abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114424138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:01 schreef justsomeoneelse het volgende:

[..]

reken daar even de 200 euro van het vrijgezellenfeest bij op. En als je iets niet hebt kun je het ook niet uitgeven zo simpel is het
Als je het niet hebt, dan regel je het. Als je iets voor de belangrijkste dag voor je familie over hebt, dan doe je dat gewoon.

Dat gezeik altijd :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_114426396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef justsomeoneelse het volgende:
ok de conclusie: ik zeur. Ik heb geen respect voor de wensen van anderen en stel mijn eigen belang voor en ben egoïstisch..... vooroordelen

terwijl ik juist heb uitgelegd dat mn probleem bij keuzes maken ligt.... Maar goed ik heb wel t antwoord gekregen die ik zocht. Dus allen bedankt. En stop ajb met mij te veroordelen, want het is echt niet zo dat ik mijn eigen belang voorop stel. als ik het eerder geweten had, had ik eerder wellicht iets kunnen regelen....
goh, ik kan me toch echt niet herinneren dat ik je zo veroordeeld heb....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114426776
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:06 schreef El_Matador het volgende:

Als je het niet hebt, dan regel je het. Als je iets voor de belangrijkste dag voor je familie over hebt, dan doe je dat gewoon.

Dat gezeik altijd :r
Ik kan het TS absoluut niet kwalijk nemen dat ze geen geld uitgeeft dat ze niet heeft. Zouden meer mensen moeten doen, vooral in Zuid-Europa met de makkelijke mentaliteit "als er geen geld is dan haal je het ergens vandaan".
pi_114426883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:11 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Ik kan het TS absoluut niet kwalijk nemen dat ze geen geld uitgeeft dat ze niet heeft. Zouden meer mensen moeten doen, vooral in Zuid-Europa.
Kom op zeg, voor een bruiloft van je naaste familie... :') Als het goed is, trouw je maar 1 keer (naief en achterhaald wellicht, maar daar wil je toch gewoon bij zijn?).

Dan leen je het van je vrienden/familie en betaal je het later terug. Moet makkelijk kunnen. Het gaat niet om miljarden, zoals in Griekenland.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_114427045
Het is precies dezelfde mentaliteit, maar dan toegepast op een kleinere situatie. Er zijn zoveel bruiloften van zoveel familieleden, om maar niet te spreken over andere feesten en aangelegenheden waar je van kan zeggen "dat gebeurt maar 1 keer / dat is zó belangrijk dat je er geld voor zou moeten lenen". Ik vind het echt belachelijk dat je iemand die haar best doet om uit de schulden te blijven niet aanmoedigt, maar adviseert om geld te lenen voor een feestje.
pi_114427138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:17 schreef Polarcat het volgende:
Het is precies dezelfde mentaliteit, maar dan toegepast op een kleinere situatie. Er zijn zoveel bruiloften van zoveel familieleden, om maar niet te spreken over andere feesten en aangelegenheden waar je van kan zeggen "dat gebeurt maar 1 keer / dat is zó belangrijk dat je er geld voor zou moeten lenen". Ik vind het echt belachelijk dat je iemand die haar best doet om uit de schulden te blijven niet aanmoedigt, maar adviseert om geld te lenen voor een feestje.
Je leeft maar 1 keer. En dit soort momenten wil je daar niet bij missen.

Geld is maar geld.

pi_114427302
Dat is makkelijk zeggen op het moment dat je op de pof "voor het moment" aan het leven bent, maar daarna zit je met de schulden. Dan loop je ófwel tegen een heleboel kutmomenten op als gevolg van je eigen keuzes, ófwel je laat iemand anders voor je schulden opdraaien. Kortom, geld is niet zomaar geld; verkeerde financiële beslissingen hebben grote gevolgen voor je leven, of iemand anders leven. Lijkt het je niet handiger om te zorgen dat je eerst je zaakjes op orde hebt, en dan van de momenten te genieten?

Buiten dat klinkt TS niet alsof ze heel graag bij die bruiloft wil zijn.
  Moderator donderdag 19 juli 2012 @ 19:26:58 #58
184769 crew  Deisyy
pi_114427467
Nicht van ts geeft als reden op dat ze geen zin heeft in 13 kinderen op haar bruiloft.

Maar wel in 12? Want volgens ts is haar zoontje het enige achterneefje/-nichtje.

Dan is het wel een beetje flauw.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_114427485
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:23 schreef Polarcat het volgende:
Dat is makkelijk zeggen op het moment dat je op de pof "voor het moment" aan het leven bent, maar daarna zit je met de schulden. Dan loop je ófwel tegen een heleboel kutmomenten op als gevolg van je eigen keuzes, ófwel je laat iemand anders voor je schulden opdraaien. Kortom, geld is niet zomaar geld; verkeerde financiële beslissingen hebben grote gevolgen voor je leven, of iemand anders leven. Lijkt het je niet handiger om te zorgen dat je eerst je zaakjes op orde hebt, en dan van de momenten te genieten?

Buiten dat klinkt TS niet alsof ze heel graag bij die bruiloft wil zijn.
Tot een bepaald vlak. Maar laat geld je leven niet beheersen. Dat is precies het probleem van deze "crisis". Kom op zeg, een bruiloft afzeggen ivm geen geld. En haar ouders gaan wel. Vraag je die toch om een bijdrage.

Elkaar helpen, een mooi iets. O+

donderdag 19 juli 2012 @ 19:30:03 #60
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_114427611
Ik zou niet gaan.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:39:16 #61
3542 Gia
User under construction
pi_114428035
Toen wijzelf trouwden bracht niemand van de gasten kleine kinderen mee. Alleen ons bruidsmeisje, maar die ging voor de receptie al naar een oppas, en de stiefzoon van mijn zus die toen 7 was en bruidsjonker was.

Oops, verkeerd gelezen, 5 euro per uur, dus. Maar hoezo dan 100 euro?

[ Bericht 39% gewijzigd door Gia op 19-07-2012 19:45:22 ]
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:42:21 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114428174
Ook ¤ 200,- voor het vrijgezellenfeest?
Als je dat nou eens overslaat heb je genoeg voor de oppas en de benzine.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:45:03 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114428327
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:26 schreef Deisyy het volgende:
Nicht van ts geeft als reden op dat ze geen zin heeft in 13 kinderen op haar bruiloft.

Maar wel in 12? Want volgens ts is haar zoontje het enige achterneefje/-nichtje.

Dan is het wel een beetje flauw.
Ik vroeg me juist af van wie die andere 12 kinderen waren die kennelijk ook niet welkom zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 19 juli 2012 @ 19:45:32 #64
184769 crew  Deisyy
pi_114428361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:01 schreef justsomeoneelse het volgende:

[..]

reken daar even de 200 euro van het vrijgezellenfeest bij op. En als je iets niet hebt kun je het ook niet uitgeven zo simpel is het
Dat moet een bijzonder feestje zijn :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:52:24 #65
3542 Gia
User under construction
pi_114428678
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vroeg me juist af van wie die andere 12 kinderen waren die kennelijk ook niet welkom zijn...
Ze willen geen 13 kinderen. Twee zijn volle nichten van 10 en 13, dan nog een stuk of twee bruidskinderen jonger dan 2,5, die waarschijnlijk op tijd naar een oppas worden gebracht. Aangezien er in de familie verder geen kindjes zijn, denk ik dat ze verder doelen op kinderen van vrienden, buren, collega's die niet welkom zijn.
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:54:22 #66
3542 Gia
User under construction
pi_114428769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:45 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dat moet een bijzonder feestje zijn :D
Natuurlijk ook weer met een babysit voor dag en nacht.

Waarom moet die babysit op de dag van de bruiloft 20 uur babysitten? Je hoeft niet te blijven slapen, toch?
pi_114430261
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:27 schreef justsomeoneelse het volgende:
ik ben druk bezig met oppas regelen....
Je spoort niet , laat ze de tyfus krijgen , of je komt met je kind of je gaat niet , of jij of je partner gaat alleen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114432398
Wat ik me nu heel erg afvraag is wat voor band je nou met die nicht hebt. Als het een goede is, dan snap ik dat je graag wilt, maar dan snap ik weer niet dat je kind niet mag komen en de andere kinderen wel.
Als je een slechte band hebt, zou ik gewoon niet gaan. Je mist dan niks.
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:20:49 #69
3542 Gia
User under construction
pi_114433520
Ben nog nooit op een bruiloft geweest waar iedereen zijn, jonge, kinderen mee naartoe nam. Ik zou zelf mijn kinderen niet meenemen naar een bruiloft van een nicht, goed contact of niet en ongeacht de leeftijd van de kinderen. Tenzij ze expliciet zijn uitgenodigd.
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:39:19 #70
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114434509
Wanneer is de bruiloft?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114434683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:20 schreef Gia het volgende:
Ben nog nooit op een bruiloft geweest waar iedereen zijn, jonge, kinderen mee naartoe nam. Ik zou zelf mijn kinderen niet meenemen naar een bruiloft van een nicht, goed contact of niet en ongeacht de leeftijd van de kinderen. Tenzij ze expliciet zijn uitgenodigd.
Bruiloften binnen onze familie zijn juist feesten waarbij alle kinderen welkom zijn. Men kijkt heel raar op als je naar zoiets komt en je kind thuis laat.
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:42:46 #72
365231 Fera
Fire & Blood
pi_114438282
Goh, wat een lastige situatie TS, maar het blijft nog steeds hun feestje natuurlijk. Het geen wat hier het belangrijkste is, is dat je kind ten alle tijde voorrang heeft! Dus zorg eerst dat hij goed onder de pannen zit voordat je eventueel naar de bruiloft gaat.

Ik vond het een goed idee uit topic I, dat één ouder thuis blijft en de ander wel naar de bruiloft gaat. Mijn inziens is dat de beste beslissing. :)

Wel heel erg lief wat kingtoppie voorstelde, maar soms moet je als bruidspaar ook lastige keuzes maken. Hoewel ik ook heel erg ben van: "Iedereen is welkom!", pakt het in de praktijk vaak toch anders uit. Daar ga ik nog wel achter komen (mits ik ooit ga trouwen). :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_114438774
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:43 schreef L-E het volgende:

[..]

Bruiloften binnen onze familie zijn juist feesten waarbij alle kinderen welkom zijn. Men kijkt heel raar op als je naar zoiets komt en je kind thuis laat.
Tsja, zo pakt elke cultuur, elke familie dit soort dingen anders aan :) en wellicht is het zelfs per koppel dat trouwt nog weer verschillend. Bij ons gaat 't meer zoals Gia aangaf bijvoorbeeld, en ik begrijp ook echt wel dat er mensen zijn die er een dag voor de hele familie van kinderen van maken, ieder z'n ding. Maar het blijft nog altijd de dag van de gastheer en dame, of ze nou gaan trouwen of een barbecue organiseren bij wijze van spreken, en daar kun je je of bij neerleggen en dan maar niet gaan of zelf met oplossingen komen, zoals inderdaad dat één van beide gaat of een oppas voor een (veel goedkopere) dagprijs regelen.
Ja doei.
pi_114440159
Ik vind dat TS veel te veel de nadruk legt op het feit dat het kleine manneke familie is. Kom op zeg, het is haar ACHTERneefje. Dat vind ik al bijna geen familie meer. Daarbij is het haar bruiloft en als zij het zo besloten heeft, dan heeft TS zich daar maar bij neer te leggen. Ik begrijp het eigenlijk wel. Het neefje van mijn beste vriendin was 3 toen zij trouwde en wist ook precies elk hoogtepunt van de dag te vergallen door te janken of schreeuwen... Als mijn dochter ergens niet voor uitgenodigd wordt, zorg ik voor oppas of ik ga niet. Simpel.

Samenvatting: het is haar dag en je hebt haar keus maar te respecteren.
  Moderator donderdag 19 juli 2012 @ 23:09:12 #75
5428 crew  miss_sly
pi_114440213
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:34 schreef DarkElf het volgende:
iets zegt mij dat dit topic heel anders gelopen was als het in OUD geopend was :D
Iets in mij zegt me dat je dat verkeerd inschat :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')