SkyTec, het is voor 9 van de 10 dingen rotzooi, maar P.A`s maken ze dan wel weer leukquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn er hier mensen die verstand hebben van PA sets
Ik zoek een set met
2 woofers
2 speaker tops
Voor gigs tussen de 100 en en 200 man
liefst actief
Wat heb je daar zo'n beetje voor nodig. Budget om en nabij de 1000,-
Sorry, dat woord gebruik ik te snel op FOK!. Ik bedoelde eigenlijk gewoon toffe/mooie of zo.quote:
Behringer pro? Ik draai daar tot 500 man mee.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zoek een set met
2 woofers
2 speaker tops
liefst actief
Ik weet het niet hoor. Een ketting is nog altijd net zo sterk als zijn zwakste schakel...quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:26 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Behringer pro? Ik draai daar tot 500 man mee.
Let er wel op dat de speakers niet zo veel uitmaken.. investeer in versterking !
Als je doelt op de investering op de versterking heb je het wel een beetje mis.. Versterking is wel degelijk belangrijker dan de boxen die je aanschaft... Het is de motor van je set.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Een ketting is nog altijd net zo sterk als zijn zwakste schakel...
Straattaal dat over het algemeen gebruikt wordt door 15 jarige straat sletjes (no offense)quote:
Het gaat gebruikt worden voor akoestische optredens of kleine gigs <250 man.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:34 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Als je doelt op de investering op de versterking heb je het wel een beetje mis.. Versterking is wel degelijk belangrijker dan de boxen die je aanschaft... Het is de motor van je set.
-> Dribbel: Mag ik vragen waarvoor je het precies gaat gebruiken?
Nee, niet mee eens. Heb je goede versterkers en je hangt daar een paar gare speakers aan, dan is je geluid gewoon kut.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:34 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Als je doelt op de investering op de versterking heb je het wel een beetje mis.. Versterking is wel degelijk belangrijker dan de boxen die je aanschaft... Het is de motor van je set.
Voor drums zou ik zeker de kick, snare en overhead doen.. vind ik wel een noodzaak eigenlijk als ik kijk naar mijn eigen akoestische band .quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Straattaal dat over het algemeen gebruikt wordt door 15 jarige straat sletjes (no offense)
En inderdaad, je keten is zo sterk als je zwakste schakel.
[..]
Het gaat gebruikt worden voor akoestische optredens of kleine gigs <250 man.
2x gitaar
1x bas
2x toetsen
drums
2x zang.
Bij dat soort optredens hoeven de drums vaak niet volledig uitversterkt te worden.
http://www.bax-shop.nl/lu(...)product-details.html
Dat leek qua prijs een interessante set, maarja de kwaliteit zal daar ook wel naar zijn.
De voorkeur gaat uit naar actieve speakers.
Natuurlijk moet het in balans zijn maar een goede versterking is wel belangrijker...quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Heb je goede versterkers en je hangt daar een paar gare speakers aan, dan is je geluid gewoon kut.
Je set moet gewoon in balans zijn.
Het begint bij goeie mics, als je een goeie versterker kan van een kutsignaal geen goed signaal maken. Zo kan je alles wel tot echt alles terugbrengen. Je hele keten moet in feite gewoon goed zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:56 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het in balans zijn maar een goede versterking is wel belangrijker...
Laat je eens adviseren door Feedback (oid). Het ligt er ook maar net aan wat je precies gaat doen en hoe vaak je gaat spelen.. als het kostwinning is, is het misschien een idee om wat meer te investeren... Ik denk dat je aan het setje wat je gelinkt hebt misschien net niet voldoende hebt... Helemaal niet als je een langwerpige zaal hebt..quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Goeie mixer/mics/kabels enz is geen probleem
Maar er zijn zoooooveel opties dat je door de bomen het bos neit meer ziet
klopt, maar met ¤ 1.000,- budget kun je beter iets meer in de versterking investeren... trust me...quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het begint bij goeie mics, als je een goeie versterker kan van een kutsignaal geen goed signaal maken. Zo kan je alles wel tot echt alles terugbrengen. Je hele keten moet in feite gewoon goed zijn.
Neuh... ligt eraan waar je heen gaat. In Eindhoven (ben ff z'n naam kwijt) kun jij je prima laten adviseren wat betreft geluid.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:03 schreef brother52 het volgende:
Adviseren door Feedback?
Is dat niet net zoiets als een 3-sterren maaltijd uit de muur willen trekken bij de FeBo?
Electro Voice S-200quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:44 schreef guitarist het volgende:
Gewoon even doorsparen voor Electro-Voice of nog beter: Meyer Sound!
Dit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:03 schreef brother52 het volgende:
Adviseren door Feedback?
Is dat niet net zoiets als een 3-sterren maaltijd uit de muur willen trekken bij de FeBo?
Het kan ook een andere winkel zijn... doelde op het feit dat het verstandig is om je gewoon goed te laten informeren.. en nogmaals.. in Eindhoven lopen echt wel mensen rond die weten waar ze het over hebbenquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dit.
Al is de Febo wel lekker na een avond zuipen
heb je ook wel weer een punt... mijn advies heb je in ieder gevalquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja we zijn ook zowveel mogelijk advies aan het inwinnen, maar persoonlijke ervaringen via internet van mensen zijn vaak ook meer waard dan het beperkte advies van een verkoper die alleen het materiaal wat hij verkoopt zal meenemen in de vergelijkingen.
Zag het, ff nadenken :pquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:18 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Het kan ook een andere winkel zijn... doelde op het feit dat het verstandig is om je gewoon goed te laten informeren.. en nogmaals.. in Eindhoven lopen echt wel mensen rond die weten waar ze het over hebben![]()
btw.. Interesse in de losse flightcase? Kabinet is inmiddels verkocht
ja past er wel in.. maar ik heb het niet liggen dus dat zul je zelf ff moeten fixenquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zag het, ff nadenken :p
Past er nog bescherming in?
Had ik al verwachtquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:23 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
ja past er wel in.. maar ik heb het niet liggen dus dat zul je zelf ff moeten fixen
quote:
Zijn best ok speakersquote:
Ja maar in welke situatie heb je het gehoord, in de winkel vast ?quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zijn best ok speakersZeker met die laag kasten die er bijgeleverd werden klonk het vrij breed qua spectrum
veel doen en eelt kweken..quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:01 schreef robbert007 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben een beetje aan het gitaar spelen, maar ik heb soms liedjes waarbij je dan een slap moet doen tussen de strums. Maar dit doet bij mij best pijn, ik sla dan met mijn vuist zeg maar op mijn snaren, hebben jullie tips hoe dit beter kan?
quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:01 schreef robbert007 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben een beetje aan het gitaar spelen, maar ik heb soms liedjes waarbij je dan een slap moet doen tussen de strums. Maar dit doet bij mij best pijn, ik sla dan met mijn vuist zeg maar op mijn snaren, hebben jullie tips hoe dit beter kan?
Dat ben ik met je eens, advies van verkopers vind ik in vele gevallen dan ook behoorlijk overgewaardeerd...quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja we zijn ook zowveel mogelijk advies aan het inwinnen, maar persoonlijke ervaringen via internet van mensen zijn vaak ook meer waard dan het beperkte advies van een verkoper die alleen het materiaal wat hij verkoopt zal meenemen in de vergelijkingen.
figure of speech.. gewoon veel doen en dan gaat het vanzelf minder pijn doenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:08 schreef robbert007 het volgende:
[..]
Maar eelt ontstaat toch niet aan de buitenkant van je hand?
Oh neuh, dat hoeft ook nietquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:41 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]Laat maar even weten.. hij gaat wel op marktplaats en reserveer hem niet
In de demonstratie ruimte beneden jaquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar in welke situatie heb je het gehoord, in de winkel vast ?
Ik heb eens een keer een bedrijfsfeest in een kerk gehadquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
In de demonstratie ruimte beneden ja
Dat geeft natuurlijk een ander beeld...
Wij gebruiken voor sommige gigs waarbij de drums niet of nauwelijks uitversterken een setje Stagepas 500 van Yamaha. Echt verbazingwekkend hoe goed dat klinkt, en het is ook nog makkelijk te vervoeren. Zijn alleen maar 8 kanalen en geen losse woofers & tops, en er is niet zo veel aan te tweaken, maar het klinkt bij ons eigenlijk altijd goed. Voor kroegen en kleinere gigs dus. 2x 250 watt. Maar voor jou is het misschien net te klein / licht.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zoek een set met
2 woofers
2 speaker tops
liefst actief
Ik doe zelf weinig slaps maar wel veel demping. Als ik kijk naar filmpjes op Youtube zie ik wel grote overeenkomsten tussen demping en slapping. Het eerste is dat het zeker geen pijn moet doenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:01 schreef robbert007 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik deed het eerst zeg maar met mijn vuist, dus met de buitenkant van mijn vingers behalve duim. Maar nu deed ik het een paar keer met min duim, maar dat is wel minder pijnlijk, dat is denk ik beter. In het filmpje doet die dat ook. Ik speel trouwens akoestische gitaar. In ieder geval bedankt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:32 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik doe zelf weinig slaps maar wel veel demping. Als ik kijk naar filmpjes op Youtube zie ik wel grote overeenkomsten tussen demping en slapping. Het eerste is dat het zeker geen pijn moet doenDan doe je het denk ik verkeerd. Slap je echt met je hele hand (dus hand waarmee je strumt) of meer met je duim? Denk dat je moet kijken naar een combi van beide handen. Zie onderstaand filmpje voor een voorbeeld:
Akoestisch is altijd wel wat ''pijnlijker''quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:57 schreef robbert007 het volgende:
[..]
Ik deed het eerst zeg maar met mijn vuist, dus met de buitenkant van mijn vingers behalve duim. Maar nu deed ik het een paar keer met min duim, maar dat is wel minder pijnlijk, dat is denk ik beter. In het filmpje doet die dat ook. Ik speel trouwens akoestische gitaar. In ieder geval bedankt.
Neem het gewoon op met een laptopquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee ik vind je geluid niet zo mooi maar dat krijg je idd snel vanuit een output van een amp
Vetquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Neem het gewoon op met een laptop
goed genoeg voor mij
Bedoel je niet gewoon de FX-Loop van je Mustang? Die is namelijk niet perse bedoelt voor loopenquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:55 schreef Trollscience het volgende:
Ik steek de output van mijn Fender Mustang die bedoelt is voor loopen (zo kan ik mezelf nog horen) in mijn effects processor, die dan naar de computer loopt via een USB-kabel. Eenmaal opgenomen haal ik meestal wat bas en treble weg, en boost ik de mids.
Thanks.. af en toe wel lekker om es een keer wat op te nemen voor mezelfquote:
Weet ik veelquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Bedoel je niet gewoon de FX-Loop van je Mustang? Die is namelijk niet perse bedoelt voor loopen
Wat je eigenlijk moet doen is:
Gitaar -> Input Mustang -> FX-Loop out -> Effecten Processor -> FX-Loop input -> USB van de mustang naar de computer.
Welke effecten processor gebruik je? Op die plek in de chain zet je vaak alleen een reverb en/of delay de rest komt tussen je gitaar en de input van je Mustang.
Tremontiquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:29 schreef Metalfreak het volgende:
Die nieuwe CD van Mark Tremonti (gitarist Alter Bridge en Creed) is trouwens behoorlijk briljant! Aanrader voor liefhebbers van dik gitaarwerk.
Eindelijk goede muziek !! Hele nette cover!!quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:17 schreef Cynic het volgende:
Tweede poging, nu met een betere camera:
Ik heb net een bekeuring in de bus vanwege te hard rijden op de terugweg van het oefenen, nergens goed voor dus!
Oefenen is inderdaad nergens goed voorquote:Op donderdag 19 juli 2012 18:17 schreef Cynic het volgende:
Tweede poging, nu met een betere camera:
Ik heb net een bekeuring in de bus vanwege te hard rijden op de terugweg van het oefenen, nergens goed voor dus!
Sweet Jesusquote:Op vrijdag 20 juli 2012 02:36 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand interesse in m'n versterker? Doe er zo weinig mee...
Waar slaan dat soort dingen nou op gast....quote:Op vrijdag 20 juli 2012 02:36 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand interesse in m'n versterker? Doe er zo weinig mee...
(In case you're wondering: Yes, it's a picture I found on Google. I did not take this picture myself because even though I can't sleep, it's still pretty fucking late, I'm damn tired and I'm not in the mood to take pictures. Unless your name is Braddie and you want to see my dick. In that case I would love to take a picture for you! Braddie just text me, you know how I roll.)
Is gewoon one love buddyquote:Op vrijdag 20 juli 2012 03:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar slaan dat soort dingen nou op gast....
Behandel mij niet alsof ik een of andere downsyndromer ben, of dit nou een internet forum is of niet. Dank je vriendelijk Mennoquote:Op vrijdag 20 juli 2012 03:35 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Is gewoon one love buddy
[ afbeelding ] op je neusje!
Thanks! De volgende keer ga ik wat anders qua geluid proberen, heb er nu geen noisegate tussen en we staan zo hard dat ik die echt wel nodig heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:11 schreef genakt het volgende:
[..]
Eindelijk goede muziek !! Hele nette cover!!
Nergens zie je volgens mij iets staan waaruit je zou kunnen opmaken dat je chromosoompje te veel hebt (behalve dan misschien je post gedrag maar dat doe je zelf). Als jij dat er wel in kan lezen, nou dan zal t wel zo zijn en wens ik je veel plezier met ramen likken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 03:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Behandel mij niet alsof ik een of andere downsyndromer ben, of dit nou een internet forum is of niet. Dank je vriendelijk Menno
En wat mankeert jou? Een fragiel X'je?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nergens zie je volgens mij iets staan waaruit je zou kunnen opmaken dat je chromosoompje te veel hebt (behalve dan misschien je post gedrag maar dat doe je zelf). Als jij dat er wel in kan lezen, nou dan zal t wel zo zijn en wens ik je veel plezier met ramen likken.
Stel je niet zo aan velletje!
Goeie keus, maar ik snap niet waarom je voor een studio uberhaubt een Beats zou overwegenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:07 schreef Braddie het volgende:
Nieuwe koptelefoon voor in m`n studiotje(En dagelijks gebruik) besteld
Wilde eerst de Beats By Dre, maar toen heb ik maar even goed gekeken naar spectrums en responses, en heb ik gekozen voor de BeyerDynamic DT770PRO 80
Naja, ik staarde me eigen een beetje blind op het feit dat hij door heel veel producers word gebruikt, en ik ging er maar vanuit dat hij echt fantastisch zou zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Goeie keus, maar ik snap niet waarom je voor een studio uberhaubt een Beats zou overwegen
Ik denk dat er geeneen producer is die hem gebruiktquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Naja, ik staarde me eigen een beetje blind op het feit dat hij door heel veel producers word gebruikt, en ik ging er maar vanuit dat hij echt fantastisch zou zijn.
Maar ik heb hem geprobeerd, en hij valt echt vies tegen, je hebt amper hoge tonen, je bass word tot rond de 400HZ geboost met echt 15 DB of zo, en het Frequency Response is gewoon crap.
+ Dat die BeyerDynamic nog 30 euro scheelde in prijs ook
Serieus niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er geeneen producer is die hem gebruikt
Er zijn best veel engineers die hem gebruiken. Ik vind hem ook matig. Hier ook een D770, bevalt beter dan de goede oude HD25.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er geeneen producer is die hem gebruikt
DT770 heeft een vriend van mij ook, en ik vond hem in eerste instantie erg zacht gaan (Blijkt dat hij de 250OHM heeft) Naja, ik heb de 80 besteld, want er mag wel wát volume in zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:17 schreef guitarist het volgende:
[..]
Er zijn best veel engineers die hem gebruiken. Ik vind hem ook matig. Hier ook een D770, bevalt beter dan de goede oude HD25.
Maar de HD25 is voor live weer beter, meteen maar een grote jack aan gesoldeerd!
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:17 schreef guitarist het volgende:
[..]
Er zijn best veel engineers die hem gebruiken. Ik vind hem ook matig. Hier ook een D770, bevalt beter dan de goede oude HD25.
Maar de HD25 is voor live weer beter, meteen maar een grote jack aan gesoldeerd!
Lijkt me juist raar omdat je als producer juist een "eerlijk" geluid wil en niet een waar allemaal boosts in zitten. Het zullen ongetwijfeld superchille dingen zijn om mee te luisteren, maar als je echt wil mixen ermee lijkt het me geen aanrader.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Serieus niet?Ik vind het ook wel erg lelijk dat mensen zeggen dat ze graag *goede geluidskwaliteit* willen en dan zo`n ding kopen.... en er 64KBPS Youtube Rips mee gaan luisteren of 128KBPS Mp3tjes.
(Ben blij dat ik hem niet heb genomen achteraf *Ril)
Sja.. ik snap het ook niet, het zit comfort is fantastisch, en het is ook best wel ok voor dingen met echt ongelovelijk veel bass (Techno/house/rap) maar als je als *normale* consument gewoon rustig U2 wilt luisteren, of Black Sabbath of iets, dan moet je ze wel overslaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me juist raar omdat je als producer juist een "eerlijk" geluid wil en niet een waar allemaal boosts in zitten. Het zullen ongetwijfeld superchille dingen zijn om mee te luisteren, maar als je echt wil mixen ermee lijkt het me geen aanrader.
De beats Pro is best wel goed maar daar betaal je dan ook voor.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Goeie keus, maar ik snap niet waarom je voor een studio uberhaubt een Beats zou overwegen
Ja dat is nou precies mijn mankementquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:09 schreef starla het volgende:
[..]
En wat mankeert jou? Een fragiel X'je?
Ik zie niet vaak een documentaire specifiek over Dire Straits of Mark Knopfler...quote:Mark Knopfler is one of the most successful musicians in the world. During the past 30 years he has written and recorded over 300 songs including some of the most famous in popular music. In this documentary he talks about how these songs have defined him and how they have been influenced by his own life and roots. It features previously unseen photographs from his personal collection and comprehensive footage spanning his career from a struggling musician playing in pubs in Leeds in the 1970s, to the record-breaking success with Dire Straits and his world tour as a solo artist. Looking back over the 25 years since he wrote the iconic Brothers In Arms album, the film takes an affectionate look at how this formidable, creative man has operated as a musician for three decades and how he continues to do so as a solo artist who is as much in demand as ever.
Ik probeer dat meestal ook te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zie niet vaak een documentaire specifiek over Dire Straits of Mark Knopfler...
Daarom ben ik voor de BeyerDynamic gegaan, 130 euro, en dus geld over voor Hoorn of de kroegquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
De beats Pro is best wel goed maar daar betaal je dan ook voor.
voor hetzelfde geld heb je ook een AKG K550 en kun je nog een avondje in de kroeg hangen.
Ja, dat was me al duidelijk, op Facebook zeiden ook echt 8 mensen tegen me dat ik stom was, omdat het totaaaaaaaaaal niet bij mijn muziekstijl zou passen, daarna gegoogled en tot de 400 HZ zit er echt een 15DB Bas boost in, en alles vanaf de 6000HZ Valt gewoon bijna weg... (Drop van 20 DB)quote:
Balen.. geen BBC4 hier!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef Iemand91 het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen: voor de mensen met BBC4:
[ afbeelding ]
22:55 - 23:55 uur: Mark Knopfler: A Life in Songs
[..]
Ik zie niet vaak een documentaire specifiek over Dire Straits of Mark Knopfler...
Volgende week een klacht over je E-snaren?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:54 schreef .Masturbatron. het volgende:
was vandaag weer es in de weer met mijn gitaar
dacht ik eindelijk eens blij en gelukkig te zijn sinds mijn g-snaar probleem is opgelost een paar weken geleden (door voortaan setjes met gewonden g-snaren te kopen)
merkte ik vandaag pas (!!) dat ik een nieuw probleem heb: de b-snaar
staat voor bitch-snaar. altijd stem ik hem goed maar toch issie nooit goed gestemd. ik was zo blij en gelukkig met het feit dat mijn g-snaar probleem was opgelost, dat ik pas vandaag hoorde hoe slecht mijn akkoorden klinken door die ontzettende kutte b-snaar. heeft iets te maken met hoe een gitaar is gebouwd en equal temperament en compromissen en zo
dus ik las een uitspraak van eddie van halen over hoe hij de b-snaar wat lager stemt dan de rest - ik stem mijn b-snaar 5 cents lager dan het normaal hoort, probleem opgelost, alle akkoorden die ik speel klinken nu helemaal mooi, helemaal top![]()
3 hoeraatjes voor EVH![]()
![]()
ik kan die man wel zoenen
Maar dan nog blijft het een benadering.quote:
precies, mijn gehoor is daar heel gevoelig voor blijkbaar. ik wil het echt perfect hebbenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgende week een klacht over je E-snaren?
Zo'n snaarinstrument blijft altijd een benadering (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Well_temperament ), ik merk ook vaak genoeg dat mijn gitaren volgens het stemapparaat zuiver zijn, maar dat het toch net niet helemaal lekker klinkt. Ik tweak bijna altijd bij, in het bijzonder de g en de b-snaar. Ligt er ook aan of je veel open akkoorden (dus op de lagere frets) speelt, of juist veel bovenin. Voor solowerk maakt het minder uit, dat kun je altijd wel corrigeren met een bend.
Eigenlijk moet je je gitaar telkens omstemmen als je in een andere toonsoort gaat spelen, maar zo kom je in elk geval ook dicht in de buurt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:26 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
precies, mijn gehoor is daar heel gevoelig voor blijkbaar. ik wil het echt perfect hebben![]()
mijn tips: setjes met gewonden g-snaar, b-snaar 5 cents lager stemmen dan het eigenlijk hoort = (bijna) perfect gestemd
Waar koop je stemapparaten die op de cent nauwkeurig kunnen stemmen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:26 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
precies, mijn gehoor is daar heel gevoelig voor blijkbaar. ik wil het echt perfect hebben![]()
mijn tips: setjes met gewonden g-snaar, b-snaar 5 cents lager stemmen dan het eigenlijk hoort = (bijna) perfect gestemd
goed intoneren moet sowieso gedaan zijn
ik gebruik die guitar tuner in guitar rig 5quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:41 schreef starla het volgende:
[..]
Waar koop je stemapparaten die op de cent nauwkeurig kunnen stemmen?
En dan maar hopen dat die software wat nauwkeurig isquote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:50 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ik gebruik die guitar tuner in guitar rig 5
hijs goed hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat die software wat nauwkeurig is
nee want zelfs al is je gitaar op de cent perfect gestemd, dan nog klinken bepaalde akkoorden nogal vals door die b-snaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:32 schreef brother52 het volgende:
En hoe is jouw gehoor?
Als de software goed is, moet de B toch gewoon een B zijn en hoort een akkoord toch gewoon goed te klinken?
ik dacht eerst ook zo van "mwah die gast lult maar wat"quote:Eddie Van Halen's tuning of the guitar
Before Van Halen, most distorted, metal-oriented rock consciously avoided the use of the third of the intervals in guitar chords, creating instead the signature power chord of the genre. When run through a distorted amplifier, the rapid beating of the major third on a conventionally tuned guitar is distracting and somewhat dissonant.
“Major third complications can be overcome by lots of alcohol.”
~ Eddie Van Halen on How not to be dissonant challenged
Van Halen flatted his B string slightly, so open G string and B reaches a justly intonated, beatless third, the Beetles trademark . This consonant third was almost unheard of in distorted-guitar rock and allowed Eddie to use major chords in a way that mixed classic hard rock power with "happy" pop.
“A guitar is just theoretically built wrong. Each string is an interval of fourths, and then the B string is off. Theoretically, that's not right, all the strings should be off.”
~ Eddie Van Halen on strings
Nee, serieus, dat maakt dus niet uit. Met intonatie kun je een boel oplossen, maar omdat een gitaar gefret is, houd je altijd onzuiverheden.quote:
Maar omdat een gitaar frets heeft, zullen gefrette noten altijd net iets hoger klinken dan open snaren. Dat kun je compenseren door te stemmen, maar je zult altijd met verschillende akkoordliggingen (en deels open en gefrette snaren) spelen, waardoor je formeel voor elke wisseling van toonsoort zou moeten bijstemmen. Maar goed, zoals ik zel, voor de meeste mensen is de benadering voldoende.quote:Dat instrumenten niet zuiver zijn ligt niet aan stemapparaatjes, maar aan de natuur der dingen (de wiskunde) waar niemand wat aan kan veranderen.
Bij een zuivere oktaaf heeft de hoogste noot een twee maal zo hoge frequentie als de lagere noot. Juist daaraan hoeft niets gesleuteld te worden. Die factor 2 in de oktaven ligt muurvast. De problemen zitten hem eerder bij de overige intervallen, de terts, de kwint en alle andere. Die hebben andere verhoudingen, namelijk 1/3, 3/4 en alle overige "mooie" verhoudingen. Nu kunnen de pianotonen wel in die "mooie" verhoudingen worden gestemd, maar dan kan je maar in één toonladder spelen. Omdat vrijwel iedereen meerdere accoorden en ladders gebruikt, is een zuivere stemming nooit mogelijk.
De oplossing is een compromis: Alle 12 noten binnen een oktaaf krijgen gelijke frequentieverhoudingen, namelijk om de volgende noot te vinden wordt de vorige frequentie met een bedrag vermenigvuldigd dat gelijk is aan de 12de machts wortel uit 2. Na 12 keer een noot verhoogd te hebben, zit je dan precies een oktaaf, namelijk een frequentieverdubbeling verder.
Dit heet de gelijkzwevende stemming. Met de gelijkzwevende stemming worden alle intervalleen een heel klein beetje vals, hoogstens in de orde van 1%, en dat neemt iedereen op de koop toe om gemakkelijk van toonsoort of accoord te kunnen wisselen, zonder je gitaar/piano te hoeven verstemmen.
Dat stuk over van Halen gaat er alleen over wanneer je distortion gebruikt. Dan kan dat wat dissonant klinken. Gewoon clean had hij dat probleem blijkbaar niet. Dan ligt het niet aan de gitaar maar aan de distortion.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:39 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
nee want zelfs al is je gitaar op de cent perfect gestemd, dan nog klinken bepaalde akkoorden nogal vals door die b-snaar.
EVH legt dit heel netjes uit
[..]
ik dacht eerst ook zo van "mwah die gast lult maar wat"
hoe fout zat ik wel niet
Maar die verschillen heb je bij elke snaar en niet alleen bij de B. En dat is dus een heel ander 'probleem'.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, serieus, dat maakt dus niet uit. Met intonatie kun je een boel oplossen, maar omdat een gitaar gefret is, houd je altijd onzuiverheden.
Uitleg:
[..]
Maar omdat een gitaar frets heeft, zullen gefrette noten altijd net iets hoger klinken dan open snaren. Dat kun je compenseren door te stemmen, maar je zult altijd met verschillende akkoordliggingen (en deels open en gefrette snaren) spelen, waardoor je formeel voor elke wisseling van toonsoort zou moeten bijstemmen. Maar goed, zoals ik zel, voor de meeste mensen is de benadering voldoende.
ook clean kan ik het horen, serieus hequote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat stuk over van Halen gaat er alleen over wanneer je distortion gebruikt. Dan kan dat wat dissonant klinken. Gewoon clean had hij dat probleem blijkbaar niet. Dan ligt het niet aan de gitaar maar aan de distortion.
Die verschillen zitten op veel plekken, maar ze vallen extra op bij de B en G, omdat dat de enige open snaren op de gitaar zijn waar een terts tussen zit ipv een kwart. Die gelijkzwevende stemming is per interval verschillend; bij de kwint is het nauwelijks gecorrigeerd, bij de kwart al iets meer, bij de terts nog meer.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die verschillen heb je bij elke snaar en niet alleen bij de B. En dat is dus een heel ander 'probleem'.
Die 'beating' wordt dus erger naar mate je 't versterkt (en scheur eroverheen gooit). Ik speel bij distortion-akkoorden de terts ook liever niet (en al helemaal niet de open g en b) want het is inderdaad lelijk en vals(ish). Rock = kwint, meer niet.quote:A bit more on the beatless 3rd mentioned in the article. In the modern tuning system called equal temperament, all intervals, except the octave, are tuned slightly off for practical reasons. Some, such as the perfect fifth, are only very slightly off, while others such as the major third between the open G & B strings are a bit more off.
When the G string is played, it produces a series of harmonic notes, all mathematically pure. One of those is the note B, a third higher (5:1 frequency ratio). If the 'tempered B string' is played at the same time, it won't exactly match the harmonic produced by the G string. The frequency difference between them can be heard as rapid beating. Van Halen simply adjusts his B string so that it matches the G string's harmonic exactly, which results in a pure, beatless 3rd. Doing that though, will cause problems elsewhere as he admits.
je moet ook een beetje kijken hoe je die b-snaar precies gaat stemmenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die 'beating' wordt dus erger naar mate je 't versterkt (en scheur eroverheen gooit). Ik speel bij distortion-akkoorden de terts ook liever niet (en al helemaal niet de open g en b) want het is inderdaad lelijk en vals(ish). Rock = kwint, meer niet.
Zoals je kan lezen geeft Eddie dat ook toequote:Op zondag 22 juli 2012 04:42 schreef CoiLive het volgende:
Maar als je je b snaar open laat klinken in een akkoord, dan klinkt die dus 5 cent te laag. Volgens mij verschuif je je probleem alleen maar?
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:09 schreef brother52 het volgende:
Hoe dan ook, eindelijk ook een 2e dream90 in mijn lp
Precies.quote:Op zondag 22 juli 2012 04:42 schreef CoiLive het volgende:
Maar als je je b snaar open laat klinken in een akkoord, dan klinkt die dus 5 cent te laag. Volgens mij verschuif je je probleem alleen maar?
Pics?quote:
quote:
Maar daar zit weer een heel raar gat in.quote:
quote:Op zondag 22 juli 2012 14:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar daar zit weer een heel raar gat in.
Ik ga eens kijken hoe en watquote:Op zondag 22 juli 2012 16:13 schreef The_Dean het volgende:
Kaal schuren, gaatjes vullen met plamuur, netjes schuren, primer, rood spuiten
Slagplaat zou ik gewoon kopen, zo duur zijn die niet.
Is het een fender? Die hebben vaak al een dikke laag primer, alleen schuren is dan nodig.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:09 schreef Braddie het volgende:
Ik wil binnenkort mijn strat helemaal *nieuw* maken, dus alle butsen die er in zitten wegwerken, alle krassen weg werken, even een andere kleur rood laten spuiten, de slagplaat fatsoenlijk zwart.
Hoe kan ik dit het goedkoopst(maar nog wel goed) doen?
quote:
Helaas niet, het is een Crafter, er is ooit al eens een lak laag afgehaald(Omdat ik hem een andere kleur wilde) maar uit eindelijk bleef het toch bij dof rood, maar ik wil hem nu "Candy Apple Red" hebben, dat vind ik zo`n mooie kleurquote:Op zondag 22 juli 2012 20:51 schreef Z het volgende:
[..]
Is het een fender? Die hebben vaak al een dikke laag primer, alleen schuren is dan nodig.
Ja, je poste het net op Facebook, fucking geniaal!quote:
quote:
nee maar wel met die mensen die zeggen dat ac/dc makkelijk is maar dan zie je tabs van zequote:
Ja! Staat ook al een paar jaar op de planningquote:Op maandag 23 juli 2012 14:27 schreef Witchfynder het volgende:
Zwarte Cross was AWESOME!!.
Beste gigs: Suicidal Tendencies, Doro, Municipal Waste, The Hives & Boo Boo Davis.
Beste performer: Eric Moore (drummer van ST).
Mafste performer: Christopher Bowes (Alestorm) die opkwam met een paardenmasker op.
Meest irritante presentator: de zanger van Chef's Special.
Meest awesome ding dat ik gezien heb: een crosstruck aangekleed als schorpioen, van plaatstaal, mét bewegende poten.
Meest verbazingwekkende ding: dat Dean er niet was. Dit is echt het festival voor jou!.
Schijnbaar heb je er geen last van. Je zult alleen wat verder moeten benden als de fret naar de nut toe loopt maar dat doe je vanzelf als je bend op je gehoor. Doe je dat niet heb je een probleemquote:Op zondag 22 juli 2012 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Die gitaar met die rare frets... Dat werkt toch niet als je een bend doet ?
Als je bend op gevoel(Zeg maar wat je qua radius gewend bent van je eigen gitaar) dan gaat het inderdaad niet heel goed komenquote:Op maandag 23 juli 2012 17:57 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Schijnbaar heb je er geen last van. Je zult alleen wat verder moeten benden als de fret naar de nut toe loopt maar dat doe je vanzelf als je bend op je gehoor. Doe je dat niet heb je een probleem
Nou, volgend jaar mee met je hoofd!quote:Op maandag 23 juli 2012 16:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja! Staat ook al een paar jaar op de planning
Okquote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, volgend jaar mee met je hoofd!.
I'm in: http://www.guitarfetish.c(...)n-a-Can_p_2171.html#quote:Op maandag 23 juli 2012 21:57 schreef The_Dean het volgende:
Bij genoeg interesse eind van de week weer een GFS bestelling.
Hij klinkt, en ik vind het wel ok, maar weet niet hoe hij eerst klonk.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 01:38 schreef guitarist het volgende:
Hoe klinkt m'n bas nu trouwens? Moeten er nog nieuwe snaren op en eventueel nieuwe hardware? (betere podmeters?)
Geen reet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:49 schreef Ulx het volgende:
Ik heb laatst een nieuwe kabel gekocht. Zo een met rode en blauwe dingen op het einde. Het schijnt wat uit te maken, maar ik merk er om eerlijk te zijn geen donder van.
Ze hebben niet veel mooie van dean behalve die rusty cooler <3quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:31 schreef The_Dean het volgende:
Heb in het verleden nog eens gepraat met Metalfreak [geloof ik]. Die had een 7 snarige Dean die hij eventueel wel kwijt wou.
Zou hem overnemen, alleen is er nooit van gekomen [geld, vergeten, blabla]. Je kan hem eens een PM sturen.
Bestel bij GFS maar wat podmeters mee dan!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hij klinkt, en ik vind het wel ok, maar weet niet hoe hij eerst klonk.
Potmeters vervangen kan natuurlijk nooit kwaad, maar die doen het nog prima.
ML ?quote:
Nee, dat was ik niet, nooit een 7-snarige gitaar gehad.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:31 schreef The_Dean het volgende:
Heb in het verleden nog eens gepraat met Metalfreak [geloof ik]. Die had een 7 snarige Dean die hij eventueel wel kwijt wou.
Zou hem overnemen, alleen is er nooit van gekomen [geld, vergeten, blabla]. Je kan hem eens een PM sturen.
Aight!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Bestel bij GFS maar wat podmeters mee dan!
Ja, een Dean ML.quote:
Dan ben ik in de war, excuses.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, dat was ik niet, nooit een 7-snarige gitaar gehad.
Nope, er zitten er maar zes in dat pakje.quote:
ach so ja aresdream al wel gepm'd die had er wel 1 te koopquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, een Dean ML.
Zo een wat Dimebag gebruikte, maar dan andere finish en 7 snaren.
Ik heb er wel eentje voor je te koop.quote:
Wat een te gek ding, dat hout is mooi!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb er wel eentje voor je te koop.
Body van White Korina, hals van Mahonie, rosewood toets, Tonepro's brug en tailpiece, schaller locking tuners, schaller straplocks, bijpassende koffer, rear routing dus geen slagplaat, pup switch zit bij de vol en tone knoppen, setje Seymour Duncans SH-4 en SH-2...
Deze is het:
Dat is het in feite ook. Als ik hem verkoop, heb ik weer brood op de plankquote:
Prijs/kwaliteit inderdaad. Hun pickups (de dream90's en lil' punchers in elk geval) zijn te gek en zijn in verhouding erg goedkoop.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:50 schreef Z het volgende:
Waarom zijn jullie zo enthousiast over GFS? Is dat vanwege de prijs kwaliteit? De dream 90's die ik besteld had zijn nog niet operationeel.
Dat. Ontzettend veel waar voor je geld.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Prijs/kwaliteit inderdaad. Hun pickups (de dream90's en lil' punchers in elk geval) zijn te gek en zijn in verhouding erg goedkoop.
Ik wil er niet té veel aan uitgeven (Het word dus sowieso waarschijnlijk niet wat jij in gedachte hebt) én jij bent links handig... dus dat schiet voor mij ook niet opquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb er wel eentje voor je te koop.
Body van White Korina, hals van Mahonie, rosewood toets, Tonepro's brug en tailpiece, schaller locking tuners, schaller straplocks, bijpassende koffer, rear routing dus geen slagplaat, pup switch zit bij de vol en tone knoppen, setje Seymour Duncans SH-4 en SH-2...
Deze is het:
[ afbeelding ]
Nouja... 250 euro dat is toch wel m`n max .... die Tele is de deur uit (Heb ik weer aan die gast terug gegeven)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:12 schreef brother52 het volgende:
Kijk dan naar die foto, daar staat een rechtshandige Explorer op....
En hoeveel is niet te veel?
Dat zeg ik, ik heb echt een heel laag budget wat dat betreft...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:18 schreef brother52 het volgende:
Hmmm, dat is iets aan de magere kant. Daarvoor heb je misschien net de tuners, brug en tailpiece...
Tofquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:26 schreef genakt het volgende:
Morgen gitaar ophalen en dan emg 707's erinztten
Ja ! van Aresdreams een scheckter damien 7!quote:
Nou... De gemiddelde Epiphone op Marktplaats...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:28 schreef brother52 het volgende:
Voor dat bedrag zul je sowieso niet een explorer gaan vinden.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:32 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja ! van Aresdreams een scheckter damien 7!
Precies, en ik denk dat je een Gibson MelodyMaker Explorer ook wel voor dat bedrag kan vinden (Die zijn iets van 450-550 nieuw, toch) ?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nou... De gemiddelde Epiphone op Marktplaats...
Ja, die zijn nieuw ook niet al te duur maar ja, daar is de kwaliteit dan ook naar.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nou... De gemiddelde Epiphone op Marktplaats...
Goed punt.quote:
Dat zijn dan al driequote:
ah snel die bbq regelen gitaristen ik kan wel een niet wounded plaat gebruikenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:07 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij is de nieuwe The Wounded plaat nog eerder uit dan dat die gitaristen bbq eindelijk een keer gaat plaatsvinden.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is het in feite ook. Als ik hem verkoop, heb ik weer brood op de plank
Heb het ook maar veel muziek die ik luister staat er toch net niet op helaasquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Vandaag een Spotify account aangeschaft, had ik eerder moeten doen, zo ideaal
Mijn muzieksmaak is denk ik een stuk meer mainstream jaquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:19 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb het ook maar veel muziek die ik luister staat er toch net niet op helaas
T word wel steeds beter moet ik zeggenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mijn muzieksmaak is denk ik een stuk meer mainstream ja
Ik heb daar zo vaak een account genomen omdat het me handig was voor 2 dagen, en dan gebruikte ik het voor de rest van de maand niet en annuleerde ik het maar weer.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Vandaag een Spotify account aangeschaft, had ik eerder moeten doen, zo ideaal
Yup !quote:
Hij speelt echt gewelidg pfff en komt wel dikke sound uit beter als ik had verwacht!quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:30 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, da ging vlot, binnen 2 uur een gitaar kwijt..
da was 1, nog 2 te gaan...
wie?
[TK] 1 x Gitaar en 1 x Bas
Mooi dat ze je bevaltquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:43 schreef genakt het volgende:
[..]
Hij speelt echt gewelidg pfff en komt wel dikke sound uit beter als ik had verwacht!
Ja had eigenlijk wel wat willen drinken oidquote:Op donderdag 26 juli 2012 06:16 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Mooi dat ze je bevalt
jammer dat de ontmoeting zo kort duurde trouwens...
Pfffft. Een beetje rock n roller slaat ze sneller kapot.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:30 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, da ging vlot, binnen 2 uur een gitaar kwijt..
Gitaren kappot slaan is stupide en overbodig.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Pfffft. Een beetje rock n roller slaat ze sneller kapot.
Daarom dat ik met de trein kwamquote:Op donderdag 26 juli 2012 08:18 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja had eigenlijk wel wat willen drinken oid
Vervelend dat parkeren heel kut was
Tofquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:18 schreef Niles-Crane het volgende:
Overigens ben ik aangenomen in Ierland
M'n laatste gitaar die ik kocht was niet wit hequote:Op donderdag 26 juli 2012 13:56 schreef Niles-Crane het volgende:
[TK] [Gitaar] Ibanez AS73 Semi hollow
Jammer dat ie niet wit is anders kon ik 'm wel aan Dribbel kwijt
Nou, spring in de boot naar Ierland en haal dat ding op. Zijn erg toffe gitaren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
M'n laatste gitaar die ik kocht was niet wit he
Waarschijnlijk gewoon een piezo element erbij zittenquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:32 schreef brother52 het volgende:
Iemand trouwens enig idee welk effect Tim Christensen hier gebruikt om dat akoestische geluid te krijgen?
Precies, nouja.. voor ieder zijn ding dan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:18 schreef Niles-Crane het volgende:
Is chill man een goedkope lelijke kutgitaar. Die dingen verdienen niet beter.
Overigens ben ik aangenomen in Ierland
Ja, dat dacht ik eerst ook maar helaas.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een piezo element erbij zitten
Hebben meerdere gitaren wel.
Hoe werkt zoiets nou precies?... altijd al afgevraagdquote:
Het algoritme van het signaal van een "normaal" element omzetten naar het algoritme van een "piezo" element.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoe werkt zoiets nou precies?... altijd al afgevraagd
Maar het lijkt me dat dit toch nooit helemaal goed klinkt?.... ik ken het alleen van Youtube filmpjes hoor, maar stel ik switch tussen een singlecoil en een humbucker... ik neem aan dat die AC van Boss dan mee switched?, dat klinkt dan toch hartstikke gek? of is het dan hetzelfde idee als van *gewone* western naar *jumbo* ofzo?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het algoritme van het signaal van een "normaal" element omzetten naar het algoritme van een "piezo" element.
Die klinkt vrij pittig inderdaad. Heb je daar ook geen 8-snaar voor nodig?quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:22 schreef Trollscience het volgende:
Godverdomme Bleed is een bitch om te spelenHet nummer is ergens rond de 160bpm maar ik kom niet verder dan 120-130 met die irritante kuttriolen. Progmetal gitaristen hier?
Het achtsnarige aspect van het nummer zit voornamelijk in de jazzgitaarsolo, alle ritmepartijen zijn vrij makkelijk over te zetten naar een zessnarige gitaar in Eb. Zie ook deze video:quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die klinkt vrij pittig inderdaad. Heb je daar ook geen 8-snaar voor nodig?
Polijsten voor het spuiten?quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies, nouja.. voor ieder zijn ding dan.
Ik ga hem sowieso een beter leven geven, hij word (Is al besloten) Candy Apple Red, en waarschijnlijk morgen geschuurd gepolijst etc etc
De slagpartij onder de solo dan, de solo zelf is toch gewoon op de hoge snaren zo te horen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:57 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Het achtsnarige aspect van het nummer zit voornamelijk in de jazzgitaarsolo, alle ritmepartijen zijn vrij makkelijk over te zetten naar een zessnarige gitaar in Eb. Zie ook deze video:
Nja, jij wil hem morgen laten schuren en polijsten. Dus moet morgen ook de kleur erop, blanke lak erop en moet alles goed uitgehard zijn.quote:
Heb ik het dan toch verkeerd gedaan door na elke 2 lagen minstens 4 dagen uit te laten harden en na de laatste (9e of 10e) laag 3 weken te wachten voor het polijsten zodat de lak helemaal uitgehard was?quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, jij wil hem morgen laten schuren en polijsten. Dus moet morgen ook de kleur erop, blanke lak erop en moet alles goed uitgehard zijn.
Succes
Ja. Heb ik ook zo ongeveer gedaan, en wat ik doe is meestal foutquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb ik het dan toch verkeerd gedaan door na elke 2 lagen minstens 4 dagen uit te laten harden en na de laatste (9e of 10e) laag 3 weken te wachten voor het polijsten zodat de lak helemaal uitgehard was?
Hahah heb nog geen goede kunnen nemen zit elke keer snachts te spelenquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:43 schreef Aresdreams het volgende:
ohja, Genakt: PICS van je nieuwe gitaar!
Dat is 3 kwart van het nummer downstroke en dan tripplet en dan andere delen weer een downstroke extra erbij zo moeilijk is dat toch niet zat het net even te spelen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:57 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Het achtsnarige aspect van het nummer zit voornamelijk in de jazzgitaarsolo, alle ritmepartijen zijn vrij makkelijk over te zetten naar een zessnarige gitaar in Eb. Zie ook deze video:
ik begrijp het ritmisch gezien ook wel na heel veel luisteren maar ik kan gewoon nog niet zo goed pickenquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:25 schreef genakt het volgende:
[..]
Dat is 3 kwart van het nummer downstroke en dan tripplet en dan andere delen weer een downstroke extra erbij zo moeilijk is dat toch niet zat het net even te spelen.
Na halve nummer krijg ik alleen beetje lamme klauw dat is het wel en is niet echt leuk om te spelen maar wel goede oefening.
... Mjah ik speel alleen van dat soort herrie
Oefenenquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:28 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik begrijp het ritmisch gezien ook wel na heel veel luisteren maar ik kan gewoon nog niet zo goed pickenik kan snel picken maar écht niet zo snel, jezus christus man
jawel van die irritante snelle noten /rifjes tussendoor dat kan ik dus nietquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:32 schreef Trollscience het volgende:
ik neig zelf meer naar de mathcore kant dan naar djent... maar djent is ook echt sick dus ik wil het ook kunnen![]()
kijk zoiets lukt me dan weer wel maar daar zit ook geen irritante triolen in
dat is wel echt vetquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:37 schreef genakt het volgende:
[..]
jawel van die irritante snelle noten /rifjes tussendoor dat kan ik dus nietbijv seconde 5
![]()
Maar zoiets ?( Waren laatst baroeg )
Heb de tabs van heel het album. Geprobeerd te spelen echt vaag... Lukt wel maar moet je er wel even voor gaan zitten zo vaag spelen ze
Jawel maar is gewoon vaag spelen dat djentquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:45 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat is wel echt vetken het niet
maar lukken die noten ertussenin dan niet ofwat?
Ja tosin nog watquote:
Gedownloadquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:53 schreef Trollscience het volgende:
ja die shit gaat echt te verik heb on impulse wel eens geprobeerd maar out of this world zijn gitaarspel.
heb je de cd's fysiek of gewoon op je pc? want ik kan namelijk geen enkele winkel vinden waar ze hun cd's verkopen, ben al jaren op zoek naar hun self-titled
Dikke, of een 7-snaarquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:00 schreef Trollscience het volgende:
Welke snaren kan ik het beste pakken voor B-standard, C-standard?
Mijn 7 snaar-gitaren hebben de volgende diktes (standaard in B): 10-13-17-26-36-46-56quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:57 schreef Trollscience het volgende:
[..]ja dat snap ik ook wel, welke diameter ongeveer bedoel ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |