Dit. Zwarte schoenen is voor paupers.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:27 schreef the_critic het volgende:
hollands weer?? daar hebben ze overschoenen voor!Witte schoenen is soignee! Zwart is alles behalve
Wat een ingenieus uitgewerkt plan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een plan gemaakt. Ik ga eind deze maand pedalen + schoenen, zadel, broek en een helm kopen. Dan ga ik lekker fietsen. Mocht ik dan rond maart/april nog steeds lol hebben in het fietsen, dan koop ik een andere fiets.
Waarom geen Bal schoentjes.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit. Zwarte schoenen is voor paupers.
Ik weet niet wat je allemaal bazelt, toerdertjequote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom geen Bal schoentjes.Modepopjes zijn jullie
Als je zulke kleur spullen koopt weet ik nu al dat daar nooit meer dan 100km/jr mee gereden gaat worden. En dan alleen bij mooi weer uiteraard.![]()
Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
TS ik had het niet tegen jou maar tegen critic en patroon![]()
snap niet helemaal waarom ik reageer... maar ok...quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je zulke kleur spullen koopt weet ik nu al dat daar nooit meer dan 100km/jr mee gereden gaat worden. En dan alleen bij mooi weer uiteraard.![]()
Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mooie fiets!quote:Op donderdag 12 juli 2012 06:55 schreef Martinous het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst!:
[ afbeelding ]
icm met ultegra pedaaltjes( geen carbon)
en:
[ afbeelding ]
Helaas is het zo waardeloos weer, ik wil ze graag testen( jaja een "echte wielrenner'' gaat gewoon)
We zijn niet op onze tenen getrapt. We zijn verbaasd om je onnozele post.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:53 schreef RaymondK het volgende:
Wat een stelletje hier. Eerst aanvallen, en dan op je tenen getrapt zijn als d'r gehapt wordt.
yeah sure.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
We zijn niet op onze tenen getrapt. We zijn verbaasd om je onnozele post.
ik weet niet welke post jij aan het lezen bent... maar ik zie enkel complimenten voor Martinous voor zijn keuze voor witte schoenen. Degene die daarna de aanval opent, omdat ie op zijn kleine pikkie getrapt... jij!quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:53 schreef RaymondK het volgende:
Wat een stelletje hier. Eerst aanvallen, en dan op je tenen getrapt zijn als d'r gehapt wordt.
post 7 bijv.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:57 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik weet niet welke post jij aan het lezen bent... maar ik zie enkel complimenten voor Martinous voor zijn keuze voor witte schoenen. Degene die daarna de aanval opent, omdat ie op zijn kleine pikkie getrapt... jij!
Kloptquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:56 schreef RaymondK het volgende:
[..]
yeah sure.
en zwarte schoenen was voor paupers?
Maar goed TS, mooie fiets, en netjes afgewerkt![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:02 schreef the_critic het volgende:
dat wit soignee is, en zwart niet is een aanval op jou?? Is enkel een mening van mijn kant, maar schijnbaar draait het hele forum om jou, dus mijn excusses dat ik je gekrenkt heb
Nee het bodybuild topic draait om mijquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:02 schreef the_critic het volgende:
dat wit soignee is, en zwart niet is een aanval op jou?? Is enkel een mening van mijn kant, maar schijnbaar draait het hele forum om jou, dus mijn excusses dat ik je gekrenkt heb
Waarom niet dan? Mijn cube agree is zwart, en mijn schoenen ook.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:07 schreef the_critic het volgende:
overschoentjes gebruiken, af en toe een doekje erover.. en accepteren dat kraakhelder wit, na een jaartje fietsen een beetje minder kraakhelder wit is. Ik zou daarintegen nooit voor zwarte schoenen kiezen. Hiervoor had ik geel/rode time schoenen.. waren soignee door de kleuren van kleding en fiets die matchend waren.. maar zwart, kan in mijn ogen (MIJN mening dus...) nooit!
![]()
Nogmaals dus complimenten voor de keuze van Martinous! en vanaf hier gewoon weer verder met de recreatieve fietsers en hun aanwinsten!
Precies, wit blijft niet wit. Maar een jaar oude schoen is van afstand nog steeds wit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:07 schreef the_critic het volgende:
overschoentjes gebruiken, af en toe een doekje erover.. en accepteren dat kraakhelder wit, na een jaartje fietsen een beetje minder kraakhelder wit is. Ik zou daarintegen nooit voor zwarte schoenen kiezen. Hiervoor had ik geel/rode time schoenen.. waren soignee door de kleuren van kleding en fiets die matchend waren.. maar zwart, kan in mijn ogen (MIJN mening dus...) nooit!
![]()
Nogmaals dus complimenten voor de keuze van Martinous! en vanaf hier gewoon weer verder met de recreatieve fietsers en hun aanwinsten!
Maar ze squatten geen 170kg, deadliften geen 200kg, en benchen geen 125kg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:12 schreef the_critic het volgende:
absoluut gay.. heel wielrennen is een beetje gay. scheren hun benen, obsesief over gewicht (zowel van zichzelf als van ieder schroefje dat op de fiets zit), bekijken zichzelf in iedere winkeletalage die ze voorbij fietsen.. ijdel tot het bot
Maar als ze vallen, stappen ze weer op (checken eerst fiets en dan pas zichzelf..) fietsen met geperforeerde longen, gebroken handen, gebroken heup of gebroken knieschijf. Echte mannen dus..
wie het verste pissen kan, is hiermee wel beantwoord denk ik!quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Maar ze squatten geen 170kg, deadliften geen 200kg, en benchen geen 125kg.
En vreten wel hun hele lichaam op incl hun kippepootjes![]()
Wordt wel heel erg gay weer dit![]()
M.a.w. iedereen heeft zo z'n ding voor w.b.t. sport he.
Maar euhm. Je bent zelf ook best goed in het aanprijzen van je eigen mening. Vind je dat zelf ook niet een klein beetje?
yep. Jij op de fiets, ik in de sportschoolquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:39 schreef the_critic het volgende:
[..]
wie het verste pissen kan, is hiermee wel beantwoord denk ik!
En ja, ik heb inderdaad een eigen mening over wat ik soignee vind. Maar ik weet zeker dat meerderheid van alle wielrenners die mening over wat wel en niet soignee is wel delen.
Ah een bodybuilder op een racefiets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Maar ze squatten geen 170kg, deadliften geen 200kg, en benchen geen 125kg.
En vreten wel hun hele lichaam op incl hun kippepootjes![]()
Wordt wel heel erg gay weer dit![]()
M.a.w. iedereen heeft zo z'n ding,doel, en vizie voor w.b.t. sport he.
Maar euhm. Je bent zelf ook best goed in het aanprijzen van je eigen mening. Vind je dat zelf ook niet een klein beetje?
Nee, maar ik ben i.i.g. niet zo mager als een garnaal. En heb wel soigne voor w.b.t. m'n hele lichaamquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah een bodybuilder op een racefiets.Die zwarte schoenen maakt niets meer uit, soigné wordt je toch niet.
Campagnolo Bullet serie is misschien wel iets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:10 schreef Doff het volgende:
Wat voor mooie (lichte) wielen heb je voor zo'n 1000,-?
Ik heb echt belachelijk mooie wielen gezien van Mad Fiber, maar die hebben een vervelend prijskaartje.
Carbon, alu, clinchers, tubes? Gewicht berijder, gebruik?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:10 schreef Doff het volgende:
Wat voor mooie (lichte) wielen heb je voor zo'n 1000,-?
Ik heb echt belachelijk mooie wielen gezien van Mad Fiber, maar die hebben een vervelend prijskaartje.
Ik weeg bijna niksquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Carbon, alu, clinchers, tubes? Gewicht berijder, gebruik?
Beetje kruipolie er tussen spuiten en dan nog eens proberen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:24 schreef vault_tec het volgende:
mijn zadelpen zit muur vast, iemand een idee hoe ik hem er uit kan krijgen?
Zijn idd zeer mooie en goede wielen! Een ploeggenoot van mij heeft ze ook.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:17 schreef cafca het volgende:
Mijn fm had van de week dura ace c35 in de aanbieding voor 999.
Maar is dat niet een beetje overkill voor 150 km toeren per week?
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar echt licht zijn die niet toch?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:17 schreef cafca het volgende:
Mijn fm had van de week dura ace c35 in de aanbieding voor 999.
Maar is dat niet een beetje overkill voor 150 km toeren per week?
En een stukje duurderquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:03 schreef the_critic het volgende:
omdat ze maar 35mm zijn50 of 60 is meer
![]()
Dank! De fiets was met 1399 een 'koopje' met ultegra afwerking. Tevens ben ik van natura zwemmer en waterpoloer.. Ik ben met mijn 184 en 80 kg niet bepaald het voorbeeld wielrenner.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:39 schreef Olle. het volgende:
[..]
Mooie fiets!
Expres niet voor Carbon gekozen?
Deze:quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:49 schreef Martinous het volgende:
Heeft iemand nog een mooie plaat voor de OP?
quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:01 schreef Narcotical het volgende:
Was het niet deze, al dan niet met een opschrift?
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:01 schreef Narcotical het volgende:
Was het niet deze, al dan niet met een opschrift?
[ afbeelding ]
De mijne hangt met beugels aan de muur in de kelderbox, kleine 10 cm boven de grondquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:12 schreef Martinous het volgende:
...
Hoe hebben jullie de fietsen in de berging/schuur/garage? Mijn opstelling is nog niet ideaal en ik zoek wat verbetermogelijkheden
Hier ook. Precies in een dood hoekje waar ik toch niets mee kon.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:56 schreef the_critic het volgende:
Mijne hangt aan hte voorwiel, aan een haak in het plafond. Leve ruimtegebrek en met zo een lichte fiets, niets aan het handje.
Man, je bent zelf een pussy, of een ongelikte beer. Wij fietsen liever gesoigneerd dan op je zolderkamertje de internet held uit te hangen en hier een beetje commentaar te leveren zodra het wielrennen voor 1 maand per jaar ook ineens weer een leuk tijdverdrijf wordt voor Henk en Ingrid......quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Spuit elf.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Man, je bent zelf een pussy, of een ongelikte beer. Wij fietsen liever gesoigneerd dan op je zolderkamertje de internet held uit te hangen en hier een beetje commentaar te leveren zodra het wielrennen voor 1 maand per jaar ook ineens weer een leuk tijdverdrijf wordt voor Henk en Ingrid......
Toerdertjequote:Op donderdag 12 juli 2012 10:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je allemaal bazelt, toerdertje, maar ik rij zo'n 10k per jaar met een amateur licentie. Dus niet alleen bij mooi weer wordt er getraind. Bij slecht weer gaan er gewoon overschoenen overheen. En af en toe worden ze ff opgepoetst..
![]()
Ik rij nu met 2 kettingen en dat gaat iets beter. Wissel de ketting elke 500km.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Toerdertje
Hoe kom je er ook bij dat Ultegra 3000km meegaat?
Pleeg je geen onderhoud aan je fiets? Ik doe een jaar met een ketting. Zal zo'n 10000 km zijn. In goed en slecht weer. Cassette's wissel ik af.
Een easton body. Op de as geperste, zelfde wielen als die van TS. Die standaard op een cube agree zitten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:21 schreef Yankee het volgende:
Elke 3000km de body kapot??Wat voor rotzooi is dat?
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Man, je bent zelf een pussy, of een ongelikte beer. Wij fietsen liever gesoigneerd dan op je zolderkamertje de internet held uit te hangen en hier een beetje commentaar te leveren zodra het wielrennen voor 1 maand per jaar ook ineens weer een leuk tijdverdrijf wordt voor Henk en Ingrid......
Dat heeft toch niets met Ultegra te maken?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een easton body. Op de as geperste, zelfde wielen als die van TS. Die standaard op een cube agree zitten.
Misschien geen wedstrijd kwaliteit, maar helemaal geen rotzooi voor zover ik het kan beoordelen.
Ben d'r mee terug gegaan naar de fietsenmaker en uit elkaar gehaald, en heb dan dus gewoon door de haakjes heen getrapt...
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met Ultegra te maken?
Easton body's zijn ook kut, want zacht materiaal. Voor de rest zijn het wel prima wielen om op te koersen. Ik heb een setje van een oud type en daarvan heeft de body inmiddels de velg overleefd
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.
Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Ultegra naaf in laten spakenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.
Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Als je iets hards (harder dan het bodymateriaal) tussen de cassette en de body doet moet de cassette eerst daardoor vreten. American Classic en Novatec hebben hier voor hun body's ook een oplossing voor bedacht.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef Tommeke het volgende:
Dat van die paperclips snap ik niet. Hoe moet ik dat voor me zien?
Dat setje Vista van mij is op, holle velgen, maar de naven zijn nog wel oke. Dus ik ga die opnieuw in laten spaken in een setje Kinlin 380's.
jongah hij deadlift 200kg die fiets is geen match voor deze kill aightquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.
En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef PanicButton het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook maar eens te beginnen met fietsen. Ik wil het al een tijd lang en krijg nu een fiets cadeau van iemand
Ik ben geïnteresseerd in deze fiets:
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/
is dit wat voor deze prijs of is het crap? Merk frame ken ik niet, maar ik heb er op gezeten en het voelt allemaal degelijk.
Budget is 600/750 euro
Hij bood me deze ook nog aan voor 850 euro. Wel boven budget en ik vraag me af of ik als beginner dit verschil wel merk:
http://bikebiz.nl/Ghost/Ghost-EBS-Race-Ultegra/1519/
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaanquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Martinous het volgende:
[..]
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..
Ik wil je eigenlijk meegeven om wielrennen een keer uit te proberen voordat je aan een fiets begint. Met een fiets alleen ben je er nog niet. Denk ook aan de schoenen, pedalen, kleding.. Dat kost ook nog aardig wat!
Mocht je het leuk vinden, dan heb je hier in nederland op recreatief niveau genoeg aan 105!
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:50 schreef PanicButton het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaanExtra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.
Dat kunnen de racefiets groepen gewoon hebben hoor. No worriesquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:54 schreef Martinous het volgende:
[..]
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.
Of is er iemand die dit volledig kan ontkrachten?
Ik ben er nog niet over uit of ik het sowieso via internet wil kopen, als dat goedkoper is wel, maar niet voor ik eerst getest heb in een speciaalzaak. Qua maatvoering heb ik 55/56 nodig, verschilt een beetje per site. BBL = 83cm en lichaamslengte 178cm.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:03 schreef eentwee het volgende:
Ga je de fiets sowieso via internet kopen? Want het is wel handig om je een beetje in de maatvoering te verdiepen. Een speciaal damesframe is bijv. niet altijd nodig.
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.
En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Thanksquote:
Stoer hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.
Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten, maar dat doe ik express al niet.
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
En als het buiten -10 is, wordt het vet in je body dik, en blijven de tandjes ook wel eens hangen.
1x zo'n tandje te weinig in de aandrijving en hij slaat door en het is gedaan.
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?quote:Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.
Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten,
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
leg uit.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:31 schreef cafca het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?
Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....quote:Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |