Ik geloof dat dus niet, dat de geschiedenis geregisseerd is. Je maakt je overigens prima verstaanbaar in het Nederlands, ik ben geen taalpurist die in woede ontsteekt als iemand ergens een komma op de verkeerde plek zet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:19 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dankje wel voor je lijstje.
Ik heb niet genoeg tijd (or brain spaceom alles in te verdiepen.
De officieel verhalen van Pearl Harbor en die maanlandingen heb ik wel m'n twijfels over,ja.
En ja - ik geloof dat onze geschiedenis is wel geregisserd en mensen zijn nog steeds manipuleerd ermee.
Ik hoop dat m'n Nederlands is ;'n beetje te verstaan
Zie bepaalde reacties hierbovenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Aangezien het de bedoeling was de flat op te blazen voor het beschieten van het bioscooppubliek was het plan al mislukt. Als iets is het dus extreem logisch om het te vertellen, kleine kans geen doodstraf te krijgen. (grote kans dat ie trouwens dacht dat het gewerkt had en zich versprak)
[..]
Haha loooool, misschien heeft hij zijn gasmasker wel afgedaan (geen nut meer biuten) en daarna zijn helm weer opgezet (wel nut buiten). Wat is jouw verklaring dan, en nu niet met een laffe "ik weet het ook niet ik stel alleen maar vragen" aankomen, maar gewoon met een verklaring die wel logisch is en uit zou leggen waarom er zo'n afstand tussen zit.
Actie en reactie etc.quote:
Laf dusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zie bepaalde reacties hierboven
Logica komt hier blijkbaar niet aan te pas![]()
En je mag je eigen referentiekader niet nemen als maat der dingen blabla ...
gewoon de uitleg aanvaarden die je voorgeschoteld wordt.
Mijn uitgangspunt in deze is dat er een knul is doorgedraaid, met een afschuwelijk drama tot gevolg. Daar komt geen 'normale' logica aan te pas, ravings of a mad man.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef GoedeVraag het volgende:
Actie en reactie etc.
Wat is jouw uitgangspunt dan? Dat dingen volgens totale willekeur werken?
In jouw geval is de verklaring dat die knul is 'doorgedraaid', denk je niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt in deze is dat er een knul is doorgedraaid, met een afschuwelijk drama tot gevolg. Daar komt geen 'normale' logica aan te pas, ravings of a mad man.
Dat zeg ik inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef GoedeVraag het volgende:
In jouw geval is de verklaring dat die knul is 'doorgedraaid', denk je niet?
Blijkbaar is het voor jou de best passende logische verklaring ('hij is gek'), en die waarmee je wereldbeeld zo goed mogelijk overeind blijft.quote:
Terechte kutopmerking aan het adres van Copycat en Terechtquote:
Dankje.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:24 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik geloof dat dus niet, dat de geschiedenis geregisseerd is. Je maakt je overigens prima verstaanbaar in het Nederlands, ik ben geen taalpurist die in woede ontsteekt als iemand ergens een komma op de verkeerde plek zet.
Soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn en moet je niet in een te vroeg stadium al een hele reconstructie proberen te maken, dan loop je dus het gevaar dat je 'slachtoffer' wordt van je eigen maatstaven en vooroordelen die hier imo helemaal niet op van toepassing zijn (tenzij jij ook van plan bent om binnenkort een bioscoopzaal uit te moorden maar daar ga ik maar even niet van uit). Dat heeft dus helemaal NIETS te maken met het aanvaarden van de uitleg die je voorgeschoteld wordt, dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Figuren die zich op de borst kloppen zelfstandige denkers te zijn, zijn doorgaans namelijk de grootste idioten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zie bepaalde reacties hierboven
Logica komt hier blijkbaar niet aan te pas![]()
En je mag je eigen referentiekader niet nemen als maat der dingen blabla ...
gewoon de uitleg aanvaarden die je voorgeschoteld wordt.
Gewoon een kwestie van gezond verstand ? Volgens jouw referentiekader veronderstel ik dan maar ?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:38 schreef Terecht het volgende:
Soms zijn de dingen gewoon zoals ze zijn en moet je niet in een te vroeg stadium al een hele reconstructie proberen te maken, dan loop je dus het gevaar dat je 'slachtoffer' wordt van je eigen maatstaven en vooroordelen die hier imo helemaal niet op van toepassing zijn (tenzij jij ook van plan bent om binnenkort een bioscoopzaal uit te moorden maar daar ga ik maar even niet van uit). Dat heeft dus helemaal NIETS te maken met het aanvaarden van de uitleg die je voorgeschoteld wordt, dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Figuren die zich op de borst kloppen zelfstandige denkers te zijn, zijn doorgaans namelijk de grootste idioten.
Beetje meer over de achtergrond van James Holmesquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:35 schreef Bastard het volgende:
Om een andere invalshoek te nemen, correct me if I'am wrong.
Ik meende te hebben gelezen dat deze knul een succesvolle student was. Een persoon waarvan je niet zou verwachten dat hij een dergelijke actie zou uitvoeren.
Dat maakt het wel eng, wat was hier de gedachtegang, waarom? Mindcontrol?
Wat een faal trollquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:38 schreef Terecht het volgende:
Figuren die zich op de borst kloppen zelfstandige denkers te zijn, zijn doorgaans namelijk de grootste idioten.
Ik besef dat mijn referentiekader niet noodzakelijk toereikend hoeft te zijn om deze gebeurtenis te kunnen doorgronden, zeker in dit nog vroege stadium waarin lang niet alle informatie naar buiten is gekomen. Ik ken mijn beperkingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van gezond verstand ? Volgens jouw referentiekader veronderstel ik dan maar ?
Dat onderstreept dus mijn idee bij die jongen. Geen vuiltje aan de lucht, totaal geen mogelijk daderprofiel van te maken, enige kennis die je kan hebben over mogelijke seriemoordenaars passen absoluut niet op hem.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Beetje meer over de achtergrond van James Holmes
Wat bezielde James Holmes?
Ja, want als hij een false flag-victim zijn, valt mijn wereldbeeld in duigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:32 schreef GoedeVraag het volgende:
Blijkbaar is het voor jou de best passende logische verklaring ('hij is gek'), en die waarmee je wereldbeeld zo goed mogelijk overeind blijft.
Dus je wil deze gebeurtenis nu nog niet doorgronden ? Ofwel vind je het een gebeurtenis met een geurtje aan (en begin je nu al rond te kijken met de voorgelegde feiten) ofwel vind je het een normale gebeurtenis (en zal verdere informatie hier niets meer aan veranderen).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:50 schreef Terecht het volgende:
Ik besef dat mijn referentiekader niet noodzakelijk toereikend hoeft te zijn om deze gebeurtenis te kunnen doorgronden, zeker in dit nog vroege stadium waarin lang niet alle informatie naar buiten is gekomen. Ik ken mijn beperkingen.
Een serial killer is geen massamoordenaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:50 schreef Bastard het volgende:
Dat onderstreept dus mijn idee bij die jongen. Geen vuiltje aan de lucht, totaal geen mogelijk daderprofiel van te maken, enige kennis die je kan hebben over mogelijke seriemoordenaars passen absoluut niet op hem.
Dus... hoe kan dit dan gebeuren? En.. kan het dus zomaar iedereen een massa moordenaar worden?
Een punt is geen comma, wel een leesteken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een serial killer is geen massamoordenaar.
En je bent weer een antwoord voor jezelf aan het invullen. De toestand in de wereld, door mr. G.B.J. Hiltermann UncleScorp.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus je wil deze gebeurtenis nu nog niet doorgronden ? Ofwel vind je het een gebeurtenis met een geurtje aan (en begin je nu al rond te kijken met de voorgelegde feiten) ofwel vind je het een normale gebeurtenis (en zal verdere informatie hier niets meer aan veranderen).
Alsof er nog veel informatie naar buiten zal komen ... we hebben de feiten, de getuigenverklaringen ... meer moet er niet zijn. De rechtzaak zal achter gesloten deuren plaatsvinden en beelden van beveiligingscamera's zullen we ook niet moeten verwachten.
Case clear and closed toch ?
Komma.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:04 schreef Bastard het volgende:
Een punt is geen comma, wel een leesteken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |