abonnement Unibet Coolblue
pi_114146208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een easton body. Op de as geperste, zelfde wielen als die van TS. Die standaard op een cube agree zitten.
Misschien geen wedstrijd kwaliteit, maar helemaal geen rotzooi voor zover ik het kan beoordelen.
Ben d'r mee terug gegaan naar de fietsenmaker en uit elkaar gehaald, en heb dan dus gewoon door de haakjes heen getrapt...
Dat heeft toch niets met Ultegra te maken? :P

Easton body's zijn ook kut, want zacht materiaal. Voor de rest zijn het wel prima wielen om op te koersen. Ik heb een setje van een oud type en daarvan heeft de body inmiddels de velg overleefd :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:36:13 #77
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114146297
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met Ultegra te maken? :P

Easton body's zijn ook kut, want zacht materiaal. Voor de rest zijn het wel prima wielen om op te koersen. Ik heb een setje van een oud type en daarvan heeft de body inmiddels de velg overleefd :P
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.

Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:14:32 #78
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114158254
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.

Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.

En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114160765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.

Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Ultegra naaf in laten spaken :P
pi_114161161
Easton is inderdaad matig. Veel spaakbreuk en body's van snijkoek. Cassette harder aandraaien helpt een beetje. Verder paperclips openvouwen en in de splines doen zodat de kracht beter verdeeld wordt.
pi_114163738
Dat van die paperclips snap ik niet. Hoe moet ik dat voor me zien?

Dat setje Vista van mij is op, holle velgen, maar de naven zijn nog wel oke. Dus ik ga die opnieuw in laten spaken in een setje Kinlin 380's.
pi_114164002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef Tommeke het volgende:
Dat van die paperclips snap ik niet. Hoe moet ik dat voor me zien?

Dat setje Vista van mij is op, holle velgen, maar de naven zijn nog wel oke. Dus ik ga die opnieuw in laten spaken in een setje Kinlin 380's.
Als je iets hards (harder dan het bodymateriaal) tussen de cassette en de body doet moet de cassette eerst daardoor vreten. American Classic en Novatec hebben hier voor hun body's ook een oplossing voor bedacht.


  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:57:39 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114165468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.

En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
jongah hij deadlift 200kg die fiets is geen match voor deze kill aight
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114177105
Ik zit er aan te denken om ook maar eens te beginnen met fietsen. Ik wil het al een tijd lang en krijg nu een fiets cadeau van iemand :)

Ik ben geïnteresseerd in deze fiets:
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/

is dit wat voor deze prijs of is het crap? Merk frame ken ik niet, maar ik heb er op gezeten en het voelt allemaal degelijk.

Budget is 600/750 euro

Hij bood me deze ook nog aan voor 850 euro. Wel boven budget en ik vraag me af of ik als beginner dit verschil wel merk:

http://bikebiz.nl/Ghost/Ghost-EBS-Race-Ultegra/1519/

[ Bericht 18% gewijzigd door PanicButton op 13-07-2012 23:16:45 ]
pi_114191848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef PanicButton het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook maar eens te beginnen met fietsen. Ik wil het al een tijd lang en krijg nu een fiets cadeau van iemand :)

Ik ben geïnteresseerd in deze fiets:
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/

is dit wat voor deze prijs of is het crap? Merk frame ken ik niet, maar ik heb er op gezeten en het voelt allemaal degelijk.

Budget is 600/750 euro

Hij bood me deze ook nog aan voor 850 euro. Wel boven budget en ik vraag me af of ik als beginner dit verschil wel merk:

http://bikebiz.nl/Ghost/Ghost-EBS-Race-Ultegra/1519/
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..

Ik wil je eigenlijk meegeven om wielrennen een keer uit te proberen voordat je aan een fiets begint. Met een fiets alleen ben je er nog niet. Denk ook aan de schoenen, pedalen, kleding.. Dat kost ook nog aardig wat!

Mocht je het leuk vinden, dan heb je hier in nederland op recreatief niveau genoeg aan 105!
pi_114192610
bovendien zal je als beginner het verschil tussen 105 en ultegra niet merken. 105 heeft een betere prijskwaliteitverhouding dan ultegra
pi_114194546
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Martinous het volgende:

[..]


Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..

Ik wil je eigenlijk meegeven om wielrennen een keer uit te proberen voordat je aan een fiets begint. Met een fiets alleen ben je er nog niet. Denk ook aan de schoenen, pedalen, kleding.. Dat kost ook nog aardig wat!

Mocht je het leuk vinden, dan heb je hier in nederland op recreatief niveau genoeg aan 105!
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan :) Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.
pi_114194657
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:50 schreef PanicButton het volgende:

[..]

Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan :) Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.

Of is er iemand die dit volledig kan ontkrachten?

:7
pi_114195375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:54 schreef Martinous het volgende:

[..]

Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.

Of is er iemand die dit volledig kan ontkrachten?

:7
Dat kunnen de racefiets groepen gewoon hebben hoor. No worries
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114199680
Wat een fijn topic is dit zeg! (Vooral de vorige versies) Jullie hebben me al aardig wegwijs kunnen maken en inderdaad het boekje vrouw en fiets wat ik ergens voorbij zag komen is een topper! Echt een must have voor vrouwen die willen fietsen ;) like me

Ik loop al jaren met het plan om te gaan fietsen, en dit jaar hoop ik de daad bij het woord te gaan voegen.. Omdat ik beginner ben heb ik het budget vasgesteld op +/- ¤800 á ¤900 (alleen de fiets)
Een aantal opties:
http://www.fietsgigant.co(...)99-special-deal.html
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11708&catid=2916
http://www.12gobiking.nl/racefietsen/dames/bulls_ancura_2_2012
http://www.12gobiking.nl/(...)ls_harrier_105__2011
http://www.12gobiking.nl/(...)acefiets_sl_wsd_2011
http://r.twenga.nl/g3.php(...)ODFmM2RkZmY%3D&dac=1
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/
(ha die laatste zag ik net staan paar posten terug)

Ik ben benieuwd naar jullie mening, wat is volgens jullie de beste qua prijs/kwaliteit en waarom??
Ik hoef niet direct morgen een nieuwe fiets te hebben hoor.. heb er wel even de tijd voor genomen, ik heb vakantie in augustus en aangezien ik dit jaar thuis blijf (goedkoper dus kan ik prima een fietsje aanschaffen) ga ik mooi rond touren in ons mooie Nederland..
Alvast bedankt voor jullie meedenken!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jolly89 op 14-07-2012 17:28:23 ]
pi_114204807
Ga je de fiets sowieso via internet kopen? Want het is wel handig om je een beetje in de maatvoering te verdiepen. Een speciaal damesframe is bijv. niet altijd nodig.
pi_114206312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:03 schreef eentwee het volgende:
Ga je de fiets sowieso via internet kopen? Want het is wel handig om je een beetje in de maatvoering te verdiepen. Een speciaal damesframe is bijv. niet altijd nodig.
Ik ben er nog niet over uit of ik het sowieso via internet wil kopen, als dat goedkoper is wel, maar niet voor ik eerst getest heb in een speciaalzaak. Qua maatvoering heb ik 55/56 nodig, verschilt een beetje per site. BBL = 83cm en lichaamslengte 178cm.
Dus wat dat betreft zou ik prima op een herenfiets passen ;) Wat moet er dan behalve zadel nog meer aangepast worden? En zou dat extra kosten of zit dat dan bij de prijs in?
pi_114207679
Dat zijn vrij gebruikelijke maten inderdaad, geen bijzonder lange benen wat lastiger is bij het vinden van een passend frame. Als je een fiets koopt bij een postorderbedrijf kun je niet veel aanpassingen verwachten (meestal is er niks mogelijk). Een dameszadel is voor de meeste vrouwen wel nodig, maar ook niet voor alle. Verder zijn specifieke aanpassingen bijv. een smaller stuur en/of met korte reach en evt. de positie van de shifters voor mensen met heel kleine handen, maar dat zal bij jou ook wel meevallen. Als je een aanbieding via internet koopt is het misschien wel goedkoper maar dit is ook de tijd dat er uitloopmodellen met korting worden verkocht bij gewone zaken. Ik heb een lage pet op van de meeste fietsenwinkels, het gros verkoopt het liefst wat op voorraad is of is gewoon onkundig. Afhankelijk van de regio waar je woont kan iemand je wellicht op zaak wijzen waar je goed geholpen wordt.
pi_114208188
Voor een goede fiets wil ik best een eindje rijden, maar ik woon regio Zwolle/Apeldoorn
Zijn er zaken waarvan jullie zeggen: "Daar moet je zeker kijken"
  maandag 16 juli 2012 @ 11:16:02 #95
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114262283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.

En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.

Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten, maar dat doe ik express al niet.
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.

En als het buiten -10 is, wordt het vet in je body dik, en blijven de tandjes ook wel eens hangen.
1x zo'n tandje te weinig in de aandrijving en hij slaat door en het is gedaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ultegra naaf in laten spaken :P
Thanks

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 16-07-2012 12:13:29 ]
pi_114264584
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.

Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten, maar dat doe ik express al niet.
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.

En als het buiten -10 is, wordt het vet in je body dik, en blijven de tandjes ook wel eens hangen.
1x zo'n tandje te weinig in de aandrijving en hij slaat door en het is gedaan.
Stoer hoor
  maandag 16 juli 2012 @ 12:26:09 #97
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114264796
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.

Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten,
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?
  maandag 16 juli 2012 @ 12:32:38 #99
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114264820
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:31 schreef cafca het volgende:

[..]

sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?
leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
pi_114265012
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....

Hoe dan ook, ik begrijp niet welk punt je nu wilt maken.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:38:23 #101
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114265058
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
hij bedoelt dat je gewoon lomp doet volgens mij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 16 juli 2012 @ 12:41:29 #102
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114265184
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:37 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....

Hoe dan ook, ik begrijp niet welk punt je nu wilt maken.
Het punt is dat mijn fiets niet zo snel slijt door het gebrek aan onderhoud (wat hier gesuggereerd werd) maar door het rijgedrag.
En nee daar ben ik niet op uit. Zo snel mogelijk stuk krijgen.
Ik doe het fietsen als cardio naast bodybuilden, en het met veel kracht optrekken en doortrekken voor meer uithoudingsvermogen tijdens het squatten.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:43:07 #103
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114265244
Koop dan gewoon een bakfiets ofzo, als je gaat fietsen als krachttraining dan gebruik je je fiets niet waarvoor hij bedoelt is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 16 juli 2012 @ 12:44:11 #104
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114265282
quote:
11s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:43 schreef Catch22- het volgende:
Koop dan gewoon een bakfiets ofzo, als je gaat fietsen als krachttraining dan gebruik je je fiets niet waarvoor hij bedoelt is.
ik klaag verder ook niet...

Wordt alleen moe van sommige mensen hier. :')

Bakfiets is wel een goeie idd. c_/
  maandag 16 juli 2012 @ 12:48:24 #105
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114265420
Als je gewoon vooral veel weerstand wil om heel veel kracht weg te zetten dan zou ik een lompe fiets pakken.

Het is logisch dat een racefiets stuk gaat als een "bodybuilder" 10km lang vol en vooral lomp gaat zitten trappen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 16 juli 2012 @ 12:54:22 #106
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114265610
quote:
11s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Catch22- het volgende:
Als je gewoon vooral veel weerstand wil om heel veel kracht weg te zetten dan zou ik een lompe fiets pakken.

Het is logisch dat een racefiets stuk gaat als een "bodybuilder" 10km lang vol en vooral lomp gaat zitten trappen.
Als jij het lomp wil noemen dan prima.
Again, Ik klaag ook verder niet.
pi_114266416
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Het punt is dat mijn fiets niet zo snel slijt door het gebrek aan onderhoud (wat hier gesuggereerd werd) maar door het rijgedrag.
En nee daar ben ik niet op uit. Zo snel mogelijk stuk krijgen.
Ik doe het fietsen als cardio naast bodybuilden, en het met veel kracht optrekken en doortrekken voor meer uithoudingsvermogen tijdens het squatten.

Zoals jij het zegt:
quote:
Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
Lijkt het een doel. Ik zeg dat je dan een racefiets verkeerd gebruikt, en dat zou ik persoonlijk als dom betitelen. En ja, ik word ook wel eens moe van sommige mensen, maar je daar aan irriteren is ook al verspilde energie ;)
  maandag 16 juli 2012 @ 13:19:03 #108
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114266495
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:17 schreef cafca het volgende:

[..]

Zoals jij het zegt:

[..]

Lijkt het een doel. Ik zeg dat je dan een racefiets verkeerd gebruikt, en dat zou ik persoonlijk als dom betitelen. En ja, ik word ook wel eens moe van sommige mensen, maar je daar aan irriteren is ook al verspilde energie ;)
Je hebt gelijk. mzzl mensen.
  maandag 16 juli 2012 @ 13:55:54 #109
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114267919
1
2
3
4
5
6
7
Aantal    Artikel    Uitvoering    Prijs    Wissen
    Specialized Sport Road White    48    ¤ 89,90     
    Shimano SPD SL 540 Zwart        ¤ 49,95    
    Belga Basic Bibshort    XL    ¤ 49,95    
BBB BSD-51S SupremeBase White        ¤ 49,95

Totaal:    ¤ ~240,00     

versus webshop

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Winkelmand

1x Bontrager Race DLX 2012 Schoenencombo 
(Zilver 48)
¤ 119,99
verwijderen

1x BBB Bib-shorts 
¤ 44,95
verwijderen

1x BBB Supremebase Zadel 
¤ 49,95
verwijderen
3 producten:    ¤ 214,89
Bezorgkosten:    n.t.b.
Totaal:    ¤ 214,89
Scheelt 25 euro tussen de lokale shop en een webshop (bovenste is lokale winkel waar ik de verzendkosten heb afgetrokken). Eigenlijk de moeite niet van het online bestellen. Verschil zit hem in de pedalen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114274181
tussen webshops en webshops zit ook verschil in prijs. De duitse shops (oa bike-components.de) zijn vaak al gunstiger in prijs. Futurumshop.nl is een relatief dure webshop
  maandag 16 juli 2012 @ 16:15:22 #111
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114274255
dit was 12gobiking
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114274581
wellicht loont het wat verder te zoeken voor je spullen

de eerder genoemde www.bike-components.de is vaak wel goedkoper dan Nederlandse, evenals bike-discount.de en wiggle.co.uk. Het hangt ook van de artikelen af die je nodig hebt natuurlijk.

Daarnaast is iets meer betalen bij de lokale FM natuurlijk ook geen ramp. De lokale middenstand wat helpen vind ik een goed iets en helemaal wanneer jij je fiets daar ook wel eens heen brengt voor probleempjes. Een band opbouwen met de FM kan in mijn ogen geen kwaad en een goede band is zeker wat waard.
pi_114274774
Ligt er ook een beetje aan voor hoeveel je besteld. Ik had van de week alleen een nieuwe cassette nodig, dan wegen de verzendkosten niet op tegen het prijsverschil.
Daarnaast wil ik ook graag de lokale middenstand een beetje steunen.
  maandag 16 juli 2012 @ 16:27:21 #114
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114274794
bij bikecomponents kom ik op 179 euro. Scheelt toch wel weer redelijk wat..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    Number    Unit price    Total    Remove
    Klickpedale PD-R540 
weiß/universal
in stock, ready for dispatch in 24h
     26,95 EUR     26,95 EUR    
    Race Bib Shorts 
schwarz-grün-weiß/XL
delivery period approx. 10 days
     46,95 EUR     46,95 EUR    
    SH-R064 Rennrad Schuh Modell 2012 
schwarz/48
delivery period approx. 2-7 days
     69,90 EUR     69,90 EUR    
    Pro Streem Sattel Modell 2012 
weiß/universal
in stock, ready for dispatch in 24h
     29,95 EUR     29,95 EUR    
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114275347
wel een aardig verschil, helemaal met de lokale fm. Nadeel is dat je wel geduld moet hebben
  maandag 16 juli 2012 @ 16:43:42 #116
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114275520
naja dat moet dan maar even... Zit alleen wel met de maat schoenen. Ik heb normaal rond de 47-47.5 en soms 48, dus ik koop die schoenen liever bij de lokale zaak. Kan de rest in principe wel online halen. Wil best 2-3 tientjes extra betalen bij de FM, maar 60 euro op 240 euro is wel een groot verschil...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 16 juli 2012 @ 19:22:42 #117
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_114281893
Je kunt natuurlijk ook de echte pauper uithangen: schoenen passen bij de plaatselijke FM en vervolgens via internet bestellen :P
.
  maandag 16 juli 2012 @ 19:43:33 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114282944
Dat doe ik dus sowieso niet. Haat mensen die dat doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114310788
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:22 schreef Yankee het volgende:
Je kunt natuurlijk ook de echte pauper uithangen: schoenen passen bij de plaatselijke FM en vervolgens via internet bestellen :P
Ik zeg lekker bij de fm halen. Bij die gasten kan je terug als je problemen hebt, bij zo'n webshop is het altijd weer afwachten.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:45:06 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114311783
ja dat heb ik ook, alleen 170 vs 240 euro vind ik nogal een verschil
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114312763
weet je van de overige kleding wel dat het goed is? ik zou de dingen die je zeker weet via internet halen en de dingen waarvoor je moet passen bij de FM. Of het dan nog een interessant verschil is, is natuurlijk een tweede vraag...

Ik weet overigens niet hoe het bij fietsenmakers qua voorraadbeheer zit en hoe gangbaar schoenen van maat 47+ is, maar houd er rekening mee dat fietsenmakers ook schoenen in die maat moeten bestellen of dat je veel fietsenmakers moet bezoeken voor de juiste schoenen. Vaak zijn wielerschoenen ook een maat groter dan normale schoenen.
pi_114314044
Via internet zijn die maten vaak juist extra goedkoop omdat ze overblijven. Als je met normale schoenen geen problemen hebt qua voetlengteverschil of breedte/hoogte wreef e.d. dan zou ik gewoon een koopje opsnorren. In het slechtste geval moet je ze terugsturen voor een paar euro. Voordat je aan de winkelprijs zit heb je 10 paar teruggestuurd hoor. Als je in 't midden van het land woont, ik heb nog een nieuw paar Northwave aerlite sbs in wit over in maat 47. Heb toen twee paar gekocht en ben de 46 gaan gebruiken. De 47 mag ik nog terugsturen (365 dagen retourrecht). Aangezien ik ze in Britse ponden betaald heb heb ik geen haast ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:43:11 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114314221
Ik heb echt lastige voeten, want ik heb schoenen in maat 48.5 die me passen (smalle sneakers) en schoenen in maat 47 en 47.5 die me passen.. dusja.

Ik ga wel naar de FM.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:51:36 #124
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114321934


Rose is nog goedkoper. Niet exact dezelfde producten, maar voor mij wel prima gok ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114454682
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik op zoek naar een racefiets voor beginners; ik heb het nodige speurwerk gedaan en denk vrij zeker te weten dat ik het volgende wil:

- 62 cm framemaat (mijn lengte is 192cm, en ik weeg ongeveer 84 kg)
- Afmontage Shimano Tiagra (met triple voorblad)
- Bedoeld om gemiddeld 1x per week mee te gaan fietsen
- Budget voor alleen de fiets is ongeveer 700 euro

Nu heb ik de nodige fietsjes van Focus, Trek, Haibike en Carboni zien staan voor een interessante prijs:

Focus Variado 2011

Trek Bikes Triple 2012

Haibike Tour RC

Carboni 101 Tiagra

Omdat ik echt totaal geen ervaring heb met racefietsfabrikanten, is mijn vraag wat jullie advies zou zijn in mijn geval. Welke merken zijn gerenommeerd? Welke van de genoemde opties heeft kwalitatief de beste wielset? Vaak kom ik ook het merk Sensa tegen (ik geloof een Nederlandse fabrikant). Wat is jullie ervaring met Sensa?

Andere tips of opties zijn zeker welkom!

Overigens ga ik mijn fiets niet online kopen, maar wil ik eerst langsgaan bij een verkoper om maten te laten opmeten en om een stukje te proefrijden.

Ik zou wat hulp bij het zoeken erg waarderen :)
pi_114455251
Sensa, Focus, Haibike, zijn allemaal budget frames, vaak komen ze uit dezelfde fabriek. Geen topframes, maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs. Verder is de afmontage zo'n beetje hetzelfde, Tiagra triple en op de overige onderdelen wordt zoveel mogelijk beknibbeld. Op zich redelijk spul,maar niet super.
Je zou voor dit bedrag ook eens op marktplaats kunnen kijken, zeker na de zomervakantie valt daar vast wel een iets betere fiets te scoren ;)
pi_114583935
Ook ik ben van plan te beginnen met wielrennen, ik speel al langer met dit idee, maar na afgelopen tour te hebben gekeken ben ik echt overtuigd geraakt van de noodzaak ;). Mijn budget is zo'n 500-600 euro voor een fiets, dit is wel enigszins flexibel. Ik wil graag beginnen met een tweede handsfiets, maar zou niet weten waar naar te kijken en wat een goede fiets is. Mijn vraag aan jullie is dus: wat is een goede fiets om mee te beginnen en wat heb ik nog meer nodig naast de fiets. Ik ben 199 cm en weeg zo'n 100 kilo, wat tevens een reden is om te gaan beginnen met fietsen.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:51:23 #128
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114584254
Met jou lengte moet je waarschijnlijk wel een vrij groot frame hebben. Voor goede framemaat kan je wel even wat info googlen, er is zat te vinden over hoe je je framemaat bepaald ;). Voor een precies meting kan je altijd naar een betere fietsenmaker gaat, die kan je opmeten. Gezien je gewicht is een goede wielset ook belangrijk, dus een stevige set met voldoende spaken.

Wat betreft je budget, voor 500-600 euro kan je volgens mij wel een prima 2e hands fiets vinden met Shimano Ultegra of gelijkwaardig, van een jaar of 2 oud ofzo ;). Ik weet niet hoeveel verstand je al van fietsen hebt.. :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_114584387
Wat moet ik dan precies verstaan onder een goede wielset en wat zijn voldoende spaken :p? En op welke site moet je zoeken naar fietsen, gewoon marktplaats?

Na even zoeken heb ik de volgende fietsen gevonden, zijn dit goede fietsen?
http://link.marktplaats.nl/580240708
http://link.marktplaats.nl/579545158
http://link.marktplaats.nl/580253993

[ Bericht 42% gewijzigd door Peterrt op 23-07-2012 23:51:37 ]
pi_114586052
Vandaag voor het eerst rondje gefietst met m'n nieuwe fiets, merk wel een verschil tussen Tiagra en 105.
pi_114587472
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:53 schreef Peterrt het volgende:
Wat moet ik dan precies verstaan onder een goede wielset en wat zijn voldoende spaken :p? En op welke site moet je zoeken naar fietsen, gewoon marktplaats?

Na even zoeken heb ik de volgende fietsen gevonden, zijn dit goede fietsen?
http://link.marktplaats.nl/580240708
http://link.marktplaats.nl/579545158
http://link.marktplaats.nl/580253993
Slecht moment uitgekozen ;) Het is te merken aan de prijzen op MP dat we rond de Tour zitten. Die Giant is archaisch en veel te duur. Een van de eerste carbon frames, veel te slap voor jou. De andere twee zijn beter, maar duidelijk te klein.
pi_114598635
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:51 schreef Narcotical het volgende:
Met jou lengte moet je waarschijnlijk wel een vrij groot frame hebben. Voor goede framemaat kan je wel even wat info googlen, er is zat te vinden over hoe je je framemaat bepaald ;). Voor een precies meting kan je altijd naar een betere fietsenmaker gaat, die kan je opmeten. Gezien je gewicht is een goede wielset ook belangrijk, dus een stevige set met voldoende spaken.

Wat betreft je budget, voor 500-600 euro kan je volgens mij wel een prima 2e hands fiets vinden met Shimano Ultegra of gelijkwaardig, van een jaar of 2 oud ofzo ;). Ik weet niet hoeveel verstand je al van fietsen hebt.. :)
Ik denk dat dit wat te optimistisch is. Ik zal eerder rekening houden met een 105 groep voor dat budget, wellicht zelfs gemengd met tiagra. Een iets oudere fiets is natuurlijk ook een optie. Ook zoals eentwee zegt, het vlak na de Tour is. Overigens is er voor Peterrt niets mis met een 105 groep. Als beginner (of recreatieve fietser) kan je er prima mee fietsen.
pi_114599223
Inderdaad, Ultegra van 2 jaar oud gaat niet lukken waarschijnlijk. Maar niet genoegen nemen met minder dan een 10-speed groep, dus vanaf 105 5600. Die is op de markt sinds 2006. 600¤ kan zelfs reeel zijn voor een fiets met die groep van 5 jaar oud - hangt van het frame, de overige onderdelen en de staat af.
pi_114599580
Edit verkeerde topic

[ Bericht 85% gewijzigd door Patroon op 24-07-2012 12:12:45 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114599959
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:00 schreef Patroon het volgende:
Edit verkeerde topic
als je op zoek bent naar een waterfiets om het lauwersmeer op te gaan zit redelijk in de richting hoor qua topic :P
pi_114600005
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:13 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

als je op zoek bent naar een waterfiets om het lauwersmeer op te gaan zit redelijk in de richting hoor qua topic :P
Haha, was er de afgelopen weken wel naar opzoek met al die regen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114600663
ok ik heb een beetje een omgekeerde vraag :)
ik heb namelijk al een fiets maar vraag me af of deze geschikt is voor mij.
Heb de fiets te leen van iemand en als ie mij bevalt mag ik deze overkopen/hebben.
het betreft een cannondale R800 sport, deze:

de afstand van hart trapas tot bovenkant zitbuis is 53,5cm
mijn binnenbeen lengte is 90cm.
volgens fietsgigant.com moet ik bij een binnenbeenlengte van 90cm een framehoogte hebben van 60cm
kan dit wel of zeggen jullie nee is echt te klein ik moet een grotere fiets hebben?
pi_114600785
veel te klein
pi_114600880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:45 schreef Holenbeer het volgende:
veel te klein
ok thanks :)
dat leek me zelf ook al wel idd, wel jammer ;(
even kijken of er nog mensen zijn die het compleet met je oneens zijn :P
wat vind je verder van de fiets trouwens? ok beginnersfiets of?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:02:10 #140
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114601325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:45 schreef Holenbeer het volgende:
veel te klein
Dit, 1 a 2 cm kan soms nog wel afhankelijk van de geometrie van het frame. Maar 6,5 cm is echt waanzin
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_114601335
@ de zoektocht
het eerste wat mij opviel is de verende zadelpen, wat niet echt ideaal is op een racefiets. De groep herken ik zo niet (maar dat ligt aan mij, ik ken de namen maar kan niet altijd aan de onderdelen zien welke groep het is).
Er reageren vast nog wel mensen die meer kunnen zeggen over de groep en of het een typische beginnersfiets is of niet. Qua maat verwacht ik niet dat je betere antwoorden krijgt ;)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:02:37 #142
365722 huskey
Luister goed naar je hart !
pi_114601342
Ik vroeg me af of een batavus competition uit 1980 ook shimano onderdelen bevat
pi_114601526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:02 schreef huskey het volgende:
Ik vroeg me af of een batavus competition uit 1980 ook shimano onderdelen bevat
deze vraag valt niet te beantwoorden. Het is prima mogelijk dat er shimano onderdelen op zitten, maar de kans is groot dat er de afgelopen 32 jaar onderdelen vervangen zijn. wellicht voor andere merken
pi_114602442
Die fiets is sloping! :') Bewijst maar weer eens dat zitbuislengte geen goede graadmeter is. Gok dat-ie evengoed aan de kleine kant is maar is erg lastig te zeggen met slechts 1 relevante maat (binnenbeenlengte).

Vering heb je niet nodig op een racefiets. Het stuurgedrag lijdt eronder. Dit was ook maar een kortdurend experiment. Misschien is het een aardige fiets voor Parijs-Roubaix :P
pi_114602548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:35 schreef eentwee het volgende:
Die fiets is sloping! :') Bewijst maar weer eens dat zitbuislengte geen goede graadmeter is. Gok dat-ie evengoed aan de kleine kant is maar is erg lastig te zeggen met slechts 1 relevante maat (binnenbeenlengte).

Vering heb je niet nodig op een racefiets. Het stuurgedrag lijdt eronder. Dit was ook maar een kortdurend experiment. Misschien is het een aardige fiets voor Parijs-Roubaix :P
Sloping wil zeggen dat ie 'achterover hangt' toch?
dat zou dus eigenlijk betekenen dat ie nog kleiner is als je gewoon verticaal meet.
thanks voor je uitgebreide antwoord :)
pi_114608555
Nee een sloping frame heeft een kortere zitbuis dan een klassiek frame, omdat de bovenbuis schuin afloopt.
pi_114690697
Ik fiets al een jaar of 5, niet echt heel fanatiek maar toch wel 2x per week een kilometer of 40. Maar ik weet er technisch echt 0 van. En zit nu een beetje naar een nieuwe fiets te kijken. Kan iemand mij eens precies uitleggen waar ik het verschil in de groepen nu echt zou gaan merken(105/ultergra) tijdens het fietsen?
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:06:07 #148
168576 Idioteque
take the money and run
pi_114691871
Ik had het net al in een topic geplaatst en ben daar op zich al geholpen. Ik heb echter nog wat vragen over andere onderdelen.

Ik ben van plan om een fiets te kopen, ik heb nog nooit een racefiets gehad/op een racefiets gereden. Op zich wil ik eerst wel eens een fiets lenen, en dit zou ik ook wel kunnen doen, maar dan moet ik toch echt eerst alvast schoenen, kleding, e.d. hebben. Wat zijn een beetje goed(kop)e opties?

Ik weet bijna wel zeker dat ik het leuk ga vinden, en dus ook zelf een fiets wil kopen. Ik zit te denken om in ieder geval voor shimano 105 te gaan, omdat ik lees dat dit qua prijs/kwaliteit toch een stuk beter is dan shimano tiagra. Heeft iemand een voorbeeld van een geschikte fiets voor een mooie prijs voor mij? Ikzelf zit nu naar een Bianchi te kijken die ~1399 kost. Is dit een beetje de minimum prijs waar ik aan moet denken?

Ik ben overigens 1.78m en weeg ongeveer 67kg. Wat zijn nog meer handige maten om te zien welk framemaat bij mij past (en hoe ik dit kan meten).

Het plan is om ongeveer twee keer per week te gaan fietsen.

Als er nog meer info nodig is dan hoor ik het wel ;) Alvast bedankt voor jullie hulp!
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:11:33 #149
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114692054
Binnenbeenlengte, die geeft een indicatie voor je framemaat. Even googlen hoe je dat moet meten, is genoeg over te vinden. Verder kan je een 105 fiets wel goedkoper vinden dan 1.399 euro hoor. De Bulls Harrier bv van 899 is ook met 105, maar dat is natuurlijk geen Bianchi heh ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_114692686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:06 schreef Idioteque het volgende:
Ik had het net al in een topic geplaatst en ben daar op zich al geholpen. Ik heb echter nog wat vragen over andere onderdelen.

Ik ben van plan om een fiets te kopen, ik heb nog nooit een racefiets gehad/op een racefiets gereden. Op zich wil ik eerst wel eens een fiets lenen, en dit zou ik ook wel kunnen doen, maar dan moet ik toch echt eerst alvast schoenen, kleding, e.d. hebben. Wat zijn een beetje goed(kop)e opties?

Ik weet bijna wel zeker dat ik het leuk ga vinden, en dus ook zelf een fiets wil kopen. Ik zit te denken om in ieder geval voor shimano 105 te gaan, omdat ik lees dat dit qua prijs/kwaliteit toch een stuk beter is dan shimano tiagra. Heeft iemand een voorbeeld van een geschikte fiets voor een mooie prijs voor mij? Ikzelf zit nu naar een Bianchi te kijken die ~1399 kost. Is dit een beetje de minimum prijs waar ik aan moet denken?

Ik ben overigens 1.78m en weeg ongeveer 67kg. Wat zijn nog meer handige maten om te zien welk framemaat bij mij past (en hoe ik dit kan meten).

Het plan is om ongeveer twee keer per week te gaan fietsen.

Als er nog meer info nodig is dan hoor ik het wel ;) Alvast bedankt voor jullie hulp!
ik huur binnenkort een fiets voor een dag inc helm en kleding voor 42,50 euro.
Stuur maar een PM als je de naam van de leverancier wilt weten (wil niet spammen dus)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')