Ze hadden beter op hun uitnodigingen kunnen zetten dat mensen die niet op de kaart staan niet uitgenodigd zijn en dat het financieel niet haalbaar is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:34 schreef Spirit82 het volgende:
En deze reactie is precies waarom ALLE bruidsparen in de stress schieten bij de gastenlijst. Well done TS! Het is HUN dag en ik vind het logisch dat ze ERGENS de grens trekken en zich daaraan houden JUIST om scheve blikken te voorkomen.
Ik ben niet zo snel kort door de bocht, maar ik vind je reactie enorm egoistisch. Het gaat er totaal niet om of ze jouw zoontje lief vinden of niet, tuurlijk houden ze van hem en het is ook niet persoonlijk bedoeld, dus doe niet zo dramatisch!!!!!
Dit. Bovendien zijn kinderen op bruiloften nog irritanter dan normaal omdat ze over het algemeen niet langer dan 10 seconden stil kunnen zijn, en continu de aandacht blijven eisen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:29 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat je niet echt van het aanpassen bent. Het is hún bruiloft. Zij bepalen wie mag komen. Simpel.
ehm het is heel normaal dat als je Piet en Wilma Oudeneuzelaars op de kaart zet je niet bedoeld: Familie Oudeneuzelaars. (Piet en Wilma en hun 5 schattige blagen)quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:36 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ze hadden beter op hun uitnodigingen kunnen zetten dat mensen die niet op de kaart staan niet uitgenodigd zijn en dat het financieel niet haalbaar is.
Zo voorkomen ze wel boel stress en telefoontjes en dergelijke.
Wij hadden ook heel subtiel alleen de volle namen van de mensen die we wilden hebben op de uitnodigingen geschreven. Dus alleen "Henk en Ingrid" en kleine Johnny en Chantal stonden er niet op. Ook niet 'Fam. Janssen' ofzo.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:38 schreef CasB het volgende:
[..]
Dit. Bovendien zijn kinderen op bruiloften nog irritanter dan normaal omdat ze over het algemeen niet langer dan 10 seconden stil kunnen zijn, en continu de aandacht blijven eisen.
De stress ontstond toen TS erachter kwam dat haar zoontje niet was uitgenodigd. Als ze dat eerder had geweten, was de stress eerder losgebartsen. Verder geen verschil. Ik vind het een dom wijf dat zichzelf veel belangrijker vindt dan de bruid en bruidegom.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:36 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ze hadden beter op hun uitnodigingen kunnen zetten dat mensen die niet op de kaart staan niet uitgenodigd zijn en dat het financieel niet haalbaar is.
Zo voorkomen ze wel boel stress en telefoontjes en dergelijke.
Maar werkt dat ook? Want veel ouders zien hun kind en zichzelf als eenheidquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij hadden ook heel subtiel alleen de volle namen van de mensen die we wilden hebben op de uitnodigingen geschreven. Dus alleen "Henk en Ingrid" en kleine Johnny en Chantal stonden er niet op.
Waarom zou je subtiel zijn. Het is jouw bruiloft.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij hadden ook heel subtiel alleen de volle namen van de mensen die we wilden hebben op de uitnodigingen geschreven. Dus alleen "Henk en Ingrid" en kleine Johnny en Chantal stonden er niet op.
Ik snap de verwarring ook niet helemaal hoor. Je wordt met z'n tweeën uitgenodigd en je reageert met: we komen met z'n drieën.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ehm het is heel normaal dat als je Piet en Wilma Oudeneuzelaars op de kaart zet je niet bedoeld: Familie Oudeneuzelaars. (Piet en Wilma en hun 5 schattige blagen)
En dat werkte? Er kwam geen enkel onuitgenodigd gastje?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij hadden ook heel subtiel alleen de volle namen van de mensen die we wilden hebben op de uitnodigingen geschreven. Dus alleen "Henk en Ingrid" en kleine Johnny en Chantal stonden er niet op. Ook niet 'Fam. Janssen' ofzo.
Ja, dat dacht ik nu dus ook. Vandaar mijn idee om zichzelf beter in te dekken plus een korte plausibele verklaring erbij. (heel verhaal over opa begraveniskosten en de nieuwe auto en de baby op komst zit niemand op te wachten)quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar werkt dat ook? Want veel ouders zien hun kind en zichzelf als eenheid
Ach, zoals ik al eerder schreef wisten de genodigden hoe wij over kinderen denken. Maar als er dan twijfel kwam en een vraag zeiden wij ook gewoon eerlijk dat we niet voor niets alleen hun naam op hadden geschreven of hoorden we via via dat de hint goed was aangekomen (en werd begrepen).quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom zou je subtiel zijn. Het is jouw bruiloft.
Het is niet Piet en Kwiwi wordt uitgenodigd en dan komen Piet en Kwiwi en de beste vriend van Piet Peter op het feest aan en reageren ze verontwaardigd omdat Peter niet naar binnen mag.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap de verwarring ook niet helemaal hoor. Je wordt met z'n tweeën uitgenodigd en je reageert met: we komen met z'n drieën.
Yup, zie ook de post hierboven. Nog zo'n voordeel van alleen de mensen uitnodigen waar je écht iets mee hebt: die kennen je ook.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:40 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En dat werkte? Er kwam geen enkel onuitgenodigd gastje?
Hmm, ik weet niet beter dan dat het zo werkt als MoBlo het heeft gedaan, anders staat er wel 'Fam.'.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het is niet Piet en Kwiwi wordt uitgenodigd en dan komen Piet en Kwiwi en de beste vriend van Piet Peter op het feest aan en reageren ze verontwaardigd omdat Peter niet naar binnen mag.
Het is hun kind, een beetje half half onderdeel van zowel de pa als ma. Eenheid zoals Cue al schreef.
En wat is het nu uiteindelijk geworden?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef justsomeoneelse het volgende:
ok de conclusie: ik zeur. Ik heb geen respect voor de wensen van anderen en stel mijn eigen belang voor en ben egoïstisch..... vooroordelen
terwijl ik juist heb uitgelegd dat mn probleem bij keuzes maken ligt.... Maar goed ik heb wel t antwoord gekregen die ik zocht. Dus allen bedankt. En stop ajb met mij te veroordelen, want het is echt niet zo dat ik mijn eigen belang voorop stel. als ik het eerder geweten had, had ik eerder wellicht iets kunnen regelen....
Wat is nu 100 euro op een mensenleven? Helemaal als het voor een mooie dag is?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef justsomeoneelse het volgende:
ok de conclusie: ik zeur. Ik heb geen respect voor de wensen van anderen en stel mijn eigen belang voor en ben egoïstisch..... vooroordelen
terwijl ik juist heb uitgelegd dat mn probleem bij keuzes maken ligt.... Maar goed ik heb wel t antwoord gekregen die ik zocht. Dus allen bedankt. En stop ajb met mij te veroordelen, want het is echt niet zo dat ik mijn eigen belang voorop stel. als ik het eerder geweten had, had ik eerder wellicht iets kunnen regelen....
reken daar even de 200 euro van het vrijgezellenfeest bij op. En als je iets niet hebt kun je het ook niet uitgeven zo simpel is hetquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is nu 100 euro op een mensenleven? Helemaal als het voor een mooie dag is?
Voor het geld zijn altijd andere oplossingen te verzinnen; gratis oppas, oppas voor 50 euro, meerijden met anderen, niet te duur cadeau geven etc.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:01 schreef justsomeoneelse het volgende:
[..]
reken daar even de 200 euro van het vrijgezellenfeest bij op. En als je iets niet hebt kun je het ook niet uitgeven zo simpel is het
quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef justsomeoneelse het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |