Daar is niks triest aan. Niet iedereen op dit forum is 65 jaar of ouder.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:17 schreef tong80 het volgende:
Noem me maar een ouwe-lul.
Ik vind het triest dat er niemand reageert op dit vreselijke nieuws over een speler die namens Nederland in een WK-Finale scoorde.
Roem is dus echt vergankelijk.
Ik denk dat veel mensen het nu pas zienquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:17 schreef tong80 het volgende:
Ik vind het triest dat er niemand reageert op dit vreselijke nieuws over een speler die namens Nederland in een WK-Finale scoorde.
Ik vind het triest nieuws buiten zijn doelpunt in de finale om.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:17 schreef tong80 het volgende:
Er waren net 50 views en nul reacties.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen het nu pas zien![]()
Ik dacht dat ie veel ouder was trouwens.
*zucht*quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daar is niks triest aan. Niet iedereen op dit forum is 65 jaar of ouder.
Nederland is zijn land ook nietquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
*zucht*
Zo typisch Nederlands respectloos tegen held uit het verleden.
Toen Faas Wilkes en Coen Moulijn vorig jaar overleden moest ik ook slikken. Zijn van voor mijn tijd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:37 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik vind het triest nieuws buiten zijn doelpunt in de finale om.
Uiteraard wel ver voor mijn tijd dus veel verder dan R.i.p. kom ik niet en eerlijk gezegd vind ik dat je dan beter niets kunt posten en ruimte laten voor mensen die hem wel gekend hebben.
Dat maakt het alleen maar respectloser. Flikker op naar je eigen land en ga Eddy Wally belachelijk maken.quote:
Hij is toch nog niet dood?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:37 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik vind het triest nieuws buiten zijn doelpunt in de finale om.
Uiteraard wel ver voor mijn tijd dus veel verder dan R.i.p. kom ik niet en eerlijk gezegd vind ik dat je dan beter niets kunt posten en ruimte laten voor mensen die hem wel gekend hebben.
Ik begrijp het wel tong, de tijd begint ook voor jouw te tikken. Het ga je goed ouwe fok nerdquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat maakt het alleen maar respectloser. Flikker op naar je eigen land en ga Eddy Wally belachelijk maken.
Wegblijven graag. Net zoals het Belgische elftal al jaren wegblijft op de grote toernooien.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel tong, de tijd begint ook voor jouw te tikken. Het ga je goed ouwe fok nerd
Ook mooi dat ie niet naar Ajax ging omdat ie een bloemenzaak had.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:53 schreef chufi het volgende:
Ik vond het mooi om hem te zien spelen in de spits bij Veendam .. Top Dick
Volgens mij istie Turks hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wegblijven graag. Net zoals het Belgische elftal al jaren wegblijft op de grote toernooien.
Waarom is Garrincha mijn grote held terwijl ie in het jaar dat ik werd geboren wereldkampioen werd ?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Volgens mij istie Turks hoor.
En nu niet op het Turkse voetbal gaan haten
Tong, hóe moet het publiek de grote namen van weleer nog kennen dan?
Zoveel wordt er nou ook weer niet overgedragen aan jeugs.
Hoe wordt je van Groninger tot Limburgerquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook mooi dat ie niet naar Ajax ging omdat ie een bloemenzaak had.
Aan de taal zal het niet liggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Hoe wordt je van Groninger tot Limburger
Zo heb ik ooit op TV beelden gezien van Stanley Matthews, ik was meteen verkochtquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom is Garrincha mijn grote held terwijl ie in het jaar dat ik werd geboren wereldkampioen werd ?
Er is zoveel te zien op internet tegenwoordig en zoveel te lezen.
Stel in 1966 had Nederland de WK-Finale gespeeld en Henk Groot had gescoord. Dan zou ik graag dat doelpunt willen zien.
In Hools zei iemand bij het overlijden van Faas Wilkes : 'Wie is Faas Wilkes ?' Daar snap ik niks van.
Dat bedoel ik Bos. Ik heb alle WK's-vanaf 34 op Video. Heb ze verslonden. Je leert helden uit het verleden kennen en het is nog genieten ook.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:28 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Zo heb ik ooit op TV beelden gezien van Stanley Matthews, ik was meteen verkocht
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wegblijven graag. Net zoals het Belgische elftal al jaren wegblijft op de grote toernooien.
Zo, da's mooi gezegd.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:17 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Komop Dick, sleep er minimaal nog een verlenging uit!
Topscorer allertijden bij RODA JC. Destijds was dat een subtopper.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:46 schreef Marsenal het volgende:
Sneu voor die kerel, dat ie ook zijn been moet missen. Hoop dat de kwaliteit van zijn leven acceptabel voor hem blijft, mocht hij bijkomen.
Ik ken hem overigens alleen van zijn doelpunt. Nooit in verdiept verder.![]()
* Marsenal opent youtube
Ik had dit nieuws nog niet ergens anders gehoord, maar vind het zeer triest voor Dick. Je weet dat ik weinig van voetbal weet en het ook niet heel overdreven volg, maar Dick Nanninga was ik niet vergeten. Ik hoor de commentator in 1978 nog roepen: Nánninga!!! Nááánninga!!!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:17 schreef tong80 het volgende:
Destijds?quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Topscorer allertijden bij RODA JC. Destijds was dat een subtopper.
Ik heb een LP van dat WK, met Herman Kuiphof als commentator. Helemaal grijs gedraaid.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik had dit nieuws nog niet ergens anders gehoord, maar vind het zeer triest voor Dick. Je weet dat ik weinig van voetbal weet en het ook niet heel overdreven volg, maar Dick Nanninga was ik niet vergeten. Ik hoor de commentator in 1978 nog roepen: Nánninga!!! Nááánninga!!!
Ik hoop dat hij er zo goed mogelijk doorheen komt.
Heb je gelijk in. Verkeerd uitgedruktquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:27 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
Destijds?Volgens mij eindigde Roda de laatste 20 jaar maar iets van 4 keer niet in het linker rijtje
quote:Nanninga niet uit coma gekomen
Oud-profvoetballer Dick Nanninga is donderdag niet uit zijn coma gekomen.
Artsen in het ziekenhuis van het Belgisch-Limburgse Genk waren begonnen om hem bij te brengen, maar daarop reageerde Nanninga niet goed. Hij wordt daarom buiten bewustzijn gehouden tot een vervolgoperatie vrijdag. Dan wordt opnieuw een stukje van zijn geïnfecteerde linkerbeen afgezet. Nanninga was opgenomen in het ziekenhuis met een geïnfecteerde botbreuk. Bij de amputatie ontstonden complicaties, waarna Nanninga in een coma terecht kwam.
Hè bahquote:
Ze vroegen aan hem voor het WK : 'Als de junta nou met kogels gaat schieten, wat doe je dan ?'quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:58 schreef Montagui het volgende:
Dick..... HELD!![]()
Die kopbal in de finale....weergaloos....en ALS Rensenbrink...mja....
Ken je de beelden wel ?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:26 schreef popolon het volgende:
Ik herinner me hem vooral vd voetbalplaatjes, 1978 was net te vroeg om nog echt te herinneren.
Hele mooie vergelijking. Kon niet beter worden omschreven. De Johnnie Bosman van zijn generatie.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Triest. Toch wel een legendarische naam in het voetbal dankzij dat ene moment in de WK finale. Voor de rest heb ik hem niet echt veel zien voetballen (te jong), maar zijn stijl moet hebben geleken op iemand als Johnny Bosman, die ook net zo hard kopte als dat een ander schoot. Herinner me nog een kopbal in Zaragoza, niet normaal zeg. Zo moet Dick dus ook vaak hebben gekopt.
Je hoorde er niet bij in de jaren zeventig zonder bakkebaarden.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja echt, ik dacht tijdens de tour, die bakkebaarden komen me bekend voor ..
Ik heb gegoogled niks te vinden.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
Weet iemand wat nu de stand is?
Is hij al uit coma?
Dus een Bosman met een vleugje Neeskens?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hele mooie vergelijking. Kon niet beter worden omschreven. De Johnnie Bosman van zijn generatie.
Nanninga was wel een hardere speler. Daar liep je niet graag tegenaan.
Goeie vergelijking. Was een soort Engelse spits.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dus een Bosman met een vleugje Neeskens?
Oja. Vroeger had je ook David Loggiequote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Goeie vergelijking. Was een soort Engelse spits.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Oja. Vroeger had je ook David Loggie
En dan neemt de cameraman Jan Poortvliet in beeld. De huidige trainer van FC Den Bosch.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
"Het hoofd van Nanninga.... het is een doelpunt!"![]()
Verschrikkelijk, echt verschrikkelijkquote:Op zondag 12 augustus 2012 05:13 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Geen best nieuws:
Kinderen van Dick Nanninga staan voor dilemma
DVHN | Gepubliceerd op 09 augustus 2012, 09:33
Maaseik De kinderen van Dick Nanninga staan voor de moelijkste beslissing in hun leven. Zij moeten bepalen of ook het tweede onderbeen van de oud-internationaal en voormalig voetballer van SC Veendam, Roda JC en Oosterparkers moet worden geamputeerd.
Nanninga (63) wordt sinds vier weken slapende gehouden, nadat zijn onderbeen was geamputeerd. Er traden complicaties op, waarna artsen in het ziekenhuis van het Belgische Genk besloten hem in slaap te houden. De artsen hebben de kinderen van de kopsterke spits, hij scoorde in de verloren WK-finale tegen Argentinië het enige Oranje-doelpunt, verteld dat aan amputatie van het andere onderbeen niet te ontkomen is. "De uitslag is net binnen. Het probleem wordt vrijwel zeker veroorzaakt door een ontsteking in het lichaam. Pa heeft ook nog steeds koorts. Vanaf het moment dat z'n teen is afgezet zijn de problemen ontstaan", zegt de jongste dochter Petra Nanninga.
bron:http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-staan-voor-dilemma-
http://www.l1.nl/roda-jc-(...)et-goed#.UCc5_vlwUrMquote:Toestand Nanninga nog steeds niet goed
De toestand van oud-voetballer Dick Nanninga is nog steeds niet goed. Dat zegt zijn zoon tegenover L1.
Hij ontwaakt wel af en toe uit zijn slaap, maar dat gaat zeer moeizaam.
Nanninga raakte drie weken geleden in coma. Dat gebeurde toen er complicaties optraden nadat zijn linkeronderbeen werd geamputeerd. Nanninga speelde acht seizoenen voor Roda JC en is clubtopscorer aller tijden. Hij speelde later nog vier seizoenen in Maastricht bij MVV. Nanninga maakte het enige Nederlandse doelpunt in de verloren WK-finale in 1978 tegen Argentinië.
Geen keus dus. Dan is er toch ook geen dilemma?quote:Op zondag 12 augustus 2012 05:13 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Kinderen van Dick Nanninga staan voor dilemma
De artsen hebben de kinderen van de kopsterke spits, hij scoorde in de verloren WK-finale tegen Argentinië het enige Oranje-doelpunt, verteld dat aan amputatie van het andere onderbeen niet te ontkomen is.
Dat is iig iets. Ik duim voor hem. Zo'n sympatjieke man. Schitterende tribute voor hem van Derksen paar weken geleden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:58 schreef Merkie het volgende:
Hij is wel weer uit zijn coma, dat is best positief toch?
Zeker. Met zonder onderbenen is op zich wel goed te leven. Hopelijk herstelt hij goed van de coma.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:58 schreef Merkie het volgende:
Hij is wel weer uit zijn coma, dat is best positief toch?
En Derksen besteedde net weer even aandacht aan hem.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:43 schreef tong80 het volgende:
Schitterende tribute voor hem van Derksen paar weken geleden.
No shit!quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:19 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
En Derksen besteedde net weer even aandacht aan hem.
Nou ja, hij is tenminste nog niet in de vergetelheid geraakt zoals de meeste oud-voetballers.quote:
Die speelden vroeger nag samen volgens mij op de Langeleegtequote:Op maandag 13 augustus 2012 22:19 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
En Derksen besteedde net weer even aandacht aan hem.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=112584quote:Dick Nanninga is uit coma
Geplaatst: 17:49 uur, maandag 13 augustus 2012
afbeelding
Oud-voetballer Dick Nanninga is inmiddels weer bij bewustzijn. Zijn toestand is redelijk stabiel. Dat laat zijn zoon Fred Nanninga weten.
Nanninga raakte een maand geleden in coma na een operatie, waarbij zijn linker onderbeen moest worden geamputeerd vanwege een infectie. De geboren Stadjer heeft nog wel koorts. De artsen in een Belgisch ziekenhuis in Genk hebben hem volledig onderzocht en weten nog niet waar de koorts vandaan komt. Er was nog sprake van dat zijn andere onderbeen ook geamputeerd zou worden, maar dat hoeft niet. Dick Nanninga speelde onder meer voor Oosterparkers, Veendam, Roda JC en het Nederlands elftal. In de WK-finale van 1978 scoorde hij het enige doelpunt voor Nederland tegen Argentinië.
http://www.headlines.nl/a/5504869/quote:Ook tweede onderbeen ex-international Nanninga wordt geamputeerd
Woensdag, 10 september 2014 om 17:07
Dick Nanninga moet opnieuw onder het mes verschijnen. De Telegraaf meldt dat de maker van het Nederlandse doelpunt in de verloren WK-finale van 1978 woensdag geopereerd wordt en bij die ingreep zal zijn rechteronderbeen geamputeerd worden. Zijn linkeronderbeen is al verwijderd.
/
Nanninga raakte twee jaar geleden zijn linkeronderbeen kwijt, als gevolg van suikerziekte. Dat maakte L1 destijds bekend. Bij die ingreep volgden complicaties, waardoor Nanninga in coma raakte. Na een paar weken ontwaakte hij daaruit.
De inmiddels 65-jarige Nanninga moet nu opnieuw geopereerd worden en ook zijn rechterbeen zal dus geamputeerd worden. Nanninga speelde in zijn loopbaan voor BV Veendam, Roda JC Kerkrade, Seiko Hong Kong en MVV en kwam tot vijftien interlands voor Oranje. Zoals gezegd scoorde hij in 1978 in de verloren finale tegen Argentinië.
Nou, nou, nou.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Zelfs een Nanninga zonder benen is nog beter dan RVP in zijn huidige vorm..
quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:16 schreef bamibij het volgende:
Enige Nederlander die een velddoelpunt in een wk finale heeft gemaakt. Held.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 07:30 schreef Zorro het volgende:
Waarom lees ik dit nu pas? Ook zijn andere been is hij inmiddels kwijt.
[..]
http://www.headlines.nl/a/5504869/
http://www.l1.nl/sport/267565-dick-nanninga-herstelt-na-operatiequote:Dick Nanninga herstelt na operatie
Het gaat goed met oud-voetballer Dick Nanninga, na zijn operatie van afgelopen woensdag. Dat meldt zijn zoon via de sociale media.
"Ongelooflijk toch hoe positief hij blijft ondanks de ellende van de afgelopen 2 jaar. Dikke respect", schrijft zoon Fred Nanninga.
Nanninga ging afgelopen woensdag weer onder het mes. Zijn rechteronderbeen moest worden geamputeerd.In 2012 werd het linkeronderbeen van de voormalig speler van Roda JC en MVV al geamputeerd, als gevolg van zijn suikerziekte.
Vertel.....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |