Ik vroeg me juist af van wie die andere 12 kinderen waren die kennelijk ook niet welkom zijn...quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:26 schreef Deisyy het volgende:
Nicht van ts geeft als reden op dat ze geen zin heeft in 13 kinderen op haar bruiloft.
Maar wel in 12? Want volgens ts is haar zoontje het enige achterneefje/-nichtje.
Dan is het wel een beetje flauw.
Dat moet een bijzonder feestje zijnquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:01 schreef justsomeoneelse het volgende:
[..]
reken daar even de 200 euro van het vrijgezellenfeest bij op. En als je iets niet hebt kun je het ook niet uitgeven zo simpel is het
Ze willen geen 13 kinderen. Twee zijn volle nichten van 10 en 13, dan nog een stuk of twee bruidskinderen jonger dan 2,5, die waarschijnlijk op tijd naar een oppas worden gebracht. Aangezien er in de familie verder geen kindjes zijn, denk ik dat ze verder doelen op kinderen van vrienden, buren, collega's die niet welkom zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vroeg me juist af van wie die andere 12 kinderen waren die kennelijk ook niet welkom zijn...
Natuurlijk ook weer met een babysit voor dag en nacht.quote:
Je spoort niet , laat ze de tyfus krijgen , of je komt met je kind of je gaat niet , of jij of je partner gaat alleen ?quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:27 schreef justsomeoneelse het volgende:
ik ben druk bezig met oppas regelen....
Bruiloften binnen onze familie zijn juist feesten waarbij alle kinderen welkom zijn. Men kijkt heel raar op als je naar zoiets komt en je kind thuis laat.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:20 schreef Gia het volgende:
Ben nog nooit op een bruiloft geweest waar iedereen zijn, jonge, kinderen mee naartoe nam. Ik zou zelf mijn kinderen niet meenemen naar een bruiloft van een nicht, goed contact of niet en ongeacht de leeftijd van de kinderen. Tenzij ze expliciet zijn uitgenodigd.
Tsja, zo pakt elke cultuur, elke familie dit soort dingen anders aanquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Bruiloften binnen onze familie zijn juist feesten waarbij alle kinderen welkom zijn. Men kijkt heel raar op als je naar zoiets komt en je kind thuis laat.
Iets in mij zegt me dat je dat verkeerd inschatquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:34 schreef DarkElf het volgende:
iets zegt mij dat dit topic heel anders gelopen was als het in OUD geopend was
Ik vind een bruiloft een feest voor volwassenen. En twee tieners van 10 en 13 erbij, dat kan dan nog wel, maar een stel peuters en kleuters die lopen te janken.....nou, nee.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:48 schreef motorbloempje het volgende:
Bij ons gaat 't meer zoals Gia aangaf bijvoorbeeld, en ik begrijp ook echt wel dat er mensen zijn die er een dag voor de hele familie van kinderen van maken, ieder z'n ding.
Die mening deel ik hoor, maargoed, ieder z'n eigen feestje natuurlijk. Heb zelf ook al bruiloften meegemaakt waar wel van die hele jonge kinderen waren en die dus te pas en te onpas lawaai maakten, een zaal uitgedragen moesten worden, etc. Dan denk ik: laat dat kind toch thuis, leuker voor iedereen want dat hele kind heeft er geen flikker aan, zéker niet in de leeftijd 0 - 3. Maar de gastheer en -dame vonden het niet erg, dus ja, dan is dat hun dingquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind een bruiloft een feest voor volwassenen. En twee tieners van 10 en 13 erbij, dat kan dan nog wel, maar een stel peuters en kleuters die lopen te janken.....nou, nee.
Over 4 jaar zijn wij 25 jaar getrouwd. Mijn jongste nichtje is dan bijna 12. En bij haar ligt de grens. (Tenzij mijn schoonbroertje nog voor nageslacht gaat zorgen)
Ben ik met je eens. Als kinderen niet expliciet worden uitgenodigd, hoor je er m.i. vanuit te gaan dat het niet de bedoeling is dat ze mee gaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die mening deel ik hoor, maargoed, ieder z'n eigen feestje natuurlijk. Heb zelf ook al bruiloften meegemaakt waar wel van die hele jonge kinderen waren en die dus te pas en te onpas lawaai maakten, een zaal uitgedragen moesten worden, etc. Dan denk ik: laat dat kind toch thuis, leuker voor iedereen want dat hele kind heeft er geen flikker aan, zéker niet in de leeftijd 0 - 3. Maar de gastheer en -dame vonden het niet erg, dus ja, dan is dat hun ding
Wij, jullie?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:00 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Bij ons komen die dingen niet eens aan de orde, kinderen horen bij de familie.
Maar wij hebben dan andere soorten feesten geloof ik.. Wij hebben de trouwbeloftes en daarna een grote zaal, waar we gaan eten drinken, muziek draaien..
Ik ben wel benieuwd hoe jullie trouwerijen gaan.
Ik ben half hindoestaans en we kiezen meestal ook voor om de stadshuis te doen, maar daarna gelijk naar de zaal en warme buffet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij, jullie?
Waar kom je vandaan dan?
Hier is het, over het algemeen, eerst trouwen op het stadhuis, dan eventueel de kerk, foto's maken (kan ook eerder), en dan de verdere invulling.
Wij hadden koffie met broodjes voor de gasten terwijl wij de fotoreportage hadden. Daarna de bruidstaart aansnijden. Daarna de rest van de middag midgetgolf. Rond 17.00 uur koffietafel, half zeven receptie en vanaf 8 uur feestavond tot 1 uur. Om 11 uur was er koud en warm buffet.
Leuk feestje, wel.
Had je verwacht dat iedereen je gelijk zou geven?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef justsomeoneelse het volgende:
ok de conclusie: ik zeur. Ik heb geen respect voor de wensen van anderen en stel mijn eigen belang voor en ben egoïstisch..... vooroordelen
terwijl ik juist heb uitgelegd dat mn probleem bij keuzes maken ligt.... Maar goed ik heb wel t antwoord gekregen die ik zocht. Dus allen bedankt. En stop ajb met mij te veroordelen, want het is echt niet zo dat ik mijn eigen belang voorop stel. als ik het eerder geweten had, had ik eerder wellicht iets kunnen regelen....
Met je kind kan je elke avond zijn, bij de (eerste) bruiloft van je nicht maar 1 keer.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 07:36 schreef roos85 het volgende:
[..]
Had je verwacht dat iedereen je gelijk zou geven?
Kom op zeg! Het is een goed recht van je nic ht om qua uitnodigingen ergens een grens te trekken, jammer dat jullie kind daar buiten valt, maar dat geeft nog geen reden om zo in de slachtofferrol te kruipen.
Dat klopt, maar daar hoeft het kind niet perse voor mee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 07:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met je kind kan je elke avond zijn, bij de (eerste) bruiloft van je nicht maar 1 keer.
Exactly my thoughts.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 07:40 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar hoeft het kind niet perse voor mee.
Helemaal met je eens hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat het geen vaststaand gegeven is dat kinderen níet bij een bruiloft horen, dat verschilt zeker per familie. Ik vind overigens het argument dat kinderen zo 'janken en bleren' ietwat overtrokken. Een kind vanaf een jaar of 4 moet echt wel even zijn giechel kunnen houden gedurende een ceremonie, dat is gewoon opvoeding.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, zo pakt elke cultuur, elke familie dit soort dingen anders aanen wellicht is het zelfs per koppel dat trouwt nog weer verschillend. Bij ons gaat 't meer zoals Gia aangaf bijvoorbeeld, en ik begrijp ook echt wel dat er mensen zijn die er een dag voor de hele familie van kinderen van maken, ieder z'n ding. Maar het blijft nog altijd de dag van de gastheer en dame, of ze nou gaan trouwen of een barbecue organiseren bij wijze van spreken, en daar kun je je of bij neerleggen en dan maar niet gaan of zelf met oplossingen komen, zoals inderdaad dat één van beide gaat of een oppas voor een (veel goedkopere) dagprijs regelen.
Of je trouwt en zorgt voor een oppas voor het kindquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:30 schreef Leandra het volgende:
Wij trouwen zelf niet eens voor de kleine minimaal een jaar of 4 is, gewoon omdat het dan voor niemand leuk is, voor hem niet, voor ons niet, en voor de gasten ook niet.
Dat laatste rijtje wordt dan zelfs nog flink beperkt, ik vermoed dat het bij ooms en tantes blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |