en dat moet samen met het voor het eerst in haar geschiedenis verlies leverende Micro Soft de smartphone markt van Apple en Google gaan afpakken? Denk het nietquote:Nokia heeft de resultaten over het tweede kwartaal van 2012 bekendgemaakt. Opvallendste cijfers: het bedrijf verkocht veel meer Lumia-smartphones maar in totaal maar liefst 40 procent minder smartphones en het bedrijf draait wederom flink meer verlies dan vorig kwartaal.
Het goede nieuws voor Nokia is dat de Lumia-smartphones steeds beter beginnen te verkopen. Waar er in het laatste kwartaal van 2011 en het eerste kwartaal van 2012 slechts 1 miljoen Lumia-smartphones werden verkocht. Gingen er het afgelopen kwartaal maar liefst 4 miljoen Lumia-smartphones over de toonbank. Nokia geeft ook aan dat het verwacht dat de komst van Windows Phone 8 dit najaar ervoor zal zorgen dat het aantal verkochte Lumia-toestellen opnieuw flink zal stijgen.
Het minder goede nieuws is dat het totaal aantal verkochte smartphones, dus inclusief de Symbian smartphones en de MeeGo smartphone van Nokia, is gedaald met 40 procent. Van 16,7 smartphones een jaar geleden naar 10,2 miljoen nu. Het aantal verkochte feature phones steeg licht naar 73,5 miljoen exemplaren ten opzichte van 71,8 miljoen vorig jaar.
Als je alles bij elkaar optelt en vergelijkt met het tweede kwartaal van 2011 dan daalde de totale verkoop van Nokia-telefoons van 88,5 miljoen exemplaren vorig jaar naar 83,7 miljoen exemplaren nu.
Dan het hele slechte nieuws, de financiële cijfers van Nokia. De omzet daalde van 9,3 miljard euro vorig jaar naar 7,5 miljard dit jaar. Nokia kan opnieuw geen winst noteren met deze cijfers, in totaal verloor het bedrijf 1,4 miljard euro in het tweede kwartaal. In het eerste kwartaal van 2012 noteerde het bedrijf een verlies van 1 miljard euro. In vergelijking met het tweede kwartaal van 2011 is het bedrijf flink onderuit gegaan, toen maakte Nokia ook al geen winst maar was het verlies 'slechts' 487 miljoen euro.
Dat afschrijven zal nog wel meer gaan gebeuren vermoed ik, met de meuk die ze overnamen of de internetstrategie van ze. Bing bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch ongelofelijk dat zo'n bijna monopolist in een paar jaar tijd bijna eruit ligt.
Wel is het zo dat de Windows toestellen flink gestegen zijn qua verkoop en er nu meerdere modellen te koop zijn + een hoop nieuwe komen als W8 komt.
Maar voor Nokai is W8 de laatste strohalm ja, dat MOET aanslaan anders kunnen ze het shaken.
Het verlies van Microsoft komt vooral door afschrijvingen, is geen operationeel verlies of zo.
Kloptquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:05 schreef Saekerhett het volgende:
Nokia is hartstikke dom geweest om zo lang op Symbian te blijven teren.
Maar het is zo keihard gegaan. Ik had nog die N73 en dat was een uitstekend ding voor toen: mega goede camera, je kon er internet mee op etcquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:05 schreef Saekerhett het volgende:
Tja maar dat gaan meer bedrijven doen. Wat dacht je van 1 miljard dokken voor Instagramquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat afschrijven zal nog wel meer gaan gebeuren vermoed ik, met de meuk die ze overnamen of de internetstrategie van ze. Bing bijvoorbeeld
heb zelf een Nokia E7 en persoonlijk beste telefoon die ik ooit heb gehad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar het is zo keihard gegaan. Ik had nog die N73 en dat was een uitstekend ding voor toen: mega goede camera, je kon er internet mee op etc
[ afbeelding ]
Maar 2 jaar later had iedereen een Blackberry of iPhone gevolgd door Android telefoons en het was over. Niemand die ook maar er over nadacht een Nokia te kopen.
Ja okay iPhone. Dat is ook dramatisch: een glazen achterkant!!!!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
heb zelf een Nokia E7 en persoonlijk beste telefoon die ik ooit heb gehad.
en ding is behoorlijk vaak op de grond geflikkerd , nauwelijks een krasje maat van mij liet zijn i-phone vallen en is nu nog steeds op zoek naar onderdelen.
zolang er maar whatsapp en mail kan geopend worden op mijn phone en pdf reader en een office pakket kan ik er super mee overweg. ow en een keyboardquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja okay iPhone. Dat is ook dramatisch: een glazen achterkant!!!!![]()
![]()
En dan al die fanboys gillen dat het 'echte materialen' zijn.Ja leuk. Voortaan ook maar mn auto van glas maken van binnen ipv kunststof. Lekker breekbaar maar wel echt materiaal.
4% was het hoogste wat ze ooit bereiktenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:47 schreef Ulx het volgende:
Dan kan er binnenkort ook een zak geld naar Finland. De helft van het BNP van Finland komt van Nokia.
Je hebt gelijk. Ik zit veel te hoog. Ergens had ik 40/50% gehoord, misschien het deel van de finse export in hun toptijd. Of het aantal werkenden dat direct of indirect voor Nokia bezig was. Of iets anders. Of ik vergis me.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
4% was het hoogste wat ze ooit bereikten
http://www.bloomberg.com/(...)portugal-s-fate.html
Kijk, een taalnaziquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil helemaal geen miljarden verliezen voor Nokia.
Oh wacht, je bedoelt dat Nokia miljardenverliezen heeft geleden? Oh, ok...
1 miljard in Facebook aandelen. En die zijn verschrikkelijk overgewaardeerd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja maar dat gaan meer bedrijven doen. Wat dacht je van 1 miljard dokken voor Instagram
En je koopt ook nooit een nieuwe, soms kan de geweldige kwaliteit van je bedrijf je de das om doen..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
heb zelf een Nokia E7 en persoonlijk beste telefoon die ik ooit heb gehad.
en ding is behoorlijk vaak op de grond geflikkerd , nauwelijks een krasje maat van mij liet zijn i-phone vallen en is nu nog steeds op zoek naar onderdelen.
Wat zou jou het boeien wat voor een telefoon andere mensen kopen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:25 schreef Life2.0 het volgende:
..gelukkig is de iphone hype al bijna over
Zit geen marge op.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:00 schreef boyv het volgende:
Meer focus op de classics aub. Die dingen zijn goud waard vergeleken met smartphone-producten van Nokia.
ze kijken op het scherm ipv de weg/omgeving, waar ik rijd, dus ja daar heb ik last vanquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zou jou het boeien wat voor een telefoon andere mensen kopen?
Sommige idioten lezen zelfs krantquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze kijken op het scherm ipv de weg/omgeving, waar ik rijd, dus ja daar heb ik last van
Tot heden heb ik dat nog niet gezien, derhalve niet nog niet klachtwaardigquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sommige idioten lezen zelfs krant
Dit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:05 schreef Saekerhett het volgende:
Oh apple is de volgende hoor.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zit geen marge op.
Een paar jaar achter de feiten aanlopen en het is gedaan met een bedrijf in deze sector. Zie bijv ook Blackberry. Ik blijf me daarom verbazen over die gigantische waardering van Apple.
Ik denk het ook.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh apple is de volgende hoor.
Maemo was inderdaad erg fraai.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nokia had meer moeten investeren in Maemo. Maemo ging hetzelfde onder als linux. Men steunde/hoopte dat de community Maemo groot ging maken en dat ging gewoon niet. Je hebt veel bedrijven nodig die het OS een boost geven.
Maemo was echt het beste mobiele OS dat ik gebruikt heb. Helaas waren er maar weinig apps voor te verkrijgen. Zaken als whatsapp e.d. kon je er gewoon niet op krijgen omdat ze die er niet voor wilden makenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maemo was inderdaad erg fraai.
Echt jammer dat het nu zo'n beetje van de kaart is.
Tja, geef ze eens ongelijk. Er was gewoon te weinig markt voor.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maemo was echt het beste mobiele OS dat ik gebruikt heb. Helaas waren er maar weinig apps voor te verkrijgen. Zaken als whatsapp e.d. kon je er gewoon niet op krijgen omdat ze die er niet voor wilden maken
MeeGo is toch ook niet zo slecht? Het leek vrijwel identiek.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Nokia N9 had MeeGo, De Nokia N900 had Maemo.
Ik heb de N900 nog, alleen zit die netjes in z'n doos in een kast
Heerlijk apparaatmet een
fysiek toetsenbord
als het nog zo goed is ga hem dan gebruiken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Nokia N9 had MeeGo, De Nokia N900 had Maemo.
Ik heb de N900 nog, alleen zit die netjes in z'n doos in een kast
Heerlijk apparaatmet een
fysiek toetsenbord
Mwah zo op het eerste gezicht ziet het er heel anders uit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
MeeGo is toch ook niet zo slecht? Het leek vrijwel identiek.
Ik heb het al een half jaar ofzo niet gebruikt dus ik ben niet echt op de hoogtequote:En ben het helemaal met je eens hoor. Er is trouwens wel een soort van WhatsApp poort voor.
Ik heb een nieuwe Galaxy Note. Ik was wel bij de N900 gebleven als die meer apps had gehadquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als het nog zo goed is ga hem dan gebruiken.
ok dus toch niet zo een goed toestel dan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe Galaxy Note. Ik was wel bij de N900 gebleven als die meer apps had gehad
Op de apps na is de N900 het beste toestel dat ik heb gehad. Maemo was gewoon episch. Android en iOS gaan dat de komende jaren niet beter doenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok dus toch niet zo een goed toestel dan.
voordeel van de note is dat je er grappig mee kan doen door hem aan je oor te houden tijdens het bellen
Ik ben stiekem wel nieuwsgierig naar dat OS van Mozilla dat gaat komenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op de apps na is de N900 het beste toestel dat ik heb gehad. Maemo was gewoon episch. Android en iOS gaan dat de komende jaren niet beter doen
je hebt android dus hoe serieus kan ik jou als onafhankelijke bron nemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op de apps na is de N900 het beste toestel dat ik heb gehad. Maemo was gewoon episch. Android en iOS gaan dat de komende jaren niet beter doen
Ik praat negatief over Android en iOS en dus ben ik een Android fanboy?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt android dus hoe serieus kan ik jou als onafhankelijke bron nemen.
once an apple you'll never go back
Een zolderkamer is geen start-upquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Voor ontwikkelaars is het een pain the ass om voor te ontwikkelen. Je moet per se Mac OS X kunnen draaien om apps te kunnen ontwikkelen.
Lekker handig voor startups is dat
je hebt android dus je hebt blijkbaar nooit het genot van een iphone meegemaakt. anders had je er nml 1.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik praat negatief over Android en iOS en dus ben ik een Android fanboy?
Zoiets? Faal troll is faal.
Mja het is een OS geschreven in HTML5. Je kan met HTML5 best veel maar ik denk dat het teveel kracht vereist voor een mobielquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben stiekem wel nieuwsgierig naar dat OS van Mozilla dat gaat komen
Ik heb gewerkt met een iPhone maar het zijn gewoon faal dingen. Het is Android maar dan veel geslotener. Je kan er niks mee behalve wat Apple zegt dat je mag gebruiken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt android dus je hebt blijkbaar nooit het genot van een iphone meegemaakt. anders had je er nml 1.
Mwah, soms komen de zolderkamernerds op de meest creatieve dingen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een zolderkamer is geen start-up. Apps ontwikkelen voor iOS is juist erg eenvoudig.
Juist niet. HTML5 is super licht.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja het is een OS geschreven in HTML5. Je kan met HTML5 best veel maar ik denk dat het teveel kracht vereist voor een mobiel
Wat kan je niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt met een iPhone maar het zijn gewoon faal dingen. Het is Android maar dan veel geslotener. Je kan er niks mee behalve wat Apple zegt dat je mag gebruiken.
Ja daarom denk ik ook dat ze juist veel dingen er in gaan doen om het een echt OS te maken waardoor het weer te zwaar is...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah, soms komen de zolderkamernerds op de meest creatieve dingen.
Het is in ieder geval wel een extra drempel.
[..]
Juist niet. HTML5 is super licht.
Ik twijfel alleen of het niet juist 'te licht' is, als je begrijpt wat ik bedoel. Te kaal en te weinig het gevoel van een "echt" OS.
Het is wel een drempel, maar geen noemenswaardige drempel. Er zijn best veel Macbooks in de omloop, en qua ontwikkelkosten maken die +/- ¤1500 echt zeer weinig uit hoor. Het aantal manuren wat in een fatsoenlijke app gaat zitten kost je hier al een veelvoud van. Het is een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah, soms komen de zolderkamernerds op de meest creatieve dingen.
Het is in ieder geval wel een extra drempel.
Met HTML5 lijkt me dat haast niet mogelijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja daarom denk ik ook dat ze juist veel dingen er in gaan doen om het een echt OS te maken waardoor het weer te zwaar is...
Je hebt geen alternatieven voor apps. Apple beslist welke apps er komen in hun market en klaar. Bij Android is het meer open en verder kan je ook apps van buiten de market installeren.quote:
Wat kan je niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je hebt geen alternatieven voor apps. Apple beslist welke apps er komen in hun market en klaar. Bij Android is het meer open en verder kan je ook apps van buiten de market installeren.
quote:
Als je geen zin hebt om te lezen, zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je hebt geen alternatieven voor apps. Apple beslist welke apps er komen in hun market en klaar. Bij Android is het meer open en verder kan je ook apps van buiten de market installeren.
Vergeet niet dat Apple ook nog eens een groot deel van je inkomsten pakt. Bij Android is dat ook een stuk minder.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is wel een drempel, maar geen noemenswaardige drempel. Er zijn best veel Macbooks in de omloop, en qua ontwikkelkosten maken die +/- ¤1500 echt zeer weinig uit hoor. Het aantal manuren wat in een fatsoenlijke app gaat zitten kost je hier al een veelvoud van. Het is een druppel op de gloeiende plaat.
Ik lees het wel, maar wat maakt het uit? Kan je geen films kijken, browsen, muziek luisteren, Facebook kijken, Twitteren, foto's maken, foto's bewerken, spelletjes spelen? Noem eens iets wat je met je Android-toestel doet wat niet met een iPhone kan. Denk dat je niet op veel belangrijke punten gaat komen hoor. En alsof je meer dan 2 apps buiten de Android Market om geinstalleerd hebt, geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Als je geen zin hebt om te lezen, zeg dat dan gewoon.
Bij Apple verkopen ze meer doordat het zo'n gesloten systeem is, Android is gevoeliger voor piraterij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Apple ook nog eens een groot deel van je inkomsten pakt. Bij Android is dat ook een stuk minder.
Het verbaast me echt dat iOS zo veel developers heeft weten te trekken. Die ¤1500 is niet zo veel, maar het is toch weer iets. Een extra drempel. Veel bedrijven willen gewoon een simpele multiplatform app, maar maken dan toch niet de keuze om ook voor iOS te ontwikkelen omdat de ontwikkelkosten het niet waard zijn (een simpele app voor werknemers op hun vakantie in te vullen, bijvoorbeeld).
Dan heb je ook nog restricties van Apple waar aan gehouden moet worden.
Onzin, allebei 70% voor de ontwikkelaar en 30% voor Google / Apple.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Apple ook nog eens een groot deel van je inkomsten pakt. Bij Android is dat ook een stuk minder.
Ik snap je redenatie, maar dat blijkt in de praktijk totaal niet.quote:Het verbaast me echt dat iOS zo veel developers heeft weten te trekken. Die ¤1500 is niet zo veel, maar het is toch weer iets. Een extra drempel. Veel bedrijven willen gewoon een simpele multiplatform app, maar maken dan toch niet de keuze om ook voor iOS te ontwikkelen omdat de ontwikkelkosten het niet waard zijn (een simpele app voor werknemers op hun vakantie in te vullen, bijvoorbeeld).
Dan heb je ook nog restricties van Apple waar aan gehouden moet worden.
Nah ja, wat ik in de praktijk zie is dat het wel meevalt. Veel mensen weten niet eens hoe je APK's moet downloaden en veel iPhone bezitters hebben geen zin in een creditcard of betalen gewoon niet voor apps.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bij Apple verkopen ze meer doordat het zo'n gesloten systeem is, Android is gevoeliger voor piraterij.
Ik ben geen gewone huis tuin en keuken gebruiker. Ik eis meer van mijn telefoon dan de gemiddelde gebruiker, daarom heb ik ook voor Android gekozen en niet voor iOS.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik lees het wel, maar wat maakt het uit? Kan je geen films kijken, browsen, muziek luisteren, Facebook kijken, Twitteren, foto's maken, foto's bewerken, spelletjes spelen? Noem eens iets wat je met je Android-toestel doet wat niet met een iPhone kan. Denk dat je niet op veel belangrijke punten gaat komen hoor. En alsof je meer dan 2 apps buiten de Android Market om geinstalleerd hebt, geloof ik niks van.
Prima argument, de rest van je posts slaan nergens opquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik ben geen gewone huis tuin en keuken gebruiker. Ik eis meer van mijn telefoon dan de gemiddelde gebruiker, daarom heb ik ook voor Android gekozen en niet voor iOS.
Wat is er ouderwets aan het versturen van foto's naar andermans telefoon via bluetooth? Het is toch hartstikke omslachtig om dat "via de cloud" of met whatsapp te doen wanneer degene, naar wie je de foto wil sturen, gewoon naast je zit? Sowieso omdat providers tegenwoordig maar wat graag met datalimieten werken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Misschien dat je geen fotootje via bluetooth kan versturen, soit. Het is geen 2005 meer.
Het is niet gebruiksvriendelijk, gaat traag, je moet eerst pairen, PIN-codes, etc. Een fotootje emailen of via Whatsapp sturen gaat veel sneller en eenvoudiger.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat is er ouderwets aan het versturen van foto's naar andermans telefoon via bluetooth? Het is toch hartstikke omslachtig om dat "via de cloud" of met whatsapp te doen wanneer degene, naar wie je de foto wil sturen, gewoon naast je zit? Sowieso omdat providers tegenwoordig maar wat graag met datalimieten werken.
De Apple fanboys zijn wat dat betreft net zo erg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Iphone haters, struinen het internet af naar iets wat het niet kan en winden zich daar dan in iedere discussie vreselijk over op...
omdat? Aandelenkoersen vertonen een random walk dus je weet niks over de toekomstige koers. In stappen kan dus vrij dom zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:12 schreef PKRChamp het volgende:
Een mooi moment om aandelen te kopen in Nokia.
Ik geloof dat wanneer Nokia die toestellen lanceert met windows dat ze een geduchte concurrent worden van de Iphone.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:42 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
omdat? Aandelenkoersen vertonen een random walk dus je weet niks over de toekomstige koers. In stappen kan dus vrij dom zijn
Het grappige is juist dat dat voor veel mensen reden is om Android links te laten liggen. De meeste mensen worden allemaal erg zenuwachtig bij het horen van deze termen. Natuurlijk snap ik wel dat je dat zelf wel fijn vind. Maar het is net zoals bij een auto. 95% van de mensen wil dat dat ding gewoon van A naar B rijdt (de auto is een middel voor hen) en willen niet geconfronteerd worden met het kunnen aanpassen/regelen van allerlei zaken tijdens de rit. Er is echter altijd een groep wiens hobby het is om lekker te kunnen klooien en alles te kunnen customizen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:01 schreef robin007bond het volgende:
En gewoon zelf launchers kunnen installeren
Alles customizen
Custom roms
Ontwikkelaarsvriendelijk
Een aantal dingen moeten nog wel verbetert worden. Android 4.1 is al een juiste weg in gaan slaan.
Dat is voor mij de reden om nu voor Android te gaan.
Bottomline, er is een markt voor iOS en voor Android. Verschillend soort gebruikers met verschillend soort wensen. Sommige mensen worden zenuwachtig van gesloten systemen, anderen maakt het niet uit. Gesloten betekent makkelijker stabiel en werkend te houden, makkelijk zat. Verregaande standaardisatie is daarnaast handig tot het een keurslijf wordt.Apple en Microsoft lijken wat dat betreft meer op elkaar dan de fanboys van beide clubs willen toegeven.quote:Het grappige is juist dat dat voor veel mensen reden is om Android links te laten liggen. De meeste mensen worden allemaal erg zenuwachtig bij het horen van deze termen. Natuurlijk snap ik wel dat je dat zelf wel fijn vind. Maar het is net zoals bij een auto. 95% van de mensen wil dat dat ding gewoon van A naar B rijdt (de auto is een middel voor hen) en willen niet geconfronteerd worden met het kunnen aanpassen/regelen van allerlei zaken tijdens de rit. Er is echter altijd een groep wiens hobby het is om lekker te kunnen klooien en alles te kunnen customizen..
Maar ze hadden juist geen winst dit kwartaal? = verliesquote:Op zondag 22 juli 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:
We moeten eens af van die term "verlies" als het gewoon gaat om minder winst dan verwacht/vorige meting.
Dan is het verkapt rechtvaardigt.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:35 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar ze hadden juist geen winst dit kwartaal? = verlies
Ze maakten geen winst, maar verlies en verloren daarboven op enorm aan omzetquote:Op zondag 22 juli 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:
We moeten eens af van die term "verlies" als het gewoon gaat om minder winst dan verwacht/vorige meting.
Over de hele linie zal het wel geen verlies zijn maar minder winst.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze maakten geen winst, maar verlies en verloren daarboven op enorm aan omzet
Is dit zon verkapte "Apple is toch beter dan de rest" opmerking van een verstokte Apple nerd?quote:Op zondag 22 juli 2012 14:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik wil wel een voorspelling doen. microsoft heeft al giga geïnvesteerd in nokia en wil stiekem een eigen hardwareketen zoals apple dat heeft. microsoft neemt nokia over. mark my words
Waar baseer je dit op?quote:Op zondag 22 juli 2012 14:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Over de hele linie zal het wel geen verlies zijn maar minder winst.
Anders kan ik ook orders eruit pikken waar we op toegelegd hebben.
Het is een vertekent beeld. Flinke investeringen zorgen voor negatieve aanschrijving in een balans. Maar de winst per product zal nog altijd positief zijn. Pas als ze per verkocht product geld moeten toeleggen noem ik het inderdaad verlies.quote:
nee. microsoft heeft dit al eens eerder laten doorschemeren en flink wat geld in nokia gepompt om w7 (?8?) phone de nieuwe standaard daar te maken.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is dit zon verkapte "Apple is toch beter dan de rest" opmerking van een verstokte Apple nerd?
Winst per product? Je bedoeld marge? En dan verklaard dit ook al zou je gelijk hebben niet de enorme teruggang in omzet.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is een vertekent beeld. Flinke investeringen zorgen voor negatieve aanschrijving in een balans. Maar de winst per product zal nog altijd positief zijn. Pas als ze per verkocht product geld moeten toeleggen noem ik het inderdaad verlies.
dat was voor mij de reden bij 2.1 al voor android ..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:01 schreef robin007bond het volgende:
En gewoon zelf launchers kunnen installeren
Alles customizen
Custom roms
Ontwikkelaarsvriendelijk
Een aantal dingen moeten nog wel verbetert worden. Android 4.1 is al een juiste weg in gaan slaan.
Dat is voor mij de reden om nu voor Android te gaan.
Neuh, de liquiditeitquote:Op zondag 22 juli 2012 17:54 schreef SuperImposed het volgende:
prachtig, zo'n boekhoudkunddige discussie terwijl waar het werkelijk om draait de cashflow is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |