De monteur van het bedrijf waar de verhuurder een onderhoudscontract mee heeft. Het is een Grohe kraan die op zowel waterstroom als temperatuur een "veiligheidsklik" heeft, waardoor je hem keurig op half kunt zetten. Hierbij krijg je dus de ellende zoals boven beschreven.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:16 schreef dr.Bellows het volgende:
Wie heeft die thermostaatkraan geplaatst eigenlijk?
ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:37 schreef Benedykt1 het volgende:
@CafeRoker, ik zat te denken om een waterbesparende douchekop aan te schaffen en te installeren. Zou dit het probleem ook "permanent" maken?
Dat lig aan je huurcontract neem ik aan. Ik heb ook ooit een pandje gehuurd, waarbij de huisbaas me aangaf dat de CV niet bij het pand hoorde. Ik moest hem maar hem gebruiken zolang hij meeging, en bij gebreken alles zelf oplossen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:20 schreef jroz het volgende:
CV valt wel onder de huur? Als bij mij de cv stuk gaat ben ik zelf het haasje namelijk...
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:16 schreef dr.Bellows het volgende:
Wie heeft die thermostaatkraan geplaatst eigenlijk?
Probleem is 'natuurlijk' dat je ketel wel doet wat hij zou moeten doen en niet echt kapot is. Verder ben ik het helemaal eens met wat RemcoDelft zegt.
Dus nogmaals: bel even met de huurcommissie. Het overheidsbeleid is al een jaar of 40 gericht op minder water en energie verbruiken, je verhuurder praat onzin.quote:Op maandag 30 juli 2012 03:01 schreef Benedykt1 het volgende:
Waarom moeten die kutverhuurders nou ook altijd zo moeilijk doen?
Dat het niets mag kosten is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:47 schreef M1stral het volgende:
Bij de woningbouwverenigingen waar ik kom is afschrijving en dus vervanging na 18 jaar, echter niet wanneer reparatie duurder is dan gesteld budget.
Edit: Oh, particulier. Succes, mag vaak niks kosten.
Indien er geen periodiek OH op gepleegd word, gewoon doen en vragen om een rookgasalysequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:50 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat het niets mag kosten is wel duidelijk.
Je zou haast zelf een monteur met kennis inhuren om het duurste onderdeel in de ketel kapot te laten maken zodat reparatie niet meer mogelijk zou zijn.
Gaten in een open systeem?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens mij moeten ze zulke (ouwe) cv's sowieso verplicht vervangen na 10 of 15 jaar meen ik me vaag te herinneren.
25 jaar dezelfde.. asociaal te noemen eigenlijk.
Dat ding zal overigens flink kapot zijn.
Zulke oude cv's branden uiteindelijk gaten hier en daar.
Vandaar die as op de grond overigens.
En ook daarom slaat het af overigens steeds tussendoor.
Dit is kul, HR betekent niet per se besparing. Afhankelijk van vele factoren, zoals o.a. gezinssamenstelling, stookgedrag en isolatie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:15 schreef Inlognaam het volgende:
Om een idee te geven hoeveel je teveel betaald.
Mijn ouders hebben de originele ketel uit 1980 in 1996 laten vervangen door een HR-ketel. Die originele ketel zal wel een soortgelijk achtige ketel zijn als in jouw huis zit.
We werden gebeld door het energiebedrijf met de mededeling om de standen nog eens na te kijken omdat het verbruik enorm gedaald was. Dat zullen ze echt niet zomaar doen.
Toen mn vader meedeelde dat het klopte, omdat de ketel vervangen was was het meteen goed. Ik vrees dus dat je nu maandelijks misschien wel 100 euro extra stookt als je het terug gaat rekenen op maandbasis. In de wintermaanden nog meer per saldo.
De enige manier om dat ding te laten vervangen is zorgen dat ie afgekeurd word, in de zin van onveilig word geacht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:52 schreef Inlognaam het volgende:
Oh.
Nouja, ik noemde HR ketel omdat de ketel die wij geplaatst hadden een HR-ketel is. En om aan te geven hoeveel een ketelwissel aan besparing kan opleveren. En dat is veeel.
Ik vind het echt schandalig dat het bedrijf die ketel niet wilt veranderen. Ongetwijfeld wel hoge huur vangen, maar noodzakelijk onderhoud afwentelen op de crisis en zogenaamd geen budget![]()
Ze willen gewoon niet, dat is heel wat anders.
Bij goed onderhoud hoeft dat echt niet asociaal te zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens mij moeten ze zulke (ouwe) cv's sowieso verplicht vervangen na 10 of 15 jaar meen ik me vaag te herinneren.
25 jaar dezelfde.. asociaal te noemen eigenlijk.
Wat is er dan defect, uit het verhaal van ts kan ik dat niet opmaken, wel een verkeerd gebruik.quote:Dat ding zal overigens flink kapot zijn.
En waar komen die gaten?quote:Zulke oude cv's branden uiteindelijk gaten hier en daar.
Geen as, is de natuurlijke vervuiling welke in de lucht zit wat als vervuiling weer neerslaat vanaf de wisselaar, de vervuiling komt niet uit het toestel, maar uit de lucht, tenminste bij dit type toestel.quote:Vandaar die as op de grond overigens.
Nee dat kan door verschillende oorzaken komen.quote:En ook daarom slaat het af overigens steeds tussendoor.
Niet geheel.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus nogmaals: bel even met de huurcommissie. Het overheidsbeleid is al een jaar of 40 gericht op minder water en energie verbruiken, je verhuurder praat onzin.
Huurcommissieprocedure voeren via de gewone weg (dus eerst aanmanen, dan naar de huurcommissie). Oude, niet goed functionerende ketels kunnen een gebrek opleveren. Laagdrempeliger dan via de huurcommissie kan haast niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:33 schreef Benedykt1 het volgende:
Kort samengevat: Hoe krijg ik mijn verhuurder zo ver mijn CV ketel te vervangen?
Bij dit type ketel zal je je verbazen wat schoonmaken oplevert.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:02 schreef M1stral het volgende:
[..]
De enige manier om dat ding te laten vervangen is zorgen dat ie afgekeurd word, in de zin van onveilig word geacht.
Vandaar mijn eerdere commentaar betreffende rookgasanalyse. Huisbazen, particuliere verhuurders nemen het meestal niet zo nauw met onderhoudswerkzaamheden en juist deze werkzaamheden kunnen veel aan het licht brengen. Een ketel die 25 jaar hangt en vrijwel geen onderhoud heeft gehad zal wel niet heel schoon meer branden. Geen borsteltje of compressor die dat nog ongedaan gaat krijgen.
Just saying...
Er komt jaarlijks een monteur langs om het apparaat te checken. Hij is in mei al langsgeweest en gaf aan dat deze ketel nog jááren meekon. Ik was er zelf niet bij om te kijken wat hij deed, maar hij kan nooit dat hele ding schoongemaakt hebben aangezien hij nog geen 5 minuutjes bezig was.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:02 schreef M1stral het volgende:
[..]
De enige manier om dat ding te laten vervangen is zorgen dat ie afgekeurd word, in de zin van onveilig word geacht.
Vandaar mijn eerdere commentaar betreffende rookgasanalyse. Huisbazen, particuliere verhuurders nemen het meestal niet zo nauw met onderhoudswerkzaamheden en juist deze werkzaamheden kunnen veel aan het licht brengen. Een ketel die 25 jaar hangt en vrijwel geen onderhoud heeft gehad zal wel niet heel schoon meer branden. Geen borsteltje of compressor die dat nog ongedaan gaat krijgen.
Just saying...
De monteur heeft alleen de kap losgemaakt en mij opdracht gegeven de douche aan te zetten zoals ik gewent ben. Vervolgens hebben we samen gekeken en zag hij dat de ketel steeds uit sprong. Het enige wat hij vervolgens zei is dat dit hoort bij deze type ketels, want die zijn erg gevoelig voor de hoeveelheid water die je afneemt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:20 schreef klipper het volgende:
Nee dat kan door verschillende oorzaken komen.
Gezien het feit dat er al een installateur bij is geweest ga ik er even vanuit dat ze deze zaken gecontroleerd hebben:
1) watergedeelte.
2) voorkeurklep.
3) stuurleidingen.
4) opvoerhoogte circulatiepomp.
5) omschakelventiel.
6) membraampomp.
En natuurlijk niet te vergeten de tapdrempel.
Overigens alle onderdelen voor dit toestel zijn nog steeds verkrijgbaar.
Dat heet""rookgasanalyse". Zo maar roepen dat ie onveilig of vervangen moet worden, kan pas als die rookgaszijdig volledig geanalyseerd is op CO/CO2 en O2 en de gasdruk is gecontroleerd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:13 schreef Luxuria het volgende:
Is dit ook niet gevaarlijk mbt koolstofmonooxide?
Ja dat snap ik, ik roep toch niet dat hij onveilig is?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat heet""rookgasanalyse". Zo maar roepen dat ie onveilig of vervangen moet worden, kan pas als die rookgaszijdig volledig geanalyseerd is op CO/CO2 en O2 en de gasdruk is gecontroleerd.
Ja, en dan? Wat is het probleem met CO?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:48 schreef Luxuria het volgende:
Is bij zo'n ketel die niet helemaal meer in orde is, de kans niet groter dat er wat mis mee is m.b.t. koolstofmonooxide?
Je had mijn gedachte niet beter kunnen verwoorden..quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het zou natuurlijk zonde zijn als een essentieel onderdeel van de ketel beschadigd raakt. Stel je voor dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn voor die dingen....
Lolwhut? Als een ketel moet worden vervangen, dan moet hij worden vervangen. Dat valt gewoon onder onderhoud. Punt. Het is natuurlijk niet zo dat als de schilder 1 x in de 5 jaar de kozijnen komt doen dat in je huur er extra bijkomt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:53 schreef Maanvis het volgende:
het nadeel van een nieuwe ketel is dat de kosten hiervoor direct in je huur erbij komen; waarschijnlijk ga je er op achteruit dan, al neem je de besparingen in ogenschouw.
we zullen zien!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lolwhut? Als een ketel moet worden vervangen, dan moet hij worden vervangen. Dat valt gewoon onder onderhoud. Punt. Het is natuurlijk niet zo dat als de schilder 1 x in de 5 jaar de kozijnen komt doen dat in je huur er extra bijkomt.
(Als je zelf een dakkapel vraagt, of HR++ glas, of een tuinafscheiding wel, maar niet als er simpelweg iets door ouderdom moet worden vervangen natuurlijk.)
Jij wellicht wel, maar ik heb geen CV-ketelquote:
Troost je, ze zijn allen nog leverbaar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het zou natuurlijk zonde zijn als een essentieel onderdeel van de ketel beschadigd raakt. Stel je voor dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn voor die dingen....
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, en dan? Wat is het probleem met CO?
Ligt er een beetje aan waar die CO heengaat. Als die door de rookgasafvoer naar buiten gaat is er niet direct een probleem...quote:
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan waar die CO heengaat. Als die door de rookgasafvoer naar buiten gaat is er niet direct een probleem...
Totdat dit gebeurt:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan waar die CO heengaat. Als die door de rookgasafvoer naar buiten gaat is er niet direct een probleem...
Nee, dat mag niet. Zo ver was ik intussen alquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:53 schreef Maanvis het volgende:
het nadeel van een nieuwe ketel is dat de kosten hiervoor direct in je huur erbij komen; waarschijnlijk ga je er op achteruit dan, al neem je de besparingen in ogenschouw.
Jups, dat heb ik dus wel gedaan. Met als gevolg dat ik de rekening gepresenteerd krijg, omdat het een gebruikersfout isquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:03 schreef Snowballed het volgende:
Je belt niet de monteur bij problemen... Als je dat wel zou doen bij elke keer dat de ketel niet werkt, dan komt er vanzelf een nieuwe..
Geen CO, maar wel rookmelders in het hele huis. De CV ketel hangt boven de trap, dus als dat ding al excessief CO zou produceren komt het in het gedeelte waar sowieso 's nachts niemand is, en overdag alleen de trap op en af.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:57 schreef vigier het volgende:
Mooi, kun je misschien binnenkort eindeljik gewoon fatsoenlijk douchen! Ga je het ook weer meer waarderen. HGoewel Dr. Evil het ook al heeft gevraagd: je hebt toch wel een CO/rook-melder hangen he??
Lijkt me niet, aangezien de monteur gewoon van een groot onderhoudsbedrijf is waar tientallen monteurs in dienst zijn. Daarnaast heeft het contactpersoon van het onderhoudsbedrijf (waarmee de verhuurder dus ook contact heeft) aangegeven dat vervangen de enige optie is, dus hoe kom je zo op deze gedachte?quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:15 schreef trigt013 het volgende:
Ehhh, gekke gedachte misschien. Maar zou het kunnen dat de monteur en huiseigenaar vriendjes van elkaar zijn?
CO is zwaarder dan lucht, en loopt waarsch. zo van de trap af of de hal over, onder een deur door je slaapkamer in. Een rookmelder is geen CO melder, en een Rook/CO melder is een onzin ding, rook gaat omhoog, CO blijft laag dus 1 v/d 2 ga je niet of veel te laat meldenquote:Op woensdag 5 september 2012 02:19 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Geen CO, maar wel rookmelders in het hele huis. De CV ketel hangt boven de trap, dus als dat ding al excessief CO zou produceren komt het in het gedeelte waar sowieso 's nachts niemand is, en overdag alleen de trap op en af.
CO is lichter dan lucht. bij 15 graden 1,18 vs. 1,23 kg/m³. Dat komt door de zuurstofcomponent.quote:Op woensdag 5 september 2012 07:54 schreef Fe2O3 het volgende:
CO is zwaarder dan lucht, en loopt waarsch. zo van de trap af of de hal over, onder een deur door je slaapkamer in. Een rookmelder is geen CO melder, en een Rook/CO melder is een onzin ding, rook gaat omhoog, CO blijft laag dus 1 v/d 2 ga je niet of veel te laat melden
Zou in ieder geval een CO melder, met of zonder rook detectie dat boeit niet, ergens onder of in ieder geval lager dan de CV hangen (wel op 2 meter afstand of meer). Staat ook in de CO melder handleiding trouwens.
En CO is geurloos en kleurloos, als je trapgat ermee volstaat is dat op z'n zachts gezegd een niet zo veilige situatie als je er 's ochtends overheen moet.
Dus de tip van vandaag, investeer in een aparte CO melder, zeker als je je CV van falen verdenkt.
Je laat je aan het lijntje houden door een verhuurder die overduidelijk niet van plan is geld uit te geven. Volgende week hebben ze wel weer een ander smoesje waarom ze nog geen definitief antwoord geven. Ik zou maar vast beginnen met het schrijven van een klachtbrief waarin je het probleem vertelt en de verhuurder vraagt het op te lossen. Pas als het schriftelijk vastligt gaan officiële termijnen lopen en kan je het later voor de huurcommissie brengen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:56 schreef Benedykt1 het volgende:
...
De man van het onderhoudsbedrijf zou de informatie doorspelen naar de verhuurder, en de dame die nog aanwezig was zou het doorzetten naar de eigenaar. We wachten af!
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ja goh, hehe, ALS jaquote:
Ik heb op donderdag 2 augustus een mailwisseling met haar gehad over dit probleem, waarna zij als reactie (per e-mail) teruggestuurd heeft dat zij dit bij de onderhoudspartij neer zou leggen en er op terug komt.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:21 schreef zakstront het volgende:
[..]
Pas als het schriftelijk vastligt gaan officiële termijnen lopen en kan je het later voor de huurcommissie brengen.
Is voldoende inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:12 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ik heb op donderdag 2 augustus een mailwisseling met haar gehad over dit probleem, waarna zij als reactie (per e-mail) teruggestuurd heeft dat zij dit bij de onderhoudspartij neer zou leggen en er op terug komt.
Is dat niet schriftelijk genoeg?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:58 schreef Benedykt1 het volgende:
Goed nieuws!
Ik heb vandaag per e-mail te horen gekregen dat de eigenaar toestemming gegeven heeft voor het vervangen van de CV ketel en dat de onderhoudspartij binnenkort met mij contact op neemt voor een afspraak!
Toen de buren hetzelfde bericht kregen hadden zij binnen 3 weken een nieuwe ketel... Even afwachten dus, en anders neem ik zelf wel contact op.
Ik ben wel opgelucht dat het hiermee klaar is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |