Nederlandersquote:zo 29 jul 13.00 Zeilen Mannen Finn - Opening Series
zo 29 jul 14.30 Zeilen Mannen Star - Opening Series
zo 29 jul 14.30 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Round Robin
ma 30 jul 13.00 Zeilen Mannen 49er - Opening Series
ma 30 jul 13.00 Zeilen Mannen Laser - Opening Series
ma 30 jul 13.05 Zeilen Vrouwen Laser Radial - Opening Series
ma 31 jul 13.00 Zeilen Mannen RS:X - Opening Series
ma 31 jul 15.00 Zeilen Vrouwen RS:X - Opening Series
do 02 aug 13.00 Zeilen Mannen 470 - Opening Series
vr 03 aug 13.00 Zeilen Vrouwen 470 - Opening Series
zo 05 aug 14.00 Zeilen Mannen Star - Medal Race
zo 05 aug 15.00 Zeilen Mannen Finn - Medal Race
ma 06 aug 14.00 Zeilen Vrouwen Laser Radial - Medal Race
ma 06 aug 15.00 Zeilen Mannen Laser - Medal Race
di 07 aug 14.00 Zeilen Mannen RS:X - Medal Race
di 07 aug 15.00 Zeilen Vrouwen RS:X - Medal Race
di 07 aug 16.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Kwartfinale
wo 08 aug 14.00 Zeilen Mannen 49er - Medal Race
do 09 aug 13.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Halve finale 5-8
do 09 aug 14.00 Zeilen Mannen 470 - Medal Race
do 09 aug 17.15 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 7-8
do 09 aug 17.20 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 5-6
vr 10 aug 14.00 Zeilen Vrouwen 470 - Medal Race
vr 10 aug 15.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Halve finale 1-4
za 11 aug 13.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 3-4
za 11 aug 14.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 1-2
quote:Kalle Coster/Sven Coster - 470
Pieter-Jan Postma - Finn
Dorian van Rijsselberge - RS:X
Rutger van Schaardenburg - Laser
Marit Bouwmeester - Laser Radial
Lobke Berkhout/Lisa Westerhof - 470
Renée Groeneveld/Annemieke Bes/Marcelien Bos-De Koning - Matchracing
Maritquote:
eigenlijk wel mooi voor de concurrentie, komt nu echt neer op het talent (en wat geluk met de wind) van de zeilerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:25 schreef marcodej het volgende:
Wel apart dat ze niet met eigen materiaal mogen werken.
Idd. Dit soort dingen zouden ze in meer sporten moeten doen. Iedereen gelijk materiaal.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:18 schreef franklop het volgende:
[..]
eigenlijk wel mooi voor de concurrentie, komt nu echt neer op het talent (en wat geluk met de wind) van de zeiler
Zeil jezelf ? Is ie topfavoriet ?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:47 schreef Multiply het volgende:
Go Rutger!![]()
Laatste 2 races ben ik erbij! Finale op de boot van Delta Lloyd dus kan alles goed volgen. Alle vertrouwen in Rutger na een 2e plek op het pre olympische toernooi vorig jaar gaat hij gewoon weer meedoen om de medailles!
Nee ik zeil zelf niet. Kan het ook helemaal niet, maar Rutger is een maatje van me. Ik volg zijn grote races wel altijd. Hij is geen topfavoriet, maar zeker een kanshebber op een medaille. Hopen dat zijn starts goed gaan.quote:
Is het echt zo'n leuke vent als op TV ? Lijkt me iemand met veel humor en brede interesse. Maar die zich toch kan focussen op zijn wedstrijdprestaties. Waar ken je hem van ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:04 schreef Multiply het volgende:
[..]
Nee ik zeil zelf niet. Kan het ook helemaal niet, maar Rutger is een maatje van me. Ik volg zijn grote races wel altijd. Hij is geen topfavoriet, maar zeker een kanshebber op een medaille. Hopen dat zijn starts goed gaan.
Haha ja absoluut zoals je hem op TV ziet. Rutger is een echte levensgenieter, maar wel iemand die ook echt vol voor zijn sport gaat. Hij speelde basketbal bij dezelfde club als waar ik speel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is het echt zo'n leuke vent als op TV ? Lijkt me iemand met veel humor en brede interesse. Maar die zich toch kan focussen op zijn wedstrijdprestaties. Waar ken je hem van ?
Leuk was ie goed of is ie meer geschapen voor een individuele sport ? Waar speel je en welk niveai ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:17 schreef Multiply het volgende:
[..]
Haha ja absoluut zoals je hem op TV ziet. Rutger is een echte levensgenieter, maar wel iemand die ook echt vol voor zijn sport gaat. Hij speelde basketbal bij dezelfde club als waar ik speel.
Nee het is altijd wel duidelijk wie waar ligt. Dat wordt wel goed in beeld gebracht, mede door animaties op het scherm. En de commentator heeft ook een belangrijke rol. Ayolt Kloosterboer doet dat altijd prima.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:29 schreef Coelho het volgende:
Is zeilen een beetje in beeld te brengen tijdens de OS? Ik zag tijdens de docu van Dorian een computeranimatie met de verschillende lijnen, mogen we zoiets verwachten of wordt het een onoverzichtelijke mierenhoop waarbij pas op de finish duidelijk is wie er wint?
Toen ik bij Rowic (Dordrecht) ging spelen speelden we met junioren 2 op rayon niveau. Volgens mij speelde Rutger toen nog wedstrijden. Het is geen talent zoals bij zeilen, maar hij had er zeker gevoel voor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leuk was ie goed of is ie meer geschapen voor een individuele sport ? Waar speel je en welk niveai ?
Nou als je geen verstand hebt van zeilen is het soms best wel lastig om te volgen hoor. Dan zie je iedereen 1 kant opvaren en dan 1 iemand de andere kant. Maar daarin zit natuurlijk de rol van de commentator.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee het is altijd wel duidelijk wie waar ligt. Dat wordt wel goed in beeld gebracht, mede door animaties op het scherm. En de commentator heeft ook een belangrijke rol. Ayolt Kloosterboer doet dat altijd prima.
Zie je vaak bij topsporters. Van Basten ging hoofdklasse Golfen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:52 schreef Multiply het volgende:
[..]
Toen ik bij Rowic (Dordrecht) ging spelen speelden we met junioren 2 op rayon niveau. Volgens mij speelde Rutger toen nog wedstrijden. Het is geen talent zoals bij zeilen, maar hij had er zeker gevoel voor.
Naar verwachting toch?quote:Op zondag 29 juli 2012 13:15 schreef DeeBee het volgende:
Zeilen begonnen, Postma 7e bij het ronden van de eerste boei!
Ook de nummer 1 en 2 ?quote:
Morgen andere condities en dan kan het opeens allemaal anders zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:52 schreef DeeBee het volgende:
Postma 10e in de tweede race. Al aftekening voorin aangezien de nummers 1-2-3 in beide races hetzelfde waren.
Zoals de naam zeg. 1 tegen 1 en de winnaar krijgt een punt. In de voorronde vaar je 1x tegen alle andere landen. De beste 8 gaan naar de kwartfinale met de plaatsing op basis van resultaten uit de round robin. Dan is het gewoon knock-out over een best of 3.quote:
Nee alle klasses behalve het matchracing is over 10 normale races + medailleraces tussen de beste 10 in het klassement, waarin dubbele punten tellen.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:54 schreef dakpan90 het volgende:
Ik volg het zeilen eigenlijk nooit, maar wil het deze Spelen toch eens gaan bijhouden. Zag dat ze bij de laser bijvoorbeeld 6 races hebben, over 3 dagen. Gaan alle deelnemers dan 6 keer van start? Of worden ze onderverdeeld in een aantal groepen? Of is het een afvalrace?
Er zijn verschillende races inmiddels aan de gang. In de 49er klasse geen Nederlandse boot. In de Laser wel met van Schaardenburger.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik zap net in maar vaart er nu geen Nederlandse boot of wel
Heb het gister aardig kunnen volgen via de officiële Londen 2012 app. Maar zelfs die heeft nog geen tussenstand bij eerste keerpunt.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:13 schreef Multiply het volgende:
Ik probeer de laser race ergens te volgens, maar tot nu toe lukt het nog niet echt..
http://www.london2012.com(...)ial-women/index.htmlquote:Op maandag 30 juli 2012 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie een Engelse vlag en een fort op mijn stream
Ik hou van jouquote:Op maandag 30 juli 2012 13:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
http://www.london2012.com(...)ial-women/index.html
Hier kan je het volgen. De baan waarop Bouwmeester zeilt, is niet de tv baan.
Zo houden, maakt het topic er een stuk leuker op. Al denk ik dat de trolls nog lang niet geïnteresseerd zijn in deze sport.quote:
WTF, wat is daar gebeurd danquote:Op maandag 30 juli 2012 14:09 schreef Multiply het volgende:
Rutger van Schaardenburg een teleurstellende 33e plek in de 1e race.
Hele race matig. Gelijk het schrapresultaat dan maar.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:09 schreef Multiply het volgende:
Rutger van Schaardenburg een teleurstellende 33e plek in de 1e race.
Hele race inderdaad rond plaats 32 gesukkeld. Straks nieuwe kans.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hele race matig. Gelijk het schrapresultaat dan maar.
Ben nu 49ers aan het volgen via NOS. Bij de baan van Bouwmeester staat geen camera, dus vertrouw ik zelf maar op standen via app en internet.quote:
redelijk begin...quote:Op maandag 30 juli 2012 14:30 schreef Littlecreep het volgende:
Bouwmeester als zesde in eerste race.
Xu en Scheidt daarentegen compleet weg deze race. Dat wordt dus een schrapresultaat en zo vroeg in de wedstrijd is dat niet lekker. Als Marit telkens stabiel voorin zeilt, is nog alles mogelijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:21 schreef TheVulture het volgende:
De Belgische en Ierse zeilster liggen ook weer voorin dus daar gaat Bouwmeester nog een zware kluif aan krijgen denk ik
Die Belgische was op voorhand met Bouwmeester ook een favoriet voor goud. Lastige klant.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:21 schreef TheVulture het volgende:
De Belgische en Ierse zeilster liggen ook weer voorin dus daar gaat Bouwmeester nog een zware kluif aan krijgen denk ik
ACHTERHAALDE KUTSPORT JONGUH ze hebben toch allang motoren uitgevondenquote:Op maandag 30 juli 2012 13:56 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zo houden, maakt het topic er een stuk leuker op. Al denk ik dat de trolls nog lang niet geïnteresseerd zijn in deze sport.
Nee. Zijn 10 races. Resultaten worden bij elkaar opgeteld en het slechtste resultaat mag geschrapt worden. Na die 10 races gaan de beste 10 naar de medal race met dubbele punten. De stand daarna is de eindstand.quote:
Dit is de 3de race volgens mij? De 1ste was die 5de en de 2de 3de ofzo?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee. Zijn 10 races. Resultaten worden bij elkaar opgeteld en het slechtste resultaat mag geschrapt worden. Na die 10 races gaan de beste 10 naar de medal race met dubbele punten. De stand daarna is de eindstand.
Klopt, dit is de derde race. Hij was 5e en 10e in de eerste twee races.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit is de 3de race volgens mij? De 1ste was die 5de en de 2de 3de ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |