abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114134475
Stel je voor dat je in de bouw werkt en er onveilige situaties zich voordoen die specifiek als verboden werden bestempeld door je trainingsmedewerkster. Iets waarmee je akkoord moest gaan en een examen afleggen voordat je de juiste vergunning kreeg om in de bouw te gaan werken (wat bij mij het geval is).

In hoeverre kun je een veilige arbeidsplaats afdwingen bij jouw werkgever? Als je werkgever weigert en dreigt met repressailles moet je dan gelijk ontslag nemen of gewoon in die onveilige situatie gaan werken?

Voorbeeld van onveilige situatie: Tijdens het loodsen en dirigeren van verkeer stond mijn partner die aan de overkant van de weg moest staan middenin op straat met zijn stopteken foutief omgedraaid waaardoor zijn verkeer juist het groen licht kreeg. Terwijl het verkeer gestopt moest zijn terwijl hij daar op die manier stond.

Voorbeeld 2 : Tijdens het seinen van verkeer werd van mij verwacht dat ik middenin op straat zou staan met mijn rug tot het verkeer gedraaid en zonder dat ik een deel van het verkeer kon zien laat staan loodsen.

Deze acties werden mij expres verboden door de vrouw die mij trainde.

Dus wat kan ik doen? Andere baan zoeken? :?
  PR/Manusje van alles donderdag 12 juli 2012 @ 23:42:22 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114134651
Maar, dat is dan toch je eigen fout als jij het zelf niet goed doet? :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:44:32 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114134781
Probeer het eerst eens zelf op te lossen. Jij opent echt voor elk dingetje dat een beetje misgaat op je werk een topique.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114134831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Maar, dat is dan toch je eigen fout als jij het zelf niet goed doet? :o
Wat die ik fout? :? Ik weigerde aan die onveilige acties mee te doen maar kreeg enorme druk van alle kanten opgevoerd om zoiets te doen. En een iemand (collega) begon zelfs boos te worddn.
pi_114134894
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:44 schreef Maanvis het volgende:
Probeer het eerst eens zelf op te lossen. Jij opent echt voor elk dingetje dat een beetje misgaat op je werk een topique.
Dat probeerde ik. En werd keihard neergeschoten en sta op het punt een interne klacht in te dienen. ;(
  PR/Manusje van alles donderdag 12 juli 2012 @ 23:47:08 #6
Toezicht is gezond!
pi_114134911
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:45 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Wat die ik fout? :? Ik weigerde aan die onveilige acties mee te doen maar kreeg enorme druk van alle kanten opgevoerd om zoiets te doen. En een iemand (collega) begon zelfs boos te worddn.
Dan kan jij toch uitleggen dat ze het allemaal verkeerd doen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:47:46 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114134940
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:45 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Waarom?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  PR/Manusje van alles donderdag 12 juli 2012 @ 23:47:47 #8
Toezicht is gezond!
pi_114134942
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:46 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Dat probeerde ik. En werd keihard neergeschoten en sta op het punt een interne klacht in te dienen. ;(
Doe dat! en dan kan je morgen een tweede topic openen: werksfeer is verknalt.
pi_114135012
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan kan jij toch uitleggen dat ze het allemaal verkeerd doen?
Ze luisterden niet naar mij. Een iemand negeerde zelfs alle portofooncontact verder.
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:49:37 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114135042
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:49 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ze luisterden niet naar mij. Een iemand negeerde zelfs alle portofooncontact verder.
Waarom lieten ze jou en hem bewust gevaarlijke dingen doen?
Een gedicht over Maanvis
pi_114135095
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ze handjes tekort kwamen en ipv een extra medewerker te willen betalen probeerden ze ons ertoe te krijgen. ;(
pi_114135242
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom lieten ze jou en hem bewust gevaarlijke dingen doen?
omdat de site-toezichthouder niet mijn directe werkgever is maar heeft zijn eigen ploeg. En verder kent hij misschien ook niet al de regels inzake veiligheid, hij is daarvoor niet vergund en werkt in een klein beetje aparte subvak zeg maar.

Die geven niks om ons.
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:53:37 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114135264
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:50 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Omdat ze handjes tekort kwamen en ipv een extra mederwerker te willen betalen probeerden ze ons ertoe te krijgen. ;(
Ik geloof er niks van.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:48:14 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114137550
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:49 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ze luisterden niet naar mij.
Ik vind dat niet zo gek :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:53:55 #15
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114137727
Je moet ook niet op alle slakken zout leggen, hč? Als jij betweterig gaat zitten doen, daar zit niemand op te wachten.

Veiligheid, dat breng je niet per direct op een hoger niveau. Dat doe je stapsgewijs. Volgens mij zit jij irritant te doen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_114140005
Als je een onveilige situatie in de bouw tegen komt, gelijk weigeren en het werk stil leggen.
Ik ben mijn beste vriend door een ongeluk in de bouw verloren en ik stond er zelf 5 meter vandaan, nou geloof me, dat gun je je ergste vijand nog geen eens!
pi_114140021
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:23 schreef krokdown het volgende:
Als je een onveilige situatie in de bouw tegen komt, gelijk weigeren en het werk stil leggen.
Ik ben mijn beste vriend door een ongeluk in de bouw verloren en ik stond er zelf 5 meter vandaan, nou geloof me, dat gun je je ergste vijand nog geen eens!
Wat gebeurde er toen?
pi_114140277
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:24 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Wat gebeurde er toen?
muur omgevallen > proberen je vriend er onder uit te halen > hulpeloos zien liggen > hulpdiensten enz.

Eigenlijk was het het begin van het einde, want het is nu bijna twee jaar geleden en ik heb er PTSS aan over gehouden.

Verdere (persoonlijke) vragen gelieve DM
  vrijdag 13 juli 2012 @ 02:52:05 #19
379719 bEpOLITR
Ja oke rustig maar.
pi_114140301
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:47 schreef krokdown het volgende:

[..]

muur omgevallen > proberen je vriend er onder uit te halen > hulpeloos zien liggen > hulpdiensten enz.

Eigenlijk was het het begin van het einde, want het is nu bijna twee jaar geleden en ik heb er PTSS aan over gehouden.

Sterkte.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:37:00 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114141536
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:47 schreef krokdown het volgende:

[..]

Wat was er onveilig aan die situatie? Met andere woorden wat kon er in vookromen worden?
Een gedicht over Maanvis
pi_114141647
Mijn rijleraar zei ook altijd dat je bij het invoegen eerst moet kijken, en pas als er ruimte is, je knipperlicht aan en gaan.
De praktijk echter wijst uit dat het voor iedereen beter is, als je direct al je knipperlicht aan doet. Dan weet iedereen dat je er tussen wilt, en kan er alvast ruimte gemaakt worden.

Moraal van dit verhaal: praktijk en theorie kunnen nogal eens verschillen.
pi_114144288
En dat kun je dan uitleggen. Maar met veilig werken is er weinig verschil tussen praktijk en theorie. Het probleem is alleen dat men een macho-cultuur heeft in de bouw en geen veiligheidscultuur.

Verder voor TS, interne klacht indienen als je bedrijf een systeem daarvoor heeft en verder:
http://www.inspectieszw.nl/
http://www.inspectieszw.n(...)taleformulieren.aspx

succes
pi_114145044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:45 schreef jroz het volgende:
Mijn rijleraar zei ook altijd dat je bij het invoegen eerst moet kijken, en pas als er ruimte is, je knipperlicht aan en gaan.
De praktijk echter wijst uit dat het voor iedereen beter is, als je direct al je knipperlicht aan doet. Dan weet iedereen dat je er tussen wilt, en kan er alvast ruimte gemaakt worden.

Moraal van dit verhaal: praktijk en theorie kunnen nogal eens verschillen.
Veel andere opties zijn er niet als je je op een invoegstrook bevindt :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114145565
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Doe dat! en dan kan je morgen een tweede topic openen: werksfeer is verknalt.
Wat heb je aan een goede werksfeer als je overhoop gereden bent?
Sowieso is de werksfeer natuurlijk al kut als je onveilige situaties aankaart en daar word zo op gereageerd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114145738
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat heb je aan een goede werksfeer als je overhoop gereden bent?
Sowieso is de werksfeer natuurlijk al kut als je onveilige situaties aankaart en daar word zo op gereageerd.
je kan vanuit het ziekenhuis ziek melden en WW ontvangen. De sfeer is ook daar leuk heb ik gehoord. :)
pi_114145880
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:22 schreef Fokboer het volgende:

[..]

je kan vanuit het ziekenhuis ziek melden en WW ontvangen. De sfeer is ook daar leuk heb ik gehoord. :)
En dan voortaan met je stopbordje a la opa Flodder het verkeer proberen te regelen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114147039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar denken toch veel mensen anders over. Hoe vaak ik niet iemand zie die zonder kijken en zonder knipperlicht invoegt....
pi_114149611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Er zijn zat plaatsen waar de invoegstrook direct gevolgd wordt door een uitvoegstrook.
pi_114156929
Ik heb met de baas gesproken vanmorgen en de veiligheidsissues aangekaart. Ik zei 'Je bent het toch met me eens dat dit niet kan daar het een enorme veiligheidsovertreding is???' En daarop gaf ze geen direct antwoord maar probeerde de vraag te omzeilen.

Ze was namelijk boos op mij aan het einde van de conversatie dat ik vandaag werk geweigerd had :') en vroeg waarom. :')
pi_114157570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:52 schreef Thirty5 het volgende:

[..]

Daar denken toch veel mensen anders over. Hoe vaak ik niet iemand zie die zonder kijken en zonder knipperlicht invoegt....
Kijk even wat ik bold gemaakt heb in de quote / waar mijn post een reactie op was. Ik ken weinig mensen die, rijdend op een invoegstrook, níet in willen voegen :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')