Nee. Ben ik verplicht er een traan om te laten? Het doet me ook niks (meer) als ik hoor dat er ergens moslims vermoord zijn o.i.d.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je voelt toch op z'n minst een beetje empathie, ondanks dat het niet 'jouw volk' is? Zo'n aanslag treurt natuurlijk ieder normaal mens, ongeacht afkomst.
Ook, idd.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
De zooi is wel wat groter dan gemiddeld, momenteel
Volgens mij bedoelt hij dat er wel meer semieten zijn dan alleen joden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Weet je wel zeker dat het geen joodse zelfhaat is? Dat is namelijk meestal wel bij joden die kritiek hebben op Israel of niet meteen ontdaan zijn als er eens een paar Israelische slachtoffers vallen.
Oké, fair enough.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:42 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Nee. Ben ik verplicht er een traan om te laten? Het doet me ook niks (meer) als ik hoor dat er ergens moslims vermoord zijn o.i.d.
Klopt, maar in de volksmond worden er toch vrijwel altijd joden mee bedoeld.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij dat er wel meer semieten zijn dan alleen joden.
Volgens mij valt dat wel mee,Israel heeft altijd op gespannen voet met de buren geleefd. Die zijn eigenlijk niet anders gewenst en het is naar mijn idee redelijk rustig in de palestijnse gebieden. Dat is wel anders geweest ten tijde van de intifadah's.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
De zooi is wel wat groter dan gemiddeld, momenteel
Ik heb het antwoord op mijn vraag al, dus beetje overbodig om het topic nog op te zoeken. Dat huilie is niet echt nodig,quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:42 schreef sp3c het volgende:
feedback topic weet je te vinden toch?
antwoord = nee
Mja, klopt wel, maar tegelijkertijd wordt het woord echt te vaak onnodig gebruikt om de mond te snoeren. Mag je je eerst daartegen gaan verdedigen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt, maar in de volksmond worden er toch vrijwel altijd joden mee bedoeld.
Normaal ben ik ook niet zo van 'de anti-Israël is antisemiet kaart', maar dit was een reactie die bij mij nog de nodige vraagtekens opriep.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, klopt wel, maar tegelijkertijd wordt het woord echt te vaak onnodig gebruikt om de mond te snoeren. Mag je je eerst daartegen gaan verdedigen.
Zo, de lijken zijn nog warm maar Benjamin Milikowsky heeft ze alweer op het altaar van propaganda en politieke agenda.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:23 schreef YazooW het volgende:
"All the signs lead to Iran. Only in the past few months we have seen Iranian attempts to attack Israelis in Thailand, India, Georgia, Kenya, Cyprus and other places," Netanyahu said in a statement.
"Eighteen years exactly after the blast at the Jewish community center in Argentina, murderous Iranian terror continues to hit innocent people. This is an Iranian terror attack that is spreading throughout the entire world. Israel will react powerfully against Iranian terror," he said.
Rond Israel zelf is 't idd relatief rustig.. Maar van Tunesië tot Afghanistan is 't in bijna elk land wel onrustiger dan normaal.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee,Israel heeft altijd op gespannen voet met de buren geleefd. Die zijn eigenlijk niet anders gewenst en het is naar mijn idee redelijk rustig in de palestijnse gebieden. Dat is wel anders geweest ten tijde van de intifadah's.
Ik ben wel anti-Israël, maar niet antisemiet. Kan dat volgens jou dan icm soortgelijke uitspraken dat je er geen traan om kunt laten?quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Normaal ben ik ook niet zo van 'de anti-Israël is antisemiet kaart', maar dit was een reactie die bij mij nog de nodige vraagtekens opriep.
In Israël of rond Israël? Egypte, Irak, Syrië en Iran zijn nou niet bepaalt rustige landen momenteel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rond Israel zelf is 't idd relatief rustig.. Maar van Tunesië tot Afghanistan is 't in bijna elk land wel onrustiger dan normaal.
Dan wordt het allemaal wel een stuk verdachter.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben wel anti-Israël, maar niet antisemiet. Kan dat volgens jou dan icm soortgelijke uitspraken dat je er geen traan om kunt laten?
Israel + palestijnse gebieden en de directe grensstreek. Volgens mij bijv ook weinig grapjassen die van dat oversized vuurwerk over de grens knallen de laatste tijd.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Israël of rond Israël? Egypte, Irak, Syrië en Iran zijn nou niet bepaalt rustige landen momenteel.
Wat zou dat van die vrouw zijn??quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:54 schreef MadameMossel het volgende:
Laatste update 19.17Van oog getuigen en Israël zelf:
(Dodental staat inmiddels op 7 bevestigen Israëlitische bronnen)
Oog getuigen melden dat men een vrouw in paniek zag nog voor men de bus in ging, ze was aan het bidden en schreeuwen.
1 Israëliet sloeg haar in haar gezicht om haar tot kalmte te bedaren. Daarna zagen ze een man met een pakje richting de bus gaan en die ontplofte.
2 bussen die er naast stonden vatten vlam.
3 kinderen zijn helaas overleden uit het Basketbalteam dat een charter nam richting Bulgarije voor vakantie. De charter lande om 16.45 daarna ging men richting de bus. Een groep van 40 jongeren.
Israel heeft inmiddels te kennen gegeven dat men open lijnen wil hebben van en naar Bulgarije. Ook is er nu een Militair vliegtuig onderweg naar Bulgarije, naar hoofdkantoor van Israëlische ambassade.
Kinderen die geraakt waren(circa 20 gewonden) werden direct afgevoerd naar het ziekenhuis, vertelden dat niemand met hun sprak tijdens de reis naar het ziekenhuis en men was doodsbang.
Het is er eigenlijk nooit rustig geweest. Een tijdlang hebben dictators met hulp van het westen de boel daar wat rustig gehouden. Maar die rust is altijd harde hand afgedwongen, dus nou is het frustratiegehalte iets hoger. Als er niet zoveel olie in de regio zat hadden we er allang een groot hek om heen gezet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rond Israel zelf is 't idd relatief rustig.. Maar van Tunesië tot Afghanistan is 't in bijna elk land wel onrustiger dan normaal.
Gisteren nog.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Israel + palestijnse gebieden en de directe grensstreek. Volgens mij bijv ook weinig grapjassen die van dat oversized vuurwerk over de grens knallen de laatste tijd.
Of was er niks aan de hand geweest. Nog aannemelijker wellicht.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is er eigenlijk nooit rustig geweest. Een tijdlang hebben dictators met hulp van het westen de boel daar wat rustig gehouden. Maar die rust is altijd harde hand afgedwongen, dus nou is het frustratiegehalte iets hoger. Als er niet zoveel olie in de regio zat hadden we er allang een groot hek om heen gezet.
Goed geschreven artikel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:58 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Hier is de link trouwens. Raar verhaal wel.
http://www.megasupernieuw(...)t-there-are-victims/
Ja dat ben ik met je eens, maar mss zie ik iets over het hoofd.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:57 schreef YazooW het volgende:
[..]
niemand hier was erbij, beetje rare vraag dus om hier te stellen
een aanval op wat?quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:30 schreef QBay het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in Israël (samen met de VS) nu alles aan het voorbereiden zijn voor een aanval.
Het regime in Iran. Het huidige Iraanse regime is het doorn in het oog van zowel Israël als de VS. Zoiets als dit geeft ze een 'legitieme reden' om wraak te nemen. Ik hoop voor de onschuldige burgers in Iran dat het niet gaat gebeuren, maar hét gaat uiteindelijk een keer gebeurenquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
een aanval op wat?
het kernwapenprogramma????
lijkt me niet hoor
Lijkt me niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:30 schreef QBay het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in Israël (samen met de VS) nu alles aan het voorbereiden zijn voor een aanval.
niet om een opgeblazen bus in Bulgarijequote:Op woensdag 18 juli 2012 20:33 schreef QBay het volgende:
[..]
Het regime in Iran. Het huidige Iraanse regime is het doorn in het oog van zowel Israël als de VS. Zoiets als dit geeft ze een 'legitieme reden' om wraak te nemen. Ik hoop voor de onschuldige burgers in Iran dat het niet gaat gebeuren, maar hét gaat uiteindelijk een keer gebeuren.
Als er één iemand het niet goed voorheeft met de wereld is het Netanyahu wel, de nationalistische lul.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:39 schreef Ludd het volgende:
Netanyahu weet al wel erg snel te vertellen dat Iran er achter zit. Die kunnen blijkbaar erg snel gedegen onderzoek voeren daar.
Ja Hezbollah in Mexico heeft het gedaan. In opdracht van Ahmadinejad zijn achterneef.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:39 schreef Ludd het volgende:
Netanyahu weet al wel erg snel te vertellen dat Iran er achter zit. Die kunnen blijkbaar erg snel gedegen onderzoek voeren daar.
Beetje opvallend inderdaad.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:39 schreef Ludd het volgende:
Netanyahuquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:39 schreef Ludd het volgende:
Klopt me zusje zit atm in Israel en die mailde dat ze eerst dacht dat ze vuurwerk zag, maar dat dat gewoon raketten waren. Ze zit er nu nog om vakantie te vieren, maar ze gaat over ander halve week vrijwilligers werk doen op een militaire basis, dus ik hoop dat het echt rustig blijft in Israel.quote:
Jouw zus is een über-christenen die vrijwilligerswerk doet voor het uitverkoren volk?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef Ziekebaard het volgende:
[..]
Klopt me zusje zit atm in Israel en die mailde dat ze eerst dacht dat ze vuurwerk zag, maar dat dat gewoon raketten waren. Ze zit er nu nog om vakantie te vieren, maar ze gaat over ander halve week vrijwilligers werk doen op een militaire basis, dus ik hoop dat het echt rustig blijft in Israel.
Nee niet eens, haar vriend ook niet die mee is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:37 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Jouw zus is een über-christenen die vrijwilligerswerk doet voor het uitverkoren volk?
Moet toch heerlijk zijn, zo'n achterlijke kijk op de wereld.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:37 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Jouw zus is een über-christenen die vrijwilligerswerk doet voor het uitverkoren volk?
Dit was als reactie op de 'aanslag' op de school in Toulouse.quote:Moslimcoalitie tegen Joden en Israëliërs
Volgens Nitzan Nuriel, het voormalige hoofd van het Israëlische bureau voor contraterrorisme, proberen jihadistische organisaties steeds vaker Joodse en Israëlische doelwitten in het buitenland te treffen. Hij waarschuwde dat islamitische organisaties een coalitie hebben gevormd die besloten heeft overal ter wereld Joden en Israëliërs aan te vallen, ongeacht hun positie of afkomst. Hoewel hij niet uitsloot dat de aanslag van vandaag niets met moslimterreur te maken heeft, wees hij wel op de recente bomaanslagen op Joodse doelen in India, Georgië, Thailand en Azerbeidjan (4).
Het is ook zo lekker ironisch hè. Het westen heeft meer last van Salafisten dan van Sji'ieten, maar toch steunen ze telkens weer eerstgenoemdequote:Op woensdag 18 juli 2012 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja Hezbollah in Mexico heeft het gedaan. In opdracht van Ahmadinejad zijn achterneef.
In ieder geval niet de wahhabi jihadisten die we in Syrië aan de macht proberen te helpen. Dat zijn de goeien.
Waar zit je dan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:55 schreef Intrepidity het volgende:
Ik mag toch sterk hopen dat dit geen werk van Hezbollah is en dat Israël terug gaat slaan, want dan breekt voor mij persoonlijk de pleuris uit
De helft van de tijd in Nederland, de helft van de tijd in Haifa, Israel, waar mijn vriendin vooralsnog permanent woont. Als ze daar weer 2006-taferelen krijgen (oorlog met Libanon) dan zijn de rapen gaar, zeker aangezien dat land nu veel sterker bewapend is dan toen.quote:
Klopt, dat betekent nog niet dat ik het niet kan vrezen. Wees maar gerust dat ookal is het een individu die losse banden met de Hezbollah heeft dat Israël terugslaat. Zo zijn ze.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:03 schreef Peunage het volgende:
Ik weet niet waarom de vingertjes meteen naar Hezbollah wijzen. Hezbollah voert operatie binnen Libanon/grens met Israel uit omdat ze een zaak hebben waar ze voor vechten. Ze gaan niet links en rechts mensen opblazen.
Het zijn terroristen. Terroristen doen dat.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:03 schreef Peunage het volgende:
Ik weet niet waarom de vingertjes meteen naar Hezbollah wijzen. Hezbollah voert operaties binnen Libanon/grens met Israel uit omdat ze een zaak hebben waar ze voor vechten. Ze gaan niet links en rechts mensen opblazen.
Dat is waar. Wat doet je vriendin in Israel? Of is het een Israelische?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, dat betekent nog niet dat ik het niet kan vrezen. Wees maar gerust dat ookal is het een individu die losse banden met de Hezbollah heeft dat Israël terugslaat. Zo zijn ze.
Ja, ze komt daar vandaan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is waar. Wat doet je vriendin in Israel? Of is het een Israelische?
Nooit Louis Theroux and the Zionists gezien?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:39 schreef waht het volgende:
[..]
Moet toch heerlijk zijn, zo'n achterlijke kijk op de wereld.
Ik zal je eerlijk vertellen: ik heb die aflevering hier op m'n laptop en heb hem vanochtend (ja, werkelijk) nog gekeken. Voor de zoveelste keer.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:06 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Nooit Louis Theroux and the Zionists gezien?
De Israëliers onschuldig? Not even close. Dat ze over het algemeen een stuk minder barbaars te werk gaan ben ik met je eens, maar onschuldig zijn ze absoluut niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:05 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Het zijn terroristen. Terroristen doen dat.
Naar mijn mening mag Israël de grootste vergeldingsaanvallen uitvoeren, want wat vandaag is gebeurd is onacceptabel en barbaars. Zo zie je maar weer dat het altijd de terroristen zijn die het uitlokken en dat de Joden gewoon onschuldig zijn. Zelfs buiten hun eigen land, Israël, worden ze aangevallen door deze stel gekken/barbaren.
quote:Published: 07.18.12, 22:27 / Israel News
Speaking on the 6th anniversary of the Second Lebanon War, Hezbollah Secretary-General Sheikh Hassan Nasrallah called Israel to take note that in any future war, his Shiite group will surprise Israel if attacked first.
"We're preparing Israel a big surprise, but I won't say what cause then it won't be a surprise," said Nasrallah in a speech that was broadcast live during a Hezbollah assembly in Beirut. (Roi Kais)
We zitten hier goed hoorquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:38 schreef Automatisch het volgende:
Sunny Beach ben je ook niet meer veilig.
Ik denk dat ze de definitie van een verrassing niet helemaal begrepen hebbenquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:08 schreef SoldMayor het volgende:
Nasrallah: Israel in for big surprise if it strikes first
[..]
Je hebt een deel overgeslagen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:07 schreef waht het volgende:
[..]
Ik zal je eerlijk vertellen: ik heb die aflevering hier op m'n laptop en heb hem vanochtend (ja, werkelijk) nog gekeken. Voor de zoveelste keer.
Toch wel. De Israëliërs zijn onschuldig. Dit waren ongewapende toeristen, niet eens in Israël zelf.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:07 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De Israëliers onschuldig? Not even close. Dat ze over het algemeen een stuk minder barbaars te werk gaan ben ik met je eens, maar onschuldig zijn ze absoluut niet.
Ik voel de grond al schudden door de bange, trillende Israëlische generaalsquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:08 schreef SoldMayor het volgende:
Nasrallah: Israel in for big surprise if it strikes first
[..]
Vooral de act van Theroux is elke keer weer prachtig.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:09 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Je hebt een deel overgeslagen.
In dit geval ja. Ik heb het over het conflict in het algemeen. Dit is niets meer dan een reactie op een reactie op een reactie op een, nouja, je snapt het wel..quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:09 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Toch wel. De Israëliërs zijn onschuldig. Dit waren ongewapende toeristen, niet eens in Israël zelf.
En wat moeten de terroristen, dus de schuldige Palestijnen / Iraniërs / etc. doen? Juist ja: terreur gebruiken en onschuldige, jonge mensen afmaken.
2006 Libanon vergeten?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik voel de grond al schudden door de bange, trillende Israëlische generaals.
Therouxquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:10 schreef waht het volgende:
[..]
Vooral de act van Theroux is elke keer weer prachtig.
Nee, ook over het algemeen zie ik niet in waarom Israël ergens schuldig aan zou zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In dit geval ja. Ik heb het over het conflict in het algemeen. Dit is niets meer dan een reactie op een reactie op een reactie op een, nouja, je snapt het wel..
Jij bent dan ook een verbitterde Koerd die de vijanden van Turkije de hemel in prijst. Als Turkije en Israel morgen beste vriendjes worden verandert je toon gelijk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:12 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, ook over het algemeen zie ik niet in waarom Israël ergens schuldig aan zou zijn.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:11 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
2006 Libanon vergeten?
[..]
Theroux
Wie heeft het in dit topic nou weer over Koerden?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een verbitterde Koerd die de vijanden van Turkije de hemel in prijst. Als Turkije en Israel morgen beste vriendjes worden verandert je toon gelijk.
Dat is niks, je moet de reacties eens zien op Yahoo!quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:14 schreef StarGazer het volgende:
Die reacties op nujij.nl. Daar bevindt zich echt de onderkant van de samenleving hè
Oh, jij wil een keer niet een topic kapen om over Koerden en Turkije te praten?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:14 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
[..]
Wie heeft het in dit topic nou weer over Koerden?
Het gaat hier over Israël en de Palestijnse / Iraanse terroristen.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:14 schreef StarGazer het volgende:
Die reacties op nujij.nl. Daar bevindt zich echt de onderkant van de samenleving hè
Dat was ik niet eens van plan. Jij begint er toch over en je gaat er nog steeds over door.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh, jij wil een keer niet een topic kapen om over Koerden en Turkije te praten?
Vertel me dan eens hoe jij weet dat Iran en de Palestijnen hierbij betrokken zijn? Inside info?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:17 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dat was ik niet eens van plan. Jij begint er toch over en je gaat er nog steeds over door.
Als Israël het zegt is het waar. De Israëlische inlichtingendiensten zijn de beste in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vertel me dan eens hoe jij weet dat Iran en de Palestijnen hierbij betrokken zijn? Inside info?
Ach man hou toch op. Israel zal best de beste inlichtingendiensten hebben in het Midden-Oosten, maar alles maar voor waar aannemen wat Israel zegt is natuurlijk onzin. Zelfs de Nederlandse overheid spreekt lang niet altijd de waarheid. Gewoon sowieso in het algemeen, neem nooit alles klakkeloos voor waar aan. Of die nu een man op straat is of de regering van een heel land.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:22 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als Israël het zegt is het waar. De Israëlische inlichtingendiensten zijn de beste in het Midden-Oosten.
Binnen 2 uur? Dat is niet eens genoeg tijd voor Mossad om bij de locatie te komen, laat staan het te analyseren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:22 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als Israël het zegt is het waar. De Israëlische inlichtingendiensten zijn de beste in het Midden-Oosten.
Maar alles wat ze zeggen is waarquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:26 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Binnen 2 uur? Dat is niet eens genoeg tijd voor Mossad om bij de locatie te komen, laat staan het te analyseren.
Telegraaf.nl heb je ook nogquote:Op woensdag 18 juli 2012 22:14 schreef StarGazer het volgende:
Nee, maar het is wel zo, dat sinds enige tijd, onschuldige joden/Israëliërs over de hele wereld aangevallen worden door jihadistische organisaties (waaronder je Iran kan scharen).quote:
Denk je? Het is de niet de eerste keer dat de Israëlische regime aanslagen pleegt om vervolgens andere ervan de schuld te geven. Lavon Affair.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel zo, dat sinds enige tijd, onschuldige joden/Israëliërs over de hele wereld aangevallen worden door jihadistische organisaties (waaronder je Iran kan scharen).
quote:The Lavon Affair refers to a failed Israeli covert operation, code named Operation Susannah, conducted in Egypt in the Summer of 1954. As part of the false flag operation,[1] a group of Egyptian Jews were recruited by Israeli military intelligence for plans to plant bombs inside Egyptian, American and British-owned targets.The attacks were to be blamed on the Muslim Brotherhood, Egyptian Communists, "unspecified malcontents" or "local nationalists" with the aim of creating a climate of sufficient violence and instability to induce the British government to retain its occupying troops in Egypt's Suez Canal zone.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair
Wil je Iran onder Jihadistische organisaties scharen? Zo nee, welke Iraanse Jihadistische organisaties zijn er? Wanneer hebben ze eerder een ander land aangevallen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel zo, dat sinds enige tijd, onschuldige joden/Israëliërs over de hele wereld aangevallen worden door jihadistische organisaties (waaronder je Iran kan scharen).
Ik vind dat een niet gewenste escalatie van de het midden-oosten conflict. Voor je het weet zijn er ook onschuldige slachtoffers te betreuren onder de inheemse bevolking.
Het netwerk zal vast wel groter zijn dan enkel de Mossad, mensen die er al zijn enzo.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:26 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Binnen 2 uur? Dat is niet eens genoeg tijd voor Mossad om bij de locatie te komen, laat staan het te analyseren.
Nee, Israel schaart Iran daaronder.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wil je Iran onder Jihadistische organisaties scharen? Zo nee, welke Iraanse Jihadistische organisaties zijn er? Wanneer hebben ze eerder een ander land aangevallen?
Kan. Lijkt me minder aannemelijk omdat het in dit geval over een -aantal aanslagen- gaat in ander landen tegen onschuldige joden. Niet een geïsoleerd geval. Tenzij je alu/conspiracy bent en ALLE aanvallen een ultieme poging vindt van het Israëlisch regime om 'anderen' in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:42 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Denk je? Het is de niet de eerste keer dat de Israëlische regime aanslagen pleegt om vervolgens andere ervan de schuld te geven. Lavon Affair.
IRI die een aanslag pleegt op toeristen? Misschien in zijn vroegere jaren, maar IRI heeft nu wel belangrijkere zaken te doen.
[..]
Een oorlog weet ik zo net nog niet, maar een vergeldingsactie: daar kun je je klok op gelijk zetten.quote:Op donderdag 19 juli 2012 00:06 schreef Nozem. het volgende:
Dit gaat vrijwel zeker oorlog ontketenen.
Israël is zeer wraakzuchtig als het gaat om aanslagen plegen tegen Israëli.
Er was gisteren ook een incident met een Iraanse rubberboot bij een Amerikaans oorlogsschip in de straat van Hormuz dus we kunnen onze lol weer op de komende maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |