Dat denk ik ook wel, paar jaar geleden was dat ook gaaf!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 02:04 schreef julian6 het volgende:
Die Modeselektor gaat volgens mij erg vet worden in de bravo
dit moet gewoon supervet zijn snachts in de bravoquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Vraag me af, als ik Modeselektor afluister op mijn computertje kan ik er niet veel mee. Of is het echt iets wat je live moet ervaren?
Wat een grafherrie zo op je pc. In 't echt is het vast leuker.quote:
Pukkelpop > lowlands... afegelopen jaren al zo.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:54 schreef kapiteintje het volgende:
Kensington gvd Lowlands.Boek nou gewoon.
Maar als Nederlands festival moet je zulke bands toch gewoon hebben of ligt 't nu aan mij?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Pukkelpop > lowlands... afegelopen jaren al zo.
Het is wat het is, helaas. Vroeger kon je je als metalhead op lowlands ook een heel weekend vermaken. Dat is nu ook anders. En de bands zijn in de buurt, kijk maar naar pukkelpop. Vind het zelf eigenlijk wel altijd een beetje jammer als ze nederlandse/belgische acts boeken. Die staan ook op genoeg gratis festivals. Heb bijvoorbeeld triggerfinger nu 4 keer live gezien en geen 1 keer betaald.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar als Nederlands festival moet je zulke bands toch gewoon hebben of ligt 't nu aan mij?
Daar ben ik het niet mee eens. Het is zowieso al sinds de x-ray er is dat de helft dance namen zijn. Maar dit jaar vind ik het danceprogramma stukken minder dan het overige!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja LL leunt wel heel erg op de dance tegenwoordig, daar is niets mis mee maar ze moeten wel oppassen dat ze geen 'alternatief dance festival' worden ipv een 'alternatief festival' Mijn smaak hebben ze al jaren niet meer in de line-up verwerkt maar dat is niet erg... wie weet dat ze dat ooit wel weer gaan doen.
Dat is echt onzin. Het grootste gedeelte bestaat uit "niet dance", evenals de headliners, op skrillex naquote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja LL leunt wel heel erg op de dance tegenwoordig, daar is niets mis mee maar ze moeten wel oppassen dat ze geen 'alternatief dance festival' worden ipv een 'alternatief festival' Mijn smaak hebben ze al jaren niet meer in de line-up verwerkt maar dat is niet erg... wie weet dat ze dat ooit wel weer gaan doen.
Inderdaad. En dance is tegenwoordig ook gewoon een genre met takken die prima in de categorie "alternatief" passen. Het is geen 1993 meer.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:32 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Het grootste gedeelte bestaat uit "niet dance", evenals de headliners, op skrillex na
De hele metalscene heeft zichzelf al jaren geleden buitenspel gezet. Eén grote herhalingsoefening van wat de afgelopen decennia al eens geweest is, dan hoor je ook niet op een festival zoals Lowlands.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:34 schreef vault_tec het volgende:
Ik kan wel zeuren maar genoeg dingen op lowlands die ik wel wil zien. En gaat niet alleen om de bats, ze zijn gewoon metal in zijn geheel vergeten.
Pas op 't laatst horen veel NL bands dat ze mogen spelen, als de buitenlandse acts zelfs op het laatste moment niet lukken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar als Nederlands festival moet je zulke bands toch gewoon hebben of ligt 't nu aan mij?
Gokje maken dat Modeselektor de Bravo gaat afsluiten op een van de dagen?quote:
Ik denk dat je gelijk hebt, dat zou dan de zondag worden btw.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:02 schreef MrStokey het volgende:
[..]
Gokje maken dat Modeselektor de Bravo gaat afsluiten op een van de dagen?
Nog sterker, vandaag de 16e, volgende maand de 16e staat de dijk weer vol !!!quote:Op maandag 16 juli 2012 09:34 schreef indiaantje89 het volgende:
Nog 5 weekjes![]()
Zie nog allen op tegen de 26ste, teveel dingen die ik wil zien
Toch is er een hele grote bloeiende hardere alternative scene waar LL niet uit put... drone metal dingen, de duistere ambient... zeg maar de categorie roadburn maar dan zonder de oude metal. Daar gebeuren redelijk wat spannende dingen. Iets als Gnod zou bijvoorbeeld best een feestje zijn op LL....quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De hele metalscene heeft zichzelf al jaren geleden buitenspel gezet. Eén grote herhalingsoefening van wat de afgelopen decennia al eens geweest is, dan hoor je ook niet op een festival zoals Lowlands.
Beide zijn waar. De jeugd zijn pussies en wij zijn ouwe lullen.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch is er een hele grote bloeiende hardere alternative scene waar LL niet uit put... drone metal dingen, de duistere ambient... zeg maar de categorie roadburn maar dan zonder de oude metal. Daar gebeuren redelijk wat spannende dingen. Iets als Gnod zou bijvoorbeeld best een feestje zijn op LL....
Misschien is dat ook wel mijn probleem aan het worden met het LL genre ze kiezen vaak liever de 'happy' kant dan de wat 'duistere' kant.... Ik heb iets meer met de laatsgenoemde en dat dan in contrast met uberhappy dat was wat LL in 2003 leuk maakte.... Dat je van dillenger escape plan naar gogol bordello kon lopen bij wijze van spreken...
Ohja ik ben gewoon een oude lul die de jeugd maar pussies vindAls ik bij diep in de groef sta en ze draaien iets met gitaren ofzo of dance van voor 1995 dan gaat het hele publiek stilstaan... op dat soort momenten voel ik me echt oud dat ons groepje dan als enige uit ons dak gaat en meezingt
Maar ook daarin kan er scherper geprogrammeerd worden wat mij betreft. Ik ga zelf voornamelijk voor de elektronische muziek, als je kijkt wat er dan komt deze en voorgaande edities. Heel veel dubstep en aanverwanten, een hoop techno en rest hangt er een beetje bij. Ook wat andere muzieksoorten kan er volgens mij best wat meer lef getoond worden. Weer Bloc Party, Kasabian en Foo Fighters...quote:Op maandag 16 juli 2012 11:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Maarja zo'n Refused is ook vrij hard voor een Lowlands lijkt me ? (ken eigenlijk alleen maar New Noise maar goed).
En dan heb je bijvoorbeeld een Ghost ook staan. Vorig jaar hadden ze Bullet For My Valentine proberen te boeken.
Dus ze proberen nog enkele namen uit de vijver te vissen. Maar de huidige Lowlands bezoekers zitten meer te wachten op Indie Namen en Dance namen.
De Cure zou ik duizend keer liever zien dan Foo Fighters. Maar die hebben eigenlijk niets op Lowlands te zoeken, anders dan als de traditionele bejaardenact in de Grolsch.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:34 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar wat zou je dan willen zien grobbekuiken?
Foo Fighters is echt wel een headliner van formaat. Een Björk of een The Stone Roses net als op Pukkelpop?
Op vrijdag staat dan waarschijnlijk The Black Keys wat een nieuwe headliner is.
Persoonlijk had ik The Cure een perfecte naam voor Lowlands gevonden. Maar helaas is Pinkpop daar mee aan de haal gegaan.
Ik wil dat ook. En dat moet wel gewoon kunnen in de X-Ray.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:46 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Ik mis elektro (Unit Moebius, Orgue Eletronique), breakcore, hardcore, industrial (Winterkalte), de wat vreemdere dubstep ipv al die zaagstep. De rauwere `dance` zeg maar.
Het is allemaal zo veilig geworden.
Nu we het toch over een 3voor12-prijsvraag hebben, hoe mail je die gasten?quote:Op maandag 16 juli 2012 19:31 schreef Nembrionic het volgende:
Iemand een idee voor de 3voor12 rebus?
quote:Op maandag 16 juli 2012 12:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De Cure zou ik duizend keer liever zien dan Foo Fighters. Maar die hebben eigenlijk niets op Lowlands te zoeken, anders dan als de traditionele bejaardenact in de Grolsch.
De headliners moeten wel actualiteitswaarde hebben, dat is nou juist het idee achter Lowlands. Alleen zijn dat soort acts op 1 hand te tellen. Dus heb je altijd dezelfde en als die allemaal een jaartje vakantie hebben dan krijg je tweede keus als Kaiser Chiefs en Arctic Monkeys.
Beter stoppen ze gewoon helemaal met headliners (want die hebben we toch al 100x gezien) en vervangen ze de Alpha door twee kleinere tenten. Heb je ook weer kans dat het niet na 10 minuten is uitverkocht.
linkje?quote:Op maandag 16 juli 2012 20:39 schreef conobram het volgende:
Ik zit nu al een half uur na te denken over die 'rebus'... iemand een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |