Dus ook Zionisme.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee, dat hoef je niet aan te passen. Ik heb het over religie in de ruimste zin van het woord.
Elke religie dus.
Dat kan je altijd zeggen als er een uitgepikt wordt. Misschien ligt het wel bij jou dat je dat zo apart vindt.quote:
Toch is er alleen een kerk of een moskee de enige plek waar dat gepredikt word vlgs mij.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee, dat hoef je niet aan te passen. Ik heb het over religie in de ruimste zin van het woord.
Elke religie dus.
Leuk leesvoer voor Atheisten, wat ik ergens ook weer schaar onder een religie.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
En volgens Freud:
http://www.atheistischebe(...)ek-met-sigmund-freud
Leuk artikel.
Ik ook. Je ziet hetzelfde fanatisme als bij religie.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
Leuk leesvoer voor Atheisten, wat ik ergens ook weer schaar onder een religie.
nou ik heb nog steeds een pieker verstand dus in dat opzicht niet,, maar ik weet dat het NU zelf de verlichting is en dat je al compleet bent..quote:
Er zijn genoeg religies die de mens alle vrijheid laten, er zijn ook religies op rationele grondslag zonder doctrines ...quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Ik denk dat elke religie doctrines heeft.
Heb je een voorbeeld van een religie zonder doctrine?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:12 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Er zijn genoeg religies die de mens alle vrijheid laten, er zijn ook religies op rationele grondslag zonder doctrines ...
Als er geen ik/ego is, waarom dan die moeite om van datzelfde ego af te komen ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:59 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nou ik heb nog steeds een pieker verstand dus in dat opzicht niet,, maar ik weet dat het NU zelf de verlichting is en dat je al compleet bent..
met andere woorden ,alles is precies goed zoals het is..
er hoeft zich dus geen magisch proces te voltrekken zoals dat bijvoorbeeld bij eckhart tolle plaats heeft gevonden..
als je dus nog steeds zoekende bent zul je het nooit vinden,,want het is in het hier en nu,,niet op een zeker moment in de toekomst..
er is zoiezo geen IK, en dus ook niet iets dat verlicht moet worden,, er is alleen bewustzijn/energie wat zich onwetend en bewust wil ervaren.
ze zeggen wel eens; het grootste obstakel op weg naar verlichting is de gedachte dat je nog niet verlicht bent..
jij hebt m door!quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als er geen ik/ego is, waarom dan die moeite om van datzelfde ego af te komen ?
Boeddhisme heeft volgens mij geen echte doctrines, net als paganisme/wicca. Verder kom je uit bij mysteriereligies, occultisme, esoterie ... het kenmerk daarvan is weer dat ze niet openbaar zijn. Zoals mijn religie.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van een religie zonder doctrine?
Ligt ook weer aan welke stroming er gevolgd word in het boeddhisme, mij spreekt daarom juist de diamantweg het meeste aan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:22 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Boeddhisme heeft volgens mij geen echte doctrines, net als paganisme/wicca.
De Rastafaribeweging kent geen officiële centrale leiding en heeft wereldwijd ongeveer een miljoen aanhangers (gekend als Rastafari's, Rastafara's, Rastas, Natty Dread´s of Rasta Rebels).quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:22 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Boeddhisme heeft volgens mij geen echte doctrines, net als paganisme/wicca. Verder kom je uit bij mysteriereligies, occultisme, esoterie ... het kenmerk daarvan is weer dat ze niet openbaar zijn. Zoals mijn religie.
In het kort: ook als je niet verlicht bent ben je eigenlijk al verlicht...quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:19 schreef valandil25 het volgende:
[..]
jij hebt m door!
want dat hoeft niet, het ego mag er gewoon zijn..zoals alles er mag zijn.
Er hoort nog hele hoop uitleg bij maar in het kort is dat wel waar het om gaat;quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:47 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In het kort: ook als je niet verlicht bent ben je eigenlijk al verlicht...
(Dat is ten minste de tendens die ik opmaak uit wat je schrijft..)
ja zo zou je het kunnen omschrijven..quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:47 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In het kort: ook als je niet verlicht bent ben je eigenlijk al verlicht...
(Dat is ten minste de tendens die ik opmaak uit wat je schrijft..)
Je bent het al, maar het vergt wel veel van je het te 'herinneren'...?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er hoort nog hele hoop uitleg bij maar in het kort is dat wel waar het om gaat;
Verlichting is niet iets onbereikbaars weggelegd voor die ene boeddha, boeddha onderwees juist dat iedereen die verlichting kan vinden.
Men maakt echter de vergissing dat het iets is wat buiten onze mogelijkheden ligt, dat iets is wat buiten ons staat maar iedereen word al verlicht geboren. Het 'enige' wat je nog behoeft te doen is stoppen met zoeken maar naar binnen keren. Stop met dromen, wakker worden uit de illussie waar je leven is opgebouwd en dan langzaamaan zou je een verlichtingservaring kunnen krijgen, al is het maar voor een split second. Die ervaringen kun je, hoe langer je er meer bezig bent, meer opdoen, maar het vergt wel veel van je, zoals de opvattingen die nu deel uitmaken van je leven, alles wat je denkt dat echt is, gaan doorzien.
Maar het is, om kort te zeggen, wel waar dat je dus al verlicht bent, je bent het alleen vergeten.
Even aangevuld met eerdere woorden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:58 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja zo zou je het kunnen omschrijven..
je voelt je niet verlicht, omdat je denkt dat je niet verlicht bent..
of tewel je ego houdt de zoektocht naar verlichting in leven omdat het zelf wil overleven
Maar dat is helemaal prima.
dat is idd ook prima..en precies zoals het moet zijn..quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:58 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Even aangevuld met eerdere woorden.
dus je niet bestaande ego houdt je ego in leven?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:58 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja zo zou je het kunnen omschrijven..
je voelt je niet verlicht, omdat je denkt dat je niet verlicht bent..
of tewel je ego houdt de zoektocht naar verlichting in leven omdat het zelf wil overleven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |