Corsair is naar mijn mening het beste, inderdaad. Wat betreft Crucial had ik het wel mis, want dat wordt door Apple standaard in sommige Macs gebruikt. In de mijne zat echter Samsung toen ik 'm kocht.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:17 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Oh, wist ik niet?
Als ik er een mag toch maar corsair erin rammen dan.
Oh oke. Corsair is dus het bestequote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Corsair is naar mijn mening het beste, inderdaad. Wat betreft Crucial had ik het wel mis, want dat wordt door Apple standaard in sommige Macs gebruikt. In de mijne zat echter Samsung toen ik 'm kocht.
Naar mijn mening wel. Als iemand anders daar een andere mening over heeft hoor ik het graag, er zullen vast mensen zijn met andere ervaringen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Oh oke. Corsair is dus het beste.
Vast welquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel. Als iemand anders daar een andere mening over heeft hoor ik het graag, er zullen vast mensen zijn met andere ervaringen.
Hoeveel (V)RAM heb je dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:27 schreef GlobeHouse het volgende:
Heb de HD3000 wel een beetje onderschat. Trekt LoL op High (shadows wel off) op 1920x1080 op 45FPS gemiddeld. Wel nice.
Ah, da's dus 8+ GB RAM. Ja, dan is de HD3000 inderdaad wel goed te doen voor de meeste games (al dan niet op low/medium). GTA: IV draaide bij mij ook verrassend goedquote:
Daar werd niet over gesproken. Het zal wel een 4S worden aangezien er geen 4 meer te krijgen is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Ik meen trouwens gehoord te hebben dat Apple defecte 4's vervangt met 4S'en, wat m.i. ook de prijs van ¤ 150 zou rechtvaardigen.
Mocht TS gewoon een 4 terugkrijgen, lijkt me dat 'ie niets zou hoeven bijbetalen.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:37 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik heb dus een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in Amsterdam maar ik heb er toch van afgezien om mijn MacBook helemaal naar Amsterdam mee te nemen (dagtrip, veel OV, risico van diefstal/beroving e.d.).
Nu kan ik nergens meer vinden waar ik mijn afspraak kan annuleren
Hij is niet kapot, ik wilde alleen dat de mobiele hotspot op mijn telefoon werd geregeld. Of zou ik dat bij Vodafone moeten doen i.p.v. Apple?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:38 schreef AppleOcean het volgende:
[..]![]()
Neem een windows laptop mee, plak er een apple sticker op en zeg dat je mac kapot is.
Hutspotquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij is niet kapot, ik wilde alleen dat de mobiele hotspot op mijn telefoon werd geregeld. Of zou ik dat bij Vodafone moeten doen i.p.v. Apple?
Ik wil dus mijn mobiele telefoon (Android) een hotspot (niet hutspot) maken en die dan met mijn MacBook verbinden zodat ik via de 3G van mijn mobiele telefoon op internet kan.
Ik krijg dat zelf niet aan de praat
Ik kan wel een hotspot aanmaken en mijn MacBook ermee verbinden, maar om één of andere reden komt hij dan gewoon niet op internet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Hutspot. Ik moest lachen.
http://cellphoneforums.ne(...)-your-htc-one-s.html
Poging waard, niet?
Geen idee.quote:
Diefstal? Beroving? 't Is Amsterdam maar hoor, niet Mogadishuquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:37 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik heb dus een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in Amsterdam maar ik heb er toch van afgezien om mijn MacBook helemaal naar Amsterdam mee te nemen (dagtrip, veel OV, risico van diefstal/beroving e.d.).
Nu kan ik nergens meer vinden waar ik mijn afspraak kan annuleren
Dit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Diefstal? Beroving? 't Is Amsterdam maar hoor, niet Mogadishu
[...]
Daar denkt mijn vader helaas anders over. Zijn er argumenten waarmee ik 'm kan overtuigen? Ik wil die rotzooi echt geregeld hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Diefstal? Beroving? 't Is Amsterdam maar hoor, niet Mogadishu
Ik neem mijn mac elke dag mee van en naar Amsterdam in het OV. Gewoon op je spullen letten en je tas niet in de trein / tram laten liggen...
Waarom doe je hem anders niet in een niet apple sleeve maar bijvoorbeeld gewoon in je rugtas?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar denkt mijn vader helaas anders over. Zijn er argumenten waarmee ik 'm kan overtuigen? Ik wil die rotzooi echt geregeld hebben.
Ik doe 'm altijd in een gewone sleeve in een schoudertas. Nu zijn die twee dingen ook niet van het goedkoopste merk...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Waarom doe je hem anders niet in een niet apple sleeve maar bijvoorbeeld gewoon in je rugtas?
Ik bezuinig ook niet op een goede bescherming, vind ik erg normaal toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik doe 'm altijd in een gewone sleeve in een schoudertas. Nu zijn die twee dingen ook niet van het goedkoopste merk...
Ik doel er eerder op dat zo'n louche types eerder zullen zien dat er geld te halen valt, zeg maar.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:22 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik bezuinig ook niet op een goede bescherming, vind ik erg normaal toch?
Een duur apparaat kopen wat kapot gaat als hij een keer valt omdat je geen goede bescherming hebt is gewoon dom.
Neem je pa mee, werkt altijd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik doel er eerder op dat zo'n louche types eerder zullen zien dat er geld te halen valt, zeg maar.
Maar volgens jullie moet ik daar niet bang voor zijn?
Nee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik doel er eerder op dat zo'n louche types eerder zullen zien dat er geld te halen valt, zeg maar.
Maar volgens jullie moet ik daar niet bang voor zijn?
Maar dat wil ik dus nietquote:
Hmm, oké, ik zal het eens tegen mijn vader zeggen. Maar zonder argumenten denk ik niet dat ik hem zo gemakkelijk op andere gedachten krijg...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee.
Ik loop dagelijks met een laptoptas van Crumpler welke, destijds, zo'n 150 euro kostte. Geen enkel probleem.
Tsja, desnoods neem je je vader mee? Maak je er een dagje van. Hoe oud ben je?Dit soort dingen is altijd vrij subjectief... Maar als het helpt: zeg dat je gewoon overdag gaat, in het centrum blijft, niet de wallen op gaat en ook van de paddo's afblijft, en dat er honderden, duizenden mensen zijn die elke dag met hun laptop in het ov zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar denkt mijn vader helaas anders over. Zijn er argumenten waarmee ik 'm kan overtuigen? Ik wil die rotzooi echt geregeld hebben.
M'n vader (50+'er) is van mening dat het in A'dam stikt van de Roemenen/Polen/Marokkanen... die uit zijn op dure accessoires (zoals een MacBook Pro) en dat ze, zodra ze een 17-jarige met zo'n ding zien, erop af gaan.
Ik ben 17 en het is eigenlijk de bedoeling dat ik met twee andere vrienden een week lang verschillende steden in Nederland af ga. Toevallig ook A'dam en daar zou ik even binnen willen wippen vanwege dat probleem (ik kom er normaal nooit, woon in Limburg).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tsja, desnoods neem je je vader mee? Maak je er een dagje van. Hoe oud ben je?Dit soort dingen is altijd vrij subjectief... Maar als het helpt: zeg dat je gewoon overdag gaat, in het centrum blijft, niet de wallen op gaat en ook van de paddo's afblijft, en dat er honderden, duizenden mensen zijn die elke dag met hun laptop in het ov zitten.
Heeft je pa je mac ook betaald? Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen - niet van die onveiligheid, maar dat hij de combinatie drie gasten van 17 op toernee en dure laptops misschien minder vindt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ben 17 en het is eigenlijk de bedoeling dat ik met twee andere vrienden een week lang verschillende steden in Nederland af ga. Toevallig ook A'dam en daar zou ik even binnen willen wippen vanwege dat probleem (ik kom er normaal nooit, woon in Limburg).
Nee, ik heb 'm helemaal zelf betaald. Ben natuurlijk zelf ook als de dood dat zoiets gebeurt, maar ik voelde me daar in eerste instantie niet onveilig bij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heeft je pa je mac ook betaald? Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen - niet van die onveiligheid, maar dat hij de combinatie drie gasten van 17 op toernee en dure laptops misschien minder vindt.
Ik zou geen argument weten. Maar waarom zouden ze jou pakken als er meerdere rondlopen met een mac etc?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ben 17 en het is eigenlijk de bedoeling dat ik met twee andere vrienden een week lang verschillende steden in Nederland af ga. Toevallig ook A'dam en daar zou ik even binnen willen wippen vanwege dat probleem (ik kom er normaal nooit, woon in Limburg).
Omdat ik pas 17 ben en met twee anderen van 18 en 19 dus kwetsbaarder o.i.d.? Zoiets kan ik me wel voorstellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:29 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik zou geen argument weten. Maar waarom zouden ze jou pakken als er meerdere rondlopen met een mac etc?
Ik zou 'm sowieso lekker thuis laten en genieten van een dagje Amsterdam zonder die onnodige ballast. Dat probleem moet ook wel met wat googlen en hulp op fora als dit op te lossen zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef J.Appleseed het volgende:
Hmm, oké, ik zal het eens tegen mijn vader zeggen. Maar zonder argumenten denk ik niet dat ik hem zo gemakkelijk op andere gedachten krijg...
Je oke.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Omdat ik pas 17 ben en met twee anderen van 18 en 19 dus kwetsbaarder o.i.d.? Zoiets kan ik me wel voorstellen.
Daar stel ik me vragen bij, omdat dit iets is wat moeilijk op afstand is op te lossen. Het gaat echt om met instellingen kloten e.d.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou 'm sowieso lekker thuis laten en genieten van een dagje Amsterdam zonder die onnodige ballast. Dat probleem moet ook wel met wat googlen en hulp op fora als dit op te lossen zijn.
Nope.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:33 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Je oke.
Verzekering als hij gejat wordt?
Tja dan misschien naar een andere winkel gaan? Amsterdam is toch wel wat meer criminaliteit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar stel ik me vragen bij, omdat dit iets is wat moeilijk op afstand is op te lossen. Het gaat echt om met instellingen kloten e.d.
Zo heb ik ook eerst zo'n probleem gehad met mijn iCloud Mail op Android, maar daar heeft Vodafone me vervolgens mee geholpen. In een winkel, want op fora ging het voor geen meter vooruit.
[..]
Nope.
Ja, dat is nog beter. Het moet ergens in de instellingen zitten, gewoon goed googlen (ook in het engels). Ah well.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou 'm sowieso lekker thuis laten en genieten van een dagje Amsterdam zonder die onnodige ballast. Dat probleem moet ook wel met wat googlen en hulp op fora als dit op te lossen zijn.
Hmm, tja, als jullie het allebei zeggen... ik zal één dezer dagen wel een topic openen hier. Laat ik m'n MacBook mooi thuis en kan ik zonder zorgen op pad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat is nog beter. Het moet ergens in de instellingen zitten, gewoon goed googlen (ook in het engels). Ah well.
Al geprobeerdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:40 schreef AppleOcean het volgende:
Als je er niet uitkomt kun je altijd nog naar het lokale apple winkeltje.
Kies iemand met een iq groter dan 0.quote:
Mooi.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:44 schreef J.Appleseed het volgende:
x 1 000
[ afbeelding ]
Het werkt nu. Die modem stond er wel maar was niet aangevinkt
Valt wel mee heurr.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:44 schreef J.Appleseed het volgende:
x 1 000
[ afbeelding ]
Het werkt nu. Die modem stond er wel maar was niet aangevinkt
* J.Appleseed voelt zich nu ontiegelijk achterlijk
Inmiddels begint ook mijn TimeMachine backup moeizaam te worden. Eerder vandaag de schijf weer eens aangesloten, maar die wordt niet meer gezien door TimeMachine (en staat ook niet in Finder). Uit gezet, weer aan gezet, weer niks. Schijfhulpprogramma geeft dit:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Voorheen, toen MobileMe nog in de lucht was, maakte ik dagelijks een backup van belangrijke documenten online. Geautomatiseerd met het programma, hoe toepasselijk, backup. Erg fijn om van bepaalde documenten een offsite backup te hebben.
Helaas gaat dat sinds begin deze maand natuurlijk niet meer, dus nu moet ik iets anders. Ook heb ik natuurlijk een nieuw systeem waarvan een backup gemaakt moet worden. Hiervan wil ik TimeMachine backups maken en ook van belangrijke documenten weer een online backup.
Dus de vraag; wat raden mensen hier aan voor online backups? Ik wil er geen omkijken naar hebben, hij moet dit gewoon op een vast tijdstip dagelijks doen (en ook niet met meldingen komen als het een dag niet lukt omdat de pc niet aan staat of geen verbinding heeft).
Ik kwam Backblaze tegen, dat zou de hele TimeMachine backup kunnen vervangen (hoewel ik een lokale backup ook weer prettig vind). Zou me zo'n 10 euro per maand kosten. Dat is natuurlijk te overzien, maar wellicht zijn er ook goede (betere, goedkopere) alternatieven.
Hoe doen jullie dit?
Ik sync over meerdere pc's en macs een aantal folders via skydrive. Ideaal en gratis tot 5 gb (+25gb non-sync)quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Inmiddels begint ook mijn TimeMachine backup moeizaam te worden. Eerder vandaag de schijf weer eens aangesloten, maar die wordt niet meer gezien door TimeMachine (en staat ook niet in Finder). Uit gezet, weer aan gezet, weer niks. Schijfhulpprogramma geeft dit:
[ afbeelding ]
Nu had ik al steeds minder vertrouwen in de schijf, dus wellicht wordt het toch tijd om 'm eens te vervangen. Hij ratelt overigens wel al de hele avond lekker door, alsof 'ie wel ergens erg druk mee bezig is. Verwijderen in Schijfhulpprogramma lukt overigens ook niet, dus hij lijkt toch echt daadwerkelijk bezig te zijn.
Magsage werkt top idd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
I Love Apple..
Liep net weg met mn air in de hand.. zat de lader er nog aan
I Love Magsafe!!
Bij mij is 't één keer bijna misgegaan... ik zat gewoon aan tafel met de kabel netjes links naast me. Ik sta op en wil weglopen maar ik blijf haken in de kabel.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Eerste keer dat ik er echt! voordeel van had.
De katten liepen te klooien, dus ik sta op op van de bank met mn Air in in mn rechterhand... zat die lader er nog aan .... Pats.. los ..
Een normale laptop had dus vol op mn salon tafel gevallen![]()
Ben echt fucking zuinig op die Air.. moet er nie aan denken dak em stoot ofzo .. gawd
De vraag gaat niet om het merk maar om het voltage van het RAM geheugen. OWC geeft eveneens aan dat het om een 1.35V voltage zou gaanquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:38 schreef AppleOcean het volgende:
Lees pagina 1. Crucial wordt afgeraden.
Vertel, waar? Ik zie alleen staan dat Apple het zelf ook in apparaten levert namelijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:38 schreef AppleOcean het volgende:
Lees pagina 1. Crucial wordt afgeraden.
Automatisch? Overigens heb ik ook nog een paar GB beschikbaar bij Dropbox, daar zou ik ook nog wel iets mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik sync over meerdere pc's en macs een aantal folders via skydrive. Ideaal en gratis tot 5 gb (+25gb non-sync)
quote:
Die? Ik zie namelijk niemand iets afraden hoor/quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Corsair is naar mijn mening het beste, inderdaad. Wat betreft Crucial had ik het wel mis, want dat wordt door Apple standaard in sommige Macs gebruikt. In de mijne zat echter Samsung toen ik 'm kocht.
Indirect. Hij dacht dat crucial goed was, maar hij had het toch mis.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[..]
Die? Ik zie namelijk niemand iets afraden hoor/
Andersomquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:58 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Indirect. Hij dacht dat crucial goed was, maar hij had het toch mis.
Blijkbaar ben jij degene die beter moet lezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:58 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Indirect. Hij dacht dat crucial goed was, maar hij had het toch mis.
Mijn excuses, ik snapte het nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Blijkbaar ben jij degene die beter moet lezen.
Geen updates meer inderdaad. Het is echt een verademing in minimalisme vergeleken met het Mail-programma van Apple. En ik heb iets tegen het (gebrek aan) privacybeleid van Google.quote:
Ik vind Mail.app ook heel netjes werken, hoor. Vooral als je Outlook gewend bentquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:09 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Geen updates meer inderdaad. Het is echt een verademing in minimalisme vergeleken met het Mail-programma van Apple. En ik heb iets tegen het (gebrek aan) privacybeleid van Google.
Surplusmeter.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef J.Appleseed het volgende:
Weet iemand of er een MB-meter bestaat voor de Mac? Ik wil wel eens weten hoeveel MB / KB het kost om een webpagina te laden o.i.d., voor het geval dat ik mijn telefoonabo als internetbron gebruik.
Is goedquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmm, daar dacht ik ook al aan. Ik zal 'm eens proberen!
Heb ik ook. Ik denk storing. Ligt niet aan jou.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:44 schreef Estolan het volgende:
Is er iets met de Itunes Store?
Can not log in??
Onbeperkt nemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef J.Appleseed het volgende:
Dit is alleen maar wat FOK!ken voor, ik denk, 7 minuutjes. Zo heb ik mijn maandabo van 500 MB er zo uit...
[ afbeelding ]
Nee, ik denk dat ik het verkeerd had want ons internetabo doet echt geen 2 GB in 7 minutenquote:
PS na 7 minuten heb je al meer verbruikt dan normaal in een hele maand?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef J.Appleseed het volgende:
Is dit alles van na de boot? Anders heb ik mijn abo van 500 MB er zo uit...
[ afbeelding ]
die van mijn vriendin werkt wel, mijne nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:48 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Heb ik ook. Ik denk storing. Ligt niet aan jou.
Nee, volgens mij heb ik in 1 dag en 18 uur zoveel gehad. Dat komt neer op 0,04 GB (40 MB) per uur. Sounds legitquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:55 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
PS na 7 minuten heb je al meer verbruikt dan normaal in een hele maand?
PS 2 de mobiele layout kost minder.
2 gb in 7 min moet kunnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik het verkeerd had want ons internetabo doet echt geen 2 GB in 7 minuten
Volgens mij is dit alles wat OS X al vanaf de vorige reboot heeft opgeslagen.
Oh vaag. Mijne ook niet?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:55 schreef Estolan het volgende:
[..]
die van mijn vriendin werkt wel, mijne niet
Kan toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
No way. In dat geval moet Mountain Lion straks in 14 minuten binnen zijn
Is mnt lion maar 4 gb?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
No way. In dat geval moet Mountain Lion straks in 14 minuten binnen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |