Ah bah zeg.. En wel prognose in verbetering of is het een 'mee leren leven' kwestie?quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:11 schreef Loqi het volgende:
[..]
ik welmust resist!
[..]
ja dat is het idd, ze wil niemand tot last zijn
ze vertelde ook dat ze momenteel niet echt bij pa wil klagen want die zit zelf ook met zijn gezondheid.. wat ook veel erger blijkt te zijn momenteel dan dat ik wist![]()
![]()
zo jong idden ze heeft ZO veel gebreken en (soms dodelijke
) aandoeningen (gehad), echt absurd
Dan moet je het pijnlijke besluit nemen om dan maar een rolstoel te regelen en toch gewoon op vakantie te gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:03 schreef Dwyn het volgende:
[..]Ik ken het ja. Ik zat laatst heel enthousiast te praten over samen op vakantie gaan. Maar dat kan eigenlijk helemaal niet meer, want mijn moeder loopt zo slecht door de diabetes.
Geeft nietquote:
Dat wil ze niet helaas. Ze heeft het schrikbeeld in haar hoofd van haar iets oudere zus die na een paar traumatische amputaties en dotterpogingen (ook diabetes) is overleden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan moet je het pijnlijke besluit nemen om dan maar een rolstoel te regelen en toch gewoon op vakantie te gaan.
Dat vertikt mijn oma van in de 80 nog steedsquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan moet je het pijnlijke besluit nemen om dan maar een rolstoel te regelen en toch gewoon op vakantie te gaan.
niet toegeven iddquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef megamandy het volgende:
[..]
Geeft niet![]()
Is ook lastig. En ze willen zelf ook niet toegeven. Mijn pa heeft een jaar een kuur moeten volgen omdat hij hep. C had.
Hierdoor is zijn remming ook veranderd, hij is veel sneller boos en kan het niet hebben als hem iets niet lukt met elektronica terwijl hem eerst allemaal geen moeite kostte.
Maar niet willen toegeven als ik wil helpenEn dat maakt het ook weer lastiger.
Willen ze dit wel 'later' gaan doen dan? Lijkt me ook niks als je alle dagen in pijn leeft... Imho kun je dan beter een nieuwe knie krijgen en dan over 15jaar weer een nieuwe; maar dat je al die tijd wel vooruit kanquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Loqi het volgende:
Mee leren leven helaas
die vage aandoeningen (2 keer acute alvleesklier ontsteking bijvoorbeeld, wat vaak dodelijk afloopt) zijn gelukkig voorbij nu, maar die versleten gewrichten is weinig aan te doen..behalve 1 voor 1 vervangen, maar aangezien ze zo jong is gaan ze haar bijvoorbeeld nog geen nieuwe knie ofzo geven
dat kun je niet voor iemand besluiten...quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:17 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Dat wil ze niet helaas. Ze heeft het schrikbeeld in haar hoofd van haar iets oudere zus die na een paar traumatische amputaties en dotterpogingen (ook diabetes) is overleden.
ja, misschien dat ze dat later wel doen.. ze doen het niet nu, omdat ze maar 1 keer per knie willen vervangen blijkbaarquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:18 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Willen ze dit wel 'later' gaan doen dan? Lijkt me ook niks als je alle dagen in pijn leeft... Imho kun je dan beter een nieuwe knie krijgen en dan over 15jaar weer een nieuwe; maar dat je al die tijd wel vooruit kan
Ja echt he. Van het gezin van mijn oma hadden/hebben drie van de vier kinderen diabetes en mijn opa had het.quote:
Oh.. ja medisch weet ik het ook niet zo; maar mijn peettante heeft 2x nieuwe knie gekregen.. Die was er ook zo vroeg bij iig...quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:21 schreef Loqi het volgende:
[..]
ja, misschien dat ze dat later wel doen.. ze doen het niet nu, omdat ze maar 1 keer per knie willen vervangen blijkbaarik weet niet precies hoe dat zit
Ze heeft namelijk al wel een nieuw duimgewricht gekregen, maar momenteel zijn haar handen zo slecht dat ze niet op krukken zou kunnen lopen als ze een knie of heupvervanging zou krijgen
Snap wel dat zo'n stap een brug te ver is maar je moet toch realistisch blijven. Als lopen echt niet meer gaat moet je iets. Ik werk in de zorg en iedereen waar ik mee te maken heb zit in een rolstoel of loopt achter een rolator. Zo'n ding hoeft echt niet het einde van je leven te betekenen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:19 schreef Loqi het volgende:
[..]
dat kun je niet voor iemand besluiten...dat moet de persoon in kwestie zelf willen, anders heeft dat totaal geen nut.. bij mij moeder hoef je dat dus niet te proberen want dan kun je een wandelstok in je aars krijgen
ja precies, maar dat wil ze dus gewoon nog niet.. ik zeg regelmatig dat ze een poets moet nemen zodat ze haar waardevolle energie aan leuke dingen kan spenderen, maar dat wil ze niet 'want zo ver is het nog niet' en 'dan is ze pas echt invalide'quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:23 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Oh.. ja medisch weet ik het ook niet zo; maar mijn peettante heeft 2x nieuwe knie gekregen.. Die was er ook zo vroeg bij iig...
Maar ja als ze niet kan steunen heeft het helemaal geen nut natuurlijk![]()
Maar nee ze moet zich niet 'zielig' zien; maar ook niet dat ze nog alles kan. Het zou net beter zijn als ze wat meer liet doen zodat ze niets overbelast ook
Maar de oudere generatie ziet dat natuurlijk niet zo helaasch...
zo naar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:22 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Ja echt he. Van het gezin van mijn oma hadden/hebben drie van de vier kinderen diabetes en mijn opa had het.
ikzelf zie dat ook wel.. maar ik ben niet degene met het probleemquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Snap wel dat zo'n stap een brug te ver is maar je moet toch realistisch blijven. Als lopen echt niet meer gaat moet je iets. Ik werk in de zorg en iedereen waar ik mee te maken heb zit in een rolstoel of loopt achter een rolator. Zo'n ding hoeft echt niet het einde van je leven te betekenen.
Die mensen krijgen er een stuk vrijheid mee terug. Al snap ik heel goed dat zoiets verschrikkelijk moet zijn voor iemand.
En vaak worden ze toch nog vaak geholpen met dingen. Als niemand er zou zijn om te helpen zouden ze misschien al sneller naar een hulpmiddel grijpen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:26 schreef Loqi het volgende:
[..]
ikzelf zie dat ook wel.. maar ik ben niet degene met het probleem
mijn moeder ziet een rolstoel of rollator echt als de stap van slecht ter been naar compleet invalide.. en die stap wil ze niet maken
quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Misschien was iemand boos omdat zijn uitkering was stopgezet
Ze hadden nu dus nog wat auto's overquote:Burgemeester Waalre in clinch met kampers
WAALRE - Henri de Wijkerslooth, burgermeester van Waalre, wiens woning momenteel bewaakt wordt na een aanslag op het gemeentehuis, lag drie weken geleden in de clinch met bewoners van het kamp Broekweg.
De burgemeester bezocht de bewoners om te informeren over het nieuwe bestemmingsplan van het kamp. De dag erna, 28 juni, viel de FIOD binnen bij het kamp op zoek naar grondstoffen voor de fabricatie van drugs.
Bestemmingsplan
De inval stond los van het bezoek van de burgemeester. Dat had te maken met het nieuwe bestemmingsplan voor het woonwagenkamp. De gemeente wilde het kamp legaliseren tot woongebied en wilde bedrijven op het kamp niet toestaan. Momenteel is er een autohandel gevestigd in Broekweg.
Onacceptabel
De Wijkerslooth plaatste na afloop van zijn bezoek aan het kamp een bericht op Twitter. Zijn bericht kan, met de aanslag van woensdag op het gemeentehuis in het achterhoofd, wellicht in een ander licht kunnen komen te staan. "Gisteravond woonwagenbewoners geïnformeerd over bestemmingsplan. Reacties afwijzend; de toon waarop is onacceptabel", twitterde de burgemeester.
Heul niet dramaquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:32 schreef Loqi het volgende:
Maargoed, sorry voor de dramakaap![]()
beter terug hiernaar:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:40 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Heul niet dramaIedereen doet hier toch wel een keer zijn verhaal
Gewoon hier neerzetten; even luchten... even kwijt kunnen.. Even schelden
![]()
![]()
Ah to go?quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:43 schreef SpaceInvaders het volgende:
Fuuu swirl niks en broodzaak ook niet
Nie veel !!quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:45 schreef IJsdraakje het volgende:
Wat heb ik aan studieadviseurs die er nooit zijn.
Nope.quote:
Ergens vlg jaar datum plannen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nope.
In juli alleen data dat ik zelf op vakantie was beschikbaar en nu NIKS. Faalmens.
Zal wel augustus worden nu. Eind augustus, waarschijnlijk.quote:
Mjah, de vakantieperiode is altijd minder op het station omdat er minder reizigers zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Is maar voor 8 uur per week, is niet veel
Een week? Wat is dat?quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:55 schreef PriemGirl het volgende:
Goffer !!! Ik vroeg aan cif of ie vanavond naar de kroeg ging... Doet ie vaker met het voetbalteam op donderdag........... Is het woensdagkut
Oehhh omnomnom... En nu heb ik hongerquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:56 schreef Loqi het volgende:
nomnomnomnom, net een lekker recept gevonden voor chocotaart, dus die maak ik volgende week ook met maen appeltaart, kwarktaart, hamrolletjes, zalmsandwiches, gehaktballers, yorkhamtaartjes, pigs in blankets
![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:56 schreef Loqi het volgende:
nomnomnomnom, net een lekker recept gevonden voor chocotaart, dus die maak ik volgende week ook met maen appeltaart, kwarktaart, hamrolletjes, zalmsandwiches, gehaktballers, yorkhamtaartjes, pigs in blankets
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |