Ik lees het wel, maar wat maakt het uit? Kan je geen films kijken, browsen, muziek luisteren, Facebook kijken, Twitteren, foto's maken, foto's bewerken, spelletjes spelen? Noem eens iets wat je met je Android-toestel doet wat niet met een iPhone kan. Denk dat je niet op veel belangrijke punten gaat komen hoor. En alsof je meer dan 2 apps buiten de Android Market om geinstalleerd hebt, geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Als je geen zin hebt om te lezen, zeg dat dan gewoon.
Bij Apple verkopen ze meer doordat het zo'n gesloten systeem is, Android is gevoeliger voor piraterij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Apple ook nog eens een groot deel van je inkomsten pakt. Bij Android is dat ook een stuk minder.
Het verbaast me echt dat iOS zo veel developers heeft weten te trekken. Die ¤1500 is niet zo veel, maar het is toch weer iets. Een extra drempel. Veel bedrijven willen gewoon een simpele multiplatform app, maar maken dan toch niet de keuze om ook voor iOS te ontwikkelen omdat de ontwikkelkosten het niet waard zijn (een simpele app voor werknemers op hun vakantie in te vullen, bijvoorbeeld).
Dan heb je ook nog restricties van Apple waar aan gehouden moet worden.
Onzin, allebei 70% voor de ontwikkelaar en 30% voor Google / Apple.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Apple ook nog eens een groot deel van je inkomsten pakt. Bij Android is dat ook een stuk minder.
Ik snap je redenatie, maar dat blijkt in de praktijk totaal niet.quote:Het verbaast me echt dat iOS zo veel developers heeft weten te trekken. Die ¤1500 is niet zo veel, maar het is toch weer iets. Een extra drempel. Veel bedrijven willen gewoon een simpele multiplatform app, maar maken dan toch niet de keuze om ook voor iOS te ontwikkelen omdat de ontwikkelkosten het niet waard zijn (een simpele app voor werknemers op hun vakantie in te vullen, bijvoorbeeld).
Dan heb je ook nog restricties van Apple waar aan gehouden moet worden.
Nah ja, wat ik in de praktijk zie is dat het wel meevalt. Veel mensen weten niet eens hoe je APK's moet downloaden en veel iPhone bezitters hebben geen zin in een creditcard of betalen gewoon niet voor apps.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bij Apple verkopen ze meer doordat het zo'n gesloten systeem is, Android is gevoeliger voor piraterij.
Ik ben geen gewone huis tuin en keuken gebruiker. Ik eis meer van mijn telefoon dan de gemiddelde gebruiker, daarom heb ik ook voor Android gekozen en niet voor iOS.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik lees het wel, maar wat maakt het uit? Kan je geen films kijken, browsen, muziek luisteren, Facebook kijken, Twitteren, foto's maken, foto's bewerken, spelletjes spelen? Noem eens iets wat je met je Android-toestel doet wat niet met een iPhone kan. Denk dat je niet op veel belangrijke punten gaat komen hoor. En alsof je meer dan 2 apps buiten de Android Market om geinstalleerd hebt, geloof ik niks van.
Prima argument, de rest van je posts slaan nergens opquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik ben geen gewone huis tuin en keuken gebruiker. Ik eis meer van mijn telefoon dan de gemiddelde gebruiker, daarom heb ik ook voor Android gekozen en niet voor iOS.
Wat is er ouderwets aan het versturen van foto's naar andermans telefoon via bluetooth? Het is toch hartstikke omslachtig om dat "via de cloud" of met whatsapp te doen wanneer degene, naar wie je de foto wil sturen, gewoon naast je zit? Sowieso omdat providers tegenwoordig maar wat graag met datalimieten werken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Misschien dat je geen fotootje via bluetooth kan versturen, soit. Het is geen 2005 meer.
Het is niet gebruiksvriendelijk, gaat traag, je moet eerst pairen, PIN-codes, etc. Een fotootje emailen of via Whatsapp sturen gaat veel sneller en eenvoudiger.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat is er ouderwets aan het versturen van foto's naar andermans telefoon via bluetooth? Het is toch hartstikke omslachtig om dat "via de cloud" of met whatsapp te doen wanneer degene, naar wie je de foto wil sturen, gewoon naast je zit? Sowieso omdat providers tegenwoordig maar wat graag met datalimieten werken.
De Apple fanboys zijn wat dat betreft net zo erg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Iphone haters, struinen het internet af naar iets wat het niet kan en winden zich daar dan in iedere discussie vreselijk over op...
omdat? Aandelenkoersen vertonen een random walk dus je weet niks over de toekomstige koers. In stappen kan dus vrij dom zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:12 schreef PKRChamp het volgende:
Een mooi moment om aandelen te kopen in Nokia.
Ik geloof dat wanneer Nokia die toestellen lanceert met windows dat ze een geduchte concurrent worden van de Iphone.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:42 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
omdat? Aandelenkoersen vertonen een random walk dus je weet niks over de toekomstige koers. In stappen kan dus vrij dom zijn
Het grappige is juist dat dat voor veel mensen reden is om Android links te laten liggen. De meeste mensen worden allemaal erg zenuwachtig bij het horen van deze termen. Natuurlijk snap ik wel dat je dat zelf wel fijn vind. Maar het is net zoals bij een auto. 95% van de mensen wil dat dat ding gewoon van A naar B rijdt (de auto is een middel voor hen) en willen niet geconfronteerd worden met het kunnen aanpassen/regelen van allerlei zaken tijdens de rit. Er is echter altijd een groep wiens hobby het is om lekker te kunnen klooien en alles te kunnen customizen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:01 schreef robin007bond het volgende:
En gewoon zelf launchers kunnen installeren
Alles customizen
Custom roms
Ontwikkelaarsvriendelijk
Een aantal dingen moeten nog wel verbetert worden. Android 4.1 is al een juiste weg in gaan slaan.
Dat is voor mij de reden om nu voor Android te gaan.
Bottomline, er is een markt voor iOS en voor Android. Verschillend soort gebruikers met verschillend soort wensen. Sommige mensen worden zenuwachtig van gesloten systemen, anderen maakt het niet uit. Gesloten betekent makkelijker stabiel en werkend te houden, makkelijk zat. Verregaande standaardisatie is daarnaast handig tot het een keurslijf wordt.Apple en Microsoft lijken wat dat betreft meer op elkaar dan de fanboys van beide clubs willen toegeven.quote:Het grappige is juist dat dat voor veel mensen reden is om Android links te laten liggen. De meeste mensen worden allemaal erg zenuwachtig bij het horen van deze termen. Natuurlijk snap ik wel dat je dat zelf wel fijn vind. Maar het is net zoals bij een auto. 95% van de mensen wil dat dat ding gewoon van A naar B rijdt (de auto is een middel voor hen) en willen niet geconfronteerd worden met het kunnen aanpassen/regelen van allerlei zaken tijdens de rit. Er is echter altijd een groep wiens hobby het is om lekker te kunnen klooien en alles te kunnen customizen..
Maar ze hadden juist geen winst dit kwartaal? = verliesquote:Op zondag 22 juli 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:
We moeten eens af van die term "verlies" als het gewoon gaat om minder winst dan verwacht/vorige meting.
Dan is het verkapt rechtvaardigt.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:35 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar ze hadden juist geen winst dit kwartaal? = verlies
Ze maakten geen winst, maar verlies en verloren daarboven op enorm aan omzetquote:Op zondag 22 juli 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:
We moeten eens af van die term "verlies" als het gewoon gaat om minder winst dan verwacht/vorige meting.
Over de hele linie zal het wel geen verlies zijn maar minder winst.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze maakten geen winst, maar verlies en verloren daarboven op enorm aan omzet
Is dit zon verkapte "Apple is toch beter dan de rest" opmerking van een verstokte Apple nerd?quote:Op zondag 22 juli 2012 14:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik wil wel een voorspelling doen. microsoft heeft al giga geïnvesteerd in nokia en wil stiekem een eigen hardwareketen zoals apple dat heeft. microsoft neemt nokia over. mark my words
Waar baseer je dit op?quote:Op zondag 22 juli 2012 14:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Over de hele linie zal het wel geen verlies zijn maar minder winst.
Anders kan ik ook orders eruit pikken waar we op toegelegd hebben.
Het is een vertekent beeld. Flinke investeringen zorgen voor negatieve aanschrijving in een balans. Maar de winst per product zal nog altijd positief zijn. Pas als ze per verkocht product geld moeten toeleggen noem ik het inderdaad verlies.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |