Maemo was inderdaad erg fraai.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nokia had meer moeten investeren in Maemo. Maemo ging hetzelfde onder als linux. Men steunde/hoopte dat de community Maemo groot ging maken en dat ging gewoon niet. Je hebt veel bedrijven nodig die het OS een boost geven.
Maemo was echt het beste mobiele OS dat ik gebruikt heb. Helaas waren er maar weinig apps voor te verkrijgen. Zaken als whatsapp e.d. kon je er gewoon niet op krijgen omdat ze die er niet voor wilden makenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maemo was inderdaad erg fraai.
Echt jammer dat het nu zo'n beetje van de kaart is.
Tja, geef ze eens ongelijk. Er was gewoon te weinig markt voor.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maemo was echt het beste mobiele OS dat ik gebruikt heb. Helaas waren er maar weinig apps voor te verkrijgen. Zaken als whatsapp e.d. kon je er gewoon niet op krijgen omdat ze die er niet voor wilden maken
MeeGo is toch ook niet zo slecht? Het leek vrijwel identiek.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Nokia N9 had MeeGo, De Nokia N900 had Maemo.
Ik heb de N900 nog, alleen zit die netjes in z'n doos in een kast
Heerlijk apparaatmet een
fysiek toetsenbord
als het nog zo goed is ga hem dan gebruiken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Nokia N9 had MeeGo, De Nokia N900 had Maemo.
Ik heb de N900 nog, alleen zit die netjes in z'n doos in een kast
Heerlijk apparaatmet een
fysiek toetsenbord
Mwah zo op het eerste gezicht ziet het er heel anders uit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
MeeGo is toch ook niet zo slecht? Het leek vrijwel identiek.
Ik heb het al een half jaar ofzo niet gebruikt dus ik ben niet echt op de hoogtequote:En ben het helemaal met je eens hoor. Er is trouwens wel een soort van WhatsApp poort voor.
Ik heb een nieuwe Galaxy Note. Ik was wel bij de N900 gebleven als die meer apps had gehadquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als het nog zo goed is ga hem dan gebruiken.
ok dus toch niet zo een goed toestel dan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe Galaxy Note. Ik was wel bij de N900 gebleven als die meer apps had gehad
Op de apps na is de N900 het beste toestel dat ik heb gehad. Maemo was gewoon episch. Android en iOS gaan dat de komende jaren niet beter doenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok dus toch niet zo een goed toestel dan.
voordeel van de note is dat je er grappig mee kan doen door hem aan je oor te houden tijdens het bellen
Ik ben stiekem wel nieuwsgierig naar dat OS van Mozilla dat gaat komenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op de apps na is de N900 het beste toestel dat ik heb gehad. Maemo was gewoon episch. Android en iOS gaan dat de komende jaren niet beter doen
je hebt android dus hoe serieus kan ik jou als onafhankelijke bron nemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op de apps na is de N900 het beste toestel dat ik heb gehad. Maemo was gewoon episch. Android en iOS gaan dat de komende jaren niet beter doen
Ik praat negatief over Android en iOS en dus ben ik een Android fanboy?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt android dus hoe serieus kan ik jou als onafhankelijke bron nemen.
once an apple you'll never go back
Een zolderkamer is geen start-upquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Voor ontwikkelaars is het een pain the ass om voor te ontwikkelen. Je moet per se Mac OS X kunnen draaien om apps te kunnen ontwikkelen.
Lekker handig voor startups is dat
je hebt android dus je hebt blijkbaar nooit het genot van een iphone meegemaakt. anders had je er nml 1.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik praat negatief over Android en iOS en dus ben ik een Android fanboy?
Zoiets? Faal troll is faal.
Mja het is een OS geschreven in HTML5. Je kan met HTML5 best veel maar ik denk dat het teveel kracht vereist voor een mobielquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben stiekem wel nieuwsgierig naar dat OS van Mozilla dat gaat komen
Ik heb gewerkt met een iPhone maar het zijn gewoon faal dingen. Het is Android maar dan veel geslotener. Je kan er niks mee behalve wat Apple zegt dat je mag gebruiken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt android dus je hebt blijkbaar nooit het genot van een iphone meegemaakt. anders had je er nml 1.
Mwah, soms komen de zolderkamernerds op de meest creatieve dingen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een zolderkamer is geen start-up. Apps ontwikkelen voor iOS is juist erg eenvoudig.
Juist niet. HTML5 is super licht.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja het is een OS geschreven in HTML5. Je kan met HTML5 best veel maar ik denk dat het teveel kracht vereist voor een mobiel
Wat kan je niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt met een iPhone maar het zijn gewoon faal dingen. Het is Android maar dan veel geslotener. Je kan er niks mee behalve wat Apple zegt dat je mag gebruiken.
Ja daarom denk ik ook dat ze juist veel dingen er in gaan doen om het een echt OS te maken waardoor het weer te zwaar is...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah, soms komen de zolderkamernerds op de meest creatieve dingen.
Het is in ieder geval wel een extra drempel.
[..]
Juist niet. HTML5 is super licht.
Ik twijfel alleen of het niet juist 'te licht' is, als je begrijpt wat ik bedoel. Te kaal en te weinig het gevoel van een "echt" OS.
Het is wel een drempel, maar geen noemenswaardige drempel. Er zijn best veel Macbooks in de omloop, en qua ontwikkelkosten maken die +/- ¤1500 echt zeer weinig uit hoor. Het aantal manuren wat in een fatsoenlijke app gaat zitten kost je hier al een veelvoud van. Het is een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah, soms komen de zolderkamernerds op de meest creatieve dingen.
Het is in ieder geval wel een extra drempel.
Met HTML5 lijkt me dat haast niet mogelijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja daarom denk ik ook dat ze juist veel dingen er in gaan doen om het een echt OS te maken waardoor het weer te zwaar is...
Je hebt geen alternatieven voor apps. Apple beslist welke apps er komen in hun market en klaar. Bij Android is het meer open en verder kan je ook apps van buiten de market installeren.quote:
Wat kan je niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je hebt geen alternatieven voor apps. Apple beslist welke apps er komen in hun market en klaar. Bij Android is het meer open en verder kan je ook apps van buiten de market installeren.
quote:
Als je geen zin hebt om te lezen, zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je hebt geen alternatieven voor apps. Apple beslist welke apps er komen in hun market en klaar. Bij Android is het meer open en verder kan je ook apps van buiten de market installeren.
Vergeet niet dat Apple ook nog eens een groot deel van je inkomsten pakt. Bij Android is dat ook een stuk minder.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is wel een drempel, maar geen noemenswaardige drempel. Er zijn best veel Macbooks in de omloop, en qua ontwikkelkosten maken die +/- ¤1500 echt zeer weinig uit hoor. Het aantal manuren wat in een fatsoenlijke app gaat zitten kost je hier al een veelvoud van. Het is een druppel op de gloeiende plaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |