abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:41:04 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_114121717
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

[ Bericht 89% gewijzigd door Lois op 18-07-2012 20:30:40 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114122348
Gefeliciteerd Nytar en Sonnetje!

Schoenenvraagje: mijn meiske is opeens ( :o ) uit haar goede, dure schoenen gegroeid. Wat ze nu nog wel past: een paar gympjes van H&M, een paar Birkenstocks, en een paar Havajana-slippers (heten die zo?). Is t heel slecht voor haar voeten om daar afwisselend op te lopen de komende weken, tot we terug zijn van vakantie?

Oh, en wat hebben peuters toch met dingen in tasjes doen? Volgens (8> is het nu al een vrouwending van haar, maar volgens mij doen jongetjes het ook (toch?).
pi_114122458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Bleie het volgende:

Schoenenvraagje: mijn meiske is opeens ( :o ) uit haar goede, dure schoenen gegroeid. Wat ze nu nog wel past: een paar gympjes van H&M, een paar Birkenstocks, en een paar Havajana-slippers (heten die zo?). Is t heel slecht voor haar voeten om daar afwisselend op te lopen de komende weken, tot we terug zijn van vakantie?

Oh, en wat hebben peuters toch met dingen in tasjes doen? Volgens (8> is het nu al een vrouwending van haar, maar volgens mij doen jongetjes het ook (toch?).
Dat doet Thomas nooit, net zoals hij ook nooooiiitt in mijn schoenen met hakken rondloopt of mijn handtas meeneemt :N

Echt niet :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:55:38 #4
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_114122484
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Bleie het volgende:

Mijn bijna-peuter-jongetje vind het inderdaad ook geweldig om van alles in tasjes te stoppen, hoe feller de kleuren hoe beter ook nog haha.
Mijn kleuter-meisje vind het overigens ook nog steeds leuk en corrigeert dan ook broertje lief als die n schoen in de tas wil stoppen want hey, dat hoort niet _O-
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_114122515
Ons zoontje doet heel veel dingen in tasjes. Hij vind het ook leuk om tassen te pakken.

Van schoonouders hadden wij een tijd geleden zo'n ouderwetse minikoffer uit karton. Wat was dat een Pret, open, dingen erin, dicht, open, dingen eruit, dicht enz.

Gefeliciteerd sonnetje en Nytar met je peuters!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:57:58 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_114122607
Tassen, mandjes, dozen, als je er maar dingen in kan stoppen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:59:35 #7
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_114122688
zal vast oefening voor later zijn :X (en natuurlijk goed voor hand-oogcoördinatie :Y
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_114122750
nieuwe aanwas *O*
gefliciteerd jongens :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114141537
Net weer onze boodschappentas gepakt met de vermelding: "Ik ga boodschappen doen", die hier stond en gevuld met speelgoed. Alleen dat hij zijn memory kaartjes heeft gepakt, vind ik niet zo leuk, ben bang dat we ze zo kwijtraken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:01:01 #10
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114143053
Hier ook zo'n prop-alles-in-je-tas-meisje.

Als ze ooit dakloos wordt heeft ze in ieder geval genoeg ervaring in het in je tas proppen van je hele hebben en houden. _O-
A grand adventure has begun.
pi_114148822
:D

Hier valt het mee.
Vanmorgen van 9-11 met L op school wezen wennen. Was leuk. Mee naar huis krijgen was moeilijker :D
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:23:13 #12
258612 nytar
boys boys boys
pi_114153481
Nog even voor de volledigheid: Jonas op zn 2e verjaardag!

pi_114153683
Wat een leukerd is Jonas! O+
En hij lijkt zoveel groter dan Floris :o
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:28:34 #14
258612 nytar
boys boys boys
pi_114153729
't is een ukkepuk hoor! wel mega bijdehand en ver met z'n taal. O+
pi_114155249
Wat een leuk jochie zeg O+

Rienk heeft geen tas, die propt gewoon van alles in zijn broek, vest en jaszakken :Y)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:05:36 #16
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_114155352
Wat een leuk menneke!
Gefeliciteerd nog en welkom!

Sonnetje en Floris ook nog gefeliciteerd!! En welkom bij de peuters!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_114155354
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:23 schreef nytar het volgende:
Nog even voor de volledigheid: Jonas op zn 2e verjaardag!

[ afbeelding ]
wat een knapperd O+ wat staat dat blauw hem mooi!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:44:27 #18
258612 nytar
boys boys boys
pi_114156909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:05 schreef simmu het volgende:

[..]

wat een knapperd O+ wat staat dat blauw hem mooi!
Thanks!
  Jubileum moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 19:50:35 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_114167929
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Ik haal over enkele dagen het lijstje hier weg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_114169798
my.....

nee schatje. ravi mag niet je luier verschonen als je gepoept hebt :N

:X
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:10:51 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_114174291
oei! Was je op tijd?
pi_114185908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:10 schreef nytar het volgende:
oei! Was je op tijd?
:Y

ze lag al klaar op het door henzelf tevoorschijngetrokken aankleedkussen. pijama al uit, onderbroek al uit en ravi drentelde er omheen :s)

vanochtend was ik niet op tijd. BENG! WEEEEH! :'( eenmaal tand door de lip met veel, heel veel bloed. goedemorgen! het is denk ik weer *zo'n* dag......
  zaterdag 14 juli 2012 @ 08:43:59 #23
258612 nytar
boys boys boys
pi_114186155
goede voorbereiding is het halve werk ;)

succes vandaag! Wij knijpen er een weekje tussenuit. Even testen of het weer in frankrijk beter is! :)

bye!
pi_114186573
oeh! have fun *O*
pi_114186903
Haaaaai
ik zoek inspiratie voor cadeau's voor mn grote :') ik kom er echt niet uit... ik heb graag iets wat leeftijdsgeschikt is, iets wat een beeeeetje sturdy is ivm de jongste-met-sloopkogel-potentie, en we hebben echt enorm ruimtegebrek dus het mag ook niet heel enorm zijn.
Ohja en we hebben al héél veel met dank aan de opa's en oma's :')

ik kom er echt niet meer uit, ik kom niet veel verder dan loco, dat vindt ze denk ik wel leuk, en misschien uitbreidingsset voor de duplo, maar ho lang blijft duplo leuk? playmobil vind ik ook erg leuk maar dat vind ik weer niet heel fijn in combinatie met de jongste (die steekt nog steeds alles bij voorkeur achter in die keel.)

wie helpt? liefst met een linkje erbij enzo :s)
:)
pi_114186921
Spelletje? Bonte ballonnen bijvoorbeeld. Kan je met oudste aan tafel doen, dan is het vast buiten bereik van uk ;)
Fake it till you make it...
pi_114186951
tnx, gaat op de lijst *O* nijntje doet t nog immer goed hier dus das mooi meegenomen.
pi_114186957
Jeeeej ik voel me nuttig *O*
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 09:49:48 #29
5428 crew  miss_sly
pi_114186999
Heb je al gevraagd wat zou willen?

Onze dame heeft zelf haar lijstje samengesteld, en daar stonden echt heel grappige dingen op, zoals bijvoorbeeld een vlieger! Leuk om eens samen te doen. Verder een zaklamp, maar dat is misschien niet handig met jongste. Verder schmink, een sieradendoosje met dansend popje en een zandschepauto :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 09:51:20 #30
5428 crew  miss_sly
pi_114187020
Oh, in de categoriespelletjes is Knappe Koppen ook heel erg leuk!

http://www.peuteren.nl/speelhoek/knappe_koppen.php

kan jongste zelfs over niet al te lange tijd meedoen! Het is echt heel laagdrempelig, maar zo leuk om te doen O+
pi_114187043
uiteraard hebben we dat gevraagd, maar ze komt niet veel verder dan een knuffel.
En ze heeft heel veel ideeën over wat ze wil, snoepjes en taartjes en ijsjes en aardbeien op de taart. Dat wil ze :D kind van dr moeder :')

En als ik haar dingen in de speelgoedwinkel laat aanwijzen dan vindt ze alles leuk en wil ze alles hebben :P ze knutselt graag dus ik ben geneigd wat van die knutselsetjes van Hema bijvoorbeeld te vragen.
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 09:53:19 #32
5428 crew  miss_sly
pi_114187053
hahaha, onze dame wilde in ieder geval ook graag chips op haar lijstje :')
pi_114187125
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Heb je al gevraagd wat zou willen?

Onze dame heeft zelf haar lijstje samengesteld, en daar stonden echt heel grappige dingen op, zoals bijvoorbeeld een vlieger! Leuk om eens samen te doen. Verder een zaklamp, maar dat is misschien niet handig met jongste. Verder schmink, een sieradendoosje met dansend popje en een zandschepauto :D
wij hebben een zeer peuterbestendige fisher price zaklamp die al tig kindjes meegaat (was van broertje, stamt uit 1985 ofzo). dus het is er wel hoor!
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 10:01:57 #34
5428 crew  miss_sly
pi_114187200
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:58 schreef simmu het volgende:

[..]

wij hebben een zeer peuterbestendige fisher price zaklamp die al tig kindjes meegaat (was van broertje, stamt uit 1985 ofzo). dus het is er wel hoor!
Ik heb er zelf verder niet naar gekeken. Mijn moeder heeft er eentje gezocht en gevonden, een roze uiteraard. Nog geen idee hoe kidsproof die is :)
pi_114187288
Je hebt ook goedkope hello kitty duplo hè. Hier wordt nu trouwens meer dan ooit met de duplo gespeeld.

Mijn grote kreeg toen ze drie werd een skippy bal(kleinste maat), ik denk dat dat de grootste hit was. En klossen <3. Toen ze 4 werd kreeg ze een hondje dat kan lopen en blaffen op batterij. Ook een hit :') .

Een leuke tas? S heeft een tas met allerlei riempjes en vakjes, een soort beuatycase-tas van het kruidvat. Die wordt altijd overal voor gebruikt.

Verkleedskleertjes, ook een hit, al jaren en nogsteeds.

Wat toebehoren voor een pop? Borsteltje, kam, flesje, speen, potje.
pi_114187313
Een kinderverrekijker? Of een speelgoedfototoestel? Dat staat hier nu op de lijstjes.
pi_114187336
ik geloof dat we al vier tassen hebben ;(
speelgoedfototoestel hebben we al, nog geen digitale though, dat vind k wel een goed idee. We hebben nu zo'n wegwerpcamera'tje,, dat binnenkort maar eens laten ontwikkelen...

skippybal heeft ze al, we komen om in de poppenspullen. Klossen vind k ook een goeie, die hebben we nog niet, gaan op de lijst *O*
pi_114187380
Oh, hier krijgen ze echt geen digitaal fototoestel hoor :-O. Ik bedoel gewoon een neppe van 3 euro hè. maar die heb je al. Hier krijgen ze die als we op vakantie gaan in de auto. ;-)

Soms is het ook best oké om dingen in het voren te geven toch?

Want mijn vierjarige oefent nu de hele dag met hoepelen, met zo'n draaiding om haar voet en ze maakt ook veel met strijkkralen bv. Drie is wel echt te jong voor die dingen, denk ik, maar ja... nou ja...
pi_114187389
Hoepels zijn ook leuk om op de grond te leggen en in en uit te springen enzo.
pi_114187395
Ik denk nog even verder over wat hier leuk gevonden wordt en niet te groot is.
pi_114187412
Een stepje? Voor 15 euro bij de blokker en er wordt al ruim 2 jaar goed mee gespeeld.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:17:09 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_114187453
Naar mijn weten blijft Duplo leuk :) Hier wordt er echt nog heel veel mee gespeeld en vooral de Duplotrein is een hit, daar worden de blokken ook goed voro gebruikt, om de rails op te hogen en dergelijke. Ook lego gaat prima, maar zelfs daar worden ook duploblokken soms wel bij gebruikt.

En anders zou ik gaan voor iets als wat BE voor Oscar gekocht had, van Smart Games. Met van die puzzeltjes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114187458
Ik zag bij de aldi van de week twee van die tenjes met een slurf ertussen. Voor buiten?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:18:41 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_114187479
http://www.999games.nl/spel/Carcassonne+Junior

En dit blijft gewoon een aanrader!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114187523
weet je wat het ding is Groofs. Wij vinden het allemaal wel goed allemaal en kleine cadeau's enzo. Als zij een knuffel wil dan krijgt ze een knuffel, prima.
Maar de opa's en oma's hier gaan echt out of their way om cadeau's uit te zoeken. Hoe groter hoe beter enzo want dan ben je vast wel de favoriete oma/opa :') mn vader heeft in een half jaar tijd al een complete poppenwagen, schoolbord, poppenhuis (gróót poppenhuis) en veel kleine meuk gekocht. Als ik iets op een lijstje zet dan houdt hij zich daar meestal keurig aan, maar als ik dat niet doe dan is het einde zoek :X en we groeien echt de tent uit hier qua speelgoed. Er staat ook nog een bult spul bij mn vader thuis zoals een fiets :')
Alle opa's en oma's hebben een héél ruim budget voor cadeau's en hoe duurder hoe beter enzo.

Maar als Duplo leuk blijft is dat sowieso een goed plan. :Y
Stepje vind ik ook een goed idee, de buurjongens hebben ook een step en die vindt ze heel interessant.
pi_114187540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zag bij de aldi van de week twee van die tenjes met een slurf ertussen. Voor buiten?
hmmm... ga k over na denken, we delen de buitenruimte hier met de rest van de buren dus tmoet wel een beetje kunnen allemaal op het pleintje.
pi_114187541
Oh, dus je bedoelt dast ik dure dingen mag bedenken? *) :-p
pi_114187555
Hier wordt er ook nog heel graag met de duplo gespeeld, vriendinnetje van 7 speelde er gisteren ook nog erg graag mee ;)

Lotte kreeg toen het duplo huis en die is zo leuk!
pi_114187563
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dus je bedoelt dast ik dure dingen mag bedenken? *) :-p
hahaha dat mag sowieso :P
maar hoe minder meukig en groot, hoe beter.

En kleding hebben we ruim voldoende, schoenen ook en alsjeblieft geen sieraden :o :P
pi_114187576
Klein maar duur en geen sieraad. Ik haak af....

Een kassa?
pi_114187602
Allemaal mooi houten speelgoed voor in het keukentje? Taartje met kaarsjes, pizza met beleg, enz enz. In van die hout spelciaalzaken heb je natuurlijk ook veel leuk en duurzaam spul.
pi_114187615
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Klein maar duur en geen sieraad. Ik haak af....

Een kassa?
:P

lastig eh? :+

ik kan natuurlijk ook gewoon de vrije hand geven en zeggen dat t niet boeit, maar ik zou het zo jammer vinden als het vervolgens onderop de hoop eindigt of dat ik er dan onwijs van baal omdat het wéér een heel groot ding is zeg maar.

Mn vader had als optie dat hij wel een winkel wilde kopen, zo'n grote bedoel ik dan he, van hout. Súpergaaf! Echt heel erg leuk. Maar ik zou echt niet weten waar ik het kwijt moet -O-
pi_114187639
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Allemaal mooi houten speelgoed voor in het keukentje? Taartje met kaarsjes, pizza met beleg, enz enz. In van die hout spelciaalzaken heb je natuurlijk ook veel leuk en duurzaam spul.
Hebben ze al -O-
Hebben we vorig jaar toen ze de keuken kreeg gevraagd, expres ivm duurzaam idd. Een combi van Ikea pannetjes en prulletjes en houten dingetjes. Hier in het dorp zit zo'n speciale speelgoedwinkel.
pi_114187658
Hier is met 4 jaar de duplo nog heel leuk!
pi_114187690
Oh man. En ik vind al dat mijn kinderen zoveel hebben. Maar vaak ben ik toch nog geshockeerd als ik zie en hoor wat andere kinderen allemaal 'hebben en krijgen' :-O

Alvast veel spelletjes verzamelen. Wie is het? S gaat het van de sint krijgen. Zo'n krokodillenspel met tanden weet je wel, dat bij één tand de bek dicht valt. Die krijgt R van de sint straks. (Was in de uitverkoop dus ik ben alvast aan het verzamelen.

Wat dacht je van petshop? Een mooi huis/ding ervan en veel poppetjes erbij. Ook belachelijk duus maar wel heel mopoi volgens S.
pi_114187707
ja, ik ga op lijstje gooien:

- klossen
- stepje
- digicam (hema heeft een leuke zag ik)
- duplo
- knutselspul van hema
- spelletjes
- loco

zo zijn we al best een eind. Hoop ik.
Misschien nog wat dvd's van disney of pixar ofzo. Hoewel ik eigk vind dat ze wel genoeg tv kijken :P
pi_114187745
Een step is leuk! L komt daar best goed mee weg al. En Knappe Koppen is idd een érg leuk spel.

Klossen vind ik zo eng. Bij L op de kinderopvang is er een paar jaar geleden een meisje overleden omdat ze die dingen mee de glijbaan op nam. Ze klom vervolgens over dat 'veiligheids'schot bovenaan de trap, viel er overheen en hing zichzelf op.

Kan met allerlei speelgoed gebeuren natuurlijk, maar ik zal altijd een nare associatie bij die dingen hebben.

L krijgt een (tweedehands) fiets voor dr verjaardag. Op dr driewieler is ze al uitgekeken en op dr loopfiets gaat ze als een speer. Als ze al een beetje vaart heeft, houdt ze zo 30 sec. dr voetjes van de vloer.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 14-07-2012 10:41:50 ]
pi_114187763
En bedankt Spring. Ik nu ook. :{
pi_114187814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh man. En ik vind al dat mijn kinderen zoveel hebben. Maar vaak ben ik toch nog geshockeerd als ik zie en hoor wat andere kinderen allemaal 'hebben en krijgen' :-O

Alvast veel spelletjes verzamelen. Wie is het? S gaat het van de sint krijgen. Zo'n krokodillenspel met tanden weet je wel, dat bij één tand de bek dicht valt. Die krijgt R van de sint straks. (Was in de uitverkoop dus ik ben alvast aan het verzamelen.

Wat dacht je van petshop? Een mooi huis/ding ervan en veel poppetjes erbij. Ook belachelijk duus maar wel heel mopoi volgens S.
Echt ik word er niet goed van ;(
Wij kopen zelf eigenlijk nauwelijks iets voor de meiden. Een cadeau voor de verjaardag uiteraard, en iets voor sinterklaas. B. vindt het leuk om iets kleins onder de kerstboom te leggen, zoals een boekje ofzo. Maar altijd maar 1 cadeau van ons. Ze krijgen tussendoor alleen klein spul, stoepkrijt, bellenblaas, insectenvangdoosjes, zulke toestandjes. Of boekjes die krijgen ze wel eens tussendoor.

Het zijn echt vooral dingen die ze krijgen van anderen. De buurvrouw schuift bij voorkeur ál hun oude speelgoed door naar ons. Haske lief maar we gaan daar ook maar eens een halt op zetten want ik kan wel een spel-o-theek openen onderhand... :') En mn ouders en schoonouders gaan echt los met verjaar- of feestdagen en als ze oppassen enzo. En ik ben echt heel erg van het opa/oma mag lekker verwennen, maar het wordt wel erg bont nu :o
pi_114187824
Leuk Spring, een fiets. Zonder zijwieltjes neem ik aan dan?

R kan ook al zo lang uitrijden zeg maar. maar die weigert op de driewieler te trappen en hij zal toch eerst moeten kunnen trappen :-p.

S fietste los met 3 jr en 1 mnd. Dus het kan best.
pi_114187862
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:31 schreef -Spring het volgende:
Een step is leuk! L komt daar best goed mee weg al. En Knappe Koppen is idd een érg leuk spel.

Klossen vind ik zo eng. Bij L op ff kinderopvang is er een paar jaar geleden een meisje overleden omdat ze die dingen mee de glijbaan op nam. Ze klom vervolgens over dat 'veiligheids'schot bovenaan de trap, viel er overheen en hing zichzelf op. Ze is eraan overleden.

Kan met allerlei speelgoed gebeuren natuurlijk, maar ik zal altijd een nare associatie bij die dingen hebben.

L krijgt een (tweedehands) fiets voor dr verjaardag. Op dr driewieler is ze al uitgekeken en op dr loopfiets gaat ze als een speer. Als ze al een beetje vaart heeft, houdt ze zo 30 sec. dr voetjes van de vloer.
Wat knap dat fietsen!
Mijn grote vindt de loopfiets van de buurjongen ook leuk, maar ze fietst ook nog erg veel op haar driewieler en de auto hier dus daar laat ik het maar even bij. Hebben we volgend jaar ook nog wat om te geven :')
pi_114187880
Lastig mignonne!
Hier hebben we ook 1 ding.gevraagd van iedereen. Of iig een treinbaan en dan dus van de een rails, van de ander treinen enzo. Rails.speelt ie niet zoveel mee nog (omdat ik m niet altijd neerleg, das mannenwerk :+), maar de treinen zijn een groot succes. Voordeel het valt mee kwa ruimte wat t inneemt en we hebben
Maar heb dus geen idee wat leuk is voor een meisje van 3 :D
Dus nuttige bijdrage dit :')
pi_114187913
treinbaan zou ook nog een optie kunnen zijn! goeie son, ga k erbij zetten.
pi_114187936
Oh, als je een treinbaan overweegt dan zou ik de grote duplotreinset vragen. Duur :P en hier altijd de basis van alle duplospel.
pi_114187946
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, als je een treinbaan overweegt dan zou ik de grote duplotreinset vragen. Duur :p en hier altijd de basis van alle duplospel.
:P
duur hahahaa
nee goeie.
pi_114187970
En ook handig, de trein rijdt ook heel goed zonder rails. Haha.
pi_114188009
Wij hadden vroeger zo'n houten winkel. Daar hebben mijn broer en ik jaren lang plezier van gehad maar met ruimte gebrek niet zo handig.
En anders dingen die op gaan: kleurpotloden, kleurboeken, klei, stickers, enz.
pi_114188019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, als je een treinbaan overweegt dan zou ik de grote duplotreinset vragen. Duur :P en hier altijd de basis van alle duplospel.

L is er ook helemaal weg van. N heeft het tweedehands op één of andere speciale tweedehands Lego-site gekocht. Daar hadden ze destijds ontzettend veel. Weet alleen niet meer waar.
pi_114188121
bekend verhaal mignonne. ik staat boven de cv kamer letterlijk vol met speelgoed en knuffels :X

ihkv kado aandragen: een tafeltent? dat is hier een geweldige hit :Y
pi_114188152
Ik vrees dat er bij Lena zo'n afschuwelijke kappop op t lijstje gaat komen, die wil de hele dag viezezist spelen ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114188189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ook handig, de trein rijdt ook heel goed zonder rails. Haha.
Dat is vooral prettig idd :D
Hier.geen duplo trouwens (dat hebben we helemaal niet :o ik heb megablocks hehe)
pi_114188225
L krijgt juist erg weinig van dr opa en oma's. Ns moeder durft niks te kopen, want stel je voor dat wij het niet leuk vinden (ze durft op haar oppasdag ook geen staartje aan de zijkant te maken, want dat doen wij ook nooit en mss vinden of het wel stom :') ) en mijn moeder woont hier 150 km vandaan. Die heeft wel altijd een cadeautje als we r zien, maar da's bijna altijd duurzaam, houten spul van de kringloop. O+
pi_114188245
En rolschaatsen mignonne?
Evt in deze verschrikkelijke variant ;)

http://www.intertoys.nl/s(...)chermers-557747.html
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114188289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:53 schreef Poppedein het volgende:
Ik vrees dat er bij Lena zo'n afschuwelijke kappop op t lijstje gaat komen, die wil de hele dag viezezist spelen ;)
viezezist :D
ik denk dat mijnes dat ook wel leuk zou vinden maar ik wacht nog even tot de sloopkogel hier niet de lippenstiftjes met huls en al opeet :')

oooh van die hello kitty's wordt ze wel helemaal gelukkig denk ik :o
ik ben benieuwd of ze dat al zou kunnen, rolschaatsen...
pi_114188293
Hier ook niet Spring. Van mij krijgen ze één cadeau (wat groter, maar echt niet duurder dan 50 euro) van de verjaardag en een hele zak vol met sinterklaas. verder tussendoor knutselspul waar nodig en eens iets kleins zoals straks dus zo'n nep fototoestelletje voor op vakantie van 3 euro ofzo.

Mijn ouders geven de kinderen ook met hun verjaardag iets en ook met de sint. En dat is het. Ik ben zelf ook zo opgevoed en heb er niks aan gemist in elk geval.

S is nu in de leeftijd dat ze ineens van alles wil hebben dat andere kindjes ook hebben. Een soort eerste jaloesie. We hebben al twee brieven aan de sint geschreven samen :o .
pi_114188318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier ook niet Spring. Van mij krijgen ze één cadeau (wat groter, maar echt niet duurder dan 50 euro) van de verjaardag en een hele zak vol met sinterklaas. verder tussendoor knutselspul waar nodig en eens iets kleins zoals straks dus zo'n nep fototoestelletje voor op vakantie van 3 euro ofzo.

Mijn ouders geven de kinderen ook met hun verjaardag iets en ook met de sint. En dat is het. Ik ben zelf ook zo opgevoed en heb er niks aan gemist in elk geval.

S is nu in de leeftijd dat ze ineens van alles wil hebben dat andere kindjes ook hebben. Een soort eerste jaloesie. We hebben al twee brieven aan de sint geschreven samen :o .
Ik ben ook zo opgegroeid, ik vraag me af waar het mis is gegaan :')
pi_114188319
Oh en fietsen krijgen ze als ze die nodig hebben. Dat vind ik meer zoiets als kleding en dat hoort gewoon in het basispakket. Zolang ik het kan betalen natuurlijk ;-).
pi_114188368
wij kunnen fietsen niet zomaar betalen dus die gaan hier als cadeau's. Voorlopig in ieder geval.
pi_114188419
Hier valt t ook mee kwa verwennerij van de opa's en oma's. Mn moeder koopt wel s wat, maar das meer omdat ze dan bv wat leuks ziet voor mn nichtje en dn ook wat meeneemt.voor de jongens.
Met verjaardagen, sinterklaas en kerst worden ze genoeg verwend :D
Hoewel laatst een vriendinnetje van mn nichtje haar opa en oma wilde,,want mn nichtje kreeg altijd zoveel :D
Nou koopt mn moeder wel s dingetjes tussendoor, maar zijn dan bv.een paar slippers met prinsessen vd zeeman ofzo :D
pi_114188479
Ja, nieuwe fietsen zijn zo duur hè. Maar als ik hier alles optel zijn de drie nieuwe fietsjes (twee loopfietsen en S's hemafiets) samen nog geen 100 euro geweest (alledrie in de uitverkoop en niks fancy's. En de rest was goedkoop, tweedehands of krijgertje en is samen nog geen 50 euro geweest. Dus 150 euro verspreid over 4 jaar. Valt best mee, vind ik.
pi_114188585
Maar het blijft moeilijk, cadeaus bedenken. Mijn dochter weet goed wat ze allemaal mooi vindt en ik weet het wat haar betreft ook wel goed. maar van mijn zoon is het nog heel onduidelijk allemaal. Hij wil gewoon hetzelfde als zijn zus, en om ze nou steeds hetzelfde te geven vind ik ook zowat.
pi_114188669
Ik vind een fiets toch in een andere categorie vallen dan kleding, vooral op deze leeftijd nog.

En ondanks dat we een nieuwe fiets zouden kunnen betalen, gaan we bewust voor een tweedehands. Zonde (voor het milieu) om iets nieuws te 'laten' produceren terwijl MP vol staat met prima tweedehandsjes. :) Als we ooit de loterij zouden winnen, zouden we het alsnog zo doen. :)
pi_114188682
Hier mijn ouders die ook wel verwennen maar dan vooral met kleine dingen zoals teken spul en een belleblaas enzo. Ze proberen het wel te beperken. met Sinterklaas en verjaardag willen ze wel wat duurders geven nu ze het kunnen betalen maar gelukkig wel in overleg.
De ouders van mijn man geven altijd geld die weten nooit wat en als we ze zeggen wat te kopen geven ze alsnog geld. Dat vond ik jammer maar heb me er bij neergelegd en nu betalen we daar bv het abonnement van Plaswijckpark van.

Maar wat doe ik hier we hebben nog ruim een maand :D
pi_114188735
Om dezelfde reden kopen we ook zo weinig mogelijk (plastic) 'troep' bij de Action en Zeeman en zo. Ik vind het veel leuker om iets leuks bij bijv een ruilwinkel vandaan te plukken. O+
pi_114188769
Ik ben ook helemaal pro-tweedehands. :Y
pi_114188870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:23 schreef -Spring het volgende:
Rommelmarkten zijn ook zo fijn. O+
+ 1
pi_114188980
Wat een ideeën allemaal!! Wij vieren vandaag Jaël haar verjaardag en ze heeft een fiets gekregen en een dora-tentje.
Verder heb ik gevraagd knutselapullen, puzzels, spelletjes. En ik weet dat ze een stoel krijgt van mijn ouders en een krijtbord ( ikea ) van mijn zusje. Van mijn andere zusje krijgt ze sandaaltjes maar die moeten we morgen even gaan halen want mijn zusje is 6 dagen geleden bevallen :)
Ik moet wel zeggen dat dit jaar het eerste jaar is dat ze zwlf al wensen had waardoor ik wist wat ik aan kon dragen bij mensen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:31:45 #89
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114189031
een whiteboard met whiteboardstiften en magneten? aan de muur bevestigen? neemt geen ruimte in en ze kunnen heeeeeeeeel grote schilderijen maken ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114189135
Leuk idee, BJ! Ik zou alleen te schijterig zijn voor de muren.

Fijne dag vandaag, MP!
pi_114189170
nou ze hebben al een krijtbord... en we hebben wel een whiteboard hangen hiero, maar dan kan ik beter mn hele muur verbouwen tot whiteboard, wat spring zegt ja, daar gaan mn muren xD

MP fijne dag vandaag! :* :)
pi_114189198
:D
Alleen op t witte kleuren he?! Hop hele woonkamer gekleurd :+
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:41:35 #93
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114189278
haha ja dat is een risico die je wel of niet neemt... *muurtje verven is overigens ook niet zo duur hoor ;)*

Ook leuk in dezelfde categorie, een grote legogrondplaat aan de muur bevestigen :) krijg je een 3d schilderij ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 11:51:15 #94
5428 crew  miss_sly
pi_114189481
Wij zijn ook pro-tweedehands. Zo krijgt Senna een tweedehands baby Born met tweedehands kleertjes, fietsstoeltje en maxi cosi. Vooral die laatste twee gaan in de smaak vallen!
pi_114189671
En bijdrage voor spaarrekening? Ik roep ook maar wat, hij staat er bij ons standaard op. Als ze het echt niet weten heb ik liever dat, dan dat ze de wereld aan rommel kopen. Helaas komt er toch vaak nog de wereld aan rommel bij. Van dat spul van 1 keer kijken en het is kapot.

Bij de hema volgens mij, zag ik van de week insectendoosjes met 5 vakjes! ;) die ga ik op het lijstje van peuter zetten. En ze krijgt van ons een elektrische tandenborstel.
pi_114189678
Wat t een ontzettend leuke kadootjestips zie ik voorbij komen! Een paar ervan ga ik zeker onthouden.
Dat spelletje Knappe koppen lijkt me ook wel wat, ik ben dus helemaal geen spelletjesfan en heb eigenlijk nog nooit een spelletje met Wolf gespeeld!
Hij heeft wel houten memory trouwens, dus toch niet helemaal waar..

Zowel mijn ouders als wijzelf kopen echt heel veel (kleinigheidjes) voor Wolf, ik heb dan ook een erg opbergprobleem :o
Heel veel daarvan is O+ tweedehands O+ maar ook vaak zo'n klein matchbox autootje van 2 euro ofzo

Ik lees dat veel peuters hier een loopfietsje hebben, Wolf ook maar hij past er helaas nog net niet goed op, voeten komen niet bij de grond (een houten fietsje van Kruidvat) en daardoor dus nog te onstabiel
Zijn die dingen er in verschillende maten dan, of is mijn kind zo'n kleine smurf?!
Lijkt me echt tof als hij daar goed mee overweg kan,dan zou het als vervanging voor de buggy kunnen dienen bij niet al te verre afstanden

Wel heeft hij een plastic loopmotor, dus ook wel een beetje balans is daarvoor nodig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 14 juli 2012 @ 12:05:33 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114189779
Oh Tobias speelt nog heeeeeel veeeeeel met duplo, de trein is echt een hit, ook bij Ylana, als je daaraan kan komen voor je kids zou ik dat zeker doen Mignonne!
Knutselspul is hier ook altijd welkom, knipjes voor in d'r haar? Als je geen glijbaan in de buurt hebt kunnen de klossen best ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 12:22:02 #98
5428 crew  miss_sly
pi_114190246
Loopfietsjes zijn inderdaad in verschillende maten. Omdat S zo klein is, hebben we bij de winkel eerst gepast, en er was één fietsje waarop ze op de laagste stand meteen paste. De rest was allemaal veel te groot.
pi_114190711
L heeft een extra gaatje in de loopfiets geboord zodat het zadel een standje lager kan.
pi_114191001
Van Pucky bestaat een extra kleine maat. Daar paste R met zijn korte pootjes een aantal maanden terug al op. Naar mijn weten zijn alle andere kleinste loopfietsen net een maatje groter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')