SkyTec, het is voor 9 van de 10 dingen rotzooi, maar P.A`s maken ze dan wel weer leukquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn er hier mensen die verstand hebben van PA sets
Ik zoek een set met
2 woofers
2 speaker tops
Voor gigs tussen de 100 en en 200 man
liefst actief
Wat heb je daar zo'n beetje voor nodig. Budget om en nabij de 1000,-
Sorry, dat woord gebruik ik te snel op FOK!. Ik bedoelde eigenlijk gewoon toffe/mooie of zo.quote:
Behringer pro? Ik draai daar tot 500 man mee.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zoek een set met
2 woofers
2 speaker tops
liefst actief
Ik weet het niet hoor. Een ketting is nog altijd net zo sterk als zijn zwakste schakel...quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:26 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Behringer pro? Ik draai daar tot 500 man mee.
Let er wel op dat de speakers niet zo veel uitmaken.. investeer in versterking !
Als je doelt op de investering op de versterking heb je het wel een beetje mis.. Versterking is wel degelijk belangrijker dan de boxen die je aanschaft... Het is de motor van je set.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Een ketting is nog altijd net zo sterk als zijn zwakste schakel...
Straattaal dat over het algemeen gebruikt wordt door 15 jarige straat sletjes (no offense)quote:
Het gaat gebruikt worden voor akoestische optredens of kleine gigs <250 man.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:34 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Als je doelt op de investering op de versterking heb je het wel een beetje mis.. Versterking is wel degelijk belangrijker dan de boxen die je aanschaft... Het is de motor van je set.
-> Dribbel: Mag ik vragen waarvoor je het precies gaat gebruiken?
Nee, niet mee eens. Heb je goede versterkers en je hangt daar een paar gare speakers aan, dan is je geluid gewoon kut.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:34 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Als je doelt op de investering op de versterking heb je het wel een beetje mis.. Versterking is wel degelijk belangrijker dan de boxen die je aanschaft... Het is de motor van je set.
Voor drums zou ik zeker de kick, snare en overhead doen.. vind ik wel een noodzaak eigenlijk als ik kijk naar mijn eigen akoestische band .quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Straattaal dat over het algemeen gebruikt wordt door 15 jarige straat sletjes (no offense)
En inderdaad, je keten is zo sterk als je zwakste schakel.
[..]
Het gaat gebruikt worden voor akoestische optredens of kleine gigs <250 man.
2x gitaar
1x bas
2x toetsen
drums
2x zang.
Bij dat soort optredens hoeven de drums vaak niet volledig uitversterkt te worden.
http://www.bax-shop.nl/lu(...)product-details.html
Dat leek qua prijs een interessante set, maarja de kwaliteit zal daar ook wel naar zijn.
De voorkeur gaat uit naar actieve speakers.
Natuurlijk moet het in balans zijn maar een goede versterking is wel belangrijker...quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Heb je goede versterkers en je hangt daar een paar gare speakers aan, dan is je geluid gewoon kut.
Je set moet gewoon in balans zijn.
Het begint bij goeie mics, als je een goeie versterker kan van een kutsignaal geen goed signaal maken. Zo kan je alles wel tot echt alles terugbrengen. Je hele keten moet in feite gewoon goed zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:56 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het in balans zijn maar een goede versterking is wel belangrijker...
Laat je eens adviseren door Feedback (oid). Het ligt er ook maar net aan wat je precies gaat doen en hoe vaak je gaat spelen.. als het kostwinning is, is het misschien een idee om wat meer te investeren... Ik denk dat je aan het setje wat je gelinkt hebt misschien net niet voldoende hebt... Helemaal niet als je een langwerpige zaal hebt..quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Goeie mixer/mics/kabels enz is geen probleem
Maar er zijn zoooooveel opties dat je door de bomen het bos neit meer ziet
klopt, maar met ¤ 1.000,- budget kun je beter iets meer in de versterking investeren... trust me...quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het begint bij goeie mics, als je een goeie versterker kan van een kutsignaal geen goed signaal maken. Zo kan je alles wel tot echt alles terugbrengen. Je hele keten moet in feite gewoon goed zijn.
Neuh... ligt eraan waar je heen gaat. In Eindhoven (ben ff z'n naam kwijt) kun jij je prima laten adviseren wat betreft geluid.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:03 schreef brother52 het volgende:
Adviseren door Feedback?
Is dat niet net zoiets als een 3-sterren maaltijd uit de muur willen trekken bij de FeBo?
Electro Voice S-200quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:44 schreef guitarist het volgende:
Gewoon even doorsparen voor Electro-Voice of nog beter: Meyer Sound!
Dit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:03 schreef brother52 het volgende:
Adviseren door Feedback?
Is dat niet net zoiets als een 3-sterren maaltijd uit de muur willen trekken bij de FeBo?
Het kan ook een andere winkel zijn... doelde op het feit dat het verstandig is om je gewoon goed te laten informeren.. en nogmaals.. in Eindhoven lopen echt wel mensen rond die weten waar ze het over hebbenquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dit.
Al is de Febo wel lekker na een avond zuipen
heb je ook wel weer een punt... mijn advies heb je in ieder gevalquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja we zijn ook zowveel mogelijk advies aan het inwinnen, maar persoonlijke ervaringen via internet van mensen zijn vaak ook meer waard dan het beperkte advies van een verkoper die alleen het materiaal wat hij verkoopt zal meenemen in de vergelijkingen.
Zag het, ff nadenken :pquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:18 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Het kan ook een andere winkel zijn... doelde op het feit dat het verstandig is om je gewoon goed te laten informeren.. en nogmaals.. in Eindhoven lopen echt wel mensen rond die weten waar ze het over hebben![]()
btw.. Interesse in de losse flightcase? Kabinet is inmiddels verkocht
ja past er wel in.. maar ik heb het niet liggen dus dat zul je zelf ff moeten fixenquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zag het, ff nadenken :p
Past er nog bescherming in?
Had ik al verwachtquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:23 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
ja past er wel in.. maar ik heb het niet liggen dus dat zul je zelf ff moeten fixen
quote:
Zijn best ok speakersquote:
Ja maar in welke situatie heb je het gehoord, in de winkel vast ?quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zijn best ok speakersZeker met die laag kasten die er bijgeleverd werden klonk het vrij breed qua spectrum
veel doen en eelt kweken..quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:01 schreef robbert007 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben een beetje aan het gitaar spelen, maar ik heb soms liedjes waarbij je dan een slap moet doen tussen de strums. Maar dit doet bij mij best pijn, ik sla dan met mijn vuist zeg maar op mijn snaren, hebben jullie tips hoe dit beter kan?
quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:01 schreef robbert007 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben een beetje aan het gitaar spelen, maar ik heb soms liedjes waarbij je dan een slap moet doen tussen de strums. Maar dit doet bij mij best pijn, ik sla dan met mijn vuist zeg maar op mijn snaren, hebben jullie tips hoe dit beter kan?
Dat ben ik met je eens, advies van verkopers vind ik in vele gevallen dan ook behoorlijk overgewaardeerd...quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja we zijn ook zowveel mogelijk advies aan het inwinnen, maar persoonlijke ervaringen via internet van mensen zijn vaak ook meer waard dan het beperkte advies van een verkoper die alleen het materiaal wat hij verkoopt zal meenemen in de vergelijkingen.
figure of speech.. gewoon veel doen en dan gaat het vanzelf minder pijn doenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:08 schreef robbert007 het volgende:
[..]
Maar eelt ontstaat toch niet aan de buitenkant van je hand?
Oh neuh, dat hoeft ook nietquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:41 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]Laat maar even weten.. hij gaat wel op marktplaats en reserveer hem niet
In de demonstratie ruimte beneden jaquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar in welke situatie heb je het gehoord, in de winkel vast ?
Ik heb eens een keer een bedrijfsfeest in een kerk gehadquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
In de demonstratie ruimte beneden ja
Dat geeft natuurlijk een ander beeld...
Wij gebruiken voor sommige gigs waarbij de drums niet of nauwelijks uitversterken een setje Stagepas 500 van Yamaha. Echt verbazingwekkend hoe goed dat klinkt, en het is ook nog makkelijk te vervoeren. Zijn alleen maar 8 kanalen en geen losse woofers & tops, en er is niet zo veel aan te tweaken, maar het klinkt bij ons eigenlijk altijd goed. Voor kroegen en kleinere gigs dus. 2x 250 watt. Maar voor jou is het misschien net te klein / licht.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zoek een set met
2 woofers
2 speaker tops
liefst actief
Ik doe zelf weinig slaps maar wel veel demping. Als ik kijk naar filmpjes op Youtube zie ik wel grote overeenkomsten tussen demping en slapping. Het eerste is dat het zeker geen pijn moet doenquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:01 schreef robbert007 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik deed het eerst zeg maar met mijn vuist, dus met de buitenkant van mijn vingers behalve duim. Maar nu deed ik het een paar keer met min duim, maar dat is wel minder pijnlijk, dat is denk ik beter. In het filmpje doet die dat ook. Ik speel trouwens akoestische gitaar. In ieder geval bedankt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:32 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik doe zelf weinig slaps maar wel veel demping. Als ik kijk naar filmpjes op Youtube zie ik wel grote overeenkomsten tussen demping en slapping. Het eerste is dat het zeker geen pijn moet doenDan doe je het denk ik verkeerd. Slap je echt met je hele hand (dus hand waarmee je strumt) of meer met je duim? Denk dat je moet kijken naar een combi van beide handen. Zie onderstaand filmpje voor een voorbeeld:
Akoestisch is altijd wel wat ''pijnlijker''quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:57 schreef robbert007 het volgende:
[..]
Ik deed het eerst zeg maar met mijn vuist, dus met de buitenkant van mijn vingers behalve duim. Maar nu deed ik het een paar keer met min duim, maar dat is wel minder pijnlijk, dat is denk ik beter. In het filmpje doet die dat ook. Ik speel trouwens akoestische gitaar. In ieder geval bedankt.
Neem het gewoon op met een laptopquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee ik vind je geluid niet zo mooi maar dat krijg je idd snel vanuit een output van een amp
Vetquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Neem het gewoon op met een laptop
goed genoeg voor mij
Bedoel je niet gewoon de FX-Loop van je Mustang? Die is namelijk niet perse bedoelt voor loopenquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:55 schreef Trollscience het volgende:
Ik steek de output van mijn Fender Mustang die bedoelt is voor loopen (zo kan ik mezelf nog horen) in mijn effects processor, die dan naar de computer loopt via een USB-kabel. Eenmaal opgenomen haal ik meestal wat bas en treble weg, en boost ik de mids.
Thanks.. af en toe wel lekker om es een keer wat op te nemen voor mezelfquote:
Weet ik veelquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Bedoel je niet gewoon de FX-Loop van je Mustang? Die is namelijk niet perse bedoelt voor loopen
Wat je eigenlijk moet doen is:
Gitaar -> Input Mustang -> FX-Loop out -> Effecten Processor -> FX-Loop input -> USB van de mustang naar de computer.
Welke effecten processor gebruik je? Op die plek in de chain zet je vaak alleen een reverb en/of delay de rest komt tussen je gitaar en de input van je Mustang.
Tremontiquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:29 schreef Metalfreak het volgende:
Die nieuwe CD van Mark Tremonti (gitarist Alter Bridge en Creed) is trouwens behoorlijk briljant! Aanrader voor liefhebbers van dik gitaarwerk.
Eindelijk goede muziek !! Hele nette cover!!quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:17 schreef Cynic het volgende:
Tweede poging, nu met een betere camera:
Ik heb net een bekeuring in de bus vanwege te hard rijden op de terugweg van het oefenen, nergens goed voor dus!
Oefenen is inderdaad nergens goed voorquote:Op donderdag 19 juli 2012 18:17 schreef Cynic het volgende:
Tweede poging, nu met een betere camera:
Ik heb net een bekeuring in de bus vanwege te hard rijden op de terugweg van het oefenen, nergens goed voor dus!
Sweet Jesusquote:Op vrijdag 20 juli 2012 02:36 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand interesse in m'n versterker? Doe er zo weinig mee...
Waar slaan dat soort dingen nou op gast....quote:Op vrijdag 20 juli 2012 02:36 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand interesse in m'n versterker? Doe er zo weinig mee...
(In case you're wondering: Yes, it's a picture I found on Google. I did not take this picture myself because even though I can't sleep, it's still pretty fucking late, I'm damn tired and I'm not in the mood to take pictures. Unless your name is Braddie and you want to see my dick. In that case I would love to take a picture for you! Braddie just text me, you know how I roll.)
Is gewoon one love buddyquote:Op vrijdag 20 juli 2012 03:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar slaan dat soort dingen nou op gast....
Behandel mij niet alsof ik een of andere downsyndromer ben, of dit nou een internet forum is of niet. Dank je vriendelijk Mennoquote:Op vrijdag 20 juli 2012 03:35 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Is gewoon one love buddy
[ afbeelding ] op je neusje!
Thanks! De volgende keer ga ik wat anders qua geluid proberen, heb er nu geen noisegate tussen en we staan zo hard dat ik die echt wel nodig heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:11 schreef genakt het volgende:
[..]
Eindelijk goede muziek !! Hele nette cover!!
Nergens zie je volgens mij iets staan waaruit je zou kunnen opmaken dat je chromosoompje te veel hebt (behalve dan misschien je post gedrag maar dat doe je zelf). Als jij dat er wel in kan lezen, nou dan zal t wel zo zijn en wens ik je veel plezier met ramen likken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 03:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Behandel mij niet alsof ik een of andere downsyndromer ben, of dit nou een internet forum is of niet. Dank je vriendelijk Menno
En wat mankeert jou? Een fragiel X'je?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nergens zie je volgens mij iets staan waaruit je zou kunnen opmaken dat je chromosoompje te veel hebt (behalve dan misschien je post gedrag maar dat doe je zelf). Als jij dat er wel in kan lezen, nou dan zal t wel zo zijn en wens ik je veel plezier met ramen likken.
Stel je niet zo aan velletje!
Goeie keus, maar ik snap niet waarom je voor een studio uberhaubt een Beats zou overwegenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:07 schreef Braddie het volgende:
Nieuwe koptelefoon voor in m`n studiotje(En dagelijks gebruik) besteld
Wilde eerst de Beats By Dre, maar toen heb ik maar even goed gekeken naar spectrums en responses, en heb ik gekozen voor de BeyerDynamic DT770PRO 80
Naja, ik staarde me eigen een beetje blind op het feit dat hij door heel veel producers word gebruikt, en ik ging er maar vanuit dat hij echt fantastisch zou zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Goeie keus, maar ik snap niet waarom je voor een studio uberhaubt een Beats zou overwegen
Ik denk dat er geeneen producer is die hem gebruiktquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Naja, ik staarde me eigen een beetje blind op het feit dat hij door heel veel producers word gebruikt, en ik ging er maar vanuit dat hij echt fantastisch zou zijn.
Maar ik heb hem geprobeerd, en hij valt echt vies tegen, je hebt amper hoge tonen, je bass word tot rond de 400HZ geboost met echt 15 DB of zo, en het Frequency Response is gewoon crap.
+ Dat die BeyerDynamic nog 30 euro scheelde in prijs ook
Serieus niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er geeneen producer is die hem gebruikt
Er zijn best veel engineers die hem gebruiken. Ik vind hem ook matig. Hier ook een D770, bevalt beter dan de goede oude HD25.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er geeneen producer is die hem gebruikt
DT770 heeft een vriend van mij ook, en ik vond hem in eerste instantie erg zacht gaan (Blijkt dat hij de 250OHM heeft) Naja, ik heb de 80 besteld, want er mag wel wát volume in zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:17 schreef guitarist het volgende:
[..]
Er zijn best veel engineers die hem gebruiken. Ik vind hem ook matig. Hier ook een D770, bevalt beter dan de goede oude HD25.
Maar de HD25 is voor live weer beter, meteen maar een grote jack aan gesoldeerd!
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:17 schreef guitarist het volgende:
[..]
Er zijn best veel engineers die hem gebruiken. Ik vind hem ook matig. Hier ook een D770, bevalt beter dan de goede oude HD25.
Maar de HD25 is voor live weer beter, meteen maar een grote jack aan gesoldeerd!
Lijkt me juist raar omdat je als producer juist een "eerlijk" geluid wil en niet een waar allemaal boosts in zitten. Het zullen ongetwijfeld superchille dingen zijn om mee te luisteren, maar als je echt wil mixen ermee lijkt het me geen aanrader.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Serieus niet?Ik vind het ook wel erg lelijk dat mensen zeggen dat ze graag *goede geluidskwaliteit* willen en dan zo`n ding kopen.... en er 64KBPS Youtube Rips mee gaan luisteren of 128KBPS Mp3tjes.
(Ben blij dat ik hem niet heb genomen achteraf *Ril)
Sja.. ik snap het ook niet, het zit comfort is fantastisch, en het is ook best wel ok voor dingen met echt ongelovelijk veel bass (Techno/house/rap) maar als je als *normale* consument gewoon rustig U2 wilt luisteren, of Black Sabbath of iets, dan moet je ze wel overslaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me juist raar omdat je als producer juist een "eerlijk" geluid wil en niet een waar allemaal boosts in zitten. Het zullen ongetwijfeld superchille dingen zijn om mee te luisteren, maar als je echt wil mixen ermee lijkt het me geen aanrader.
De beats Pro is best wel goed maar daar betaal je dan ook voor.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Goeie keus, maar ik snap niet waarom je voor een studio uberhaubt een Beats zou overwegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |