Corsair is naar mijn mening het beste, inderdaad. Wat betreft Crucial had ik het wel mis, want dat wordt door Apple standaard in sommige Macs gebruikt. In de mijne zat echter Samsung toen ik 'm kocht.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:17 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Oh, wist ik niet?
Als ik er een mag toch maar corsair erin rammen dan.
Oh oke. Corsair is dus het bestequote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Corsair is naar mijn mening het beste, inderdaad. Wat betreft Crucial had ik het wel mis, want dat wordt door Apple standaard in sommige Macs gebruikt. In de mijne zat echter Samsung toen ik 'm kocht.
Naar mijn mening wel. Als iemand anders daar een andere mening over heeft hoor ik het graag, er zullen vast mensen zijn met andere ervaringen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Oh oke. Corsair is dus het beste.
Vast welquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel. Als iemand anders daar een andere mening over heeft hoor ik het graag, er zullen vast mensen zijn met andere ervaringen.
Hoeveel (V)RAM heb je dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:27 schreef GlobeHouse het volgende:
Heb de HD3000 wel een beetje onderschat. Trekt LoL op High (shadows wel off) op 1920x1080 op 45FPS gemiddeld. Wel nice.
Ah, da's dus 8+ GB RAM. Ja, dan is de HD3000 inderdaad wel goed te doen voor de meeste games (al dan niet op low/medium). GTA: IV draaide bij mij ook verrassend goedquote:
Daar werd niet over gesproken. Het zal wel een 4S worden aangezien er geen 4 meer te krijgen is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Ik meen trouwens gehoord te hebben dat Apple defecte 4's vervangt met 4S'en, wat m.i. ook de prijs van ¤ 150 zou rechtvaardigen.
Mocht TS gewoon een 4 terugkrijgen, lijkt me dat 'ie niets zou hoeven bijbetalen.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:37 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik heb dus een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in Amsterdam maar ik heb er toch van afgezien om mijn MacBook helemaal naar Amsterdam mee te nemen (dagtrip, veel OV, risico van diefstal/beroving e.d.).
Nu kan ik nergens meer vinden waar ik mijn afspraak kan annuleren
Hij is niet kapot, ik wilde alleen dat de mobiele hotspot op mijn telefoon werd geregeld. Of zou ik dat bij Vodafone moeten doen i.p.v. Apple?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef AppleOcean het volgende:
[..]![]()
Neem een windows laptop mee, plak er een apple sticker op en zeg dat je mac kapot is.
Hutspotquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij is niet kapot, ik wilde alleen dat de mobiele hotspot op mijn telefoon werd geregeld. Of zou ik dat bij Vodafone moeten doen i.p.v. Apple?
Ik wil dus mijn mobiele telefoon (Android) een hotspot (niet hutspot) maken en die dan met mijn MacBook verbinden zodat ik via de 3G van mijn mobiele telefoon op internet kan.
Ik krijg dat zelf niet aan de praat
Ik kan wel een hotspot aanmaken en mijn MacBook ermee verbinden, maar om één of andere reden komt hij dan gewoon niet op internet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Hutspot. Ik moest lachen.
http://cellphoneforums.ne(...)-your-htc-one-s.html
Poging waard, niet?
Geen idee.quote:
Diefstal? Beroving? 't Is Amsterdam maar hoor, niet Mogadishuquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:37 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik heb dus een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in Amsterdam maar ik heb er toch van afgezien om mijn MacBook helemaal naar Amsterdam mee te nemen (dagtrip, veel OV, risico van diefstal/beroving e.d.).
Nu kan ik nergens meer vinden waar ik mijn afspraak kan annuleren
Dit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Diefstal? Beroving? 't Is Amsterdam maar hoor, niet Mogadishu
[...]
Daar denkt mijn vader helaas anders over. Zijn er argumenten waarmee ik 'm kan overtuigen? Ik wil die rotzooi echt geregeld hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Diefstal? Beroving? 't Is Amsterdam maar hoor, niet Mogadishu
Ik neem mijn mac elke dag mee van en naar Amsterdam in het OV. Gewoon op je spullen letten en je tas niet in de trein / tram laten liggen...
Waarom doe je hem anders niet in een niet apple sleeve maar bijvoorbeeld gewoon in je rugtas?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar denkt mijn vader helaas anders over. Zijn er argumenten waarmee ik 'm kan overtuigen? Ik wil die rotzooi echt geregeld hebben.
Ik doe 'm altijd in een gewone sleeve in een schoudertas. Nu zijn die twee dingen ook niet van het goedkoopste merk...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Waarom doe je hem anders niet in een niet apple sleeve maar bijvoorbeeld gewoon in je rugtas?
Ik bezuinig ook niet op een goede bescherming, vind ik erg normaal toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik doe 'm altijd in een gewone sleeve in een schoudertas. Nu zijn die twee dingen ook niet van het goedkoopste merk...
Ik doel er eerder op dat zo'n louche types eerder zullen zien dat er geld te halen valt, zeg maar.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:22 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik bezuinig ook niet op een goede bescherming, vind ik erg normaal toch?
Een duur apparaat kopen wat kapot gaat als hij een keer valt omdat je geen goede bescherming hebt is gewoon dom.
Neem je pa mee, werkt altijd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik doel er eerder op dat zo'n louche types eerder zullen zien dat er geld te halen valt, zeg maar.
Maar volgens jullie moet ik daar niet bang voor zijn?
Nee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik doel er eerder op dat zo'n louche types eerder zullen zien dat er geld te halen valt, zeg maar.
Maar volgens jullie moet ik daar niet bang voor zijn?
Maar dat wil ik dus nietquote:
Hmm, oké, ik zal het eens tegen mijn vader zeggen. Maar zonder argumenten denk ik niet dat ik hem zo gemakkelijk op andere gedachten krijg...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee.
Ik loop dagelijks met een laptoptas van Crumpler welke, destijds, zo'n 150 euro kostte. Geen enkel probleem.
Tsja, desnoods neem je je vader mee? Maak je er een dagje van. Hoe oud ben je?Dit soort dingen is altijd vrij subjectief... Maar als het helpt: zeg dat je gewoon overdag gaat, in het centrum blijft, niet de wallen op gaat en ook van de paddo's afblijft, en dat er honderden, duizenden mensen zijn die elke dag met hun laptop in het ov zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar denkt mijn vader helaas anders over. Zijn er argumenten waarmee ik 'm kan overtuigen? Ik wil die rotzooi echt geregeld hebben.
M'n vader (50+'er) is van mening dat het in A'dam stikt van de Roemenen/Polen/Marokkanen... die uit zijn op dure accessoires (zoals een MacBook Pro) en dat ze, zodra ze een 17-jarige met zo'n ding zien, erop af gaan.
Ik ben 17 en het is eigenlijk de bedoeling dat ik met twee andere vrienden een week lang verschillende steden in Nederland af ga. Toevallig ook A'dam en daar zou ik even binnen willen wippen vanwege dat probleem (ik kom er normaal nooit, woon in Limburg).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tsja, desnoods neem je je vader mee? Maak je er een dagje van. Hoe oud ben je?Dit soort dingen is altijd vrij subjectief... Maar als het helpt: zeg dat je gewoon overdag gaat, in het centrum blijft, niet de wallen op gaat en ook van de paddo's afblijft, en dat er honderden, duizenden mensen zijn die elke dag met hun laptop in het ov zitten.
Heeft je pa je mac ook betaald? Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen - niet van die onveiligheid, maar dat hij de combinatie drie gasten van 17 op toernee en dure laptops misschien minder vindt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ben 17 en het is eigenlijk de bedoeling dat ik met twee andere vrienden een week lang verschillende steden in Nederland af ga. Toevallig ook A'dam en daar zou ik even binnen willen wippen vanwege dat probleem (ik kom er normaal nooit, woon in Limburg).
Nee, ik heb 'm helemaal zelf betaald. Ben natuurlijk zelf ook als de dood dat zoiets gebeurt, maar ik voelde me daar in eerste instantie niet onveilig bij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heeft je pa je mac ook betaald? Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen - niet van die onveiligheid, maar dat hij de combinatie drie gasten van 17 op toernee en dure laptops misschien minder vindt.
Ik zou geen argument weten. Maar waarom zouden ze jou pakken als er meerdere rondlopen met een mac etc?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ben 17 en het is eigenlijk de bedoeling dat ik met twee andere vrienden een week lang verschillende steden in Nederland af ga. Toevallig ook A'dam en daar zou ik even binnen willen wippen vanwege dat probleem (ik kom er normaal nooit, woon in Limburg).
Omdat ik pas 17 ben en met twee anderen van 18 en 19 dus kwetsbaarder o.i.d.? Zoiets kan ik me wel voorstellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:29 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik zou geen argument weten. Maar waarom zouden ze jou pakken als er meerdere rondlopen met een mac etc?
Ik zou 'm sowieso lekker thuis laten en genieten van een dagje Amsterdam zonder die onnodige ballast. Dat probleem moet ook wel met wat googlen en hulp op fora als dit op te lossen zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef J.Appleseed het volgende:
Hmm, oké, ik zal het eens tegen mijn vader zeggen. Maar zonder argumenten denk ik niet dat ik hem zo gemakkelijk op andere gedachten krijg...
Je oke.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Omdat ik pas 17 ben en met twee anderen van 18 en 19 dus kwetsbaarder o.i.d.? Zoiets kan ik me wel voorstellen.
Daar stel ik me vragen bij, omdat dit iets is wat moeilijk op afstand is op te lossen. Het gaat echt om met instellingen kloten e.d.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou 'm sowieso lekker thuis laten en genieten van een dagje Amsterdam zonder die onnodige ballast. Dat probleem moet ook wel met wat googlen en hulp op fora als dit op te lossen zijn.
Nope.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:33 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Je oke.
Verzekering als hij gejat wordt?
Tja dan misschien naar een andere winkel gaan? Amsterdam is toch wel wat meer criminaliteit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar stel ik me vragen bij, omdat dit iets is wat moeilijk op afstand is op te lossen. Het gaat echt om met instellingen kloten e.d.
Zo heb ik ook eerst zo'n probleem gehad met mijn iCloud Mail op Android, maar daar heeft Vodafone me vervolgens mee geholpen. In een winkel, want op fora ging het voor geen meter vooruit.
[..]
Nope.
Ja, dat is nog beter. Het moet ergens in de instellingen zitten, gewoon goed googlen (ook in het engels). Ah well.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou 'm sowieso lekker thuis laten en genieten van een dagje Amsterdam zonder die onnodige ballast. Dat probleem moet ook wel met wat googlen en hulp op fora als dit op te lossen zijn.
Hmm, tja, als jullie het allebei zeggen... ik zal één dezer dagen wel een topic openen hier. Laat ik m'n MacBook mooi thuis en kan ik zonder zorgen op pad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat is nog beter. Het moet ergens in de instellingen zitten, gewoon goed googlen (ook in het engels). Ah well.
Al geprobeerdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:40 schreef AppleOcean het volgende:
Als je er niet uitkomt kun je altijd nog naar het lokale apple winkeltje.
Kies iemand met een iq groter dan 0.quote:
Mooi.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:44 schreef J.Appleseed het volgende:
x 1 000
[ afbeelding ]
Het werkt nu. Die modem stond er wel maar was niet aangevinkt
Valt wel mee heurr.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:44 schreef J.Appleseed het volgende:
x 1 000
[ afbeelding ]
Het werkt nu. Die modem stond er wel maar was niet aangevinkt
* J.Appleseed voelt zich nu ontiegelijk achterlijk
Inmiddels begint ook mijn TimeMachine backup moeizaam te worden. Eerder vandaag de schijf weer eens aangesloten, maar die wordt niet meer gezien door TimeMachine (en staat ook niet in Finder). Uit gezet, weer aan gezet, weer niks. Schijfhulpprogramma geeft dit:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Voorheen, toen MobileMe nog in de lucht was, maakte ik dagelijks een backup van belangrijke documenten online. Geautomatiseerd met het programma, hoe toepasselijk, backup. Erg fijn om van bepaalde documenten een offsite backup te hebben.
Helaas gaat dat sinds begin deze maand natuurlijk niet meer, dus nu moet ik iets anders. Ook heb ik natuurlijk een nieuw systeem waarvan een backup gemaakt moet worden. Hiervan wil ik TimeMachine backups maken en ook van belangrijke documenten weer een online backup.
Dus de vraag; wat raden mensen hier aan voor online backups? Ik wil er geen omkijken naar hebben, hij moet dit gewoon op een vast tijdstip dagelijks doen (en ook niet met meldingen komen als het een dag niet lukt omdat de pc niet aan staat of geen verbinding heeft).
Ik kwam Backblaze tegen, dat zou de hele TimeMachine backup kunnen vervangen (hoewel ik een lokale backup ook weer prettig vind). Zou me zo'n 10 euro per maand kosten. Dat is natuurlijk te overzien, maar wellicht zijn er ook goede (betere, goedkopere) alternatieven.
Hoe doen jullie dit?
Ik sync over meerdere pc's en macs een aantal folders via skydrive. Ideaal en gratis tot 5 gb (+25gb non-sync)quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Inmiddels begint ook mijn TimeMachine backup moeizaam te worden. Eerder vandaag de schijf weer eens aangesloten, maar die wordt niet meer gezien door TimeMachine (en staat ook niet in Finder). Uit gezet, weer aan gezet, weer niks. Schijfhulpprogramma geeft dit:
[ afbeelding ]
Nu had ik al steeds minder vertrouwen in de schijf, dus wellicht wordt het toch tijd om 'm eens te vervangen. Hij ratelt overigens wel al de hele avond lekker door, alsof 'ie wel ergens erg druk mee bezig is. Verwijderen in Schijfhulpprogramma lukt overigens ook niet, dus hij lijkt toch echt daadwerkelijk bezig te zijn.
Magsage werkt top idd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
I Love Apple..
Liep net weg met mn air in de hand.. zat de lader er nog aan
I Love Magsafe!!
Bij mij is 't één keer bijna misgegaan... ik zat gewoon aan tafel met de kabel netjes links naast me. Ik sta op en wil weglopen maar ik blijf haken in de kabel.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Eerste keer dat ik er echt! voordeel van had.
De katten liepen te klooien, dus ik sta op op van de bank met mn Air in in mn rechterhand... zat die lader er nog aan .... Pats.. los ..
Een normale laptop had dus vol op mn salon tafel gevallen![]()
Ben echt fucking zuinig op die Air.. moet er nie aan denken dak em stoot ofzo .. gawd
De vraag gaat niet om het merk maar om het voltage van het RAM geheugen. OWC geeft eveneens aan dat het om een 1.35V voltage zou gaanquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:38 schreef AppleOcean het volgende:
Lees pagina 1. Crucial wordt afgeraden.
Vertel, waar? Ik zie alleen staan dat Apple het zelf ook in apparaten levert namelijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:38 schreef AppleOcean het volgende:
Lees pagina 1. Crucial wordt afgeraden.
Automatisch? Overigens heb ik ook nog een paar GB beschikbaar bij Dropbox, daar zou ik ook nog wel iets mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik sync over meerdere pc's en macs een aantal folders via skydrive. Ideaal en gratis tot 5 gb (+25gb non-sync)
quote:
Die? Ik zie namelijk niemand iets afraden hoor/quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Corsair is naar mijn mening het beste, inderdaad. Wat betreft Crucial had ik het wel mis, want dat wordt door Apple standaard in sommige Macs gebruikt. In de mijne zat echter Samsung toen ik 'm kocht.
Indirect. Hij dacht dat crucial goed was, maar hij had het toch mis.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[..]
Die? Ik zie namelijk niemand iets afraden hoor/
Andersomquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:58 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Indirect. Hij dacht dat crucial goed was, maar hij had het toch mis.
Blijkbaar ben jij degene die beter moet lezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:58 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Indirect. Hij dacht dat crucial goed was, maar hij had het toch mis.
Mijn excuses, ik snapte het nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Blijkbaar ben jij degene die beter moet lezen.
Geen updates meer inderdaad. Het is echt een verademing in minimalisme vergeleken met het Mail-programma van Apple. En ik heb iets tegen het (gebrek aan) privacybeleid van Google.quote:
Ik vind Mail.app ook heel netjes werken, hoor. Vooral als je Outlook gewend bentquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:09 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Geen updates meer inderdaad. Het is echt een verademing in minimalisme vergeleken met het Mail-programma van Apple. En ik heb iets tegen het (gebrek aan) privacybeleid van Google.
Surplusmeter.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef J.Appleseed het volgende:
Weet iemand of er een MB-meter bestaat voor de Mac? Ik wil wel eens weten hoeveel MB / KB het kost om een webpagina te laden o.i.d., voor het geval dat ik mijn telefoonabo als internetbron gebruik.
Is goedquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmm, daar dacht ik ook al aan. Ik zal 'm eens proberen!
Heb ik ook. Ik denk storing. Ligt niet aan jou.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:44 schreef Estolan het volgende:
Is er iets met de Itunes Store?
Can not log in??
Onbeperkt nemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef J.Appleseed het volgende:
Dit is alleen maar wat FOK!ken voor, ik denk, 7 minuutjes. Zo heb ik mijn maandabo van 500 MB er zo uit...
[ afbeelding ]
Nee, ik denk dat ik het verkeerd had want ons internetabo doet echt geen 2 GB in 7 minutenquote:
PS na 7 minuten heb je al meer verbruikt dan normaal in een hele maand?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef J.Appleseed het volgende:
Is dit alles van na de boot? Anders heb ik mijn abo van 500 MB er zo uit...
[ afbeelding ]
die van mijn vriendin werkt wel, mijne nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:48 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Heb ik ook. Ik denk storing. Ligt niet aan jou.
Nee, volgens mij heb ik in 1 dag en 18 uur zoveel gehad. Dat komt neer op 0,04 GB (40 MB) per uur. Sounds legitquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:55 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
PS na 7 minuten heb je al meer verbruikt dan normaal in een hele maand?
PS 2 de mobiele layout kost minder.
2 gb in 7 min moet kunnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik het verkeerd had want ons internetabo doet echt geen 2 GB in 7 minuten
Volgens mij is dit alles wat OS X al vanaf de vorige reboot heeft opgeslagen.
Oh vaag. Mijne ook niet?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:55 schreef Estolan het volgende:
[..]
die van mijn vriendin werkt wel, mijne niet
Kan toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
No way. In dat geval moet Mountain Lion straks in 14 minuten binnen zijn
Is mnt lion maar 4 gb?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
hier 4.5gb in 7minquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Voor grote downloads gebruik ik een ethernet kabel eigenlijk altijd.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, bij Lion duurde het vorig jaar zo'n 4 uur
Heb ik nu ook aan mijn MBP. Heb 'm nu aan een externe monitor hangen dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:01 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Voor grote downloads gebruik ik een ethernet kabel eigenlijk altijd.
Wij hebben 10 Mbit dus 1mb/s.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
haal hier makkelijk 10.5mb/s ( 120Mbit Ziggo )
Linkje naar site?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:03 schreef AppleOcean het volgende:
Oh ik heb al een site.
10,25 gb in 7 minuten wireless.
Daar staat 4,1 GB. Is dat dan per 7 minuten?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:06 schreef AppleOcean het volgende:
Speedtest.net je Mb per sec testen.
Dat x60x7 en het aantal hier invullen bij megabyte
http://egret.net/kb__mb.htm
Ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar staat 4,1 GB. Is dat dan per 7 minuten?
Inderdaadquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:08 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ja.
Sec * 60 = 1 min 1*7 = 7 min.
Moet je weten he
Dat ook, maar met dat nieuwe datacenter hoop ik van welquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:09 schreef Estolan het volgende:
En het heeft dan alsnog met de Apple server te maken of je die snelheid wel haalt
Ja, maar met een laptop haal ik meer dan 25Mbps.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:09 schreef Estolan het volgende:
En het heeft dan alsnog met de Apple server te maken of je die snelheid wel haalt
Dankje, goed ideequote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:11 schreef Kremers het volgende:
Vanaf maandag 20% bonuskorting op iTunes kaarten bij AHMet de komst van Mountain Lion wellicht maar even eentje van ¤25 ophalen
Alweer?! Een maandje geleden ook, heb er toen ook een gehaaldquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:11 schreef Kremers het volgende:
Vanaf maandag 20% bonuskorting op iTunes kaarten bij AHMet de komst van Mountain Lion wellicht maar even eentje van ¤25 ophalen
Mooi tochquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Alweer?! Een maandje geleden ook, heb er toen ook een gehaald
Ik dacht dat dit vandaag al was maar ik kwam helaas bedrogen uitquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:11 schreef Kremers het volgende:
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit vandaag al was maar ik kwam helaas bedrogen uit
Nee, ze plaatsen de nieuwe bonusaanbiedingen altijd al zaterdag op de iphone appquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit vandaag al was maar ik kwam helaas bedrogen uit
Welke app?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:24 schreef Kremers het volgende:
[..]
Nee, ze plaatsen de nieuwe bonusaanbiedingen altijd al zaterdag op de iphone app
Ah thanks. Van de vorige kaart heb ik alweer te veel afgehaald om Mountain Lion mee te kunnen betalenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:11 schreef Kremers het volgende:
Thanks! Wilde me deze week sowieso Logic aanschaffen. Met maximaal 3 pp kom ik al een heel eindquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:11 schreef Kremers het volgende:
Je komt er helemaal, er zijn ook kaarten van ¤ 50.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:50 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Thanks! Wilde me deze week sowieso Logic aanschaffen. Met maximaal 3 pp kom ik al een heel eind
Ohja... Ik was al aan een waarde van 3x40 aan het denken maar die van 50 kosten dan 40.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je komt er helemaal, er zijn ook kaarten van ¤ 50.
Of je loop gewoon een paar rondjes :p.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:55 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Ohja... Ik was al aan een waarde van 3x40 aan het denken maar die van 50 kosten dan 40.
Ja: http://support.apple.com/kb/HT1455quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:05 schreef -Menn0- het volgende:
MacBook Pro crashte net, nu start hij niet meer op. Blijft hangen op het Apple logo met dat rond draaiende dingetje er onder.
Kan ik iets doen om hem op te starten zoals je in Windows Veilige Modus hebt oid?
Mnt lion komt toch de 24e pas?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:00 schreef Scrummie het volgende:
Net Mountain lion geinstalleerd, maar iMessage wil maar niet inloggen. Meer mensen met dat issue?
Misschien is dat probleem in de echte wel opgelost, ik zou dus ff wachten en kijken of het dan wel lukt.quote:
Golden Master, zeg maar de versie die je woensdag ook uit de Appstore haalt.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:18 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Misschien is dat probleem in de echte wel opgelost, ik zou dus ff wachten en kijken of het dan wel lukt.
Wat is een GM eigenlijk?
Nee, ik denk het niet. Apple is daar al gauw mee gestopt omdat niemand zo gek was om 'm te kopen.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:28 schreef Drommelsch85 het volgende:
Is Mountain Lion straks ook verkrijgbaar als bootable USB drive bij de Apple Store?
Byword is heerlijk. Je hebt tegenwoordig heel veel van dit soort ‘distraction-free writing’ apps (ia writer, writeroom, ommwriter, etc.), maar Byword houdt het lekker clean qua interface en mogelijkheden. Bovendien kost het programma echt bijna niets. Byword + fullscreen + het zwarte thema + retina-scherm = fantastisch.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef J.Appleseed het volgende:
Zonet al een leuke app aangeschaft om straks te gebruiken in de collegezaal, namelijk Byword.
Heel simpel dus leidt niet af, maar hopelijk ook krachtig genoeg om aantekening mee te maken.
Zijn er hier nog studenten die hun MacBook gebruiken om aantekeningen te maken?
[ afbeelding ]
[..]
Nee, ik denk het niet. Apple is daar al gauw mee gestopt omdat niemand zo gek was om 'm te kopen.
Precies wat ik ook dacht, het zwarte thema ziet er ook erg rustig uit.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:18 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Byword is heerlijk. Je hebt tegenwoordig heel veel van dit soort ‘distraction-free writing’ apps (ia writer, writeroom, ommwriter, etc.), maar Byword houdt het lekker clean qua interface en mogelijkheden. Bovendien kost het programma echt bijna niets. Byword + fullscreen + het zwarte thema + retina-scherm = fantastisch.
Ik vind het zelf zo fijn werken, dat ik in Byword tegenwoordig mijn blogs schrijf, deze zet ik in een map op mijn computer die ik met een mapactie heb geconfigureerd om up te loaden naar mijn website via FTP, waardoor hij automatisch gepubliceerd wordt(En omdat dat alles in mijn Dropbox gebeurt is het ook meteen gebackupt.)
Ja, ik draaide eerst WordPress, al sinds het begin, maar dat is tegenwoordig (de laatste jaren inmiddels) zo'n zwaar systeem en zo'n gedoe (er was een tijd dat ze iedere week wel met een beveiligingsupdate kwamen), het mag van mij allemaal best simpel, soort van tumblr-achtig. Dan heb je nog Chyrp, http://chyrp.net/ als keuze, zit er een beetje tussenin, maar dat is toch ook weer een heel pakket, dus ik vroeg me at of ik het verder kon minimaliserenquote:Op zondag 22 juli 2012 19:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Precies wat ik ook dacht, het zwarte thema ziet er ook erg rustig uit.
Die samenwerking met je blog heb je trouwens briljant aangepakt
Bootable DMG dus? Nog beterquote:Nee, ik denk het niet. Apple is daar al gauw mee gestopt omdat niemand zo gek was om 'm te kopen.
Herkennen andere Macs / PC's 'm wel?quote:Op zondag 22 juli 2012 21:05 schreef DaMook het volgende:
fuck, mijn mac herkent mijn externe HD niet meer zoals ie was. Hij geeft ook aan dat de schijf leeg is terwijl er vele GB's aan foto's films series en muziek opstaan.. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of de data terug kan halen ??
Ik heb geen andere ter beschikking helaas..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Herkennen andere Macs / PC's 'm wel?
Jouw signatureThe Big Bang Theory
Hmm... je zou eens kunnen proberen om de schijfbevoegdheden te herstellen. Ziet Schijfhulpprogramma 'm wel?quote:Op zondag 22 juli 2012 21:13 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik heb geen andere ter beschikking helaas..
Ja die ziet hem wel.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmm... je zou eens kunnen proberen om de schijfbevoegdheden te herstellen. Ziet Schijfhulpprogramma 'm wel?
OSX 10.7.3 en volgens mij is de schijf FAT32quote:Op zondag 22 juli 2012 21:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe is 'ie geformatteerd? HFS+, FAT32, exFAT, NTFS? Welke versie van Mac OS heb je?
Uit dit Apple Support topic denk ik dat onderstaande quote wel interessant kan zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:16 schreef DaMook het volgende:
[..]
OSX 10.7.3 en volgens mij is de schijf FAT32
Western Digital zou je dan moeten vervangen door jouw schijffabrikant. Om welke schijf gaat het en hoe oud is 'ie?quote:Unlikely that it will. The problem with many hard drives, and this was very apparent with Mac OS X 10.3 many eons ago, is that their firmware does not match what Apple understands to be the industry standard. Apple rarely if ever downgrades its own industry standard spec with an upgrade. Contact Western Digital and ask them if they have heard of other issues with the same drive on Lion. With 10.3 it became obvious that most vendors they need to upgrade their firmware to continue to be compatible with the updated operating system. If not, you may want to use a data recovery tool to see if you can access your data*:
Een iomega, en is een jaar of 2 a 3 oud en volgens mij zelfs via de online apple store besteld. Maar tot vanmiddag deed ie het nog gewoon..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Uit dit Apple Support topic denk ik dat onderstaande quote wel interessant kan zijn.
[..]
Western Digital zou je dan moeten vervangen door jouw schijffabrikant. Om welke schijf gaat het en hoe oud is 'ie?
Dan zou het goed kunnen dat de firmware te oud is. Wanneer heb je naar 10.7.3 geüpdate?quote:Op zondag 22 juli 2012 21:22 schreef DaMook het volgende:
[..]
Een iomega, en is een jaar of 2 a 3 oud
Nope, alleen een keer de melding niet goed ontkoppeld gehad omdat Mac of Tosh (mijn poezen) tegen de kabels heeft gestoten..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan zou het goed kunnen dat de firmware te oud is. Wanneer heb je naar 10.7.3 geüpdate?
Is er laatst dan nog iets met de HDD/computer gebeurd? Gevallen, nieuwe software geïnstalleerd?
En dat was recent?quote:Op zondag 22 juli 2012 21:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Nope, alleen een keer de melding niet goed ontkoppeld gehad omdat Mac of Tosh (mijn poezen) tegen de kabels heeft gestoten..
Vaak niet de beste keus als je 'm nog compatibel met Windows wil houden. Ik gebruik exFAT want universeler dan NTFS en zonder de 4GB-beperking van FAT32.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:27 schreef Drommelsch85 het volgende:
Geen kennis of vriend op wiens computer je hem kan proberen? Sowieso meteen converteren naar HFS ipv. FAT32.
Maar als je geen gekut met drivers wil (op zowel Windows als Mac) is exFAT echt het bestequote:Op zondag 22 juli 2012 21:30 schreef Drommelsch85 het volgende:
Voor Windhoos kun je ook een HFS drivertje downloaden, mocht je inderdaad veel met vreemde Windows PC's uitwisselen dan zou ik hem naar NTFS conventeren. Voor de Mac is daar een perfecte driver voor.
Is wel eens vaker voorgekomen als ik zelf perongeluk de usb eruit trok of als ik aan de kabel zat. Maar dit was vanavond dat ik de melding weer eens kreeg. Normaal geen probleem, nu ziet ie een lege externe schijfquote:Op zondag 22 juli 2012 21:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
En dat was recent?
Leuke namen trouwens. Mac 'n Tosh
Dan kan 't zijn dat er toch iets mis is gegaan die laatste keer. Die melding wordt niet voor niets weergegeven...quote:Op zondag 22 juli 2012 21:32 schreef DaMook het volgende:
[..]
Is wel eens vaker voorgekomen als ik zelf perongeluk de usb eruit trok of als ik aan de kabel zat. Maar dit was vanavond dat ik de melding weer eens kreeg.
Je bent dus niet de enige met zo'n iomega.quote:I have a 1 terra byte IOMEGA external hdd.. it still runs but doesn't open the icon on screen.. any advise.
Ben ik ook voor.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar als je geen gekut met drivers wil (op zowel Windows als Mac) is exFAT echt het beste
Maar Apple doet best eens zelf native NTFS r/w inbouwen in OS X
Wut?quote:Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. Apple is daar al gauw mee gestopt omdat niemand zo gek was om 'm te kopen.
Het zou een leuk begin zijn als Microsoft zou vertellen hoe NTFS werkt zodat anderen er support voor kunnen bouwen volgens de specs, in plaats van gokwerk te leveren op basis van reverse engineering.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar Apple doet best eens zelf native NTFS r/w inbouwen in OS X
Oh, ik dacht dus echt dat Apple daarmee gestopt was. Blijkbaar niet danquote:Op zondag 22 juli 2012 23:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wut?
http://store.apple.com/nl/product/MD256Z/A
Da's altijd leuk, jaquote:Op zondag 22 juli 2012 22:59 schreef Scrummie het volgende:
En bedankt, door dat screenshot heb ik me weer een half uur vermaakt met keynotes uit het verleden. O.a. de keynote waar Mac OSX voor 't eerst werd getoond en doorklikken heeft me het uit de doeken doen van de eerste iPhone weer laten herbeleven.
Je kan het met iswifter proberen, maar streaming flash omzetten naar iets dat fatsoenlijk werkt op een iPad is het grootste gedeelte van de tijd niet de beste beleving.quote:Op maandag 23 juli 2012 07:30 schreef elcastel het volgende:
Ik sta op het punt om een iPad aan te schaffen en gisteravond wou ik een flash-website openen op de beoogde aankoop en dat ging natuurlijk niet.
Vanmorgen even rond gekeken maar op elke hit op Google wordt een ander advies gegeven ... Iemand ervaring hiermee ?
Het gaat om deze website : mivo.tv
Echt? Ik dacht pas de 25equote:Op maandag 23 juli 2012 11:43 schreef RaymanNL het volgende:
Ben benieuwd of MacOSX 10.8 vandaag in de AppStore komt. Ik gok vanavond rond 1900 uur
Als je echt iets met flash wil, neem geen iPadquote:Op maandag 23 juli 2012 07:30 schreef elcastel het volgende:
Ik sta op het punt om een iPad aan te schaffen en gisteravond wou ik een flash-website openen op de beoogde aankoop en dat ging natuurlijk niet.
Vanmorgen even rond gekeken maar op elke hit op Google wordt een ander advies gegeven ... Iemand ervaring hiermee ?
Het gaat om deze website : mivo.tv
Inderdaad. Maar hopelijk is Flash binnen een aantal jaar van de aardbodem verdwenen, rotzooiquote:Op maandag 23 juli 2012 11:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je echt iets met flash wil, neem geen iPad.
Die kans is vrij groot met html5quote:Op maandag 23 juli 2012 11:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar hopelijk is Flash binnen een aantal jaar van de aardbodem verdwenen, rotzooi
Volgens mij is dat morgen om 10am Cupertino time. Morgenavond dus voor ons.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:43 schreef RaymanNL het volgende:
Ben benieuwd of MacOSX 10.8 vandaag in de AppStore komt. Ik gok vanavond rond 1900 uur
Dat zegt MacRumors inderdaad ook, ja. Maar hij staat blijkbaar wel op de Mac App Store-servers want AppleCare-werknemers kunnen 'm nu al downloaden.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is dat morgen om 10am Cupertino time. Morgenavond dus voor ons.
Als je echt iets met Flash wil, kun je beter helemaal geen tablet nemen. Adobe doet niks meer met Flash op mobile.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, maar er zijn nog wel sites in de luchtquote:Op maandag 23 juli 2012 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je echt iets met Flash wil, kun je beter helemaal geen tablet nemen. Adobe doet niks meer met Flash op mobile.
Op je laptop doen die sites het ook prima. Maar op je tablet kun je daar niet vanuit gaan, welke tablet je ook neemt. Zelfs als het nu werkt, dan werkt het sowieso in de toekomst niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, maar er zijn nog wel sites in de lucht.
Kan je met een toetsencombinatie maken of typ je & # 6 3 7 4 3 ; ?quote:Op maandag 23 juli 2012 12:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik kan hier op FOK! het Apple-symbooltje niet meer doen? Ik zie 't wel nog in het reactieveld maar als ik het post dan niets meer...
Wat is dit? Hier doet 'ie het wel en één reactie terug niet
Alt + shift + kquote:Op maandag 23 juli 2012 12:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan je met een toetsencombinatie maken
Had begrepen dat de Apple Stores vannacht moesten overwerken waarbij de verwachting was dat ze 10.8 moesten gaan installeren op alle Mac's.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is dat morgen om 10am Cupertino time. Morgenavond dus voor ons.
Laten we dat maar hopenquote:Op maandag 23 juli 2012 12:24 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Had begrepen dat de Apple Stores vannacht moesten overwerken waarbij de verwachting was dat ze 10.8 moesten gaan installeren op alle Mac's.
Weer wat geleerdquote:
Lijkt me niet dat ze daarvoor moeten overwerken, gewoon 1 image op een server en uitrollen via het netwerkt. Zo gebeurt.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:24 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Had begrepen dat de Apple Stores vannacht moesten overwerken waarbij de verwachting was dat ze 10.8 moesten gaan installeren op alle Mac's.
http://www.onemorething.n(...)lion-los-op-25-juli/quote:Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze daarvoor moeten overwerken, gewoon 1 image op een server en uitrollen via het netwerkt. Zo gebeurt.
Dat lijkt nog veel te lang wachten. Mijn Mac is dringend toe aan een frisse startquote:Op maandag 23 juli 2012 13:51 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
http://www.onemorething.n(...)lion-los-op-25-juli/
Maar het wordt dus woensdag, weet niet hoe ik bij maandag kwam
Flikkert bij mij ook, dat is gewoon de emoticon.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:58 schreef Stuart het volgende:
Nope, had geen idee met het
Waarom flikkerttrouwens op mijn MBP
En is er een snelcode voor posten zoals bij Windows alt+s is?
Weird want op Windows flikkert die niet tenzij dat is aangepastquote:Op maandag 23 juli 2012 14:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Flikkert bij mij ook, dat is gewoon de emoticon.
En nee, niet zover ik weet. Control+S / Alt+S / Cmd+S doen allemaal niets.
Verrek, dat hoort 'ie inderdaad niet te doen! Ik dacht dat dat een andere emoticon wasquote:Op maandag 23 juli 2012 14:04 schreef Stuart het volgende:
[..]
Weird want op Windows flikkert die niet tenzij dat is aangepast
Jammer dat er geen snelcode is
Thanks!quote:Op maandag 23 juli 2012 14:05 schreef Tijn het volgende:
Toetsenbordnavigatie aanzetten en dan tab + tab + enter.
Dat doet ie volgens mij sinds Os-X 10.7.4 (of de daarbij behorende Safari update). Hoop dat ie het na de update van morgen dan ook weer gewoon doetquote:Op maandag 23 juli 2012 13:58 schreef Stuart het volgende:
Nope, had geen idee met het
Waarom flikkerttrouwens op mijn MBP
Wat gek eigenlijk maar gelukkig ligt het dus niet aan mijquote:Op maandag 23 juli 2012 14:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doet ie volgens mij sinds Os-X 10.7.4 (of de daarbij behorende Safari update). Hoop dat ie het na de update van morgen dan ook weer gewoon doet
Zelfde met iOS trouwens, sinds 5.1.1 flikkert ie daar.
Dinsdag 24 juli in de VS.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:09 schreef J.Appleseed het volgende:
Dus komt Mountain Lion nu morgenavond uit? Als het woensdag in de US is? Of als het hier woensdag is?
Wat ik al eerder zei, morgenavond. Woensdagquote:Op maandag 23 juli 2012 14:09 schreef J.Appleseed het volgende:
Dus komt Mountain Lion nu morgenavond uit? Als het woensdag in de US is? Of als het hier woensdag is?
Oh ja, je hebt gelijk. Tenminste volgens deze site.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, morgenavond. Woensdag
En meer sites geven de 25ste aan.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja, je hebt gelijk. Tenminste volgens deze site.
Ik draai hem al vanaf DP1 en het werkt eigenlijk weer net zo soepel als Snow Leopard deed in het verleden. Lion was toch een Vista achtige uitvoering voor mijn gevoel.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:15 schreef HeatWave het volgende:
Heb de GM nu op de macbook staan, maar nog niet echt de tijd gehad om te verkennen wat er nieuw is.
quote:Documents can be renamed from the title bar.
There is now the ability to fill out forms in PDF documents that don't contain actual PDF form fields in the Preview app.
Ability to go full screen on any display.
App updates automatically install from the Mac App Store.
Improved scroll bars.
Power Nap- allows a MacBook Air (Late 2010 or newer) or a MacBook Pro with Retina display to synchronize with iCloud (Reminders, Calendars, Photo Stream, Notes, Mail, and Find My Mac) while sleeping. Power Nap also allows a Mac to download App Store and OS X updates as well as make periodic Time Machine backups when it is plugged in and sleeping.
System-wide dictation (requires a broadband Internet connection)[8]
iCloud library UI integration which includes new Open and Save dialog boxes across built-in applications, iWork and third-party applications via an API. Applications that make use of this API support a new user interface to view and manage documents in the cloud that are specific to the application being used.[9]
Safari has a new omnibar, which is a combination of the address bar and the search field. In addition, the omnibar contains a "Reader" button, which shows the user just the text of the article without advertisements and distraction. When the user is on a website with no article, the button is disabled.[10]
Automatic synchronization of documents in iWork with iCloud (requires purchase of iWork).
Messages — a multi-protocol instant messaging and texting client (replacing iChat); supports the iMessage service. Also available on Mac OS X 10.7 "Lion" as a beta version.[11]
Reminders — a to-do list application, also on iOS, separated from Calendar[12]
Notes — previously in iOS and separated from Mail into its own application, with support for desktop notes added.[13][14]
Share Sheets — a "Share" button and dialog box in Safari and other applications[15]
Game Center — adopted from iOS[16]
AirPlay Mirroring — wireless mirroring of a Mac's screen to an Apple TV.[17]
Gatekeeper[18] — an anti-malware feature based on digital signatures and the Mac App Store.
Twitter integration.[19]
Facebook integration with an update in fall 2012.[20]
Notification Center in OS X Mountain Lion
Notification Center — A desktop version similar to the one introduced in iOS 5. Application pop-ups are now concentrated on the corner of the screen, and the Center itself is pulled from the right side of the screen.[21]
More Chinese features — has additional features for users in China, including support for Baidu as an option for Safari search engine, QQ, 163.com and 126.com services for Mail, Contacts and Calendar, Youku, Tudou and Sina Weibo are integrated into share sheets.[22]
Time Machine is able to do rotating backups on more than one storage medium.[23]
Launchpad now has Spotlight search for finding applications.[24]
Dashboard widgets can be managed in a UI similar to Launchpad.[25]
Mail has a VIP feature, to save frequent contacts.[26]
New screensavers[27]
New Preview app featuring an improved user interface.[28]
The Dock has a new frosted glass look with rounded corners, a new separator, and blurred icon reflections[29]
Chess.app supports Game Center
Renamed applications
iCal is renamed "Calendar"[9]
Address Book is renamed "Contacts"[9]
Dropped features
RSS support in Mail and Safari has been removed;[30] a message is shown to suggest to users that they search the Mac App Store for an RSS app.
Software Update — has been unified into the Mac App Store.[31]
X11.app — users are directed to the open source XQuartz project instead.[32]
iChat — Replaced by Messages and FaceTime.
MobileMe — Replaced by iCloud.
Speakable items — Replaced by Dictation.
Web Sharing — Option removed from System Preferences. Apache is still included with the operating system and can be enabled using third-party software.[33]
Xgrid support has been removed. Support for it in OS X Server has also been removed.[34]
Maar alleen vanaf 2011-modellen...quote:Op maandag 23 juli 2012 14:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik draai hem al vanaf DP1 en het werkt eigenlijk weer net zo soepel als Snow Leopard deed in het verleden. Lion was toch een Vista achtige uitvoering voor mijn gevoel.
Airplay mirroring is wel een leuke gadget. Safari 6 is wel briljant slick eigenlijk. Zeker nu FF steeds bulkier begint te worden. Hier verder een lijstje:
[..]
Dat is mooiquote:Op maandag 23 juli 2012 14:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik draai hem al vanaf DP1 en het werkt eigenlijk weer net zo soepel als Snow Leopard deed in het verleden. Lion was toch een Vista achtige uitvoering voor mijn gevoel.
Airplay mirroring is wel een leuke gadget. Safari 6 is wel briljant slick eigenlijk. Zeker nu FF steeds bulkier begint te worden. Hier verder een lijstje:
[..]
Yupz, Omdat AirPlay Mirroring gebruik maakt van Intel QuickSync. En dat is een hardware feature in de CPU die gewoonweg niet aanwezig is in oudere Macs.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Maar alleen vanaf 2011-modellen....
Ik draai ML GM op iMac late 2009. Draait als een zonnetje.
Als dat dezelfde kwaliteit levert als Intels WiDi, dan is het een hele goede kwaliteit.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hoe is de beeldkwaliteit ?
Kan ik er een film mee kijken ?
Werkt wel maar alleen in stereo en soms niet helemaal sync (Terwijl het toch een 2-way airplay protocol is en dus sync moet lopen) Kan ook een DP issue zijn want ik heb het in de GM nog niet getest.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hoe is de beeldkwaliteit ?
Kan ik er een film mee kijken ?
Je krijgt een notification in je notification center als er updates zijnquote:Op maandag 23 juli 2012 15:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoezo? Of het nou in het ene of het andere schermpje zit maakt toch niet zo veel uit?
Sterker nog: Software Update komt ongevraagd op de voorgrond en zegt "ER IS EEN UPDATE! WIL JE HEM INSTALLEREN? JA HE? JA DOE MAAR! GOED ZO!". Heeft de Mac App Store nog steeds alleen maar een getalletje in een badge op een icoon waar niemand ooit naar kijkt? Want dan heb je best kans dat Jan Digibeet dalijk veel langer met een niet geupdate Mac blijft zitten.
Het programma Disk Drill draait (recovery programma) ben benieuwd of die alles terug kan vinden. Vrees eigenlijk het ergste, maar hoop toch dat ik nog wat terug vind. Vooral foto's.. Mp3's video's en series kan ik altijd opnieuw downloaden.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan kan 't zijn dat er toch iets mis is gegaan die laatste keer. Die melding wordt niet voor niets weergegeven...
Je zou even een HDD-recover tool kunnen downloaden. Bij de reacties op dit artikel zie ik overigens dit staan:
[..]
Je bent dus niet de enige met zo'n iomega.
Waarom zou je TB > DVI > HDMI doen? TB > HDMI werkt prima en is veel simpeler.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:39 schreef Guidetti het volgende:
Zojuist een thunderbolt naar HDMI kabel gekocht om films op mijn tv af te kunnen spelen. Nu zie ik alleen dat er ook DVI naar HDMI kabels zijn. Wat is het verschil? Of maakt dat niets uit?
Idd. Heb je ook minder kwaliteitsverlies.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:52 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Waarom zou je TB > DVI > HDMI doen? TB > HDMI werkt prima en is veel simpeler.
Hoe minder apparaten en kabeltjes er tussen zitten, hoe minder er mis kan gaan
Te laat !quote:Op maandag 23 juli 2012 11:47 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op maandag 23 juli 2012 20:02 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Idd. Heb je ook minder kwaliteitsverlies.
Je moet wel een Apple HDMI-kabel kopen. Die heeft beter ontworpen 1en en 0en. Of een Monster kabel natuurlijk. Daar zijn de 1en en 0en wat minder mooi maar wel lekker krachtig.quote:
Er gaan geen 0en en 1en door een kabel.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet wel een Apple HDMI-kabel kopen. Die heeft beter ontworpen 1en en 0en. Of een Monster kabel natuurlijk. Daar zijn de 1en en 0en wat minder mooi maar wel lekker krachtig.
Neequote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:58 schreef Stuart het volgende:
Maakt het eigenlijk uit of je de MagSafe adapter gebruikt met het lichtnetsnoer of de lichtnetadapter (zeg maar alleen stekker) anders dan de lengte tussen je laptop en het stopcontact
Okay, cool. Ik had om de een of andere reden het idee dat het 'veiliger' was met het netsnoerquote:
Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er gaan geen 0en en 1en door een kabel.
Ja, maar niet veel. Die lange kabel heeft aarding, de stekker niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:58 schreef Stuart het volgende:
Maakt het eigenlijk uit of je de MagSafe adapter gebruikt met het lichtnetsnoer of de lichtnetadapter (zeg maar alleen stekker) anders dan de lengte tussen je laptop en het stopcontact
Hoe ga je een 0 of een 1 door een kabel sturen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet.
Bij Monster en Apple niet, daar hebben ze ook 2'enquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er gaan geen 0en en 1en door een kabel.
Ja niet het wiskundige concept 1 en 0 natuurlijk. Anders zouden er ook geen 1en en 0en op je harde schijf staan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:08 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoe ga je een 0 of een 1 door een kabel sturen?
Oh oké.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja niet het wiskundige concept 1 en 0 natuurlijk. Anders zouden er ook geen 1en en 0en op je harde schijf staan.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ok nu weet ik niet meer wie aan het trollen is en wie niet.
Vijf minuten geleden was ie er nog niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:26 schreef Kremers het volgende:
Tijd voor Mountain Lion om te verschijnen denk ik
Morgen.quote:
Ohhhh.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:46 schreef remlof het volgende:
Prijs Mountain Lion bekend: ¤ 15,99
Koopje.
En als je morgenavond begint met downloaden, heb je kans dat je tot donderdagochtend mag wachten tot de download en installatie klaar is.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:53 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Dat is niet duur inderdaad! Wel moeilijk, nog eens 24 uur wachten....
Ik ga geen backup maken, waarom? Al m'n data staat op een NAS of online op servers of in iCloud en apps kan je zo weer installeren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En als je morgenavond begint met downloaden, heb je kans dat je tot donderdagochtend mag wachten tot de download en installatie klaar is.
Ik heb momenteel geen backup, dus ik wacht nog maar even tot ik een nieuwe schijf heb voor Time Machine. Het is nog nooit fout gegaan, maar je zult altijd zien dat er iets fout gaat op het moment dat je geen backup hebt.
Volgens mij alleen wanneer je hem bij een educational reseller koopt. Je kunt het beste gewoon vragen bij MM, maar ik vermoed van niet. Of anders de Apple winkel in Amsterdam als je vlakbij woont.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:01 schreef Pino112 het volgende:
Ik neem aan dat die studentenactie ook gewoon bij de MediaMarkt geldt?
Stel ik haal morgen een iPad, dan krijg ik daar die 40 euro-bon al?
Ik zie het idd. Online óf een Retail Store. Ik woon bij Zwolle dus dat wordt online bestellen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:50 schreef Kremers het volgende:
[..]
Volgens mij alleen wanneer je hem bij een educational reseller koopt. Je kunt het beste gewoon vragen bij MM, maar ik vermoed van niet. Of anders de Apple winkel in Amsterdam als je vlakbij woont.
Dat hangt er van af of je iets van de nieuwe functies gaat gebruiken. Ik ga wel over, in ieder geval op mijn MBA, omdat ik erg benieuwd ben naar de airplay mirroring functie.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
Eigenlijk vind ik SL nog wel lekker draaien, is het de moeite om van de week over te gaan op ML?
Wacht gewoon een dag of zo?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:13 schreef Guidetti het volgende:
Als ik vandaag de GM versie erop zet. Kan ik hem morgen dan gewoon updaten naar de normale versie?
Waren Apple's cijfers voor Q2 in 1912 ook lager dan de estimate?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:48 schreef Merkie het volgende:
Kwartaalcijfers voor het eerst in 100 jaar lager dan estimate.
Nee.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:13 schreef Guidetti het volgende:
Als ik vandaag de GM versie erop zet. Kan ik hem morgen dan gewoon updaten naar de normale versie?
Iddquote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:26 schreef Kremers het volgende:
Ik wacht eerst wel even de erste indrukken af, of er geen rare bugs inzittenEerste paar uur zal de download toch niet vooruit te branden zijn.
Beleggers zijn onrealistisch. Niet elk nieuw kwartaal kan weer opnieuw de overtreffende trap zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:48 schreef Merkie het volgende:
Kwartaalcijfers voor het eerst in 100 jaar lager dan estimate.
Klopt. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar wederom uitstekende cijfers eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Beleggers zijn onrealistisch. Niet elk nieuw kwartaal kan weer opnieuw de overtreffende trap zijn.
Dat lijkt me wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zou het feit dat Apple voor Q4 (juli-september) een lagere omzet dan in Q3 verwacht erop duiden dat nieuwe iPhone pas in oktober komt?
Een aandeel is dan ook niets meer dan een bedrag wat aan sentiment wordt gehangen; de verwachtingen waren gewoon te hoog, Apple heeft prima werk geleverd. Of de klanten, net hoe je het ziet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:53 schreef Merkie het volgende:
Klopt. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar wederom uitstekende cijfers eigenlijk.
Ook als de iPhone in september komt, zal de verkoop in dat kwartaal allicht lager zijn. Iedereen wacht dat nu natuurlijk af nu de geruchten steeds sterker worden. Dat scheelt in 2/3 van het kwartaal (minimaal) veel omzet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zou het feit dat Apple voor Q4 (juli-september) een lagere omzet dan in Q3 verwacht erop duiden dat nieuwe iPhone pas in oktober komt?
Wat een boekwerkquote:Op woensdag 25 juli 2012 14:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor de megalange Ars Technica review van Mountain Lion moet je nog een dagje wachten, maar de review van The Verge is een mooi zoethoudertje:
http://www.theverge.com/2(...)mountain-lion-review
Edit: Hij is er al: http://arstechnica.com/apple/2012/07/os-x-10-8/
Rustig aanquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:10 schreef Godtje het volgende:
Artikel niet beschikbaar. Wat is dit voor een gezeik
Ga lekker reacties lezen op onemorething of tweakers ofzo. Komt vanzelfquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom?![]()
Klik hier om te kopen
Klik
Niet beschikbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |