quote:
Omdat DX altijd erg laat is met tablets en niet eens zo'n erg sterke line-up en prijs qua tablets heeft. Er zijn wat stores die wél vlot de tablet-trends bijhouden en veel verschillende tablets aanbieden. Merimobiles, Ownta, Chinagrabber en noem ze maar op. Die hoeven echter niet per se de goedkoopste te zijn. Pandawill is de laatste tijd opvallend sterk aanwezig op tablet-vlak. Erg divers en recent aanbod en de prijzen zijn aan de lage kant. Voor budgettablets heeft BIC vaak wel een aantrekkelijke oplossing in huis. Wat ook geen kwaad kan is om op Aliexpress en Taobao/Tmall (MisterTao) te kijken.

quote:
Wat ik heb betaald is geen goede indicatie wat je ervoor kwijt moet zijn als jij er eentje haalt.

Ik had zo'n beetje de jackpot betaald via een Aliexpress-aanbieder (wel wat freebies erbij), omdat ik geen gedoe wilde met de omwegen en afhandeling via MisterTao/Zarmark om het van Taobao/Tmall te halen. Ik wilde 'em gewoon zo snel mogelijk en met de weg van kortste weerstand hebben, wat het uiteindelijk ook wel was, dus wat dat betreft geen slechte keuze.

Toen kwam er door miscommunicatie bij de verkoper/customer service en de warehouse-staff dus ook nog een mooie douanebrief (2e keer ooit, eerste keer waren gefakte microfoontjes, daar had ik niet zo de behoefte me zonodig voor te verantwoorden, die mochten ze houden/vernietigen, kostten toch geen drol), gelukkig was ik thuis en kun je bij ons in Wenen tot 13:00 bij de Zollamt terecht om in persoon de inklaring te doen en je pakketje mee te krijgen, dus had ik 'em nog (3 uur later) diezelfde dag. Maar al met al dus duurder uitgevallen dan had gehoeven. Zelf wil ik het niet eens omrekenen en optellen bij elkaar en gewoon maar snel achter me laten.

Maar ja, ik heb er wel al een paar dagen plezier van, zo zonder met twee telefoons te hoeven rondlopen. Aan firmwarehacks en inrichten e.d. ben ik nog niet eens toegekomen, moet veel werken de laatste tijd. Wat sindsdien nog toe te voegen is, is hoe licht en dun 'ie eigenlijk is, al had de Desire Z natuurlijk een fysiek toetsenbord met scharniersysteem dat aardig wat gewicht en dikte meebracht. De accu gaat met aardig wat gebruik 36 uur mee. Vergeet niet dat 'ie dualSIM standby is, je kunt niet tegelijkertijd bellen natuurlijk, maar verder wel altijd op twee netten aanwezig, dus dat verbruikt zeker het nodige meer dan een enkele SIM-handy. En de incorporatie van het hele dualSIM-wezen is Android verrassend genoeg helemaal niet vreemd. De snelheid, vloeiendheid en gemak van Android 4.0.3 i.c.m. deze telefoon is nog altijd iets wat ik (voor die prijs) nergens anders heb gezien. Echt heel fijn. Ook beschikt de telefoon over fastboot, start echt supersnel op. Had je me een halfjaar geleden gezegd dat ik met een sjinees mobieltje zou rondlopen, dan had ik je keihard uitgelachen. Maar nu heb ik het lachen!

quote:
Die eerste is duur, afgelopen en heeft maar 4GB en HDMI 1.3. Die tweede is al veel interessanter, goedkoop, loopt nog, met al een gehaalde plege-reward binnengesleept waarmee elke uitgeleverde Equiso Smart TV standaard met 1GB RAM komt (= dus Pro versie als ik het goed begrijp) en volgens specs HDMI 1.4-ondersteuning. Je krijgt er al eentje van ze met een minimale $39-pledge en $15 internationale verzendkosten, wat heel schappelijk is. Nog schappelijker is het feit dat ze er dan ook gewoon een 'wireless gesture remote' bij kunnen leveren voor die prijs. Helemaal niet slecht! De nieuwste China-Android-sticks zijn toch rond het ~70 usd-prijspunt. Neem je de
Oval Elephant met een soortgelijke
wireless remote, ben je veel meer kwijt dan die Equiso. Je hebt dan weliswaar bij 'OE' een Allwinner A10 Cortex-A8 processor met ondersteuning voor 2160p, maar ja, is je dat dat prijsverschil waard?
't Is kut voor de Raspberry Pi, maar die gaat natuurlijk gauw geschiedenis worden en leuk blijven voor Linux-projectjes maar z'n rol als mediaspeler gauw afstaan aan Android-sticks en -kastjes. Android-gebaseerde apparaatjes zijn qua hardware een stuk bekwamer en sneller en hebt ook nog eens een erg weinig vereisend maar erg toffe en vol met apps ondersteund besturingssyteem. De komst van
XBMC voor Android is natuurlijk een megatoffe ontwikkeling. Maar zoals Iemand91 al zei, misschien is het beste wachten... meer info over XBMC ondersteuning, meer concurrentie op dat vlak, meer keuze, lagere prijzen, meer waar voor je geld.

Al lijkt die kickstarter van Equiso steunen op dit moment eigenlijk wel een tof idee...
-edit- Oh wacht, die $39 was alleen voor early-birds, minimum nu voor eentje is $69,- Dat werpt er wel een ander licht op natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz