SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Nibb-It : 12 juli
Remco026 : 12 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze maand:
Topicreeks: DEF SC
Edit: Die tekst onder een gesloten topic is ook erg lastig.Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
Met gehakt?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:47 schreef Eraser127 het volgende:
aardappel-preischotel in de oven staan
Je voorhoofd is een kut TTquote:
Hij is luchtmachter, dus zal wel jaquote:
Je TT is een kut voorhoofdquote:
hij is gemeen.quote:
Nope.quote:
Ga lekker in een hoekje huilen. Nutteloos gleufdier.quote:
Lasagna hier!! Eigen gemaaktquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:47 schreef Eraser127 het volgende:
aardappel-preischotel in de oven staan
Bier door!quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
Deze jongen heeft zijn stippen opgespeld gekregen hoor. Dingdong
Verrekte deurbel.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
Congrats! Bier!quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
Congratz! Zal dr 1tje voor je drinken!quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
Proficiatquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
quote:
Die heeft Cobra4 gisteren al laten zienquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:36 schreef Thaboel het volgende:
Ohja en waar zijn de naakt foto's van MM te vinden?
heb ik gemistquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:51 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Die heeft Cobra4 gisteren al laten zien
Hier is hetquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben bezig een route in Google maps te zetten voor een topic in C&Hquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:58 schreef -Amber- het volgende:
Zitten nu alle (mannen) hier helicoptertje te spelen, (kijkend naar MM's photo) of waarom is het hier zo stil?
Ik had het over mannenquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben bezig een route in Google maps te zetten voor een topic in C&H
Ja, ik las weer half, omdat ik met meerdere dingen tegelijk bezig benquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:04 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik had het over mannen(helicoptertje spelen - plopplopplopplopplopplopplopplop)
Ja dacht ik al, vandaar ook nog eens voor de verduidelijking een uitleg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, ik las weer half, omdat ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben
Congrats buddy!quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
Ook een verlate felicitatie van overzee.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Vortix het volgende:
Tesla in je straat? Tofquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:29 schreef m.k het volgende:
Staat er een dikke sport wagen in de straat, gaat er iemand in zitten, vol verwachting wacht je tot hij de motor start, is het een Tesla
Ik moet je teleurstellen het was die laffe autoquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tesla in je straat? Tof
[ afbeelding ]
Welk model?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:35 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen het was die laffe auto
quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:35 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen het was die laffe auto
Roadsterquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:39 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja maar die maakt 3 verschillende modelen.![]()
(Model S, Model X, en de Roadster)
Voor in NLD is het nog niet zo gek. Daar kom je nooit over de maximale radius. Maar als ik hier naar meerdere zaken een keer op en neer wil heb ik het probleem dat ik ergens onderweg opladen moet. Die dingetjes gaan maar 300 mijl .quote:
Het is gewoon een treurige bedoening als dat ding opstartquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:48 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Voor in NLD is het nog niet zo gek. Daar kom je nooit over de maximale radius. Maar als ik hier naar meerdere zaken een keer op en neer wil heb ik het probleem dat ik ergens onderweg opladen moet. Die dingetjes gaan maar 300 mijl .
We hebben hier een paar van die hybrid HMMWVs, en op electro motor kan je bijna geluidloos rijden. Is voor sommige ops toch echt wel mooi.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:50 schreef m.k het volgende:
[..]
Het is gewoon een treurige bedoening als dat ding opstart
Een elektrische HMMWV? Is er nog plaats voor mensen naast de accu's?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:53 schreef -Amber- het volgende:
[..]
We hebben hier een paar van die hybrid HMMWVs, en op electro motor kan je bijna geluidloos rijden. Is voor sommige ops toch echt wel mooi.
Haha I know the feeling. Tijdens Le Mans 2010 een voorproefje "Le Mans in the future". 20-30 van dat soort wagens, en het enige wat je hoort is bandengeruis, fucking anticlimaxquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:29 schreef m.k het volgende:
Staat er een dikke sport wagen in de straat, gaat er iemand in zitten, vol verwachting wacht je tot hij de motor start, is het een Tesla
Weet je wel hoeveel plaat er over is in een normale HMMWV, zelfs als je alle 4 de stoelen (1 driver + 3) vult?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:55 schreef m.k het volgende:
[..]
Een elektrische HMMWV? Is er nog plaats voor mensen naast de accu's?
Wel stukken beter voor je oren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:59 schreef Druid het volgende:
[..]
Haha I know the feeling. Tijdens Le Mans 2010 een voorproefje "Le Mans in the future". 20-30 van dat soort wagens, en het enige wat je hoort is bandengeruis, fucking anticlimax
Nee dat weet ik nietquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:00 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel plaat er over is in een normale HMMWV, zelfs als je alle 4 de stoelen (1 driver + 3) vult?
Dat dusquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:59 schreef Druid het volgende:
[..]
Haha I know the feeling. Tijdens Le Mans 2010 een voorproefje "Le Mans in the future". 20-30 van dat soort wagens, en het enige wat je hoort is bandengeruis, fucking anticlimax
Ze hebben zo veel ruimte tussen de stoelen, dat je er zonder problemen twee man te snurken kan leggen.quote:
Dat zie je toch al voordat ie 'm startquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:29 schreef m.k het volgende:
Ik zag hem vanuit mijn raam, en het ding lijkt verdacht veel op een Lotusquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat zie je toch al voordat ie 'm start
Das waar. Maar Lotusjes klinken ook weer niet zo fantastisch vind ik. Zien er wel slick uitquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:21 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik zag hem vanuit mijn raam, en het ding lijkt verdacht veel op een Lotus
Waar TT's ownen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Trouwens, weer een "waar..." TT
Lotusjes klinken alsof ze een te dikke uitlaat hebben...quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Das waar. Maar Lotusjes klinken ook weer niet zo fantastisch vind ik. Zien er wel slick uit
Vraag het haar anders?quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Lotusjes klinken alsof ze een te dikke uitlaat hebben...
Huh??quote:
Als je die niet snapt.quote:
Oh, ja. Sorry. Snap hem al.quote:
Ik las eerst Lotusje...quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Lotusjes klinken alsof ze een te dikke uitlaat hebben...
Wel eerst je oortjes wassen, tandjes poetsen en slaapgebedje opzeggen hè. Voor daarna slaap lekker.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ikke moe zijn, ikke tukkie doen. Trusten allen, en voor Cobra, fijne vakantie!
quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ikke moe zijn, ikke tukkie doen. Trusten allen, en voor Cobra, fijne vakantie!
quote:
Dank je. Truste.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:56 schreef jaijai2 het volgende:
Fijn honkbal-weekend Cobra!
Trusten iedereen!
Mazzel.quote:
quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:56 schreef jaijai2 het volgende:
Fijn honkbal-weekend Cobra!
Trusten iedereen!
Eh, uit dequote:
MM II?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Eh, uit demaak ik op dat jaijai voorlopig nog niet gaat slapen
Tot zoquote:
quote:
Gelukkig wel.quote:
Ik vat dat maar positief opquote:
Ja, de 7th inning stretch bestaat ook hier.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik vat dat maar positief op![]()
Maar C4 vraagje, gaan ze tijdens honkbalweek hier ook 'gek' doen na de 7th inning?
quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, de 7th inning stretch bestaat ook hier.
En de HHW heeft ook een eigen variant in de 8th inning.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]zo gaaf, ik wist niet wat mij overkwam na dat 'orgeldeuntje'. Gelukkig was er een Amerikaanse collega mee. Ik ben toen toch maar even hotdogs gaan halen en een peukie roken
De rechterarm met een pilsje in je hand liften variant?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En de HHW heeft ook een eigen variant in de 8th inning.
Nee, ze spelen (geen idee waarom) De Vlieger van ene A.H.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De rechterarm met een pilsje in je hand liften variant?
Is dan toch wel interessant om uit te zoeken. Is er ooit een speler geweest waarvan de moeder tijdens de 8e inning overleed?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, ze spelen (geen idee waarom) De Vlieger van ene A.H.
Ik heb echt geen enkel idee. Ik zal het eens vragen de komende dagen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is dan toch wel interessant om uit te zoeken. Is er ooit een speler geweest waarvan de moeder tijdens de 8e inning overleed?
Doen, want ik kan op Google zo snel geen antwoord vinden. Alleen dat het al een tijdje traditie is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen enkel idee. Ik zal het eens vragen de komende dagen.
ok.quote:
quote:
Wederom trusten en slaap lekkerquote:
quote:
Gelukkig niet... Dat is aan de andere kant van de wereld.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:49 schreef Pumatje het volgende:
Goedendag gents.
Vandaag worden 90 pax van BLJ beëdigd in Kerkrade.
Pokke eind rijden. Iemand erbij van hier?
Pf, zelluf.quote:
Zoals alle andere KMA oefeningen. Veel te veel onnodige meuk mee, slechte radio's en je vervelen als je geen commandantenbeurt hebt. En te weinig voorwaarts gaan.quote:
Verste afstand die ik zo even kon vinden is van Eemshaven naar Kerkrade en wel 384km. Dus dat is niks en enkel maar zo'n 4 uur rijden. En neem maar even voor het gemak aan dat je niet in Eemshaven woond, maar stukken dichterbij. Dus ophouden met uilen, en gaan met die banaan,quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:49 schreef Pumatje het volgende:
Goedendag gents.
Vandaag worden 90 pax van BLJ beëdigd in Kerkrade.
Pokke eind rijden. Iemand erbij van hier?
Ik had het ook tegen Pumatje, die ik aanneem er vanuit dienst bij moet zijn, en dus gewoon reiskosten vergoed krijgt. En ik kan enkel maar uitgaan wat google Earth mij verteld.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:20 schreef AchJa het volgende:
Optiefen, ik heb wel wat beters te doen op mijn vrije dag.
Daarbij is het niet geheel ondenkbaar dat je alles uit eigen zak moet betalen...![]()
overigens 330 km...
Die 330 is de afstand voor mij.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:28 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik had het ook tegen Pumatje, die ik aanneem er vanuit dienst bij moet zijn, en dus gewoon reiskosten vergoed krijgt. En ik kan enkel maar uitgaan wat google Earth mij verteld.
klinkt als mijn bivakkenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:16 schreef Vortix het volgende:
[..]
Zoals alle andere KMA oefeningen. Veel te veel onnodige meuk mee, slechte radio's en je vervelen als je geen commandantenbeurt hebt. En te weinig voorwaarts gaan.
Gaan met die banaan.quote:
9200's met ouwe software waardoor je die beep vaak niet uit kan zetten en hun zendvermogen alleen onder ideale omstandigheden waar maken, porto's met vercrackte batterijen die binnen een uur leeg zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:
Gewoon meer batterijen meenemen of een zonnepaneel... ZACV :pquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:37 schreef Vortix het volgende:
[..]
9200's met ouwe software waardoor je die beep vaak niet uit kan zetten en hun zendvermogen alleen onder ideale omstandigheden waar maken, porto's met vercrackte batterijen die binnen een uur leeg zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je kan er dus niet je treinkaartje danwel je benzine van betalen?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Gaan met die banaan.
En @Amber, reiskostenvergoeding? Dat is een vetpot!
Treinkaartje wel, maar dan ben je der 's avonds nog niet. Benzine ook wel (net). Maar het onderhoud aan je vtg kan je vergeten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:42 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Je kan er dus niet je treinkaartje danwel je benzine van betalen?
ZACV is leuk, totdat je je al een breuk sjouwt aan al je andere kutzooiquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:38 schreef Esses het volgende:
[..]
Gewoon meer batterijen meenemen of een zonnepaneel... ZACV :p
Wat kost de benzine nu in NLD?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:44 schreef Esses het volgende:
[..]
Treinkaartje wel, maar dan ben je der 's avonds nog niet. Benzine ook wel (net). Maar het onderhoud aan je vtg kan je vergeten.
Kun je ook wat op oplossenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:45 schreef Vortix het volgende:
[..]
ZACV is leuk, totdat je je al een breuk sjouwt aan al je andere kutzooi
GLA = 1.788.quote:
euro/liter. Gemiddelde landelijke adviesprijs.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:53 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nu nog even zeggen wat NAP is? Of GLA ninja edit
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:55 schreef Esses het volgende:
[..]
euro/liter. Gemiddelde landelijke adviesprijs.
Wat was de inkoops voorwaarde, dat ze goedkoop waren, lelijk of beide?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:59 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou, veiligheidsschoenen heeft mijn chef voor me besteld. Merk Bata, type Colorado.
[ afbeelding ]
Géén ideequote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:01 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat was de inkoops voorwaarde, dat ze goedkoop waren, lelijk of beide?
Vroeger was alles beter, toen had je als officier tenminste nog gewoon een radioslaafquote:
Ik weet niet, maar oost-blok schoenen en lekker zitten?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Géén idee![]()
Nu nog hopen dat ze ook een beetje lekker zitten
Als het echt prut is, trek ik gewoon weer mijn M90's aan (ook van Bata btw)
Vortix, had je nog niet gefeliciteerd, maar bij deze dus, leuk dat je nu een deurbel hebtquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:03 schreef Vortix het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter, toen had je als officier tenminste nog gewoon een radioslaaf
Bata was vroegah gewoon een schoenenketen in NL, en leverde ook de kisten voor Jan Soldaat. Oa. de M90. Mijn M90's zitten als gegoten, al heb ik er wel; recent een Vibram zool onder laten zetten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:04 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar oost-blok schoenen en lekker zitten?
Ja dat zegt geen flikker dat de schoenen gewoon in NLD werden verkocht en aan Jan Soldaat werden verstrekt. Ook uniformen voor (NLD) defensie kwamen uit Czechoslovakia.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bata was vroegah gewoon een schoenenketen in NL, en leverde ook de kisten voor Jan Soldaat. Oa. de M90. Mijn M90's zitten als gegoten, al heb ik er wel; recent een Vibram zool onder laten zetten.
dat maakt me dan geen flikker uit, die M90's zaten primaquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:09 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja dat zegt geen flikker dat de schoenen gewoon in NLD werden verkocht en aan Jan Soldaat werden verstrekt. Ook uniformen voor (NLD) defensie kwamen uit Czechoslovakia.
In Timboektoe gaan de laatste tijd wel veel dingen heel snel kapotquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat maakt me dan geen flikker uit, die M90's zaten prima
Maakt me ook niet uit of ze uit China komen, uit Timboektoe or whatever nation it might be, als ze maar goed zitten en een beetje lang meegaan
Ikzlef vind het maar niks dat men de economie van "comministische/dictaturen/etc op stand houd door daar te kopen of te laten produceen. Krijg echt de kots nijgingen als ik al die rotzooi uit bv. China zie.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat maakt me dan geen flikker uit, die M90's zaten prima
Maakt me ook niet uit of ze uit China komen, uit Timboektoe or whatever nation it might be, als ze maar goed zitten en een beetje lang meegaan
heb je een Ipad?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:15 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ikzlef vind het maar niks dat men de economie van "comministische/dictaturen/etc op stand houd door daar te kopen of te laten produceen. Krijg echt de kots nijgingen als ik al die rotzooi uit bv. China zie.
In stand houden? Really?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:15 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ikzlef vind het maar niks dat men de economie van "comministische/dictaturen/etc op stand houd door daar te kopen of te laten produceen. Krijg echt de kots nijgingen als ik al die rotzooi uit bv. China zie.
Ipad word daar geproduceerd. In die fabrieken waar laatst zo een amok over was.quote:
Ja en niet alleen door het inkopen van die rotzooi, maar ook nog eens geld lenen waardoor ze ook nog eens verdienen.quote:
Foxconn. Vaag bedrijfquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ipad word daar geproduceerd. In die fabrieken waar laatst zo een amok over was.
Je weet dat China zo'n beetje de grootste kredietverstrekker is op dit moment? Al helemaal aan het land waar jij nu woont. Zo werkt de wereldeconomie nou eenmaal, ze doen nu eindelijk mee op het wereldtoneel.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:17 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja en niet alleen door het inkopen van die rotzooi, maar ook nog eens geld lenen waardoor ze ook nog eens verdienen.
Ja schrijf ik dat niet?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:19 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Je weet dat China zo'n beetje de grootste kredietverstrekker is op dit moment? Al helemaal aan het land waar jij nu woont. Zo werkt de wereldeconomie nou eenmaal, ze doen nu eindelijk mee op het wereldtoneel.
Beeld je is in dat je met een auto uit europa zou rond rijden. Hoe weinig je dan betaalde.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:59 schreef -Amber- het volgende:
[..]OMG dat is omgerekend zo'n $8.25 per gallon (met een koers van 1 - 1.22)
slaapkopfquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ging net even een half uurtje liggen. En dat was om half 2
Kan Philips eigenlijk geen ongelijk geven.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
De landen waarin die bedrijven gevestigd zijn kun je niks verwijten, WEL die bedrijven die besluiten hun fabrieken te sluiten en te gaan outsourcen. Dit alles vanwege de aandeelhouders die een hoger rendement willen zien, ten koste van de werknemers van de fabrieken in eigen land.
Helaas, dit heet kapitalisme en deels opportunisme.
Zie Philips, Eindhoven was daarmee groot geworden, toen ging het weg, naar Polen, China etc etc.
De gewone man, die raakte werkeloos.
Kan je wel de aandeelhouders de schuld geven, maar je moet ook eens kijken naar het volk wat de regering zelf gekozen heeft en die willens en wetens (te) hogen lonen, unies etc willen en van de regering verlangen dat hun eigen fabrieken aan milieu voorzieningen etc voordoen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
De landen waarin die bedrijven gevestigd zijn kun je niks verwijten, WEL die bedrijven die besluiten hun fabrieken te sluiten en te gaan outsourcen. Dit alles vanwege de aandeelhouders die een hoger rendement willen zien, ten koste van de werknemers van de fabrieken in eigen land.
Helaas, dit heet kapitalisme en deels opportunisme.
Zie Philips, Eindhoven was daarmee groot geworden, toen ging het weg, naar Polen, China etc etc.
De gewone man, die raakte werkeloos.
Hoe dat zo?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Kan Philips eigenlijk geen ongelijk geven.
Betaal hier $3.17 voor een gallon, dus dat is omgerekend zo'n 0.68 euro per liter.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Beeld je is in dat je met een auto uit europa zou rond rijden. Hoe weinig je dan betaalde.
Belastingen in china nihil? Mwoahquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:25 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja schrijf ik dat niet?Dus nogmaals door lekker hypocriet te zijn en bedrijven hier naar de moer te helpen door belasting en milieuvoorschiften etc, gaan ze een voor een allemaal naar China waar de belasting en loonkosten nihil zijn en waar milieuvoorschiften niet of nauwelijks bestaan. En de kredieten zijn niet gratis, daar komt wel even een lekker duid rente bovenop. Maar gaan met die banaan, want het zal onze tijd wel drukken.
Daar bovenop, china vraagt ook weer lagere rentes dan BV. NLquote:Ongeveer een vierde van de totale broeikasgas emissies in de wereld worden veroorzaakt door de Verenigde Staten. Ondanks vrijwillig klimaatbeleid nemen de emissies nog steeds ieder jaar toe met 1,5%.
Read more: http://www.lenntech.nl/br(...)en.htm#ixzz20VrkAp00
Amerikanen zijn gewend om 1 op 8 slurpers te rijden, dus ja dan ga je zelfs klagen als de benzine 80 cent voor een liter kostquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Beeld je is in dat je met een auto uit europa zou rond rijden. Hoe weinig je dan betaalde.
het volk is in Nederland toch al geen ding om rekening mee te houden. regering drukt toch alles door.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:28 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Kan je wel de aandeelhouders de schuld geven, maar je moet ook eens kijken naar het volk wat de regering zelf gekozen heeft en die willens en wetens (te) hogen lonen, unies etc willen en van de regering verlangen dat hun eigen fabrieken aan milieu voorzieningen etc voordoen.
Ik zou ook bij voorkeur mijn eigen portemonee spekken. Als ik mijn zelfde producten in Polen voor de helft van het bedrag had laten doen had ik zonder twijfel ontslagvergunningen aangevraagd en mijn fabrieken verkast.quote:
En je rijd 1 op 3?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:29 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Betaal hier $3.17 voor een gallon, dus dat is omgerekend zo'n 0.68 euro per liter.
Die beep niet uit kunnen zetten is idd kut ja. Echter kun je driekwart van dat probleem oplossen door de HLC en HLG bewaking uit te zetten want negen van de tien keer krijg je daar de waarschuwing door, of iedereen moet aan de lopende band staan te syncen...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:37 schreef Vortix het volgende:
9200's met ouwe software waardoor je die beep vaak niet uit kan zetten en hun zendvermogen alleen onder ideale omstandigheden waar maken, porto's met vercrackte batterijen die binnen een uur leeg zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Golf zit anders best comfortabel voor langere afstanden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik sprak een Amerikaan die een Volkswagen Golf een 'citycar' noemdeHeb 'm bijna een draai om z'n oren gegeven
Helaas wel ja. De VS blijven maar schulden maken en boven hun stand leven. Meer uitgeven dan ze ooit hadden en niet denken aan de consequenties. Op den duur gaat dat fout. En tegen die tijd hoop ik dat we in Nederland al minder afhankelijk zijn van de VS als we nu zijn.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:25 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja schrijf ik dat niet?Dus nogmaals door lekker hypocriet te zijn en bedrijven hier naar de moer te helpen door belasting en milieuvoorschiften etc, gaan ze een voor een allemaal naar China waar de belasting en loonkosten nihil zijn en waar milieuvoorschiften niet of nauwelijks bestaan. En de kredieten zijn niet gratis, daar komt wel even een lekker duid rente bovenop. Maar gaan met die banaan, want het zal onze tijd wel drukken.
Waar je nu het woord democratie vandaan haalt ok. Maar hoezo niet mogen werken, hoezo zelfredzaamheid de kop in gedrukt. Sorry ik snap het oprecht ff niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
het volk is in Nederland toch al geen ding om rekening mee te houden. regering drukt toch alles door.
je wilt werken, maar je mag niet werken, allemaal rare regeltjes.
Zelfredzaamheid is ook de kop in gedrukt doordat de regering weer bepaalde eisen gaat stellen.
Kortom, welkom in Nederland, welkom in een schijndemocratie
Wat ois dat nu weer voor een slap gelul? Wij waren bv. toevallig wel de eerste die Katalysators hadden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Belastingen in china nihil? MwoahLoonkosten klopt wel. Milieuvoorschriften? Als ik jullie auto's bekijk dan is het niet veel beter gesteld met de Amerikaanse regels. Daargelaten dat Amerika niet echt het meest beste land is met millieu:
[..]
Daar bovenop, china vraagt ook weer lagere rentes dan BV. NL
LOL, ik zie de Amerikaan al zitten in een Citroen C1, een Peugeot 107quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Amerikanen zijn gewend om 1 op 8 slurpers te rijden, dus ja dan ga je zelfs klagen als de benzine 80 cent voor een liter kost
Ik sprak een Amerikaan die een Volkswagen Golf een 'citycar' noemdeHeb 'm bijna een draai om z'n oren gegeven
Waaronder de toestand van hun batterijenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hun zendvermogen maken ze altijd waar, het bereik niet. Maar dat is idd afhankelijk van de omstandigheden, ik neem aan dat je voldoende lessen lessen radiotechniek hebt gehad om dat te begrijpen.
Okay, maar dan hebben we het dus wat de groot aandeelhouders willen, niet de farbriek en de leidinggevenden zelf. Laat staan het personeelquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:30 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik zou ook bij voorkeur mijn eigen portemonee spekken. Als ik mijn zelfde producten in Polen voor de helft van het bedrag had laten doen had ik zonder twijfel ontslagvergunningen aangevraagd en mijn fabrieken verkast.
Vergane glorie. Innovaties komen nu uit China.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat ois dat nu weer voor een slap gelul? Wij waren bv. toevallig wel de eerste die Katalysators hadden.
Ja, jullie hadden als eerste katalysators, maar de rest van de kyoto verdrag eisen worden vrijwel niet nageleefd. Enkel groei in co2 uitstoot enz. enz. Lijkt de standaard internationale regelgeving wel. Als anderen het maar doen dan doen wij het vooral niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat ois dat nu weer voor een slap gelul? Wij waren bv. toevallig wel de eerste die Katalysators hadden.
Hij had het over de porto batterijen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Waaronder de toestand van hun batterijen
Als philips van mij was zou het een rotzorg zijn wat de lopende band medewerker wil. Ik wil geld, klaar.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Okay, maar dan hebben we het dus wat de groot aandeelhouders willen, niet de farbriek en de leidinggevenden zelf. Laat staan het personeel
Eensch.quote:
is vaak dat mensen met een bepaald scholings percentage té hoog zijn opgeleid om bv. te werken bij de McDonalds. Daar doelde ik op.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:31 schreef Esses het volgende:
[..]
Waar je nu het woord democratie vandaan haalt ok. [img]Maar hoezo niet mogen werken, hoezo zelfredzaamheid de kop in gedrukt. Sorry ik snap het oprecht ff niet.[/img]
Correctie, jullie hebben het getekend zonder de intentie het ooit uit te voeren.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:33 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, jullie hadden als eerste katalysators, maar de rest van de kyoto verdrag eisen worden vrijwel niet nageleefd. Enkel groei in co2 uitstoot enz. enz. Lijkt de standaard internationale regelgeving wel. Als anderen het maar doen dan doen wij het vooral niet.
Dat betwijfel ik.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Vergane glorie. Innovaties komen nu uit China.
Goed, dan verschillen we van meningquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:33 schreef Esses het volgende:
[..]
Als philips van mij was zou het een rotzorg zijn wat de lopende band medewerker wil. Ik wil geld, klaar.
Dat heeft dus met leeftijd te maken, niet met scholing.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
is vaak dat mensen met een bepaald scholings percentage té hoog zijn opgeleid om bv. te werken bij de McDonalds. Daar doelde ik op.
Of een baantje als vakkenvuller in de supermarkt.
Nee, willen ze liever tieners voor.
Mja dat zijn bedrijven die goedkope mensen willen. Maar als je een studie hebt gedaan, en in je vakgebied geen werk kunt vinden dan vind ik dat je gewoon onder je stand moet gaan werken. De luxe om gewoon thuis te gaan zitten is er niet .quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
is vaak dat mensen met een bepaald scholings percentage té hoog zijn opgeleid om bv. te werken bij de McDonalds. Daar doelde ik op.
Onzin, genoeg mensen die wel willen werken, maar dan niet aangenomen worden, want ze zijn té hoog geschoold.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat heeft dus met leeftijd te maken, niet met scholing.
Wat nu 1 op 8, zelfs mijn (voor Nederlandse begripppen grote bak) SUV haalt met gemaak een beter verbruik. En ja een Golfje is nu niet een auto waar je lange afstanden mee wil afleggen, dus is toch voor ons echt wel een citycarquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Amerikanen zijn gewend om 1 op 8 slurpers te rijden, dus ja dan ga je zelfs klagen als de benzine 80 cent voor een liter kost
Dat bedoel ik dus. Echter, veel bedrijven wijzen hen de deur, want ze zijn bang dat ze snel weg gaan omdat ze een beter betaalde baan kunnen vinden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Mja dat zijn bedrijven die goedkope mensen willen. Maar als je een studie hebt gedaan, en in je vakgebied geen werk kunt vinden dan vind ik dat je gewoon onder je stand moet gaan werken. De luxe om gewoon thuis te gaan zitten is er niet .
Al ken ik wel mensen die het doen.
"Als ik niet werk krijg ik xxxx euro. Als ik wel werk maar 200 euro meer. Dus ik ga lekker thuiszitten"
Je bedoeld dat China heel goed stelen en kopieeren kan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Vergane glorie. Innovaties komen nu uit China.
Precies en daarom moeten Amerikanen hun normen even flink bijstellen. Jarenlang boven je stand leven heeft niet veel goeds teweeg gebracht, zien we nu.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:37 schreef -Amber- het volgende:
En ja een Golfje is nu niet een auto waar je lange afstanden mee wil afleggen, dus is toch voor ons echt wel een citycar
Dat heeft weinig met de overheid te maken. De overheid bepaald niet of jij wel of niet in de McD mag werken. Dta doet de bedrijfsleider. En daar is het wederom, ik heb liever een hamburgerflipper die 5/6 euro van mijn hamburgers per uur afpakt, dan een 24 jarige die minstens 12 moet krijgen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, kijk naar Nederlandquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Precies en daarom moeten Amerikanen hun normen even flink bijstellen. Jarenlang boven je stand leven heeft niet veel goeds teweeg gebracht, zien we nu.
Ja, omdat ze niet op leeftijd afgewezen mogen worden. Het is gewoon een afwijzing op leeftijd, immers zij zijn duurder als hamburger flipper.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onzin, genoeg mensen die wel willen werken, maar dan niet aangenomen worden, want ze zijn té hoog geschoold.
Dat gaat dus voornamelijk om de toekomst. Wel een interessant bericht.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Mag je doen.
http://www.accountant.nl/(...)m+van+innovatie.aspx
Wat rijd die van jou dan?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:37 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat nu 1 op 8, zelfs mijn (voor Nederlandse begripppen grote bak) SUV haalt met gemaak een beter verbruik. En ja een Golfje is nu niet een auto waar je lange afstanden mee wil afleggen, dus is toch voor ons echt wel een citycar
Je beweert net dat bedrijven liever tieners aannemen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onzin, genoeg mensen die wel willen werken, maar dan niet aangenomen worden, want ze zijn té hoog geschoold.
dan is er toch scheefgroei omdat die hoogopgeleiden die wel willen werken maar niet aan een baan kunnen komen overal afgewezen worden? Je wilt gvd werken, maar men neemt je niet aan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:39 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met de overheid te maken. De overheid bepaald niet of jij wel of niet in de McD mag werken. Dta doet de bedrijfsleider. En daar is het wederom, ik heb liever een hamburgerflipper die 5/6 euro van mijn hamburgers per uur afpakt, dan een 24 jarige die minstens 12 moet krijgen.
Wanneer heb je voor het laatst in een Golf gezeten?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:37 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat nu 1 op 8, zelfs mijn (voor Nederlandse begripppen grote bak) SUV haalt met gemaak een beter verbruik. En ja een Golfje is nu niet een auto waar je lange afstanden mee wil afleggen, dus is toch voor ons echt wel een citycar
Ja en jaren lang andere landen financeel helpen ook nietquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Precies en daarom moeten Amerikanen hun normen even flink bijstellen. Jarenlang boven je stand leven heeft niet veel goeds teweeg gebracht, zien we nu.
Nee, dat is onzin Esses, genoeg geschoolde mensen die best bereid zijn een zgn "low job" aan te nemen. Solliciteer he, afgewezen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:39 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, omdat ze niet op leeftijd afgewezen mogen worden. Het is gewoon een afwijzing op leeftijd, immers zij zijn duurder als hamburger flipper.
Een Aygo zekerquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik rijd een jap van 800 kilo
Yep. dus?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je beweert net dat bedrijven liever tieners aannemen.
Dat heeft HELEMAAL NIETS met hoog opgeleid zijn te maken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dan is er toch scheefgroei omdat die hoogopgeleiden die wel willen werken maar niet aan een baan kunnen komen overal afgewezen worden? Je wilt gvd werken, maar men neemt je niet aan.
Nee, dat is onzin ER. Een bedrijf moet een 23 jarige ¤ 8,79 per uur betalen (38 urige werkweek) en een 16 jarige ¤ 3,03 per uur. Wie ga ik hamburgers laten draaien? Kom op zeg, denk is na.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin Esses, genoeg geschoolde mensen die best bereid zijn een zgn "low job" aan te nemen. Solliciteer he, afgewezen.
1 op 28? Wat voor auto is het?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:42 schreef -Amber- het volgende:
[..]
1 op 28, is echter een wat ouder model
Dat je jezelf weer eens tegen spreekt.quote:
Een jaar geleden (nieuw model gehuurd bij Enterprise Rent-A-Car in DC) Kut klein karretje.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wanneer heb je voor het laatst in een Golf gezeten?
Waar zou je er geen langere afstanden mee kunnen rijden?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:43 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Een jaar geleden (nieuw model gehuurd bij Enterprise Rent-A-Car in DC) Kut klein karretje.
Daarom vraag ik het dus ook ffquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over gallons en miles heeft.
Dast is wel de realiteit Esses. Jij hebt uni gedaan in weet ik veel welke richting, je hebt niet gelijk een baan. Maar je moet toch rond kunnen komen. Dan pak je elk baantje aan dat je pakken kan, niet toch?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat heeft HELEMAAL NIETS met hoog opgeleid zijn te maken.
Ja ga hier met de snelheid waar op gepost word ook nog even alles lopen omrekenen voor de heren. Dikke lul drie bier. En @Esses, Ford Explorerquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over gallons en miles heeft.
Gast, ga even lezen wat er gezegd word. Op de reden TE OUD mogen ze je NIET afwijzen. Het gevolg daarvan is dat ze een andere reden zoeken en dat is te hoog opgeleid. Dat is echter niet de echte reden van afwijzing. Voor wat ik jou moet betalen kan ik 2,5 16 jarigen aan het werk houden. Gek he. Heeft geen kont te maken met die hele universiteit.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dast is wel de realiteit Esses. Jij hebt uni gedaan in weet ik veel welke richting, je hebt niet gelijk een baan. Maar je moet toch rond kunnen komen. Dan pak je elk baantje aan dat je pakken kan, niet toch?
Dan sollicitatie, "ja meneer, we nemen u niet aan want uw niveau ligt niet in ons sollicitatie profiel". Zulke kutsmoesjes dus.
Zelf ik met m;'n MAVO, solliciteerde bij de Mc Donalds toen ik werkeloos in NL was. Té oud, te hoog opgeleid
Dan klopt het dus toch wat ik zeg?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin ER. Een bedrijf moet een 23 jarige ¤ 8,79 per uur betalen (38 urige werkweek) en een 16 jarige ¤ 3,03 per uur. Wie ga ik hamburgers laten draaien? Kom op zeg, denk is na.
1 op 11 geloof ik. Nog niet bepaald zuinig.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het dus ook ff
En dat is dus 1 op 7. Jezus wat zuinig. Ik rijd sowieso al 1 op 21...
Omrekenen had ik al gedaan. 1 op 8. Een brandstof vreter dus. Dat is verre van zuinig. Hoe ver moet jij dagelijks forenzen voor je werk?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:46 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja ga hier met de snelheid waar op gepost word ook nog even alles lopen omrekenen voor de heren. Dikke lul drie bier. En @Esses, Ford Explorer
Omdat ze ongemakkelijke kutstoeltjes hebben net als die jappen krengen, er geen ruimte in zit voor bv. de benen, het een kut klein kofferbakje heeft, en zo kan ik nog wel doorgaan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar zou je er geen langere afstanden mee kunnen rijden?
Nee dan klopt het niet wat jij zegt. Jij legt een verband welke niet klopt. Het hoger opgeleid verhaal is namelijk volledig bijzaak met betrekking tot het wel of niet aangenomen worden. Het gaat alleen en enkel om het wat ouder.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan klopt het dus toch wat ik zeg?
iemand die wel wil,. maar hoger is opgeleid ( en vaak wat ouder) word niet aangenomen.
Esses, ik weet niet wat jij gerookt hebt, maar je weet donders goed waar ik over praat.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:48 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee dan klopt het niet wat jij zegt. Jij legt een verband welke niet klopt. Het hoger opgeleid verhaal is namelijk volledig bijzaak met betrekking tot het wel of niet aangenomen worden. Het gaat alleen en enkel om het wat ouder.
Wat voor auto rij jij dan?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het dus ook ff
En dat is dus 1 op 7. Jezus wat zuinig. Ik rijd sowieso al 1 op 21...
HLC en HLG is inderdaad altijd het eerste wat ik uitzet, en met een beetje mazzel ook de beep. Sommige KMA radio's kunnen dat wel, anderen niet... Wat betreft bereik/zendvermogen heb je natuurlijk gelijkquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die beep niet uit kunnen zetten is idd kut ja. Echter kun je driekwart van dat probleem oplossen door de HLC en HLG bewaking uit te zetten want negen van de tien keer krijg je daar de waarschuwing door, of iedereen moet aan de lopende band staan te syncen...![]()
Hun zendvermogen maken ze altijd waar, het bereik niet. Maar dat is idd afhankelijk van de omstandigheden, ik neem aan dat je voldoende lessen lessen radiotechniek hebt gehad om dat te begrijpen.
Hij rijd een Segwayquote:
Okquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:48 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Omdat ze ongemakkelijke kutstoeltjes hebben net als die jappen krengen, er geen ruimte in zit voor bv. de benen, het een kut klein kofferbakje heeft, en zo kan ik nog wel doorgaan.
Ik weet wat je zegt, maar zoals gewoonlijk begin jij een discussie met een bullshit stelling welke van geen kant klopt (in nl kan je niet werken als je wilt). Ik vraag verduidelijking. Zeg jij dat je niet aangenomen word omdat je te hoog opgeleid bent, met als voorbeeld een baantje bij een McD. Ik zeg dat je daarbij het verband tussen leeftijd en educatie verkeerd legt en ondanks dat je de reden die je opgegeven krijgt "te hoog opgeleid" is, dat niet de reden is dat je afgewezen bent. De reden van je afwijzing is gewoon je leeftijd. Voor jou kunnen ze 2,5 hamburgerflipper van 16 jaar in dienst houden. Je legt de verbanden wederom verkeerd.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Esses, ik weet niet wat jij gerookt hebt, maar je weet donders goed waar ik over praat.
Ik weet niet hoe jij omrekend, maar het is 1 op 9quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:47 schreef Esses het volgende:
[..]
Omrekenen had ik al gedaan. 1 op 8. Een brandstof vreter dus. Dat is verre van zuinig. Hoe ver moet jij dagelijks forenzen voor je werk?
Een vtg met een 800 CC motor van nog geen 1000 kilo, waarin ik meer moet rijden om op mijn werk te komen dan de gemiddelde Amerikaan.quote:
Subtiel detail in de afronding. Maar mag ik eerlijk zijn dat ik dat dus een behoorlijke zuiper vind. Geen wonder dat alle amerikanen gaat steigeren als hun brandstof 2 ct stijgt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:52 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij omrekend, maar het is 1 op 9En zoals gezegt is het een oudere bak, nieuwe SUV hallen met gemaak het dubbelen.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:52 schreef Esses het volgende:
[..]
Een vtg met een 800 CC motor van nog geen 1000 kilo, waarin ik meer moet rijden om op mijn werk te komen dan de gemiddelde Amerikaan.
Nee, hij vergeet er rekening mee te houden dat Amerikanen gemiddeld iets gezetter zijn dan Nederlanders.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ach gussie heb je zelf een Golfje en ben je nu op je pik getrapt?
http://www.caranddriver.c(...)4wd-road-test-reviewquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:52 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij omrekend, maar het is 1 op 9En zoals gezegt is het een oudere bak, nieuwe SUV hallen met gemaak het dubbelen.
Nee, ik heb geen auto. Kijk, dat je 'm niet als verhuiswagen kan gebruiken, oké. Maar ik heb een tijdje geleden een uur of veertien in zo'n ding gezeten (op de achterbank nota bene), en ik had weinig te klagen met mijn 1,83 meter. Je zit niet zo ruim als in die vrachtwagen van jou, maar een 'citycar'... neuh.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ach gussie heb je zelf een Golfje en ben je nu op je pik getrapt?
Nee in Nederland is iedereen zo slank, rot toch op man als ik zie hoeveel vet mensen ik in beeld zie als ik Nederlandse tv progammas bekijk. Verder schrijf ik dat het een kleine kut auto is, en ik ben dus niet vet.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, hij vergeet er rekening mee te houden dat Amerikanen gemiddeld iets gezetter zijn dan Nederlanders.
moment, ik zoek hem even op op census.gov.quote:
Fuck jaquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, hij vergeet er rekening mee te houden dat Amerikanen gemiddeld iets gezetter zijn dan Nederlanders.
Okay daar heb je het al, zelf geen auto hebben, noch hier wonen (dus vaak grotere afstanden moeten aflegen), etc. maar mij willen vertellen wat ik moet gaan rijden/danwel beweren dat een Golfje geen klein kut wagentje is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen auto. Kijk, dat je 'm niet als verhuiswagen kan gebruiken, oké. Maar ik heb een tijdje geleden een uur of veertien in zo'n ding gezeten (op de achterbank nota bene), en ik had weinig te klagen met mijn 1,83 meter. Je zit niet zo ruim als in die vrachtwagen van jou, maar een 'citycar'... neuh.
Ik kom zelfs op bijna 1 op 12 uit. 28 mijl x 1.6 is 44.8km. Gedeeld door 3.8 is 11.78 kilometer per liter.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:52 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik rijd motor. Een Polo is klein. Maar goed, alles is relatief natuurlijk, zeker als je zelf een vrachtwagen rijdt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:01 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Okay daar heb je het al, zelf geen auto hebben, noch hier wonen (dus vaak grotere afstanden moeten aflegen), etc. maar mij willen vertellen wat ik moet gaan rijden/danwel beweren dat een Golfje geen klein kut wagentje is.
Absoluut. Ik zeg ook niet dat het meteen gebeurt. Maar op dit moment heeft China al zo'n beetje de grootste innovatiesector ter wereld.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat gaat dus voornamelijk om de toekomst. Wel een interessant bericht.
Nee manquote:
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:48 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Omdat ze ongemakkelijke kutstoeltjes hebben net als die jappen krengen, er geen ruimte in zit voor bv. de benen, het een kut klein kofferbakje heeft, en zo kan ik nog wel doorgaan.
Vraag me a. waar je dat gemiddelde vandaan haalt, en b.waar al de andere Amerikanen wonen die zo dicht bij werk wonen dat het gemiddelde op 16 mijl komt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:02 schreef Esses het volgende:
De gemiddelde Amerikaan rijd een afstand van 16 miles per rit naar zijn werk. Dat is zo'n 26 km. Dat is een grap toch?
Euh, wilde gok hoor: in de stad?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:06 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Vraag me a. waar je dat gemiddelde vandaan haalt, en b.waar al de andere Amerikanen wonen die zo dicht bij werk wonen dat het gemiddelde op 16 mijl komt.
ABCNews.gov.com heeft hier onderzoek naar gedaan, kan je op hun website terug vinden (direct link heb ik niet bij handen en ik ga over op mobiel)quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:06 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Vraag me a. waar je dat gemiddelde vandaan haalt, en b.waar al de andere Amerikanen wonen die zo dicht bij werk wonen dat het gemiddelde op 16 mijl komt.
Zolang je maar belasting betaaltquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:08 schreef AchJa het volgende:
1:11 die diesel van mij, met Co2 uitstoot van een Leopard 2...
Geen wegenbelasting iig.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:09 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Zolang je maar belasting betaalt
Off is the general direction in which I wish you would fuck.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Absoluut. Ik zeg ook niet dat het meteen gebeurt. Maar op dit moment heeft China al zo'n beetje de grootste innovatiesector ter wereld.
[..]
Nee manveel te steriel zo'n Aygo'tje. Het is een sedan. Ik houd niet zo van die hatchbackjes en compacte wagentjes.
[..]Echt volkomen losgerukt van de realiteit
En dan nog zeuren over die lage kilometervergoeding.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:08 schreef AchJa het volgende:
Define lange afstanden (en dan hangt nog hangt het heel erg van de uitvoering af)quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar zou je er geen langere afstanden mee kunnen rijden?
1:10 die van mij, 1:8 / 1:9 is realistischer met mijn rechtervoet. Geen diesel overigens.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:08 schreef AchJa het volgende:
Ik heb daar zeer mijn trwijvels bij, zeker ook als ik hoor dat het zich om een ABC onderzoek handelt. Net zo betrouwbaar als NBC, FOX etc. niet dusquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:07 schreef Esses het volgende:
[..]
ABCNews.gov.com heeft hier onderzoek naar gedaan, kan je op hun website terug vinden (direct link heb ik niet bij handen en ik ga over op mobiel)
Meer dan 250 kilometer? Ik heb achter in de 2.0 TDi gezeten en zelf een stuk gereden, rijdt prima. Niet minder dan de Volvo V70 die mijn vader heeft en waar ik ook al meerdere keren 1000+ kilometer mee heb gereden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:10 schreef Druid het volgende:
[..]
Define lange afstanden, en dan hangt het heel erg van de uitvoering af.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:09 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Off is the general direction in which I wish you would fuck.
Niet zo betrouwbaar als FOX. Je hebt het over het FOX van Bill O'Reilly en kornuiten?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:11 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik heb daar zeer mijn trwijvels bij, zeker ook als ik hoor dat het zich om een ABC onderzoek handelt. Net zo betrouwbaar als NBC, FOX etc. niet dus
http://www.census.gov/prod/2011pubs/acs-15.pdfquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:06 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja daar had ik het over. En maakt geen moer uit welke zender je aan kijkt, de een heeft nog een groter politiek agenda dan de ander.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet zo betrouwbaar als FOX. Je hebt het over het FOX van Bill O'Reilly en kornuiten?
Jij bent hier de persoon die bij z'n volle verstand de Golf diskwalificeert als auto voor 'lange afstanden'.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:14 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over lult, maar hebt het desondanks over "losgerukt van de realiteit".
Da's waar. Hoewel Fox dan weer net een graadje erger is dan de rest.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:15 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja daar had ik het over. En maakt geen moer uit welke zender je aan kijkt, de een heeft nog een groter politiek agenda dan de ander.
Geen wegenbelasting, oldtimer verzekering, alles zelf doen etc. Ik rij goedkoper dan de gemiddelde joker met een moderne auto. Neemt niet weg dat de km-vergoeding belachelijk laag is voor de defensie medewerkers.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan nog zeuren over die lage kilometervergoeding.
Leuk dat je zo veel vertrouwen in de census hebt. Wel eens een census onderzoek geien?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
http://www.census.gov/prod/2011pubs/acs-15.pdf
Pagina 16
Ik ben wel erg benieuwd wat je rijdt? ben een groot oldtimer liefhebberquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geen wegenbelasting, oldtimer verzekering, alles zelf doen etc. Ik rij goedkoper dan de gemiddelde joker met een moderne auto. Neemt niet weg dat de km-vergoeding belachelijk laag is voor de defensie medewerkers.
Ik ken iemand die min of meer hetzelfde doet als jij; heeft een mooie oude Land Rover. Diesel en belastingvrij. Mooie wagens zijn het.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geen wegenbelasting, oldtimer verzekering, alles zelf doen etc. Ik rij goedkoper dan de gemiddelde joker met een moderne auto. Neemt niet weg dat de km-vergoeding belachelijk laag is voor de defensie medewerkers.
Binnenland van de VS wil ik ook geen Golf rijden, en dan heb ik het over serieus lange afstanden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jij bent hier de persoon die bij z'n volle verstand de Golf diskwalificeert als auto voor 'lange afstanden'.
Mercedes 128 uit 76 toch?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ben wel erg benieuwd wat je rijdt? ben een groot oldtimer liefhebber
Klootje, dus jij wil beweren dat je in je kikkerlandje beter weet wat ik hier voor afstanden afleg en onder welke omstandigheden? Knap.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jij bent hier de persoon die bij z'n volle verstand de Golf diskwalificeert als auto voor 'lange afstanden'.
Om nog maar te zwijgen van je opvattingen over het vooral niet investeren in opkomende markten
MB 200D W123 1e serie uit '77. Nog met trekstarter en kalm aan gloeiers. En ja daar rij ik wekelijks Friesland => de Peel mee.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ben wel erg benieuwd wat je rijdt? ben een groot oldtimer liefhebber
Wederom, wat is de gemiddelde reisafstand die Amerikanen hebben?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:20 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Klootje, dus jij wil beweren dat je in je kikkerlandje beter weet wat ik hier voor afstanden afleg en onder welke omstandigheden? Knap.
Gemiddeldes zijn useless op die oppervlakte.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Wederom, wat is de gemiddelde reisafstand die Amerikanen hebben?
Supervetquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
MB 200D W123 1e serie uit '77. Nog met trekstarter en kalm aan gloeiers. En ja daar rij ik wekelijks Friesland => de Peel mee.
Zonder gemiddelde kun je geen zinnig woord zeggen. Woon-werkverkeer heb ik het over.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:22 schreef Druid het volgende:
[..]
Gemiddeldes zijn useless op die oppervlakte.
Hier in de buurt is dat toch echt zo rond de 50 a 60 mijl . In de omliggende counties is dat aanzinlijk minder maar schat toch snel dat daar het daar zo rond de 30 ligt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Wederom, wat is de gemiddelde reisafstand die Amerikanen hebben?
Als je het gemiddelde binnen een kleiner gebied pakt, misschien. Over een land van die oppervlakte met zo veel inwoners, niet. Mensen die ik daar ken (die op een paar uur rijden van Amber wonen overigens) rijden dagelijks tussen de 30-40 mi woonwerkquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Zonder gemiddelde kun je geen zinnig woord zeggen. Woon-werkverkeer heb ik het over.
In je kikkerlandjequote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:20 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Klootje, dus jij wil beweren dat je in je kikkerlandje beter weet wat ik hier voor afstanden afleg en onder welke omstandigheden? Knap.
Vergeleken met wat daar verder aangeboden wordt in dezelfde price range is het ook een kleine kar. Voor Nederlandse standaarden is het geen kleine kar, maar 'wij' zijn anders gewend.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Je schreef de Golf af omdat hij niet lekker zit en klein is.
Ik heb een gemiddelde proberen te schatten, maar wat druid dus al zegt is zijngemiddelde woon werk verkeer hier iets waar je geen moer me kan beginnen. Ik rij bv. zo'n 160 mijl naar mijn werk, maar bv. mijn buurman maar zo'n 30.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Zonder gemiddelde kun je geen zinnig woord zeggen. Woon-werkverkeer heb ik het over.
Ik rijd in mijn kikkerlandje 100 miles (om even in Amerikaanse sferen te blijven) per dag in mijn Japannertje. Nergens moeite mee.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:24 schreef Druid het volgende:
[..]
Als je het gemiddelde binnen een kleiner gebied pakt, misschien. Over een land van die oppervlakte met zo veel inwoners, niet. Mensen die ik daar ken (die op een paar uur rijden van Amber wonen overigens) rijden dagelijks tussen de 30-40 mi woonwerk
Dat jij daar geen moeite mee hebt is een andere kwestie. Ik rij dagelijks max 20 km in een dikke Duitser, ook nergens moeite meequote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik rijd in mijn kikkerlandje 100 miles (om even in Amerikaanse sferen te blijven) per dag in mijn Japannertje. Nergens moeite mee.
Inderdaad, en daarom roep ik al 6 pagina's dat de Amerikanen hun standaarden bij moeten stellen. Want die zijn losgerukt van de realiteit en passen niet bij een land dat in wezen eigenlijk helemaal failliet is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:27 schreef Druid het volgende:
[..]
Vergeleken met wat daar verder aangeboden wordt in dezelfde price range is het ook een kleine kar. Voor Nederlandse standaarden is het geen kleine kar, maar 'wij' zijn anders gewend.
Rijd jij dat dagelijks of niet?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:27 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik heb een gemiddelde proberen te schatten, maar wat druid dus al zegt is zijngemiddelde woon werk verkeer hier iets waar je geen moer me kan beginnen. Ik rij bv. zo'n 160 mijl naar mijn werk, maar bv. mijn buurman maar zo'n 30.
Het Nederlandse vingertjequote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarom roep ik al 6 pagina's dat de Amerikanen hun standaarden bij moeten stellen. Want die zijn losgerukt van de realiteit en passen niet bij een land dat in wezen eigenlijk helemaal failliet is.
Ik ben op mijn werk niet de enige die op die manier naar zijn werk tuft. En ik durf mijn handen in het vuur te steken dat het voor meer Nederlanders geldt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:29 schreef Druid het volgende:
[..]
Dat jij daar geen moeite mee hebt is een andere kwestie. Ik rij dagelijks max 20 km in een dikke Duitser, ook nergens moeite mee
Ja, want 1 op 11 rijden dat is ook zo efficient en zo goed en zo eenvoudig en maar janken dat we de brandstof niet kunnen betalen als het 2 ct duurder wordquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:31 schreef Druid het volgende:
[..]
Het Nederlandse vingertjeAls een Taiwanees zegt dat we allemaal op een scooter moeten rijden, want dat is zo handig en efficient, dan verklaar je die kerel toch ook voor gek? Je probeert jouw lokale situatie te projecteren op de situatie van iemand anders, dat werkt niet.
Hoor je mij janken? Ik trap m met liefde dieper inquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, want 1 op 11 rijden dat is ook zo efficient en zo goed en zo eenvoudig en maar janken dat we de brandstof niet kunnen betalen als het 2 ct duurder word
Ook mooi!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Supervet
Ik wil een W116 maar dat zijn dromen
Nja, voor mij is het vanaf volgende maand 192,5 miles per dag woon werkverkeer...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:32 schreef Druid het volgende:
[..]
Hoor je mij janken? Ik trap m met liefde dieper in
Keuzes! Sommige mensen gaan dan voor de meest uitgeklede optie wegens kosten, ik ga dan zelf voor de dikke optie wegens lang erin zitten = comfort nodig.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:33 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja, voor mij is het vanaf volgende maand 192,5 miles per dag woon werkverkeer...
Nederlandse vingertje?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:31 schreef Druid het volgende:
[..]
Het Nederlandse vingertjeAls een Taiwanees zegt dat we allemaal op een scooter moeten rijden, want dat is zo handig en efficient, dan verklaar je die kerel toch ook voor gek? Je probeert jouw lokale situatie te projecteren op de situatie van iemand anders, dat werkt niet.
Ik dus wel straksquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:36 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Niet dagelijks, maar wel minimaal 3 keer per week
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |