quote:
Op vrijdag 20 juli 2012 21:01 schreef robin007bond het volgende:En gewoon zelf launchers kunnen installeren

Alles customizen

Custom roms

Ontwikkelaarsvriendelijk

Een aantal dingen moeten nog wel verbetert worden. Android 4.1 is al een juiste weg in gaan slaan.
Dat is voor mij de reden om nu voor Android te gaan.
Het grappige is juist dat dat voor veel mensen reden is om Android links te laten liggen. De meeste mensen worden allemaal erg zenuwachtig bij het horen van deze termen. Natuurlijk snap ik wel dat je dat zelf wel fijn vind. Maar het is net zoals bij een auto. 95% van de mensen wil dat dat ding gewoon van A naar B rijdt (de auto is een middel voor hen) en willen niet geconfronteerd worden met het kunnen aanpassen/regelen van allerlei zaken tijdens de rit. Er is echter altijd een groep wiens hobby het is om lekker te kunnen klooien en alles te kunnen customizen.
En ontwikkelaarsvriendelijk ben ik niet helemaal met je eens. Klopt, je bent vrijer in je keuzes maar er zijn wel wat andere zaken die echt een probleem vormen voor ontwikkelaars. Wij hebben bijvoorbeeld een app gebouwd, maar deze is redelijk zwaar en werkt dus lang niet op alle Android telefoons. Je moet dus naar je klanten (en dat zijn voor ons onder andere musea zelf, vaak mensen zonder enige technische kennis) gaan communiceren op welke toestellen je app draait. Het is ongelooflijk lastig om dat inzichtelijk te maken. Bij de iPhone is dat super simpel. Je kan je klanten namelijk gewoon vertellen dat het niet op toestellen ouder dan de iPhone 3 werkt. Probeer dat nu eens bij Android, met honderden verschillende toestellen, configuraties, OS versies, etc. Je valt al heel snel terug naar het communiceren van specs, terwijl we allemaal dachten daar eindelijk eens vanaf te zijn!
En dan heb je nog het probleem van de designers. Apps moeten ontzettend schaalbaar zijn want sommige Android toestellen zijn breder of hoger dan andere. De user-interface moet hier dus helemaal op aangepast worden. Plus dat je alle bitmaps die in je interface zitten in
VIER resoluties gemaakt moeten worden... Ik ontwerp nu zelf voor iOS en Android, en een mooi design mooi HOUDEN op alle android toestellen is echt een ramp. De ontwikkelkosten zijn hierdoor volgens mij ook hoger omdat je gewoon veel langer bezig bent. Meer ontwerpen, meer programmeren (veel Android toestellen verschillen toch net weer een beetje van elkaar), meer testen...
[ Bericht 10% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 21-07-2012 23:31:43 ]