Zie bepaalde reacties hierbovenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Aangezien het de bedoeling was de flat op te blazen voor het beschieten van het bioscooppubliek was het plan al mislukt. Als iets is het dus extreem logisch om het te vertellen, kleine kans geen doodstraf te krijgen. (grote kans dat ie trouwens dacht dat het gewerkt had en zich versprak)
[..]
Haha loooool, misschien heeft hij zijn gasmasker wel afgedaan (geen nut meer biuten) en daarna zijn helm weer opgezet (wel nut buiten). Wat is jouw verklaring dan, en nu niet met een laffe "ik weet het ook niet ik stel alleen maar vragen" aankomen, maar gewoon met een verklaring die wel logisch is en uit zou leggen waarom er zo'n afstand tussen zit.
Actie en reactie etc.quote:
Laf dusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zie bepaalde reacties hierboven
Logica komt hier blijkbaar niet aan te pas![]()
En je mag je eigen referentiekader niet nemen als maat der dingen blabla ...
gewoon de uitleg aanvaarden die je voorgeschoteld wordt.
Mijn uitgangspunt in deze is dat er een knul is doorgedraaid, met een afschuwelijk drama tot gevolg. Daar komt geen 'normale' logica aan te pas, ravings of a mad man.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef GoedeVraag het volgende:
Actie en reactie etc.
Wat is jouw uitgangspunt dan? Dat dingen volgens totale willekeur werken?
In jouw geval is de verklaring dat die knul is 'doorgedraaid', denk je niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt in deze is dat er een knul is doorgedraaid, met een afschuwelijk drama tot gevolg. Daar komt geen 'normale' logica aan te pas, ravings of a mad man.
Dat zeg ik inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef GoedeVraag het volgende:
In jouw geval is de verklaring dat die knul is 'doorgedraaid', denk je niet?
Blijkbaar is het voor jou de best passende logische verklaring ('hij is gek'), en die waarmee je wereldbeeld zo goed mogelijk overeind blijft.quote:
Terechte kutopmerking aan het adres van Copycat en Terechtquote:
Dankje.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:24 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik geloof dat dus niet, dat de geschiedenis geregisseerd is. Je maakt je overigens prima verstaanbaar in het Nederlands, ik ben geen taalpurist die in woede ontsteekt als iemand ergens een komma op de verkeerde plek zet.
Soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn en moet je niet in een te vroeg stadium al een hele reconstructie proberen te maken, dan loop je dus het gevaar dat je 'slachtoffer' wordt van je eigen maatstaven en vooroordelen die hier imo helemaal niet op van toepassing zijn (tenzij jij ook van plan bent om binnenkort een bioscoopzaal uit te moorden maar daar ga ik maar even niet van uit). Dat heeft dus helemaal NIETS te maken met het aanvaarden van de uitleg die je voorgeschoteld wordt, dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Figuren die zich op de borst kloppen zelfstandige denkers te zijn, zijn doorgaans namelijk de grootste idioten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zie bepaalde reacties hierboven
Logica komt hier blijkbaar niet aan te pas![]()
En je mag je eigen referentiekader niet nemen als maat der dingen blabla ...
gewoon de uitleg aanvaarden die je voorgeschoteld wordt.
Gewoon een kwestie van gezond verstand ? Volgens jouw referentiekader veronderstel ik dan maar ?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:38 schreef Terecht het volgende:
Soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn en moet je niet in een te vroeg stadium al een hele reconstructie proberen te maken, dan loop je dus het gevaar dat je 'slachtoffer' wordt van je eigen maatstaven en vooroordelen die hier imo helemaal niet op van toepassing zijn (tenzij jij ook van plan bent om binnenkort een bioscoopzaal uit te moorden maar daar ga ik maar even niet van uit). Dat heeft dus helemaal NIETS te maken met het aanvaarden van de uitleg die je voorgeschoteld wordt, dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Figuren die zich op de borst kloppen zelfstandige denkers te zijn, zijn doorgaans namelijk de grootste idioten.
Beetje meer over de achtergrond van James Holmesquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:35 schreef Bastard het volgende:
Om een andere invalshoek te nemen, correct me if I'am wrong.
Ik meende te hebben gelezen dat deze knul een succesvolle student was. Een persoon waarvan je niet zou verwachten dat hij een dergelijke actie zou uitvoeren.
Dat maakt het wel eng, wat was hier de gedachtegang, waarom? Mindcontrol?
Wat een faal trollquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:38 schreef Terecht het volgende:
Figuren die zich op de borst kloppen zelfstandige denkers te zijn, zijn doorgaans namelijk de grootste idioten.
Ik besef dat mijn referentiekader niet noodzakelijk toereikend hoeft te zijn om deze gebeurtenis te kunnen doorgronden, zeker in dit nog vroege stadium waarin lang niet alle informatie naar buiten is gekomen. Ik ken mijn beperkingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van gezond verstand ? Volgens jouw referentiekader veronderstel ik dan maar ?
Dat onderstreept dus mijn idee bij die jongen. Geen vuiltje aan de lucht, totaal geen mogelijk daderprofiel van te maken, enige kennis die je kan hebben over mogelijke seriemoordenaars passen absoluut niet op hem.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Beetje meer over de achtergrond van James Holmes
Wat bezielde James Holmes?
Ja, want als hij een false flag-victim zijn, valt mijn wereldbeeld in duigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:32 schreef GoedeVraag het volgende:
Blijkbaar is het voor jou de best passende logische verklaring ('hij is gek'), en die waarmee je wereldbeeld zo goed mogelijk overeind blijft.
Dus je wil deze gebeurtenis nu nog niet doorgronden ? Ofwel vind je het een gebeurtenis met een geurtje aan (en begin je nu al rond te kijken met de voorgelegde feiten) ofwel vind je het een normale gebeurtenis (en zal verdere informatie hier niets meer aan veranderen).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:50 schreef Terecht het volgende:
Ik besef dat mijn referentiekader niet noodzakelijk toereikend hoeft te zijn om deze gebeurtenis te kunnen doorgronden, zeker in dit nog vroege stadium waarin lang niet alle informatie naar buiten is gekomen. Ik ken mijn beperkingen.
Een serial killer is geen massamoordenaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:50 schreef Bastard het volgende:
Dat onderstreept dus mijn idee bij die jongen. Geen vuiltje aan de lucht, totaal geen mogelijk daderprofiel van te maken, enige kennis die je kan hebben over mogelijke seriemoordenaars passen absoluut niet op hem.
Dus... hoe kan dit dan gebeuren? En.. kan het dus zomaar iedereen een massa moordenaar worden?
Een punt is geen comma, wel een leesteken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een serial killer is geen massamoordenaar.
En je bent weer een antwoord voor jezelf aan het invullen. De toestand in de wereld, door mr. G.B.J. Hiltermann UncleScorp.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus je wil deze gebeurtenis nu nog niet doorgronden ? Ofwel vind je het een gebeurtenis met een geurtje aan (en begin je nu al rond te kijken met de voorgelegde feiten) ofwel vind je het een normale gebeurtenis (en zal verdere informatie hier niets meer aan veranderen).
Alsof er nog veel informatie naar buiten zal komen ... we hebben de feiten, de getuigenverklaringen ... meer moet er niet zijn. De rechtzaak zal achter gesloten deuren plaatsvinden en beelden van beveiligingscamera's zullen we ook niet moeten verwachten.
Case clear and closed toch ?
Komma.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:04 schreef Bastard het volgende:
Een punt is geen comma, wel een leesteken.
Heb je voorbeelden te over van mensen die zichzelf op de borst slaan 'zelfstandig denker te wezen en doorgaans compleet idioot zijn' ?quote:
Begrijp je de inhoud van mijn opmerking of gaat het om het mierenneuken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Komma.
Maar het maakt het nog steeds niet identiek.
Gaapquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:05 schreef Terecht het volgende:
En je bent weer een antwoord voor jezelf aan het invullen. De toestand in de wereld, door mr. G.B.J. Hiltermann UncleScorp.
Ja, die begrijp ik. Vandaar: niet identiek.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:07 schreef Bastard het volgende:
Begrijp je de inhoud van mijn opmerking of gaat het om het mierenneuken?
It could be argued that de geschiedenis geregisserd en manipuleerd is voor heel lang.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:24 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik geloof dat dus niet, dat de geschiedenis geregisseerd is.
Ik denk dat Terecht wel al es een topic gestart heeft waarin hij alle BNW onderwerpen aan de kaak wil stellenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:08 schreef Tingo het volgende:
It could be argued that de geschiedenis geregisserd en manipuleerd is voor heel lang.
bvb. Het ligt eraan wie heeft onze geschiedenis boeken geschreven?
Your average Joe of Josephine didn't write them. In general the working classes have only been reading and writing in the last 100 years or so.
Hopelijk snap jij zelf nu ook het grote verschil.quote:
Ja lekker belangrijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hopelijk snap jij zelf nu ook het grote verschil.
En soms is truth stranger than the fiction (as portrayed in the media)quote:
Soms. Toverwoord!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:14 schreef Tingo het volgende:
En soms is truth stranger than the fiction (as portrayed in the media)
Toevallig wel: http://www.cluesforum.info/viewtopic.php?f=25&t=1375 En uberhaupt iedereen die het over sheeple e.d. heeft, zie: Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden te over van mensen die zichzelf op de borst slaan 'zelfstandig denker te wezen en doorgaans compleet idioot zijn' ?
Nee dat denk ik ook niet, kromme opmerking is krom.
Gaap. Nogmaals, je bent voor jezelf al een antwoord aan het invullen (het gedeelte tussen de haakjes). Punt blijft dat jij je beperkte referentiekader projecteert op de daden van de schutter en vervolgens concludeert dat die niet overeenkomen (gelukkig maar zou ik zeggen), en meerdere mensen in dit topic hebben je er al op gewezen dat de logica van een figuur die 12 nietsvermoedende mensen doodknalt niet per se gelijk hoeft te zijn aan wat jij logisch acht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gaap
Nogmaals
Dus je wil deze gebeurtenis nu nog niet doorgronden ? Ofwel vind je het een gebeurtenis met een geurtje aan (en begin je nu al rond te kijken met de voorgelegde feiten) ofwel vind je het een normale gebeurtenis (en zal verdere informatie hier niets meer aan veranderen).
Laten we het topic zinloos vollullen ...quote:
Ja jammer is dat. Val over een woordje en blijf er over doorzagen net zolang tot het topic nutteloos word.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Laten we het topic zinloos vollullen ...
Ik zou nooit describe mensen als sheeple.It vind t term 'sheeple' snobbish,derogatory and nasty.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Laten we het topic zinloos vollullen ...
Uhm ... jij zaagt door. Ik wees je enkel op een groot verschil.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:22 schreef Bastard het volgende:
Ja jammer is dat. Val over een woordje en blijf er over doorzagen net zolang tot het topic nutteloos word.
Net als die jongen in Alphen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt in deze is dat er een knul is doorgedraaid, met een afschuwelijk drama tot gevolg. Daar komt geen 'normale' logica aan te pas, ravings of a mad man.
Far fetched, op basis waarvan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, want als hij een false flag-victim zijn, valt mijn wereldbeeld in duigen.
Far fetched blijft far fetched.
Doorgraaid, zaak afgedaan? Is dat nou niet een beetje simpel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Net als die jongen in Alphen.
Doorgedraaid.
Ja, in zijn hoofd zal het logisch geweest zijn, maar dat betekent niet dat dat ook zo ís.
De redenatie is dus: wie andere mensen sheeple noemt, is dom, maar wie mensen die andere mensen tot sheeple bestempelen dom vindt is weer slim?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:18 schreef Terecht het volgende:
Toevallig wel: http://www.cluesforum.info/viewtopic.php?f=25&t=1375 En uberhaupt iedereen die het over sheeple e.d. heeft, zie: Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?
Daar zullen zeker wel aanwijzingen voor geweest zijn, maar die moeten dan gezocht worden in de naaste omgeving van deze jongen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:36 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Doorgraaid, zaak afgedaan?
Waarom draaide hij door dan? Waren daar al eerdere aanwijzingen voor? Of zou het misschien met mind control te maken hebben?
Op basis wat ik als 'onderbouwing' voor die false flag-'theorie' heb gezien en gelezen. Die ik dus far fetched en zelfs schofferend vind. Voor slachtoffers en nabestaanden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:35 schreef GoedeVraag het volgende:
Far fetched, op basis waarvan?
Zonder onderbouwing kunnen we alles wel roepen.
Ook dat nog eens inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op basis wat ik als 'onderbouwing' voor die false flag-'theorie' heb gezien en gelezen. Die ik dus far fetched en zelfs schofferend vind. Voor slachtoffers en nabestaanden.
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar zullen zeker wel aanwijzingen voor geweest zijn
Er zijn motieven denkbaar, zoals het in discrediet brengen van zijn vader. In het filmpje van de rechtszaal zag hij er in elk geval niet al te best uit.quote:Mind-control? Daar wie en waarom? Ik zie dat niet zo hoor.
Nogal nietszeggend. 'Ja, dat gebeurt nou eenmaal wel eens'...quote:Eens in de zoveel tijd draait er iemand door en die kan dan vreselijke dingen doen. Dat valt in veel gevallen helaas niet te voorkomen.
De gevallen waar het wél voorkomen is weten we niet.
Voor het andere verhaal - dat hij zou zijn doorgedraaid - vind ik ook weinig onderbouwing.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op basis wat ik als 'onderbouwing' voor die false flag-'theorie' heb gezien en gelezen. Die ik dus far fetched en zelfs schofferend vind. Voor slachtoffers en nabestaanden.
Speciaal voor jou: ik denk dat de naaste omgeving wel signalen heeft gekregen dat het niet goed met hem ging.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
[..]
Er zijn motieven denkbaar, zoals het in discrediet brengen van zijn vader. In het filmpje van de rechtszaal zag hij er in elk geval niet al te best uit.
Toch opmerkelijk dat je geen aanwijzingen voor mind-control ziet, maar wel weet dat er aanwijzingen waren dat hij zou doordraaien.
[..]
Nogal nietszeggend. 'Ja, dat gebeurt nou eenmaal wel eens'...
Wie zegt ons dat het hier ook de verklaring was?
Ik denk dat het ook voor anderen zou schelen als je je gedachten niet als feiten zou verwoorden. Of je het nou expres doet of niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: ik denk dat de naaste omgeving wel signalen heeft gekregen dat het niet goed met hem ging.
Omdat we hier als buitenstaanders alleen maar in algemeenheden over kunnen praten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
[..]
Er zijn motieven denkbaar, zoals het in discrediet brengen van zijn vader. In het filmpje van de rechtszaal zag hij er in elk geval niet al te best uit.
Toch opmerkelijk dat je geen aanwijzingen voor mind-control ziet, maar wel weet dat er aanwijzingen waren dat hij zou doordraaien.
[..]
Nogal nietszeggend. 'Ja, dat gebeurt nou eenmaal wel eens'...
Wie zegt ons dat het hier ook de verklaring was?
En ik denk, nee ik weet vrij zeker dat je moet ophouden met mierenneuken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:48 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook voor anderen zou schelen als je je gedachten niet als feiten zou verwoorden. Of je het nou expres doet of niet.
Nee. Soms zijn er concrete aanwijzingen, of redeneringen, en die voegen iets toe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat we hier als buitenstaanders alleen maar in algemeenheden over kunnen praten.
Nee.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:50 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Nee. Soms zijn er concrete aanwijzingen, of redeneringen, en die voegen iets toe.
De vaagheden waar jij mee kwam deden dat wat mij betreft niet.
In precies dezelfde strekking kan ik immers ook stellen: 'mind control is nou eenmaal wel eens voorgekomen, dus hier zou het ook zomaar kunnen. En ja, daar kunnen dan best eens slachtoffers bij vallen.'
Ben je daarmee overtuigd?
Is in zijn algemeenheid wel fijnquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik denk, nee ik weet vrij zeker dat je moet ophouden met mierenneuken.
Dat is niet mierenneuken. Je moet gewoon je eigen krantenleesaannames niet als feit presenteren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik denk, nee ik weet vrij zeker dat je moet ophouden met mierenneuken.
Waar haal jij je nieuws vandaan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:52 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat is niet mierenneuken. Je moet gewoon je eigen krantenleesaannames niet als feit presenteren.
Daar gaat het niet om. Ik presenteer aannames niet als feiten. Maar misschien kunnen we weer on topic.quote:
Haha, te directe vraag he? Ik begrijp hetquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:55 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik presenteer aannames niet als feiten. Maar misschien kunnen we weer on topic.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:39 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
De redenatie is dus: wie andere mensen sheeple noemt, is dom, maar wie mensen die andere mensen tot sheeple bestempelen dom vindt is weer slim?
Sta jij gelukkig aan de goede kant
Dan had je er ook niet op hoeven reageren.quote:De inhoudelijke toevoeging van dit soort ad hominems is trouwens vrij laag...
Waarom moet je nou doorgaan op zo'n zijdelings gesprek? Kan je niet tegen kritiek?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Haha, te directe vraag he? Ik begrijp het
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:58 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Waarom moet je nou doorgaan op zo'n zijdelings gesprek? Kan je niet tegen kritiek?
Het is prima om dingen uit de krant te halen, en dat was ook mijn punt niet. Wat je niet moet doen is kritiekloos het gepresenteerde verhaal overnemen, het dan zelf doortrekken, en dan vervolgens je eigen gedachten als feit neer te schrijven.
Ik hoop dat je dat - ondanks je post die iets anders doet vermoeden - toch begrijpt, maar veel meer dan dit wil ik er niet aan wijden.
Ze gaan er niet te diep op in. LIBOR/DARPA, lees je nergens.(vgl PROMIS /9-11) Overigens vind ik nergens 'n betrouwbare bron die zegt dat vader Holmes zou gaan getuigen mbt LIBOR.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Beetje meer over de achtergrond van James Holmes
Wat bezielde James Holmes?
Opmerkelijk dat ook dat in de Batman film 'n rol speelt.quote:Zijn vader heeft een verantwoordelijke functie in een softwarebedrijf
quote:The links between the younger and elder Holmes and U.S. government research on creating super-soldiers, human brain-machine interfaces, and human-like robots beg the question: "Was James Holmes engaged in a real-life Jason Bourne TREADSTONE project that broke down and resulted in deadly consequences in Aurora, Colorado?"
http://reddirtreport.com/Story.aspx/23080
Op basis van de weinige informatie die er is, part hij juist precies binnen het plaatje van going postals / amok. Teruggetrokken stil figuur, binnenvetter, grote tegenslag en "snap". Alle niet-terroristische/ideologische aanslagen van de afgelopen decenia vertonen juist diezelfde karakteristieken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat onderstreept dus mijn idee bij die jongen. Geen vuiltje aan de lucht, totaal geen mogelijk daderprofiel van te maken, enige kennis die je kan hebben over mogelijke seriemoordenaars passen absoluut niet op hem.
Dus... hoe kan dit dan gebeuren? En.. kan het dus zomaar iedereen een massa moordenaar worden?
Hij kon zijn studie niet (meer?) aan en is "in goed overleg" vertrokkenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: ik denk dat de naaste omgeving wel signalen heeft gekregen dat het niet goed met hem ging.
Dus 80% van de FOK!kers zijn dan eigenlijk ook potential amok makers?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Op basis van de weinige informatie die er is, part hij juist precies binnen het plaatje van going postals / amok. Teruggetrokken stil figuur, binnenvetter, grote tegenslag en "snap". Alle niet-terroristische/ideologische aanslagen van de afgelopen decenia vertonen juist diezelfde karakteristieken.
Dat is ook de reden dat ze niet bij voorbaat opgesloten worden. Maar het is dus niet dat hij een soort rare uitzondering is die totaal niet lijkt op de anderen, in tegendeel alle tekenen zijn consistent met eerdere gevallen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus 80% van de FOK!kers zijn dan eigenlijk ook potential amok makers?
Maw, heeel veel mensen passen in dat plaatje, jeutje.
Lijkt 'n beetje op het verhaal van Sirhan Sirhan die was verkeerd beoordeeld voor het moord op Robert Kennedy.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:24 schreef UncleScorp het volgende:
Dark Knight shooting suspect claims amnesia
The accused mass murderer keeps asking ‘Why am I here?’ a jail staffer reports. Holmes is also complaining about the food at the Aarapahoe County Detention Center.
Dark Knight suspect wants to know how movie ended
James Holmes reportedly asked a jailhouse worker ‘Did you see the movie?’ and nearly got slapped for it.
Ja ok, dus het kan iedereen wezen of worden eigenlijk, dat is totaal niet van te voren te bepalen, tenzij je aantoonbaar aanleg hebt. Ineens iets PAF heeft iemand het idee om iets uit te voeren wat mensenlevens gaat kosten zonder dat men het in de omgeving opmerkt of hoeft op te merken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ze n.....
Die massa moordenaar (!) , heeft kennelijk ook geen idee wat hij gedaan heeft in een gegeven tijd. Dat is toch niet te rijmen met van te voren plannen, wapens kopen etc.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:24 schreef UncleScorp het volgende:
The accused mass murderer keeps asking ‘Why am I here?’ a jail staffer reports. Holmes is also complaining about the food at the Aarapahoe County Detention Center.
Ja en nee, je kunt het niet 100% voorkomen maar wel de kans dat het gebeurt verkleinen. Net als dat longkankervoorvbeeld van eerder, niet roken betekent niet per se dat je het niet krijgt, net zoals roken niet per se betekent dat je het wel krijgt, maar door niet te roken verklein je de kans. Zelfde geldt hier.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ok, dus het kan iedereen wezen of worden eigenlijk, dat is totaal niet van te voren te bepalen, tenzij je aantoonbaar aanleg hebt. Ineens iets PAF heeft iemand het idee om iets uit te voeren wat mensenlevens gaat kosten zonder dat men het in de omgeving opmerkt of hoeft op te merken.
Bizar.
Dat is het enige logische dat hij kan doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:24 schreef UncleScorp het volgende:
Dark Knight suspect wants to know how movie ended
James Holmes reportedly asked a jailhouse worker ‘Did you see the movie?’ and nearly got slapped for it.
Ja.... maar hoe kun je hier gaan voorkomen? Alle wapenverkoop verbieden? Dan neemt zo'n dader een mes en gaat random prikken in de metro, ik noem maar wat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja en nee, je kunt het niet 100% voorkomen maar wel de kans dat het gebeurt verkleinen. Net als dat longkankervoorvbeeld van eerder, niet roken betekent niet per se dat je het niet krijgt, net zoals roken niet per se betekent dat je het wel krijgt, maar door niet te roken verklein je de kans. Zelfde geldt hier.
Heeft hij ook training gehad met deze wapens?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Die massa moordenaar (!) , heeft kennelijk ook geen idee wat hij gedaan heeft in een gegeven tijd. Dat is toch niet te rijmen met van te voren plannen, wapens kopen etc.
Alles lijkt zo simpel in jouwe wereld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Dat is het enige logische dat hij kan doen.
Of hij was echt gek en doet nu dus gek, of hij was niet gek maar doet gek vanwege strafvermindering.
http://landing.newsinc.co(...)ilynews&VID=23752648quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:05 schreef Tingo het volgende:
Heeft hij ook training gehad met deze wapens?
Volgens mij moet je wel wat ervaring heb om deze soort wapens goed te 'werken'.
Euhm nee, mijn punt was juist dat je niks af kunt leiden uit zijn gedrag omdat zowel in een situatie waar hij gek zou zijn, als een situatie waarin hij dit niet is, dit de beste strategie is, het ligt dus niet zo simpel dat je het gewoon kunt interpreteren als gekte.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Alles lijkt zo simpel in jouwe wereld.
Dat is ook wat grappig van die mensen die wijzen naar 'them there conspiracy theorists/tinfoil hatters'....ze probeer oh zo logisch te overkomen maar die officieel verhalen dat ze geloven zijn meestal totaal onlogisch.:)
OK - sorry als ik heb je verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Euhm nee, mijn punt was juist dat je niks af kunt leiden uit zijn gedrag omdat zowel in een situatie waar hij gek zou zijn, als een situatie waarin hij dit niet is, dit de beste strategie is, het ligt dus niet zo simpel dat je het gewoon kunt interpreteren als gekte.
Weet niet wat je dacht dat ik bedoelde dat het simpeler zou zijn noch dat het een haha alu-hoedje opmerking was.
(wat is overigens je moederstaal puur uit nieuwsgierigheid)
Let's blame the movie business ...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ok, dus het kan iedereen wezen of worden eigenlijk, dat is totaal niet van te voren te bepalen, tenzij je aantoonbaar aanleg hebt. Ineens iets PAF heeft iemand het idee om iets uit te voeren wat mensenlevens gaat kosten zonder dat men het in de omgeving opmerkt of hoeft op te merken.
Bizar.
Geen idee, trekker overhalen toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:05 schreef Tingo het volgende:
[..]
Heeft hij ook training gehad met deze wapens?
Volgens mij moet je wel wat ervaring heb om deze soort wapens goed te 'werken'.
Dat is ook wel erg grofquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Let's blame the movie business ...
Tegen mensen schreeuwen met een gasmasker op ?quote:Her revelation changes the perception that the gunman merely sprayed bullets into the audience indiscriminately - and suggests he handpicked his victims.
Davies said she saw the gunman running though the darkened cinema at the Century 16 theatre, grabbing certain audience members and shouting at them before shooting them.
'He would shout, "What are you doing? I said stand up!" And he would pick people up. I saw him stand over someone. I just see hair and him holding the shirt and boom!'
Crazy or drugged ?quote:After his arrest, when police covered his hands in plastic bags to preserve any forensic evidence from the shootings - such as victim DNA or gunshot residue - Holmes sickeningly attempted to use the bags as hand puppets.
Grof ?quote:
Hij had geen automatisch geweer ar-15 is semi, dus een keer trekken aan de trekker staat gelijk aan een kogel uit de loop.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Geen idee, trekker overhalen toch?
Ik begreep dat zijn automatisch geweer blokkeerde, anders was het aantal doden hoger geweest.
Ik heb genoten van de filmquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Let's blame the movie business ...
Wat is geloofwaardig ?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Coen4d het volgende:
Ik heb genoten van de filmen is stukken geloofwaardiger dan die holmes die zich mak overgeeft.
Nou dat hij ermee weg probeert te komen, en dat lukt. In de film dan he.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat is geloofwaardig ?
Hier vinden ze het geloofwaardiger dat hij maanden voorbereiding doet, complete uitrustingen koopt (en gebruikt) en zich dan als een mak lammetje overgeeft, en nog even de politie meegeeft dat gans zijn appartement geboobytrapped is, waardoor al dat werk ook voor niets geweest is.
En dat gewoon omdat hij een fruitcake zou zijn ...
Precies, en dus 'n goeie voorbeeld van hoe 'realiteit' kan gewoon gemaakt geworden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:04 schreef Coen4d het volgende:
[..]
Ik heb genoten van de filmen is stukken geloofwaardiger dan die holmes die zich mak overgeeft.
Als je ook nog meeneemt wat z'n vader deed ligt het eerder voor de hand.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:09 schreef Coen4d het volgende:
Mind control is in een keer niet meer zo ver gezocht.
Wat deed die dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als je ook nog meeneemt wat z'n vader deed ligt het eerder voor de hand.
Benieuwd of we iets gaan vernemen ivm notebook die Holmes opgestuurd hadquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:27 schreef Resonancer het volgende:
Als je ook nog meeneemt wat z'n vader deed ligt het eerder voor de hand.
quote:Investigators have not revealed what was in the package, but ABC News has learned it contained a notebook believed to be written by Holmes
FOX News is quoting a law enforcement source as saying the notebook contained "full details about how he was going to kill people ... drawings of what he was going to do in it, drawings and illustrations of the massacre."
Werkte voor DARPA - Defense Advanced Research Prorgam Agencyquote:
Zie eerdere posts van Resonancerquote:Robert Holmes is senior leidinggevende-wetenschapper bij de Amerikaanse "Credit Score Company FICO"… en zal binnenkort getuigen aan de Senaat voor het LIBOR schandaal. Robert Holmes z'n algoritmes zouden het enorm fraude schandaal blootleggen.
Oe, dit word echt BNWquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Werkte voor DARPA - Defense Advanced Research Prorgam Agency
En had ook te maken met LIBOR schandaal
[..]
Zie eerdere posts van Resonancer
Over z'n link met LIBOR heb ik nog geen betrouwbare bron gevonden. (allen Sorcha Faal als oorsprong) Jij wel ?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Werkte voor DARPA - Defense Advanced Research Prorgam Agency
En had ook te maken met LIBOR schandaal
[..]
Zie eerdere posts van Resonancer
quote:James Holmes’ father, Dr. Robert Holmes, worked for San Diego-based HNC Software, Inc., a company that worked with DARPA to develop “cortronic neural networks” that enable machines to translate aural and visual stimuli and simulate human thinking.
The Holmes family appears to have deep connections to the military-industrial complex. Lt. Col. Robert Holmes, the grandfather of James Holmes, was a graduate Turkish language graduates of the Army Language School, later the Defense Language Institute, in Monterey, California (the same military installation, incidentally, where alleged 9/11 hijacker Saeed Alghamdi trained).
http://www.infowars.com/s(...)darpa-weird-science/
quote:Bane’s plot involves a massive transfer of wealth using the stock exchange. It consists further of inciting civil unrest and taking control of cutting-edge technologies that use an algorithm precisely tracked to Bruce Wayne. They use the software to gut the fortunes of the rich.
Christopher Nolan’s Dark Knight Rises is a very dark and foreboding predictive programming of what could happen if there was such statistical data available to undermine the 1 percent and send them into the streets where the rebellious are already there to eat them.
There would be massive unrest and as seen in the film a war between the people and the police. There are many critics who are claiming that Christopher Nolan’s epic is the sounding of the warning bell and that there awaits an organized puppet master anarchy that will topple the government by exposing and gutting the fortunes of the elite. The only thing is that in real life it is done on streets and there is no sound track of evil drums pounding out the battle between the haves and the have nots.
The Dark Knight Rises seems to acknowledge systemic inequality and injustice, even if it portrays a demagogue hijacking legitimate grievances. It also shows that even when someone like Bane hands over the reins of power to the people – the people really do not know what to do with that power and so anarchy becomes the “bane” of Gotham’s existence.
As I was watching the Dark Knight Rises I never really applied any political substance to it. I only saw it as a bit of predictive programming and a believable scenario as to how it all begins.
It begins in a software company where a programmers design statistical software that can track and monitor the spending of some of the richest people in the world. The software is being used by an unnamed agency that has been paid to expose the corruption of a beloved politician that everyone can agree is a savior or messianic figure.
http://anoncentral.tumblr(...)-historic-bank-fraudquote:Not only is the arm of the international banking crime syndicate (the “Jewish Mafia”) able to reach out and stop investigating statistician-mathematician -operations-analysis fraud investigators like Robert Holmes - they are also, very easily, able to keep police and defense attorneys from following the right lines of evidence. The resources to intimidate or bribe or otherwise control person after person to prevent an outcome or to force an outcome certainly exists, certainly is part of the defensive equipment of the most powerful criminal syndicate the world has seen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |