Zal ik je wat vertellen ? Ik huur en kreeg 4 jaar geleden een nieuwe badkamer en een nieuwe keuken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:00 schreef Ole het volgende:
jouw fornuis hoef je toch nooit schoon te (laten) maken? Dat ziet nooit een pan!
Thats what I call living!quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zal ik je wat vertellen ? Ik huur en kreeg 4 jaar geleden een nieuwe badkamer en een nieuwe keuken.
Volgens mij zit de folie nog om de afzuigkap. Nog nooit gebruikt.
Die komt zeker aan de beurt. Wanneer weet ik nog niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ok volgende opdracht voor deze week voor tong80
http://www.verdraagzaamheid.com/index2.php?p=contact
Ik zou voor het broodplankje gaanquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die komt zeker aan de beurt. Wanneer weet ik nog niet.
neequote:
Ja.....en.....Ja......quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:26 schreef Apuleius het volgende:
Ben je nu serieus beter aan het eten en wil dat een beetje?
quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:45 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Tof om te lezen, want wat je laatst overkwam is minder prettig.
sorryquote:
quote:Op donderdag 19 juli 2012 05:25 schreef tong80 het volgende:
Shoarma-zaak Ramses
De buitenkant van Ramses zag er leuk en kleurrijk uit. Alles in de nationale kleuren van Egypte.
Dat was al een lokkertje om naar binnen te stappen. Maar ook mooie, felle oranje neonlichten voor het raam en een knipperlichtend bordje op de deur dat duidelijk maakte dat ze open waren.
Mooie service. Want voor hetzelfde geld sta je voor een gesloten deur en sta je als Jan met de korte achternaam aan een dichte deur te trekken. Dat is hetzelfde als dat het alarm afgaat bij het verlaten van de HEMA. Je zal zeggen dat is me worst. Maar toch ga je blozen.
Bij binnenkomst een grapje maken kan het ijs breken dacht ik. 'Wat Shaffie vandaag Ramses ?' werd echter niet begrepen. 'Ik Ali.' Daar sta je dan met je mond vol tanden. Maar goed, die tanden zou ik nog hard nodig hebben. Ik wachtte rustig mijn beurt af, er was immers nog een klant voor me. Die klant bleek echter Gekke Fritsie te zijn. Een soort mascotte van de zaak. Fritsie bestelde nooit iets, zat op een kruk in de hoek en vertelde al 10 jaar dezelfde grap aan de klanten. Iets met gehakt maken van Egyptenaren. Ik begreep er niks van, maar lachte hardop. Fritsie was weer tevreden. Fritsie zorgde voor de vrolijke noot in de zaak. En werd getollereerd door Ali.
Daar scoorde Ali, die zowel eigenaar als kok bleek te zijn, gelijk punten mee. Dat toonde zijn gastvrijheid. Ali was al even vriendelijk als Gekke Fritsie. Heel anders dan je van een Egyptenaar zou verwachten de laatste tijd. Ik voelde me gelijk op m'n gemak.
Ik bestelde een shoarmaschotel en een flesje Cola. De bestelling werd netjes genoteerd, opdat er niks mis kon gaan. Het zijn kleine details, maar dat maakt nu juist het onderscheid.
Ik ging aan een tafeltje zitten met mooie plastic bloemen en een bakje water. Je weet immers nooit wie er met zijn handen gaat eten, er zijn zoveel buitenlanders hier momenteel.
Het was brandschoon. Dat heb ik in andere zaken wel eens anders meegemaakt. Ik zag aan de muur een certificaat hangen. Ik dacht dat het een hygiëne-certificaat was, maar bleek het strikdiploma van zijn dochtertje te zijn. Dat vond ik zo lief en sympathiek. Ik ging me steeds meer op m'n gemak voelen.
Ali kwam persoonlijk de shoarmaschotel serveren. Met een glimlach werd ik bediend. 'Eet uw smakelijks meneer, dat uw het maar lekker zalt vinden.' Waar vind je die beleefdheid tegenwoordig nog ? De eerste hap is altijd het belangrijkst en die was heerlijk. De champion was lekker knisperig, het shoarmavlees perfect op temperatuur en goed gekruid. De saus maakte het af. Dat kon niet meer misgaan dacht ik. De ansjovis deed zijn werk ook goed. Mijn smaakpapillen werden gestreeld alsof André Riéu de maaltijd er per strijkstok inwalste.
Maar het cruciale moest nog komen, de patatjes. Die kunnen zo'n schotel verpesten. Een echte test voor Ali. Te slap, te hard, te koud, te flauw, alles is mogelijk. Ik was dan ook opgelucht dat de patatjes ook echte patatjes waren. Je zou ze bijna op z'n Belgisch frietjes gaan noemen.
Maar patatjes klinkt internationaler, heeft meer allure. Bij frietjes denk je al snel aan 'Frietkot Kees Kroket'
Deze zaak hād internationale allure. Alles klopte. Vanaf de binnenkomst tot het afrekenen.
'Heeft het uw gesmaakt meneer ? Wilt u misschien ook nog een pepermunnetje voor de adem ?'
Nou ja zeg, dat kon er nog wel bij. Ali was oprecht bang dat ik uit m'n mond zou stinken. Weer zo lief. Het afrekenen ging ook in een aimabele sfeer. 'Tot de volgende keer meneer.'
En die volgende keer komt er zeker. Ali verdient zelf een diploma, naast die van zijn dochter.
En Fritsie ? Fritsie was in afwachting van de volgende klant, zijn repertoire was wat dat betreft onbeperkt.
Ramses krijgt een dikke 9 van me.
Niets mis met een perzikje op zijn tijdquote:Op donderdag 26 juli 2012 18:00 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goeieavond.
Shmoopy, Karina en Ole....niet lachen....ik blijf een echte vent.
Ja, die zijn best te pruimen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Niets mis met een perzikje op zijn tijd
Als appeltje voor de dorst bedoel je ? Of moet ik hem er gelijk in peren ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Pruimen zijn goed voor je stoelgang, misschien iets voor morgen?
Peer hem er maar meteen in, gewoon gaan met die banaan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als appeltje voor de dorst bedoel je ? Of moet ik hem er gelijk in peren ?
ik eet dezequote:Op donderdag 26 juli 2012 18:00 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goeieavond.
Shmoopy, Karina en Ole....niet lachen....ik blijf een echte vent.
Lekker. Ben gek op garnalen.quote:
Kun je dat soort dingen de volgende keer voor jezelf houden ?quote:
Niet zeurenquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kun je dat soort dingen de volgende keer voor jezelf houden ?
Vriend Jack gaat net weg, met achterlating van Lasanga uit de keuken van zijn Prinses..quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Die gambas doe ik morgen wel...
[ afbeelding ]
Das voor morgen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vriend Jack gaat net weg, met achterlating van Lasanga uit de keuken van zijn Prinses..
Ja, want ik had al gegeten.quote:
Morgen maar geen vrienden over vragen , anders heb je ook al weer voor zaterdag en je moet toch ook aan je te bezoeken restaurants denken ...quote:
Preiquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ook al lasagna dan? Want dat zie ik volgens mij op dat plaatje.
Je kunt lasagne maken ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh...je merkt wel hoe goed ik in de keuken ben
Uit een pakje gaat het misschien wel lukkenquote:
Nou, zoals je het nu zegt, begin ik zelfs daaraan te twijfelenquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Uit een pakje gaat het misschien wel lukkenMaar ik heb niet eens een grote schaal om het in te doen.
Nog nooit gemaakt, eigenlijk heb ik ook geen ideequote:Op donderdag 26 juli 2012 23:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Nou, zoals je het nu zegt, begin ik zelfs daaraan te twijfelen
Je hebt andere kwaliteiten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Nog nooit gemaakt, eigenlijk heb ik ook geen ideeIk ben geen keukenprinses.
Dat heb al vaker geopperd. Maar wat eet je dan ? Of thuisbezord vaste klantquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Nog nooit gemaakt, eigenlijk heb ik ook geen ideeIk ben geen keukenprinses.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |