Dat heeft toch niets met Ultegra te maken?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een easton body. Op de as geperste, zelfde wielen als die van TS. Die standaard op een cube agree zitten.
Misschien geen wedstrijd kwaliteit, maar helemaal geen rotzooi voor zover ik het kan beoordelen.
Ben d'r mee terug gegaan naar de fietsenmaker en uit elkaar gehaald, en heb dan dus gewoon door de haakjes heen getrapt...
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met Ultegra te maken?
Easton body's zijn ook kut, want zacht materiaal. Voor de rest zijn het wel prima wielen om op te koersen. Ik heb een setje van een oud type en daarvan heeft de body inmiddels de velg overleefd
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.
Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Ultegra naaf in laten spakenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.
Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Als je iets hards (harder dan het bodymateriaal) tussen de cassette en de body doet moet de cassette eerst daardoor vreten. American Classic en Novatec hebben hier voor hun body's ook een oplossing voor bedacht.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef Tommeke het volgende:
Dat van die paperclips snap ik niet. Hoe moet ik dat voor me zien?
Dat setje Vista van mij is op, holle velgen, maar de naven zijn nog wel oke. Dus ik ga die opnieuw in laten spaken in een setje Kinlin 380's.
jongah hij deadlift 200kg die fiets is geen match voor deze kill aightquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.
En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef PanicButton het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook maar eens te beginnen met fietsen. Ik wil het al een tijd lang en krijg nu een fiets cadeau van iemand
Ik ben geïnteresseerd in deze fiets:
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/
is dit wat voor deze prijs of is het crap? Merk frame ken ik niet, maar ik heb er op gezeten en het voelt allemaal degelijk.
Budget is 600/750 euro
Hij bood me deze ook nog aan voor 850 euro. Wel boven budget en ik vraag me af of ik als beginner dit verschil wel merk:
http://bikebiz.nl/Ghost/Ghost-EBS-Race-Ultegra/1519/
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Martinous het volgende:
[..]
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..
Ik wil je eigenlijk meegeven om wielrennen een keer uit te proberen voordat je aan een fiets begint. Met een fiets alleen ben je er nog niet. Denk ook aan de schoenen, pedalen, kleding.. Dat kost ook nog aardig wat!
Mocht je het leuk vinden, dan heb je hier in nederland op recreatief niveau genoeg aan 105!
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:50 schreef PanicButton het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.
Dat kunnen de racefiets groepen gewoon hebben hoor. No worriesquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:54 schreef Martinous het volgende:
[..]
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.
Of is er iemand die dit volledig kan ontkrachten?
Ik ben er nog niet over uit of ik het sowieso via internet wil kopen, als dat goedkoper is wel, maar niet voor ik eerst getest heb in een speciaalzaak. Qua maatvoering heb ik 55/56 nodig, verschilt een beetje per site. BBL = 83cm en lichaamslengte 178cm.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:03 schreef eentwee het volgende:
Ga je de fiets sowieso via internet kopen? Want het is wel handig om je een beetje in de maatvoering te verdiepen. Een speciaal damesframe is bijv. niet altijd nodig.
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.
En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Thanksquote:
Stoer hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.
Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten, maar dat doe ik express al niet.
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
En als het buiten -10 is, wordt het vet in je body dik, en blijven de tandjes ook wel eens hangen.
1x zo'n tandje te weinig in de aandrijving en hij slaat door en het is gedaan.
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?quote:Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.
Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten,
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
leg uit.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:31 schreef cafca het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?
Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....quote:Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
hij bedoelt dat je gewoon lomp doet volgens mij.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
Het punt is dat mijn fiets niet zo snel slijt door het gebrek aan onderhoud (wat hier gesuggereerd werd) maar door het rijgedrag.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....
Hoe dan ook, ik begrijp niet welk punt je nu wilt maken.
ik klaag verder ook niet...quote:Op maandag 16 juli 2012 12:43 schreef Catch22- het volgende:
Koop dan gewoon een bakfiets ofzo, als je gaat fietsen als krachttraining dan gebruik je je fiets niet waarvoor hij bedoelt is.
Als jij het lomp wil noemen dan prima.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Catch22- het volgende:
Als je gewoon vooral veel weerstand wil om heel veel kracht weg te zetten dan zou ik een lompe fiets pakken.
Het is logisch dat een racefiets stuk gaat als een "bodybuilder" 10km lang vol en vooral lomp gaat zitten trappen.
Zoals jij het zegt:quote:Op maandag 16 juli 2012 12:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Het punt is dat mijn fiets niet zo snel slijt door het gebrek aan onderhoud (wat hier gesuggereerd werd) maar door het rijgedrag.
En nee daar ben ik niet op uit. Zo snel mogelijk stuk krijgen.
Ik doe het fietsen als cardio naast bodybuilden, en het met veel kracht optrekken en doortrekken voor meer uithoudingsvermogen tijdens het squatten.
Lijkt het een doel. Ik zeg dat je dan een racefiets verkeerd gebruikt, en dat zou ik persoonlijk als dom betitelen. En ja, ik word ook wel eens moe van sommige mensen, maar je daar aan irriteren is ook al verspilde energiequote:Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
Je hebt gelijk. mzzl mensen.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt:
[..]
Lijkt het een doel. Ik zeg dat je dan een racefiets verkeerd gebruikt, en dat zou ik persoonlijk als dom betitelen. En ja, ik word ook wel eens moe van sommige mensen, maar je daar aan irriteren is ook al verspilde energie
1 2 3 4 5 6 7 | Aantal Artikel Uitvoering Prijs Wissen Specialized Sport Road White 48 ¤ 89,90 Shimano SPD SL 540 Zwart ¤ 49,95 Belga Basic Bibshort XL ¤ 49,95 BBB BSD-51S SupremeBase White ¤ 49,95 Totaal: ¤ ~240,00 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Winkelmand 1x Bontrager Race DLX 2012 Schoenencombo (Zilver 48) ¤ 119,99 verwijderen 1x BBB Bib-shorts ¤ 44,95 verwijderen 1x BBB Supremebase Zadel ¤ 49,95 verwijderen 3 producten: ¤ 214,89 Bezorgkosten: n.t.b. Totaal: ¤ 214,89 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Number Unit price Total Remove Klickpedale PD-R540 weiß/universal in stock, ready for dispatch in 24h 26,95 EUR 26,95 EUR Race Bib Shorts schwarz-grün-weiß/XL delivery period approx. 10 days 46,95 EUR 46,95 EUR SH-R064 Rennrad Schuh Modell 2012 schwarz/48 delivery period approx. 2-7 days 69,90 EUR 69,90 EUR Pro Streem Sattel Modell 2012 weiß/universal in stock, ready for dispatch in 24h 29,95 EUR 29,95 EUR |
Ik zeg lekker bij de fm halen. Bij die gasten kan je terug als je problemen hebt, bij zo'n webshop is het altijd weer afwachten.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:22 schreef Yankee het volgende:
Je kunt natuurlijk ook de echte pauper uithangen: schoenen passen bij de plaatselijke FM en vervolgens via internet bestellen
Slecht moment uitgekozen Het is te merken aan de prijzen op MP dat we rond de Tour zitten. Die Giant is archaisch en veel te duur. Een van de eerste carbon frames, veel te slap voor jou. De andere twee zijn beter, maar duidelijk te klein.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:53 schreef Peterrt het volgende:
Wat moet ik dan precies verstaan onder een goede wielset en wat zijn voldoende spaken :p? En op welke site moet je zoeken naar fietsen, gewoon marktplaats?
Na even zoeken heb ik de volgende fietsen gevonden, zijn dit goede fietsen?
http://link.marktplaats.nl/580240708
http://link.marktplaats.nl/579545158
http://link.marktplaats.nl/580253993
Ik denk dat dit wat te optimistisch is. Ik zal eerder rekening houden met een 105 groep voor dat budget, wellicht zelfs gemengd met tiagra. Een iets oudere fiets is natuurlijk ook een optie. Ook zoals eentwee zegt, het vlak na de Tour is. Overigens is er voor Peterrt niets mis met een 105 groep. Als beginner (of recreatieve fietser) kan je er prima mee fietsen.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:51 schreef Narcotical het volgende:
Met jou lengte moet je waarschijnlijk wel een vrij groot frame hebben. Voor goede framemaat kan je wel even wat info googlen, er is zat te vinden over hoe je je framemaat bepaald . Voor een precies meting kan je altijd naar een betere fietsenmaker gaat, die kan je opmeten. Gezien je gewicht is een goede wielset ook belangrijk, dus een stevige set met voldoende spaken.
Wat betreft je budget, voor 500-600 euro kan je volgens mij wel een prima 2e hands fiets vinden met Shimano Ultegra of gelijkwaardig, van een jaar of 2 oud ofzo . Ik weet niet hoeveel verstand je al van fietsen hebt..
als je op zoek bent naar een waterfiets om het lauwersmeer op te gaan zit redelijk in de richting hoor qua topicquote:
Haha, was er de afgelopen weken wel naar opzoek met al die regen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:13 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
als je op zoek bent naar een waterfiets om het lauwersmeer op te gaan zit redelijk in de richting hoor qua topic
ok thanksquote:
Dit, 1 a 2 cm kan soms nog wel afhankelijk van de geometrie van het frame. Maar 6,5 cm is echt waanzinquote:
deze vraag valt niet te beantwoorden. Het is prima mogelijk dat er shimano onderdelen op zitten, maar de kans is groot dat er de afgelopen 32 jaar onderdelen vervangen zijn. wellicht voor andere merkenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:02 schreef huskey het volgende:
Ik vroeg me af of een batavus competition uit 1980 ook shimano onderdelen bevat
Sloping wil zeggen dat ie 'achterover hangt' toch?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:35 schreef eentwee het volgende:
Die fiets is sloping! Bewijst maar weer eens dat zitbuislengte geen goede graadmeter is. Gok dat-ie evengoed aan de kleine kant is maar is erg lastig te zeggen met slechts 1 relevante maat (binnenbeenlengte).
Vering heb je niet nodig op een racefiets. Het stuurgedrag lijdt eronder. Dit was ook maar een kortdurend experiment. Misschien is het een aardige fiets voor Parijs-Roubaix
ik huur binnenkort een fiets voor een dag inc helm en kleding voor 42,50 euro.quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:06 schreef Idioteque het volgende:
Ik had het net al in een topic geplaatst en ben daar op zich al geholpen. Ik heb echter nog wat vragen over andere onderdelen.
Ik ben van plan om een fiets te kopen, ik heb nog nooit een racefiets gehad/op een racefiets gereden. Op zich wil ik eerst wel eens een fiets lenen, en dit zou ik ook wel kunnen doen, maar dan moet ik toch echt eerst alvast schoenen, kleding, e.d. hebben. Wat zijn een beetje goed(kop)e opties?
Ik weet bijna wel zeker dat ik het leuk ga vinden, en dus ook zelf een fiets wil kopen. Ik zit te denken om in ieder geval voor shimano 105 te gaan, omdat ik lees dat dit qua prijs/kwaliteit toch een stuk beter is dan shimano tiagra. Heeft iemand een voorbeeld van een geschikte fiets voor een mooie prijs voor mij? Ikzelf zit nu naar een Bianchi te kijken die ~1399 kost. Is dit een beetje de minimum prijs waar ik aan moet denken?
Ik ben overigens 1.78m en weeg ongeveer 67kg. Wat zijn nog meer handige maten om te zien welk framemaat bij mij past (en hoe ik dit kan meten).
Het plan is om ongeveer twee keer per week te gaan fietsen.
Als er nog meer info nodig is dan hoor ik het wel Alvast bedankt voor jullie hulp!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |