Nee dat is als je geen recht meer hebt op je basis of prestatiebeurs maar nog wel mag lenen. Dan kan je een nullening afsluiten en hou je het recht op je chipkaart. De vraag is nu of het nog wel kan als langstudeerder.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:07 schreef Jivis het volgende:
Ik heb eens gehoord dat je als je geen recht meer hebt op je OV studentenkaart je deze nog wel kunt houden door hem er 'bij te lenen'. Hoe werkt dat precies?
nope geen idee, mijn decaan weet het zelf ook allemaal niet meer.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:45 schreef TC_Artemis het volgende:
Is er al meer bekend over wanneer je een uitzondering bent voor de boete, bij ziek zijn etc? Moet je dit via je decaan spelen oid?
Gevalletje na mij de zonnenvloedquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef eriksd het volgende:
Hmm, nu ben ik weer geneigd VVD te gaan stemmen door hun solide stellingname in dezen.
Dat mag nu dus nog maar 1 jaarquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:12 schreef Morera het volgende:
[..]
Nee dat is als je geen recht meer hebt op je basis of prestatiebeurs maar nog wel mag lenen. Dan kan je een nullening afsluiten en hou je het recht op je chipkaart. De vraag is nu of het nog wel kan als langstudeerder.
Waarom deed mijn ov het dan niet vanmorgenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:43 schreef Morera het volgende:
Oke ipv hier speculeren heb ik net even met DUO gebeld:
De ov-chipkaart
Iedereen, ook de langstudeerders, heeft recht op een studentenreisproduct tot en met 31-12-2012
Vanaf Januari gaat er een nieuwe wet in, die er voor zorgt dat de langstudeerders nog maar 1 jaar uitloop hebben met de chipkaart. Precies zoals met die boete dus, alleen gaat het voor de chipkaart pas vanaf Januari 2013 in.
Dan ben jij nog geen langstudeerderquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef eleusis het volgende:
Hoe wordt de boete trouwens geīnd? Mijn collegegeld in Studielink stond gewoon op ¤1700 (oid) en daar heb ik ook een machtiging voor gegeven... Ik heb nog van niemand (het rijk? DUO? de EUR?) iets gehoord.
Wordt bij je collegegeld opgeteld.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef eleusis het volgende:
Hoe wordt de boete trouwens geīnd? Mijn collegegeld in Studielink stond gewoon op ¤1700 (oid) en daar heb ik ook een machtiging voor gegeven... Ik heb nog van niemand (het rijk? DUO? de EUR?) iets gehoord.
Solide? Catshuisakkoord vergeten?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef eriksd het volgende:
Hmm, nu ben ik weer geneigd VVD te gaan stemmen door hun solide stellingname in dezen.
Dan zou er een veel hoger bedrag moeten staan. Volgens mij is hij nog geen langstudeerder.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wordt bij je collegegeld opgeteld.
Dus half december krijgen mensen die legitiem OV hebben een bericht dat ze een nieuw reisproduct op moeten halen?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:43 schreef Morera het volgende:
Oke ipv hier speculeren heb ik net even met DUO gebeld:
De ov-chipkaart
Iedereen, ook de langstudeerders, heeft recht op een studentenreisproduct tot en met 31-12-2012
Vanaf Januari gaat er een nieuwe wet in, die er voor zorgt dat de langstudeerders nog maar 1 jaar uitloop hebben met de chipkaart. Precies zoals met die boete dus, alleen gaat het voor de chipkaart pas vanaf Januari 2013 in.
Dat is wel minder, je hebt er gewoon recht op. Ik zou eerder contact opnemen met dat ov-chipbedrijf dan met DUO. Ik ga er maar even vanuit dat je niet al 3 jaar teveel "langstudeert" en al drie jaar uitloop met je studenten-ov hebt gehad.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom deed mijn ov het dan niet vanmorgenvanaf vandaag 4.00 uur is het weer gratis reizen.
Ik zal ze eens straks ook eens bellen..
Nee, vanaf Januari moeten mensen die langstudeerder zijn hun reisproduct stopzetten. Zo gaat dat nu ook als je even stopt met studeren, dan moet je het ook zelf stopzetten. Anders ben je in bezit van een reisproduct waar je geen recht op hebt en komen ze dat terug vorderen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:29 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Dus half december krijgen mensen die legitiem OV hebben een bericht dat ze een nieuw reisproduct op moeten halen?Lekker omslachtig weer, jongens.
ik mag hopen dat je zelf wel kan uit tellen of je daadwerkelijk langstudeerder bent?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef eleusis het volgende:
Dat zou fantastisch zijn, maar ik ga nu mijn 13e inschrijvingsjaar in.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:26 schreef Morera het volgende:
[..]
Dan ben jij nog geen langstudeerder
Ja, ben ikquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je zelf wel kan uit tellen of je daadwerkelijk langstudeerder bent?
Die werkt pas vanaf morgen dacht ik. Het werkt niet tussen de periode van 16 juli tot en met 16 augustus. Althans, zo heb ik het begrepen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarom deed mijn ov het dan niet vanmorgenvanaf vandaag 4.00 uur is het weer gratis reizen.
Ik zal ze eens straks ook eens bellen..
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, maar ik ga nu mijn 13e inschrijvingsjaar in.
13de jaar?quote:
16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:38 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Die werkt pas vanaf morgen dacht ik. Het werkt niet tussen de periode van 16 juli tot en met 16 augustus. Althans, zo heb ik het begrepen.
Duidelijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:32 schreef Morera het volgende:
[..]
Nee, vanaf Januari moeten mensen die langstudeerder zijn hun reisproduct stopzetten. Zo gaat dat nu ook als je even stopt met studeren, dan moet je het ook zelf stopzetten. Anders ben je in bezit van een reisproduct waar je geen recht op hebt en komen ze dat terug vorderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |