Ze vallen onder het kopje "syndroom". Alleen de meeste mensen noemen het een ziekte omdat ze niet weten wat het is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:27 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hoe zou jij het willen noemen dan? Want heel strikt genomen lijkt me dat waar.
Tijdens m'n opleiding in de zorg noemden ze 't, als ik het goed herinner, een stoornis, totdat ADHD voor het individu echt een beperking oplevert in zijn leven, dan wordt het een beperking genoemd. Nog een grotere beperking en je noemt het een handicapquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:32 schreef padlarf het volgende:
ziek·te (de; v; meervoud: ziekten, ziektes)
1
het ziek-zijn: storing in de werking van een of meer van de organen
2
vorm van ziekte; ziekelijke neiging of gewoonte: beroepsziekte, geestesziekte, kinderziekte, welvaartsziekte
Ok, ik heb geen opleiding in de zorg, dus ik zal niet eigenwijs doen. Ik kan me ook voorstellen dat mensen die ADHD of autisme oid hebben liever niet ziek genoemd willen worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:43 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Tijdens m'n opleiding in de zorg noemden ze 't, als ik het goed herinner, een stoornis, totdat ADHD voor het individu echt een beperking oplevert in zijn leven, dan wordt het een beperking genoemd. Nog een grotere beperking en je noemt het een handicap
Via berichten moet dat toch kunnen, en zo nee, dan kun je ze er toch wel op wijzen? Gewoon open en bloot op je wall is wel een terechte klacht.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:29 schreef Poepje-miauw het volgende:
Ik heb wel eens mensen van Facebook verwijders, omdat ze denken dat ze net zo kunnen praten als in de kroeg. Net als mensen die met jou via Facebook al hun privé dingen willen bespreken.
Eerder een kwestie van terminologie.quote:
Nog meer semantiekquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Eerder een kwestie van terminologie.
Ik heb dit meteen geliked, gecommented en geshared.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:43 schreef Grielen het volgende:
[ afbeelding ]
Like = 1 liter of water
Comment = 1 bag of rice
Share = AIDS treatment
Iets in die trant wat om de haverklap wel verschijnt
quote:
Ik bedoel idd via de Wall , heel iritant, ..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Via berichten moet dat toch kunnen, en zo nee, dan kun je ze er toch wel op wijzen? Gewoon open en bloot op je wall is wel een terechte klacht.
Probleem is dat ik het ook heb aangemaakt zodat ik niet beperkt werd op het net.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:13 schreef mijgame het volgende:
overhypte onzin. Overal integratie met "like dit" en "share dat".
Ik heb toch geen facebook godverdomme, dat hoef ik toch niet zon kut icoon dat je weer alles moet sharen.
Zielig gevalquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:19 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Probleem is dat ik het ook heb aangemaakt zodat ik niet beperkt werd op het net.
Kun je lezen?quote:
Oh zoquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:24 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Kun je lezen?
Het is makkelijk, ff inloggen op facebook i.p.v. overal opnieuw je gegevens in te vullen.
Ik maak het mezelf makkelijk
Jermaine oftewel Djurmaine?quote:Op zondag 15 juli 2012 14:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand die zelfmoord heeft gepleegd, en een afscheidsbrief op Facebook heeft geplaatst.
Allereerst de communicatie via Facebook, daar kan iedereen een mening over hebben.
Maar dan eronder 'x mensen vinden dit leuk'.
Tenzij je het uit respect doet dat je hebt geliked, maar dan nog vind ik het best pijnlijk.
dat rode jurkjequote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:25 schreef Meloewa het volgende:
Zelf geen facebook hebben, omgaan met mensen die wel facebook hebben.... Worden er pics gemaakt op een verjaardag waar jij ook opstaat worden die tentoongesteld op facebooken door de mensen die ook op die foto staan .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |