abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:22:22 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_114463805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:18 schreef zuiderbuur het volgende:
http://www.aljazeera.com/(...)271919353589773.html

[..]

Ik kan maar hopen dat die luitenant buiten bewustzijn was terwijl ze dat deden :r (Is hier al gepost maar nu staat het ook op Al Jazeera)
Ik dacht dat de Geneefse Conventies voor beide partijen gelden??
Is dit een "partij"?

quote:
Turkish journalist Mehmet Aksakal claims the Syrian army has retaken control of at least one Turkish/Syria border point taken by rebels on Thursday.
quote:
Aksakal said it was possible that the checkpoint would fall again to the rebels because the Syrian military is spread thinly in the area.

. They are busy fighting in other areas. If they don't send some help the rebels will attack again. But it is really hard to say what will happen.

The rebels who have been involved in the clashes are local groups, loosely tied to the Free Syrian Army, he said.

. When we ask them where they bring weapons from they say we get them from the Syrian army when we clash with them.

None of the FSA members has so far confirmed that weapons are being smuggled across the border.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:32:10 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_114464225
quote:
Syria’s Next Act

With the rebels moving deeper into Damascus, and the regime’s days appearing numbered, the CIA is racing to find Syria’s chemical and biological weapons before it’s too late.

With the days and weeks of the Syrian government appearing numbered, the Central Intelligence Agency is scrambling to get a handle on the locations of the country’s chemical and biological weapons, while assessing the composition, loyalties, and background of the rebel groups poised to take power in the event President Bashar al-Assad falls.

Obama administration officials tell The Daily Beast that the CIA has sent officers to the region to assess Syria’s weapons program. One major task for the CIA right now is to work with military defectors to find out as much information on Syria’s weapons of mass destruction, according to one U.S. official with access to Syrian intelligence. Another focus will be to sort through reams of intercepted phone calls and emails, satellite images, and other collected intelligence to find the exact locations of the Syrian weapons, this official said.

This task has become more urgent in recent days. Last week, The Wall Street Journal reported that the Syrian military was moving its chemical weapons out of storage. On July 17, Nawaf Fares, Syria’s ex-ambassador to Iraq, told the BBC the regime would not hesitate to use chemical weapons against the rebel fighters. On Wednesday, a bomb killed the Syrian defense minister and the brother-in-law of President al-Assad in Damascus. The blow to the al-Assad cabinet raised the prospect that the Syrian regime may be on its last legs.

Rep. Mike Rogers, the Republican chairman of the House Permanent Select Committee on Intelligence, declined to provide details on what intelligence assets have been sent to Syria or to say whether the CIA has sent officers on the ground there. He said that the administration had recently deployed "the resources necessary to collect the information that we need to make a good decision on chemical and biological [weapons], opposition groups and leadership transition strategies." But, he added, "We don’t know nearly what we need to know to be completely effective if the regime were to implode tomorrow."

A CIA spokesman Thursday declined to comment.
Het artikel gaat verder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:41:54 #153
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114464636
Ik kan geen Engelstalige bron vinden, maar lees op een forum (bronnen die vertaald zijn door members van het forum) dat de regering van Zuid-Koerdistan (KRG) minstens 650 troepen naar het Koerdische deel van Syri heeft gestuurd om de controle daar over te nemen / de Koerden daar te ondersteunen.

Mooi om te zien dat dit gebeurd :s).
pi_114467922
Er is geen Koerdisch deel van Syri. Er zijn provincies waar wat meer Koerden wonen, maar die zijn nog altijd gemleerd.
Sum es est, sumus estis sunt
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:02:22 #155
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_114468123
quote:

:)
Niet in een kleuren revolutie dan onthoofd je elke moorddadig regime aanhanger dat moet je nu toch wel weten na Libya.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:03:35 #156
378470 FemacampSurvivor
pi_114468175
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, er is een redelijke kans dat er een destabiliserend effect ontstaat in de regio. Vooral Libanon is natuurlijk al een gekende haard van onrust.
Gelukkig wel ja en eindelijk hebben de Koerden kans op hun eigen vrije en democratisch Koerdistan.
pi_114468289
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:03 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja en eindelijk hebben de Koerden kans op hun eigen vrije en democratisch Koerdistan.
Dat willen ze helemaal niet.
Sum es est, sumus estis sunt
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:23:22 #158
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114468893
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:41 schreef computerprobleem het volgende:
Goed dat de slimme Koerdische politici het geweld weghouden en het in de Koerdische regio's rustig aan toe gaat n zij ook nog eens tot een vreedzaam akkoord komen. Zo hoort het.

Zoek lekker het begrip marionet op.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_114468946
In welke mate leven zij dan gescheiden? Gaan zij in het dagelijks leven (op de markt, op school) gewoon (in het Arabisch) om met Arabieren?

Duizenden vluchtelingen zouden nu in 48 uur naar Libanon gegaan zijn. Jordani, Irak en zelfs Armeni zien een toestroom aan vluchtelingen, onder wie ook mensen die voor het FSA op de vlucht zijn:
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-18929940

Ik las deze ochtend dat Isral zich schrap zette voor een stroom vluchtelingen naar de Golanhoogten, maar ik dacht dat die grens zoiets was als de Berlijnse muur, waar je gewoon niet (in n stuk) over kan?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:29:39 #160
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114469068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 01:07 schreef PLAE@ het volgende:
Al dagenlang gevechten verspreid over Damascus, valt me toch tegen van Assad. Dan zal het regime toch wel gaan vallen op niet al te lange termijn. Ik had gedacht dat ze dit brandje nog wel zouden blussen.
Al Midan is al weer in regeringshanden schijnt het
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:31:24 #161
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114469152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:22 schreef zuiderbuur het volgende:
Opmerkelijk, in de VN-Veiligheidsraad hebben niet alleen Rusland en China tegen gestemd, Pakistan en Zuid-Afrika hebben zich onthouden
http://www.un.org/News/Press/docs/2012/sc10714.doc.htm
Het valt me op dat je op het net nog wat moet zoeken om de tekst van de draft resolution te vinden:
http://www.new-york-un.di(...)html?archive=2984636
In

[..]

valt het idd op dat ze widespread enkel voor de Syrische regering gebruiken, en verder is de verwijzing naar Chapter VII een probleem, hoewel er blijkbaar nergens letterlijk over militaire interventie gesproken wordt
quote:
South Africa is not opposed to sanctions on the Syrian regime but also wants to see measures to prod the rebels into complying with a proposed peace plan, the deputy foreign minister said Friday.

South Africa and Pakistan abstained from a heated UN Security Council vote on a resolution proposed by European nations and the United States for the threat of sanctions against the Syrian government. Russia and China vetoed the resolution.

"I wish to emphasise that South Africa fully supports the request... for stern action," deputy foreign minister Ebrahim Ebrahim told reporters.

"Our problem with the resolution vetoed on Thursday was not the issue of sanctions per se, but the fact that the text did not provide for measures against the opposition for non-compliance with the (Kofi) Annan plan" South Africa had made recommendations to "balance the text" but when the proposals were rejected it had "no option but to abstain in the vote," he added.

"The Syrian opposition is not defending itself, but is on the attack with the intention of taking control of Damascus," he said.

"We are deeply disappointed that the Security Council was not able to apply pressure to both sides to bring an end to the violence," said Ebrahim.

South Africa backed a Syrian-led all-inclusive dialogue to establish a political transition and for the extension of the United Nations Supervision Mission in Syria (UNSMIS), he said.

"The withdrawal of UNSMIS will only result in the conflict on the ground spiralling into an all-out war which will have a severe impact on the stability of the entire region."

[Source: AFP]
Oftewel, zuid-afrika is wl voor sancties, iets wat Rusland en China totaal niet willen. Als Ruslands gezicht en intenties bekend zijn is het na dit debacle wel met hun trouwe bondgenoot Syrie :')
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:38:01 #162
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114469377
quote:

[..]

Ik kan maar hopen dat die luitenant buiten bewustzijn was terwijl ze dat deden :r (Is hier al gepost maar nu staat het ook op Al Jazeera)
Uiteraard, maar je kan het wel enigszins proberen te begrijpen. Hele familie's zijn vermoord door het regime, kinderen gemarteld en dergelijke. Verplaats je in een situatie waarin je eigen familie voor je ogen wordt gemarteld, ben benieuwd of je dan zo netjes de Geneefse Conventie in acht neemt als je zo'n aanhanger van het regime tegenkomt. Ik kan je vertellen dat veel (incl. nette westerse personen) dat niet zouden doen, ook al praat ik het nu niet goed. Je moet het kunnen begrijpen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:41:54 #163
378470 FemacampSurvivor
pi_114469498
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:38 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je kan het wel enigszins proberen te begrijpen. Hele familie's zijn vermoord door het regime, kinderen gemarteld en dergelijke. Verplaats je in een situatie waarin je eigen familie voor je ogen wordt gemarteld, ben benieuwd of je dan zo netjes de Geneefse Conventie in acht neemt als je zo'n aanhanger van het regime tegenkomt. Ik kan je vertellen dat veel (incl. nette westerse personen) dat niet zouden doen, ook al praat ik het nu niet goed. Je moet het kunnen begrijpen.
Je praat het wel goed, is wel te begrijpen hoor van een al-qaida aanhanger.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:44:00 #164
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114469565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Je praat het wel goed, is wel te begrijpen hoor van een al-qaida aanhanger.
Nee ik praat het niet goed. Begrijpend lezen te moeilijk? Kinderen die afgeslacht worden met kogels in hun kop zijn Alqaida aanhangers? :')

Nog een quote voor je:

“Never, never, never believe any war will be smooth and easy, or that anyone who embarks on the strange voyage can measure the tides and hurricanes he will encounter. The statesman who yields to war fever must realize that once the signal is given, he is no longer the master of policy but the slave of unforeseeable and uncontrollable events. ” - Churchill.

Wat je daaruit kan begrijpen is dat als een staatsman (Assad) dingen doet die onacceptabel zijn, die zo erg zijn dat jij het blijkbaar niet wilt geloven, je niet als een kind achteraf moet gaan zeuren over war er gebeurt. Ik acht hem nog steeds verantwoordelijk. En iedereen die Assads regime goedpraat mag mijn signature lezen.
pi_114469676
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het artikel gaat verder.
Ach ja dat kan er ook nog wel bij. Chemische en biologische wapens in handen van fundimoslims.... Top die Arabische lente!

Ik kan niet wachten tot de Pakistaanse regering valt!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:52:08 #166
378470 FemacampSurvivor
pi_114469802
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:44 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Nee ik praat het niet goed. Begrijpend lezen te moeilijk?

Nog een quote voor je:

“Never, never, never believe any war will be smooth and easy, or that anyone who embarks on the strange voyage can measure the tides and hurricanes he will encounter. The statesman who yields to war fever must realize that once the signal is given, he is no longer the master of policy but the slave of unforeseeable and uncontrollable events. ” - Churchill.

Ja ga churchill quoten die gek die heel Duitsland uit wilde uitroeien met chemische aanvallen..... dat is nor erger dan het goedpraten van massale onthoofdingen door al-qaida in syrie.

quote:
I do not understand this sqeamishness about the use of gas. I am strongly in favour of using poison gas against uncivilised tribes.* Henry Wilson shared Churchills enthusiasm for gas as an instrument of colonial control but the British cabinet was reluctant to sanction the use of a weapon that had caused such misery and revulsion in the First World War. Churchill himself was keen to argue that gas, fired from ground-based guns or dropped from aircraft, would cause *only discomfort or illness, but not death* to dissident tribespeople; but his optimistic view of the effects of gas were mistaken. It was likely that the suggested gas would permanently damage eyesight and *kill children and sickly persons, more especially as the people against whom we intend to use it have no medical knowledge with which to supply antidotes.
Ja als je dit soort gekken als voorbeeld ziet dan is het niet vreemd dat je je krijgsgevangen onthoofd inderdaad.
Zullen we dat maar onthouden wanneer de kleurenrevolutie in Nederland aankomt....... gewoon onthoofden die euro, buro en technokraten toch?
Of gewoon vergassen zoals jou geliefde churchill het liefst zou doen?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:53:43 #167
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114469837
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:52 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Ja ga churchill quoten die gek die heel Duitsland uit wilde roeien met chemische aanvallen..... dat is nor erger dan het goedpraten van massale onthoofdingen door al-qaida in syrie.

[..]

Ja als je dit soort gekken als voorbeeld ziet dan is het niet vreemd dat je je krijgsgevangen onthoofd inderdaad.
Zullen we dat maar onthouden wanneer de kleurenrevolutie in Nederland aankomt....... gewoon onthoofden die euro, buro en technokraten toch?
Of gewoon vergassen zoals jou geliefde churchill het liefst zou doen?
Ah want als ik Churchill quote dan hou ik van die man en is ie geweldig?
Nee, hij heeft in mijn quote gewoon gelijk. Net zoals Hitler ook quotes heeft die ergens toe doen, ook al was 'ie een idioot. De quote die jij aanhaalt is zijn persoonlijke mening.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:34:32 #168
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_114470981
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:38 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Je doet eigenlijk best een grote aanname om het vierendelen van die officier te kunnen "begrijpen". Uit niets blijkt tot dusverre dat dit uit wraak voor gemartelde familieleden is gebeurd. Het is net zo waarschijnlijk dat men van die man gewoon een voorbeeld wilde maken. En "niet netjes de Geneefse Conventie in acht nemen" is wel erg eufemistisch uitgedrukt. Zo noem je dat misschien als een groepje krijgsgevangenen de kogel krijgt omdat de andere partij niet in staat is ze mee te nemen en ze ook niet zonder gevaar kunnen worden achtergelaten, niet wanneer n gevangene voor de ogen van de anderen in stukken wordt gezaagd, alsof we in de tijd van de oude Assyrirs leven.
pi_114471466
Ik kan het wel begrijpen, maar aan de andere kant: wat heeft zo'n grenswacht misdaan, behalve misschien terugvechten toen de rebellen de post wilden overnemen?

Nu heb ik ook verhalen gehoord over regimeleden die bij gewonde mensen aan het loshangende been nog wat gingen trekken, vind ik net zo :r
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:01:10 #170
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_114471773
Martelen is sowieso een no-go. :N Wat zij zelf haten, moeten zij niet toewensen aan de vijand. :r

Het schijnt dat het internet in bepaalde gedeeltes van Damascus is uitgevallen en niet in de hele stad.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:01:40 #171
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_114471792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Nu heb ik ook verhalen gehoord over regimeleden die bij gewonde mensen aan het loshangende been nog wat gingen trekken, vind ik net zo :r
Ja, dat geldt uiteraard voor beide zijden.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:28:21 #172
344644 computerprobleem
pi_114472673
Momenteel staan 4500 Koerdische Peshmerga's op de grens met Syri en verwacht wordt dat ze zich weldra verspreiden over de Koerdische gebieden in Syri om de veiligheid van de Koerdische bevolking daar te garanderen. Er zijn al 650 Peshmerga's in Syri en nog eens 50 officieren zullen de boel gaan cordineren.

Perfect dat er eenheid is tussen Zuid-Koerdistan en West-Koerdistan.

Een tijd geleden zag ik ook al een bericht dat Turkije & de KRG tot een overeenkomst waren gekomen om het Koerdische deel van Syri over te laten aan de KRG en dit bevestigd dat wel.

Na Kobani zijn er vandaag nog 4 steden bevrijd door de Koerdische troepen en verwacht wordt dat de grootste stad in West-Koerdistan, Qamishli, vanavond nog bevrijd zal worden. En geen bloedverspilling, wat een briljante strategen en wat een goede organisatie _O_.

Vandaag was de officile opening van de KDP Kurdistan Democratic Party. Dit is dezelfde partij die momenteel in Zuid-Koerdistan regeert (met Barzani aan het hoofd en als President) en waarvan er getrainde & bewapende Peshmerga's over de grens zijn gestuurd *O*. Het Westen en het Zuiden zullen weldra herenigd worden *; .
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:00:54 #173
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_114473791
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:28 schreef computerprobleem het volgende:
Momenteel staan 4500 Koerdische Peshmerga's op de grens met Syri en verwacht wordt dat ze zich weldra verspreiden over de Koerdische gebieden in Syri om de veiligheid van de Koerdische bevolking daar te garanderen. Er zijn al 650 Peshmerga's in Syri en nog eens 50 officieren zullen de boel gaan cordineren.

Perfect dat er eenheid is tussen Zuid-Koerdistan en West-Koerdistan.

Een tijd geleden zag ik ook al een bericht dat Turkije & de KRG tot een overeenkomst waren gekomen om het Koerdische deel van Syri over te laten aan de KRG en dit bevestigd dat wel.

Na Kobani zijn er vandaag nog 4 steden bevrijd door de Koerdische troepen en verwacht wordt dat de grootste stad in West-Koerdistan, Qamishli, vanavond nog bevrijd zal worden. En geen bloedverspilling, wat een briljante strategen en wat een goede organisatie _O_.

Vandaag was de officile opening van de KDP Kurdistan Democratic Party. Dit is dezelfde partij die momenteel in Zuid-Koerdistan regeert (met Barzani aan het hoofd en als President) en waarvan er getrainde & bewapende Peshmerga's over de grens zijn gestuurd *O*. Het Westen en het Zuiden zullen weldra herenigd worden *; .

Tegen wie gaan ze vechten? De FSA? Worden ze verraders van het Syrische volk en collega's van de massamoordenaar Assad of gaan ze de FSA helpen en Assad (Die de Koerden heeft omgekocht in ruil voor autonomie en verraad) vernietigen?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:08:18 #174
344644 computerprobleem
pi_114474084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:00 schreef rakotto het volgende:

[..]

Tegen wie gaan ze vechten? De FSA? Worden ze verraders van het Syrische volk en collega's van de massamoordenaar Assad of gaan ze de FSA helpen en Assad (Die de Koerden heeft omgekocht in ruil voor autonomie en verraad) vernietigen?
Weet ik veel, ik ben geen generaal of aanvoerder van die troepen :').
Maar het lijkt mij sterk dat Barzani troepen stuurd om Assad te helpen, dan zouden er Koerden omkomen in een strijd tussen Arabieren :?. Nee, ze gaan er heen om de Koerden daar te helpen en veiligheid te bieden.

Want de strijd voor de Koerden daar begint pas als Assad weg is, het is namelijk geen garantie dat als Assad weg is, de nieuwe machthebbers niets doen om de macht in de Koerdische gebieden terug te krijgen ;). Maar doordat er nu al 650 Peshmerga troepen zijn, er nog eens 4500 gestuurd worden en dit aantal zeker nog zal groeien, zal dat niet zo snel gebeuren. Ook zijn er zo'n 2000 Koerden uit Syri in Zuid-Koerdistan/KRG getraind & bewapend de afgelopen maanden, dus die zullen ook wel teruggaan en de Koerdische organisaties hebben alles heel erg goed georganiseerd.

Voorbeeld daarvan: nieuwe straat/stadsnamen/borden etc. zijn de afgelopen maanden al gemaakt en zijn gereed om de oude, Arabische plaatsnamen te vervangen en de originele Koerdische plaatsnamen terug te zetten.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:46:42 #175
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_114475416
Lekker nieuws ^O^
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')