Uiteindelijk gaan ze allemaal naar Parijs...quote:Op zondag 22 juli 2012 13:11 schreef Ajacied422 het volgende:
De eerste vier etappes zijn al bekend:
[ afbeelding ]
Etappe 4 is een ploegentijdrit in Nice.
Etappe 5 begint in Cagnes-sur-mer. https://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=nice&ie=UTF-8
En waar zullen ze dan heen gaan?
Krijgen we wel. 100e editie, dit jaar toch wat tegenvallend (voor het AK) met de tijdrit. Dus naast de ploegentijdrit krijgen we nog één individuele tijdrit (ca. 40-50 km). Ik verwacht 4-5 serieuze aankomsten bergop.quote:
Klimtijdrit!quote:Op zondag 22 juli 2012 13:16 schreef sausagin het volgende:
Ik hoop op een klimtijdrit en meer aankomsten bergop dan dit jaar!
quote:Op zondag 22 juli 2012 13:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zonder oordopjes maar met een dynamo op het voorwiel.
quote:Op zondag 22 juli 2012 13:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zonder oordopjes maar met een dynamo op het voorwiel.
Dat wordt dus 4 dagen keren en draaien op smalle wegen. Met een fit peloton waar 150 man bij de eerste 30 willen rijden, lijkt me dat niet echt verantwoord.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:11 schreef Ajacied422 het volgende:
De eerste vier etappes zijn al bekend:
[ afbeelding ]
Etappe 5 begint in Cagnes-sur-mer. https://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=nice&ie=UTF-8
En waar zullen ze dan heen gaan?
Gaat niet gebeuren, dit jaar de alpen als eerste dus volgend jaar de pyreneeen als eerste. Parcours zal lijken op dat van 2009, toen in Monaco werd gestart. Na de ploegentijdrit in Nice zullen ze dus in een paar etappes richting Perpignan koersen, waarna in het weekend de 1e bergrit in de pyreneen zal zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou baas zijn als ze de etappe vanuit Cagnes-Sur-Mer gelijk de Bonette beklimmen
Helemaal gelijk, heb maar meteen op het blog gevraagd, waarom 22 etappes (zie post 427)quote:22 etappes, dus etappe naar Parijs op maandag?
Ik denk dat Evans sowieso niet meedoet voor het top 5 klassement volgend jaar. Wiggins zal meesterknecht worden voor Froome aangezien het een hele andere tour gaat worden en Wiggins zelf al aangaf niet de beste bergrijder te zijn en dat is Froome wel.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:39 schreef Arcee het volgende:
Een tot op het laatst spannende strijd tussen Contador, Andy Schleck, Wiggins, Evans en een voor een andere ploeg rijdende Froome.
Ziet er geweldig uit, maar waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:56 schreef AXI-OMA het volgende:
Zoiets wordt het, ongeveer 80% klopt meestal op dit tijdstip:
Etape 1 : Porto Vecchio - Bastia
Etape 2 : Bastia - Ajaccio
Etape 3 : Ajaccio - Calvi
Etape 4 : CLM par équipe Nice
Etape 5 : Fréjus - Marseille
Etape 6 : Aix en Provence - Montpellier (par la Camargue)
Etape 7 : Béziers - Toulouse
Etape 8 : Pamiers - Plateau de Beille (Pailhères-Plateau de Beille)
Etape 9 : St Girons - St Lary Soulan (Portet d'Aspet-Menté-Balés-Peyresourde-Azet)
REPOS
Etape 10 : Pau - Bordeaux
Etape 11 : Bordeaux - Bergerac
Etape 12 : Limoges - Bourges
Etape 13 : Bourges - Clermont-Ferrand
Etape 14 : Vichy - St Etienne (Col du Béal - Col de la Croix de l'Homme Mort)
Etape 15 : St Etienne - Grenoble par le Vercors
REPOS A GRENOBLE
Etape 16 : Grenoble - Annecy (Col de Portes-Col du Cucheron-Col du Granier-Le Revard-Crêt de Chatillon)
Etape 17 : Annemasse - Morzine (Col de Sassel-Col de l'Avenaz-Col de la Ramaz-Col de Joux Plane)
Etape 18 : Annecy - L'Alpe d'Huez (Col du Galibier - L'Alpe d'Huez)
Etape 19 : Bourg d'Oisans - Gap (Col de Rioupes - Col du Noyer - Col de Manse)parcours à peaufiner.
Etape 20 : Bédoin - Le Mont Ventoux (CLM individuel)
Etape 21 : Montélimar - Lyon
Etape 22 : Défilé vers les Champs Elysées
Elk jaar wordt op dit forum al het parcours bekend, voor de officiële bekendmaking:
http://www.velowire.com/article/536/nl/het-grand-depart-van-de-tour-de-france-2013-op-corsica--alle-details-.html
zegt het artikelquote:UPDATE 29 mei 2012: volgens de radiozender Alpes 1 zou deze etappe naar het westen vertrekken, om precies te zijn Marseille. Alpes 1 vervolgt dan met de bestemming die hier in december 2011 al genoemd werd: het zuiden van de Alpen, en dat is Gap! De data die genoemd worden door Alpes 1 zijn niet juist, daar waar de radiozender spreekt over 5 en 6 juli betekent dat logischerwijze de 5de en 6de etappe.
En normaal gesproken staat ook de Mont Ventoux op het programma, wellicht niet in deze etappe maar in de daaropvolgende ... net als de Alpe d'Huez die zelfs misschien 2 keer beklommen zou worden!
U vraagt zich misschien af waarom ASO nu al deze informatie aankondigt ... Ik denk dat het eenvoudigeg is om de volgers en ander acteurs van de Tour de France gerust te stellen door hen de eerste gegevens over het parcours op het vasteland te geven, waarmee ze nu al de 100ste editie voor kunnen bereiden. Vanaf nu zal ASO normaal gesproken geen verdere informatie meer geven over het vervolg van het parcours van de Tour 2013! Maar uiteraard kunt u vertrouwen op velowire.com om deze informatie voor deze officieel bekend gemaakt wordt beetje bij beetje hier te ontdekken ...
Het volledige Grand Départ van de Tour de France 2013 ziet er dus als volgt uit:
1/ zaterdag 29 juni 2013 - Porto-Vecchio > Bastia - 200 km
2/ zondag 30 juni 2013 - Bastia > Ajaccio - 155 km
3/ maandag 1 juli 2013 - Ajaccio > Calvi - 145 km
4/ dinsdag 2 juli 2013 - Nice > Nice - ploegentijdrit ~ 20 km
5/ woensdag 3 juli 2013 - Cagnes-sur-Mer > Marseille
6/ donderdag 4 juli 2013 - ??? (Marseille?) > Gap
Het is ook niet wat ik dénk, maar wat ik hoop. Nou ja, zou leuk zijn als Evans ook nog mee kon doen, maar is ook prima zonder hem. Zolang er maar een stuk of 4 aan elkaar gewaagde favorieten zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:14 schreef Syntix het volgende:
Ik denk dat Evans sowieso niet meedoet voor het top 5 klassement volgend jaar. Wiggins zal meesterknecht worden voor Froome aangezien het een hele andere tour gaat worden en Wiggins zelf al aangaf niet de beste bergrijder te zijn en dat is Froome wel.
Lijkt me ook dat ze noordelijkere delen van Frankrijk aandoen, maar wellicht alleen in Frankrijk blijven ter ere van editie 100.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:45 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ziet er geweldig uit, maar waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.
wel erg in het zuiden allemaaquote:Op zondag 22 juli 2012 19:56 schreef AXI-OMA het volgende:
Etape 9 : St Girons - St Lary Soulan (Portet d'Aspet-Menté-Balés-Peyresourde-Azet)
REPOS
REPOS A GRENOBLE
Etape 16 : Grenoble - Annecy (Col de Portes-Col du Cucheron-Col du Granier-Le Revard-Crêt de Chatillon)
Etape 17 : Annemasse - Morzine (Col de Sassel-Col de l'Avenaz-Col de la Ramaz-Col de Joux Plane)
Etape 19 : Bourg d'Oisans - Gap (Col de Rioupes - Col du Noyer - Col de Manse)parcours à peaufiner.
Elk jaar wordt op dit forum al het parcours bekend, voor de officiële bekendmaking:
http://www.velowire.com/article/536/nl/het-grand-depart-van-de-tour-de-france-2013-op-corsica--alle-details-.html
En eigenlijk lijkt het me stug dat ze in de 100e Tour de Tourmalet niet aandoen, want dat is volgens mij de meest beklommen berg in de Tour.quote:
quote:Op zondag 22 juli 2012 23:04 schreef Riddler86 het volgende:
Ik hoop veel etappes in de Provence.En dan langzaam opbouwen richting de alpen.
Dit lijkt me echt vetquote:Op zondag 22 juli 2012 23:25 schreef Wombcat het volgende:
Een klimtijdrit over een berg lijkt me wel leuk, dus eerst erop en dan er aan de andere kant weer af.
quote:Op zondag 22 juli 2012 19:56 schreef AXI-OMA het volgende:
REPOS
REPOS A GRENOBLE
quote:Op maandag 23 juli 2012 15:57 schreef Gitank2 het volgende:
Het woord Cera heeft wel iets weg van serum inderdaad
Zitten wel een paar hele leuke ritten tussen in de Alpen. Aankomst op Plateau de Beille is ook wel leuk. 2x Annecy? Iets in de buurt van de Mont Blanc is ook wel een keer leukquote:
Ja maar ik heb geen zin om met een rotte knie de berg op te klauteren. En eigenlijk moet je daar al een dag van te voren heen dan. Buiten dat erger ik me dood aan al die idioten op een berg.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zitten wel een paar hele leuke ritten tussen in de Alpen. Aankomst op Plateau de Beille is ook wel leuk. 2x Annecy? Iets in de buurt van de Mont Blanc is ook wel een keer leuk
Ook erg mooi, maar geef mij maar de provence.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:10 schreef crv het volgende:
[..]Ik hoop veel etappes in de elzass en een uitstaoje naar Basel(land) en Jura
Dan is het gewoon al om zeep. Dan pakt een lapzwans als Wiggins met Sky al 4 minuten op pakweg Contador ...quote:Op zondag 22 juli 2012 13:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Misschien doen ze dan weer die falende tussen oplossing dat er geen reële verschillen zullen zijn, maar elke plek 10 seconden of zo. Dat hebben ze ook een jaar gedaan dacht ik, sloeg ook nergens op, maar ja...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan is het gewoon al om zeep. Dan pakt een lapzwans als Wiggins met Sky al 4 minuten op pakweg Contador ...
maar dan moet ik zover rijdenquote:Op maandag 23 juli 2012 23:15 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Ook erg mooi, maar geef mij maar de provence.
Misschien als de ploegentijdrit 50 km is, maar dat is nog niet bekend.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan is het gewoon al om zeep. Dan pakt een lapzwans als Wiggins met Sky al 4 minuten op pakweg Contador ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |