Dat doet Thomas nooit, net zoals hij ook nooooiiitt in mijn schoenen met hakken rondloopt of mijn handtas meeneemtquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Bleie het volgende:
Gefeliciteerd Nytar en Sonnetje!
Schoenenvraagje: mijn meiske is opeens () uit haar goede, dure schoenen gegroeid. Wat ze nu nog wel past: een paar gympjes van H&M, een paar Birkenstocks, en een paar Havajana-slippers (heten die zo?). Is t heel slecht voor haar voeten om daar afwisselend op te lopen de komende weken, tot we terug zijn van vakantie?
Oh, en wat hebben peuters toch met dingen in tasjes doen? Volgensis het nu al een vrouwending van haar, maar volgens mij doen jongetjes het ook (toch?).
Mijn bijna-peuter-jongetje vind het inderdaad ook geweldig om van alles in tasjes te stoppen, hoe feller de kleuren hoe beter ook nog haha.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Bleie het volgende:
Gefeliciteerd Nytar en Sonnetje!
Schoenenvraagje: mijn meiske is opeens () uit haar goede, dure schoenen gegroeid. Wat ze nu nog wel past: een paar gympjes van H&M, een paar Birkenstocks, en een paar Havajana-slippers (heten die zo?). Is t heel slecht voor haar voeten om daar afwisselend op te lopen de komende weken, tot we terug zijn van vakantie?
Oh, en wat hebben peuters toch met dingen in tasjes doen? Volgensis het nu al een vrouwending van haar, maar volgens mij doen jongetjes het ook (toch?).
wat een knapperdquote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:23 schreef nytar het volgende:
Nog even voor de volledigheid: Jonas op zn 2e verjaardag!
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:05 schreef simmu het volgende:
[..]
wat een knapperdwat staat dat blauw hem mooi!
quote:
wij hebben een zeer peuterbestendige fisher price zaklamp die al tig kindjes meegaat (was van broertje, stamt uit 1985 ofzo). dus het is er wel hoor!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Heb je al gevraagd wat zou willen?
Onze dame heeft zelf haar lijstje samengesteld, en daar stonden echt heel grappige dingen op, zoals bijvoorbeeld een vlieger! Leuk om eens samen te doen. Verder een zaklamp, maar dat is misschien niet handig met jongste. Verder schmink, een sieradendoosje met dansend popje en een zandschepauto
Ik heb er zelf verder niet naar gekeken. Mijn moeder heeft er eentje gezocht en gevonden, een roze uiteraard. Nog geen idee hoe kidsproof die isquote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:58 schreef simmu het volgende:
[..]
wij hebben een zeer peuterbestendige fisher price zaklamp die al tig kindjes meegaat (was van broertje, stamt uit 1985 ofzo). dus het is er wel hoor!
hmmm... ga k over na denken, we delen de buitenruimte hier met de rest van de buren dus tmoet wel een beetje kunnen allemaal op het pleintje.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zag bij de aldi van de week twee van die tenjes met een slurf ertussen. Voor buiten?
hahaha dat mag sowiesoquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dus je bedoelt dast ik dure dingen mag bedenken?:-p
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Klein maar duur en geen sieraad. Ik haak af....
Een kassa?
Hebben ze alquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Allemaal mooi houten speelgoed voor in het keukentje? Taartje met kaarsjes, pizza met beleg, enz enz. In van die hout spelciaalzaken heb je natuurlijk ook veel leuk en duurzaam spul.
Echt ik word er niet goed vanquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh man. En ik vind al dat mijn kinderen zoveel hebben. Maar vaak ben ik toch nog geshockeerd als ik zie en hoor wat andere kinderen allemaal 'hebben en krijgen' :-O
Alvast veel spelletjes verzamelen. Wie is het? S gaat het van de sint krijgen. Zo'n krokodillenspel met tanden weet je wel, dat bij één tand de bek dicht valt. Die krijgt R van de sint straks. (Was in de uitverkoop dus ik ben alvast aan het verzamelen.
Wat dacht je van petshop? Een mooi huis/ding ervan en veel poppetjes erbij. Ook belachelijk duus maar wel heel mopoi volgens S.
Wat knap dat fietsen!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:31 schreef -Spring het volgende:
Een step is leuk! L komt daar best goed mee weg al. En Knappe Koppen is idd een érg leuk spel.
Klossen vind ik zo eng. Bij L op ff kinderopvang is er een paar jaar geleden een meisje overleden omdat ze die dingen mee de glijbaan op nam. Ze klom vervolgens over dat 'veiligheids'schot bovenaan de trap, viel er overheen en hing zichzelf op. Ze is eraan overleden.
Kan met allerlei speelgoed gebeuren natuurlijk, maar ik zal altijd een nare associatie bij die dingen hebben.
L krijgt een (tweedehands) fiets voor dr verjaardag. Op dr driewieler is ze al uitgekeken en op dr loopfiets gaat ze als een speer. Als ze al een beetje vaart heeft, houdt ze zo 30 sec. dr voetjes van de vloer.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, als je een treinbaan overweegt dan zou ik de grote duplotreinset vragen. Duur :p en hier altijd de basis van alle duplospel.
L is er ook helemaal weg van. N heeft het tweedehands op één of andere speciale tweedehands Lego-site gekocht. Daar hadden ze destijds ontzettend veel. Weet alleen niet meer waar.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, als je een treinbaan overweegt dan zou ik de grote duplotreinset vragen. Duuren hier altijd de basis van alle duplospel.
Dat is vooral prettig iddquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ook handig, de trein rijdt ook heel goed zonder rails. Haha.
viezezistquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:53 schreef Poppedein het volgende:
Ik vrees dat er bij Lena zo'n afschuwelijke kappop op t lijstje gaat komen, die wil de hele dag viezezist spelen
Ik ben ook zo opgegroeid, ik vraag me af waar het mis is gegaanquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier ook niet Spring. Van mij krijgen ze één cadeau (wat groter, maar echt niet duurder dan 50 euro) van de verjaardag en een hele zak vol met sinterklaas. verder tussendoor knutselspul waar nodig en eens iets kleins zoals straks dus zo'n nep fototoestelletje voor op vakantie van 3 euro ofzo.
Mijn ouders geven de kinderen ook met hun verjaardag iets en ook met de sint. En dat is het. Ik ben zelf ook zo opgevoed en heb er niks aan gemist in elk geval.
S is nu in de leeftijd dat ze ineens van alles wil hebben dat andere kindjes ook hebben. Een soort eerste jaloesie. We hebben al twee brieven aan de sint geschreven samen.
Wat een toffe cadeaus voor jullie bijna driejarigequote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn ook pro-tweedehands. Zo krijgt Senna een tweedehands baby Born met tweedehands kleertjes, fietsstoeltje en maxi cosi. Vooral die laatste twee gaan in de smaak vallen!
Ja hequote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Wat een toffe cadeaus voor jullie bijna driejarige.
Dank voor je uitleg. Zie het ook zo voor me <3quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij zijn dat twee dingen naast elkaar Asyniur, zo ervaar ik het hier.
Op de loopfiets kunnen ze al vroeg oefenen met balans houden. Ze gaan steeds meer echt uitrollen zeg maar en kunnen dus al heel goed hun balans houden op een hele veilige manier en vooral makkelijk op te bouwen op eigen kracht. Zolang het niet lukt zorgen ze gewoon dat er altijd één voet aan de grond is.
Fietsen op driewieler en fiets met zijwieltjes is goed om het trappen te oefenen. Als ze beide naast elkaar kunnen oefenen kunnen ze al heel jong ineens zonder zijwieltjes fietsen. Maar ja, dat hoeft natuurlijk geen doel te zijn.
Ik ben zelf helemaal verknocht aan de loopfietsjes. Vind het zo leuk en grappig als ze daarop fietsen. Hoewel mijn oudste dus allang zonder zijwieltjes fietst, kiest ze nog heel vaak de loopfiets en dat vind ik zo. Twee van die lopende fietskindjes voor me uit.
schuimbandenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:40 schreef Asyniur het volgende:
Fannetje, is die op luchtbanden of op schuimbanden?
laarsjes aan en in de plassen en modder laten stampen en meuken?quote:Op zondag 15 juli 2012 11:33 schreef -Spring het volgende:
Gapsterdamme (volgens L). Het regent en ik verveel me. Wat voeren jullie peuters vandaag uit? Ik kan werkelijk niets bedenken.
En nee, Groof, we hebben geen schoenendoos.
Vandaag even niet... Echt geen zin in. Net m'n haar gesteild en zo.quote:Op zondag 15 juli 2012 11:35 schreef simmu het volgende:
[..]
laarsjes aan en in de plassen en modder laten stampen en meuken?
wat bij ons heel goed werkt is dat we zeggen: "grote meisjesdingen doen we zonder luier. maar als je thuis bent mag je kiezen"quote:Op maandag 16 juli 2012 20:06 schreef Aoraki het volgende:
Pfff, iemand met raad?
Onze peuter houdt bewust zijn poep op. Hij poept maar eens in de 5 dagen. De laatste dag heeft hij steevast flinke buikpijn, en daarna poept hij in bed. Zijn ontlasting is gewoon zacht. Hij wil niet op het potje of op de wc poepen. Het is zo zielig om te zien dat hij zo'n last heeft. Ik heb ook alles besproken, hij lijkt te snappen dat hij moet poepen, maar vindt het een beetje eng, lijkt wel.
daar kan niks anders op dan:quote:Op maandag 16 juli 2012 20:38 schreef -Spring het volgende:
L is zo genieten atm. Retebijdehand, maar tegelijkertijd ontzettend lief. Vanmiddag tijdens het poetsen had ik John Denver opgezet (don't ask, jeugddingetje) en terwijl ik hard mee aan het blèren was, vloog L me om mn nek (ik zat op de grond) en 'zong'ze alle laatste woorden van 'You fill up my senses' met me mee.
Een afschuwelijk tafereel natuurlijk, maar ik werd er zo gelukkig van, dat ik met L in mn armen gewoon een potje heb zitten grienen daar op de grond.
uurtje voor bad of douche er lekker een flinke dot babie olie in smeren en in laten trekkenquote:Op maandag 16 juli 2012 20:43 schreef Tinuviel het volgende:
Simmu
Spring dat is idd
heeft iemand toevallig een tip wat je kunt gebruiken bij droog jongens- peuterhaar? Is er een speciale shampoo of iets anders voor?
ik heb een oude limonadefles met water in de plee staan. plasjes spel ik daar ff mee na, bij poepjes maak ik schoon met wcpapier en dan naspoelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:51 schreef becky27 het volgende:
Spring, wat lief!![]()
Noortje heeft gisteravond 1 keer en vanavond twee keer op het potje geplast. Ik ben niet van die stickerplakbeloningssystemen dus ik zeg eigenlijk alleen dat ik heel trots op d'r ben, we doen een 'high five low five boks', gooien de pot leeg en ze mag dan doorspoelen. Volgens mij werkt dat ook best toch?
Hoe maken jullie een met poep besmeurd potje eigenlijk schoon?
thanx!quote:Op maandag 16 juli 2012 21:02 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb een oude limonadefles met water in de plee staan. plasjes spel ik daar ff mee na, bij poepjes maak ik schoon met wcpapier en dan naspoelen.
2 a 3 maal per week maak ik wc en potje schoon met chloor
ik ben geen poetswonder en maal er doorgaans niet om. ik ga er vanuit dat we vast wel wennen aan de bacterienquote:
Op t werk onderin de po doe ik altijd paar velletjes wc papier dan valt t makkelijker in de wc.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:51 schreef becky27 het volgende:
Spring, wat lief!![]()
Noortje heeft gisteravond 1 keer en vanavond twee keer op het potje geplast. Ik ben niet van die stickerplakbeloningssystemen dus ik zeg eigenlijk alleen dat ik heel trots op d'r ben, we doen een 'high five low five boks', gooien de pot leeg en ze mag dan doorspoelen. Volgens mij werkt dat ook best toch?
Hier is er ook nog nooit een beloning aan te pas gekomen. Wel een "superflink" en het potje leegmaken en doorspoelen. Op een bepaald moment zei hij zelf al dat hij flink was geweestquote:Op maandag 16 juli 2012 20:51 schreef becky27 het volgende:
Spring, wat lief!![]()
Dat is nog eens een supertip!quote:Op maandag 16 juli 2012 22:19 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Op t werk onderin de po doe ik altijd paar velletjes wc papier dan valt t makkelijker in de wc.
Doe ik dus met t potje ook
quote:
Wat leuk, Jaël mocht ook kiezen sprookjeswonderland of de dierentuin en die was ook stellig. Ik vind het ook een geweldig park hoor, niet groot en daarom goed te doenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef miss_sly het volgende:
MamaPurk, ze mocht kiezen: Sprookjeswonderland of naar de dolfijnen (Harderwijk dus), en ze was heel stellig over Sprookjeswonderland.
Ik heb geen idee, maar mijn zoon heeft dat al best vaak gehad. Hoge (40+) koorts van het ene op het andere moment en de dag erna weer kiplekker. Het zal dan wel één of ander virus zijn dat door zo'n kinderlijfje op volle kracht bestreden wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:25 schreef mefke79 het volgende:
Andersom : dromen door de koorts, lijkt me ook vrij logisch. Maar wat zou er dan zijn dat zo kortstondig maar fel een koortspiek geeft?
ja, er zat niet meer op de rolquote:Op zondag 22 juli 2012 19:08 schreef freecell het volgende:
Valt nog mee toch?
Maar dat blije koppie erbij
quote:Op maandag 23 juli 2012 15:45 schreef freecell het volgende:
Hier ging het vanmiddag erg ok. F-je was heerlijk vrolijk en heerlijk zichzelf en wilde ook wel met de logopediste spelen(vrij uniek, hij houdt niet zo van vreemden)
Kwam binnen, zag een poster met een kikker: *KIKKE!*
Noujaaaa zeg
Dus mijn man heel droog: het helpt nu al!
Ja hé, stel je voor dat ze iets van de actie zou missen!quote:Op maandag 23 juli 2012 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Toch wel sterk dat ze niet tussendoor in de auto in slaap is gevallen, Sorbo!
Voorheen was het bij Ivan een garantie op in slaap vallen. Hij probeerde zich er wel tegen te verzetten, maar na een paar minuten lag hij dan toch te slapen. Tegenwoordig is het onvoorspelbaarder. Vaak valt hij ineens in slaap terwijl hij nog maar een paar uur wakker is, en op momenten waarvan ik verwacht dat hij zijn (broodnodige) slaap pakt blijft hij wakker.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:15 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja hé, stel je voor dat ze iets van de actie zou missen!
Hier ook zo'n peuter... gisteren ook een flink vermoeiende dag gehad, wel een klein uurtje 's middags in de auto geslapen, maar op de terugrit ook niet hoor... nou ja, letterlijk in de laatste bocht voor het huis was ze weg. Helaas werd ze weer wakker met het uit auto halen en in bed leggen (pyjama had ze al aan) en eiste ze nog een verhaaltje voor ze ging slapen in bed.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:15 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja hé, stel je voor dat ze iets van de actie zou missen!
quote:Op maandag 23 juli 2012 15:45 schreef freecell het volgende:
Hier ging het vanmiddag erg ok. F-je was heerlijk vrolijk en heerlijk zichzelf en wilde ook wel met de logopediste spelen(vrij uniek, hij houdt niet zo van vreemden)
Kwam binnen, zag een poster met een kikker: *KIKKE!*
Noujaaaa zeg
Dus mijn man heel droog: het helpt nu al!
quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:51 schreef MeNicole2 het volgende:
We zijn gisteravond nog even naar een zwemplas hier in de buurt geweest. Nu wil Leander vandaag niet in ons zwembad maar naar de grote zee
Same herequote:Op woensdag 25 juli 2012 15:00 schreef Lijnloos het volgende:
wauw,ik vind het knap hoor Free, ik zie dat Minke echt niet doen... maar die heeft uberhaupt niet het geduld om rustig te zitten tekenen... meestal 3 keer met pen/stift over het papier en dan is ze klaar.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:29 schreef leonieke het volgende:
Thomas heeft iets nieuws uitgevonden: "oepsie de poepsie"
Da's ook een goeie.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:17 schreef Stiemie het volgende:
Onze oudste was volgens mij 3 toen de poes een spuitje kreeg en ze is er bij geweest. het was ook haar poes waar ze afscheid van moest nemen. De dierenarts vertelde alles heel goed aan haar zodat ze het ook begreep. Het spuitje zelf werd gegeven op de behandeltafel terwijl onze peuter op de grond stond en het dus niet helemaal goed kon zien. Daarna haar weer opgetild zodat ze ook afscheid kon nemen.
Wel goed opgelet dat we niet zeiden dat de poes ging slapen omdat we bang waren dat ze dan zelf niet meer wilde gaan slapen. Ik merkte dat het veel vragen weghaalde door erbij te zijn. Ze wist immers wat er aan de hand was en waarom we zo verdrietig waren.
Sterkte![]()
Nope, vervroegen kenniet.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:37 schreef Asyniur het volgende:
Spring, is het een optie om de hepatitusprik te vervroegen? Dan heb je die 'ellende' in elk geval niet. En verder kun je haar er gewoon bij laten zijn denk ik. Of haar de keuze laten wat 'makkelijk' is als het bij jullie thuis is want dan kan ze ook kiezen om te gaan spelen.
En inderdaad niet zeggen dat ze gaat slapen.
dat is ook een hele goedequote:Op donderdag 26 juli 2012 14:40 schreef Stiemie het volgende:
Is het een optie om uit te leggen dat er prikjes zijn om je beter te maken en dat er prikjes zijn voor als je niet meer beter kunt worden? Zo hebben wij dat toen gedaan...
Daar wil ik morgen even naar toe idd. Nadat we het beslissende woord van de dierenarts hebben gehoord.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:39 schreef Stiemie het volgende:
En bij de bieb hebben ze vaak genoeg boekjes over het onderwerp. Die kunnen ook nog uitkomst bieden
Maak je niet te veel zorgen als je geen boekje kunt vinden dat 100 procent aansluit. Kinderen snappen meer dan je denkt. En je kunt tijdens het lezen ook nog genoeg uitleggen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar wil ik morgen even naar toe idd. Nadat we het beslissende woord van de dierenarts hebben gehoord.
Heb net al even in de stad gekeken, maar kon 'hét' boekje niet vinden. Ze gingen voornamelijk over oma's, opa's en poezen. En over begraven ipv cremeren. Of, en dat waren de meeste, voor oudere kinderen.
nou, ietsje genuanceerder zelfs nog (hence mijn vraag). bv bij en, zal ze zeggen eeeee, ennnnnnnnnn, dat is enquote:Op donderdag 26 juli 2012 21:12 schreef Nijna het volgende:
Maar als ze het spelt, snapt ze dan ook wat er staat?
Onze kleuter "leest": v..i..s.. en als we dan vragen wat er staat dan weet ze het niet.
Maar ze kent wel alle letters, maar lezen kan ze nog niet.
dat gaat hem nevernooitniet worden, ze lijkt op mijquote:
Ojee dat wordt nog wat op school?quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:38 schreef simmu het volgende:
[..]
dat gaat hem nevernooitniet worden, ze lijkt op mij![]()
nou, gek genoeg is selene dus sociaal tot nu toe heel vaardig! dat heeft ze echt niet van mij of sangdraxquote:Op donderdag 26 juli 2012 21:41 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ojee dat wordt nog wat op school?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |