quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:57 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zou niks moeten van die mensen die op hun teentjes getrapt zijn, rot maar lekker op met je zeikhoofd zou ik denken, die heb ik minder graag op mijn eventuele bruilofd dan iemand die wel graag komt maar geen oppas kan regelen dus haar kind wel meeneemt.
We spreken je wel weer als je wat praktijkervaring hebt met de tribale groeperingen die we tegenwoordig familie en schoonfamilie noemen.quote:
Daar heb je gelijk in, maar het werkt een beetje 2 kanten op als zij zich al aangevallen voelt omdat ze haar kindje niet mee mag nemen en anderen wel.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:57 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik zou sowieso geen uitzondering maken na zo'n passief agressief mailtje als "ik moet nog kijken hoe we het gaan regelen en of we überhaupt komen"
Echt op die toon? Als ik de bruid zou zijn zou ik je dan terugmailen dat je wat mij betreft gewoon lekker thuis moet blijven.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:52 schreef justsomeoneelse het volgende:
een uur rijden heen, een uur rijden terug. Ik denk al 10 euro aan oppas en 160km rijden. Ik heb haar nu laten weten dat ik nog moet kijken hoe we het gaan regelen en of we uberhaupt komen. Ze reageerde dat ze het dan wel zou horen.
Wat dat betreft lijkt de bruiloft van MoBlo me wel een echt 'sprookjeshuwelijk': geen kinderenquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:59 schreef HeatWave het volgende:
mensen die hun koters weer zooo belangrijk vinden moet je ook helemaal niet willen op een feest, die lullen toch over niets anders.
Beetje een zielige post dit.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef Polarcat het volgende:
[..]
[..]
We spreken je wel weer als je wat praktijkervaring hebt met de tribale groeperingen die we tegenwoordig familie en schoonfamilie noemen.
Ik weet niet wat ik verschrikkelijker vind... een sufkutten bruiloft van een prinsesje dat de dag van haar leven beleeft of een stel gillende kinderen bij elkaarquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt de bruiloft van MoBlo me wel een echt 'sprookjeshuwelijk': geen kinderen
Ik had dit teruggemaild:quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Echt op die toon? Als ik de bruid zou zijn zou ik je dan terugmailen dat je wat mij betreft gewoon lekker thuis moet blijven.
Sowieso trouwen...quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik verschrikkelijker vind... een sufkutten bruiloft van een prinsesje dat de dag van haar leven beleeft of een stel gillende kinderen bij elkaar. Allebei hel op aarde.
Niet het kind van broer of schoonbroer?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
De enige twee uitzonderingen zouden bij mij ook kind van zus of schoonzus zijn (dirécte nicht of neef dus), maar dan hadden we een oppas op de locatie geregeld die ze in elk geval tijdens de ceremonie uit de buurt zou houden, feest en dergelijken boeit me dan weer een stuk minder. Nog steeds liever niet, maar sowieso niet bij het officiële gedeelte.
Gelukkig hadden die nog geen kinderen.
Die heb ik niet. En zoiets heet een zwager, geen schoonbroer.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:02 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Niet het kind van broer of schoonbroer?
Waarschijnlijk heeft hij die niet? Een broer of zwager dus.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:02 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Niet het kind van broer of schoonbroer?
Kort maar krachtig, eigenlijk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:02 schreef yvonne het volgende:
Nichtjes en neefjes zijn uitgenodigd, achternichten/neven niet. Klinkt logisch.
Het is nog altijd hun dag en niet de jouwe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier in het zuiden heet dat een schoonbroer. Echt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die heb ik niet. En zoiets heet een zwager, geen schoonbroer.
Heus?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Hier in het zuiden heet dat een schoonbroer. Echt.
Jep, maar dat er geen uitzondering gemaakt kan worden als je niks kunt regelen qua oppas klinkt voor mij dan niet logisch.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:02 schreef yvonne het volgende:
Nichtjes en neefjes zijn uitgenodigd, achternichten/neven niet. Klinkt logisch.
Het is nog altijd hun dag en niet de jouwe.
Als je echt wil kan er altijd wel wat geregeld worden (qua oppas dus).quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jep, maar dat er geen uitzondering gemaakt kan worden als je niks kunt regelen qua oppas klinkt voor mij dan niet logisch.
Mensen hebben geen recht op uitzonderingen. Dat wordt er bedoeld met die tweede zin die jij quote.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:05 schreef kingtoppie het volgende:
Jep, maar dat er geen uitzondering gemaakt kan worden als je niks kunt regelen qua oppas klinkt voor mij dan niet logisch.
Dat lijkt mij dus ook.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je echt wil kan er altijd wel wat geregeld worden (qua oppas dus).
Maar ook met de bruid en bruidegom dus lijkt mij.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je echt wil kan er altijd wel wat geregeld worden (qua oppas dus).
Daar dacht ik ook nog aanquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:06 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien is 't een hint dat je ze liever niet op de bruiloft heeft, overigens. Categorie "we weten dat ze toch niet zonder kind komt dus dan nodigen we haar wel uit maar 't kind niet".
Hoezo?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is toch niet hun probleem dat jij geen zin hebt om even je best te doen om wat te regelen?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar ook met de bruid en bruidegom dus lijkt mij.
Beetje een vrouwen gedachte vind ik dit, klinkt als een groot complot....quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:06 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien is 't een hint dat je ze liever niet op de bruiloft heeft, overigens. Categorie "we weten dat ze toch niet zonder kind komt dus dan nodigen we haar wel uit maar 't kind niet".
Ja, dat snap ik best.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:06 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Mensen hebben geen recht op uitzonderingen. Dat wordt er bedoeld met die tweede zin die jij quote.
Echt he, vrouwen en trouwen... gelijk alle redelijkheid voorbij.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Beetje een vrouwen gedachte vind ik dit, klinkt als een groot complot....
Geen oppas kunnen regelen en geen oppas willen betalen zijn verschillende dingen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zeker, ik zou niet zo moeilijk doen en mensen tegemoet komen die naar mijn bruilofd zouden willen komen maar wegens omstandigheden wat moeilijkheden ondervinden.quote:
Als je daadwerkelijk geen zin hbt om je best te doen vind ik inderdaad niet dat je hun daarmee moet opzadelen, dat zou ik egoistisch noemen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is toch niet hun probleem dat jij geen zin hebt om even je best te doen om wat te regelen?
Het is dan ook niet jouw bruiloft. Op je eigen bruiloft, als je ooit gaat trouwen, of als je al getrouwd bent ben je al zo aardig geweest, mag je doen wat je zelf wilt natuurlijk: 't is JOUW dagquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zeker, ik zou niet zo moeilijk doen en mensen tegemoet komen die naar mijn bruilofd zouden willen komen maar wegens omstandigheden wat moeilijkheden ondervinden.
Als jij de bruidegom was ja. Maar deze situatie bekijken we niet vanuit de positie van het bruidspaar, maar vanuit de positie van de genodigde. En vanuit die positie is het heel onredelijk om aan te nemen dat een uitzondering "gewoon" en "geen probleem" zou moeten zijn. Vanuit de positie van het bruidspaar kun je dat best vinden, maar niet vanuit de positie van genodigde.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef kingtoppie het volgende:
Zeker, ik zou niet zo moeilijk doen en mensen tegemoet komen die naar mijn bruilofd zouden willen komen maar wegens omstandigheden wat moeilijkheden ondervinden.
Dat is dan de GASTEN hun probleem, niet die van het bruidspaar.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mja, of geen oppas kunnen betalen...quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen oppas kunnen regelen en geen oppas willen betalen zijn verschillende dingen.
Dit betreft de categorie mee-eten hè, die wil je vantevoren gewoon vast hebben liggen. Grote kans dat er nog een hele voorraad neven en nichten zijn die al kinderen hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gewoon niet trouwen, nog beter.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is dan de GASTEN hun probleem, niet die van het bruidspaar.
En bezint eer je begint, als je begint met familie uit te nodigen kom je me toch in een wespennest terecht
Geen familie, geen gedoe, is het beste én goedkoper
Jep, maar ik zou het jammer vinden dat ik later te horgen krijg van iemand die ik graag had willen zien dat diegene niet gekomen was omdat diegene geen oppas kon regelen ofzo.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is dan ook niet jouw bruiloft. Op je eigen bruiloft, als je ooit gaat trouwen, of als je al getrouwd bent ben je al zo aardig geweest, mag je doen wat je zelf wilt natuurlijk: 't is JOUW dag
Het is overduidelijk dat kingtoppie dat nog niet heeft mogen ervaren. Ik wens het hem ook niet toe.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:10 schreef yvonne het volgende:
En bezint eer je begint, als je begint met familie uit te nodigen kom je me toch in een wespennest terecht
Ik lees nergens dat ze geen geld voor een cadeau voor het bruidspaar hebben, dus er is wel wat financiële ruimte.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mja, of geen oppas kunnen betalen...
Ik vind dat jullie er allemaal erg zwart wit naar kijken eerlijk gezegd.
Alsof er geen buurvrouw of vriend/vriendin is die even een dagje wil oppassenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mja, of geen oppas kunnen betalen...
Ik vind dat jullie er allemaal erg zwart wit naar kijken eerlijk gezegd.
Daar heb je gelijk in, dus ik vind dat je wel een beetje moeilijk omstandigheden moet hebben en daadwerkelijk niks anders kunt regelen voordat je iemand met dit soort problemen ''opzadelt''quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:10 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Als jij de bruidegom was ja. Maar deze situatie bekijken we niet vanuit de positie van het bruidspaar, maar vanuit de positie van de genodigde. En vanuit die positie is het heel onredelijk om aan te nemen dat een uitzondering "gewoon" en "geen probleem" zou moeten zijn. Vanuit de positie van het bruidspaar kun je dat best vinden, maar niet vanuit de positie van genodigde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |