abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:33:12 #1
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114189083
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^

De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:

1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' en voor kaarten buiten Europa een zegel 'Wereld 1'.

Tariefoverzicht vanaf juli 2010 :
100817_112545_tarieven.gif

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:

1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:

• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
automatic_
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland.
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje
zoeperzazke
KwadeAfdronk
SummerBreeze

Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?
Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

Enkele voorbeelden van "mooie" en mooie kaartjes....!

Een kaartje uit Mayotte

Een kaartje uit Irak

versie 27-06-2012
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114189152
Nog 1 hurray verwijderd van de 150 *O*

Dat ie maar snel mag komen. maar ik ga echt wachten tot traveling op 0 staat. Zou er nu 1 mogen versturen aangezien een kaart naar Finland is epired. Maar goed hopelijk word de rest snel geregistreerd..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114190921
Mijn eerste russische kaart gaat over een paar dagen eindelijk expiren, de 2e is nu 20 dgn onderweg en de duitse gaat ook expiren maar dat duurt nog vrij lang.
pi_114200765
Maar weer een paar adresjes aangevraagd met dit druilweer: Polen, Taiwan, Duitsland, USA en Lithouwen

Van de dreigende te expiren te kaarten is Hong Kong al meer dan een maand niet online geweest. Ukraine heeft netjes teruggemaild dat ze nog niets heeft ontvangen en India is 5 dagen niet online geweest. Heeft dus mail ws ook nog niet gelezen.

Zag trouwens dat ik nog maar 5 kaarten van 250 ontvangen zit!!!!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:05:58 #5
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114200901
Vandaag maar weer eens wat kaarten aangevraagd!

.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114201403
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:05 schreef Finland. het volgende:

[ afbeelding ].
SPOILER
Hee, Dick Bruna en Fiep Westendorp kaarten, die verstuur ik ook graag. :D
pi_114201440
quote:

[ afbeelding ].
SPOILER
Wow, wat een leuke heb je om te versturen, maar die eerste, geweldig :D ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_114222164
quote:

[ afbeelding ].
SPOILER
Waar koop je die leuke kaarten met de korte teksten eigenlijk? Heb ze nog niet eerder gezien!
pi_114222220
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:08 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Waar koop je die leuke kaarten met de korte teksten eigenlijk? Heb ze nog niet eerder gezien!
Ik heb ze weleens bij Selexyz gezien.
  zondag 15 juli 2012 @ 11:25:00 #10
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114222507
As usual, gewoon bij de kaartenwinkel 'n Kaartje in de Oosterstraat (Groningen), waar ik al mijn kaarten vandaan haal. Ben helemaal gek op die winkel, kom er altijd om kaartjes voor PC te kopen _O_.

Deze vond ik er ook nog tussen, die had ik even op instagram gezet. Helaas kan je die foto's niet hier neerpleuren, dus moet je het even met een linkje doen!

Edit: direct linken kan dus wel, je moet dus gewoon in de broncode zoeken :+.

pi_114222823
Dat verklaart een hoop. Ik woon in een dorpie in 't oosten des lands, waar alleen de hema (die hebben we dan nog wel!) een paar fatsoenlijke ansichtkaarten verkoopt. Hier zijn niet eens toeristenkaarten van het dorp zelf te koop! Ben dus aangewezen op internet....
pi_114223051
Laatst op het marktje hier nog wat kaartjes meegenomen.... Wel 30 cent per stuk hahaha

oa deze:

pi_114224521
quote:

[ afbeelding ].
SPOILER
Wat een ontzettend mooie kaarten! Vooral dat meisje op de fiets, waar heb je die gekocht?
Die zee danseres is ook heel mooi, wil ik ook wel weten waar die vandaan komt.
  Moderator zondag 15 juli 2012 @ 15:37:05 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_114230544
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114241618
quote:
Caafjes!!!!
pi_114241803
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:37 schreef Kaasmuisje het volgende:
Dat verklaart een hoop. Ik woon in een dorpie in 't oosten des lands, waar alleen de hema (die hebben we dan nog wel!) een paar fatsoenlijke ansichtkaarten verkoopt. Hier zijn niet eens toeristenkaarten van het dorp zelf te koop! Ben dus aangewezen op internet....
Hier verkopen ze ook geen toeristenkaarten, terwijl ik toch echt in een groot dorp (meer een stadje, maar zonder stadsrechten :P) woon.
  zondag 15 juli 2012 @ 22:40:18 #17
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114249554
Gelukkig mijn kaartje naar Hongarije is alsnog geregistreerd ( na 56 dagen). Komt dat land mooi in mijn stats te staan :) :)
pi_114259774
Ik had vorige week een mooi kaartje uit Japan geregistreerd. De verzendster had een mooie naam, waarop ik in de hurray naar de betekenis vroeg. Vanochtend zat het volgende berichtje in mijn mailbox:

Hello!
I'm sorry to write back to you.
My name is written 真紀代 (Makiyo) in Japanese.
真 is has the meaning of truth.
I love my name! :)
Best wishes,
Makiyo

Zo schattig dat Japanse Engels! :)
pi_114277601
when I take a look at your amazing postcard, I ask myself how I managed to survive without postcrossing before. I thank God for you and every person who sends me a postcard because I consider it a true gift from Heaven. :-))

:D :')
pi_114277796
Kaartje naar China bijna expired -O-
Children of the night. What music they make.
pi_114278106
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
when I take a look at your amazing postcard, I ask myself how I managed to survive without postcrossing before. I thank God for you and every person who sends me a postcard because I consider it a true gift from Heaven. :-))

:D :')
:D

Dan heb ik liever deze ;) :

quote:
"yuhuu, thank you ohh so very much for sending me Anton Pieck's card, i just lovee his cards, so amazing with wonderful details!
please pleasee.. give me your address so i can send you a card back from my country ;)
ahh.. you really have made my day! thanks again and happy Mondayy :D
Dus ik krijg een kaartje terug uit Indonesië! :)
pi_114280916
Ik kreeg een mailtje dat een kaart van mij niet het juiste of geen ID had. Ik ben benieuwd om welke dat dan zal gaan. Zie nog geen hurray. Kan me eigenlijk niet indenken\ dat ik het niet op geschreven heb...
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 20:12:14 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_114284419
Misschien heeft de post er iets overheen geplakt/gestempeld :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114286062
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Misschien heeft de post er iets overheen geplakt/gestempeld :)
Kan ook ja, soms zet ik op 2 plaatsen een ID maar lang niet altijd, maar ik weet van mijn werk uit, dat mijn 4 soms op een 1 lijkt (of andersom)
pi_114289044
Wat een enthousiaste reacties krijgen jullie! :D
Mijn laatste Hurray was als volgt:

"Thank for the amazing card... I am so happy."

^O^
  maandag 16 juli 2012 @ 21:48:59 #26
147091 janeway
live long and prosper
pi_114290524
Jaa heel leuk ik kreeg deze

quote:
Marek1960 wrote you a message:
"Pozdrowienia z Polski!"
pi_114290873
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef janeway het volgende:
Jaa heel leuk ik kreeg deze

[..]

Zo kreeg ik er een tijd terug 1 in het Russisch/Cyrillisch, Dat is helemaal erg, dat kun je niet eens uitspreken... :') :') :')
pi_114316514
ik heb vanmorgen weer een stapeltje kaartjes die ik gisteren heb geschreven in de brievenbus gemikt. Het waren er 22! :@ 9 voor mijn account, 6 op het account van mijn dochtertje en 7 n.a.v. een RoundRobin op het PC-forum.

Nu is het weer even wachten met sturen tot één van de accounts weer op 0 staat of ik me weer laat meezuigen in een RR/swap/tag
pi_114320541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:35 schreef SummerBreeze het volgende:
ik heb vanmorgen weer een stapeltje kaartjes die ik gisteren heb geschreven in de brievenbus gemikt. Het waren er 22! :@ 9 voor mijn account, 6 op het account van mijn dochtertje en 7 n.a.v. een RoundRobin op het PC-forum.

Nu is het weer even wachten met sturen tot één van de accounts weer op 0 staat of ik me weer laat meezuigen in een RR/swap/tag
Ik ken het swappen en taggen, maar wat is een RoundRobin eigenlijk?
pi_114320611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:14 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Ik ken het swappen en taggen, maar wat is een RoundRobin eigenlijk?
Eigenlijk alles wat niet een tag of swap is. In dit geval zijn we met een groep van (even uit mijn hoofd) 28 mensen. Ik heb aangegeven voor 7 kaartjes mee te doen. Ik stuur dus naar 7 van hen een kaartje en krijg er ook weer 7 terug. Niet per se van de mensen die ik een kaartje stuur.

Hmm, beetje wollig omschreven volgens mij. Maar wel duidelijk genoeg?

Edit: van het forum:
quote:
The concept of RR is the formation of groups to the exchange of things: postcards, notebook or another thing.
In the event of postcards, the owner of the RR chooses the theme (or themes), the amount of postcards and of members of the group. He is responsible to organizing the groups, collecting and distributing the addresses and checking when the members of the group send and receive the postcards.
Who participates of the group must send the postcards in a period predetermined, informing when sends them and when receives some postcard.
In the RR also it is indicated that the sender writes in the postcard the name of the RR and the group. It is also convenient to send a U2U to inform the users when receives a postcard.
It can to participate of several groups, having vacancy available.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:12:58 #31
147091 janeway
live long and prosper
pi_114322782
Zoon stuurt deze kaart

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1288570

En krijgt deze leuke hurray
quote:
"Thank you for the card! I've never seen a card like this, and was at first moment confused whether it's for me or to Almaty, as written on the front) But then I understtod the trick and liked it very much. Good luck!"
pi_114335054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:16 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Eigenlijk alles wat niet een tag of swap is. In dit geval zijn we met een groep van (even uit mijn hoofd) 28 mensen. Ik heb aangegeven voor 7 kaartjes mee te doen. Ik stuur dus naar 7 van hen een kaartje en krijg er ook weer 7 terug. Niet per se van de mensen die ik een kaartje stuur.

Hmm, beetje wollig omschreven volgens mij. Maar wel duidelijk genoeg?

Edit: van het forum:

[..]

Zeer duidelijk zelfs!
pi_114349990
ah kut.
De russische kaart is eindelijk expired dus ik wilde eventjes nwe adressen aanvragen. Bleek het repeated country vinkje nog aan te staan en dus eerste en tweede kaart naar rusland }:| :{ :'(
Dat wordt weer maanden wachten. :{ Edit: Moskou en St Petersburg, misschien valt het mee.
Verder kaartje naar USA en Balarus

[ Bericht 5% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 18-07-2012 08:58:52 ]
pi_114353902

Uit Finland. O+ O+ O+
pi_114354121
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:12 schreef janeway het volgende:
Zoon stuurt deze kaart

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1288570

En krijgt deze leuke hurray

[..]

Ik snap hier niets van. In de hurray staat iets van een trick. Wat is dat dan? Nu ik de opmerking bij de foto gelezen heb snap ik het ook. Tof ding. Maar ik kan me wel voorstellen dat het bij de post mis zou gaan...
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:45:31 #36
147091 janeway
live long and prosper
pi_114366138
Ja het was best een risico volle actie maar is toch goed gegaan.. Ik heb dus een hele set met dit soort kaarten hahaha.. Vond het wel humor
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:01:37 #37
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114423946
Mijn kaartje naar Rusland is aangekomen, na 154 dagen! Moet ik er wel bij zeggen dat hij pas op dag 120 oid op de post is gedaan :@.
pi_114455004
Kreeg ik net het volgende mailtje:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. G3D2F48 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 16 juli 2012 om 09:18.
SAMENVATTING VAN UW ORDER

Naam Prijs per stuk Aantal Totaal
245 - Vroemmm

0,00 ¤ 20 0,00 ¤
Eindtotaal : 0,00 ¤
Uw order zal verwerkt worden.

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten

En direct daar achter aan deze:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. E2Z6E26 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 04 juni 2012 om 09:19.

152 - Oranje aapie

0,00 ¤ 20 0,00 ¤

Nogmaals bedankt voor uw order via http://www.gratisansichtkaarten.nl/. We hopen u spoedig weer te zien.

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten

Raar hoor! Volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed.... Oranje aapie heb ik al lang en breed binnen en kan mij niet herinneren dat ik er afgelopen maandag door ben gekomen.
Wat is jullie ervaring met Idrukker de laatste tijd?
pi_114455263
Ik kreeg die mail ook! Heb die kaarten ook allang. Setje daarvoor niet. :P De besteldatum was trouwens 25 juni bij mij.

Gister 5 nieuwe kaarten aangevraagd: VS, Zuid-Korea (die is nieuw! Het adres is wel in deVS, maar degene woont op een legerbasis in Zuid-Korea ofzo. :P), China, Duitsland en Oostenrijk.
pi_114461897
grr, nog steeds geen kaarten geregisteerd.
Taiwan 5 days Traveling
Germany 5 days Traveling
U.S.A. 5 days Traveling
Lithuania 5 days Traveling
oke, die zijn net weg

Brazil 22 days Traveling
Russia 23 days Traveling
Hong Kong 48 days Traveling en al meer dan een maand niet online
Ukraine 48 days Traveling zegt nog niets ontvangen te hebben
India 48 days Traveling heeft niet gereageerd op mail

Ik wil weer versturen!!!!
pi_114464873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:54 schreef Kaasmuisje het volgende:
Kreeg ik net het volgende mailtje:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. G3D2F48 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 16 juli 2012 om 09:18.

245 - Vroemmm

0,00 ¤ 20 0,00 ¤

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten

En direct daar achter aan deze:

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw aankoop met order nr. E2Z6E26 via http://www.gratisansichtkaarten.nl/ op 04 juni 2012 om 09:19.

152 - Oranje aapie

0,00 ¤ 20 0,00 ¤

Met vriendelijke groet,
Gratis Ansichtkaarten

Raar hoor! Volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed.... Oranje aapie heb ik al lang en breed binnen en kan mij niet herinneren dat ik er afgelopen maandag door ben gekomen.
Wat is jullie ervaring met Idrukker de laatste tijd?
Nergens op klikken, niet reageren! Is spam. Kijk maar eens goed naar het mailadres waar het vandaan zou komen. Idrukker stuurt echt geen mailings met een gmail-account. Bovendien noemen ze zich dus IDrukker, niet internetdrukker zoals in de mail.

Ik heb al een mail naar Idrukker gestuurd om te verifieren, maar vooralsnog bestempel ik het als spam eerste klas. Lijkt er overigens wel op dat de database met het klantenbestand van Idrukker is gebruikt en dus gehackt is. Fijn om te weten dat je gegevens op straat liggen
pi_114465933
Een tijdje terug heeft iDrukker hun website vernieuwd, sindsdien gaat het aanvragen van setjes kaarten sowieso niet erg goed. Ik las op het postcrossing forum dat nu deze week een heleboel postcrossers hun bestelling binnenkrijgen, die ze halverwege juli al hebben gedaan. En dat terwijl ik pas een setje had aangevraagd en hem binnen 5 dagen in huis had. Het lukt überhaupt bijna niet om een setje aan te vragen, is mijn ervaring.
pi_114467196
*O* 2 kaartjes naar Rusland zijn aangekomen. Nu is er nog 1 kaartje naar Rusland, 1 naar Belarus en 1 naar Taiwan onderweg. De andere 5 zijn vandaag pas op de post gegaan.
pi_114467939
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:47 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Nergens op klikken, niet reageren! Is spam. Kijk maar eens goed naar het mailadres waar het vandaan zou komen. Idrukker stuurt echt geen mailings met een gmail-account. Bovendien noemen ze zich dus IDrukker, niet internetdrukker zoals in de mail.

Ik heb al een mail naar Idrukker gestuurd om te verifieren, maar vooralsnog bestempel ik het als spam eerste klas. Lijkt er overigens wel op dat de database met het klantenbestand van Idrukker is gebruikt en dus gehackt is. Fijn om te weten dat je gegevens op straat liggen
Dat was me nog niet opgevallen! Fijne gedachte idd! :( Ben heel benieuwd of je nog een reactie van iDrukker terugkrijgt!
pi_114468737
wow, Lithouwen na 5 dagen al geregistreerd. Nou die 3 bijna expired nog (hebben jullie al door dat ik erg ongeduldig ben....)
pi_114470994
Woah mijn kaartje naar moskou is na 123 dagen geregistreerd!
I had a signature once. It was awful.
pi_114480597
www.alegrewebshop.nl doet het niet meer... net als http://www.laceleste.nl/ en http://www.lizzy.be/

en bij www.tikjeanders.n mist de L op het einde, nu doet de hyperlink het niet

[ Bericht 22% gewijzigd door Jum op 20-07-2012 23:04:46 ]
pi_114480701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:42 schreef Herfstblad het volgende:
*O* 2 kaartjes naar Rusland zijn aangekomen. Nu is er nog 1 kaartje naar Rusland, 1 naar Belarus en 1 naar Taiwan onderweg. De andere 5 zijn vandaag pas op de post gegaan.
Hoelang hebben de kaartjes naar rusland er over gedaan?
pi_114481887
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hoelang hebben de kaartjes naar rusland er over gedaan?
Allebei 29 dagen.
En eentje die al eerder aangekomen was (maar met de anderen verstuurd) 16 dagen.
pi_114490390
edit - laat maar, al gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')