Hier dan maar?quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:08 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Goede post, hier reageer ik morgen even op.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
Ik reageer morgen uitgebreid verder op alles, welterusten
Hier dan maar?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Dit stukje geeft ook uitleg voor de reden van antisemitisme onder sommige Palestijnen:
Palestina
Als de zionistische beweging groeit zien Arabieren zich in hun manier van denken en leven bedreigd.[31] Wanneer kolonisten land opkopen van Arabische grootgrondbezitters, worden de Arabisch-Palestijnse pachters gedwongen het land te verlaten. Zij zien de joodse immigranten als indringers. De spanningen lopen op, meestal omdat Arabische leiders hun achterban opstoken.[32] Zo worden in 1929 tijdens anti-joodse rellen alleen al in Hebron 67 ongewapende joden door een Arabische menigte vermoord. De grootmoefti Amin Al-Hoesseini verbleef tijden de Tweede Wereldoorlog in Berlijn en verzorgde daarvandaan antisemitische radio-uitzendingen. In 1948, vlak voor de stichting van de staat Isral, roept hij de Arabieren van Palestina vanuit Egypte op om alle Joden te vermoorden en geen enkele krijgsgevangene in leven te laten.[bron?]
Ik kwam er vandaag achter dat ik het laatste deel had aangezien voor deel 1.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad, heel interessant. Alleen al deel 1.
Dit soort mensen hebben de Palestijnen nodig wat een held moet je dan zijn, en is hij ook, laten we wel wezen.quote:De zoon van een van de oprichters van de Palestijnse Hamas-beweging heeft tien jaar lang gespioneerd voor Isral. Dat schrijft de Isralische krant Haaretz op basis van de memoires van de spion, die volgende week verschijnen.
Mosab Hassan Yousef, de zoon van sjeik Hassan Yousef werd in 1996 gerekruteerd door de Isralische veiligheidsdienst Shin Bet. Hij werkte onder de codenaam "de groene prins". 'Groen', vanwege de kleur van de vlag van Hamas, 'prins', omdat hij de zoon is van een van de oprichters van de beweging.
Door zijn hulp werden volgens Haaretz tientallen aanslagen van Palestijnen voorkomen. Verder leidde zijn informatie tot de arrestatie van hooggeplaatste Palestijnen, onderwie Hamascommandant Marwan Barghouti.
Christen
"Ik wou dat nu ik Gaza was", zei Yousef tegen de Isralische krant. "Dan zou ik een legeruniform aan doen en me aansluiten bij het Isralische leger om Gilad Shalit te bevrijden. Shalit is een Isralische militair die in 2006 werd ontvoerd. " Ik weet zeker", zei Yousef, "dat de Israli's veel meer om de Palestijnen geven dan Hamas of Fatah."
In 2007 werd Yousef christen en verhuisde hij naar Californi.
Aanslag
De meest recente opvolger van sjeik Hassan Yousef, Hamasleider Mahmoud al-Mabhouh, werd vorige maand in Dubai vermoord. Israls inlichtingendienst, de Mossad, wordt ervan verdacht de aanslag te hebben gepleegd.
Hamas won in 2006 de Palestijnse parlementsverkiezingen.
Waarschijnlijk heeft dat niet met hem te maken maar eerder met jouw bron, desalniettemin zou ik dat artikel graag een keer lezen, als je dat kan vinden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:48 schreef Peunage het volgende:
Wauw, dan schaam je je als vader toch dood?
Dat artikel is wel erg gekleurd, in een interview met Alarabiyah is hij veel negatiever over Isral. Hij wil nu ook niks met ze te maken hebben.
Zeker. Die zoon heeft tientallen aanslagen voorkomen, wat een lul.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:48 schreef Peunage het volgende:
Wauw, dan schaam je je als vader toch dood?
Slecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:56 schreef Peunage het volgende:
Interview is op YouTube te vinden. Weet niet hoe goed jouw Arabisch is en of het vertaald is.
Ik weet niet hoe recent dat filmpje is maar 19 juni schijnt hij nog een persconferentie te hebben gegeven in Isral waar hij weinig anders heeft gezegd dan ook in zijn boek staat en al eerder bekend was dus het lijkt me sterk wat jouw filmpje of jij beweert, maar goed, desalniettemin interessant.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:00 schreef Peunage het volgende:
Ik zeg het verkeerd, interview is met BBC Arabic.
Ok, ik heb dat boek verder niet gelezen. Maar hij heeft een interview met BBC Arabic gedaan, ongeveer 30 minuten, en daarin was hij vooral boos op de Islam, niet zozeer op Hamas of zijn vader.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:35 schreef DeParo het volgende:
Ik weet niet hoe recent dat filmpje is maar 19 juni schijnt hij nog een persconferentie te hebben gegeven in Isral waar hij weinig anders heeft gezegd dan ook in zijn boek staat en al eerder bekend was dus het lijkt me sterk wat jouw filmpje of jij beweert, maar goed, desalniettemin interessant.
Dat klinkt als hem!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok, ik heb dat boek verder niet gelezen. Maar hij heeft een interview met BBC Arabic gedaan, ongeveer 30 minuten, en daarin was hij vooral boos op de Islam, niet zozeer op Hamas of zijn vader.
Dit zijn de belangrijkste dingen die hij verteld heeft;
- in 1996 opgepakt door de Israeliers.
- In de gevangenis gemarteld door Shin bet(millitaire inlichtingendienst).
- In de gevangenis heeft hij ook meegemaakt hoe Hamas leiders andere Hamas leden martelden, onder toezien van Israeliers. Maar dat vond hij ook niet erg want Shin Bet is niet verantwoordelijk voor hoe Hamas leden elkaar behandelen (ook al gebeurt dit in Israelische gevangenissen)
- Shin bet heeft hem gevraagd om voor hun te spioneren bij Hamas. Hij ging ermee akkoord maar in feite wilde hij voor Hamas spioneren, dubbelspion dus.
- Nadat hij gezien had hoe Palestijnse facties elkaar afmaakten heeft hij besloten om voor Israel te spioneren
- Hij is niet tegen Palestijns verzet, hij is tegen gewapend verzet. ELK gewapend verzet. De interviewer vroeg hem of hij ook tegen het gewapende verzet in WO2 tegen de nazi's was en hij antwoordde; 'Ja, als Christen ben ik tegen elke vorm van geweld, ook het gewapende verzet toen.'
- Zijn vader, leider van Hamas heeft hem zijn rug toegekeerd toen hij Hamas heeft verraden, niet toen hij een Christen werd. En dat vond hij dus raar.
- Op het einde vroeg de interviewer of het waar was dat hij zich bedreigd voelde, hij antwoordde met ja. Interviewer vroeg of hij bedreigingen heeft ontvangen van welke kant dan ook, hij zegt 'Nee, ik heb geen bedreigingen ontvangen'.
Die jongen heeft gewoon veel ellende meegemaakt, hij is verward. Hij is vooral anti-Islam geworden en hij is ECHT niet blij met de Israelische bezetting.
Mosab Yousef gemarteld en bijna doodgeslagen door Israelische soldaten;
Interview met Alarabiyah, 31 minuten lang, in het arabisch.;
Stukje van het interview, met engelse ondertiteling;
Nee dat is niet het 'enige zogenaamd negatieve'quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat klinkt als hem!
Dus het enige zogenaamd negatieve was dat hij gemarteld zou zijn geweest door bewakers?
Dat klopt, maar nogmaals dat is geen kritiek op Israel, sterker nog hij zet zich in voor de erkenning en rechten van de Joodse staat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee dat is niet het 'enige zogenaamd negatieve'
De interviewer vroeg hem waarom hij het niet heeft over het leed van de Palestijnen, en hij antwoordde heel boos 'Je zei dat je mijn boek hebt gelezen, maar als je dat echt had gedaan zou je weten dat het hele boek over mijn volk gaat. Over de omstandigheden waar ze onder leven, over waar ze elke dag mee te maken hebben voor geweld etc etc';
Dus voor de duidelijkheid, hij blijft gewoon een Palestijn. Hij is vooral boos op Hamas leiders en de Islam als religie.
Hij is boos op de Israelische bezetting, hij is boos dat zijn volk onder die omstandigheden moeten leven, hij is boos dat hij gemarteld is, als dat geen kritiek is weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar nogmaals dat is geen kritiek op Israel, sterker nog hij zet zich in voor de erkenning en rechten van de Joodse staat.
Alleen geeft hij daar Israel niet de schuld van.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij is boos op de Israelische bezetting, hij is boos dat zijn volk onder die omstandigheden moeten leven, hij is boos dat hij gemarteld is, als dat geen kritiek is weet ik het ook niet meer.
Hij geeft ook niet de Palestijnen de schuld maar de leiders van Hamas. En de Islam. Hij verdedigt ook zijn eigen volk en de rechten van zijn volk. Hij zegt in het filmpje duidelijk dat hij boos is op Israel en de leed die ze zijn volk aan doen. Hij zegt niet letterlijk het is de schuld van Israel, maar dat is ook niet nodig lijkt mij.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Alleen geeft hij daar Israel niet de schuld van.
Maar goed, ik stel dit op basis van wat ik hem begrijp buiten dit filmpje om, uiteraard.
Die punten die jij benoemt zijn bekend, alleen geeft hij Israel er niet de schuld van, dus.
Daarnaast verdedigt hij zoals gezegd de Joodse staat, een belangrijk argument, voor mij dus.
Raar want hij is pro-Israel, desalniettemin heeft hij partij gekozen, blijft dapper.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij geeft ook niet de Palestijnen de schuld maar de leiders van Hamas. En de Islam. Hij verdedigt ook zijn eigen volk en de rechten van zijn volk. Hij zegt in het filmpje duidelijk dat hij boos is op Israel en de leed die ze zijn volk aan doen. Hij zegt niet letterlijk het is de schuld van Israel, maar dat is ook niet nodig lijkt mij.
Ik ben aan de bovenkant begonnen en heb dus de laatste voor de eerste aangezien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:37 schreef waht het volgende:
Ik denk dat je deze reeks bedoelt:
http://www.uitzendinggemi(...)oom-en-werkelijkheid
Hoe bedoel je? Zoveel verschillen we qua uiterlijk ook weer niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 02:28 schreef Kees22 het volgende:
Wel merkwaardig: een overmaat aan Europees aandoende gezichten.
Het is een indruk, maar ik vond de gezichten van de ouders en kinderen in de vertrekhal wel erg Europees of zelfs Amerikaans aandoen. Terwijl de veteraan en zijn Palestijnse maatje er veel minder Europees uitzagen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:00 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Zoveel verschillen we qua uiterlijk ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |