abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:33:12 #1
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114189083
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^



De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:

1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' en voor kaarten buiten Europa een zegel 'Wereld 1'.

Tariefoverzicht vanaf juli 2010 :
100817_112545_tarieven.gif

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:

1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:

• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
automatic_
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland.
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje
zoeperzazke
KwadeAfdronk
SummerBreeze

Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?
Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

Enkele voorbeelden van "mooie" en mooie kaartjes....!

Een kaartje uit Mayotte


Een kaartje uit Irak

versie 27-06-2012
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114189152
Nog 1 hurray verwijderd van de 150 *O*

Dat ie maar snel mag komen. maar ik ga echt wachten tot traveling op 0 staat. Zou er nu 1 mogen versturen aangezien een kaart naar Finland is epired. Maar goed hopelijk word de rest snel geregistreerd..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114190921
Mijn eerste russische kaart gaat over een paar dagen eindelijk expiren, de 2e is nu 20 dgn onderweg en de duitse gaat ook expiren maar dat duurt nog vrij lang.
pi_114200765
Maar weer een paar adresjes aangevraagd met dit druilweer: Polen, Taiwan, Duitsland, USA en Lithouwen

Van de dreigende te expiren te kaarten is Hong Kong al meer dan een maand niet online geweest. Ukraine heeft netjes teruggemaild dat ze nog niets heeft ontvangen en India is 5 dagen niet online geweest. Heeft dus mail ws ook nog niet gelezen.

Zag trouwens dat ik nog maar 5 kaarten van 250 ontvangen zit!!!!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:05:58 #5
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114200901
Vandaag maar weer eens wat kaarten aangevraagd!

.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114201403
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Finland. het volgende:
Vandaag maar weer eens wat kaarten aangevraagd!

[ afbeelding ].
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hee, Dick Bruna en Fiep Westendorp kaarten, die verstuur ik ook graag. :D
pi_114201440
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Finland. het volgende:
Vandaag maar weer eens wat kaarten aangevraagd!

[ afbeelding ].
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, wat een leuke heb je om te versturen, maar die eerste, geweldig :D ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_114222164
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Finland. het volgende:
Vandaag maar weer eens wat kaarten aangevraagd!

[ afbeelding ].
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar koop je die leuke kaarten met de korte teksten eigenlijk? Heb ze nog niet eerder gezien!
pi_114222220
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:08 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Waar koop je die leuke kaarten met de korte teksten eigenlijk? Heb ze nog niet eerder gezien!
Ik heb ze weleens bij Selexyz gezien.
  zondag 15 juli 2012 @ 11:25:00 #10
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114222507
As usual, gewoon bij de kaartenwinkel 'n Kaartje in de Oosterstraat (Groningen), waar ik al mijn kaarten vandaan haal. Ben helemaal gek op die winkel, kom er altijd om kaartjes voor PC te kopen _O_.

Deze vond ik er ook nog tussen, die had ik even op instagram gezet. Helaas kan je die foto's niet hier neerpleuren, dus moet je het even met een linkje doen!

Edit: direct linken kan dus wel, je moet dus gewoon in de broncode zoeken :+.

[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114222823
Dat verklaart een hoop. Ik woon in een dorpie in 't oosten des lands, waar alleen de hema (die hebben we dan nog wel!) een paar fatsoenlijke ansichtkaarten verkoopt. Hier zijn niet eens toeristenkaarten van het dorp zelf te koop! Ben dus aangewezen op internet....
pi_114223051
Laatst op het marktje hier nog wat kaartjes meegenomen.... Wel 30 cent per stuk hahaha

oa deze:

pi_114224521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Finland. het volgende:
Vandaag maar weer eens wat kaarten aangevraagd!

[ afbeelding ].
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ontzettend mooie kaarten! Vooral dat meisje op de fiets, waar heb je die gekocht?
Die zee danseres is ook heel mooi, wil ik ook wel weten waar die vandaan komt.
  Moderator zondag 15 juli 2012 @ 15:37:05 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_114230544
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114241618
quote:
Caafjes!!!!
pi_114241803
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:37 schreef Kaasmuisje het volgende:
Dat verklaart een hoop. Ik woon in een dorpie in 't oosten des lands, waar alleen de hema (die hebben we dan nog wel!) een paar fatsoenlijke ansichtkaarten verkoopt. Hier zijn niet eens toeristenkaarten van het dorp zelf te koop! Ben dus aangewezen op internet....
Hier verkopen ze ook geen toeristenkaarten, terwijl ik toch echt in een groot dorp (meer een stadje, maar zonder stadsrechten :P) woon.
  zondag 15 juli 2012 @ 22:40:18 #17
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114249554
Gelukkig mijn kaartje naar Hongarije is alsnog geregistreerd ( na 56 dagen). Komt dat land mooi in mijn stats te staan :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114259774
Ik had vorige week een mooi kaartje uit Japan geregistreerd. De verzendster had een mooie naam, waarop ik in de hurray naar de betekenis vroeg. Vanochtend zat het volgende berichtje in mijn mailbox:

Hello!
I'm sorry to write back to you.
My name is written 真紀代 (Makiyo) in Japanese.
真 is has the meaning of truth.
I love my name! :)
Best wishes,
Makiyo


Zo schattig dat Japanse Engels! :)
pi_114277601
when I take a look at your amazing postcard, I ask myself how I managed to survive without postcrossing before. I thank God for you and every person who sends me a postcard because I consider it a true gift from Heaven. :-))

:D :')
pi_114277796
Kaartje naar China bijna expired -O-
Children of the night. What music they make.
pi_114278106
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
when I take a look at your amazing postcard, I ask myself how I managed to survive without postcrossing before. I thank God for you and every person who sends me a postcard because I consider it a true gift from Heaven. :-))

:D :')
:D

Dan heb ik liever deze ;) :

quote:
"yuhuu, thank you ohh so very much for sending me Anton Pieck's card, i just lovee his cards, so amazing with wonderful details!
please pleasee.. give me your address so i can send you a card back from my country ;)
ahh.. you really have made my day! thanks again and happy Mondayy :D
Dus ik krijg een kaartje terug uit Indonesië! :)
pi_114280916
Ik kreeg een mailtje dat een kaart van mij niet het juiste of geen ID had. Ik ben benieuwd om welke dat dan zal gaan. Zie nog geen hurray. Kan me eigenlijk niet indenken\ dat ik het niet op geschreven heb...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 20:12:14 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_114284419
Misschien heeft de post er iets overheen geplakt/gestempeld :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114286062
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Misschien heeft de post er iets overheen geplakt/gestempeld :)
Kan ook ja, soms zet ik op 2 plaatsen een ID maar lang niet altijd, maar ik weet van mijn werk uit, dat mijn 4 soms op een 1 lijkt (of andersom)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114289044
Wat een enthousiaste reacties krijgen jullie! :D
Mijn laatste Hurray was als volgt:

"Thank for the amazing card... I am so happy."

^O^
  maandag 16 juli 2012 @ 21:48:59 #26
147091 janeway
live long and prosper
pi_114290524
Jaa heel leuk ik kreeg deze

quote:
Marek1960 wrote you a message:
"Pozdrowienia z Polski!"
pi_114290873
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef janeway het volgende:
Jaa heel leuk ik kreeg deze

[..]

Zo kreeg ik er een tijd terug 1 in het Russisch/Cyrillisch, Dat is helemaal erg, dat kun je niet eens uitspreken... :') :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114316514
ik heb vanmorgen weer een stapeltje kaartjes die ik gisteren heb geschreven in de brievenbus gemikt. Het waren er 22! :@ 9 voor mijn account, 6 op het account van mijn dochtertje en 7 n.a.v. een RoundRobin op het PC-forum.

Nu is het weer even wachten met sturen tot één van de accounts weer op 0 staat of ik me weer laat meezuigen in een RR/swap/tag
pi_114320541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:35 schreef SummerBreeze het volgende:
ik heb vanmorgen weer een stapeltje kaartjes die ik gisteren heb geschreven in de brievenbus gemikt. Het waren er 22! :@ 9 voor mijn account, 6 op het account van mijn dochtertje en 7 n.a.v. een RoundRobin op het PC-forum.

Nu is het weer even wachten met sturen tot één van de accounts weer op 0 staat of ik me weer laat meezuigen in een RR/swap/tag
Ik ken het swappen en taggen, maar wat is een RoundRobin eigenlijk?
pi_114320611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:14 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Ik ken het swappen en taggen, maar wat is een RoundRobin eigenlijk?
Eigenlijk alles wat niet een tag of swap is. In dit geval zijn we met een groep van (even uit mijn hoofd) 28 mensen. Ik heb aangegeven voor 7 kaartjes mee te doen. Ik stuur dus naar 7 van hen een kaartje en krijg er ook weer 7 terug. Niet per se van de mensen die ik een kaartje stuur.

Hmm, beetje wollig omschreven volgens mij. Maar wel duidelijk genoeg?

Edit: van het forum:
quote:
The concept of RR is the formation of groups to the exchange of things: postcards, notebook or another thing.
In the event of postcards, the owner of the RR chooses the theme (or themes), the amount of postcards and of members of the group. He is responsible to organizing the groups, collecting and distributing the addresses and checking when the members of the group send and receive the postcards.
Who participates of the group must send the postcards in a period predetermined, informing when sends them and when receives some postcard.
In the RR also it is indicated that the sender writes in the postcard the name of the RR and the group. It is also convenient to send a U2U to inform the users when receives a postcard.
It can to participate of several groups, having vacancy available.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:12:58 #31
147091 janeway
live long and prosper
pi_114322782
Zoon stuurt deze kaart


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1288570

En krijgt deze leuke hurray
quote:
"Thank you for the card! I've never seen a card like this, and was at first moment confused whether it's for me or to Almaty, as written on the front) But then I understtod the trick and liked it very much. Good luck!"
pi_114335054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:16 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Eigenlijk alles wat niet een tag of swap is. In dit geval zijn we met een groep van (even uit mijn hoofd) 28 mensen. Ik heb aangegeven voor 7 kaartjes mee te doen. Ik stuur dus naar 7 van hen een kaartje en krijg er ook weer 7 terug. Niet per se van de mensen die ik een kaartje stuur.

Hmm, beetje wollig omschreven volgens mij. Maar wel duidelijk genoeg?

Edit: van het forum:

[..]

Zeer duidelijk zelfs!
pi_114349990
ah kut.
De russische kaart is eindelijk expired dus ik wilde eventjes nwe adressen aanvragen. Bleek het repeated country vinkje nog aan te staan en dus eerste en tweede kaart naar rusland }:| :{ :'(
Dat wordt weer maanden wachten. :{ Edit: Moskou en St Petersburg, misschien valt het mee.
Verder kaartje naar USA en Balarus

[ Bericht 5% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 18-07-2012 08:58:52 ]
pi_114353902


Uit Finland. O+ O+ O+
pi_114354121
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:12 schreef janeway het volgende:
Zoon stuurt deze kaart

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1288570

En krijgt deze leuke hurray

[..]

Ik snap hier niets van. In de hurray staat iets van een trick. Wat is dat dan? Nu ik de opmerking bij de foto gelezen heb snap ik het ook. Tof ding. Maar ik kan me wel voorstellen dat het bij de post mis zou gaan...
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:45:31 #36
147091 janeway
live long and prosper
pi_114366138
Ja het was best een risico volle actie maar is toch goed gegaan.. Ik heb dus een hele set met dit soort kaarten hahaha.. Vond het wel humor
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:01:37 #37
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114423946
Mijn kaartje naar Rusland is aangekomen, na 154 dagen! Moet ik er wel bij zeggen dat hij pas op dag 120 oid op de post is gedaan :@.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114455004
Kreeg ik net het volgende mailtje:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. G3D2F48 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 16 juli 2012 om 09:18.
SAMENVATTING VAN UW ORDER

Naam Prijs per stuk Aantal Totaal
245 - Vroemmm

0,00 ¤ 20 0,00 ¤
Eindtotaal : 0,00 ¤
Uw order zal verwerkt worden.

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten


En direct daar achter aan deze:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. E2Z6E26 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 04 juni 2012 om 09:19.
SAMENVATTING VAN UW ORDER

Naam Prijs per stuk Aantal Totaal
152 - Oranje aapie

0,00 ¤ 20 0,00 ¤
Eindtotaal : 0,00 ¤
Uw order zal verwerkt worden.

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten


Raar hoor! Volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed.... Oranje aapie heb ik al lang en breed binnen en kan mij niet herinneren dat ik er afgelopen maandag door ben gekomen.
Wat is jullie ervaring met Idrukker de laatste tijd?
pi_114455263
Ik kreeg die mail ook! Heb die kaarten ook allang. Setje daarvoor niet. :P De besteldatum was trouwens 25 juni bij mij.

Gister 5 nieuwe kaarten aangevraagd: VS, Zuid-Korea (die is nieuw! Het adres is wel in deVS, maar degene woont op een legerbasis in Zuid-Korea ofzo. :P), China, Duitsland en Oostenrijk.
pi_114461897
grr, nog steeds geen kaarten geregisteerd.
Taiwan 5 days Traveling
Germany 5 days Traveling
U.S.A. 5 days Traveling
Lithuania 5 days Traveling
oke, die zijn net weg

Brazil 22 days Traveling
Russia 23 days Traveling
Hong Kong 48 days Traveling en al meer dan een maand niet online
Ukraine 48 days Traveling zegt nog niets ontvangen te hebben
India 48 days Traveling heeft niet gereageerd op mail

Ik wil weer versturen!!!!
pi_114464873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:54 schreef Kaasmuisje het volgende:
Kreeg ik net het volgende mailtje:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. G3D2F48 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 16 juli 2012 om 09:18.
SAMENVATTING VAN UW ORDER

Naam Prijs per stuk Aantal Totaal
245 - Vroemmm

0,00 ¤ 20 0,00 ¤
Eindtotaal : 0,00 ¤
Uw order zal verwerkt worden.

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten


En direct daar achter aan deze:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. E2Z6E26 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 04 juni 2012 om 09:19.
SAMENVATTING VAN UW ORDER

Naam Prijs per stuk Aantal Totaal
152 - Oranje aapie

0,00 ¤ 20 0,00 ¤
Eindtotaal : 0,00 ¤
Uw order zal verwerkt worden.

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten


Raar hoor! Volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed.... Oranje aapie heb ik al lang en breed binnen en kan mij niet herinneren dat ik er afgelopen maandag door ben gekomen.
Wat is jullie ervaring met Idrukker de laatste tijd?
Nergens op klikken, niet reageren! Is spam. Kijk maar eens goed naar het mailadres waar het vandaan zou komen. Idrukker stuurt echt geen mailings met een gmail-account. Bovendien noemen ze zich dus IDrukker, niet internetdrukker zoals in de mail.

Ik heb al een mail naar Idrukker gestuurd om te verifieren, maar vooralsnog bestempel ik het als spam eerste klas. Lijkt er overigens wel op dat de database met het klantenbestand van Idrukker is gebruikt en dus gehackt is. Fijn om te weten dat je gegevens op straat liggen
pi_114465933
Een tijdje terug heeft iDrukker hun website vernieuwd, sindsdien gaat het aanvragen van setjes kaarten sowieso niet erg goed. Ik las op het postcrossing forum dat nu deze week een heleboel postcrossers hun bestelling binnenkrijgen, die ze halverwege juli al hebben gedaan. En dat terwijl ik pas een setje had aangevraagd en hem binnen 5 dagen in huis had. Het lukt überhaupt bijna niet om een setje aan te vragen, is mijn ervaring.
pi_114467196
*O* 2 kaartjes naar Rusland zijn aangekomen. Nu is er nog 1 kaartje naar Rusland, 1 naar Belarus en 1 naar Taiwan onderweg. De andere 5 zijn vandaag pas op de post gegaan.
pi_114467939
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:47 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Nergens op klikken, niet reageren! Is spam. Kijk maar eens goed naar het mailadres waar het vandaan zou komen. Idrukker stuurt echt geen mailings met een gmail-account. Bovendien noemen ze zich dus IDrukker, niet internetdrukker zoals in de mail.

Ik heb al een mail naar Idrukker gestuurd om te verifieren, maar vooralsnog bestempel ik het als spam eerste klas. Lijkt er overigens wel op dat de database met het klantenbestand van Idrukker is gebruikt en dus gehackt is. Fijn om te weten dat je gegevens op straat liggen
Dat was me nog niet opgevallen! Fijne gedachte idd! :( Ben heel benieuwd of je nog een reactie van iDrukker terugkrijgt!
pi_114468737
wow, Lithouwen na 5 dagen al geregistreerd. Nou die 3 bijna expired nog (hebben jullie al door dat ik erg ongeduldig ben....)
pi_114470994
Woah mijn kaartje naar moskou is na 123 dagen geregistreerd!
I had a signature once. It was awful.
pi_114480597
www.alegrewebshop.nl doet het niet meer... net als http://www.laceleste.nl/ en http://www.lizzy.be/

en bij www.tikjeanders.n mist de L op het einde, nu doet de hyperlink het niet

[ Bericht 22% gewijzigd door Jum op 20-07-2012 23:04:46 ]
pi_114480701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:42 schreef Herfstblad het volgende:
*O* 2 kaartjes naar Rusland zijn aangekomen. Nu is er nog 1 kaartje naar Rusland, 1 naar Belarus en 1 naar Taiwan onderweg. De andere 5 zijn vandaag pas op de post gegaan.
Hoelang hebben de kaartjes naar rusland er over gedaan?
pi_114481887
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hoelang hebben de kaartjes naar rusland er over gedaan?
Allebei 29 dagen.
En eentje die al eerder aangekomen was (maar met de anderen verstuurd) 16 dagen.
pi_114490390
edit - laat maar, al gevonden
pi_114490406
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:54 schreef Jum het volgende:
www.alegrewebshop.nl doet het niet meer... net als http://www.laceleste.nl/ en http://www.lizzy.be/

en bij www.tikjeanders.n mist de L op het einde, nu doet de hyperlink het niet
Zou je even in het FAQ-topic moeten melden. Dan kan een mod het aanpassen.
pi_114492023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 10:38 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Zou je even in het FAQ-topic moeten melden. Dan kan een mod het aanpassen.
Kan je zelf volgens mij ook veranderen. Zal zo wel even kijken....
pi_114492053
De TS kan de OP binnen 48 uur aanpassen. Daarna kunnen alleen modjes dat nog :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114492102
Ja okee, ook de wiki, maar dat is mi niet meer nodig nu de OP toch automatisch iedere keer mee gaat via nieuw deel openen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114492119
Heb de wiki aangepast dan is het in het volgende deel weer in orde....
pi_114492154
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:57 schreef soapie het volgende:
Heb de wiki aangepast dan is het in het volgende deel weer in orde....
Dan moeten we wel de TS er even op aanspreken dat hij deze even overneemt.. :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114492235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:59 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dan moeten we wel de TS er even op aanspreken dat hij deze even overneemt.. :) :)
Yep. Help je even onthouden.....
pi_114492315
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:03 schreef soapie het volgende:

[..]

Yep. Help je even onthouden.....
Ik doe mijn best. Ligt er ook aan wanneer het topic vol is, of ik het dan nog weet.. ;) :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114493514
Als je je toch zit te vervelen (lees hele ochtend wachten op een pakketje) Kan je net zo goed kaartjes schrijven. us er liggen er 7 klaar.... Naar
Poland, United Kingdom, Lithuania, Italy, Germany, U.S.A. en Finland. UK had ik nog niet, leuk dus, de rest is niet echt bijzonder.....
  zaterdag 21 juli 2012 @ 17:50:57 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114503577
Ik ben een weekje op vakantie en heb tot nu toe 1 mail gehad dat er een kaartje aangekomen was. Valt beetje tegen haha. Had gehoopt dat alles wel binnen zou zijn :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114504075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:50 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben een weekje op vakantie en heb tot nu toe 1 mail gehad dat er een kaartje aangekomen was. Valt beetje tegen haha. Had gehoopt dat alles wel binnen zou zijn :P
Je kan niet alles hebben. :P. Ik hoop wel dat ik voor mijn vakantie op 0 traveling kom te staan. Kan ik nog mooi voor mijn vertrek over drie 12 kaarten er uit doen..

Grote kans dat dat gaat lukken, mijn laatst verstuurde traveling kaart is nu 10 dagen onderweg naar de Ukraine. Moetn lukken, mits expired..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114504427
Net een kaartje gekregen van een 7 jarig meisje in Taiwan :D
Children of the night. What music they make.
pi_114507997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:06 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Je kan niet alles hebben. :P. Ik hoop wel dat ik voor mijn vakantie op 0 traveling kom te staan. Kan ik nog mooi voor mijn vertrek over drie 12 kaarten er uit doen..

Grote kans dat dat gaat lukken, mijn laatst verstuurde traveling kaart is nu 10 dagen onderweg naar de Ukraine. Moetn lukken, mits expired..
pssst, tenzij in plaats van mits ;)
pi_114522661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:54 schreef Kaasmuisje het volgende:
Kreeg ik net het volgende mailtje:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. G3D2F48 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 16 juli 2012 om 09:18.
SAMENVATTING VAN UW ORDER

Naam Prijs per stuk Aantal Totaal
245 - Vroemmm

0,00 ¤ 20 0,00 ¤
Eindtotaal : 0,00 ¤
Uw order zal verwerkt worden.

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten


En direct daar achter aan deze:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. E2Z6E26 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 04 juni 2012 om 09:19.
SAMENVATTING VAN UW ORDER

Naam Prijs per stuk Aantal Totaal
152 - Oranje aapie

0,00 ¤ 20 0,00 ¤
Eindtotaal : 0,00 ¤
Uw order zal verwerkt worden.

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten


Raar hoor! Volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed.... Oranje aapie heb ik al lang en breed binnen en kan mij niet herinneren dat ik er afgelopen maandag door ben gekomen.
Wat is jullie ervaring met Idrukker de laatste tijd?
Nog even terugkomend op die rare mailtjes van iDrukker:

Gister lag er een pakketje met Vroem kaarten op de mat. Kan me toch echt niet herinneren dat ik die besteld heb. Wel geprobeerd hoor, maar niet doorgekomen. Kennelijk dan toch wel.... Het zou dan overeenkomen met dat eerste rare mailtje. Blijf het vreemd vinden....
pi_114542505
He mensen!

Ben van plan om dit ook eens een kans te geven, lijkt me echt vet leuk! Wat doen jullie, vinken jullie landen af die je al hebt gehad om zo wereldwijd zo veel mogelijk te ontvangen?

En wat zetten jullie zoal in de brief? Tot slot: Waar raden jullie aan de kaartjes online te kopen? Ik zou graag kaartjes kopen waar je iets typisch nederlands in terug ziet.

Mvg,
Nick
pi_114542770
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:49 schreef nickhguitar het volgende:
Wat doen jullie, vinken jullie landen af die je al hebt gehad om zo wereldwijd zo veel mogelijk te ontvangen?
Daar heb je geen keus in, zowel de landen waar je naartoe stuurt als waar je kaarten uit krijgt worden willekeurig bepaald door het systeem. Er wordt wel geprobeerd voor variatie te zorgen, maar je ontkomt er niet aan dat grote PC-landen als Duitsland, de VS en Wit-Rusland vaak terug komen.
pi_114543157
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Daar heb je geen keus in, zowel de landen waar je naartoe stuurt als waar je kaarten uit krijgt worden willekeurig bepaald door het systeem. Er wordt wel geprobeerd voor variatie te zorgen, maar je ontkomt er niet aan dat grote PC-landen als Duitsland, de VS en Wit-Rusland vaak terug komen.
Oké bedankt, ik meen ergens gelezen te hebben dat je een optie had om landen 'uit' te zetten waar je niet meer van wilde ontvangen.

En waar kopen jullie de brieven? Ik heb de OP gelezen, maar ik zou graag jullie persoonlijke favo horen :)

Tot slot: Kun je de adressen letterlijk overnemen die je krijgt? ik heb er nu 1 waar het woord lane (als in straat) word afgekort tot ln. kan ik dat wel zo achterop zetten?
pi_114543460
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké bedankt, ik meen ergens gelezen te hebben dat je een optie had om landen 'uit' te zetten waar je niet meer van wilde ontvangen.
Er is de optie herhalende landen uit te zetten, maar daar kan maar in beperkte mate aan voldaan worden.

quote:
En waar kopen jullie de brieven? Ik heb de OP gelezen, maar ik zou graag jullie persoonlijke favo horen :)
Ik haal ze zelf bij Selexyz (kunst, boeken en illustraties) en de Bruna (stadsfoto's).

quote:
Tot slot: Kun je de adressen letterlijk overnemen die je krijgt? ik heb er nu 1 waar het woord lane (als in straat) word afgekort tot ln. kan ik dat wel zo achterop zetten?
Ja. De adressen zijn aangegeven door de leden zelf, die weten het beste wat wel en niet aankomt.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:10:58 #69
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114543491
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké bedankt, ik meen ergens gelezen te hebben dat je een optie had om landen 'uit' te zetten waar je niet meer van wilde ontvangen.

En waar kopen jullie de brieven? Ik heb de OP gelezen, maar ik zou graag jullie persoonlijke favo horen :)

Tot slot: Kun je de adressen letterlijk overnemen die je krijgt? ik heb er nu 1 waar het woord lane (als in straat) word afgekort tot ln. kan ik dat wel zo achterop zetten?
Welkom

Je kan kiezen voor een optie maar 1 kaart per land onderweg te hebben..

Ik koop regelmatig kaarten bij de Xenos. In sommige steden schijn je ook kaartenwinkels te hebben iig in Groningen.

Maar ik zelf vind de onlineshop van funnycards erg goed
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114548727
Ook hier is funnycards favoriet!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:20:09 #71
342418 VKV
Plausibel
pi_114564907
Kaartjes geschreven voor Brazilië, Litouwen, Polen, Oekraïne, USA, Duitsland, China en Finland. Allemaal verschillende landen :D
pi_114565312
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 09:24 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Nog even terugkomend op die rare mailtjes van iDrukker:

Gister lag er een pakketje met Vroem kaarten op de mat. Kan me toch echt niet herinneren dat ik die besteld heb. Wel geprobeerd hoor, maar niet doorgekomen. Kennelijk dan toch wel.... Het zou dan overeenkomen met dat eerste rare mailtje. Blijf het vreemd vinden....
Ik had dus contact opgenomen met IDrukker:
quote:
Goedenavond,

Vandaag heb ik onderstaande mail ontvangen. Ook andere mensen hebben een dergelijke mail ontvangen. Gezien ik niet verwacht dat u mailing verstuurt vanaf een gmail-account, wil ik u graag vragen of u inderdaad niets met deze mailing te maken heeft.

Indien het antwoord is dat u onderstaande mail niet verzonden heeft lijkt het mij dat er een beveiligingslek in uw website/database zit. De genoemde gegevens kloppen namelijk wel.

Graag hoor ik van u of gratisansichtkaarten.nl slachtoffer is (geweest) van een hacker. In dat geval zou ik ook graag willen weten of de database nog betaal/factuurgegevens van 2 jaar geleden bevat. Indien het antwoord ja is zal ik namelijk mijn bank moeten waarschuwen. Ik heb destijds namelijk een betaald product bij u aangeschaft en dan zijn mijn bankgegevens dus ook bekend.

Ik hoop spoedig antwoord te ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Hun reactie:

quote:
Beste Sabine,

Begin vorige week kwamen we er achter dat er iets niet goed ging met het versturen van mails vanaf de website gratisansichtkaarten.nl. Wij hadden het idee dat niet alle mail verstuurd werd. Onze provider heeft daarop een onderzoek ingesteld en geconstateerd dat 1 van de 2 mailservers niet goed was geconfigureerd, wat hier op neer kwam dat mails, zoals orderbevestigingen, door deze server niet verstuurd werd. Zij hebben daarop de configuratie aangepast waarna alle niet verstuurde mail alsnog verstuurd werd. Zo ook uw mail.

Wij betreuren deze gang van zaken en maken daarvoor onze excuses.

De mail die u ontving is echter GEEN gevolg van een hack, maar van een fout van onze provider.

Voor uw informatie. De nieuwe website bevat geen aankoopgegevens van de oude website. De nieuwe website geeft ook alleen ansichtkaarten weg en wordt u nooit om uw bankgegevens gevraagd. Dat gebeurde op de oude site trouwens ook niet. Als u daar een betaalde bestelling deed werd u doorgestuurd naar uw eigen bank en bij uw eigen bank logde u in en betaalde u de kaarten.

Het mailadres internetdrukker@gmail.com is een door systeembeheer gebruikt email adres.

Ik hoop met deze mail uw terechte zorgen te hebben weggenomen.

---
Met vriendelijke groeten,

Maarten xxxxxx
ICT
iDrukker
Alles klopt dus wel. Al heb ik ze wel als tip gegeven in het vervolg een bericht op de site te plaatsen met een storingsmelding. En achteraf een mailtje te versturen vanaf hun eigen mailadres (info@idrukker.nl) waarin e.e.a. uitgelegd wordt.
pi_114568931
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:32 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik had dus contact opgenomen met IDrukker:

[..]

Hun reactie:

[..]

Alles klopt dus wel. Al heb ik ze wel als tip gegeven in het vervolg een bericht op de site te plaatsen met een storingsmelding. En achteraf een mailtje te versturen vanaf hun eigen mailadres (info@idrukker.nl) waarin e.e.a. uitgelegd wordt.
Mooi, dan is dat duidelijk. E.e.a. had (inderdaad) handiger kunnen worden aangepakt, maar we liggen iig niet op straat.

Dank voor het plaatsen van de reactie van iDrukker trouwens! :)
pi_114580686
Ik wil morgen kaartjes ontvangen. Dan kan ik no 150 registreren O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:24:01 #75
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114605795
Joepie, vier kaartjes O+
Rusland, Finland, Japan en Taiwan :Y

[ Bericht 38% gewijzigd door automatic_ op 24-07-2012 15:29:09 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:48:21 #76
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114606549
Ukraine 16/May/2012 2,396 km 68 days Expired

Mijn eerste ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114606671
Jammer is dat hè? Als je geluk hebt wordt ie later nog geregistreerd.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:06:46 #78
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114607159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:51 schreef Molline het volgende:
Jammer is dat hè? Als je geluk hebt wordt ie later nog geregistreerd.
Ja, maar had het ook wel verwacht. Dat was dit profiel:
She has been a member for 5 months (159 days).
Postcards Sent: 7
Postcards Received: 9
Distance Sent: 30,272 km
Last Seen: about 1 month ago
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114607545
Ik ga naar de 10 expired (nu staat er 1 op 59 days traveling) ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114615068
Vond vandaag een kaart uit Texas op de deurmat. Met een voorgeprint verhaaltje waar de afzender alleen de datum en het ID hoefde in te vullen. Jammer.

En ik denk echt dat mijn 3 kaarten die bijna gaan expiren door PostNL kwijt zijn gemaakt.. 3 totaal verschillende landen en al 50+ dagen onderweg.
pi_114615977
Kaartje van een Chinese uit Amerika...



Niet echt mijn smaak.....
pi_114617170
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:39 schreef soapie het volgende:
Kaartje van een Chinese uit Amerika...

[ afbeelding ]

Niet echt mijn smaak.....
Oh, ik vind 'm wel tof! Leuk dat antieke accentje. :)
pi_114617268
Ik vind het kaartje ook niet heel mooi. :P

Hier een kaartje uit Rusland. :) leuk kaartje.
Ikzag trouwens dat de kaart naar Taiwan al 38 dagen onderweg is. :o Maar de ontvangster is al 22 dagen niet online geweest. :(
Kaartje naarRusland is al 32 dagen onderweg.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:16:20 #84
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114617304
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:19 schreef Jum het volgende:
Vond vandaag een kaart uit Texas op de deurmat. Met een voorgeprint verhaaltje waar de afzender alleen de datum en het ID hoefde in te vullen. Jammer.

En ik denk echt dat mijn 3 kaarten die bijna gaan expiren door PostNL kwijt zijn gemaakt.. 3 totaal verschillende landen en al 50+ dagen onderweg.
Ik heb er 4 die morgen verlopen. Allemaal op hetzelfde moment gepost, naar verschillende landen. Ik baal er best van. :(
A grand adventure has begun.
pi_114617490
mijne volgende week. Wel erg typisch. Stomme PostNL.
pi_114618179
Hopelijk raken dan alleen verzonden kaarten expired en niet naar ons gestuurde kaarten, maar ik vrees dat dat laatste ook gewoon het geval is..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114618556
Ik heb van een iemand een keer de vraag gehad of zijn kaart al ontvangen was... dus je vrees is terecht
pi_114625376
Hoeft niet aan PostNL te liggen natuurlijk. Al zou 4 landen wel erg (te) toevallig zijn.


http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1076811

Dit kaartje kreeg ik vandaag trouwens. Ik vind hem leuk :D
pi_114626796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:41 schreef Herfstblad het volgende:
Hoeft niet aan PostNL te liggen natuurlijk. Al zou 4 landen wel erg (te) toevallig zijn.

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1076811

Dit kaartje kreeg ik vandaag trouwens. Ik vind hem leuk :D
Ik heb 1 binnenlandse kaart, die expired is. Maar ik heb degene niet iets gestuurd om te vragen of ze hem vergeten is te registreren. Dat hoort er nu eenmaal bij..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 25 juli 2012 @ 00:04:10 #90
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114626807
Ik heb een kaartje uit Finland en bij haar zijn 2x2 kaarten verlopen die beide op dezelfde dag verstuurd waren naar verschillende landen.


Leuk kaartje inderdaad!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114639527
Bestaan er eigenlijk geen online winkels die hele setjes postcards goedkoop aanbieden?
Of eBayverkopers uit China die een stuk of 50 kaarten aanbieden voor een paar dollar?

Overzicht online is een beetje kwijt.

Woon zelf in een gat waar ze geen postcards verkopen en online bestellen in Nederland wordt wel een duur geintje zo...

Dus iemand nog eBayverkopers aanraders? :)

Beetje grappige/leuke kaarten...
pi_114639812
Ik koop ook vaak kaartjes op de markt. Lekker goedkoop. Misschien een optie????
pi_114640192
Ik verkoop ze zelf per 10 stuks voor 3,49. Ik verwacht de nieuwe voorraad eerdaags binnen te krijgen.
http://www.passion2create.nl/home/webwinkeltje/ansichtkaarten/
pi_114640293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:10 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik verkoop ze zelf per 10 stuks voor 3,49. Ik verwacht de nieuwe voorraad eerdaags binnen te krijgen.
http://www.passion2create.nl/home/webwinkeltje/ansichtkaarten/
Zitten hele gave tussen!!!
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:20:59 #95
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114640459
De kaartjes stromen hier echt binnen! Binnen één week heb ik er al 6 gehad O+
Beetje jammer dat mijn kaartjes niet aankomen _O- Althans, heb er nu weer 2 die al meer dan 3 weken niet online zijn geweest en ja, daar hecht ik waarde aan, haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114647524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:13 schreef soapie het volgende:

[..]

Zitten hele gave tussen!!!
Ik heb mijn voorraad weer binnen, de pagina is weer up to date nu O+
pi_114649104
Zojuist mijn eerste kaartjes gepost, naar de VS (Vancouver, blijkbaar is er ook één in de VS hihi) en Taiwan. Heb ook 3 andere adressen, maar heb daar geen geschikte kaartjes voor in mijn kleine voorraadje. Moet even gaan inslaan :).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_114649328
Kaartje uit Kempen (DUI) is binnen *O*
Children of the night. What music they make.
pi_114678149
Ik heb inmiddels mijn eerste 2 kaarten mogen ontvangen! De eerste kwam uit Finland, maar heb hier gelezen dat ik die wel vaker ga zien... de 2e komt van Bali, dat vind ik dan wel weer heel erg tof! Op zich vallen de reistijden me ook nog redelijk mee... Zal straks eens kijken of ik een en ander in kan scannen :)
pi_114680054


http://www.postcrossing.com/postcards/TR-102924

Nummer 150 *O*

Daarom even een overzicht van uit welke landen ik tot nu toe iets heb mogen ontvangen..


1 U.S.A. 20
2 Germany 16
3 Russia 14
4 Belarus 13
5 Finland 11
6 Taiwan 9
7 Ukraine 8
8 Netherlands 7
9 Poland 7
10 China 5
11 Turkey 4
12 United Kingdom 4
13 Australia 3
14 Czech Republic 3
15 France 3
16 Japan 3
17 Lithuania 3
18 Spain 3
19 Brazil 2
20 Switzerland 2
21 Austria 1
22 Bulgaria 1
23 Canada 1
24 Chile 1
25 Croatiwwa 1
26 Estonia 1
27 India 1
28 Latvia 1
29 Macau 1
30 Portugal 1

En o ja ik weetnu ook dat mijn voornaam het turkse woord is voor een bepaald soort vrucht/fruit, Je kan er maar trots op zijn...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:38:08 #101
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114683124
Even een snelle vraag!
Mijn wereldzegels zijn op. Ik heb nu nog Europazegels en normale zegels liggen. Is een Europa + Normale zegel genoeg..?


Ik heb er nog ééntje gevonden 8-)
Maar volgens mij is europa + decemberzegel ook al genoeg of niet...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:01:20 #102
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114683921
Dacht het wel. Europa is dacht ik 75 cent en buiten Europa 95 cent. En die Kerstzegels kosten wel meer dan twintig cent volgens mij :P.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114684611
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:01 schreef Finland. het volgende:
Dacht het wel. Europa is dacht ik 75 cent en buiten Europa 95 cent. En die Kerstzegels kosten wel meer dan twintig cent volgens mij :P.
Decemberzegels heb ik vorige kerstperiode gekocht voor 38ct/stuk geloof ik. Heb nu nog een velletje of 5 liggen. We hebben ze ook gebruikt voor het frankeren van de geboortekaartjes (dochter is op 24-11 geboren, dus dat mocht al :) ) en we dachten 20 velletjes nodig te hebben voor alle kaartjes (geboorte en kerst samen). Nou, we blijken dus een kleinere vrienden/kennissenkring te hebben dan we dachten.

Nu zijn het inderdaad mooie bijplakzegels voor pakketjes ofzo.

Vraagje in het verlengde hiervan. Mag je ook een europazegel+decemberzegel gebruiken voor een brief van 20-50 gram? Of moet je daar echt een NL zegel met aanduiding 2 (of 2 x 1) voor plakken?
pi_114686850
Kaartje uit Duitsland binnen, heeft er maar 2 dagen over gedaan! Maar dat is logisch, het ligt naast Venlo, dus lekker dicht bij de grens.

-edit
En ze heeft zich net geregistreerd, ik ben de eerste naar wie ze een kaart stuurde :D

[ Bericht 20% gewijzigd door DeHovenier op 26-07-2012 17:42:08 ]
Children of the night. What music they make.
pi_114689581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:20 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Decemberzegels heb ik vorige kerstperiode gekocht voor 38ct/stuk geloof ik. Heb nu nog een velletje of 5 liggen. We hebben ze ook gebruikt voor het frankeren van de geboortekaartjes (dochter is op 24-11 geboren, dus dat mocht al :) ) en we dachten 20 velletjes nodig te hebben voor alle kaartjes (geboorte en kerst samen). Nou, we blijken dus een kleinere vrienden/kennissenkring te hebben dan we dachten.

Nu zijn het inderdaad mooie bijplakzegels voor pakketjes ofzo.

Vraagje in het verlengde hiervan. Mag je ook een europazegel+decemberzegel gebruiken voor een brief van 20-50 gram? Of moet je daar echt een NL zegel met aanduiding 2 (of 2 x 1) voor plakken?
Als de totaalwaarde maar klopt maakt het niet uit hoe je aan die waarde bent gekomen qua postzegels. Omdat een Europazegel en een decemberzegel samen al meer waarde hebben dan nodig is (Europazegel is 85 cent en decemberzegel 36, terwijl je voor 20-50 gram binnen Nederland ´maar´ een euro hoeft te plakken) kan dat dus prima. :) Als het goed is kun je op het postkantoor trouwens ook nog bijplakzegels kopen van 2,3, 5 en 10 cent. In ieder geval heb ik ze wel eens online besteld (maar daar hebben veel postcrossers niet zulke positieve ervaringen mee :P).
pi_114690615
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:35 schreef DeHovenier het volgende:
Kaartje uit Duitsland binnen, heeft er maar 2 dagen over gedaan! Maar dat is logisch, het ligt naast Venlo, dus lekker dicht bij de grens.

-edit
En ze heeft zich net geregistreerd, ik ben de eerste naar wie ze een kaart stuurde :D
Je bent de eerste van wie een kaart aankomt :P, Misschien heeft ze wel al eerder kaarten naar bijv de VS gestuurd enzo :P
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114692880
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:01 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Als de totaalwaarde maar klopt maakt het niet uit hoe je aan die waarde bent gekomen qua postzegels. Omdat een Europazegel en een decemberzegel samen al meer waarde hebben dan nodig is (Europazegel is 85 cent en decemberzegel 36, terwijl je voor 20-50 gram binnen Nederland ´maar´ een euro hoeft te plakken) kan dat dus prima. :) Als het goed is kun je op het postkantoor trouwens ook nog bijplakzegels kopen van 2,3, 5 en 10 cent. In ieder geval heb ik ze wel eens online besteld (maar daar hebben veel postcrossers niet zulke positieve ervaringen mee :P).
Bijplakzegels heb ik hier idd ook al liggen. Gekocht bij postzegelsmetkorting. Maar soms is de ruimte op je kaart gewoon beperkt en moet je het met zo min mogelijk zegels doen. vandaar de vraag.
Ik heb overigens wel eens een kaart gefrnkeerd met uitsluitend bijplakzegels. Vond de ontvanger echt meer dan tof :D
pi_114695502
Hehe een hurray uit Rusland, 33 dagen onderweg w/
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:39:27 #109
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114713871
Ik mag er 1 naar indonesie sturen *O*

en dit staat in haar profiel

"I will like everything postcard that you send for me. But I very thankful if you send me a postcard about monkey! I love monkey very much! haha :D "

O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator vrijdag 27 juli 2012 @ 12:34:24 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_114715815
Je kan wel merken dat het vakantie is. Deze week van de 16 kaartjes maar 4 aangekomen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114724586
2 kaartjes binnen, allebei met een verkeerd ID. 1 is haar landcode, maar gelukkig was de poststempel heel duidelijk. :P
Andere code wordt nu opgezocht door het PC-systeem.
Kaarten zelf zijn niet heel bijzonder, net als de verhaaltjes. Maar goed, je kunt niet alles hebben. :) En het kan erger.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:34:45 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114773024
Zijn er hier nog meer mensen die een kaartje gaan sturen naar die 100jarige Opa?
Ik weet niet meer wie dat hier gepost had :@
Ik in ieder geval wel! Kaartje ligt al een paar weken klaar _O-
Ik ga hem 8 augustus op de bus doen, dan moet hij er wel op tijd zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:35:50 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114773052
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:01 schreef Finland. het volgende:
Dacht het wel. Europa is dacht ik 75 cent en buiten Europa 95 cent. En die Kerstzegels kosten wel meer dan twintig cent volgens mij :P.
Ik wist al niet wat de waarde was van de zegels, haha.
Maar thnx! Volgens mij heb ik nog ergens oude decemberzegels van ¤0.29 liggen, dus dat is dan wel een mooie combi (europa + december ¤0.29)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114773121


Uit Bejing!!! O+ O+ O+
pi_114773137
Oh ja die opa, hoe zat dat ook alweer. Iemand????
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:39:54 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114773192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:37 schreef soapie het volgende:
Oh ja die opa, hoe zat dat ook alweer. Iemand????
Ja, die Opa wordt eind augustus 100 en zijn (klein)zoon had dat op zijn PC account staan. Hij vroeg of mensen hem een kaartje willen sturen. Het is ook echt het adres van Opa.

Hebbes!!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:12 schreef Jum het volgende:
Kwam dit tegen op het profiel van iemand waar ik vandaag een kaartje van kreeg. Doen jullie mee?

AUGUST 20TH ------P.S. It is my grandpa's (Zach's great-grandpa!) 100th birthday on August 20th, 2012. I would love to bombard him with postcards or birthday cards for this occasion :). If you want to spend the extra time or stamp - no big deal if you don't! No worries!

Ralph Henrickson
1415 E. Franklin
Pierre, SD 57501
USA
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114774697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:39 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, die Opa wordt eind augustus 100 en zijn (klein)zoon had dat op zijn PC account staan. Hij vroeg of mensen hem een kaartje willen sturen. Het is ook echt het adres van Opa.

Hebbes!!!

[..]

Leuk, kaartje geschreven, binnenkort maar posten denk ik...
pi_114776562
Wow, adres in Moldavie toegewezen gekregen. En de overige 8 kaartjes naar gebruikelijke PC-landen.

Heb opa's kaartje ook net geschreven.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:10:30 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114777577
Ik ga hem 8 augustus op de bus doen... Moet lukken!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114778792
Oh leuk die opa! Dat ga ik ook doen :).
Vandaag heb ik kaartjes ingeslagen en de mevrouw in de winkel had meteen door dat het voor postcrossing was. De volgende keer krijg ik tips om bij haar wat meer op budget kaartjes te shoppen hihi. Ik zei al dat dit mn eerste echte shopping trip is voor kaartjes en dat ik nog even geen budget heb opgesteld. Ze kwam met hele mooie Nijmegen postzegels voor Europa! Daar ben ik echt blij mee, want naar leuke postzegels had ik nog niet gekeken :).
Nu maar eens mijn laatste 2 kaartjes schrijven en dan begint het grote wachten :).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:11:53 #121
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114780507
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:38 schreef Jum het volgende:
Wow, adres in Moldavie toegewezen gekregen.

Tof _O_

Deze lag vandaag voor mij klaar O+



http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1482857
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 29 juli 2012 @ 10:11:41 #122
58711 soapie
Zeeperd
pi_114794273
Welke kaart sturen jullie naar opa??? Ik deze:

pi_114794374
ik had er nog 1 liggen met een verjaardagstaart.
pi_114794678
Ik heb er een met gekleurde kleine gebakjes (petit fours heet dat geloof ik).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  zondag 29 juli 2012 @ 10:44:38 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114794836
Ik met Hartelijk gefeliciteerd :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114795809
Ik dacht net nog aan opa! Wist alleen niet meer waar ik dat kon vinden. Leuk dat jullie dat ook deden! (Het denken aan...) ´k Ga ook een kaartje sturen! :)

Weet iemand van jullie misschien ook de profielnaam van de betreffende user? Lijkt mij wel leuk om dat na 20 augustus eens te bekijken om wellicht iets te lezen over het resultaat!

[ Bericht 15% gewijzigd door Kaasmuisje op 29-07-2012 11:32:07 ]
  zondag 29 juli 2012 @ 11:40:02 #127
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114796166
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:25 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik dacht net nog aan opa! Wist alleen niet meer waar ik dat kon vinden. Leuk dat jullie dat ook deden! (Het denken aan...) ´k Ga ook een kaartje sturen! :)

Weet iemand van jullie misschien ook de profielnaam van de betreffende user? Lijkt mij wel leuk om dat na 20 augustus eens te bekijken om wellicht iets te lezen over het resultaat!
http://www.postcrossing.com/user/ccdeal
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114796870
Gisteren heb ik al mijn kaartjes geschreven... maar ik heb zulke leuke kaartjes gekocht dat ik mijn moeder nog maar eens een kaartje ga sturen. En ik heb mijn Duitse internet-penvriendin die in Australië woont gevraagd of ze een kaartje wil...hihi...
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_114801579
quote:
Dank je wel!
pi_114844747
Ik heb mijn eerste expired kaartje binnen, naar Oekraïne. Ze is drie dagen geleden nog online geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Jammer.
pi_114844865
die drie van mij expireren overmorgen. Volgens mij heeft PostNL die week flink zitten suffen.
  maandag 30 juli 2012 @ 14:08:27 #132
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114845472
Ik heb vrijdag 11 kaarten tegelijk aangevraagd en gisteren op de bus gedaan. 1 kaart van eerder nog traveling naar Rusland (inmiddels al meer dan 30 dagen). Daar vrees ik wel een expiring voor, maar daarnaast is .30+ dagen voor Rusland niet vreemd... :)

Maar ik wacht gewoon tot al die 12 binnen zijn ofdan wel geregistreerd alvorens ik weer nieuwe ga aanvragen. Gelukkig ga ik over 2 weken op vakantie en dan heb ik geen internet en kan dus niet in de verleiding komen om aan te vragen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 30 juli 2012 @ 14:29:48 #133
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_114846544
jeeueuh, nieuw record, een kaartje van 40 kilometer verderop :D

tevens balen, een kaartje verlopen, was naar China met een fucking onmogelijk adres, zal wel iets fout zijn gegaan bij het overschrijven :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_114846947
Hier vrees ik voor 2 expired kaartjes die 38 en 44 dagen onderweg zijn. Maar de user van 44 dagen is ook al heel lang niet online geweest :( Zeker 30 dagen al niet.
pi_114847149
Al mijn kaartjes zijn op de bus nu *O* (ja ik had de adressen vorige week al aangevraagd :@ maar moest nog even kaartjes inslaan). Die naar de VS en Taiwan zijn al sinds woensdag onderweg en die van nu gaan naar Rusland, Polen en Duitsland.

Tevens even doosjes en opbergsysteempje gekocht voor de kaarten en postzegels :).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  maandag 30 juli 2012 @ 14:41:01 #136
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114847194
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:35 schreef Herfstblad het volgende:
Hier vrees ik voor 2 expired kaartjes die 38 en 44 dagen onderweg zijn. Maar de user van 44 dagen is ook al heel lang niet online geweest :( Zeker 30 dagen al niet.
Herkenbaar...
Duitsland is 35 dagen onderweg en zij is 28 dagen niet online geweest. Haha.
Rusland is 47 dagen onderweg, maar zij is nog wel online geweest.

Ik mag er weer ééntje versturen en ik twijfel... :@ Haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114847511
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:41 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Herkenbaar...
Duitsland is 35 dagen onderweg en zij is 28 dagen niet online geweest. Haha.
Rusland is 47 dagen onderweg, maar zij is nog wel online geweest.

Ik mag er weer ééntje versturen en ik twijfel... :@ Haha.
Herkenbaar ;)
Al zijn een aantal kaartjes die daarna verstuurd zijn, wel aangekomen gelukkig. Maar ja, Duitsland is ook alweer 10 dagen onderweg bijvoorbeeld.
pi_114851696
Leuk kaartje uit Duitsland gekregen: en dat op maandag!!

Kostte me een beetje moeite om het handschrift te ontcijferen, maar ook de tekst achterop was leuk.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:40:31 #139
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114852946
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Herkenbaar ;)
Al zijn een aantal kaartjes die daarna verstuurd zijn, wel aangekomen gelukkig. Maar ja, Duitsland is ook alweer 10 dagen onderweg bijvoorbeeld.
Ja, dat heb ik ook wel :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114860555
Ongelofelijk! Ik heb precies (als in: exact) dezelfde kaart gekregen als ik bijna twee jaar geleden ook gehad heb. Hoe groot is die kans op de miljoenen kaarten die er op de wereld zijn? Het is een vrij standaard toeristische kaart uit Espoo, de tweede stad van Finland, dus wat dat betreft, als je dan twee exact dezelfde kaarten moet krijgen, dan ligt dit misschien nog wel voor de hand. Maar het blijft toch bizar. Eén van jullie dit ook wel eens gehad?

Verder als ik het forum even bijlees, zie ik veel over expired kaarten van mensen die niet meer online zijn geweest. Daar heb ik ook last van, en ik merk dat daardoor mijn motivatie ook vermindert. Is dit een trend of zo? Dat postcrossing voor een aantal mensen minder speciaal wordt en ze daarom niet meer online komen?
pi_114860647
Trouwens, er lagen vandaag wel twee leuke kaarten op me te wachten. Eén uit Malysia met een cartoon van een konijn en een verhaal over het konijn van de schrijfster. Ik heb op mijn profiel geschreven dat ik dol ben op konijnen en dat konijnen kaarten erg welkom zijn. Ook een kaart uit Hongkong met mooie vogelpostzegels en met een indrukwekkende foto van een natuurgebied.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:44:03 #142
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114861298
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:27 schreef penelopei_a het volgende:
Ongelofelijk! Ik heb precies (als in: exact) dezelfde kaart gekregen als ik bijna twee jaar geleden ook gehad heb. Hoe groot is die kans op de miljoenen kaarten die er op de wereld zijn? Het is een vrij standaard toeristische kaart uit Espoo, de tweede stad van Finland, dus wat dat betreft, als je dan twee exact dezelfde kaarten moet krijgen, dan ligt dit misschien nog wel voor de hand. Maar het blijft toch bizar. Eén van jullie dit ook wel eens gehad?

Verder als ik het forum even bijlees, zie ik veel over expired kaarten van mensen die niet meer online zijn geweest. Daar heb ik ook last van, en ik merk dat daardoor mijn motivatie ook vermindert. Is dit een trend of zo? Dat postcrossing voor een aantal mensen minder speciaal wordt en ze daarom niet meer online komen?
Ik had pas een keer een groot toeval.(al eerder gezegd hier overigens) Ik kwam een keer thuis en zag op de deurmat exact dezelfde kaart liggen die ik een dag eerder naar iemand anders had verstuurd. Eerst dacht ik shit, verkeerde adressering, maar ik had op die kaart niet mijn adres geschreven dus kon mijn adres nooit getraceerd zijn. Was het dus gewoon een kaart van iemand anders (in dit geval wel gewoon een Nederlandse) _O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:42:43 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114891417
Vandaag kaarten uit Spanje en Duitsland gehad. De ene heeft een postzegel van 0,70¤ (Spanje) en de andere van ¤0,75
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114893848
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:42 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag kaarten uit Spanje en Duitsland gehad. De ene heeft een postzegel van 0,70¤ (Spanje) en de andere van ¤0,75
Logisch toch, niet elk land hanteert dezelfde kosten. Zou wat worden als mensen in een land met een veel lagere levensstandaard (denk Azië/Oost Europa) ook het plaatselijke equivalent van 75 of 95 cent moesten plakken. Voor datgeld kunnen ze soms voor een hele week brood kopen.

of lees ik je post verkeerd en vind je het niet opmerkelijk?
pi_114895606
Shit, kom er net achter dat ik per ongeluk twee kaarten die ik nog had moeten frankeren met de rest van de kaarten op de bus heb gedaan.......Ik meteen de Bruna bellen want daar had ik ze gepost. Of ik binnen 10 min even zelf in die postzak kwam graaien want om half 3 werd ie geleegd. Had ik best gewild, ware het niet dat mijn zoontje nu net ligt te slapen en ik niet wegkan. En de dame aan de telefoon wou ook niet echt meewerken (als het straks wat rustiger is, kan ik wel kijken (ja hallo, over 10 min wordt die zak opgehaald).) Ze heeft geen nummer van mij genoteerd of zo of verdere afspraken gemaakt dus die doet niks, is mijn conclusie. Jullie enig idee wat ik nou kan doen?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:35:02 #146
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114896074
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:24 schreef Jum het volgende:
Shit, kom er net achter dat ik per ongeluk twee kaarten die ik nog had moeten frankeren met de rest van de kaarten op de bus heb gedaan.......Ik meteen de Bruna bellen want daar had ik ze gepost. Of ik binnen 10 min even zelf in die postzak kwam graaien want om half 3 werd ie geleegd. Had ik best gewild, ware het niet dat mijn zoontje nu net ligt te slapen en ik niet wegkan. En de dame aan de telefoon wou ook niet echt meewerken (als het straks wat rustiger is, kan ik wel kijken (ja hallo, over 10 min wordt die zak opgehaald).) Ze heeft geen nummer van mij genoteerd of zo of verdere afspraken gemaakt dus die doet niks, is mijn conclusie. Jullie enig idee wat ik nou kan doen?
Misschien kijken of je het sorteercentrum kan bereiken?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114897786
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:24 schreef Jum het volgende:
En de dame aan de telefoon wou ook niet echt meewerken (als het straks wat rustiger is, kan ik wel kijken (ja hallo, over 10 min wordt die zak opgehaald).)
Ja hallo, zij heeft ook wel wat beters te doen. Of vind je dat ze de aanwezige klanten maar moet laten wachten om die postzak te doorzoeken en jouw fout recht te zetten?
pi_114902353
Klantenservice van Postnl bellen? (Als het nog niet opgelost is uiteraard).
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:34:48 #149
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114903762
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:43 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Logisch toch, niet elk land hanteert dezelfde kosten. Zou wat worden als mensen in een land met een veel lagere levensstandaard (denk Azië/Oost Europa) ook het plaatselijke equivalent van 75 of 95 cent moesten plakken. Voor datgeld kunnen ze soms voor een hele week brood kopen.

of lees ik je post verkeerd en vind je het niet opmerkelijk?
Naja, het was mij nog nooit opgevallen eigenlijk :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114905243
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:17 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja hallo, zij heeft ook wel wat beters te doen. Of vind je dat ze de aanwezige klanten maar moet laten wachten om die postzak te doorzoeken en jouw fout recht te zetten?
Dat weet ik ook wel (duh), maar het ging om de toon in haar stem. Totaal niet klantgericht of meedenken. Ze had me bijvoorbeeld ook kunnen verwijzen naar het postsorteercentrum (die tip kreeg ik hier wel) of een telefoonnummer van PostNL kunnen geven.

Ik zie wel wat er met de kaarten gebeurd. Volgens de site worden ze toch bezorgd:
Verstuurt u post naar het buitenland die niet of onvoldoende gefrankeerd is? Dan stuurt PostNL de zending door naar de geadresseerde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jum op 31-07-2012 18:32:57 ]
pi_114967044
Ik ben nieuw hier! Gisteren voor het eerst gelezen over postcrossing, meteen enthousiast geworden, vandaag een stapel kaartjes gekocht en besteld, en mijn eerste kaart is net geschreven!

Maar een vraagje: ik stuur een kaart naar China, en wil het Chinese adres erop plakken (dus met de Chinese tekens). Er staat wel gewoon CHINA onderaan. Kan dat? Dat meisje had geschreven dat het voor Chinese postbodes makkelijker bezorgen is, maar ik vraag me af of het dan wel goed Nederland uitkomt?!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:34:58 #152
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114967150
Welkom Jula!! :)

Als er China onder staat, dan gaat het (naar mijn weten) gewoon richting China en dan lezen ze daar pas de Chinese tekens, dus dat zou goed moeten komen! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114967162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:33 schreef Jula123 het volgende:
Ik ben nieuw hier! Gisteren voor het eerst gelezen over postcrossing, meteen enthousiast geworden, vandaag een stapel kaartjes gekocht en besteld, en mijn eerste kaart is net geschreven!

Maar een vraagje: ik stuur een kaart naar China, en wil het Chinese adres erop plakken (dus met de Chinese tekens). Er staat wel gewoon CHINA onderaan. Kan dat? Dat meisje had geschreven dat het voor Chinese postbodes makkelijker bezorgen is, maar ik vraag me af of het dan wel goed Nederland uitkomt?!
Plak anders voor de zekerheid ook een adres met westersschrift er op of schrijf die er gewoon bij. Dan kan het zeker niet misgaan .
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114967273
O ja, Ik ging net even in mijn mailbox oude private messages teruglezen. Zag ik een mailtje van 16 juni van een meid uit de VS, dat ze mij een kaart had gestuurd die dag (maar ze had wat meer willen vertellen en deed dat dus zo), Maar tot op heden nog geen kaartje gezien.. ;( ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114968175
Dankjullie! :)
Van de 5 personen die ik heb, doe ik morgen 3 kaartjes op de bus. De laatste twee hebben liever wat mannelijkere kaarten volgens mij, nog even naar op zoek :@ .

Hopelijk komt die kaart toch nog binnen Bos81!
pi_114968673
Nav Bos81, Is er ergens te zien of er naar jou kaarten gestuurd zijn die niet aangekomen/expired zijn?
pi_114968999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:01 schreef computergirl het volgende:
Nav Bos81, Is er ergens te zien of er naar jou kaarten gestuurd zijn die niet aangekomen/expired zijn?
Nee, dat kun je helaas nergens terugvinden. Lijkt me ook wel logisch want dan kun je die kaarten gaan zoeken en zo achter het ID komen en ze als nog registreren wat nou eenmaal niet de bedoeling is..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114969217
*O* Hurray! Mijn kaart naar de VS is aangekomen :). Leuk berichtje terug van die vrouw.
Meteen een nieuw adres aangevraagd...een vrouw die nogal een obsessie heeft met het menselijk lichaam...uh, geen geschikt kaartje voor...even zoeken dan maar :).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_115029352
Oh, wauw. Ik wist niet dat er hier een topic over Postcrossing was ^^
Ik ben inmiddels 3 maanden lid en geniet erg van de kaartjes die wekelijk binnen komen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Sokkepok op 03-08-2012 00:37:05 ]
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115046352
Even een paar toffe kaartjes die ik ontvangen heb:

Uit Polen:



China:



Taiwan:


De laatste is echt O+
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_115046823
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:59 schreef -Marjo- het volgende:
Even een paar toffe kaartjes die ik ontvangen heb:

Uit Polen:

[ afbeelding ]

China:

[ afbeelding ]

Taiwan:

[ afbeelding ]
De laatste is echt O+
heb je een linkje van die laatste? Dan kan ik hem faven! Hij is namelijk heel erg O+

[ Bericht 3% gewijzigd door SummerBreeze op 03-08-2012 13:20:50 ]
pi_115047066
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:11 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

heb je een linkje van die laatste? Dan kan ik hem faven! Hij is bamelijk heel erg +O
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-506066
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_115047199
quote:
dank je wel. Hij is ge'fave'd
pi_115047269
Ik heb die uit Polen gefaved
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115050455
Ik vind die uit Polen erg tof!

Nog 1 kaartje en dan heb ik 100 kaarten verstuurd. :)
pi_115071913
Die uit Polen vind ik ook tof! :)
Ik kreeg laatst een hele vage uit Duitsland :P


En een hele leuk uit Rusland.

Ze had alleen nauwlijks iets op de kaart geschreven, wat dan wel weer jammer was.
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115072733
Hee! Die Russische kaart heb ik in een andere variant! Of althans, de tekenstyle lijkt erop. :P Heb je een linkje van de Postcrossingsite van die kaart? Ik wil hem even faven :)

Mijn versie: http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1076811

100ste kaartje naar Polen (4 dagen!) is aangekomen! *O*
pi_115072790
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:22 schreef Herfstblad het volgende:
Hee! Die Russische kaart heb ik in een andere variant! Heb je een linkje van de Postcrossingsite van die kaart? Ik wil hem even faven :)

Mijn versie: http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1076811

100ste kaartje naar Polen (4 dagen!) is aangekomen! *O*
Oh, wauw! Die is ook mooi!

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1026689
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115073104
Deze gaat bij mij trouwens naar de 100 jarige opa :)

With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:15:27 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115088711
Ik heb gisteren in blijdorp nog wat dieren kaarten gekocht :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115090677
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:15 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb gisteren in blijdorp nog wat dieren kaarten gekocht :)
Eneco-afnemer? Was er gisteren ook, jee wat druk!
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:00:35 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_115091416
Ik trek weer een leeg profiel }:| bovenste van de stapel dan maar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115094888
Zo ik heb een hoop oude topics bekeken en een aantal van jullie kaarten gefaved. Zitten echt mooie bij! Ik ben benieuwd naar mijn eerste kaart :D
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:46:51 #174
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115095308
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:31 schreef Jum het volgende:

[..]

Eneco-afnemer? Was er gisteren ook, jee wat druk!
Ik niet, maar degene met wie ik was wel, haha.
En idd! Na het buitje was het wel een stuk rustiger
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115099023
Ik doe iets fouts volgens mij.

Dit is al de derde keer in 2 weken tijd dat ik een melding krijg dat ik een foutief of vergeten ID op een kaart heb gezet. :@ :@ :@ ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115099586
:') De post is snel ineens! Dinsdag 4 kaarten op de bus gedaan (Finland, Duitsland, Japan en nog 1) en alles is gewoon al aangekomen!
En kaartje naar Rusland na 44 dagen ook eindelijk!

Taiwan is al 49 dagen onderweg :'(. Kaartjes naar de USA, Zuid-Korea (maar adres in de USA), Oostenrijk en China zijn nu allemaal 14 dagen onderweg.
pi_115099639
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
:') De post is snel ineens! Dinsdag 4 kaarten op de bus gedaan (Finland, Duitsland, Japan en nog 1) en alles is gewoon al aangekomen!
En kaartje naar Rusland na 44 dagen ook eindelijk!

Taiwan is al 49 dagen onderweg :'(. Kaartjes naar de USA, Zuid-Korea (maar adres in de USA), Oostenrijk en China zijn nu allemaal 14 dagen onderweg.
Ik heb deze week ook al 3 hurrays gehad en de 4 de waarschijnlijk onderweg. Terwijl ik de kaarten zondag heb gepost, dus inderdaad verrassend.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:21:37 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_115100610
Ik heb deze week 'slechts' 3 hurrays gehad, van de 16 kaartjes die onderweg zijn :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:32:59 #179
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115102997
Ik krijg net een mailtje over een ID :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115103269
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:33 schreef Bos81 het volgende:
Ik doe iets fouts volgens mij.

Dit is al de derde keer in 2 weken tijd dat ik een melding krijg dat ik een foutief of vergeten ID op een kaart heb gezet. :@ :@ :@ ;( ;(
Hoe is je handschrift :D
Ik had vorige week een kaart uit Duitsland met zo'n raar handschrift dat de post net zo veel moeite had met ontcijferen van de postcode als ik van de ID code
pi_115103350
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hoe is je handschrift :D
Ik had vorige week een kaart uit Duitsland met zo'n raar handschrift dat de post net zo veel moeite had met ontcijferen van de postcode als ik van de ID code
Matig en ik weet eigenlijk dondersgoed uit ervaring dat mijn 21 vaak als een 4 wordt gezien bijvoorbeeld en die zit er 1 tussen :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115103453

Van meisje uit Rusland een Duitse kaart.....
pi_115115832
Bij mij ging de post ook heel snel! Wellicht dat ze vanwege de vakantie een stuk minder post hebben dan normaal, waardoor alles was sneller doorstroomt :) Zou lekker zijn :P

Ik kreeg gister een hele mooie kaart uit Rusland :)


En vandaag ging er een 'Ten Things' pakketje naar China:

Waar ik een boel oude postzegels op kwijt kon :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:15:44 #184
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115122581
Ten Things pakketje?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115125003
quote:
Hallo Erik,

danke für Deine coole Postkarte.
Dein deutsch ist übrigens super. Ich wäre froh, wenn ich so gut niederländisch könnte.
Liebe Grüße
Tanja"
O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:35:13 #186
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115128495
Komt Tanja uit Oostenrijk? ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115128749
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:35 schreef automatic_ het volgende:
Komt Tanja uit Oostenrijk? ;)
Woont in Duitsland, maar niet ver van de Zwitserse grens..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115129996
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:15 schreef automatic_ het volgende:
Ten Things pakketje?
Ja, iemand had op het forum van Postcrossing een topic geopend met de vraag of iemand een 'Surprise Ten Things Swap' wilde doen.
Ik stuur tien random dingen naar haar, en zij stuurt tien random dingen naar mij :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:12:06 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115130102
Ooo grappig! Ik kijk niet op dat forum haha.

Vier adressen aangevraagd; USA, Finland, Belarus en Ukraine (mijn eerste naar Ukraine is expired, dus hopelijk komt deze wel aan) :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115134081
Mijn kaartje naar opa net op de bus gedaan, ben heel benieuwd of we er nog iets van horen.....
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:14:32 #191
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115134154
Ik doe hem ook op de bus straks :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115134400
Ik heb hem al op de bus gedaan. Gelukkig was dit niet een van de 2 kaarten waar ik de postzegel er op was vergeten.
pi_115134835
Ik heb de afgelopen dagen 4 kaarten ontvangen. 3 er van waren voor mij, en deze was voor mijn zoontje:


http://www.postcrossing.com/postcards/LV-76825

Helemaal fantastisch, wat een schattig kaartje zeg! O+ O+
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:34:03 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115134890
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:01 schreef Finland. het volgende:
Dacht het wel. Europa is dacht ik 75 cent en buiten Europa 95 cent. En die Kerstzegels kosten wel meer dan twintig cent volgens mij :P.
Europa is ¤0.85 en Wereld is ¤0.95

Ik vond net nog postzegels van ¤0.44 en ik heb postzegels met een ééntje erop. Ik ga erop gokken om die twee de combineren als Wereld zegel... Dan zit je op ¤0.94... :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:34:42 #195
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115134911
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:32 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen 4 kaarten ontvangen. 3 er van waren voor mij, en deze was voor mijn zoontje:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/LV-76825

Helemaal fantastisch, wat een schattig kaartje zeg! O+ O+
Oooo die is mooi!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115135494
Mooi kaartje! :)
pi_115145187
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:32 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen 4 kaarten ontvangen. 3 er van waren voor mij, en deze was voor mijn zoontje:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/LV-76825

Helemaal fantastisch, wat een schattig kaartje zeg! O+ O+
Prachtig!
pi_115164498
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:32 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen 4 kaarten ontvangen. 3 er van waren voor mij, en deze was voor mijn zoontje:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/LV-76825

Helemaal fantastisch, wat een schattig kaartje zeg! O+ O+
Oeh, die is lief! Ik heb 'm ge'faved :)
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Europa is ¤0.85 en Wereld is ¤0.95

Ik vond net nog postzegels van ¤0.44 en ik heb postzegels met een ééntje erop. Ik ga erop gokken om die twee de combineren als Wereld zegel... Dan zit je op ¤0.94... :@
Haha, rebels! :P Laat ons weten of het werkt :)
Ik vond net nog een velletje zegels met een waarde van 0,39 cent (per postzegel).
Die goeie oude tijd. Postzegels zijn snel duur geworden.. :+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:00:13 #199
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115175408
Ga ik doen! ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115176102
hurray, een van mijn russische kaarten geregistreerd na 19 dagen, valt mee.
en die irritante duitse expired vandaag ook
pi_115194558
Misschien kijk ik scheel hoor, maar kun je de hurrays ook ergens op de website teruglezen, of krijg je die alleen per mail?
pi_115194825
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:35 schreef Jula123 het volgende:
Misschien kijk ik scheel hoor, maar kun je de hurrays ook ergens op de website teruglezen, of krijg je die alleen per mail?
Enkel per mail
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115196477
Ik mag een kaartje naar een dame sturen met dit in d'r profiel
'Dear Friends, Please if you can I like my card not written on but put in an envelope with short note. I just L♥VE your notes! So personal & lovely! I thank you so much for it!'

Is het heel raar dat ik er wat recalcitrant van word en toch iets op die kaart zet? In een envelop ok, geen punt.. Maar niet beschreven?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:13:39 #204
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115196746
Dat is lekker goedkoop voor haar, haha.
Ik zou een datum en post-ID op de kaart zetten :7
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115196887
Goede tip :7
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_115196960
quote:
11s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:08 schreef nectarientje het volgende:
Ik mag een kaartje naar een dame sturen met dit in d'r profiel
'Dear Friends, Please if you can I like my card not written on but put in an envelope with short note. I just L♥VE your notes! So personal & lovely! I thank you so much for it!'

Is het heel raar dat ik er wat recalcitrant van word en toch iets op die kaart zet? In een envelop ok, geen punt.. Maar niet beschreven?
Gewoon op schrijven. Dat is het punt van Postcrossing - het is een postcard exchange, geen verzamelaarssite. :P
pi_115199180
Ja, ik zou 'm ook lekker beschrijven. Het is in principe een vraag wat ze stelt, en tja.. op vragen kun je ook een 'nee' krijgen ^^
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:43:46 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115201070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:08 schreef Sokkepok het volgende:
En een hele leuk uit Rusland.
[ afbeelding ]
Ze had alleen nauwlijks iets op de kaart geschreven, wat dan wel weer jammer was.
Deze is ook van die serie denk ik (ook uit Rusland)

"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115202328
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Deze is ook van die serie denk ik (ook uit Rusland)

[ afbeelding ]
Aw, ik vind ze zo leuk! ^^
Ik heb deze ook ge'faved :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115202358
Ik vind die kaartjes ook echt gaaf ja! :)
pi_115202387
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:10:19 #212
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115202474
Ja, ze zijn echt leuk! :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115202665
Hier nog een paar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een Russische gebruiker even een mailtje gestuurd met de vraag of deze kaarten een bepaalde naam hebben :)
Want ik wil ze wel in m'n wish-list zetten ^^
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:14:47 #214
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115202694
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:14 schreef Sokkepok het volgende:
Hier nog een paar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een Russische gebruiker even een mailtje gestuurd met de vraag of deze kaarten een bepaalde naam hebben :)
Want ik wil ze wel in m'n wish-list zetten ^^
Goede vraag! Ben benieuwd of je een reactie krijgt :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115202907
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:14 schreef Sokkepok het volgende:
Hier nog een paar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een Russische gebruiker even een mailtje gestuurd met de vraag of deze kaarten een bepaalde naam hebben :)
Want ik wil ze wel in m'n wish-list zetten ^^
Als je het weet, wil ik het ook graag weten :)
pi_115203061
Will do!
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:06:46 #217
279894 winka
There is no place like home..
pi_115209715
Zo, ik heb me nu ook eindelijk eens een keer aangemeld. Het spookte altijd al door mijn hoofd en nu dus de stap gezet.

Mijn eerste kaartje mag naar Duitsland w/
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:25:10 #218
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115215823
Welkom!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:06:24 #219
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115245546
Ik mag weer twee adressen aanvragen, maar ik ga mijzelf inhouden 8-)
Mijn kaartje naar Maleisië heeft er maar 12 dagen over gedaan. Is dat snel?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115258791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:06 schreef automatic_ het volgende:
Ik mag weer twee adressen aanvragen, maar ik ga mijzelf inhouden 8-)
Mijn kaartje naar Maleisië heeft er maar 12 dagen over gedaan. Is dat snel?
Is denk ik wel onder het gemiddelde :)


Deze zat vandaag bij de post..




http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1497017
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:40:29 #221
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115260431
Oja, kom hier nog even twee kaarten tegen die ik drie weken geleden al had moeten registreren. En wie weet wat er thuis nog op de mat ligt :').

@ Winka Welkom!!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:15:22 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_115262826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:40 schreef Finland. het volgende:
Oja, kom hier nog even twee kaarten tegen die ik drie weken geleden al had moeten registreren. En wie weet wat er thuis nog op de mat ligt :').

@ Winka Welkom!!
Kijk, zo komt het dus dat sommige kaartjes er zo lang over doen ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115267587
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:06 schreef winka het volgende:
Zo, ik heb me nu ook eindelijk eens een keer aangemeld. Het spookte altijd al door mijn hoofd en nu dus de stap gezet.

Mijn eerste kaartje mag naar Duitsland w/
Welkom!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:15 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Is denk ik wel onder het gemiddelde :)

Deze zat vandaag bij de post..

[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1497017
Ik zou toch niet zeggen dat die kaart uit Duitsland komt :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115267753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:18 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Welkom!

[..]

Ik zou toch niet zeggen dat die kaart uit Duitsland komt :P
Het is een tekening he, dus kan in ieder land (in een dierentuin) zijn gemaakt. Op de kaart staat dat de tekening is gemaakt door ene Reiner Zieger te Berlijn..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115267815
Ja, maar meestal komen dat soort mooie kaartje uit Azie :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115268212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:21 schreef Sokkepok het volgende:
Ja, maar meestal komen dat soort mooie kaartje uit Azie :P
Okee :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 8 augustus 2012 @ 07:05:00 #227
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115277412
Wow..... 16x geliked. Is allemaal vannacht gebeurd.

www.postcrossing.com/postcards/NL-1344603
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115277609
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:05 schreef automatic_ het volgende:
Wow..... 16x geliked. Is allemaal vannacht gebeurd.

www.postcrossing.com/postcards/NL-1344603
hij is dan ook wel erg leuk
pi_115277985
Mooi kaartje! :)
Ik heb zoiets van een kat uit Finland.

Gister een hurray uit Oostenrijk. Degene excuseerde zich voor het late registreren want ze was op vakantie.

En het kaartje naar Taiwan gaat expireren vrees ik. Is nu 53 dagen onderweg :(.

Die kattenkaarten heten trouwens Kotovasiya postcards!
http://tukituk.ru/postcards

[ Bericht 9% gewijzigd door Herfstblad op 08-08-2012 09:37:48 ]
pi_115279789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:39 schreef Herfstblad het volgende:
Mooi kaartje! :)
Ik heb zoiets van een kat uit Finland.

Gister een hurray uit Oostenrijk. Degene excuseerde zich voor het late registreren want ze was op vakantie.

En het kaartje naar Taiwan gaat expireren vrees ik. Is nu 53 dagen onderweg :(.

Die kattenkaarten heten trouwens Kotovasiya postcards!
http://tukituk.ru/postcards
Ah, dankjewel! ^^
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115279909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:39 schreef Herfstblad het volgende:

Die kattenkaarten heten trouwens Kotovasiya postcards!
http://tukituk.ru/postcards
Gelijk in mijn profile gezet, vind ze ook heel leuk
pi_115283786
Van de week eens langs de tweedehandszaak geweest. Ze hadden daar verrassend veel nieuwe postkaarten!



Deze heb ik allemaal meegenomen :)
Er stond bij dat ze 10 cent per stuk waren, maar bij de kassa waren ze maar 5 cent per stuk! :D
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115284400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:20 schreef Sokkepok het volgende:
Van de week eens langs de tweedehandszaak geweest. Ze hadden daar verrassend veel nieuwe postkaarten!

[ afbeelding ]

Deze heb ik allemaal meegenomen :)
Er stond bij dat ze 10 cent per stuk waren, maar bij de kassa waren ze maar 5 cent per stuk! :D
Wauw!!!!! Ik zag bij een kringloopwinkel ook kaarten staan, maar de meeste bleken ad-kaarten te zijn. Daar ga ik niet voor betalen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:11:48 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115285542
Nijntje O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115343205
Wow, de post is lekker bezig! Dinsdag een hele stapel kaarten op de post gedaan, en twee daarvan (Tsjechie en Polen) zijn nu al aangekomen! Dus lekker nog wat adressen aanvragen, want ik heb ook weer veel nieuwe kaartjes ingeslagen. Meteen twee nieuwe landen voor mij erbij; Turkije en Canada. :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:25:09 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115343361
Leuk! Die landen heb ik ook nog nooit gehad :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115343439
De Canadese is extra leuk, want het is voor een meisje van vijf. :) Dus die krijgt een Dick Bruna kaart en Disney princess stickers! :D
pi_115350067
Kreeg vandaag een kaart uit Rusland, in het Russisch.... :-(
Zelfs Google Translate kan er niets van maken.

En ik heb ook even die leuke kattenkaarten in mijn profiel gezet.
pi_115351406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:30 schreef Jum het volgende:
Kreeg vandaag een kaart uit Rusland, in het Russisch.... :-(
Zelfs Google Translate kan er niets van maken.

En ik heb ook even die leuke kattenkaarten in mijn profiel gezet.
Ja, dat is niet leuk. Ik heb ook een keer een kaart gehad uit de Oekraine met een voorgedrukte tekst in het cyryllisch daar heb je ook helemaal niks aan..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115351639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:30 schreef Jum het volgende:
Kreeg vandaag een kaart uit Rusland, in het Russisch.... :-(
Zelfs Google Translate kan er niets van maken.

En ik heb ook even die leuke kattenkaarten in mijn profiel gezet.
Volgens mijn O+ kun je je toetsenbord omzetten naar cyrillisch en het dan intikken en vertalen wellicht?
Mocht dat niet lukken, kun je dan even een scan maken? Dan kan O+ een poging doen voor je.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_115369880
Gelukkig heeft de kaartschrijven gereageerd op mijn berichtje! Het bleek een gedicht te zijn. Hij heeft zelfs een engelse vertaling voor me gevonden!

http://poetarium.info/tsvetaeva/ilike.htm
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:47:40 #242
147091 janeway
live long and prosper
pi_115376309
Gisteren thuis gekomen en vandaag 4 kaartjes geregistreerd. Best leuk zo'n bulk. En in mijn vakantie is een expiered alsnog geregistreerd. Mijn stand is dus helemaal 0. En ik ga zo eens weer kaartjes aanvragen.
pi_115377241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:47 schreef janeway het volgende:
Gisteren thuis gekomen en vandaag 4 kaartjes geregistreerd. Best leuk zo'n bulk. En in mijn vakantie is een expiered alsnog geregistreerd. Mijn stand is dus helemaal 0. En ik ga zo eens weer kaartjes aanvragen.
Mis je hier geen cijfer? 4 kaarten kan ik niet echt een bulk noemen. :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:17:48 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115377311
Bij mij is het al eventjes stil qua registreren :o
Dit is mijn lijstje verzonden kaarten:

Duitsland is al langer dan één maand niet online geweest ;(
Rusland wel, dus die kan misschien echt kwijt zijn.

Finland 8/Aug/2012 1,615 km 1 days Traveling
Poland 7/Aug/2012 1,009 km 2 days Traveling
China 7/Aug/2012 9,339 km 2 days Traveling
Ukraine 5/Aug/2012 1,804 km 5 days Traveling
U.S.A. 5/Aug/2012 6,298 km 5 days Traveling
Belarus 5/Aug/2012 1,610 km 5 days Traveling
Taiwan 12/Jul/2012 9,541 km 29 days Traveling
Germany 25/Jun/2012 497 km 45 days Traveling
Russia 12/Jun/2012 2,219 km 58 days Traveling
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115377483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:17 schreef automatic_ het volgende:
Bij mij is het al eventjes stil qua registreren :o
Dit is mijn lijstje verzonden kaarten:

Duitsland is al langer dan één maand niet online geweest ;(
Rusland wel, dus die kan misschien echt kwijt zijn.

Finland 8/Aug/2012 1,615 km 1 days Traveling
Poland 7/Aug/2012 1,009 km 2 days Traveling
China 7/Aug/2012 9,339 km 2 days Traveling
Ukraine 5/Aug/2012 1,804 km 5 days Traveling
U.S.A. 5/Aug/2012 6,298 km 5 days Traveling
Belarus 5/Aug/2012 1,610 km 5 days Traveling
Taiwan 12/Jul/2012 9,541 km 29 days Traveling
Germany 25/Jun/2012 497 km 45 days Traveling
Russia 12/Jun/2012 2,219 km 58 days Traveling
Mijn rusland kaart dreigt ook te expiren. Vanaf morgen ben ik een week op vakantie (zit nu al niet meer thuis), Dus ik ben benieuwd of ik de komende week wat ga krijgen, verwacht niet veel want deze week was ook al magertjes.

Taiwan 27/Jul/2012 9,593 km 13 days Traveling
Indonesia 27/Jul/2012 11,325 km 14 days Traveling
China 27/Jul/2012 9,283 km 14 days Traveling
Australia 27/Jul/2012 16,586 km 14 days Traveling
Belgium 26/Jul/2012 165 km 14 days Traveling
Russia 28/Jun/2012 2,524 km 43 days Traveling

Belgie is eigenlijk ook te lang onderweg..(gisteren nog online geweest)

Die anderen hebben nog een redelijk normale reistijd..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115379346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:15 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Mis je hier geen cijfer? 4 kaarten kan ik niet echt een bulk noemen. :@
4 tegelijk vind ik best wat hoor. Ik krijg er meestal een, maximaal twee tegelijk.
pi_115381472
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:06 schreef lunapuella het volgende:

[..]

4 tegelijk vind ik best wat hoor. Ik krijg er meestal een, maximaal twee tegelijk.
tegelijk wel, maar aan haar post te zien is ze op vakantie geweest ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115385535
Hihi kaartje uit Japan in de bus
Bloemlezing:
...My house is in the foot in Mt.fuji...
My hobby is a drive, a travel, a radio....
It sincerely prays that the message from this me reach safely. Then, the neck will be lengthened and we wait for the letter from you....

Schattig toch
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:18:13 #249
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115391040
Even een tussenstandje hoor! Gisteren vijf kaarten ontvangen in de twee á drie weken dat er geen post voor me gekeken is. Stuk voor stuk hele leuke kaartjes! Zelfs twee nieuwe landen, Zweden en Zuid-Korea. Wat wel typisch was: die beide kaarten waren gesponsord door Samsung Touchnote. Het was wel een voorgedrukt kaartje, maar de tekst hadden ze wel zelf getypt. En de voorkanten zijn echt superleuk. Verder nog kaartjes uit Duitsland (nummer 1499994, nét niet de anderhalf miljoen :P), Amerika en Maleisië.

En er gaan morgen ook vijf kaartjes op de bus. Dit maal niet bij de kaartjeswinkel geweest maar gewoon bij de HEMA. Rusland (Vladivostok ipv Moskou of SPB, leuk!), Duitsland, Wit-Rusland, Amerika en als nieuw verstuurland Singapore.

Heb net wat fotootjes gemaakt, zal ze na het bewerken ook wel even hier plaatsen of je moet even een paar dagen wachten zodat je het als blogpost kan lezen :).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115394299


Mijn 150ste kaartje binnen. Uit Zuid-Korea O+ , echt helemaal super!!!!!
pi_115395241
Hier gister 3 kaarten in de bus waarvan 1 in het Nederlands door een Oostenrijker. Lief als mensen dat voor je doen :) En een Madagaskarpostzegel. O+
Vandaag niets.
pi_115396042
Nou ik heb deze week weer een stapel kaarten op de bus gedaan. Eentje is voor een 6-jarig meisje uit de U.S.A. En hij is vanuit mijn zoontje zijn account, dus ik heb Ruben de achterkant van de kaart laten verven met zijn vingers, en de kaart ook echt vanuit zijn belevenis geschreven. Zo cute ♥
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:19:17 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115396145
Ooo wat leuk!!

Ik heb net weer een adres aangevraagd en deze mag naar Tjechië en dat is een nieuw land voor mij :)
Polen was overigens binnen 3 dagen binnen!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115396242
Jeeej, mijn postzegelloze kaart naar Moldavie is aangekomen!!!!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:23:32 #255
279894 winka
There is no place like home..
pi_115396401
Leuk zeg :D
Mijn eerste kaartje is eindelijk onderweg, naar Duitsland :) Ik liep van de week langs een boekhandeltje en daar hadden ze hele leuke Tom Poes kaarten van 0,50 cent per stuk :)

Nu nog eens leuke postzegels vinden want tot nu toe heb ik alleen Bea. Oh en nog wat priority zegels met 77 cent erop, even kijken hoeveel ik er daar nu voor moet gebruiken.

Ohhh dit wordt verslavend w/
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:23:36 #256
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115396405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:20 schreef Jum het volgende:
Jeeej, mijn postzegelloze kaart naar Moldavie is aangekomen!!!!
Serieus?? _O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:24:26 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115396455
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:23 schreef winka het volgende:
Leuk zeg :D
Mijn eerste kaartje is eindelijk onderweg, naar Duitsland :) Ik liep van de week langs een boekhandeltje en daar hadden ze hele leuke Tom Poes kaarten van 0,50 cent per stuk :)

Nu nog eens leuke postzegels vinden want tot nu toe heb ik alleen Bea. Oh en nog wat priority zegels met 77 cent erop, even kijken hoeveel ik er daar nu voor moet gebruiken.

Ohhh dit wordt verslavend w/
Je kunt ook standaard wereld en europa zegels kopen. Daar zit meteen een priority sticker bij :)
Of de speciale postcrossingzegels, maar daar moet je lang op wachten hahaha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:27:04 #258
279894 winka
There is no place like home..
pi_115396646
Bedankt voor de tip :) Nu maakt het voor Duitsland niet zo uit dat er geen priority op zit, maar voor andere landen zal het verrekte handig zijn.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:57:31 #259
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115398688
Ik denk dat er hier binnenkort wel een aantal binnen moeten vallen...
• Postcards Sent: 40
• Postcards Received: 34

Ik weet dat ik het al eerder heb gevraagd, maar hoe bewaren / sorteren jullie alle binnen gekomen kaarten? :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:15:08 #260
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115400217
Tot nu toe heb ik ze in een schoenendoos zitten, gewoon omdat ik er in mijn kamer ook niet echt iets voor heb (maar goed, mijn kamer is toch een klein studentenbouwvalletje door de vorige bewoner :+). Ben eigenlijk op zoek naar een mooie doos waar je ook echt kan zien dat hij voor PC gebruikt wordt. Geen idee hoe je dat noemt overigens, misschien een decordoos?

Heb ik het allerbegin van alle kaarten een foto gemaakt en dat zo in iPhoto gezet: '#1 AA-000'. Ik doe wel louter de voorkant. Daar wil ik binnenkort maar eens even mee verder gaan, krijg op verjaardagen altijd wel de vraag als ik het er over heb en de foto's op een iPhone is toch een stuk praktischer dan :7.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:37:46 #261
342418 VKV
Plausibel
pi_115401915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:15 schreef Finland. het volgende:
Tot nu toe heb ik ze in een schoenendoos zitten, gewoon omdat ik er in mijn kamer ook niet echt iets voor heb (maar goed, mijn kamer is toch een klein studentenbouwvalletje door de vorige bewoner :+). Ben eigenlijk op zoek naar een mooie doos waar je ook echt kan zien dat hij voor PC gebruikt wordt. Geen idee hoe je dat noemt overigens, misschien een decordoos?

Heb ik het allerbegin van alle kaarten een foto gemaakt en dat zo in iPhoto gezet: '#1 AA-000'. Ik doe wel louter de voorkant. Daar wil ik binnenkort maar eens even mee verder gaan, krijg op verjaardagen altijd wel de vraag als ik het er over heb en de foto's op een iPhone is toch een stuk praktischer dan :7.
Heb ze zelf ook in een schoenendoos zitten, die ik een beetje heb gepimpt (knutselen, yay!) en het is nu een echte postcrossingdoos. Daarin zitten de kaarten die ik niet mooi genoeg vind om op m'n kastdeur te hangen :P
pi_115405374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:57 schreef automatic_ het volgende:
Ik denk dat er hier binnenkort wel een aantal binnen moeten vallen...
• Postcards Sent: 40
• Postcards Received: 34

Ik weet dat ik het al eerder heb gevraagd, maar hoe bewaren / sorteren jullie alle binnen gekomen kaarten? :)
Ik bewaar die van mij in een fotoalbum :)
Gewoon 10x15, de meeste passen daar wel in.
Kan er nu lekker doorheen bladeren ^^
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:31:09 #263
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115405572
Ik heb meer vreemde dan normale formaat kaarten haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115405714
Ja daar zit ik dus ook mee, ik heb veel kaarten die een afwijkende afmeting hebben, die zouden niet in die fotohoesjes passen.
pi_115408366
Ik heb voor de normale foto-formaten een foto-album (met insteekvellen) en voor de te grote een multo a4 map met insteek hoezen.. Werkt ook prima..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:27:36 #266
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115416795
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:37 schreef VKV het volgende:

[..]

Heb ze zelf ook in een schoenendoos zitten, die ik een beetje heb gepimpt (knutselen, yay!) en het is nu een echte postcrossingdoos. Daarin zitten de kaarten die ik niet mooi genoeg vind om op m'n kastdeur te hangen :P
Ja, knutselen is op zich ook wel leuk, maar die schoenendoos is niet bepaald de grootste kwaliteit, dus even een nieuwe fixen (lees: nieuwe schoenen kopen :7).

Zit nu lekker in de trein te schrijven :D. Ook wel leuke bezigheid! Misschien dat ik zo nog wat nieuwe adressen aan ga vragen, aangezien ik terug ook weer 4,5 uur in de trein moet zitten. Moet ik even kijken of ik tijd heb om kaartjes te kopen :).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115418959
Ik heb er nu 7 verstuurd, nog niks ontvangen, begin ongeduldig te worden! :)
pi_115419267
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:40 schreef Jula123 het volgende:
Ik heb er nu 7 verstuurd, nog niks ontvangen, begin ongeduldig te worden! :)
Zijn ze ook al aangekomen? En heb geduld; als je eerste kaartje uit Australië moet komen ofzo, dan kan het even duren.
pi_115421478
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:55 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Zijn ze ook al aangekomen? En heb geduld; als je eerste kaartje uit Australië moet komen ofzo, dan kan het even duren.
3 ervan zijn aangekomen, de eerste afgelopen maandag :@ Dus ja ik weet dat het nog wel even kan duren, maar verheug me er gewoon op! :)
pi_115421704
Kwam er net achter dat wanneer je in het Engelse (boeken)gedeelte van bol.com zoekt op "postcards" je heel veel postcardsbooks krijgt. Soms bijv. wel 100 stuks voor 15,99. :)
Dat weten veel van jullie vast al lang, maar ik zet 't 'r hier toch maar ff neer.
pi_115427134
Gisteren mijn eerste kaartje ontvangen! Kwam uit Duitsland dus niet zo spectaculair maar toch heel blij mee :).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  Moderator zondag 12 augustus 2012 @ 10:41:08 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_115455474
Dame uit Rusland maar eens een berichtje gestuurd, m'n kaartje naar haar is expired. Kijken of ze m misschien toch gehad heeft. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een beschaamd berichtje terugkrijg dat ze m wel gehad hebben, maar vergeten waren te registeren. Only human, I suppose ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:48:24 #273
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115458370
Rusland expired ;(

Misschien ook maar een berichtje sturen, aangezien ze gewoon in Moskou woont en niet op het platteland.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 12 augustus 2012 @ 12:52:33 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_115458503
Hmpf... Wereldzegels op, trek ik een adres, meteen Australië :') Zucht...

Maar even nieuwe zegels besteld op postzegelsmetkorting. Moet dat kaartje daar maar even op wachten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115458536
Misschien moet ik naar degene waarvan een kaartje bijna expired (57 dagen) ook eens een berichtje sturen. Ze is ook al meer dan een maand niet online geweest.
  Moderator zondag 12 augustus 2012 @ 12:58:23 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_115458698
Ik stuur altijd een heel netjes berichtje. Zo van "Joh, ik heb je dan en dan een kaart gestuurd met dit ID. Er stond dit en dit op, heb je de kaart misschien gehad? Misschien ben je hem vergeten te registreren. Kan gebeuren! Als je m gehad hebt, zou je m dan willen registeren? Alvast bedankt! Groetjes!"

Het is me wel eens gebeurd dat de ontvangster in het ziekenhuis lag namelijk, vandaar dat ie niet op tijd geregistreerd was. Of dat ze m per ongeluk vergeten waren. Het is lang niet altijd opzet natuurlijk :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115458708
Ik heb het nog nooit gedaan :P
  Moderator zondag 12 augustus 2012 @ 13:02:17 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_115458820
Ik doe het eigenlijk altijd. Soms krijg ik helemaal geen reactie. Soms dat ze m echt niet gehad hebben. En soms dus dat ze m wel gehad hebben, sorry sorry, en dat ze m meteen registeren.

Heel soms dat ze m niet gehad hebben, maar wel registeren. Dat hoeft voor mij dan ook weer niet per se. Ik vraag er niet om en ik doe het zelf ook niet. Maar het is wel aardig van ze.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115492011
Oh, een postcrossingtopic, wat leuk!
  maandag 13 augustus 2012 @ 00:00:56 #280
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115492063
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 00:00 schreef RenRen- het volgende:
Oh, een postcrossingtopic, wat leuk!
Jij bent ook actief?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115492118
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:53 schreef Herfstblad het volgende:
Misschien moet ik naar degene waarvan een kaartje bijna expired (57 dagen) ook eens een berichtje sturen. Ze is ook al meer dan een maand niet online geweest.
Ik heb het idee dat sommige mensen hun account niet op non-actief zetten, een vriendin van mij had ook een kaartje gestuurd naar iemand in Amerika en heeft er nooit meer wat van gehoord. Zo zonde!
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 00:00 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Jij bent ook actief?
:Y Niet fanatiek, mijn portemonnee laat dat even niet toe en mijn postzegels zijn mysterieus verdwenen, maar ik probeer het op minstens 2 tot 5 per maand te doen :Y
pi_115519054
Net m'n eerste kaartje uit Belgie gekregen :)
Ook wel eens leuk zo in je eigen taal :P Al heb ik wel een keer een Nederlands kaartje gekregen uit Finland :P Ze sprak toevallig Nederlands ^^'
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115520230
Ik had de dag voordat ik op vakantie ging, 31 juli, adressen aangevraagd en verstuurd... Inmiddels zijn Zuid-Korea en Rusland aangekomen, maar een kaart binnen Nederland is serieus al 13 dagen onderweg... van Brabant naar Bolsward duurt dus langer dan van Brabant naar Zuid-Korea _O-

Overigens wel leuk, terugkomen van vakantie en 4 nieuwe kaartjes op de mat :D Was erg blij, als beginnend post-crosser!
  Moderator maandag 13 augustus 2012 @ 18:01:40 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_115520335
Of de ontvanger van de kaart naar NL is ook op vakantie ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115520871
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Of de ontvanger van de kaart naar NL is ook op vakantie ;)
Nope, die is ongeveer iedere dag online :)
pi_115521557
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:16 schreef Masspa het volgende:

[..]

Nope, die is ongeveer iedere dag online :)
Wellicht komt ze wel op haar profiel vanaf haar vakantiebestemming :)
En anders is het hoogstwaarschijnlijk dat het kaartje kwijt is. 13 dagen is wel erg lang!
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115527200
13 dagen voor binnenlandse post vind ik wel meevallen, maar sinds ik zelf brieven rondbreng, verbaas ik me nergens meer over ;)
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:19:50 #288
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115536464
Er zijn ook weer kaartjes van mij aangekomen *O*
Onder andere het USA kaartje die ik 0,01 cent te weinig had gefrankeerd!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115545899
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:19 schreef automatic_ het volgende:
Er zijn ook weer kaartjes van mij aangekomen *O*
Onder andere het USA kaartje die ik 0,01 cent te weinig had gefrankeerd!!
0,01 cent is ook wel heel weinig :P. Een bedrag/tekort van 1 cent (0,01 euro) valt veel meer op ;)

Ik zit al een paar dagen teleurgesteld te wachten op hurays. Helemaal gefrustreerd dat er niets aankomt. Kijk ik vandaag maar eens op de postcrossing-site, zie ik dat ik ongemerkt gewoon alweer op 0 sta :o

Vanavond maar weer even schrijven
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:31:07 #290
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115546336
Ik bedoelde ook 1 cent hahaha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115567153


Rare kaart uit Spanje gekregen.....
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:06:32 #292
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115567208
_O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115567403
Wtf xD
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115567740
Dat is inderdaad een rare kaart. :o
pi_115570527
Dat stond er inderdaad op dat het de giant beelden zijn uit Catalonie en dat de kinderen daar het helemaal geweldig vinden...... Sorry maar ik vind het niks....
pi_115570660
Wat leuk is dit! Ik weet niet hoe het moet ;(. Waar moet je landen vinken? Waar moet je beginnen? Waar krijg je adressen etc.? Ik ben nu in rusland en ik kan niet wachten totdat ik dit kan doen!!!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_115571809
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:39 schreef SherlockHolmes het volgende:
Wat leuk is dit! Ik weet niet hoe het moet ;(. Waar moet je landen vinken? Waar moet je beginnen? Waar krijg je adressen etc.? Ik ben nu in rusland en ik kan niet wachten totdat ik dit kan doen!!!
Registreer je op www.postcrossing.com en de rest wijst zich vanzelf. En als je dan nog vragen hebt kun je altijd hier terecht.
pi_115572128
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:06 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Registreer je op www.postcrossing.com en de rest wijst zich vanzelf. En als je dan nog vragen hebt kun je altijd hier terecht.
Thanks! ^O^
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:24:27 #300
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115575495
Het is écht heeeeel simpel! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115599620
Tijd voor een nieuw topic!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')