Solide stellingname?quote:Hmm, nu ben ik weer geneigd VVD te gaan stemmen door hun solide stellingname in dezen.
VVD wil ook de boete afschaffen, zolang er maar een alternatief voor in de plaats komt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Solide stellingname?
Een paar maanden geleden wilde de VVD die boete nog afschaffen.
Rutte is nog meer een draaikont dan dat Wouter Bos was.
Dat brengt geen snel geld in het huishoudboekje (quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
VVD wil ook de boete afschaffen, zolang er maar een alternatief voor in de plaats komt.
Sociaal leenstelsel was het geloof ik. Maar de vraag is of de student daar dan wat mee opschiet.
Gewoon doen, die 3000 euro verdien je wel weer terug, tenzij je iets onzinnigs gaat doenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:39 schreef Qontroller het volgende:
Ik hoop dat de boete afgeschaft word, zo kan ik namelijk alsnog een tweede studie doen. Ik heb mijn uitloopjaar al opgemaakt aan het P-jaar van de HBO, waardoor ik bij eventuele uitloop in de problemen zit.
Overigens is dat sociale leenstelsel ook complete bullshit. Lekker, nog even lekker 20k bovenop je studieschuld.
Waar ze het geld vandaan moeten halen? Rijke AOW'ers.
Licht tegen of fel tegen, zolang ze maar willen instemmen met het afschaffen van die boete volstaat het. Herinner je je dat het 1 of 2 stemmen scheelde in het senaat. Met de veranderde opstelling bij zowel de VVD als het CDA, en bij de PVV in het bijzonder, heeft een wetsvoorstel om die wet te annuleren best kansrijk. Het enige obstakel is dat de VVD en het CDA mogelijk iets in ruil willen, de PVV hoeft nu niet meer mee te stemmen met die twee partijen dus de steun van de VVD en het CDA is niet eens nodig om die boete af te schaffen. De PVV gaat immers niet weer regeren met die rechtse partijen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 04:14 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
hoezo tegen? tijdens het Catshuisoverleg hadden ze een alternatief bedacht om de plannen sluitend te maken, maar dat is wat anders dan dat ze fel tegenstander waren. dat het CDA nu zo fel kritiek uit op de langstudeerboete is gewoon ordinaire verkiezingstactiek. maar we zullen wel zien waar het eindigt. maar als je denkt dat het sociale het wint van het economische, dan verwacht ik dat je een teleurstelling wacht.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:39 schreef Qontroller het volgende:
Ik hoop dat de boete afgeschaft word, zo kan ik namelijk alsnog een tweede studie doen. Ik heb mijn uitloopjaar al opgemaakt aan het P-jaar van de HBO, waardoor ik bij eventuele uitloop in de problemen zit.
Overigens is dat sociale leenstelsel ook complete bullshit. Lekker, nog even lekker 20k bovenop je studieschuld.
Waar ze het geld vandaan moeten halen? Rijke AOW'ers.
De ene student wel, de andere niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
VVD wil ook de boete afschaffen, zolang er maar een alternatief voor in de plaats komt.
Sociaal leenstelsel was het geloof ik. Maar de vraag is of de student daar dan wat mee opschiet.
Misschien omring je je met de verkeerde types. :pquote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]![]()
Want die kunnen het missen? En dat bepaal jij even?
Als ik zo in mijn omgeving kijk bleek die boete toch een aardige incentive te zijn.
Kan goed kloppen. Mooi zooitje is hetquote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:41 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Misschien omring je je met de verkeerde types. :p
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]![]()
Als ik zo in mijn omgeving kijk bleek die boete toch een aardige incentive te zijn.
Omdat jij het zegt?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:45 schreef Qontroller het volgende:
[..]![]()
![]()
Iemand met een aanvullend pensioen van ¤4000 hoeft geen volledige AOW meer te ontvangen i.m.o. Zo'n persoon kan echt wel ¤150 per maand missen, zodat de studenten niet anaal verkracht worden met idiote wetsvoorstellen.
Het lijkt me niet meer dan redelijk dat de rijkste groep van Nederland ook wat inlevert in crisistijd, ten behoeve van de toekomst uiteraard.quote:
Wat jij nu vraagt gaat ook op voor studenten. Procentueel gezien gaan zij er nog meer op achteruit..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]![]()
Dat klopt. Zodoende vallen die bij een redelijk inkomen al in een het toptarief, komt daar ook nog eens een crisisheffing overheen en nog een extra heffing over hoge ontslagvergoedingen. Geen inflatiecorrectie IB-schijven, stijging eigen risico, stijging inkomensafhankelijke bijdrage ZVW...moet ik doorgaan?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:47 schreef Qontroller het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan redelijk dat de rijkste groep van Nederland ook wat inlevert in crisistijd, ten behoeve van de toekomst uiteraard.
Dat is zeker waar. Hoeveel mensen er ineens de hele zomer doorwerken om hun scriptie toch nog maar wel af te makenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]![]()
Dat ze het kunnen missen is een feit, de vraag is of dat wij aan hen gaan 'vragen' om die bijdrage te leveren. Dat zullen de parlementariërs en senatoren bepalen. Heel ons stelsel is er op gebaseerd dat de een meer bijdraagt dan de ander, het is net zo legitiem om aan rijkere gepensioneerden een hogere bijdrage te vragen als dat het is om aan andere rijkere mensen een hogere bijdrage te vragen. In het geval van de rijkere gepensioneerden kan dat door eventueel geen AOW-uitkering meer te geven totdat ze een bepaald welvaartsniveau hebben bereikt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]![]()
Je moet het wel kunnen hè. Er zijn opleidingen waarbij het normaal is dat een normstudent (de modale student binnen zo'n richting) jaarlijks wat vakken over moet doen. Bovendien krijg je bij die opleidingen slechts 50% uitloop tijdens de masterfase in plaats van 100% uitloop die ze voor de uitgeholde WO-opleidingen (die vroeger 5 jaar duurden) krijgen.quote:Als ik zo in mijn omgeving kijk bleek die boete toch een aardige incentive te zijn.
Nee, omdat het redelijk is!quote:
Kerel, wat doe je aanvallend, asociaal gewoon. Krijg jij binnenkort een erfenis ofzo...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. Zodoende vallen die bij een redelijk inkomen al in een het toptarief, komt daar ook nog eens een crisisheffing overheen en nog een extra heffing over hoge ontslagvergoedingen. Geen inflatiecorrectie IB-schijven, stijging eigen risico, stijging inkomensafhankelijke bijdrage ZVW...moet ik doorgaan?
Of vind je het gewoon een leuke kreet en blijft het altijd maar vrijblijvend roepen om meer?
Omdat jij het zegt?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, omdat het redelijk is!
Ik ging even in op je verkiezingsleus.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:59 schreef Qontroller het volgende:
[..]
Kerel, wat doe je aanvallend, asociaal gewoon. Krijg jij binnenkort een erfenis ofzo...
En dat geld hé, dat staat bij een bank neem ik aan. Wat doe die er eigenlijk mee? Geld dat niet direct in de super uitgegeven wordt, gaat niet de economie in? Of is het allemaal wat minder zwart-wit en kunnen we dit een beetje lezen als de "dood-vermogen" kreet die steeds meer in zwang raakt?quote:Ik vraag me af of je wel doorhebt hoe rijk het rijke segment van de ouderen zijn. De kans is groot dat alle AOW die ze krijgen, direct naar de erfenissenpot gaat. Zorg dan dat het overtollige geld direct de economie weer ingaat, of zorg dat de toekomst niet benadeeld word.
Het is heel simpel: het wetsvoorstel moet worden ingediend omdat het redelijk is, indien het parlement en het senaat van het Nederlandse koninkrijk dit wetsvoorstel aanneemt dan moet dit gebeuren omdat de overheid dit zegt.quote:
Dat geldt voor heel de Nederlandse wetgeving. Dat geldt per definitie voor wetgeving.quote:We kunnen eeuwig door blijven draaien in dezelfde cirkel, feit is dat het subjectief is. Waar ligt de grens?
Dat zou je kunnen lezen als 'dood-vermogen' ja.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:01 schreef eriksd het volgende:
En dat geld hé, dat staat bij een bank neem ik aan. Wat doe die er eigenlijk mee? Geld dat niet direct in de super uitgegeven wordt, gaat niet de economie in? Of is het allemaal wat minder zwart-wit en kunnen we dit een beetje lezen als de "dood-vermogen" kreet die steeds meer in zwang raakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |