Erg aantrekkelijk idd, maar ik doe het niet.quote:
quote:
Dat lijkt mij ook slim. Nog even uitzitten hoe dit gaat uitpakken.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:04 schreef Skiet het volgende:
Oei inderdaad, ziet eruit als een erg leuk speeltje die MK802! Maar ik denk dat ik V2 even ga afwachten, dat kan nooit lang duren.
Geen tvquote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:38 schreef mtchel112 het volgende:
Kun je met zon ding ook televisie kijken of is het puur een media player die op android draait?
Zei kunnen er toch niets aan doen dat mijn tv het hdmi signaal niet leuk vind?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het wel een heel extreme manier van het goedpraten van Chinashopping als je iets voor een doel koopt en voor dat doel werkt het apparaat nu net niet...
Het is net alsof je een auto koopt, die niet blijkt te rijden, maar goed, de airco werkt wel goed, stoelen zitten heerlijk en je kunt heel wat kwijt in de achterbak. Dan kun je ook zeggen dat je redelijk tevreden bent op "dat ene probleem" na...
Omdat DX altijd erg laat is met tablets en niet eens zo'n erg sterke line-up en prijs qua tablets heeft. Er zijn wat stores die wél vlot de tablet-trends bijhouden en veel verschillende tablets aanbieden. Merimobiles, Ownta, Chinagrabber en noem ze maar op. Die hoeven echter niet per se de goedkoopste te zijn. Pandawill is de laatste tijd opvallend sterk aanwezig op tablet-vlak. Erg divers en recent aanbod en de prijzen zijn aan de lage kant. Voor budgettablets heeft BIC vaak wel een aantrekkelijke oplossing in huis. Wat ook geen kwaad kan is om op Aliexpress en Taobao/Tmall (MisterTao) te kijken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hoezo niet hun sterkste punt? bij tinydeal hebben ze m namelijk ook met 16gb ipv 8 voor maar iets meer.
Wat ik heb betaald is geen goede indicatie wat je ervoor kwijt moet zijn als jij er eentje haalt.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:55 schreef Moos. het volgende:
[..]
Shiz, hoeveel heeft jou die Jiayu G2 in totaal gekost?
Die eerste is duur, afgelopen en heeft maar 4GB en HDMI 1.3. Die tweede is al veel interessanter, goedkoop, loopt nog, met al een gehaalde plege-reward binnengesleept waarmee elke uitgeleverde Equiso Smart TV standaard met 1GB RAM komt (= dus Pro versie als ik het goed begrijp) en volgens specs HDMI 1.4-ondersteuning. Je krijgt er al eentje van ze met een minimale $39-pledge en $15 internationale verzendkosten, wat heel schappelijk is. Nog schappelijker is het feit dat ze er dan ook gewoon een 'wireless gesture remote' bij kunnen leveren voor die prijs. Helemaal niet slecht! De nieuwste China-Android-sticks zijn toch rond het ~70 usd-prijspunt. Neem je de Oval Elephant met een soortgelijke wireless remote, ben je veel meer kwijt dan die Equiso. Je hebt dan weliswaar bij 'OE' een Allwinner A10 Cortex-A8 processor met ondersteuning voor 2160p, maar ja, is je dat dat prijsverschil waard?quote:Op zondag 15 juli 2012 22:02 schreef marco_sire het volgende:
Wat maakt onderstaande kickstarter projecten beter/slechter/meer-bang-for-the-bucks/toekomstgerichter dan hier al eerder besproken Android-tv sticks (mk802/oval)?
Er zijn vast wel meningen hierover (shiz, robert, downstar, iemand, miniem, monkeybrain enz)
http://www.kickstarter.co(...)mart-tv?ref=category
Of
http://www.kickstarter.co(...)mart-tv?ref=category
Toch nog 3 korte vraagjes over die sticks die ik niet begrijp:quote:Op maandag 16 juli 2012 02:02 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Die eerste is duur, afgelopen en heeft maar 4GB en HDMI 1.3. Die tweede is al veel interessanter, goedkoop, loopt nog, met al een gehaalde plege-reward binnengesleept waarmee elke uitgeleverde Equiso Smart TV standaard met 1GB RAM komt (= dus Pro versie als ik het goed begrijp) en volgens specs HDMI 1.4-ondersteuning. Je krijgt er al eentje van ze met een minimale $39-pledge en $15 internationale verzendkosten, wat heel schappelijk is. Nog schappelijker is het feit dat ze er dan ook gewoon een 'wireless gesture remote' bij kunnen leveren voor die prijs. Helemaal niet slecht! De nieuwste China-Android-sticks zijn toch rond het ~70 usd-prijspunt. Neem je de Oval Elephant met een soortgelijke wireless remote, ben je veel meer kwijt dan die Equiso. Je hebt dan weliswaar bij 'OE' een Allwinner A10 Cortex-A8 processor met ondersteuning voor 2160p, maar ja, is je dat dat prijsverschil waard?
't Is kut voor de Raspberry Pi, maar die gaat natuurlijk gauw geschiedenis worden en leuk blijven voor Linux-projectjes maar z'n rol als mediaspeler gauw afstaan aan Android-sticks en -kastjes. Android-gebaseerde apparaatjes zijn qua hardware een stuk bekwamer en sneller en hebt ook nog eens een erg weinig vereisend maar erg toffe en vol met apps ondersteund besturingssyteem. De komst van XBMC voor Android is natuurlijk een megatoffe ontwikkeling. Maar zoals Iemand91 al zei, misschien is het beste wachten... meer info over XBMC ondersteuning, meer concurrentie op dat vlak, meer keuze, lagere prijzen, meer waar voor je geld.Al lijkt die kickstarter van Equiso steunen op dit moment eigenlijk wel een tof idee...
-edit- Oh wacht, die $39 was alleen voor early-birds, minimum nu voor eentje is $69,- Dat werpt er wel een ander licht op natuurlijk.
- A10 is geen cortex-nummering, het is een 'Allwinner A10', het 'merk/type' die gebruikt maakt van de Cortex-A8 structuur. In principe geldt: hoe hoger het nummer, hoe beter de prestaties. De A5 is een energie-efficiënte processor, maar niet bepaald krachtig. De A8 is minder energie-efficiënt, maar is dus wel krachtiger, zeker in combinatie met een GPU zoals de Mali400. De A9 zie je tegenwoordig in opkomst als dualcore-variant die erg krachtig is. Volgende stap is dan de Cortex-A15 die quadcore mogelijk maakt. Meer had je kunnen uitvinden via Google natuurlijk (voorbeelden: #1 - #2 - #3 - [..])quote:Op maandag 16 juli 2012 22:27 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Toch nog 3 korte vraagjes over die sticks die ik niet begrijp:
- je hebt een A5, A8, A9 of A10 processor.....wat is het verschil?
- dat geheugen van 4Gb, 8Gb of 16Gb gebruik je om gedownloade apps op op te slaan?
- die gesture remote.....hoe werkt: zit er een oog in die Android stick, via je tv of sluit je een sensor aan een kabel aan op die Android stick?
Als ik dat zo lees boffen we dan maar nu. Als je vroeger voor ¤1,60 een dollar had en nu al een dollar hebt voor 0,8 EUR!quote:Op maandag 16 juli 2012 22:39 schreef davedavy het volgende:
Oh jongens, die Euro/USD koers4 jaar geleden nog ¤ 1,60
Lagen weer twee notificaties in de bus. Ik moet toch maar eens regelen dat als ik doordeweeks moet werken in 's ochtends thuis kan zijn.quote:De komst van XBMC voor Android is natuurlijk een megatoffe ontwikkeling. Maar zoals Iemand91 al zei, misschien is het beste wachten... meer info over XBMC ondersteuning, meer concurrentie op dat vlak, meer keuze, lagere prijzen, meer waar voor je geld.
Precies! Wie niet? Daarom shoppen we tenslotte ook in Chinaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:27 schreef shiznuts het volgende:
en heb het liefste de kosten zo laag mogelijk.
Ja , is altijd als je weer zo'n gadget hebtquote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:42 schreef shiznuts het volgende:
Die blik als je ze daarna de prijs vertelt.Pakken ze meteen pen en papier en mag je gaan uitleggen hoe zij er ook eentje kunnen krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zoek ook nog een Tablet voor een niet al te hoge prijs. En die niet om de 5 minuten als je een app start vast hangt![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:38 schreef shiznuts het volgende:
Upd. Aurora II is er!16GB witte versie, straight van Ainol (.tmall.com, via mistertao).
Gelukkig had ik mét package besteld, die custom hoes is echt geniaal en mooi en nog wat accs.
Geen verdere charges.Witte is een stuk mooier dan de zwarte Elf II (imho). Denk dat dit m'n nieuwe mattie is.
Vanavond laat maar eens mee spelen.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:56 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Zit nu op mijn Aurora II en het is nu al mijn beste vriend, ideaal ook met die custom hoes. Supah.
Voor tablets toch gelieve gebruikmaken van het tablettopic verder.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:37 schreef shiznuts het volgende:
Heb 'em dus van de ainol.tmall.com-store (hoopte op een goede batch direct van de fabrikant + package) en dus gebruikgemaakt van de MisterTao-service waar ik 10% depositbonus kreeg (1e keer iets van Tmall/Taobao gehaald).
blabla [..] Dus uiteindelijk wat ik werkelijk betaald heb zijn 147,29 usd [..] blabla
Ik weet niet wat het is , zo'n goedkoop ding van Marktplaats ( wel nieuw )quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:06 schreef shiznuts het volgende:
Een ePad ook...nog zoeentje met resistive touch zeker?
![]()
Dat ging m'n HTC ook zo'n beetje mee (1300mAh), maar die had maar een SIM-kaart te verzorgen en was ik niet zo driftig mee aan het spelen. Lastig te zeggen, ik ben verder a-technisch, heb geen accu-testplatform en weet niet of dualSIM en groter IPS-scherm een 2050mAh zodanig drainen zodat 'ie net zo lang meegaat als een 1300mAh accu.quote:De accu gaat met aardig wat gebruik 36 uur mee. Vergeet niet dat 'ie dualSIM standby is, je kunt niet tegelijkertijd bellen natuurlijk, maar verder wel altijd op twee netten aanwezig, dus dat verbruikt zeker het nodige meer dan een enkele SIM-handy.
Hum. M'n 808 #16 komt net vanochtend in de brievenbus gewoon binnen, dus die was het niet. Dan mogelijk m'n twee OEM USB-chargers van Ebay. Alleen er zat nog iets in de brievenbus vanmorgen en dat was 1x een OEM USB-charger. Maar ik had er twee besteld (in 1 order)? En die is gewrapt door Banggood? Nu heb ik bij Banggood wel iets voor m'n HTC besteld, maar dat was een phone cover en screen protectors. Nu hadden ze die eerste gecancled, dus ik verwachtte wel precies zo'n wallcharger, maar niet van Banggood, van hen alleen nog screen protectors en nu krijg ik dus een charger terwijl er op de custom declaration staat dat het een 'phone case' is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:06 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Lagen weer twee notificaties in de bus. Ik moet toch maar eens regelen dat als ik doordeweeks moet werken in 's ochtends thuis kan zijn.Eentje voor een vorige bewoner.
De andere is waarschijnlijk m'n 808 #16 HD cam en had er nog eentje van vrijdag, dus morgenstraks ophalen, daarvan weet ik dat het gaat om de Renkforce CD-340 en McCrypt DJ-50 headphones van Voelkner (store die sterke banden heeft met Conrad).
Grappig dat vet gedrukte woord, heel ander beeld van je!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:13 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Dat ging m'n HTC ook zo'n beetje mee (1300mAh), maar die had maar een SIM-kaart te verzorgen en was ik niet zo driftig mee aan het spelen. Lastig te zeggen, ik ben verder a-technisch heb geen accu-testplatform en weet niet of dualSIM en groter IPS-scherm een 2050mAh zodanig drainen zodat 'ie net zo lang meegaat als een 1300mAh accu.
Ik lees veel, dus ik heb redelijk wat kennis in huis, maar ik heb verder geen batterijmeters en solderen en dergelijke doe ik ook niet aan (omdat ik het niet kan), dus ik kan alleen op specs, looks en ervaringen uitgaan, niet op de technische argumentatie daarachter (wat me ook weinig interesseert zolang de specs, looks en ervaringen goed zijn). Meer van de common sense en research dan een doorgewinterde IT'er.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:22 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Grappig dat vet gedrukte woord, heel ander beeld van je!
No problemo.quote:Bedankt voor de replies op de vragen over de Android-tv-sticks.
- Kloptquote:Ik wil zo graag geld uitgeven maar de conclusie is:
- Android op de tv: wacht op betere XBMC ondersteuning
- Shiz-telefoon: wacht op de G2s of de G3
- china tablet: wacht op BT3.0 support
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:32 schreef shiznuts het volgende:
Duitsland... Of de Fiio N3. Anders X-mini's of deze: http://www.mobilefun.nl/3(...)er-phone---zwart.htm .
Of als het wat meer mag kosten: http://www.google.nl/#q=l(...):70,p_ord:p&tbm=shop
Rooten kan gewoon via Odin en een firmware. Als je dan de Nederlandse pakt hebt je meteen de Nederlandse taalquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:55 schreef Syphixx het volgende:
witte aurora II is er ! denk dat ik er nog veel plezier zal aan beleven
nu even wat gaan in lezen om dat ding te rooten/flashen en die chinese troep te dumpen
Twee weekjes, dat was nog wel te doen, toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:55 schreef Syphixx het volgende:
witte aurora II is er ! denk dat ik er nog veel plezier zal aan beleven
nu even wat gaan in lezen om dat ding te rooten/flashen en die chinese troep te dumpen
quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:51 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hier btw een tof topic voor je A II: http://www.slatedroid.com(...)-roms-for-aurora-ii/
[..] _ [..]
Zo gisteren ff 2606 firmware op m'n Aurora II gemikt, geroot, als Samsung ingesteld, market opengegooid d.m.v. xml-files ( all-you-need ) meeste apps (nog altijd niet alles hoor) zoals YouTube e.d. werken nu, de A7HD wifi-optimalisation-settings erop gezet, m'n WLAN geconfigureerd naar channel 11, met Titanium backup Chinese meuk verwijderd.
odin ? :pquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:59 schreef davedavy het volgende:
[..]
Rooten kan gewoon via Odin en een firmware. Als je dan de Nederlandse pakt hebt je meteen de Nederlandse taal
inderdaad 2 weekjes is in principe niksquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:01 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Twee weekjes, dat was nog wel te doen, toch?
[..]
Odinquote:
Ik zou bij god niet weten waarom je dat zou gebruiken, maar ok, ieder zo z'n ding.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:10 schreef davedavy het volgende:
[..]
Odin
Het is aan te raden de Odin versie te gebruiken die bij de Firmware zit. Mocht die er uberhaupt bijzitten. Neem eens een kijkje op XDA Developers
Om de Firmware te veranderen of de Tablet te rooten natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik zou bij god niet weten waarom je dat zou gebruiken, maar ok, ieder zo z'n ding.
Wel de root voor Android 4 pakken hé, dan gewoon klikken op start en klaar is keesquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:44 schreef Syphixx het volgende:
snap niks van dat programma
gewoon root ding erop, stappen volgen
daarna 0626 FW erop, stappen volgen en klaar dacht ik ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |