abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115610148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hij geeft ook niet de Palestijnen de schuld maar de leiders van Hamas. En de Islam. Hij verdedigt ook zijn eigen volk en de rechten van zijn volk. Hij zegt in het filmpje duidelijk dat hij boos is op Israel en de leed die ze zijn volk aan doen. Hij zegt niet letterlijk het is de schuld van Israel, maar dat is ook niet nodig lijkt mij.
Raar want hij is pro-Israel, desalniettemin heeft hij partij gekozen, blijft dapper.
pi_115630158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 00:37 schreef waht het volgende:
Ik denk dat je deze reeks bedoelt:

http://www.uitzendinggemi(...)oom-en-werkelijkheid
Ik ben aan de bovenkant begonnen en heb dus de laatste voor de eerste aangezien.
Gisteren de echt eerste gekeken, van 9 mei.
Wat een hartverwarmend intelligent mens is die Grossman! Hoe hij doorziet welk effect vernedering op de dader heeft! En het inzicht en de moed van de mannen die de jonge recruten over hun bevindingen vertellen.
Ik vind het trouwens ook wel opmerkelijk hoe Gideon Levy zelf zijn zionisme liet matigen door de boeken van Grossman. Dat is maar weinigen gegeven: hun aangeleerde voorkeur loslaten.

Wel merkwaardig: een overmaat aan Europees aandoende gezichten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115641864
De zoon van een vooraanstaand Hamas-leider en dan op een dergelijke heldhaftige manier opkomen voor je volk dan ben je dapper.
pi_115647604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 02:28 schreef Kees22 het volgende:

Wel merkwaardig: een overmaat aan Europees aandoende gezichten.
Hoe bedoel je? Zoveel verschillen we qua uiterlijk ook weer niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_115664412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:00 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Zoveel verschillen we qua uiterlijk ook weer niet.
Het is een indruk, maar ik vond de gezichten van de ouders en kinderen in de vertrekhal wel erg Europees of zelfs Amerikaans aandoen. Terwijl de veteraan en zijn Palestijnse maatje er veel minder Europees uitzagen.

Ik kan er niet de vinger op leggen, maar tv-omroepers of -presentators/trices in Arabische of Iraanse zenders zien er ook merkwaardig Europees uit.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115750747
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:03 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Plaatjes met "Zionist land" posten waarbij de titels boven de kaartjes geen enkele informatie geven omtrend het hoe en waarom. :') En dan nog verwachten dat mensen je serieus nemen. :') Heb je ook zo'n mooie sjaal?
Nounou, dat is wel een overtuigende redenering.
Kun jij dan even uitleggen wat er fout is aan de plaatjes en hoe het dan wel moet?
Dan weten wij dat ook.
pi_115750854
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nounou, dat is wel een overtuigende redenering.
Kun jij dan even uitleggen wat er fout is aan de plaatjes en hoe het dan wel moet?
Dan weten wij dat ook.
Zet er bijvoorbeeld bij waarom die vier momentopnamen zo zijn gekozen. Daar is een reden voor namelijk. En strooien met termen als "Zionist land" is gewoon te triest voor woorden en geeft je sowieso al een air van subjectiviteit.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115750998
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zet er bijvoorbeeld bij waarom die vier momentopnamen zo zijn gekozen. Daar is een reden voor namelijk. En strooien met termen als "Zionist land" is gewoon te triest voor woorden en geeft je sowieso al een air van subjectiviteit.
Als je die reden dan eens gewoon vertelde, dan kunnen we verder met de discussie. Zo blijft het alleen maar op de man spelen en tijdrekken.
pi_115751015
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je die reden dan eens gewoon vertelde, dan kunnen we verder met de discussie. Zo blijft het alleen maar op de man spelen en tijdrekken.
quote:
Plaatjes met "Zionist land" posten waarbij de titels boven de kaartjes geen enkele informatie geven omtrend het hoe en waarom.
Precies hetzelfde. Je zit gewoon te zeiken. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115751109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is een indruk, maar ik vond de gezichten van de ouders en kinderen in de vertrekhal wel erg Europees of zelfs Amerikaans aandoen. Terwijl de veteraan en zijn Palestijnse maatje er veel minder Europees uitzagen.

Ik kan er niet de vinger op leggen, maar tv-omroepers of -presentators/trices in Arabische of Iraanse zenders zien er ook merkwaardig Europees uit.
Dat is gewoon een cultureel ding van wie welvarend dan wel benijdenswaardig wordt geacht. Westerse invloed is globaal en doordringend.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_115751272
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Welke achterdocht?!?! Israel wordt gewoon aangevallen en bedreigd door Hezbollah....Hoe kan je dat toch achterdocht noemen, dat is gewoon keiharde realiteit. Ik snap niet hoe je dit met droge ogen kan beweren.
Je begint te zeggen dat Israel in zijn bestaan bedreigd wordt. Ik laat je zien dat geen van de directe buren dat doet. Hezbollah zit in Libanon en zal ook vast wel meestemmen bij de verkiezingen, maar is geen Libanon. En sowieso geen existentiële bedreiging van Israel. Verder zou het me, als ik Israeli was, werkelijk aan mijn reet roesten of de door jou genoemde landen me niet zouden erkennen. Je wilt toch al zo weinig mogelijk met ze te maken hebben, dus wat maakt het uit.
quote:
[..]

Individueel niet, gezamelijk met ander genoemde landen wel.

[..]

Het IAEA krijgt geen volledige toegang en geen antwoord op de vraag waarom er boven de 5% wordt verrijkt.
Het is wel heel erg hypocriet van Israel om daar drukte over te maken. Zelf heeft het het non-proliferatieverdrag niet eens getekend, dus het is niet eens lid van die club.
quote:
[..]

Ach ja, en zo komt de aap uit de mouw.
Een aap die Israel zelf stevig geholpen heeft om El Fatah dwars te zitten. Een aap uit eigen mouw, dus. En pesten van een bevolking helpt zelden om die bevolking vriendelijk te stemmen.
quote:
[..]

El Fatah zijn niet alle Palestijnen, leuk om verwarring te stichten....Dus inderdaad, wie liegt er nou?
Duh.
Dus voortaan gaan de kolonisten, voor ze Palestijnse boomgaarden in de fik gaan steken of een paar illegale caravans neerzetten eerst een verklaring vragen aan de rechtmatige bewoners.
En de regering van israel gaat eerst, voor zij bewoners van te slopen huizen verjaagt, een verklaring vragen?
pi_115751395
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:25 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is gewoon een cultureel ding van wie welvarend dan wel benijdenswaardig wordt geacht. Westerse invloed is globaal en doordringend.
Nou ja, omroepers kunnen ze nog selecteren op kleur en gezichtsvorm, maar voor recruten lijkt me dat minder gebruikelijk.
Het verbaasde me omdat:
a) het percentage joden in Israel dat uit westerse landen afkomstig is vrij laag is en
b) de joden zich in de diaspora amper gemengd hebben met de volken waar ze tussen woonden.
Daarom had ik veel oriëntaalsere gezichten verwacht.

Maar goed, ik ga zo maar weer eens een aflevering bekijken.
pi_115751654
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:33 schreef waht het volgende:

[..]

Je snapt werkelijk niet hoe beeldvorming werkt? Hoe die Palestijnse vlag steeds kleiner wordt en die Davidster op hetzelfde stukje land ( :') ) steeds groter wordt? Man, dit is gewoon lackwekkend.

Het zionistenland omvatte ook een periode de Sinai-woestijn, die hoort dus ook bij deze plaatjes, maar daarmee is de beeldvorming gelijk verkloot dus dat is begrijpelijk buiten beschouwing gelaten. Net als de Golanhoogten. En dan nog mist ontbreekt alle context bij deze kleingeestige afbeeldingen.
Vanuit reclametechnieken wel goed gevonden, toch.

Het opnemen van de Golanhoogte in de tekeningen maakt ze sterker werkend. Met de Sinaï heb je een punt, maar ook weer niet zo heel sterk.

Voor het afgebeelde gebied, ongeveer het oude Palestina, kloppen de tekeningen wel degelijk.
Context als een korte aanduiding van de oorlogen, koloniseringen en dergelijke zou inderdaad wel aardig zijn, maar doen weinig afbreuk aan het beeld. De facto hebben de joden de Palestijnen steeds meer uit hun land verdreven. Of je dat goed, fout of neutraal vindt, doet aan de feiten toch niet veel af. Dat draagt alleen bij aan de lengte van deze topicserie. ;)

Overigens bij jij de enige die met duidelijk verweer komt. Meer dan: het is onzin.
Maar waarom je ze kleingeestig vindt, ontgaat me dan weer.
pi_115751878
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

De 4 moment opnames zijn toch heel logisch gekozen?
1946 - 1 jaar voor de verdeling
1947 - Verdelingsplan van de VN
1947 tot 1967 - Voor de Arabisch-Israelische oorlog. En voor de zesdaagse oorlog.
2000 - Milenniumwisseling ofzo? Als ik een kaart van 2012 kan vinden zal ik die hier wel plaatsen, maar ik weet zeker dat het negatiever voor Israel uitvalt.
pi_115752265
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

De 4 moment opnames zijn toch heel logisch gekozen?
1946 - 1 jaar voor de verdeling
1947 - Verdelingsplan van de VN
1947 tot 1967 - Voor de Arabisch-Israelische oorlog. En voor de zesdaagse oorlog.
2000 - Milenniumwisseling ofzo? Als ik een kaart van 2012 kan vinden zal ik die hier wel plaatsen, maar ik weet zeker dat het negatiever voor Israel uitvalt.
Het is simpelweg niet representatief voor wie waar heeft gewoond.
Je kan niet een hele woestijn aan de Palestijnen toewijzen als er bijna niemand woonde duidelijk.
pi_115752392
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is simpelweg niet representatief voor wie waar heeft gewoond.
Je kan niet een hele woestijn aan de Palestijnen toewijzen als er bijna niemand woonde duidelijk.
Wat is dit nou voor iets belachelijks? Zullen we de grote delen Australisch woestijn ook maar aan Wit-Rusland geven ofzo? En de Sahara ook uitdelen aan Europese landen? Er is vast wel ergens een Europees volk zonder land.

En daar komt het volgende bij; de verdeling is in 1947 gemaakt door de VN. De arabieren accepteerden dit niet en zijn nu de 'bad guys'. Israel accepteert de verdeling alleen wanneer het ze uit komt dus.
pi_115752447
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:30 schreef Kees22 het volgende:
Je begint te zeggen dat Israel in zijn bestaan bedreigd wordt. Ik laat je zien dat geen van de directe buren dat doet.
Waar laat je dat zien dan? Ieder weldenkend mens ziet dat Israel constant bedreigd wordt, dat het jou niet uitkomt in je anti israel houding veranderd dat niet.

Maar vind jij dan dat Israel bestaansrecht heeft? En zo nee, dan bevestig je toch de dreiging, in ieder geval heb je er dan geen bezwaar tegen wat dan ook weer maakt dat je niet objectief kan zijn in de beoordeling van de dreiging.

quote:
Hezbollah zit in Libanon en zal ook vast wel meestemmen bij de verkiezingen, maar is geen Libanon. En sowieso geen existentiële bedreiging van Israel. Verder zou het me, als ik Israeli was, werkelijk aan mijn reet roesten of de door jou genoemde landen me niet zouden erkennen. Je wilt toch al zo weinig mogelijk met ze te maken hebben, dus wat maakt het uit.
Dat is jouw ongefundeerde aanname, maar Israel wil juist heel graag goede relaties met die landen, maar wel in ruil voor bestaansrecht.
quote:
Het is wel heel erg hypocriet van Israel om daar drukte over te maken. Zelf heeft het het non-proliferatieverdrag niet eens getekend, dus het is niet eens lid van die club.
Ik moet wel redelijk in de herhaling bij je vallen. Ze worden bedreigd dus maken ze zich er druk over.
quote:
Een aap die Israel zelf stevig geholpen heeft om El Fatah dwars te zitten. Een aap uit eigen mouw, dus. En pesten van een bevolking helpt zelden om die bevolking vriendelijk te stemmen.
Nou, ik bedoelde meer met die aap, jouw mening. Je oordeelt volledig subjectief.
quote:
Duh.
Dus voortaan gaan de kolonisten, voor ze Palestijnse boomgaarden in de fik gaan steken of een paar illegale caravans neerzetten eerst een verklaring vragen aan de rechtmatige bewoners.
En de regering van israel gaat eerst, voor zij bewoners van te slopen huizen verjaagt, een verklaring vragen?
...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_115752471
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor iets belachelijks? Zullen we de grote delen Australisch woestijn ook maar aan Wit-Rusland geven ofzo? En de Sahara ook uitdelen aan Europese landen? Er is vast wel ergens een Europees volk zonder land.

En daar komt het volgende bij; de verdeling is in 1947 gemaakt door de VN. De arabieren accepteerden dit niet en zijn nu de 'bad guys'. Israel accepteert de verdeling alleen wanneer het ze uit komt dus.
Nogmaals, als je een stuk grond hebt, wat simpelweg niet aan de Palestijnen heeft toebehoord, hoe kan je het op een kaartje dan wel opeens toewijzen aan de Palestijnen, dat is gewoon volstrekt naïef. Wat betreft het verdelingsplan, ze hadden het maar moeten accepteren, zo simpel is het, de kaarten liggen nu wat anders, maar ze hebben de kans gehad (ook in en na '48 meer dan genoeg kansen).
pi_115752710
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, als je een stuk grond hebt, wat simpelweg niet aan de Palestijnen heeft toebehoord, hoe kan je het op een kaartje dan wel opeens toewijzen aan de Palestijnen, dat is gewoon volstrekt naïef. Wat betreft het verdelingsplan, ze hadden het maar moeten accepteren, zo simpel is het, de kaarten liggen nu wat anders, maar ze hebben de kans gehad (ook in en na '48 meer dan genoeg kansen).
Zie je de hypocrisie niet? De Palestijnen moeten het verdelingsplan maar accepteren, maar Israel hoeft zich er niet aan te houden en kan gewoon extra land innemen, omdat het volgens hun boekje niet aan de Palestijnen toebehoort.
pi_115753003
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zie je de hypocrisie niet? De Palestijnen moeten het verdelingsplan maar accepteren, maar Israel hoeft zich er niet aan te houden en kan gewoon extra land innemen, omdat het volgens hun boekje niet aan de Palestijnen toebehoort.
Israel accepteerde het verdelingsplan.
De rest van het verhaal, wat je ook zeer incorrect uiteenzet, kwam pas na veel oorlogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')