevers. Dus dat filmpje is niet relevant.
Maar daar gaat Papieren Tijger niet op in.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Godverdomme, als je het koud hebt trek je een warme trui aan.
Ik ben maar 40 euro aan energie kwijt. Nu ben ik overdag niet thuis ivm werk, als je in de bijstand zit ben je dat wel dus dat zal de kosten wat omhoog drijven, maar 50 euro moet toch lukken.
Breng het minimumloon omhoog, zodat mensen weten dat werken loont.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
OK mensen die niet de verdiencapaciteit hebben om hun eigen loon op te brengen blijven langs de lijn staan. hoe hoger het minimumloon hoe groter die groep. Schaf het minimumloon af en deze mensen kunnen ook werken.
Schaf het minimumloon af en vul het eventuele te lage loon aan uit de bijstandspost. Laat het huidige minimumloon de grens zijn voor aanvulling.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Breng het minimumloon omhoog, zodat mensen weten dat werken loont.
Nee, ik leef bewust. Om een beetje millieu en kostenbewust te leven lijkt me niet te veel gevraagd, toch?quote:
Zeker niet. Dat doe ik ook. (en ik ben geen SP-er)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik leef bewust. Om een beetje millieu en kostenbewust te leven lijkt me niet te veel gevraagd, toch?
Nee, daarmee vul je indirect de zakken de werkgevers en aandeelhouders. Jij wilt mensen die het over het algemeen goed voor elkaar hebben zo gaan subsidiëren..... Beetje krom nietwaar?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Schaf het minimumloon af en vul het eventuele te lage loon aan uit de bijstandspost. Laat het huidige minimumloon de grens zijn voor aanvulling.
Daar is iedereen het mee eens.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Of schaf de sociale dienst af voor degene die kunnen werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |