abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114562595
Ik ben benieuwd en neem je nog contact op om te vragen wie die zogenaamde casemanager is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114562772
Bedrijfsartsen :') Als die betaald worden door je werkgever, dan weet je zeker dat het gewoon een verkapte ziekteverzuim gestapo is, de schijn van partijdigheid is voor mij al genoeg om die lui nooit te vertrouwen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 juli 2012 @ 13:28:27 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114563322
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben benieuwd en neem je nog contact op om te vragen wie die zogenaamde casemanager is?
Dat vraag ik morgen maar eens aan de bedrijfsarts. Ik heb geen enkele reactie meer gekregen van mijn leidinggevende of de manager.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114586951
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat vraag ik morgen maar eens aan de bedrijfsarts. Ik heb geen enkele reactie meer gekregen van mijn leidinggevende of de manager.
Succes en sterkte bij de bedrijfsarts morgen. Het zou me trouwens niets verbazen als je bedrijfsarts dat niet weet, wie de casemanager is, bedoel ik, gezien de gang van zaken :P

Ik vermoed dat het gewoon je leidinggevende is.

Kan het overigens niet zo zijn, dat die HR medewerker bedoelt dat met er is besproken om te kijken naar de mogelijkheid van het werken op de locatie? Maar dat dit wat onhandig is geformuleerd?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar je bericht morgen!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 07:48:18 #155
13151 crew  Rewimo
pi_114594271
Dank je, Djenneke :)

Ik ben ook erg benieuwd naar de kant van de bedrijfsarts in dit verhaal (over het op locatie werken). Ik denk dat ze hem het hele plan gewoon hebben voorgelegd met de woorden: en Rewimo vindt het ook goed.

Vandaag maar eens kijken of hij nog akkoord is na de brieven van de orthopedisch chirurg en mijn eigen orthopeed (dat zijn twee verschillende artsen).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:38:55 #156
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_114594708
Succes Rewimo!
Ben benieuwd naar de update! (sorry, heb niks inhoudelijks toe te voegen.... wil je alleen sterkte wensen, wat een gedoe zeg)
:*
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 12:08:14 #157
13151 crew  Rewimo
pi_114599801
We zijn weer terug :)

Toen wij (qltel en ik) op de gang zaten te wachten op de bedrijfsarts en de deur openging, kwamen de manager en mijn teamleider naar buiten :')

Okee, verhaal gedaan bij de bedrijfsarts en uitgelegd wat er gebeurd was. Zij had van mijn teamleider al mijn mailtjes gekregen met daarin mijn medische verhaal. Ik heb het operatieverslag overhandigd, de brief van de orthopeed en de bijsluiters van mijn medicijnen.

We hebben de volgende zaken besproken:

- Manager wil dat ik weer op locatie ga werken want ze maakt zich zorgen dat ik ga achterlopen met mijn trainingen. Hoe ik daartegenaan keek?
* Er stromen voortdurend mensen in en die trainingen worden het hele jaar gegeven. Ik kan dus altijd met een groep meedoen aan trainingen. Bovendien schieten we met 2 x 4 uur op locatie ook niet echt veel op want trainingen duren altijd meerdere weken en zijn fulltime. Als ik een training volg werk ik dus al 10 uur meer dan ik eigenlijk moet, en die 30 uur is voorlopig nog niet binnen bereik.

Daarnaast mag ik van de orthopeed (en de huisarts) niet op locatie werken, zie de brief van de orthopeed. Verteld dat de orthopeed letterlijk gezegd heeft dat hij momenteel probeert mijn heup te redden en dat gaat in elk geval niet lukken als die te veel wordt belast. Thuis werken lukt wel omdat ik dan geen uren in dezelfde houding hoef te zitten, af en toe kan liggen/lopen/bewegen en oefeningen doen tussendoor. Ik hoef dan niet aaneengesloten te werken.

Ik heb vorige week al 3 à 4 uur per dag thuis gewerkt. (Dat was haar blijkbaar niet verteld, ze reageerde daar vrij verrast op en vond dat heel goed van me.)

- Naast de brief van de orthopeed wil ze ook graag een brief van de fysio met daarin vermeld welke belasting hij van de ortopeed mag toepassen en welke vooruitgang hij verwacht. (Therapeut is nu 3 weken op vakantie dus dat zal even moeten wachten.)

Afijn, om de brief van de orthopeed kon ze niet heen en dus is het op locatie werken van de baan. Ze gaat een advies uitbrengen voor het thuis werken.

En toen kwam de vraag of ik nog vragen had. Ja, die had ik wel, ik wilde graag een kopie van mijn reïntegratiedossier. We zagen haar schrikken _O-

Eh ja, waarom eigenlijk?

Nou, omdat ik heb nagekeken wat er allemaal moet gebeuren als je langdurig ziek bent en daar hoort o.a. een plan van aanpak bij na 6 weken, dat geregeld besproken moet worden met mij, plus een reïntegratiedossier. En omdat ik de indruk heb dat dat allemaal niet zo goed loopt O-)

Oh ja eh, even kijken. Eh... dr. X (de vorige bedrijfsarts) heeft op 28 februari (note: keurig op tijd dus!) een concept daarvan aangemaakt. Maar eh, dat concept is leeg. Eh, ik ga dat meteen melden zodat ze er tijd voor inplannen voor me en dan kan ik er vanmiddag waarschijnlijk nog aan beginnen.

O nog een vraag: ik las in een mailtje van de manager dat ik een casemanager heb, weet u misschien wie dat is?

Eh, nee dat weet ik niet, dat moet je maar even aan je leidinggevende vragen.

Ik heb een logboek gevonden op de site van de FNV, ik ga dit allemaal goed bijhouden nu. Ik kan me zomaar voorstellen dat ik een reïntegratiedossier ga krijgen dat gedateerd is op 28 februari :P

En ik vind het tamelijk opvallend O-) dat er op 10 juli een gesprek heeft plaatsgevonden tussen HR, de casemanager en de bedrijfsarts maar dat de bedrijfsarts niet weet wie de casemanager is.

Conclusie: niet op locatie werken de komende drie maanden, wel thuiswerken. Goh.
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 juli 2012 @ 12:15:10 #158
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114599988
Dus je leidinggevende en de manager hebben even met de bedrijfsarts over jou zitten babbelen. :X
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 12:22:25 #159
13151 crew  Rewimo
pi_114600183
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dus je leidinggevende en de manager hebben even met de bedrijfsarts over jou zitten babbelen. :X
Ja gezellig hè? :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:24:13 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114600240
quote:
Ja precies :')

Ik zou daar toch best wel pissed over zijn :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 12:25:06 #161
13151 crew  Rewimo
pi_114600260
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:24 schreef Qwea het volgende:
Ja precies :')

Ik zou daar toch best wel pissed over zijn :')
Ik zit me nog af te vragen waarom ze dat precies voor mijn afspraak hebben gedaan. Stukje machtsvertoon, of gewoon domheid?
pi_114601652
quote:
Hebben jullie ooit van een SMT gehoord? Sociaal medisch teamoverleg. Dat is gewoon een intern overleg tussen leidinggevende, P&O en bedrijfsarts om langdurig zieke medewerkers te bespreken. En in sommige gevallen komt de medewerker dan gewoon mee. Daar is niets mis mee.

Uiteindelijk zijn zowel werkgever als werknemer namelijk verantwoordelijk om er voor te zorgen dat alle werkbare mogelijkheden worden benut.

En ja, de bedrijfsarts geeft ook advies aan LG en casemanager. En in sommige gevallen is casemanager of verzuimcoordinator een persoon die alle langdurig zieke in de gaten houdt. Om er voor te zorgen dat ook de leidinggevende zich netjes aan de poortwachter termijnen houden.

Overigens heb je een probleemanalyse alleen nodig bij een daadwerkelijk WIA aanvraag. Dus er is geen man overboort als die er bij 6 weken nog niet is. Immers bij een groot gedeelte van de arbeidsongeschiktheid is het verloop redelijk te voorspellen en is er dus geen "probleem". (gebroke been, hernia etc.) pas bij stagnatie als het langer duurt dan normaal... is het handig om er een te laten opstellen.
I'm not the man you think I am!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 13:27:44 #163
13151 crew  Rewimo
pi_114602184
Nee, maar als er na een half jaar nog helemaal niks is, gaat er toch iets niet goed hè.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:37:35 #164
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114602502
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:12 schreef l3laster het volgende:

[..]

Hebben jullie ooit van een SMT gehoord? Sociaal medisch teamoverleg. Dat is gewoon een intern overleg tussen leidinggevende, P&O en bedrijfsarts om langdurig zieke medewerkers te bespreken. En in sommige gevallen komt de medewerker dan gewoon mee. Daar is niets mis mee.

Uiteindelijk zijn zowel werkgever als werknemer namelijk verantwoordelijk om er voor te zorgen dat alle werkbare mogelijkheden worden benut.

En ja, de bedrijfsarts geeft ook advies aan LG en casemanager. En in sommige gevallen is casemanager of verzuimcoordinator een persoon die alle langdurig zieke in de gaten houdt. Om er voor te zorgen dat ook de leidinggevende zich netjes aan de poortwachter termijnen houden.

Overigens heb je een probleemanalyse alleen nodig bij een daadwerkelijk WIA aanvraag. Dus er is geen man overboort als die er bij 6 weken nog niet is. Immers bij een groot gedeelte van de arbeidsongeschiktheid is het verloop redelijk te voorspellen en is er dus geen "probleem". (gebroke been, hernia etc.) pas bij stagnatie als het langer duurt dan normaal... is het handig om er een te laten opstellen.
Klopt. Maar wat als later blijkt dat het toch langer gaat duren? Dan ben je te laat en ben je als werkgever de sjaak om de uitloop ook zelf door te betalen...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114604334
Dit is weer een duidelijk voorbeeld van een werkgever die het graag heel erg op zijn manier wil doen, omdat wanneer alles volgens het boekje gaat het hem ws te veel tijd en ms wel geld gaat kosten. En aangezien het gros van de werknemers niet op de hoogte is van hun rechten en juiste procedures en daar ook niet mondig genoeg voor is, proberen ze het gewoon op deze manier en 9 van de 10 keer komen ze daar ook mee weg.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 juli 2012 @ 14:53:07 #166
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114604914
Werknemers niet ingelicht over illegaal dossier

Ietwat offtopic, maar moest meteen aan dit topic denken. :@
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_114605443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Klopt. Maar wat als later blijkt dat het toch langer gaat duren? Dan ben je te laat en ben je als werkgever de sjaak om de uitloop ook zelf door te betalen...
Klopt, maar als werkgever moet je (bij medewerkers vast indienst) sowieso de eerste 104 weken doorbetalen. Daarna kan inderdaad een loonsanctievolgen. Als werkgever te weinig heeft gedaan om een medewerker te laten re-integreren. Overigens kan dit op twee fronten. Een een werkgever kan te weinig werknaar werkbare mogelijkheden hebben aangeboden. Maar een werkgever kan ook te lang mee zijn gegaan met het verhaal van een medewerker die claimed niet te kunnen werken. Het zogenaamde grijze gebied.

Maar daarvoor moeten zij ook weer een arbeidsdeskundige inschakelen op dat te bepalen. En uiteindelijk.... ligt het er maar aan wie het beoordeeld bij het UWV.

Dus TS doet er goed aan om iig met zijn werkgever altijd mee te blijven denken aan werkbare mogelijkheden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 15:18:39 #168
13151 crew  Rewimo
pi_114605645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:10 schreef l3laster het volgende:

Dus TS doet er goed aan om iig met zijn werkgever altijd mee te blijven denken aan werkbare mogelijkheden.
Ik ben van mening dat ik dat laatste ook doe. Ik werk immers thuis, al is het gedeeltelijk. Het is niet zo dat ik werk weiger of zo. Ik heb tot aan de operatie nog gedeeltelijk gewerkt (tot 75%) en daarna in overleg met de bedrijfsarts ook weer, al is het minder. Ik wil alleen niets doen waardoor de genezing van mijn heup gevaar loopt, daar heeft de werkgever uiteindelijk ook alleen maar last van (maar dat lijken ze niet zo in te zien).
pi_114606321
@Rewimo, het is sowieso goed om je blijven aan te bieden voor werk. En om in dit geval mee te denken over thuiswerken. Alleen op een gegeven moment eist het UWV ook dat iemand weer op de werkvloer gaat re-integreren. En de bedrifjsarts is juist de gene die daar op toe ziet. Om dat moment te bepalen.

Want even gechargeerd als een medewerker bij de huisarts komt zal de huisarts advies geven over medisch herstel. De bedrijfsarts advies geven over medisch herstel maar ook re-integratie in werk. Maar de verzekeringsarts bij het UWV kijkt wéér met een andere blik. Namelijk ga jij dit werk volhouden tot je 65 (inmiddels 65+....)

Dus vandaar dat het advies van bedrijfsarts kan afwijken van huisarts en soms psychologen. Maar daarom hebben deze onderling ook met toestemming van medewerker contact met elkaar. Om gezamelijk af te stemmen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 15:47:18 #170
13151 crew  Rewimo
pi_114606514
Daar heeft ze nog niet naar gevraagd, of ze contact mag opnemen met mijn orthopeed. Maar ik kreeg ook de indruk dat haar Duits niet zo goed is :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:48:12 #171
108913 Godshand
guide4you
pi_114606543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:47 schreef Rewimo het volgende:
Daar heeft ze nog niet naar gevraagd, of ze contact mag opnemen met mijn orthopeed. Maar ik kreeg ook de indruk dat haar Duits niet zo goed is :P
Overigens mogen bedrijfsartsen niet zomaar medische gegevens doorgeven aan werkgevers of casemanagers.
Zij hebben een medisch beroepsgeheim, tenzij jij hiervoor toestemming geeft.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 15:49:15 #172
13151 crew  Rewimo
pi_114606594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:48 schreef Godshand het volgende:
Overigens mogen bedrijfsartsen niet zomaar medische gegevens doorgeven aan werkgevers of casemanagers.
Zij hebben een medisch beroepsgeheim, tenzij jij hiervoor toestemming geeft.
Dat weet ik :)

In dit geval kreeg de bedrijfsarts mijn medische informatie via mijn leidinggevende ;)
pi_114606678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:12 schreef l3laster het volgende:

[..]

Een SMT is inderdaad heel gebruikelijk. Maar dit is eigenlijk bijna altijd op het terrein van de werkgever. Daarnaast gaat zo'n SMT meestal over alle zieke medewerkers. Niet over één persoon specifiek. Op de manier waarop het nu is gegaan, is toch wat ongebruikelijk.

Een goede werkgever doet zijn best om zijn dossier op orde te brengen. In het beste geval omdat hij begaan is met zijn werknemers, in het slechtste geval puur om een eventuele sanctie na twee jaar ziekte te ontlopen. In de meeste gevallen zal het ergens tussen beide uitersten zitten. Daarnaast heb je nog de werkgevers die er gewoonweg niets aan doen. Dat is niet goed, voor niemand niet.

Aangezien bij Rewimo de uitkomst nog onzeker is, is het zeer aan te raden om wel het dossier op te stellen. Uiteindelijk is dit eigenlijk altijd wel raadzaam, omdat er nu eenmaal een heleboel kan gebeuren in een mensenleven. :P

Ook van de werknemer wordt verwacht dat deze inspanningen levert om tot re-integratie te komen. Dat kun je dus maar beter vastgelegd hebben. :)

Als ik TS was, zou ik ook best teleurgesteld zijn in mijn werkgever. Dan maar zelf zorgen dat het in orde is, toch?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 16:10:06 #174
13151 crew  Rewimo
pi_114607271
Als ik nou vandaag niet had gevraagd naar dat dossier, dan zou het nog steeds niet gemaakt worden denk ik. Dat klopt van geen kanten. De nieuwe bedrijfsarts had allang moeten zien dat er geen dossier is. Mijn leidinggevende had na 6 weken bericht moeten krijgen van de bedrijfsarts. HR had het dossier moeten opvragen i.v.m. Poortwachter. En de manager had ook moeten weten dat het er hoort te zijn en dus dat het er niet is.

Lijkt me :)

Ik heb vandaag dus bevestigd gekregen door de bedrijfsarts dat het eind februari wel in concept aangemaakt is, maar dat er niets instaat. Als het goed is moet ik dus - als het er eenmaal is - een kopie krijgen van 24 juli (of iets later), en niet van eind februari. Toch?
pi_114607438
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:10 schreef Rewimo het volgende:
Als ik nou vandaag niet had gevraagd naar dat dossier, dan zou het nog steeds niet gemaakt worden denk ik. Dat klopt van geen kanten. De nieuwe bedrijfsarts had allang moeten zien dat er geen dossier is. Mijn leidinggevende had na 6 weken bericht moeten krijgen van de bedrijfsarts. HR had het dossier moeten opvragen i.v.m. Poortwachter. En de manager had ook moeten weten dat het er hoort te zijn en dus dat het er niet is.
Ik weet niet of dat de richting moet zijn. Bij ons werkt het in elk geval andersom. De leidinggevende is verantwoordelijk voor het plan van aanpak. Die moet dus zorgen dat er een bestelling voor een probleemanalyse bij de bedrijfsarts komt en maakt mede op basis van de pa, in overleg met de medewerker, een plan van aanpak.

Overleg tussen bedrijfsarts en manager vind ik trouwens niet zo gek. Niet dat dat dan over de medische kant van de zaak moet gaan, maar er zijn twee partijen die m.b.t. de belastbaarheid en mogelijkheden advies krijgen van de arts, werkgever en werknemer. Het zou pas krom zijn als er maar met 1 van die partijen werd gepraat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:17 #176
13151 crew  Rewimo
pi_114607634
Maar ik vind het wel raar dat er door de manager en HR van alles wordt bedacht, dat daarna bij mij (min of meer als voldongen feit) wordt neergelegd, het vervolgens pas aan de bedrijfsarts (en die geheimzinnige casemanager :+ ) wordt voorgelegd en aan mij dan wordt gemaild dat "HR het met de bedrijfsarts en de casemanager heeft besproken". En dit alles zonder dat de bedrijfsarts mij heeft gezien.

En zonder dossier - even in het midden gelaten waar dat nou vandaan moet komen, er is simpelweg niets gemaakt.
pi_114607669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de richting moet zijn. Bij ons werkt het in elk geval andersom. De leidinggevende is verantwoordelijk voor het plan van aanpak. Die moet dus zorgen dat er een bestelling voor een probleemanalyse bij de bedrijfsarts komt en maakt mede op basis van de pa, in overleg met de medewerker, een plan van aanpak.

Overleg tussen bedrijfsarts en manager vind ik trouwens niet zo gek. Niet dat dat dan over de medische kant van de zaak moet gaan, maar er zijn twee partijen die m.b.t. de belastbaarheid en mogelijkheden advies krijgen van de arts, werkgever en werknemer. Het zou pas krom zijn als er maar met 1 van die partijen werd gepraat.
Klopt het is zeer afhankelijk welk model de organisatie hanteerd. Als je het eigen regie model hanteerd is de direct leidinggevende verantwoordelijk. Die beslist wanneer iemand naar BA gaat, wanneer er probleemanalyse opgesteld wordt en PvA etc.

Maar er is ook een model waar de arbo dienst dit dus in handen heeft. Alleen blijkt in veel organisaties het eigen regiemodel het meest effectief. Die hebben namelijk direct zicht op de werkvloer wat een bedrijfsarts niet heeft....

Daarnaast kan je altijd op enige moment als medewerker vragen om een samenvatting te maken van de afgelopen periode. Met afspraken + werkbare mogelijkheden dat ondertekend is door beide partijen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 16:23:05 #178
13151 crew  Rewimo
pi_114607693
Dat zou een hele korte samenvatting worden :P
pi_114607714
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Rewimo het volgende:
Maar ik vind het wel raar dat er door de manager en HR van alles wordt bedacht, dat daarna bij mij (min of meer als voldongen feit) wordt neergelegd, het vervolgens pas aan de bedrijfsarts (en die geheimzinnige casemanager :+ ) wordt voorgelegd en aan mij dan wordt gemaild dat "HR het met de bedrijfsarts en de casemanager heeft besproken". En dit alles zonder dat de bedrijfsarts mij heeft gezien.

En zonder dossier - even in het midden gelaten waar dat nou vandaan moet komen, er is simpelweg niets gemaakt.
Oh eens hoor, das absurd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:31:21 #180
65960 sanger
pi_114607911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:14 schreef Vanyel het volgende:
Dat is ook niet zo gek. Maar ik zie niet in waarom de werkgever van TS met twee man sterk naar de bedrijfsarts moet. Dit zijn zaken die je uitstekend telefonisch kunt afhandelen :Y
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 juli 2012 @ 17:52:15 #181
13151 crew  Rewimo
pi_114609979
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:31 schreef sanger het volgende:
Dat is ook niet zo gek. Maar ik zie niet in waarom de werkgever van TS met twee man sterk naar de bedrijfsarts moet. Dit zijn zaken die je uitstekend telefonisch kunt afhandelen :Y
Stukje machtsvertoon denk ik. Jammer voor ze dat ik niet onder de indruk ben :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 14:48:12 #182
13151 crew  Rewimo
pi_114681664
Even onder een spoiler, mailtje van de manager, beetje aangepast vanwege de herkenbaarheid, aub niet quoten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:00:43 #183
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114682087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef l3laster het volgende:

[..]

Klopt het is zeer afhankelijk welk model de organisatie hanteerd. Als je het eigen regie model hanteerd is de direct leidinggevende verantwoordelijk. Die beslist wanneer iemand naar BA gaat, wanneer er probleemanalyse opgesteld wordt en PvA etc.

Maar er is ook een model waar de arbo dienst dit dus in handen heeft. Alleen blijkt in veel organisaties het eigen regiemodel het meest effectief. Die hebben namelijk direct zicht op de werkvloer wat een bedrijfsarts niet heeft....

Daarnaast kan je altijd op enige moment als medewerker vragen om een samenvatting te maken van de afgelopen periode. Met afspraken + werkbare mogelijkheden dat ondertekend is door beide partijen.
Het is toch wettelijk bepaald wanneer een probleemanalyse, plan van aanpak e.d. opgesteld moeten worden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114682112
Ze gaan er al vanuit dat je gecremeerd wordt ;( met hun verassing ;(

En verder dat mailtje :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:05:07 #185
13151 crew  Rewimo
pi_114682223
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:00 schreef Luxuria het volgende:
Het is toch wettelijk bepaald wanneer een probleemanalyse, plan van aanpak e.d. opgesteld moeten worden.
Dat klopt:

quote:
Verplichtingen

Werkgevers en werknemers hebben een aantal verplichtingen, die al beginnen in de eerste week van de ziekmelding.

Voor het eerste jaar:

Ziektegevallen moeten uiterlijk binnen één week na de eerste ziektedag worden gemeld bij de arbodienst of bedrijfsarts.
Is de werknemer zes weken ziek, dan moet door de arbodienst of bedrijfsarts een probleemanalyse worden gemaakt. Hierin staat waarom de werknemer niet meer kan werken, wat zijn mogelijkheden tot herstel zijn en wanneer hij het werk weer denkt te kunnen hervatten.
Binnen acht weken na de ziekmelding of uiterlijk twee weken na de probleemanalyse stelt de werkgever in overleg met de werknemer een Plan van Aanpak (PvA) op. In dit plan staat beschreven wat beiden gaan doen om de werknemer weer aan het werk te krijgen. Het PvA is een onderdeel van het re-integratiedossier.
Is er sprake van dreigend langdurig verzuim, dan moet de werkgever een re-integratiedossier bijhouden. Hierin staan het verloop van de ziekte en alle activiteiten die beiden hebben ondernomen om terugkeer naar werk mogelijk te maken.
Iedere zes weken moet de werkgever de voortgang met de werknemer bespreken.
Samen met de werknemer kiest de werkgever een casemanager. Deze persoon begeleidt en controleert de uitvoering van het PvA.
In de 42e week moet de werkgever de werknemer ziek melden bij het UWV.
Bron
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:07:16 #186
13151 crew  Rewimo
pi_114682275
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:

Kinderachtig hè? Het is allemaal zoals het hoort (reiskosten worden na een bepaalde periode van ziekte automatisch stopgezet - ik heb net even gekeken, ik krijg ze inderdaad nog), dat verlof ook. Maar echt, de manier waarop :N Jij doet niet wat ik wil dus ik ga jou dwarszitten :6
pi_114682286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:

Op zich logisch dat ze de reiskostenvergoeding stop zetten.
pi_114682335
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:48 schreef Rewimo het volgende:
Even onder een spoiler, mailtje van de manager, beetje aangepast vanwege de herkenbaarheid, aub niet quoten:
What the fuck zeg, omdat jíj het onverantwoord vindt om naar je werk te reizen. Moet niet gekker worden toch? Dat er anno 2012 nog werkgevers zijn die zo lichtzinnig met mensen en simpele wetgeving omspringen, ongelofelijk.

Succes in ieder geval, ik kan helaas weinig meer bijdragen dan mijn oprechte verbazing en succeswensen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:11:10 #189
13151 crew  Rewimo
pi_114682393
quote:
8s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:09 schreef Errrwin het volgende:
What the fuck zeg, omdat jíj het onverantwoord vindt om naar je werk te reizen. Moet niet gekker worden toch? Dat er anno 2012 nog werkgevers zijn die zo lichtzinnig met mensen en simpele wetgeving omspringen, ongelofelijk.

Succes in ieder geval, ik kan helaas weinig meer bijdragen dan mijn oprechte verbazing en succeswensen.
Ja, leuk hè, ik mag niet van mijn arts. Daarover heb ik ook keurig een brief afgegeven aan de bedrijfsarts. Maar IK vind het onverantwoord volgens mijn manager.

Ach ja, weer een fraaie bijdrage voor het dossier zullen we maar denken ^O^
pi_114682424
Ze handelen misschien juridisch goed maar enige menselijkheid in dit hele traject lijkt ver te zoeken.
Voor beide kanten is de situatie vervelend maar dan kan het wel met wat meer begrip voor elkaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:14:25 #191
13151 crew  Rewimo
pi_114682495
Gut, een mailtje van de casemanager, ze bestaat! :o
pi_114682552
Dat ze die reiskosten niet eerder aangepakt hebben is nog erg redelijk. Mijn vrouw is het afgelopen anderhalf jaar door omstandigheden ook veel thuis geweest maar daar werden de reiskosten meteen geschrapt (niet dat die 25 euro per maand veel uitmaken).

Sterker nog toen ze na 2 maanden ziek zijn 2 a 3 dagen per week therapeutisch ging werken kreeg ze ook geen reiskostenvergoeding, ze was immers ziek gemeld en tijdens ziekte werd er geen reiskostenvergoeding betaald o|O o|O |:( .
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_114682578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, leuk hè, ik mag niet van mijn arts. Daarover heb ik ook keurig een brief afgegeven aan de bedrijfsarts. Maar IK vind het onverantwoord volgens mijn manager.

Ach ja, weer een fraaie bijdrage voor het dossier zullen we maar denken ^O^
Ik denk dat ik wel, al is het maar voor de vorm en dossiervorming, zou reageren dat dat niet jouw beslissing, maar de beslissing van de behandelend arts is. Lijkt overbodig misschien, maar je dossier kan niet gevuld genoeg zijn.

On the other hand kan ik me goed voorstellen dat je hier erg moe van wordt.

Wel een hoop gezeik in ieder geval. :(

-edit-

Eigenlijk moet je die leidinggevende eens bellen en simpelweg vragen:

"Gast, wat is het probleem nou helemaal?"
pi_114682686
^^ Wat Errrwin zegt

Plus daarin aangeven dat (en sinds wanneer) je al veel langer geheel uit eigen beweging thuiswerk doet. Het lijkt nu dat je tot nu toe op je kont in de zon hebt gezeten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:23:01 #195
13151 crew  Rewimo
pi_114682740
Ik heb nog niet gereageerd, omdat ik er eerst over na wil denken wat ik hiermee ga doen. In elk geval ben ik niet van plan om me net zo kinderachtig op te stellen als zij doet :7
pi_114682772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nog niet gereageerd, omdat ik er eerst over na wil denken wat ik hiermee ga doen. In elk geval ben ik niet van plan om me net zo kinderachtig op te stellen als zij doet :7
Tuurlijk niet, maar laat niet toe dat zij in het dossier de beeldvorming zo draaien dat het lijkt alsof jij hier de lapzwans bent. :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:25:28 #197
13151 crew  Rewimo
pi_114682789
Ik was eigenlijk ook al verbaasd dat ik die reiskosten nog op mijn loonstrook zag staan. Ik vind het niet onlogisch dat ze die niet meer uitbetalen, ik maak ze ook niet momenteel. Ik vind het alleen zo kinderachtig hoe ze ermee omgaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:26:05 #198
13151 crew  Rewimo
pi_114682802
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:24 schreef Errrwin het volgende:
Tuurlijk niet, maar laat niet toe dat zij in het dossier de beeldvorming zo draaien dat het lijkt alsof jij hier de lapzwans bent. :P
Nee, daar heb je gelijk in, en ik ga dat ook zeker aangeven in mijn antwoord ^O^
pi_114682923
quote:
Jezelf verdedigen kan ook op een volwassen manier. Ik zou onjuistheden en verdraaiingen van de waarheid zeker niet onweersproken laten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114682940
quote:
Ik zou toch zeker even een reactie sturen dat je niet komt omdat de behandelend arts dat niet wil. Als je hier niet op reageert kan dat in de toekomst verkeerd en in jouw nadeel worden geinterpreteerd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:33:57 #201
13151 crew  Rewimo
pi_114682988
Dat ga ik ook doen. Maar het mailtje is net binnen dus het kan wel even wachten tot ik precies weet wat ik wil antwoorden. Jullie hulp en suggesties komen daar heel goed bij van pas :)
pi_114683091
Ik weet niet precies wat voor rechten een werkgever heeft in dit soort situaties, dus ik kan niet oordelen of ze dit wel of niet mogen doen. Ik vind het ergens wel begrijpelijk van hun kant.
pi_114683211
Oh ja, over nieuwe regelgeving voor verlof tijdens ziekte: http://www.hrpraktijk.nl/(...)tgeving.685625.lynkx
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:41:31 #204
13151 crew  Rewimo
pi_114683229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:37 schreef Modus het volgende:
Ik weet niet precies wat voor rechten een werkgever heeft in dit soort situaties, dus ik kan niet oordelen of ze dit wel of niet mogen doen. Ik vind het ergens wel begrijpelijk van hun kant.
Natuurlijk mogen ze dat doen. Alleen de manier waarop is behoorlijk kinderachtig. Want nu doen ze het voorkomen dat ik geen reiskostenvergoeding meer krijg omdat "ik niet naar het werk wil komen". Terwijl ik dat niet mag van mijn artsen en terwijl dat bovendien niets met elkaar te maken heeft. Als je langdurig ziek bent en niet naar het werk kunt komen, wordt op een gegeven moment sowieso je reiskostenvergoeding ingehouden.
pi_114683344
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:07 schreef Sloggi het volgende:

Op zich logisch dat ze de reiskostenvergoeding stop zetten.
Nou! Ik kreeg geen reiskostenvergoeding als ik alleen kom voor cursus of vergadering en was daar hoogst verbaasd over. Toen ik vroeg waarom niet kreeg ik te horen dat de reiskosten wel werden doorbetaald bij ziekte en dáárom kreeg ik het niet als ik alleen voor een cursus kwam |:(

Ik ben nooit ziek :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:50:20 #206
13151 crew  Rewimo
pi_114683521
O, nu ik het mailtje van de casemanager lees, schrijft ze daarin zelf dat ze nog niet bij gesprekken aanwezig is geweest.

Hee leuk, en dat gesprek tussen HR, de casemanager en de bedrijfsarts dan? Oja, de bedrijfsarts wist ook al niet wie de casemanager was :') Oftewel, dat hele gesprek heeft nooit plaatsgevonden, dikke leugen van de manager :{w
pi_114683718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:50 schreef Rewimo het volgende:
O, nu ik het mailtje van de casemanager lees, schrijft ze daarin zelf dat ze nog niet bij gesprekken aanwezig is geweest.

Hee leuk, en dat gesprek tussen HR, de casemanager en de bedrijfsarts dan? Oja, de bedrijfsarts wist ook al niet wie de casemanager was :') Oftewel, dat hele gesprek heeft nooit plaatsgevonden, dikke leugen van de manager :{w
Mooi voor je dossier
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_114683726
:') weet je zeker dat je niet op een sociale werkplaats werk, damn wat een zooitje maken ze ervan ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 15:56:10 #209
13151 crew  Rewimo
pi_114683742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') weet je zeker dat je niet op een sociale werkplaats werk, damn wat een zooitje maken ze ervan ;(
Af en toe twijfel ik er weleens aan ja :D
pi_114684046
Ik krijg ook kromme tenen van dat hele nadrukkelijke "op ons initiatief". De hele toonzetting van dat mailtje is echt om het te laten klinken alsof jij de boel zit te vertragen en tegen te werken...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 16:06:55 #211
13151 crew  Rewimo
pi_114684127
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:04 schreef anboni het volgende:
Ik krijg ook kromme tenen van dat hele nadrukkelijke "op ons initiatief". De hele toonzetting van dat mailtje is echt om het te laten klinken alsof jij de boel zit te vertragen en tegen te werken...
Ja geweldig hè? :') Ik zit voor mijn lol op mijn luie reet in een rolstoel met een kapotte heup en ik vertik het om naar mijn werk te komen en ondertussen strijk ik mijn dikke salaris met reiskostenvergoeding op *)
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:23:51 #212
65960 sanger
pi_114684748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:50 schreef Rewimo het volgende:

Ik zou terugmailen met de vraag of zij dan weet welke casemanager bij die gesprekken is geweest, omdat je graag bij de casemanager in behandeling bent die er vanaf het begin bij betrokken is geweest })

Iets als:
quote:
Beste casemanager,

Volgens mijn manager is er een gesprek geweest tussen de casemanager, bedrijfsarts en hemzelf. Graag zou ik daarom weer onder behandeling worden geplaatst bij die betreffende casemanager (van wie de bedrijfsarts de naam niet kende)......
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 16:24:21 #213
13151 crew  Rewimo
pi_114684764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:23 schreef sanger het volgende:
Ik zou terugmailen met de vraag of zij dan weet welke casemanager bij die gesprekken is geweest, omdat je graag bij de casemanager in behandeling bent die er vanaf het begin bij betrokken is geweest })
:D
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:34:49 #214
65960 sanger
pi_114685142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:04 schreef anboni het volgende:
Daar zou ik ook zeker op reageren als ik Rewimo was. Tuurlijk is dat op hun initiatief geweest, maar de bedrifjsarts had natuurlijk eigenlijk aan huis moeten komen....

Iets als:
quote:
Beste X,

Het feit dat ik dinsdag bij de bedrijfsarts was komt voort uit het feit dat de bedrijfsarts niet aan huis wilde komen. Omdat ik mijn verplichtingen als werknemer ken was ik dus wel gedwongen om naar X te komen. Ik heb dinsdag van de bedrijfsarts begrepen dat er nog geen PvA e.d. is gemaakt. Ik zou hier graag wel zsm kopieen van ontvangen. Kunt u mij deze toesturen zodra deze beschikbaar zijn?

Tevens stelt u dat ik het onverantwoord vind op locatie aan het werk te gaan. Dit is echter niet mijn mening, dit kan ik natuurlijk ook niet zelf beoordelen aangezien ik niet medisch onderlegd ben. Deze mening is zowel die van de behandelend specialist als huisarts. De bedrijfsarts heeft hiervoor de benodigde informatie vanuit de behandeld specialist ontvangen.

Bedankt voor de informatie betreffende de reiskostenvergoeding en over de voortgang van mijn ziektemelding.
Hiermee maak je duidelijk dat jij weet wat jouw plichten zijn, en dat je ook weet dat zij die van hen niet zijn nagekomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 16:40:49 #215
13151 crew  Rewimo
pi_114685337
Dat lijkt me heel bruikbaar. Het stukje over de bedrijfsarts moet ik wel wat aanpassen want er is nooit sprake geweest van een (vraag om) een huisbezoek. Dank je wel :)
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:41:51 #216
65960 sanger
pi_114685367
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:40 schreef Rewimo het volgende:
Dat lijkt me heel bruikbaar. Het stukje over de bedrijfsarts moet ik wel wat aanpassen want er is nooit sprake geweest van een (vraag om) een huisbezoek. Dank je wel :)
Wat op zich jammer is :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 16:42:26 #217
13151 crew  Rewimo
pi_114685382
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:41 schreef sanger het volgende:
Wat op zich jammer is :P
De "oude" bedrijfsarts is hier inderdaad weleens aan huis geweest :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 17:02:41 #218
13151 crew  Rewimo
pi_114685942
Het liefst zou ik natuurlijk schrijven:

quote:
Beste manager,

Met bewondering heb ik je mailtje gelezen. Ik snap nu waarom je manager bent geworden: omdat je zo goed in staat bent om alles in jouw voordeel en dat van het bedrijf uit te leggen ^O^
;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 18:02:13 #219
13151 crew  Rewimo
pi_114687652
Nu krijg ik het reïntegratieadvies. Er staat in dat ik elke week mijn werkdagen met een uur ga verlengen :? Hebben we niet besproken. Er zijn helemaal geen uren afgesproken, ik heb alleen aangegeven dat ik 3 uur per dag werken goed kan volhouden.
pi_114687885
't Kon mijn oude werkgever wel zijn waar je 't over hebt, dat was ook zo'n nazi. Sterkte ermee.
pi_114690775
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 18:02 schreef Rewimo het volgende:
Nu krijg ik het reïntegratieadvies. Er staat in dat ik elke week mijn werkdagen met een uur ga verlengen :? Hebben we niet besproken. Er zijn helemaal geen uren afgesproken, ik heb alleen aangegeven dat ik 3 uur per dag werken goed kan volhouden.
Ben je al een dossier aan het bijhouden? -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 19:57:45 #222
13151 crew  Rewimo
pi_114691562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:38 schreef Isabeau het volgende:
Ben je al een dossier aan het bijhouden? -O-
Ik bewaar alles. Ga denk ik maar eens wat mailtjes printen ook, voor de zekerheid.
pi_114691793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik bewaar alles. Ga denk ik maar eens wat mailtjes printen ook, voor de zekerheid.
Absoluut doen! Alles wat je kan, uitprinten.

Ik ben alleen wel bang dat werknemers met een 'eigen dossier' meestal geen vinkje krijgen bij 'Die vinden wij zeer bruikbaar als werknemer'. Werkgevers houden niet zo van mensen die voor hun rechten opkomen, ze hebben het liefst gewoon ja-knikkers.
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:04:18 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_114691814
Vervelend Rewimo. Ik vond het mailtje mbt de reiskostenvergoeding eigenlijk niet zo schokkend, maar dat je nu een reintegratieadvies krijgt dat niet met je besproken is, vind ik wel schokkend.

Je kunt inderdaad het beste correct en netjes blijven en over feitelijk op reageren, maar dit soort zaken zijn niet herstelbevorderend lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 20:06:03 #225
13151 crew  Rewimo
pi_114691868
Ik ga morgen het telnr op het reïntegratieadvies even bellen. Eens vragen of dat 1 uur per week per werkdag langer wel klopt. Want dat zou betekenen dat ik over 3 weken fulltime thuis aan het werk ben :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')