SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor verhalen van de crew: Backstage United4All
En foto's van dezelfde groep: Flickr
Muziek van de Avondetappe 2012: Spotify
Doe niet zo gek joh. Veels te logisch.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:29 schreef Zelva het volgende:
Zou het geen goed idee zijn om gewoon in Engeland op locatie te gaan trainen?
Ja, das waar. Ik ben ook zo'n n00b.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Doe niet zo gek joh. Veels te logisch.
Hij zegt niet welk wielrennen he. Kan ook baanwielrennen of de vrouwen zijn.quote:
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:30 schreef DeMessias het volgende:
Dankzij De Avondetappe weet ik dat Langeveld in De Tour zit.
Heeft dat zin?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Doe niet zo gek joh. Veels te logisch.
Maar misschien breng je Leo op een idee.quote:
1e generatie Wattage-meters die Tour!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:32 schreef Tommeke het volgende:
Wat zou die Raleigh-ploeg toen geslikt hebben?
Niets. Motortjes in frames.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:32 schreef Tommeke het volgende:
Supertalenten. Raas was een beest, Kneet de slimste, Jopie de sterste, De Lub de leider, Oosterbosch de tijdrijder, Priem de superknecht.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:32 schreef Tommeke het volgende:
Misschien heel cynisch, maar ik vraag me continu af: waarom zouden we er uberhaupt naartoe gaan, t wordt toch niets. Nederland heeft geen sprinters die t beste zijn, geen heuvelachtige renners die t beste zijn binnen hun discipline, geen tijdrijders die t beste zijn en klimmen van 40 km voor Gesink zullen ze nooit in een WK/OS-parcours opnemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:31 schreef reddevil1408 het volgende:
Sorry maar van deze selectie ga ik geen medailles verwachten...of het moet stront regenen.
Cavendish goud. Nu al te voorspellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Misschien heel cynisch, maar ik vraag me continu af: waarom zouden we er uberhaupt naartoe gaan, t wordt toch niets. Nederland heeft geen sprinters die t beste zijn, geen heuvelachtige renners die t beste zijn binnen hun discipline, geen tijdrijders die t beste zijn en klimmen van 40 km voor Gesink zullen ze nooit in een WK/OS-parcours opnemen.
Ohja. Supertalent, net als Lance Armstrong.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Supertalenten. Raas was een beest, Kneet de slimste, Jopie de sterste, De Lub de leider, Oosterbosch de tijdrijder, Priem de superknecht.
Ik denk niet dat ze acht jaar geleden in Portugal dachten een serieuze kandidaat te hebben voor een medaille. Maar die zijn ook gegaan. Wielrennen kent zo nu en dan eens een verrassing. Niet dat ik er wat van verwacht, maar met een goede dag van Terpstra weet je het maar nooit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Misschien heel cynisch, maar ik vraag me continu af: waarom zouden we er uberhaupt naartoe gaan, t wordt toch niets. Nederland heeft geen sprinters die t beste zijn, geen heuvelachtige renners die t beste zijn binnen hun discipline, geen tijdrijders die t beste zijn en klimmen van 40 km voor Gesink zullen ze nooit in een WK/OS-parcours opnemen.
En dus moet je zoveel mogelijk mensen meenemen die een heuveltje overkunnen, maar vooral die goed kunnen aankomen, zodat als je mee bent in een groepje je niet op voorhand al kansloos bent.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze acht jaar geleden in Portugal dachten een serieuze kandidaat te hebben voor een medaille. Maar die zijn ook gegaan. Wielrennen kent zo nu en dan eens een verrassing. Niet dat ik er wat van verwacht, maar met een goede dag van Terpstra weet je het maar nooit.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ohja. Supertalent, net als Lance Armstrong.
Ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:39 schreef reddevil1408 het volgende:
even on-topic: Impey van Orica-Green Edge is toch een zuid-afrikaan??
Tsja wat dacht je dan met Leo van Vliet aan het roer? Dat er echt goed wordt nagedacht? Hij heeft dit keer zelfs al een paar mannetjes goed ingevuld. Ik denk dat Van Vliet eerder alle vijf goed heeft bij een kraslot dan als hij renners moet opstellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dus moet je zoveel mogelijk mensen meenemen die een heuveltje overkunnen, maar vooral die goed kunnen aankomen, zodat als je mee bent in een groepje je niet op voorhand al kansloos bent.
En dan kijk je naar deze selectie...
Ja. Al is wielrennen in Zuid-Afrika een redelijk bestaande sport.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:39 schreef reddevil1408 het volgende:
even on-topic: Impey van Orica-Green Edge is toch een zuid-afrikaan??
Ook een supertalent, en cleanquote:
Van Vliet doet dit soort dingen alleen om in beeld te komen, net zoals het directeur schap van de AGR.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Tsja wat dacht je dan met Leo van Vliet aan het roer? Dat er echt goed wordt nagedacht? Hij heeft dit keer zelfs al een paar mannetjes goed ingevuld. Ik denk dat Van Vliet eerder alle vijf goed heeft bij een kraslot dan als hij renners moet opstellen.
Steven Rooks en Gerrit Jacobs.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:41 schreef Evertjan het volgende:
maar wie moet je dan bondscoach maken???
Bij de AGR heeft hij dan wel wat betere mensen om zich heen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:41 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
Van Vliet doet dit soort dingen alleen om in beeld te komen, net zoals het directeur schap van de AGR.
3 jaar geleden gedaan op de Ventoux. Is inderdaad machtig om door dat publiek te rijden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef Tommeke het volgende:
Niets zo mooi als een col opfietsen vlak voor de Tour! Vorige week gedaan op de Glandon. Echt kicken.
De AGR is voorspelbaar geworden, alleen als de plaatselijke gemeente een weg open breekt wordt het spannend....quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij de AGR heeft hij dan wel wat betere mensen om zich heen.
Jaren geleden ja. Prachtig geschreven. Als wielerliefhebber lees je het in één zucht uitquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef tong80 het volgende:
Iemand van jullie ook de renner gelezen van Tim Krabbé ? Zo niet wil ik hem aanraden. Eén van de mooiste sportboeken die ik ken. Echt goed.
Helaas voorspelbaar ja. Maar de koers heeft wel wat meer status gekregen bij de renners nu de finish op de Cauberg is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:43 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
De AGR is voorspelbaar geworden, alleen als de plaatselijke gemeente een weg open breekt wordt het spannend....
Jaar of 10 geleden. Wordt tijd om hem nog maar weer eens op te zoeken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef tong80 het volgende:
Iemand van jullie ook de renner gelezen van Tim Krabbé ? Zo niet wil ik hem aanraden. Eén van de mooiste sportboeken die ik ken. Echt goed.
Ja, mooi boek.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef tong80 het volgende:
Van welk jaar was dat boek ook al weer .... Ik heb heel vroeger volgens mij wel eens iets van hem gelezen..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:42 schreef tong80 het volgende:
Van Mart mag je dat zeggen. ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:45 schreef silverhill het volgende:
Mag ik zeggen dat dit geen leuke aflevering is?
ben ik mee eens ik val bijna in slaapquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:45 schreef silverhill het volgende:
Mag ik zeggen dat dit geen leuke aflevering is?
Ik kwam van de andere kant maar ben eroverheen gefietst en afgedaald om de tourkant nog voor een groot deel te doen. Schitterend werk.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:43 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
3 jaar geleden gedaan op de Ventoux. Is inderdaad machtig om door dat publiek te rijden.
Dat eerste is wel een logisch gevolg van een Joep item, maar volgens mij is het (nog) niet geweest. Of in de eerste paar minuten, die had ik gemist.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:54 schreef DeMessias het volgende:
Ben ik in slaap gevallen of is er geen Joep stukje geweest?
Ik vraag me hetzelfde af, maar volgens mij is het niet geweest nee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:54 schreef DeMessias het volgende:
Ben ik in slaap gevallen of is er geen Joep stukje geweest?
Item was niet saai de renners waren saai. Onderwerp was wel leuk.quote:
Google er maar eens op.quote:
Ik vind het ook vreemd dat Gesink niet in de regen wil trainen, terwijl de wedstrijd in Engeland is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:29 schreef Zelva het volgende:
Zou het geen goed idee zijn om gewoon in Engeland op locatie te gaan trainen?
Het is ook een tijdloos boek.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Google er maar eens op.
78 trouwens. Wist niet dat het boek al zo oud was.
Ik snapte hem ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:47 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wat riep ie allemaal, kreeg het niet goed mee.
Hij belde zelf..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:54 schreef Marcoss het volgende:
Die Boogerd neemt z'n telefoon zelfs op met Boogie
Van Vliet lijkt echt zo`n zuipschuit. Als je een onbekende van de wielersport nu zou vragen wie de bondscoach is, dan zeggen ze Winkelsquote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:09 schreef golfer het volgende:
Leo van Vliet doet me steeds meer aan een cabaret-typetje denken.
Zo'n man kan je toch nier serieus nemen als bondscoach?
Alsof ik Jules Deelder hoor praten, qua accent.
https://twitter.com/hendriksmj deze manquote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:23 schreef RemcoW23 het volgende:
Ben benieuwd wie die geschifte vent van die quizjes nu precies is
Hier heeft hij dan ook gelijk in natuurlijkquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:36 schreef Leatherface het volgende:
Ik word af en toe wel een beetje moe van het gegeil op Engelssprekenden van Smeets.
Alles wat Britten, Amerikanen, Canadezen etc. doen is meteen veel sprekender, authentieker, charismatischer, meer personality en specialer bij Mart. Zuid-Europeanen benadert hij naar mijn idee vaak met een soort dedain.
Waarin?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:14 schreef Syntix het volgende:
[..]
Hier heeft hij dan ook gelijk in natuurlijk
Hij heeft overduidelijk een culturele bias die pro-Angelsaksen is.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:22 schreef Sheepcidus het volgende:
Hij doet ook alsof de Angelsaksen de enigen zijn die serieus met hun sport bezig zijn.
Deze tour voeren toch de engelstallige de boventoon btw hij heft ook een zwak aan belgen hoor(DeVolder, Boonen ect Hij doet alleen niet zo maf als Wuijts) en ook Cancellara is tie gek van. Maar als je aan hem zou vragen doe de tour 3 weken of ga voor de nos 3 weken naar de MLB om een filmpje te maken denk ik het antwoord te weten. Maar het moet wel werk gerelateerd zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hij heeft overduidelijk een culturele bias die pro-Angelsaksen is.
Ik beoordeel sporters liever individueel op hun merites. Ik vind Wiggins, Froome en Cadel Evans prima sportmensen, maar Nibali en Samuel Sanchez ook en een pak Vlamingen en Fransen. Nationaliteit is voor mij niet altijd doorslaggevend
Ow, dat de Engelstaligen deze Tour domineren is waar. Dat is hun verdienste, absoluut. En Smeets lijkt inderdaad ook wel het Vlaamse wielrennen te waarderen. Maar soms lijkt het net alsof hij Fransen en Italianen minacht. Misschien heeft hij er zijn redenen voor, maar ik vind het irritant.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:59 schreef maril het volgende:
[..]
Deze tour voeren toch de engelstallige de boventoon btw hij heft ook een zwak aan belgen hoor(DeVolder, Boonen ect Hij doet alleen niet zo maf als Wuijts) en ook Cancellara is tie gek van. Maar als je aan hem zou vragen doe de tour 3 weken of ga voor de nos 3 weken naar de MLB om een filmpje te maken denk ik het antwoord te weten. Maar het moet wel werk gerelateerd zijn.
"Veel sprekender, authentieker, charismatischer, meer personality".quote:
Dat van dat vocabulaire zal vast kloppen, maar ik ben geen linguïst. Sommige dingen kun je echter veel makkerlijk in het Engels uitdrukken dan in het Nederlands. Ik vroeg me laatst af: hoe zeg je in het Nederlands in vredesnaam 'first time winner' in een vaste uitdrukking? Bestaat daar wel een vaste term voor?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:07 schreef Syntix het volgende:
[..]
"Veel sprekender, authentieker, charismatischer, meer personality".
Engels leent zich hier gewoon heel erg goed voor, omdat ze een veel groter vocabulair hebben dan bijv. wij Nederlanders...
Nederlands is trouwens een nogal klungelige taal in bepaalde situaties. Stel je nu voor dat Hellraiser een Nederlandse film was, dan heette de hoofdpersoon 'spijkerhoofd'.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:07 schreef Syntix het volgende:
[..]
"Veel sprekender, authentieker, charismatischer, meer personality".
Engels leent zich hier gewoon heel erg goed voor, omdat ze een veel groter vocabulair hebben dan bijv. wij Nederlanders...
natuurlijk gemakkelijk voor de angelsaksen, worden altijd in hun eigen taal benaderd.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:36 schreef Leatherface het volgende:
Ik word af en toe wel een beetje moe van het gegeil op Engelssprekenden van Smeets.
Alles wat Britten, Amerikanen, Canadezen etc. doen is meteen veel sprekender, authentieker, charismatischer, meer personality en specialer bij Mart. Zuid-Europeanen benadert hij naar mijn idee vaak met een soort dedain.
Die taalbarrière zal vast meespelen. Iemand als Contador kan zelden tegen buitenlandse journalisten zijn gevoelens accuraat onder woorden brengen. Los daarvan vind ik Contador niet echt een patron qua persoonlijkheid. Daar is hij te ingetogen voor.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:49 schreef Beregd het volgende:
[..]
natuurlijk gemakkelijk voor de angelsaksen, worden altijd in hun eigen taal benaderd.
Gejat van de belgen, die zaten daar vorig jaar alquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:07 schreef Redefine het volgende:
Hebben ze gewoon de tafel voor Trocadero neer geplemptDat ze daar mogen zitten
Oh, wist ik niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:27 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Gejat van de belgen, die zaten daar vorig jaar al
Ze hebben wel vaker daar in de buurt gezeten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:27 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Gejat van de belgen, die zaten daar vorig jaar al
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 21-07-2012 om 21:26:35Avondetappefans. Ik kan jullie niets vertellen over het wel of niet doorgaan van de Avondetappe volgend jaar. Ik weet het echt niet. reageer retweet
Is dit soms een hint?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:52 schreef TheArt het volgende:
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 21-07-2012 om 21:26:35Avondetappefans. Ik kan jullie niets vertellen over het wel of niet doorgaan van de Avondetappe volgend jaar. Ik weet het echt niet. reageer retweet
Onze belastingcentenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:07 schreef Redefine het volgende:
Hebben ze gewoon de tafel voor Trocadero neer geplemptDat ze daar mogen zitten
Sjiekquote:
Grootheid.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:02 schreef TUFKAL het volgende:
Hennie Kuiper krijgt alweer de godstatus![]()
Vaste gast, vaste verafgoding. Op dit soort momenten is het tijd voor een verandering...
Prachtig plaatje idd.quote:
Nee, maar dat vooral omdat Astana al vrij veel sterke coureurs heeft. Froome zou ik graag bij OPQ zien.quote:
Zou ook raar zijn als een team Sky 8 van Hummels en 1 Wiggens in het team heeft hequote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goeie renners zitten teveel samen in 1 team: Movistar, Astana, Sky en Garmin voornamelijk.
Lefevre en ronderenners gaat niet goed samen. Dus zie ik hem liever ergens anders rijden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, maar dat vooral omdat Astana al vrij veel sterke coureurs heeft. Froome zou ik graag bij OPQ zien.
Ja, maar waar dan? Ik zie Froome nog niet bij een AG2R of een Vacansoleil rijden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lefevre en ronderenners gaat niet goed samen. Dus zie ik hem liever ergens anders rijden.
Wiggins heeft zijn doel behaald en misschien zet Sky in op Froome voor de Tour van 2013. Wiggins heeft al gezegd dat hij voor hem zou willen rijden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lefevre en ronderenners gaat niet goed samen. Dus zie ik hem liever ergens anders rijden.
Dat lijkt mij ook de meest logische oplossing.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:28 schreef pennyfarthing het volgende:
[..]
Wiggins heeft zijn doel behaald en misschien zet Sky in op Froome voor de Tour van 2013. Wiggins heeft al gezegd dat hij voor hem zou willen rijden.
Dan zal er toch eerst eens een fatsoenlijk team gevormd moeten worden, Hincapie heeft ook niet het eeuwige leven.quote:
Big George stopt er straks ook mee. Maar voor zo'n grote ploeg horen er wel wat betere knechten voor de rondes te rijden ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:33 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
Dan zal er toch eerst eens een fatsoenlijk team gevormd moeten worden, Hincapie heeft ook niet het eeuwige leven.
ik snap ook niet waarom BMC in godsnaam GIlbert heeft aangetrokken....quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Big George stopt er straks ook mee. Maar voor zo'n grote ploeg horen er wel wat betere knechten voor de rondes te rijden ja.
Eens, en lichtelijk emotioneel over alles lijkt ie.quote:
Klassiekers, ga ik er van uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:38 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
ik snap ook niet waarom BMC in godsnaam GIlbert heeft aangetrokken....
Toch een prima renner die goed ritjes kan winnen lijkt mequote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:38 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
ik snap ook niet waarom BMC in godsnaam GIlbert heeft aangetrokken....
heb je een hele uitzending voor nodigquote:
Daar aan afmeten is ook ondoenlijk, Kuiper is na Raas en Zoetemelk de beste wielrenner die Nederland ooit gehad heeft. Janssen ondanks zijn touroverwinning daar toch wel achter omdat hij in klassiekers een stuk minder scoorde.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:41 schreef One_of_the_few het volgende:
Hennie was imo ook gewoon een groter talent dan de huidige lichting in de tour was.
Stopt hij na dit jaar eigenlijk?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:45 schreef pennyfarthing het volgende:
[..]
heb je een hele uitzending voor nodigToch zou ik die Mart missen
Raas vóór Kuiper zettenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Daar aan afmeten is ook ondoenlijk, Kuiper is na Raas en Zoetemelk de beste wielrenner die Nederland ooit gehad heeft. Janssen ondanks zijn touroverwinning daar toch wel achter omdat hij in klassiekers een stuk minder scoorde.
lijkt me sterk, volgend jaar een jubileum editie van de tour, daar kan Mart niet bij ontbreken.quote:
Afgelopen jaar heeft hij uitstel van executie gekregen. Wie weet. Hij gaat ook als freelance werken.quote:
Niets aan toe te voegen.quote:
Nah, ik zie het probleem niet zo. Feestje op de fiets, laat gaan. Iedereen heeft de mogelijkheid om niet te kijken, we zijn nog een vrij land tenslotte.quote:
Zeker. Maar het gebeurt wel helaas.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Daar aan afmeten is ook ondoenlijk, Kuiper is na Raas en Zoetemelk de beste wielrenner die Nederland ooit gehad heeft. Janssen ondanks zijn touroverwinning daar toch wel achter omdat hij in klassiekers een stuk minder scoorde.
Misschien weten ze het zelf ook nog nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:54 schreef Maver24 het volgende:
Volgend jaar weer of niet?. Nu weten we nog niks
Morgenavond dan ook de avondetappe?. Zou voor het eerst zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:54 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Misschien weten ze het zelf ook nog niet
Maar ze zijn er morgen in Parijs ook nog, al denk ik dat ze nog steeds de vreemde gewoonte hebben om dan 's avonds ineens niks meer te doen.
quote:Vanavond in de laatste Avondetappe, voormalig wielrenner Addy Engels en Rabobank-renner Lars Boom, die de tour dit jaar aan zich voorbij laat gaan.
Voor Mart Smeets is deze Tour de France één van de laatste klussen als tv-presentator bij de NOS. De Olympische Spelen in Londen zijn mogelijk de laatste opdracht die hij voor zijn huidige werkgever uitvoert. De presentator zegt over een voortzetting van zijn televisiecarrière met een andere omroep in gesprek te zijn.
In het blad HP/De Tijd zegt Smeets in een interview dat de gesprekken met die andere omroep op dit moment bezig zijn. Inhoudelijk wil Smeets echter nog niets over zijn loopbaan kwijt. Vorig jaar kondigde de NOS al aan dat De Avondetappe het dagelijkse late avondprogramma van de NOS tijdens de Tour de France het laatste tv-werk van Smeets bij de NOS was. Dit jaar plakten de NOS en Smeets mede in verband met de Olympische Spelen er nog een jaartje aan vast.
De NOS heeft voor de toekomst nog wel een mentorrol voor Mart Smeets bij de sportafdeling in gedachten. Smeets ziet zichzelf niet graag in deze functie terechtkomen. In HP/De Tijd zegt Smeets hierover: "Ik denk dat ze me niet meer op tv willen omdat ik oud oog. Mart Smeets is sinds 1973 op de Nederlandse buis te zien. Volgend jaar viert hij dus wellicht zijn 40-jarige televisiecarrière bij een nieuwe werkgever.
Volgens mij is er morgenavond gewoon een avondetappe, al is die vandaag al opgenomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Morgenavond dan ook de avondetappe?. Zou voor het eerst zijn
Dat mag ik hopen ja. Nog een laatste en waardig salut aan de tour.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:56 schreef ddx het volgende:
Staat in m'n epg voor morgenavond 23:00.
En tvgids.mobi geeft het ook aan.
Hier:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:57 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Yep, morgenavond is ook nog Avondetappe. Hopelijk niet de laatste...
Maar waar was Johnny vandaag?
Vandaag opgenomen? Wtf?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:56 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
Volgens mij is er morgenavond gewoon een avondetappe, al is die vandaag al opgenomen.
Heeft te maken met de OS.
Lijkt me sterk, als de samenvatting enzo aan elkaar gepraat moet worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:56 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
Volgens mij is er morgenavond gewoon een avondetappe, al is die vandaag al opgenomen.
Heeft te maken met de OS.
Ja, en ze moeten een winnaar voor de quiz bekend maken en zo... kan dus niet dat het vandaag al is opgenomen.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, als de samenvatting enzo aan elkaar gepraat moet worden.
Tour du Jour die Avondetappe bashed, royal sadnessquote:Op zondag 22 juli 2012 00:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Zometeen maar weer even kijken.
Erik en Wytse deden bij TDJ een afsluiting met Dalida. En Shrek van Gelder kwam ook voorbij. Een heuse NOS-bash weer.
quote:Op zondag 22 juli 2012 00:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Zometeen maar weer even kijken.
Erik en Wytse deden bij TDJ een afsluiting met Dalida. En Shrek van Gelder kwam ook voorbij. Een heuse NOS-bash weer.
Dat noemen zou afdoen doen aan zijn prestatie, bovendien beschouwt hij Contador niet als een schone wielrenner in interviews.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:56 schreef silverhill het volgende:
Hij heeft overigens wel een punt, maar hij vergeet inderdaad wel dat er een aantal favorieten niet bij waren of vroegtijdig zijn uitgevallen. Bovendien zal een schone tour ook wel weer evolueren in een aanvalsspel ipv een optocht.
Conta d'Or was gewoon clean, royal sadness van Wiggins.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:09 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat noemen zou afdoen doen aan zijn prestatie, bovendien beschouwt hij Contador niet als een schone wielrenner in interviews.
Maar goed, met rare bloedwaardes, dopingdoktors en dergelijke moet hij vooral zijn muil houden over doping.
Volledig eens.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:17 schreef Panthera. het volgende:
Net nietIk vraag me af wat daar mis mee is als je niet beter kunt. Zo makkelijk is dat om te roepen, net niet
Hoewel ik totaal niet patrotrisch ben ingesteld (maw ik heb totaal geen voorkeur voor nationaliteiten bij sport en andere zaken, inclusief de Nederlandse), erger ik me kapot aan het volk hier dat vanaf de bank van alles over Gesink roept. Er is genoeg kritiek mogelijk over Gesink overigens, bijvoorbeeld zijn pedaalcadans, maar roepen dat iemand net niet is, is wel het meest tragische dat er is
Het enige waarom mensen dat roepen is omdat ze willen dat zo iemand wint zodat ze zelf een feestje kunnen houden op naam van iemand die zich kapot heeft gewerkt om iets te bereiken. En als hij het doel dat door die "fans" gesteld is niet haalt, is hij een faler en net niet. Niet omdat het jammer voor hem is, maar omdat het feestje en het oranjegevoel niet doorgaat.
Echt, ik kots op die mensen.
Overigens is net niet ook een totaal kansloze omschrijving als je het hebt over iemand die OS, WK, RvV, MSR en dergelijke wint.
deze post is het net nietquote:Op zondag 22 juli 2012 00:17 schreef Panthera. het volgende:
Net nietIk vraag me af wat daar mis mee is als je niet beter kunt. Zo makkelijk is dat om te roepen, net niet
Hoewel ik totaal niet patrotrisch ben ingesteld (maw ik heb totaal geen voorkeur voor nationaliteiten bij sport en andere zaken, inclusief de Nederlandse), erger ik me kapot aan het volk hier dat vanaf de bank van alles over Gesink roept. Er is genoeg kritiek mogelijk over Gesink overigens, bijvoorbeeld zijn pedaalcadans, maar roepen dat iemand net niet is, is wel het meest tragische dat er is
Het enige waarom mensen dat roepen is omdat ze willen dat zo iemand wint zodat ze zelf een feestje kunnen houden op naam van iemand die zich kapot heeft gewerkt om iets te bereiken. En als hij het doel dat door die "fans" gesteld is niet haalt, is hij een faler en net niet. Niet omdat het jammer voor hem is, maar omdat het feestje en het oranjegevoel niet doorgaat.
Echt, ik kots op die mensen.
Overigens is net niet ook een totaal kansloze omschrijving als je het hebt over iemand die OS, WK, RvV, MSR en dergelijke wint.
hij rijdt sneller op een fiets dan ik op mijn brommer...quote:Op zondag 22 juli 2012 00:47 schreef RemcoW23 het volgende:
50 per uur. Tis ook te ziek voor woorden als je er over nadenkt. Ik mag gewoon niet harder dan die gast binnen de bebouwde kom
Morgen gaat er niks gebeuren en wordt het gewoon een massasprint die Cavendish gaat winnen. Geen verschillen in het klassement meer.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:52 schreef Travel. het volgende:
Ff een gekke vraag hoor. Maar hoezo is de winnaar al bekend? Ze rijden morgen nog toch?
Misschien hebben ze #inside info.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:52 schreef Travel. het volgende:
Ff een gekke vraag hoor. Maar hoezo is de winnaar al bekend? Ze rijden morgen nog toch?
Hmmmmm verdacht, complot!quote:Op zondag 22 juli 2012 00:53 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Misschien hebben ze #inside info.
Dat verklaart een hoop #jebentookoveralquote:Op zondag 22 juli 2012 00:53 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Misschien hebben ze #inside info.
Tour du Jour gaat meer over de koers. Dat is ook het enige voordeel.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:55 schreef AFCNiels het volgende:
Het programma van Mart is inhoudelijk wel goed, maar ik vind het ook een stuk saaier dan tour du jour.
toch zou het ansich kunnen dat 3-4 ploegen samen spannen en een kopgroep vormen en gewoon +3,4 minuten pakken. Maar wel onwaarschijnlijk ja.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:52 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Morgen gaat er niks gebeuren en wordt het gewoon een massasprint die Cavendish gaat winnen. Geen verschillen in het klassement meer.
Eddy Engel en Lars Boom zijn al geweest. Ga ervan uit dat vanavond een terugblik is.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:56 schreef ddx het volgende:
Staat in m'n epg voor morgenavond 23:00.
En tvgids.mobi geeft het ook aan.
[..]
Daarom sporza.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:53 schreef TargaFlorio het volgende:
De Cauweren wij moeten het dan doen met Ducrot (en Herbert)
![]()
![]()
![]()
![]()
Saramotinsquote:Op zondag 22 juli 2012 11:42 schreef Pffrrt het volgende:
De quiz is niet makkelijk vandaag, niemand de oplossing?
Het zou spijtig zijn. Maar als het zo is, dan is het maar zo.quote:
Vanavond is toch gewoon een terugblik op alle Avondetappes van dit jaar?quote:Op zondag 22 juli 2012 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
HarmelingDat hij nog maar een keer helemaal los gaat, nú kan het nog.
PO is voor wat ouderen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:21 schreef Syntix het volgende:
Ik gok vanavond op iig tafelgasten die ouder zijn dan 30, filmpjes die ouder zijn dan 30 jaar en veel filmpjes want hey zo is de NOSProberen ze het NOS-decor te veranderen om zo meer de jongeren aan te spreken komen ze met de avondetappe met geen 1 keer iemand van onder de 25 (jongeren) aan en altijd maar filmpjes die 30 jaar oud zijn en dus voor mensen die minstens 40 zijn of ouder.
Een afgekickte speedjunk die wat hersencellen mist.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Ambrosius het volgende:
Snap die adoratie niet zo goed, vind 'm vooral vermoeiend eigenlijk die Harmeling.
De klassiekers zijn allemaal voor Sagan het komende decennium.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:31 schreef reddevil1408 het volgende:
komende jaren zijn we nog niet van Sky af in de grote rondes.....blijven alleen nog de klassiekers over voor een beetje nederlanders succes.
Valt goed op.quote:
die moesten snel weg, jaquote:Op zondag 22 juli 2012 23:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Valt goed op.
Ze hebben de tafel naast die van Sporza gezet volgens mij.
Ja, live. Weet ook niet waar het idee vandaan kwam dat het een samenvatting zou zijn..quote:Op zondag 22 juli 2012 23:02 schreef Maver24 het volgende:
Dit is wel gewoon een live uitzending dus ???, niet een opgenomen iets
Was de afgelopen jaar wel het geval, nooit een uitzending op de laatste avond van de Tour. Toen deed Smeets de uitzending overdag eigenlijk al tijdens de slotetappe (weet niet of hij er vanmiddag nog was eigenlijk)quote:Op zondag 22 juli 2012 23:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, live. Weet ook niet waar het idee vandaan kwam dat het een samenvatting zou zijn..
Weet ik. Vanmiddag was er na de etappe een korte terugblik, niet tijdens de etappe.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was de afgelopen jaar wel het geval, nooit een uitzending op de laatste avond van de Tour. Toen deed Smeets de uitzending overdag eigenlijk al tijdens de slotetappe (weet niet of hij er vanmiddag nog was eigenlijk)
quote:Op zondag 22 juli 2012 23:13 schreef reddevil1408 het volgende:
Is gisteren opgenomen, jongens.
Boogie versprak zich dat Cavendish gisteren de sprint won.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |