abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:44:20 #226
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115636241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:38 schreef Yreal het volgende:
13de jaar? :{ hoe kom je daar aan dan? en wat doe je dan? Instellingstarief of wettelijk tarief?
Eerst gaan ondernemen wat onverwacht succesvol werd en daardoor lang over de bachelor gedaan, gekapt met de master, en later besloten om toch nog een andere master in deeltijd* te gaan doen met weer een schakeljaar. Vanwege een overgangsregeling heb ik dit jaar nog het wettelijk tarief. Moet alleen de scriptie nog afmaken...

* maar van deze master is geen deeltijdversie, dus ben ik officieel gewoon voltijdstudent, alleen doe ik er 2x zo lang over

Kortom als iemand hem moet krijgen ben ik het :D
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_115636326
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:44 schreef eleusis het volgende:

[..]

Eerst gaan ondernemen wat onverwacht succesvol werd en daardoor lang over de bachelor gedaan, gekapt met de master, en later besloten om toch nog een andere master in deeltijd* te gaan doen met weer een schakeljaar. Vanwege een overgangsregeling heb ik dit jaar nog het wettelijk tarief.

* maar van deze master is geen deeltijdversie, dus ben ik officieel gewoon voltijdstudent, alleen doe ik er 2x zo lang over

Kortom als iemand hem moet krijgen ben ik het :D
je valt dus onder een overgangsregeling ;) maar er wordt sowieso geen onderscheid gemaakt tussen deeltijd en voltijd, maar wel tussen master en bachelor.

Als je pas 1 jaar master hebt gedaan is dit je uitloop jaar.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:51:34 #228
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115636469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

je valt dus onder een overgangsregeling ;) maar er wordt sowieso geen onderscheid gemaakt tussen deeltijd en voltijd, maar wel tussen master en bachelor.

Als je pas 1 jaar master hebt gedaan is dit je uitloop jaar.
Haha, zou het? Maar ik heb aan mijn vorige uni ook nog twee jaar een master gedaan. Alleen ben ik daarmee gestopt na 45 ECTS en had ik ook mijn bachelor nog niet gehaald op een vak na.

Als ik geen boete krijg maar al die arme kinders die één jaartje uitloop hebben wel, is deze wet nog onrechtvaardiger dan ik al dacht. :')

Een vriend van mij heeft trouwens hetzelfde, jaartje of 10 ingeschreven en ook een nakomertje in de zelfde master nu, collegegeld ook 1700 in Studielink.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_115636662
Tja dan is het weer goed geregeld daar :)

Ik heb wel gewoon het volgende:

The undersigned hereby authorises Vrije Universiteit Amsterdam, with address in AMSTERDAM, to debit the bank account listed above for the amount stated below.
¤4.834,00
pi_115636675
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:58 schreef DannyDeko het volgende:
Tja dan is het weer goed geregeld daar :)

Ik heb wel gewoon het volgende:

The undersigned hereby authorises Vrije Universiteit Amsterdam, with address in AMSTERDAM, to debit the bank account listed above for the amount stated below.
¤4.834,00
mijn langstudeerdersboete richting de uva is trouwens 2887 :+
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:13:22 #231
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115637099
Ik kan mij goed voorstellen dat niet elke universiteit de administratie goed op orde heeft. Helaas zijn ze wel zeer bedreven in het naheffen wanneer de boel nog een keer doorgewerkt wordt. :{
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:21:20 #232
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115637362
quote:
'Universiteit mag boete niet innen'

Universiteiten mogen de langstudeerboete niet innen. Dat zegt PvdA Kamerlid Ronald Plasterk tegen Omroep West.

Plasterk noemt het vreemd dat de langstudeerboete doorgaat terwijl een ruime Kamermeerderheid tegen is, meldt de omroep. Het Kamerlid roept staatssecretaris Halbe Zijlstra op de onderwijsinstellingen te verbieden om de acceptgiro's van 3000 euro te versturen.
De universiteiten hebben aangekondigd gewoon door te gaan met het innen van de langstudeerboete, weet Omroep West.
Bron: Telegraaf
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:37:28 #233
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_115637854
Zegt ome Roon, de man die ervoor heeft gezorgd dat iemand die een tweede studie wil doen best 10.000 euro aan collegegeld mag betalen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:46:04 #234
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115638168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:30 schreef Morera het volgende:

[..]

Dat is wel minder, je hebt er gewoon recht op. Ik zou eerder contact opnemen met dat ov-chipbedrijf dan met DUO. Ik ga er maar even vanuit dat je niet al 3 jaar teveel "langstudeert" en al drie jaar uitloop met je studenten-ov hebt gehad.
Nee ik begin nu aan mijn in totaal 6e jaar, dus het tweede jaar te lang.
Echt gek, want ik keek dus in dat oplaadpunt en daar stond bij met blokletters: GEBLOKKEERD
Ik zal idd met het ov-chipbedrijf gaan bellen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115639347
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:46 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Nee ik begin nu aan mijn in totaal 6e jaar, dus het tweede jaar te lang.
Echt gek, want ik keek dus in dat oplaadpunt en daar stond bij met blokletters: GEBLOKKEERD
Ik zal idd met het ov-chipbedrijf gaan bellen.
Misschien niet uitgechecked een keer ofzo?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:31:30 #236
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115639762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:19 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Inderdaad. Niet uitchecken kan een blokkade opleveren. Veel studenten checken onregelmatig uit en kunnen daar mee te maken krijgen.

De servicebalie van de Ns kan de blokkade ongedaan maken.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:37:37 #237
370039 Morera
more more more
pi_115640010
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:43 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Hoe zit dat precies met de Ov. Chip kaart? Ik maak nu namelijk al 4 jaar gebruik van m'n gratis reizen en zou officieel nu nog 1 jaar moeten studeren. Ivm met stage en minor tegelijk heb ik besloten om nog 2 jaar te gaan studeren. Dit betekent dat ik dus sowieso een langstudeer boete krijg vanaf september 2013 (als het doorgaat natuurlijk). Betekent dit dat m'n vrij reizen ookoctet 1 jaar stopt? (namelijk al 5 jaar gebruikt dan)
Dat heb ik net uitgelegd ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:43 schreef Morera het volgende:
Oke ipv hier speculeren heb ik net even met DUO gebeld:

De ov-chipkaart

Iedereen, ook de langstudeerders, heeft recht op een studentenreisproduct tot en met 31-12-2012
Vanaf Januari gaat er een nieuwe wet in, die er voor zorgt dat de langstudeerders nog maar 1 jaar uitloop hebben met de chipkaart. Precies zoals met die boete dus, alleen gaat het voor de chipkaart pas vanaf Januari 2013 in.

.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:32 schreef Morera het volgende:

[..]

Nee, vanaf Januari moeten mensen die langstudeerder zijn hun reisproduct stopzetten. Zo gaat dat nu ook als je even stopt met studeren, dan moet je het ook zelf stopzetten. Anders ben je in bezit van een reisproduct waar je geen recht op hebt en komen ze dat terug vorderen.
Jij krijgt dus in jouw geval 1 jaar lang geen vrij reizen, want jij hebt twee jaar uitloop.
pi_115640168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:12 schreef Morera het volgende:

[..]

Nee dat is als je geen recht meer hebt op je basis of prestatiebeurs maar nog wel mag lenen. Dan kan je een nullening afsluiten en hou je het recht op je chipkaart. De vraag is nu of het nog wel kan als langstudeerder.
Dat vraag ik mij dus ook af... Van de week via mijn duo een collegegeld-krediet aangevraagd zodat ik die ¤3000 kan betalen en zag staan dat mijn kaart 31-08-2012 afloopt, geen idee of ik nog een nieuw product kan ophalen of dat ik gewoon alles moet betalen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:47:04 #239
370039 Morera
more more more
pi_115640347
Gaat iedereen nu de ov-chip vraag stellen terwijl het er vlak boven staat uitgelegd? :'(
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:03:58 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115640943
quote:
18s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:47 schreef Morera het volgende:
Gaat iedereen nu de ov-chip vraag stellen terwijl het er vlak boven staat uitgelegd? :'(
Een belangrijk aspect heb je alleen over hoofd gezien:

De nieuwe wet beperkt het reisrecht van zeven jaar naar vijf jaar. Dit staat in tegenstelling tot de langstudeerboete los van de Ba/Ma fase!

Als vijf jarige WO bachelor student heb je wel recht op het reisrecht maar ook de langstudeerboete!
Als zes jarige WO masterstudent (eerste of tweede jaars) heb je geen langstudeerboete maar ook geen reisrecht!

Het is dus niet zo de reisrecht beperking gelijk is aan de langstudeerboete! Sommige studenten kunnen dus wel een boete hebben, maar tegelijkertijd ook nog recht hebben op het gratis reizen.
--
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:20:02 #241
370039 Morera
more more more
pi_115641527
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een belangrijk aspect heb je alleen over hoofd gezien:

De nieuwe wet beperkt het reisrecht van zeven jaar naar vijf jaar. Dit staat in tegenstelling tot de langstudeerboete los van de Ba/Ma fase!

Als vijf jarige WO bachelor student heb je wel recht op het reisrecht maar ook de langstudeerboete!
Als zes jarige WO masterstudent (eerste of tweede jaars) heb je geen langstudeerboete maar ook geen reisrecht!

Het is dus niet zo de reisrecht beperking gelijk is aan de langstudeerboete! Sommige studenten kunnen dus wel een boete hebben, maar tegelijkertijd ook nog recht hebben op het gratis reizen.
Dat is niet wat die mevrouw van de DUO vanmorgen aan de telefoon zei. Ze zei : Vanaf 1 jan 2013 1 jaar uitloop met de studenten ov-chip voor iedereen. Ze zei niet dat de chip per definitie 5 jaar in gebruik mag zijn. Zou graag willen weten waar jij je info vandaan hebt, want dan wil ik nogmaals naar DUO bellen om te vragen waarom de verkregen infromatie verschilt.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:38:53 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115642162
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:20 schreef Morera het volgende:

[..]

Dat is niet wat die mevrouw van de DUO vanmorgen aan de telefoon zei. Ze zei : Vanaf 1 jan 2013 1 jaar uitloop met de studenten ov-chip voor iedereen. Ze zei niet dat de chip per definitie 5 jaar in gebruik mag zijn. Zou graag willen weten waar jij je info vandaan hebt, want dan wil ik nogmaals naar DUO bellen om te vragen waarom de verkregen infromatie verschilt.
http://www.asva.nl/news/2(...)ijf-jaar?language=en
en
http://www.duo.nl/particu(...)udiefinanciering.asp
en
http://www.duo.nl/particulieren/reizen/reizen_en_presteren.asp

Het ov reisrecht is een onderdeel van de studiefinanciering en prestatiebeurs. Deze krijg je achterelkaar uitgekeerd en kan eventueel verlengd worden als je een afwijkende master doet (twee jarige master). Voldoe je na 10 jaar niet aan de voorwaarden voor gehele of gedeeltelijke kwijtschelding dan wordt deze beurs (waaronder de ov chipkaart) niet omgezet in een gift maar wordt het opgeteld bij jouw schuld.

Jouw prestatiebeurs en o.v chipkaart voor de master kan al tijdens de bachelor worden uitgekeerd (dit kan ook geweigerd worden als je geen plannen hebt om een master te gaan doen!) als je vertraging heb in je bachelorfase. Om die reden heb je dan tijdens je vierde en vijfde bachelor jaar wel nog gewoon reisrecht en in het vierde jaar basisbeurs maar begint de teller niet opnieuw te lopen als je daarna aan je master gaat beginnen. Het is niet dat de prestatiebeurs tijdelijk stopgezet wordt totdat je weer aan een master begint. Maar de master (in het geval van wo studenten) moet wel worden afgerond wil je de kwijtschelding krijgen. Hbo studenten hebben met hun vier jarige bachelor al een compleet pakket binnen en worden in beginsel niet geacht ook nog een academische master te volgen.

Er wordt dus pas achteraf gekeken hoeveel recht je had op de ov chipkaart en hoeveel van die schuld kwijt gescholden kan worden. Niet van te voren! De langstudeerboete moet je wel van te voren betalen en de teller begint daarbij weer opnieuw te lopen als je een master gaat volgen!
--
pi_115643478
quote:
18s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:47 schreef Morera het volgende:
Studenten zijn lui je weetz...

:P
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:22:33 #244
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115643881
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:19 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Geen idee, ik let daar altijd bewust op dat ik in- en uitcheck.
Maar heel vreemd, ik kon dus niet inchecken en de oplaadpaal gaf aan dat mijn abonnement geblokkeerd was, dus ik er geld opzetten. Zie ik net op de terugweg bij het uitchecken dat er toch geen geld vanaf is gegaan.
Heel vaag, maar wel fijn als hij het nu toch weer gewoon doet.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115644683
quote:
goh CDA is tegen de langstudeerboete, wie heeft dan de langstudeerboete bedacht en ingevoerd? :')
Het CDA, de VVD en de PVV waren overeengekomen om de Halbeheffing af te schaffen, daar blijkt duidelijk uit dat ook zij niet gelukkig waren met de uitwerking van die boete.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115646643
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:20 schreef Morera het volgende:

[..]

Nou, als je wil bellen graag :-) Ik heb namelijk nog nooit stufi ontvangen (sinds afgelopen schooljaar voor het eerst) heb nog een aantal jaren recht op OV, maar krijg komend schooljaar wel met de langstudeerboete te maken (2 schooljaren lang). En jij zegt nu dus dat ik vanaf januari 2013, omdat ik de langstudeerboete heb, geen OV meer krijg terwijl ik er eigenlijk nog wel recht op zou hebben. (snap je em nog haha).

Wanneer je het geld voor de boete moet lenen bij DUO moet je dit trouwens met een (papieren) wijzigingsformulier aanvragen. Zojuist gebeld met DUO, duurt 4 tot 6 weken voor deze verwerkt is. Dat geld krijg ik dus veel te laat.

Weet iemand of het geld in 1 keer overgemaakt wordt of maandelijks. Ik hoor namelijk verschillende geluiden.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_115649274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:33 schreef Nailpolish het volgende:

[..]

Nou, als je wil bellen graag :-) Ik heb namelijk nog nooit stufi ontvangen (sinds afgelopen schooljaar voor het eerst) heb nog een aantal jaren recht op OV, maar krijg komend schooljaar wel met de langstudeerboete te maken (2 schooljaren lang). En jij zegt nu dus dat ik vanaf januari 2013, omdat ik de langstudeerboete heb, geen OV meer krijg terwijl ik er eigenlijk nog wel recht op zou hebben. (snap je em nog haha).

Wanneer je het geld voor de boete moet lenen bij DUO moet je dit trouwens met een (papieren) wijzigingsformulier aanvragen. Zojuist gebeld met DUO, duurt 4 tot 6 weken voor deze verwerkt is. Dat geld krijg ik dus veel te laat.

Weet iemand of het geld in 1 keer overgemaakt wordt of maandelijks. Ik hoor namelijk verschillende geluiden.
Dat formulier staat toch ook op de website? En dan kun je toch ook aangeven per wanneer je dat extra geld wilt ontvangen?
Aids.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:51:33 #248
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115649322
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:49 schreef Mss het volgende:

[..]

Dat formulier staat toch ook op de website? En dan kun je toch ook aangeven per wanneer je dat extra geld wilt ontvangen?
Het formulier staat, als het goed is, inderdaad op de website maar moet niettemin wel via de papieren weg worden verstuurd en behandeld. Daar gaan dan een paar weken overheen.

Veel andere wijzigingen gaan digitaal en zijn binnen een minuutje geregeld.
--
pi_115649507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:51 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het formulier staat, als het goed is, inderdaad op de website maar moet niettemin wel via de papieren weg worden verstuurd en behandeld. Daar gaan dan een paar weken overheen.

Veel andere wijzigingen gaan digitaal en zijn binnen een minuutje geregeld.
Oh, dat is kut, ik heb daar namelijk nog geen tijd voor gehad.
Aids.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 18:02:20 #250
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115649664
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:57 schreef Mss het volgende:

[..]

Oh, dat is kut, ik heb daar namelijk nog geen tijd voor gehad.
Ja, dat is lastig. Er is een groot aantal mensen dat ondanks dat zij maximaal bijlenen de komende tijd even van 250¤ per maand moeten rondkomen omdat zij anders de termijnen niet kunnen aflossen. :{
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')