Nee dat is als je geen recht meer hebt op je basis of prestatiebeurs maar nog wel mag lenen. Dan kan je een nullening afsluiten en hou je het recht op je chipkaart. De vraag is nu of het nog wel kan als langstudeerder.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:07 schreef Jivis het volgende:
Ik heb eens gehoord dat je als je geen recht meer hebt op je OV studentenkaart je deze nog wel kunt houden door hem er 'bij te lenen'. Hoe werkt dat precies?
nope geen idee, mijn decaan weet het zelf ook allemaal niet meer.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:45 schreef TC_Artemis het volgende:
Is er al meer bekend over wanneer je een uitzondering bent voor de boete, bij ziek zijn etc? Moet je dit via je decaan spelen oid?
Gevalletje na mij de zonnenvloedquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef eriksd het volgende:
Hmm, nu ben ik weer geneigd VVD te gaan stemmen door hun solide stellingname in dezen.
Dat mag nu dus nog maar 1 jaarquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:12 schreef Morera het volgende:
[..]
Nee dat is als je geen recht meer hebt op je basis of prestatiebeurs maar nog wel mag lenen. Dan kan je een nullening afsluiten en hou je het recht op je chipkaart. De vraag is nu of het nog wel kan als langstudeerder.
Waarom deed mijn ov het dan niet vanmorgenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:43 schreef Morera het volgende:
Oke ipv hier speculeren heb ik net even met DUO gebeld:
De ov-chipkaart
Iedereen, ook de langstudeerders, heeft recht op een studentenreisproduct tot en met 31-12-2012
Vanaf Januari gaat er een nieuwe wet in, die er voor zorgt dat de langstudeerders nog maar 1 jaar uitloop hebben met de chipkaart. Precies zoals met die boete dus, alleen gaat het voor de chipkaart pas vanaf Januari 2013 in.
Dan ben jij nog geen langstudeerderquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef eleusis het volgende:
Hoe wordt de boete trouwens geïnd? Mijn collegegeld in Studielink stond gewoon op ¤1700 (oid) en daar heb ik ook een machtiging voor gegeven... Ik heb nog van niemand (het rijk? DUO? de EUR?) iets gehoord.
Wordt bij je collegegeld opgeteld.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef eleusis het volgende:
Hoe wordt de boete trouwens geïnd? Mijn collegegeld in Studielink stond gewoon op ¤1700 (oid) en daar heb ik ook een machtiging voor gegeven... Ik heb nog van niemand (het rijk? DUO? de EUR?) iets gehoord.
Solide? Catshuisakkoord vergeten?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef eriksd het volgende:
Hmm, nu ben ik weer geneigd VVD te gaan stemmen door hun solide stellingname in dezen.
Dan zou er een veel hoger bedrag moeten staan. Volgens mij is hij nog geen langstudeerder.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wordt bij je collegegeld opgeteld.
Dus half december krijgen mensen die legitiem OV hebben een bericht dat ze een nieuw reisproduct op moeten halen?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:43 schreef Morera het volgende:
De ov-chipkaart
Iedereen, ook de langstudeerders, heeft recht op een studentenreisproduct tot en met 31-12-2012
Vanaf Januari gaat er een nieuwe wet in, die er voor zorgt dat de langstudeerders nog maar 1 jaar uitloop hebben met de chipkaart. Precies zoals met die boete dus, alleen gaat het voor de chipkaart pas vanaf Januari 2013 in.
Dat is wel minder, je hebt er gewoon recht op. Ik zou eerder contact opnemen met dat ov-chipbedrijf dan met DUO. Ik ga er maar even vanuit dat je niet al 3 jaar teveel "langstudeert" en al drie jaar uitloop met je studenten-ov hebt gehad.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom deed mijn ov het dan niet vanmorgenvanaf vandaag 4.00 uur is het weer gratis reizen.
Ik zal ze eens straks ook eens bellen..
Nee, vanaf Januari moeten mensen die langstudeerder zijn hun reisproduct stopzetten. Zo gaat dat nu ook als je even stopt met studeren, dan moet je het ook zelf stopzetten. Anders ben je in bezit van een reisproduct waar je geen recht op hebt en komen ze dat terug vorderen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:29 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Dus half december krijgen mensen die legitiem OV hebben een bericht dat ze een nieuw reisproduct op moeten halen?Lekker omslachtig weer, jongens.
ik mag hopen dat je zelf wel kan uit tellen of je daadwerkelijk langstudeerder bent?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef eleusis het volgende:
Dat zou fantastisch zijn, maar ik ga nu mijn 13e inschrijvingsjaar in.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:26 schreef Morera het volgende:
[..]
Dan ben jij nog geen langstudeerder
Ja, ben ikquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je zelf wel kan uit tellen of je daadwerkelijk langstudeerder bent?
Die werkt pas vanaf morgen dacht ik. Het werkt niet tussen de periode van 16 juli tot en met 16 augustus. Althans, zo heb ik het begrepen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom deed mijn ov het dan niet vanmorgenvanaf vandaag 4.00 uur is het weer gratis reizen.
Ik zal ze eens straks ook eens bellen..
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, maar ik ga nu mijn 13e inschrijvingsjaar in.
13de jaar?quote:
16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:38 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Die werkt pas vanaf morgen dacht ik. Het werkt niet tussen de periode van 16 juli tot en met 16 augustus. Althans, zo heb ik het begrepen.
Duidelijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:32 schreef Morera het volgende:
[..]
Nee, vanaf Januari moeten mensen die langstudeerder zijn hun reisproduct stopzetten. Zo gaat dat nu ook als je even stopt met studeren, dan moet je het ook zelf stopzetten. Anders ben je in bezit van een reisproduct waar je geen recht op hebt en komen ze dat terug vorderen.
Eerst gaan ondernemen wat onverwacht succesvol werd en daardoor lang over de bachelor gedaan, gekapt met de master, en later besloten om toch nog een andere master in deeltijd* te gaan doen met weer een schakeljaar. Vanwege een overgangsregeling heb ik dit jaar nog het wettelijk tarief. Moet alleen de scriptie nog afmaken...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:38 schreef Yreal het volgende:
13de jaar?hoe kom je daar aan dan? en wat doe je dan? Instellingstarief of wettelijk tarief?
je valt dus onder een overgangsregelingquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:44 schreef eleusis het volgende:
[..]
Eerst gaan ondernemen wat onverwacht succesvol werd en daardoor lang over de bachelor gedaan, gekapt met de master, en later besloten om toch nog een andere master in deeltijd* te gaan doen met weer een schakeljaar. Vanwege een overgangsregeling heb ik dit jaar nog het wettelijk tarief.
* maar van deze master is geen deeltijdversie, dus ben ik officieel gewoon voltijdstudent, alleen doe ik er 2x zo lang over
Kortom als iemand hem moet krijgen ben ik het
Haha, zou het? Maar ik heb aan mijn vorige uni ook nog twee jaar een master gedaan. Alleen ben ik daarmee gestopt na 45 ECTS en had ik ook mijn bachelor nog niet gehaald op een vak na.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
je valt dus onder een overgangsregelingmaar er wordt sowieso geen onderscheid gemaakt tussen deeltijd en voltijd, maar wel tussen master en bachelor.
Als je pas 1 jaar master hebt gedaan is dit je uitloop jaar.
mijn langstudeerdersboete richting de uva is trouwens 2887quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:58 schreef DannyDeko het volgende:
Tja dan is het weer goed geregeld daar
Ik heb wel gewoon het volgende:
The undersigned hereby authorises Vrije Universiteit Amsterdam, with address in AMSTERDAM, to debit the bank account listed above for the amount stated below.
¤4.834,00
Bron: Telegraafquote:'Universiteit mag boete niet innen'
Universiteiten mogen de langstudeerboete niet innen. Dat zegt PvdA Kamerlid Ronald Plasterk tegen Omroep West.
Plasterk noemt het vreemd dat de langstudeerboete doorgaat terwijl een ruime Kamermeerderheid tegen is, meldt de omroep. Het Kamerlid roept staatssecretaris Halbe Zijlstra op de onderwijsinstellingen te verbieden om de acceptgiro's van 3000 euro te versturen.
De universiteiten hebben aangekondigd gewoon door te gaan met het innen van de langstudeerboete, weet Omroep West.
Nee ik begin nu aan mijn in totaal 6e jaar, dus het tweede jaar te lang.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:30 schreef Morera het volgende:
[..]
Dat is wel minder, je hebt er gewoon recht op. Ik zou eerder contact opnemen met dat ov-chipbedrijf dan met DUO. Ik ga er maar even vanuit dat je niet al 3 jaar teveel "langstudeert" en al drie jaar uitloop met je studenten-ov hebt gehad.
Misschien niet uitgechecked een keer ofzo?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:46 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee ik begin nu aan mijn in totaal 6e jaar, dus het tweede jaar te lang.
Echt gek, want ik keek dus in dat oplaadpunt en daar stond bij met blokletters: GEBLOKKEERD
Ik zal idd met het ov-chipbedrijf gaan bellen.
Inderdaad. Niet uitchecken kan een blokkade opleveren. Veel studenten checken onregelmatig uit en kunnen daar mee te maken krijgen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:19 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Misschien niet uitgechecked een keer ofzo?
Dat heb ik net uitgelegdquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:43 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Hoe zit dat precies met de Ov. Chip kaart? Ik maak nu namelijk al 4 jaar gebruik van m'n gratis reizen en zou officieel nu nog 1 jaar moeten studeren. Ivm met stage en minor tegelijk heb ik besloten om nog 2 jaar te gaan studeren. Dit betekent dat ik dus sowieso een langstudeer boete krijg vanaf september 2013 (als het doorgaat natuurlijk). Betekent dit dat m'n vrij reizen ookoctet 1 jaar stopt? (namelijk al 5 jaar gebruikt dan)
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:43 schreef Morera het volgende:
De ov-chipkaart
.
Jij krijgt dus in jouw geval 1 jaar lang geen vrij reizen, want jij hebt twee jaar uitloop.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:32 schreef Morera het volgende:
[..]
Nee, vanaf Januari moeten mensen die langstudeerder zijn hun reisproduct stopzetten. Zo gaat dat nu ook als je even stopt met studeren, dan moet je het ook zelf stopzetten. Anders ben je in bezit van een reisproduct waar je geen recht op hebt en komen ze dat terug vorderen.
Dat vraag ik mij dus ook af... Van de week via mijn duo een collegegeld-krediet aangevraagd zodat ik die ¤3000 kan betalen en zag staan dat mijn kaart 31-08-2012 afloopt, geen idee of ik nog een nieuw product kan ophalen of dat ik gewoon alles moet betalen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:12 schreef Morera het volgende:
[..]
Nee dat is als je geen recht meer hebt op je basis of prestatiebeurs maar nog wel mag lenen. Dan kan je een nullening afsluiten en hou je het recht op je chipkaart. De vraag is nu of het nog wel kan als langstudeerder.
Een belangrijk aspect heb je alleen over hoofd gezien:quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:47 schreef Morera het volgende:
Gaat iedereen nu de ov-chip vraag stellen terwijl het er vlak boven staat uitgelegd?
Dat is niet wat die mevrouw van de DUO vanmorgen aan de telefoon zei. Ze zei : Vanaf 1 jan 2013 1 jaar uitloop met de studenten ov-chip voor iedereen. Ze zei niet dat de chip per definitie 5 jaar in gebruik mag zijn. Zou graag willen weten waar jij je info vandaan hebt, want dan wil ik nogmaals naar DUO bellen om te vragen waarom de verkregen infromatie verschilt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een belangrijk aspect heb je alleen over hoofd gezien:
De nieuwe wet beperkt het reisrecht van zeven jaar naar vijf jaar. Dit staat in tegenstelling tot de langstudeerboete los van de Ba/Ma fase!
Als vijf jarige WO bachelor student heb je wel recht op het reisrecht maar ook de langstudeerboete!
Als zes jarige WO masterstudent (eerste of tweede jaars) heb je geen langstudeerboete maar ook geen reisrecht!
Het is dus niet zo de reisrecht beperking gelijk is aan de langstudeerboete! Sommige studenten kunnen dus wel een boete hebben, maar tegelijkertijd ook nog recht hebben op het gratis reizen.
http://www.asva.nl/news/2(...)ijf-jaar?language=enquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:20 schreef Morera het volgende:
[..]
Dat is niet wat die mevrouw van de DUO vanmorgen aan de telefoon zei. Ze zei : Vanaf 1 jan 2013 1 jaar uitloop met de studenten ov-chip voor iedereen. Ze zei niet dat de chip per definitie 5 jaar in gebruik mag zijn. Zou graag willen weten waar jij je info vandaan hebt, want dan wil ik nogmaals naar DUO bellen om te vragen waarom de verkregen infromatie verschilt.
Studenten zijn lui je weetz...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:47 schreef Morera het volgende:
Gaat iedereen nu de ov-chip vraag stellen terwijl het er vlak boven staat uitgelegd?
Geen idee, ik let daar altijd bewust op dat ik in- en uitcheck.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:19 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Misschien niet uitgechecked een keer ofzo?
Het CDA, de VVD en de PVV waren overeengekomen om de Halbeheffing af te schaffen, daar blijkt duidelijk uit dat ook zij niet gelukkig waren met de uitwerking van die boete.quote:goh CDA is tegen de langstudeerboete, wie heeft dan de langstudeerboete bedacht en ingevoerd?![]()
Nou, als je wil bellen graag :-) Ik heb namelijk nog nooit stufi ontvangen (sinds afgelopen schooljaar voor het eerst) heb nog een aantal jaren recht op OV, maar krijg komend schooljaar wel met de langstudeerboete te maken (2 schooljaren lang). En jij zegt nu dus dat ik vanaf januari 2013, omdat ik de langstudeerboete heb, geen OV meer krijg terwijl ik er eigenlijk nog wel recht op zou hebben. (snap je em nog haha).quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:20 schreef Morera het volgende:
[..]
Dat is niet wat die mevrouw van de DUO vanmorgen aan de telefoon zei. Ze zei : Vanaf 1 jan 2013 1 jaar uitloop met de studenten ov-chip voor iedereen. Ze zei niet dat de chip per definitie 5 jaar in gebruik mag zijn. Zou graag willen weten waar jij je info vandaan hebt, want dan wil ik nogmaals naar DUO bellen om te vragen waarom de verkregen infromatie verschilt.
Dat formulier staat toch ook op de website? En dan kun je toch ook aangeven per wanneer je dat extra geld wilt ontvangen?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:33 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Nou, als je wil bellen graag :-) Ik heb namelijk nog nooit stufi ontvangen (sinds afgelopen schooljaar voor het eerst) heb nog een aantal jaren recht op OV, maar krijg komend schooljaar wel met de langstudeerboete te maken (2 schooljaren lang). En jij zegt nu dus dat ik vanaf januari 2013, omdat ik de langstudeerboete heb, geen OV meer krijg terwijl ik er eigenlijk nog wel recht op zou hebben. (snap je em nog haha).
Wanneer je het geld voor de boete moet lenen bij DUO moet je dit trouwens met een (papieren) wijzigingsformulier aanvragen. Zojuist gebeld met DUO, duurt 4 tot 6 weken voor deze verwerkt is. Dat geld krijg ik dus veel te laat.
Weet iemand of het geld in 1 keer overgemaakt wordt of maandelijks. Ik hoor namelijk verschillende geluiden.
Het formulier staat, als het goed is, inderdaad op de website maar moet niettemin wel via de papieren weg worden verstuurd en behandeld. Daar gaan dan een paar weken overheen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:49 schreef Mss het volgende:
[..]
Dat formulier staat toch ook op de website? En dan kun je toch ook aangeven per wanneer je dat extra geld wilt ontvangen?
Oh, dat is kut, ik heb daar namelijk nog geen tijd voor gehad.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het formulier staat, als het goed is, inderdaad op de website maar moet niettemin wel via de papieren weg worden verstuurd en behandeld. Daar gaan dan een paar weken overheen.
Veel andere wijzigingen gaan digitaal en zijn binnen een minuutje geregeld.
Ja, dat is lastig. Er is een groot aantal mensen dat ondanks dat zij maximaal bijlenen de komende tijd even van 250¤ per maand moeten rondkomen omdat zij anders de termijnen niet kunnen aflossen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:57 schreef Mss het volgende:
[..]
Oh, dat is kut, ik heb daar namelijk nog geen tijd voor gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |